fragre

fragre

Česko

31 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 9.12.2018  17:07

    Obležení Leningradu viděné očima děvčátka se svým dějem podobá deníku Táni Savičevové. Malé Nastě umírají její dospělí a nakonec se sama musí starat o svou mladší kamarádku Káťu. Je to příběh dojímavý, srdceryvný a dramatický, odlehčený několika pasážemi , kdy si i v těchto děsivých podmínkách děti hrají. Oproti realitě je ten příběh jistě uhlazenější.

    • 2.12.2018  16:41
    Z.P.G. (1972)
    ***

    Dobová dystopie. Na těch je vždy nejzajímavější , kteří běsové děsili dobovou společnost. Zde ekologická katastrofa a přelidnění. To hrozí stále, ale v jiné podobě než zde popsáno. Zde naprosto chybí invaze migrantů, zbláznivší se počasí, rostoucí chaos. Vliv Orwellova 1984 je nepřehlédnutelný. Nejpůsobivější je zde ta Carolinina (Geraldine Chaplin) touha po dítěti, kterou žádná robotická náhražka nemůže naplnit.

    • 25.11.2018  16:20
    Aroused (1966)
    ***

    Podivný film. Laciná produkce, vcelku neoriginální námět o psychicky vyšinutém vrahovi vraždícím prostitutky v New Yorku, většina hereckých výkonů podprůměrná. Ale ta černobílá kamera často dokáže vyvolat až noirovou náladu, občas film vypadá až dobově dokumentárně či experimentálně. Vrahův konec je jak noční můra, ten je velice neběžný.

    • 25.11.2018  15:48
    Muži moře (1947)
    ****

    Tak na první pohled to vypadá tak americky melodramaticky - osiřelá dospívající dívka sloužící v ponuré domácnosti, která má svá tajemství, kde však ta dívka svým zjevem probouzí zájem mužů. Ale ten pohled trochu klame, jde zde jen o dobově podobné filmařské postupy, občas vyznívající až hororově. Leč děj a hlavně konec jsou pojaty trochu jinak. Celé je to syrovější, hlavně popis mravů obyvatelstva skotské Vysočiny řídící se více klanovými pravidly než zákonem, kde platí starozákonní pravidlo o oku a zubu. A likvidace zrádců, prováděná jistou formou božího soudu, je originální. Zde by byl každý hollywoodský konec nepatřičný.

    • 18.11.2018  13:16
    Hudba Zdeněk Liška (TV film) (2017)
    ***

    Liškova hudba je úžasná a jako připomentutí tohoto faktu ten film nějaký úkol splnil. Ale jinak je to přehlídka české malosti. Malosti jednak v tom, že jeho hudbu nevydávají domácí hudební vydavatelství, ale nadšenci v Anglii (ale dík jim za to patří), jednak, že v tomto filmu musí být Liškova velikost potvrzována koryfeji ze zahraničí, jako by Liškova hudba neobstála sama o sobě.

    • 11.11.2018  10:20

    Být to film z druhé půli třicátých let, byl by to ucházející dobový dobrodružný brak, taková variace na dr. Fu-Man-chu. Ale jako film z r. 1961 je spíše směšný, nechtěně parodický. Jen nevím, jak mám pojímat skutečnost, že většinu rolí Číňanů hrají běloši. Je to výraz dobového rasismu, či naopak ten film předběhl svou dobu, že není svázán rasovým původem herců (viz černoch v roli řeckého antického hrdiny jako dnes)?

    • 28.10.2018  19:42

    Takový pěkně po starohollywoodsku natočený válečný film. Akční, ale zdaleka ne tak naturalistický jako filmy o 10 let mladší. A nakonec ve svém vyznění velmi idealistický. Tak velmi, že je to až (bohužel) nepravděpodobné. Vlastně spíše morální drama v hávu válečného filmu.

    • 28.10.2018  08:36
    Uranus (1990)
    *****

    Pěkně misantropický film. Pohled, který nezapadá do oficiálního obrazu hrdého francouzského odporu. Asi by jej měli povinně shlédnout naši krasodušní intelektuálové, kteří sebemrskačsky lamentují nad chováním Čechů za protektorátu a nad čecháčkovstvím obecně. Hle, zde je tedy film o "francouzáčkovství". Úplně mne zde dostal Michel Galabru (Monglat) při hovoru se svým synem.

    • 21.10.2018  13:24

    Základní zápletka vypůjčena z povídky Magická síla run od M. R. Jamese. Leč, jak žádal a žádá Hollywood , je "obohacena" o romantický vztah dvou jedinců, v těchto letech ještě naštěstí opačného pohlaví. Už od začátku povedená pochmurná atmosféra, které svědčí černobílý materiál, s působivou symfonickou hudbou. Jediné, co na tom filmu zestárlo náramně je trikové zobrazení démona. Kdyby z něj ukázali méně, což by odpovídalo duchu předlohy, bylo by to zlověstnější.

    • 20.10.2018  18:37
    Veruschka (1971)
    **

    No, tak po stránce formy to exploatuje kdekterou avantgardu, hudba je občas luzná, ale ten děj je tak plytký a hloupý, že to ani pohled na tehdejší super manekýnu nezachraňuje. Jednomu připadá, že kdyby hlavní hrdinka musela ráno vstávat do práce, tak by jí ty "zásadní problémy žití" přešly raz dva.

    • 7.10.2018  18:35

    To městečko je zde zřejmě vykresleno náramně idylicky, jako by ani válka nebyla. I ten místní německý voják, strážíci telefonní linku, je dobromyslný obtloustlý Hans, který rád jí a pije a je s domorodci sžitý. Občas děj filmu přechází až do grotesky, jako když se opilý Hans bratří s opilým uprchlým černošským vojenským zajatcem. Jistě je ta idylka budována záměrně, aby byla v kontrastu s koncem, kdy městečkem protáhne ustupující jednotka Wehrmachtu. Vzhledem k době vzniku je konec trochu patetický, ale ani to nevadí.

    • 30.9.2018  19:10

    Zde v tomto více jak 50 let starém dokumentu vypadá ta Afrika (Kongo) jako nedotčená divočina. A přece je část filmu věnován rizikům přelidnění, ničení životního prostředí, kšeftu se sportovním lovem. Nic se nezměnilo, tedy vlastně ano, zhoršilo se to. Nevím, zda pasáže s domorodci nevysloužily by si dnes několik žalob od nějakých aktivistů.

    • 30.9.2018  07:41

    Příběh z doby mexického Povstání kristerů v l. 1926 - 1929. Osazenstvo ústavu mrzáků kdesi na mexickém venkově, byvše inspirováno kázáním svého kněze, zformuje batalion, který má pomoci povstalcům. A tak jednorucí, jednonozí, jednoocí a jinak postižení vyzbrojí se pár puškami a pod vedením kněze, který má koňskou nohu, vyrazí na svou křížovou výpravu. I tak vojensky v podstatě bezcenná jednotka však může při svém množství terorizovat slabší. Loupit, plundrovat i znásilňovat. Mnozí z těchto dosud uražených a ponížených berou tuto výpravu jako dobrodružství, jako možnost mstít se zdravým, jako vzrušující alternativu dosavadního hnití. A jejich duchovní vůdce pomalu ztrácí nad nimi kontrolu. Groteskně vypadá pak jediná vojenská akce tohoto houfce, když hopsající jednonozí šturmují víceméně opuštěnou vesnici, kterou následně vydrancují. Je to tedy příběh nadmíru groteskní, ale ani trochu veselý.

    • 23.9.2018  17:24
    Zámek (1994)
    ****

    Jako adaptace Kafky je to vlastně neúspěch (už jen ta stopa naděje na konci), ale film je to přesto působivý. Zima, kontrast tmy a světla a grotesknost čerpající od Bruegelů po Spitzwega. A k tomu nějaká ta ruská rozevlátost, která neladí s kafkovskou klaustrofobií.

    • 16.9.2018  17:41

    Vcelku povedená variace na v šedesátých létech oblíbený žánr kriminálních filmů o perfektně promyšlených loupežích (viz parodie na tento žánr Velký šéf), zde s italským šmrncem a koncem, který přechází do dost takřka komediálního žánru.

    • 16.9.2018  17:00

    Snahu o realismus nejde tomu filmu upřít, byť je to film týnejdžerský. Snad ta snaha začíná již výběrem herců, kteří vypadají opravdu jak ze sousedství, a ne jako výběr modelů, jak je tomu často v amerických filmech podobného druhu. Také té trapnosti při prvních zkušenostech se sexem je náramná dávka, takže žádné romantizování. A ne vždy dopadne vše dobře. A trochu nostalgie již tento film vyvolává, když zde ta omladina nemusí řešit politickou korektnost, globální oteplování či muslimský radikalismus.

    • 6.9.2018  19:07
    Hry lásky (1960)
    ****

    Nostalgikovi se již líbí ta Paříž roku 1960. Ale nehledě na to, je to taková lehkonohá šarmantní komedie o dívce,která je přelétavá, protože hledá nepřelétavého partnera.

    • 2.9.2018  19:42

    Ač jde o film společenskokritický a reagující na dlouhé stíny II. světové války má zcela horrorové schéma. Autokar civilizovaných turistů se v podivné barbarské cizí zemi dostane omylem do podivného městečka s podivným obyvatelstvem. Pomalu se turisté zamotávají do sítí, které vůbec nechápou, cesta zpět je jim pomalu ale jistě odřezávána a na konečnou cestu do zkázy je nakonec pošle usměvavé děvčátko s medvídkem v náručí. Ve vypjatých podmínkách odhalují se pak v ohrožené skupině jednotlivé charaktery a nátěr civilizace odprýskává. No, ale nakonec to horror není...

    • 2.9.2018  16:52

    Přes všechny "dramatické a akční" scény a (snad) "protiválečné" zaměření je to jen film, který má ukazovat Ursulu Andres. Ta i jako uprchlice před postupujícími Japonci, která se jistě celé dny nemyla a je rozvrkočena, vypadá vždy zatraceně sexy a šedesátkově, což u filmu, který se má odehrávat po napadení Pearl Harboru, vypadá divně. Je jen škoda, že film je z r. 1965, takže nahaté scény se jeden nedočká.

    • 2.9.2018  16:36
    Noon Sunday (1970)
    *

    Předběžec celé velekopy pitomých filmů, jichž asi nejtypičtějším šlakem je Rambo: Do pekla a zpět.

    • 2.9.2018  10:49
    Mŕtvi nespievajú (TV film) (1965)
    ***

    Ten film je nejsilnější v své psychologické části, která se odehrává v zázemí (zde to kupodivu kazí postava hraná panem Krónerem). To válečné dusno, klubko vzájemných vztahů, křivení charakterů. Scény z fronty, byť se snaží o nějaký nový pohled, přece jen jsou více poplatny době vzniku.

    • 2.9.2018  10:21

    To je ale bizár. Vykrást námět Tuctu špinavců a doplnit ho o soft porno.

    • 25.8.2018  19:27

    Ach, chtěl bych tam být. Nejsem přílišný fanda jazzu (s výjimkou několika zpěvaček), ale tento dokument dýše takovou pohodou a je tak skvěle nastříhán, že jsem ho shlédl s velkým potěšením. Ty prostřihy se záběry regaty, dětí užívajících si prázdniny, dospělých užívajících si hudby a vzájemné společnosti, navozují spolu s hudbou arkadickou atmosféru. Mezi hvězdami tehdejšího jazzu vystupuje zde i rock'n'rollová hvězda Chuck Berry. Úspěch vcelku má a omladina na jeho Sweet Lttle Sixteen i tančí, ale nejde si nevšimnout, že ve srovnání s ostatními vystupujícími, je jeho hudba dost jednoduchá. Vlastně by tento film mohl být prvním dílem náhodně vzniklé trilogie o vývoji americké pop music, kam by patřily ještě filmy Festival a Woodstock.

    • 19.8.2018  16:53
    The Sea God (1930)
    ***

    Příběh jak z rodokapsu. Dva sokové se na tichomořském ostrově lidojedů utkávají v nelítostném boji o přízeň dívky a o bohaté naleziště perel. K takovému příběhu ladí to, že potapěč v těžkém skafandru je pověrčivými divochy považován za mořského boha.

    • 12.8.2018  18:19

    Při sledování tohoto filmu jsem si uvědomil, že se stále točí filmy válečné, ale už ne tolik protiválečné. Děj prostý - skupina vojáků prožívá nasazení na frontě střídané obdobími odpočinku v zázemí, leč Smrt si vybírá svůj díl, a to někdy dost trýznivě a zdlouhavě. Dosti nepateticky a naturalisticky natočeno. Zvláště noční scény na frontě jsou nepříjemně působivé. Klaustrofobie krytů a zákopů, které se otřásají se pod dělostřeleckým bombardováním či nepřehledné pole válečné osvětlené jen záblesky výbuchů, kdy není jasno, kde číhá nepřítel. Díky černobílému materiálu vypadají mnohé pasaže z bojů jako dokumentární film.

    • 11.8.2018  18:36

    Běžný dobový dobrodružný snímek na němž zub času zahlodal, takže dnes působí trochu naivně a neuměle. Dějově klišé na klišé nijak nápaditě seskládané.

    • 8.8.2018  19:09
    Tlukot srdce (1980)
    **

    Hollywood natočí film o počátcích hnutí, které opravdu, ale opravdu mělo jiné priority než Hollywood. Jak to asi mohlo dopadnout?

    • 5.8.2018  19:56
    To byl můj život?? (TV seriál) (2018)
    ***

    Pan Kohout je v svých devadesáti letech v záviděníhodné kondici tělesné i duševní. Samotný dokument je pěkně prostříhán dobovými záběry, které rozbíjejí a osvěžují páně Kohoutovo vyprávění. Ale pro mne má ten dokument jednu základní chybu. Pan Kohout má nepochybně velký talent sebeprezentace, který spolu s jeho inteligencí, šarmem a vypravěčským umem dokáže diváka ovinout a dostat ho na páně Kohoutovu stranu. Snad tomu podlehl i pan režisér. Takhle ale spíše vznikla Legenda o Kohoutovi dle Kohouta. Uvítal bych, kdyby byl pan Kohout konfrontován s tím, jak ho viděli jiní. Třeba by to narušilo tenhle až příliš hladce hladce tekoucí příběh.

    • 3.8.2018  09:28
    Black Bart (1948)
    ***

    Opravdu zajímavé na tomto standardním westernu je jen to, že dějová linka občas připomene film Butch Cassidy a Sundance Kid.

    • 30.7.2018  14:25
    Američanka (1991)
    ****

    Kdo by to řekl, že člen skupiny, která si přežívající pokrytecké viktoriánské móresy brala často na paškál, stvoří tak cudnou viktoriánskou romanci, byť mírně podvratnou. Trochu jsem v počátcích filmu čekal od M. Palina nějkou taškařici, ale když jsem si zvykl, že hraje vážnou roli, vcelku mne přesvědčil. Moc hezká vizuální stránka, takřka idylka.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace