Recenze (64)
Zvrácená sestrička (2013)
Troufám si tvrdit, že Douglas Aarniokoski jednou natočí ceněné dílo, pokud ovšem dostane do rukou kvalitní scénář. Zatím to tak podle hodnocení jeho filmů sice nevypadá, ale určitě to není špatný režisér. Nurse je seběvedomá filmařina s výborným vizuálem, ale špatně napsaná a s hroznou představitelkou hlavní role.
Akáty (2011)
Tak strašně málo, tak strašně moc...
Pátá čtvrť: zmizelé město pražské (2011)
Téměř všichni zúčastnění jsou dobří vypravěči, takže ani příliš nevadí, že se toho o starém židovském městě zas tolik nedozvíme. Dobrodružná a mystická atmosféra to dostatečně vynahrazuje. Viděna devadesátiminutová verze.
Kráska a netvor 1950 (2010) (TV film)
Pilčíkův případ mě svým způsobem fascinuje už poměrně dlouhou dobu. Nebýt námětu, možná bych tedy o tento film ani nezavadil. Jsem ale velmi mile překvapen a to zejména po scénáristické a herecké stránce. Především Klára Issová je vážně výborná. Stačí jen, aby nasadila ten svůj uhrančivý pohled a už jí člověk věří první poslední. Co se týče toho téměř všemi zmiňovaného experimentování s obrazem, přišlo mi trochu prvoplánové a samoúčelné. Dovysvětlující titulky na konci bych pak úplně vystříhl. Jestli něco ve filmech nesnáším (a to hlavně v českých), pak tohle. Výjimkou samozřejmě je, když se příběh striktně drží skutečných událostí i postav. Škoda také toho místy až příliš laciného televizního looku, který sálá dojmem "předem prohraného boje, tak proč se snažit".
Sherlock Holmes: Záhada potopené lodi (2010)
Děs a hrůza. Filmům od společnosti Asylum se budu vyhýbat velkým obloukem.
Slow Torture Puke Chamber (2010)
Snaze šokovat rozhodně fandím a extrémní filmy mám rád, ale tohle mnou jen tak prolétlo. Samozřejmě, že se na to nekouká hezky a běžný divák by se po zhlédnutí celého filmu asi zbláznil, ale mně to přišlo zoufale nudné a bez nápadu. Navíc samotný "šok" nefunguje nikdy, pokud není podložen nějakou myšlenkou. Pak to dopadne jako v tomto případě, kdy skoro hodinu a půl sledujeme změť prázdných obrázků (Flipnicovo vysvětlení tématu tohoto filmu mi příliš nezapadá). Pokud se ale Lucifer Valentine někdy odhodlá ke spojení děje se svými zvrácenými představami, věřím, že to bude úplně jiné kafe. A mnohem mnohem silnější.
Hotel Darklight (2009)
Irský sourozenec našich českých Pionýrů hororu. Stejně nevyvážené a na podobné technické úrovni. Nejlepšími povídkami jsou "Prejudice", "Regards to the Chef" a "Better the Derval You Know...". Trochu mě pak zklamal Ciaran Foy, od kterého se mi velmi líbil celovečerní debut Citadel, ale jeho příspěvek zde je spíše podprůměrný. Ke zhlédnutí tady.
Jménem krále (2009)
Natočit minimalistickou historickou "detektivku" mi přijde jako velmi dobrý nápad. Chtělo by to ale lepší děj nebo alespoň poutavější a záživnější zpracování, protože takhle film i přes svou krátkou stopáž nudí.
Malý Herkules (2009)
Schwarzeneggerův Herkules v New Yorku je oproti téhle hrůze veledílo.