Vojtino

Vojtino

okres Praha

75 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 19.6.2019  19:18
    Akáty (2011)
    *****

    Tak strašně málo, tak strašně moc...

    • 25.2.2019  23:18
    Narušitel (2019)
    *

    Jestli si osmnáctiletý režisér Balda Narušitelem splnil sen, tak prosím, podle mého názoru se však nejedná o správnou cestu. Poměr výkon/věk totiž nelze brát v potaz od momentu, kdy je počin nasazen do běžné distribuce a chce se za něj standardní vstupné. K plnohodnotnému filmu to má ještě dost daleko. ___ Během projekce, především při dramatickou hudbou podbarvených leteckých scénách, které působí poměrně profesionálně, jsem se přistihl, jak si představuji, jaké euforické stavy – „Já sem to dokázal!“ – musel Balda během sledování svého výtvoru na plátně pociťovat. Přeji mu je, stejně tak ale i hlubší sebereflexi. V určitém smyslu je nadaným tvůrcem a jednou z něj něco může být, má však před sebou ještě hodně velký kus práce.

    • 3.11.2018  20:35

    Samozřejmě není nic snazšího než tomuto výtvoru napálit odpad, který by byl z mnoha důvodů zasloužený – kór když je k ohodnocení zde na databázi divák v každé epizodě vyzýván. Ale! Pokud odhlédnu od produktu samotného (jakkoliv nekvalitního) a začnu ho vnímat v širších souvislostech, zjišťuji, že se jedná o unikátní a fascinující autorské (ve smyslu auterské teorie) dílo zrcadlící vidění světa jednoho konkrétního člověka, jenž nás tak (nevědomky) vybízí k rozšiřování naší vlastní obecné divácké, ale především lidské zkušenosti. Přihlédneme-li navíc k nulové (minusové) filmařské invenci, která by vyobrazovaný fikční svět jakkoliv posouvala mimo náš svět reálný, můžeme dílo chápat jako autorovu vlastní sdílenou realitu. Pavel Dorotka, jako tvůrce, žije v sebeklamu, postrádá sebemenší náznak sebereflexe a jeho narcismus z něj čiší na kilometry daleko; kdo kromě Historek sleduje i jeho chování na sociálních sítích, jistě ví, o čem mluvím. A právě v tomto ohledu je pro mě seriál díky tomu, že (prý) popisuje jeho skutečný život, jakýmsi ryzím tvarem. Pro toto vnímání světa skrz "pozměněné vědomí" jsem každou epizodou v určitém smyslu obohacován, aniž bych se jí nutně musel vysmívat.

    • 9.8.2018  00:31

    Fulci byl určitým způsobem geniální tvůrce, prokázat to byl však schopen jen v několika svých hororech, s kterými jako by překročil žánr (nebo naopak pronikl až do jeho středu? – např.), a dal tak vzniknout specifické hrůzyplné poezii. Takováto "objektivní" filmařina nebyla nic pro něj. Za co je fanoušky milován, zde pochopitelně rozpoutat nemohl, a jako kvalitní režisér-řemeslník, schopný zvládnout jakoukoliv látku, se nikdy neukázal.

    • 25.3.2017  16:57
    Temnota (2016)
    ****

    Metaforický film o autoritářském otci, který se snaží uchránit své děti před zlem okolního světa a zároveň bojuje s vlastními démony. To vše pohledem jeho mladého synka. Rozhodně tedy nečekejte žánrovku a spíše se zkuste naladit na meditativnější zážitek.

    • 3.3.2017  17:33
    Mørkets øy (1997)
    ***

    Po vizuální stránce velmi uspokojivé – to, co někteří zdejší uživatelé označují za amaterismus, je podle mého naopak největším trumfem filmu. Velmi zajímavá je také vícevrstevnatá hlavní hrdinka. Bohužel, celkový dojem padá s nepříliš nápaditým scénářem.

    • 26.2.2017  18:24
    Zvětšenina (1966)
    *****

    „Když byl před několika lety Antonioni v Praze, zachytil ho jistý fotograf ve zvláštní situaci: jak šplhá, vysoký, štíhlý, s roztaženýma rukama a černou čupřinou vlasů, po kterési zdi blízko židovského hřbitova. Ano, bylo to při nejmenším zvláštní; vážená osobnost světového filmu na pražské zdi! Přiznám se, že od té doby, kdy jsem ten snímek viděl, přestal jsem úplně věřit našeptávačům, že Antonioni je chladný konstruktér, matematik nudy a odcizení, objevitel chladu mezilidských vztahů, umělec bez srdce. Jeho turistika po pražské zdi není sice žádný podstatný argument, ale Zvětšenina takovým argumentem rozhodně je.“ (z týdeníku Zítřek, 1968)

    • 21.6.2016  23:20

    Velké zklamání. Největší rozdíl je oproti předchozím Nicholsovým filmům jednoznačně v postavách, které jsou pouhými figurkami bez jakékoliv hloubky. Navíc stejně tak plochý je bohužel i celý příběh. Zajímavé jsou pouze občasné scény, ve kterých jako by splýval atmosférický obraz s Wingovou hudbou, což už je jakýsi režisérův trademark.

    • 18.3.2016  23:38
    Mediterranea (2015)
    ***

    Hezky natočené, ale bohužel to nezabrousí pod povrch.

    • 16.3.2016  22:45
    Persona (1966)
    *****

    O síle, kterou nemáme. O síle, kterou bychom chtěli mít. O síle, kterou má Film.

    • 1.3.2016  01:22
    Modré stíny (TV seriál) (2016)
    ***

    Skvělá kamera!! A celkově mnohem sympatičtější než Hřebejkův Exorcista.

    • 24.2.2016  22:02
    Hladomor´33 (1991)
    ****

    Jako celek mírně nekoherentní, v určitých jednotlivých obrazech má však film velkou sílu a dá dokonce připomenout velikána Tarkovského.

    • 25.12.2015  14:55
    Tři bratři (2014)
    **

    Takhle to vypadá, když jeden z nejlepších českých režisérů natáčí natruc otravnou bokovku.

    • 27.10.2015  19:27

    I když to tak na první pohled vůbec nevypadá, ten film má podle mě co říct. A Reeves, na kterého zde všichni nadávají, mi vůbec nevadil, naopak.

    • 20.10.2015  22:59
    Bolwieser (TV film) (1977)
    ****

    Skvělá ukázka neomylně pevného režijního vedení.

    • 23.9.2015  22:13
    Labyrint (TV seriál) (2015)
    ****

    Ale jo, uspokojivá česká imitace zahraničních kriminálek. Strach si drží svůj televizní standard a na rozdíl od třeba takového Hřebejka umí vtáhnout i bavit, a to bez větších režijních přešlapů. EDIT: Tak jeden velký přešlap se nakonec objevuje. Policejní zásah podkreslen skladbou O Fortuna Carla Orffa působí až parodicky. Nevím, do jaké míry za to ale může sám Strach. EDIT 2: Závěrečná epizoda je poměrně ujetá a chvílemi jakoby mírně balancuje na hraně trapnosti. Celkový dojem ale naštěstí nekazí.

    • 15.9.2015  00:53
    Krotká (TV film) (1967)
    *****

    Ve vztahu k Dostojevského výborné předloze mnohem lepší než Bresson.

    • 20.7.2015  01:21
    Akáty bílé (studentský film) (1997)
    ***

    Sláma je dnes již úplně jinde, zde jako by se ještě hledal a nedokázal úplně správně vyjádřit vše, co chtěl. I tak bych ale film určitě nezatracoval, jako to mnozí jiní (i Sláma sám) udělali.

    • 18.6.2015  17:38
    Gator Green (2013)
    ***

    VanBebber už asi nikdy nerozpoutá peklo ve stylu svejch předchozích démonickejch kraťasů, pořád se ale sympaticky s ničim nesere. Jediná škoda je, že za těch necelejch 10 000 $, který vybral na Kickstarteru, nepořídil kromě krokodýlů taky nějakýho zručnýho střihače.

    • 17.6.2015  00:18
    Dream (amatérský film) (2015)

    K obsahu nemám téměř co říct, takhle nějak by měl pořádný amatérský horor vypadat - děsivá hmatatelná atmosféra, dobří herci, výborné masky, fungující vysvětlení snového dění (!). K věcem okolo už pár připomínek mám. Nesmyslně zvolená angličtina sráží údernost zobrazovaného + hned v úvodu jsou v titulcích dvě gramatické chyby, dále laciný název filmu (proč??) a několikery titulky (proč??!!), které nám během patnáctiminutové stopáže sdělí jména tvůrců hned třikrát - na začátku jednou, na konci pro jistotu ještě dvakrát.

    • 7.5.2015  13:54
    Macabro (1980)
    **

    Nejzajímavější během celého sledování bylo představovat si, jak musel ve skutečnosti vypadat ten psychologicky prapodivný slepenec reálných zločinů, který posloužil jako předloha. Film sám o sobě totiž příliš nefunguje. Nestanoví si žádná jasná pravidla, což má za následek, že většina (rádoby šokujících) výjevů působí absolutně nevěrohodně a nabourává tak jakýkoliv náznak atmosféry. PS: Vyhněte se plakátům a coverům, pokud chcete být alespoň částečně překvapeni.

    • 1.3.2015  00:27

    Kieślowski je mistr nevyřčeného, jehož díla na diváka působí především podvědomě. A o to jsou silnější. Modrá je minimalistickým velkofilmem, u kterého cítím, že mě bude postupem času a s přibývajícími životními zkušenostmi uchvacovat ještě mnohem víc.

    • 2.2.2015  18:48
    Dekalog - Dekalog VI (E06) (epizoda) (1988)
    *****

    Lepší než celovečerní verze. Svižnější, dynamičtější, s povedenějším koncem, který donutí k zamyšlení. Jeden z vrcholů Dekalogu.

    • 30.1.2015  12:53

    Povídkový film z produkce HBO, které v roce 1995 vyzvalo obyvatele New Yorku, aby se s nimi podělili o skutečné zážitky odehrávající se v metru. Obdrželi prý přes 1000 odpovědí, z čehož nakonec vybrali 10 námětů, které tvoří tento celek. Kvalita jednotlivých příběhů výrazněji nekolísá, a tak divák nemá problém s utvořením celkového dojmu. Velmi silným prvkem je atmosféra, která je díky prostředí téměř totožná napříč všemi povídkami. Zajímavá je také režisérská účast v čele s oscarovým Jonathanem Demmem.

    • 25.1.2015  16:59

    Vizuálně podmanivá a tíživá podívaná, která svým duchovním přesahem v lecčems připomíná Stalkera od Tarkovského. O nějakém příběhu se dá mluvit pouze v první polovině, ta druhá už je jen mozaikou silných a vtahujících obrazů. Závěrečná půlhodina je ryzím uměním.

    • 14.1.2015  21:09

    Téměř všichni zúčastnění jsou dobří vypravěči, takže ani příliš nevadí, že se toho o starém židovském městě zas tolik nedozvíme. Dobrodružná a mystická atmosféra to dostatečně vynahrazuje. Viděna devadesátiminutová verze.

    • 5.1.2015  22:22

    Hypnotická nezávislárna o zmatku v dospívající duši.

    • 25.12.2014  01:09

    Áčkově natočený, ale jinak poměrně laciný thriller okořeněný trochou soft porna, který si svou kultovnost nevydobil filmovými kvalitami, ale nahou Sharon Stone. Ta zde hraje na můj vkus až příliš vykonstruovanou a prvoplánovou mrchu - krásná, inteligentní, bohatá a zvrhlá. Stejně tak mi přijde i celá ta krimi zápletka silně přitažená za vlasy. Na IMDb má film mnohem rozumnější hodnocení.

    • 17.12.2014  22:48

    V alpských horách se odehrávající Betonová zahrada.

    • 15.12.2014  21:28
    Tělo (2012)
    ****

    Námětově podobné a ve své pointě možná dokonce lepší než letošní Zmizelá od Davida Finchera. Ze závěrečné scény se tají dech.

<< předchozí 1 2