agathon

agathon

Jan Hlubek

Česko
čerstvě pracující

homepage

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 18.3.2017  19:55
    Moonlight (2016)
    *****

    Zasloužený oscarový vítěz! Mistrně vystavěné, nasnímané, obsazené, s mrazivou atmosférou a schopností razantně utnout vyprávění každé z kapitol v ten pravý moment. Nenápadné a skvělé. The Wire meets Zkrocená hora, ale neuvěřitelně podmanivě

    • 18.3.2017  19:50

    Podle mě se to nikam neposunulo, jen je to možná natočené s trochu větším drivem, akční závěr má určitou míru filmařské brilance, ale sumasumárum nechápu, proč to vzniklo... Režisérovo jméno jen posiluje můj dojem, že tenhle film je vytažený z nějakého dvacet až třicet let zavřeného promítačova šuplíku.

    • 18.3.2017  19:47

    Takové jako Clancyho filmová Ryanovka / JAG a Pár správných chlapů dohromady. To poslední mi naskočilo možná kvůli Tomovi, bohužel mi tu ale chybí kdokoli, kdo by jen z rychlíku dokázal opisovat od fenomenální tehdejší kreace Jacka Nicholsona. Zbývá poměrně nezáživná žánrovka, kde je Cruise vážně omylem. A to nemluvím o dvou filmařských legendách ve vedlejších rolích (jedné herecké a jedné režisérské), to opravdu není zapotřebí.

    • 18.3.2017  19:41
    Pasažéři (2016)
    ****

    Hodně dlouho diskutovaný projekt, kompletně přeobsazený a tak... Nějak mi přijde, že je to až moc limonády a konec mi přišel podivně useknutý, moc rád bych s postavami zůstal déle. V každém případě skvělý herci, nijak ohromující výprava, ale celkový dojem velmi sebevědomě natočené věci s neodolatelnou slzičkou v koutku tam je. Takže za čtyři!

    • 18.3.2017  19:37
    La La Land (2016)
    *****

    Písničky nejsou na první dobrou, postavy taky ne, všechno je tu vlastně skoro jako materiál ze zkušebních klapek. Takové neučesané, nijak "smooth" a bezchybně choreografované jako v tom, čemu říkáme "klasické muzikály"... Ale možná proto tomu tak propadnete a jdete s postavami tak oddaně, s pochopením a občas až zadrženým dechem. Moc mě to bavilo!

    • 8.1.2017  09:49

    V kontextu letošního Rogue One sem musím zpětně dopsat svůj dojem a vlastně zopakovat v bledě modrém argument z komentáře k nejnovějšímu SW přírůstku: je to super film, čiré fan porno, skvělá zábava s mnoha povedenými momenty. Ale originální mi to celé přijde vlastně jen jednou rovinou: posílením ženského elementu v ději a dalším dorýsováním krize otcovství jako základního tématu SW ságy. Je to velmi inspirativní pro kavárenské úvahy, ale podstatně méně inspirativní už pak ve srovnání se staršími filmy (a ano, tím myslím i druhou Lucasovu trilogii) - trochu moc sázek na jistotu v jediném filmu.

    • 8.1.2017  09:43
    Vinnetou (1963)
    *****

    Jeden z filmů ustavujících filmové cítění mnoha generací :) Jen jedna věc mi nejde do hlavy: Když se hodné bledé tváře v Roswellu dohadují, že není dobré saloon s proradnými bledými tvářemi uvnitř vypálit, protože je v něm vězněná i žena, proč do toho samého saloonu o pár záběrů později najedou lokomotivou a totálně ho rozšmelcují?

    • 31.12.2016  00:26

    Slušný nářez, výborně obsazený Affleck, skvělý mix akce a stylově záběrovaných dialogových scén, sumasumárum perfektní zábava. Jenže ten scénář je tak cimrmanovsky překombinovaný, až to bolí - a hlavně to neladí dohromady. Jednotlivosti baví a nepůsobí okoukaně. Jako celek je to ale děsně prázdný a nudný. Čtyři hvězdy s odřenýma ušima.

    • 30.12.2016  22:23

    Jednoduše vystavěné akční survival drama, bavil hlavně Kurt Russell opět v ohnivém pekle, ale zaťatý Marky Mark mi taky udělal radost. Bez legrace, je to pomník a jako takový je dobré film číst. Nejde o přesnost rekonstrukce, nejde o to ukázat prstem na viníka, ale přenést na nás diváky pocit 360° ohrožení a totální bezmocnosti uprostřed běsnících živlů. A to funguje na jedničku! Navíc Deepwater Horizon není příliš dlouhý a přestane v pravý moment tlačit na pilu. Hodně let a za hodně peněz vznikající projekt, na který asi nikdo moc nechodil, ale zapadnout si rozhodně nezaslouží. Byla to velmi nepříjemná a proto ohromně důležitá divácká zkušenost, děkuju za ní.

    • 30.12.2016  21:47

    Ubíjející ztráta času - film s absurdně se chovajícími postavami, s nadmíru pochybnou morálkou (ano, naivně věřím, že mladé ženy nepotřebují ke štěstí muže s helikoptérou, byť její vlastnictví asi nebude na škodu jinak láskyplnému vztahu), nulovou dramatickou gradací a směšnou upejpavostí veškerých erotických scén (když vezmu v potaz, jaké sexuální praktiky se v nich mají rozehrávat). Fakt pitomost. Seriózně. Pusťte si Poslední tango v Paříži. Nebo Koridu lásky. Nebo nevím, ale tohle fakt ne. Fakt.

    • 30.12.2016  21:38

    Ždímačka, co napsat více... Ale užil jsem si jí, zabulel si a uznal, že to Pixaři prostě umějí jako páni.

    • 30.12.2016  21:25

    Dávám pět, protože se považuju za skalního fanouška SW, bavil jsem se a po skončení filmu měl (možná paradoxně) lepší divácký dojem, než po loňském Síla se probouzí... Ale nemůžu se zatím zbavit pocitu, že Disney tu pracuje na relativně generické, i když nadmíru precizní, franšíze, v jejímž rámci nás ani v budoucnu nějaká vysloveně pecka nejspíš nečeká: Všechno perfektně načasované, vypointované, řemeslně bezchybné, ošetřené marketingově, ale nějak bez odvahy, spontaneity a duše. Jako ideální předvánoční fan-porn byly loňská i letošní SW jízda super zážitek, o tom žádná. Ale musím se přiznat, že vnitřně mi v něčem byla skoro bližší ta naivní Lucasova nová trilogie, která nějakým tvůrčím způsobem rozvíjela původní premisu a dotvářela svůj vlastní svět (nebo se alespoň snažila). Z posledních dvou epizod (říkejte si, co chcete, Rogue One je další epizoda :-)..) mám - oproti chybujícímu a v mnohém selhávajícímu Lucasovi - zatím dojem až přílišné dokonalosti a nakalkulovanosti, což mě dráždí... Jakoby se tvůrci nových SW filmů řídili snahou narvat do svých projektů co nejvíc elementů, které jim z nějakých chytrých průzkumů vyšly jako přesně to, co diváci milují na staré trilogii, a tyhle prvky protřepali, zamíchali a voila. Lucas v nové trilogii tu svoji starou nectil skoro vůbec, Disney jí až nemístně přeceňuje. Restart Star Treku vyšel Abramsovi o dost lépe. Skoro škoda, simyslim.

    • 30.12.2016  21:10

    Podle mě je největší chybou Fuquova filmu, že se odvozuje od původních Sedmi statečných. Sama o sobě skvělá žánrová jednohubka, v kontextu Kurosawy, resp. Sturgese, hrozně ztrácí - kvůli diváckým očekáváním a marnému boji s aurou předchůdců i objektivním nedokonalostem filmu (zejména charakteristika a vnitřní motivace hrdinů - Denzelovo finální vyznání, wtf??!!, resp. jejich nevýrazné charisma pro nás diváky a náš nevyhnutelný nezájem, když dojde na jejich odpis v bitevní vřavě). Kdyby se tohle jmenovalo jakkoli jinak, udělali tvůrci i producenti o dost líp. Mně to bavilo, ale podruhé si to už nepustím.

    • 24.10.2016  16:20

    Tohle není film, který byste měli chtít vidět, když oba tvůrce s velkým H a T neznáte. Na to je příliš "výběrový" a nejde moc do hloubky v poznání stylových fines a (byť se tu něco málo dozvíme i o Truffautovi, tak hlavně) Hitchcockových formálních voleb, jejichž pochopení dali právě novovlnní režiséři v čele s Truffautem tak mnoho a bez jejichž docenění se lze jen s obtížemi na Hitchcocka dnes dívat bez nadhledu a shovívavosti. To ostatně ve filmu i přímo zazní: v Hitchcockových filmech je víc, než se z žánrových škatulek, přepálených zápletek a účelového herectví tehdejších hvězd zdá. Pro vášnivé znalce (zejména Hitchových) filmů a milovníky ústřední rozhovorů T s H je tady toho ovšem také málo a navíc to občas působí "Mr. Obvious" dojmem... Přesto mne Jonesův a Toubiany snímek naprosto odzbrojil. Myslím, že ideálním divákem je středně až dobře obeznámený fanoušek, který už má alespoň část tvorby Alfreda Hitchcocka nakoukanou, ale už pár let od něj nic neviděl. Film perfektně navnadí, připomene a vypíchne to podstatné, rozvibruje nostalgickou strunu a vyplivne Vás z kina s pevným rozhodnutím se do toho onehdá obdivovaného světa zase vrátit (primárně k tomu Hitchovi, ale v těsném závěsu snad i k Truffautově tvorbě). Jdu si pustit Vertigo..!

    • 24.10.2016  15:57
    John Wick (2014)
    *****

    Parádní stylová záležitost, která se viditelně poučila u starších bratříčků, ale je z ní cítit úžasné nadšení, naprostá sebejistota a nadhled. Opravdu mně to bavilo a mám silný dojem, že Reeves neměl od Matrix trilogie lepší roli! A využití gun-fu baletu je snad za odměnu - kdybych jen věděl, čím jsem si to zasloužil. Pro mě velký objev, kterému by snad slušelo jen trochu lépe gradované finále, pro které si mohli tvůrci schovat ty nejlepší akční momenty.

    • 24.10.2016  15:53

    Udělalo mi radost, jak daleko to tu dotáhne William Fichtner, jinak mi tu ale neudělalo radost skoro nic. Jak daleko to dotáhl Rolland, to je totiž docela smutné... Ale fajn vizuální stránka

    • 11.10.2016  17:31
    Westworld (1973)
    ****

    Viděno znovu po mnoha letech v souvislosti se startem nového HBO seriálu. Film hodně vychází z své doby. Osobně mne při opětovném zhlédnutí iritovalo, jak se v něm vlastně "nic" neděje víc než celou první polovinu, jak papundeklově to celé působí a jak zoufale to v závěru negraduje. Pokud ale Westworld beru jako další z řady sedmdesátkových "paranoidních" thrillerů a snahu nějak glosovat jednak skepsi vůči nekontrolovatelnému rozmachu moderních technologií a jednak dobový pocit, že tam "za oponou" někdo určitě nějak tahá za nitky, pak klobouk dolů. Film je vlastně skoro až cyberpunkově vizionářský a ve svých úvahách nad vynořující se inteligencí, neudržitelností kontroly nad složitými soustavami a vizí apokalypsy zrozené v původním nadšení z prorůstání lidstva a strojovosti neskutečně inspirativní věcí. Crichton tu navazuje na své tehdy již napsané knihy a předznamenává ty pozdější. Vlastně opravdu palec nahoru. A navíc mě moc baví ta ironická práce s kovbojským mýtem Yula Brynnera.

    • 11.10.2016  17:18

    Jsem velkým fanouškem Ztracených a tohle na ně prací s prostorem, vedením herců, dávkováním informací a jednotlivých vodítek v ději navazuje rozhodně více, než na původní "Abramsovo" a Reevesovo Monstrum. Takže za budování atmosféry a šponování napětí "co to sakra bude??" klobouk dolů. Na druhou stranu mne ale vlastně dost bavila ta found-footage hra ve starším nevlastním bratříčkovi tohoto filmu a na základě marketingových příslibů jsem se fakt těšil, že tam bude těch propojek o poznání víc, když už se tvůrci od tak radikální (a dnes už navíc značně zprofanované formy) vědomě odklonili a deklarovali přitom diegetickou návaznost... Mně osobně by to asi bavilo o poznání víc - nejen bezprostředně svou atmosférou a napětím, ale právě i tou čistě fanouškovskou notou.

    • 11.10.2016  17:09

    Je to jeden z těch výsostně hereckých filmů, který nechává svému castu vyniknout v dlouhých blocích hereckého umu. Klobouk dolů. To nazírání mafiánského prostředí jakoby zespodu je také - na svou dobu - určitě podnětná inovace. Nijak zvlášť nad uměřené, byť nadmíru kvalitní řemeslo mi to ale nevystoupalo.

    • 11.10.2016  17:05
    Podfukáři (2013)
    ***

    Rytmické, těkavé, vlastně docela zábavné. Ale štvala mě ta nevyváženost v konstruování pozice diváka - někde mezi ironickým odstupem kritického pozorovatele triků (který zažívá slastné pocity triumfu při jejich odhalování) a jejich očarovanou a tudíž fascinovanou "obětí", která nadšeně vyvískne při každé "prestige" póze kouzelníka (Nolanovci vědí). Jakoby po mě tvůrci v jednom okamžiku chtěli podezíravost, nadhled a touhu "na to přijít" a současně ve mně viděli tupouna, kterému poklesne brada při každém efektním kamerovém obletu nebo použití CGI šidítek. Pokud se to tváří tak chytře, musí to opravdu i být chytré. Bohužel ta zápletka je skoro pro troglodity a její nesoudržnost bije do očí zejména ve srovnání s povedenějšími předobrazy - Dannyho parťáci, Dokonalý trik... Ano, i tahle naprostá odlišnost těchto Leterrierovým filmem zjevně odkazovaných děl je vlastně nejprostším dokladem selhání Podfukářů. Ale natočené je to pěkně.

    • 25.10.2014  22:34

    Skoro překvapivě zádumčivá Lukášova hudba a herecký projev Josefa Abrháma. Tenhle film se mi posouvá hodně k polskému kinu morálního neklidu, navzdory paní Jechové...

    • 23.7.2013  09:26

    Veliké překvapení a veliká radost! Jestliže u Olympus Has Fallen jeden kamarád do komentáře napsal, že Willisovi by mělo být závistí do breku, pak tady mu všichni zúčastnění dokazují, že brečet již netřeba a že může odejít do zaslouženého důchodu s klidným vědomím zdatných následovníků (oproti sotva z poloviny vyvařené nápodoby v podání G. Butlera). Tenhle film má snad všechno, na co si vzpomínám ze svého pozdního dětství a raného mládí první poloviny devadesátých let. Na filmy jako je Skála, Smrtonosná past (pasti) nebo Con Air jsem ve své době čučel s otevřenými ústy a jen nábožně sýpal. A v době sebe-vědomých, pseudorealisticky se tvářících akčňáků let posledních (poslední Bondové, Bournovská trilogie), kdy se něco jako Skála zdá již plně demodé, náhle přijde zjevení: čistočistá akční pocta těmto odrostlým filmům z přelomu dekády testosteronové v dekádu navoněnou, natočená ovšem stylem, který nezapře výrazně štědrý rozpočet i moderní vizuální trendy. Moc mě bavilo sledovat všechny ty paralely s (zejména prvním) Willisovým dobrodružstvím v jednom nejmenovaném uzavřeném prostoru, nebo s jednou nedobrovolnou návštěvou jistého ostrovního vězení. Bavil jsem se svěžestí, s kterou to tvůrci pojali, bavil jsem se neuvěřitelně zábavným Foxxem (ve srovnání s jeho nemotorným, přirozeně vystrašeným prezidentem-"civilem" je ten konkurenční, zavile drsný Eckhartův prezident z Olympus Has Fallen ukňouraný nýmand!) a pojednou bez obtíží toleroval hezouna Tatuma. Konečně jsem letos viděl film, který je zářnou ukázkou skoro bezchybné motivovanosti vyprávění (velká poklona Vanderbiltovi) a vědomí, že to, co dělám, má lidi jenom pobavit (ale vkusně, v dobrém slova smyslu "velkoformátově") a nikoli jim přehnanou sofistikovaností naroubovanou na pokleslé téma podsouvat dojem, že se snad v kině oddávají "uměleckému" zážitku. Pro mě zatím jednoznačně jeden z nejpříjemněji strávených kino-večerů letošního roku.

    • 23.7.2013  09:11

    Správně hrdinný příspěvek k pravicovému vyznání v ideologickém podtónu současného hollywoodského filmu s nostalgickým (záměrným???) ohlédnutím za dobou blockbusterů nedávno, ale přece jen již minulých (Smrtonosná past zejména). Zavilý Butler už mne ve vší úctě dávno přestal bavit a Eckhart hraje s velmi podobně sveřepým výrazem jako v Temném rytíři. Líbil se mi zdrcující nájezd na Bílý Dům, jinak se mi ale vlastně moc nelíbilo nic jiného. Ne, že by snad Fuqua neuměl inscenovat řádnou akční řezničinu, ale celou dobu mi nepřipadalo, že by film měl ten správný "tah na bránu" v napětí a gradaci. Navíc ten slibně rozjetý začátek, kdy vidíme prezidenta vcelku zdatně boxovat, se obrací v totální "fixaci" téže postavy (snad to není spoiler) po další zbytek filmu a nechává nás jen hledět na její zaťaté pohledy. Pro mne ve srovnání s "demokratičtějším" bratříčkem z Emmerichovy dílny jednoznačně slabší příspěvek ke "klaustrofobickému" žánru akčního filmu.

    • 11.4.2013  17:18

    Natáčelo se v ČR i na Barrandově, kde pracuji, a proto je i mé hvězdičkové hodnocení možná trochu ovlivněno sentimentálním vztahem k projektu... Způsob vedení herců, přílišná deklamativnost a úporná snaha hlavně se moc neodklonit od předlohy, tomu hodně ubírají. Co se naopak daří skvěle, to jsou kostýmy, dekorace a vůbec technická stránka věci - tady jsou skvěle vidět "české ručičky" a tomu jsem rád. A jsem tudíž vlastně zpět u toho sentimentu...

    • 7.4.2013  16:34

    Vlastně to dost nestoudně parazituje na lepších starších bratrech, ať již jsou to Neúplatní nebo L.A. Přísně tajné. Ale scéna z čínské čtvrti, resp. závěrečná přestřelka a asi nejvýrazněji skvěle natočená "střílečka" v autech tomu určitě zaručují dvě hvězdičky za výbornou technickou úroveň. A už asi tak druhý z té řádky osudově-svůdných pohledů Emmy Stone to definitivně dotlačil alespoň na ty tři hvězdy.

    • 7.4.2013  11:19
    Stoupenci zla (TV seriál) (2013)
    ***

    Po pár dílech jsem zatím vzdal. Možná si ale počkám, až seriál ukončí (snad to nebude dlouho trvat), a pak zbytek dokoukám. Výborný Bacon, velmi dobrý Purefoy. Jinak je to ale hrozně nastavované - nemám rád detektivky, v nichž se noví a noví spiklenci vytahují jako králíci v klobouku, když je potřeba diváka v (zdánlivě) nevyhnutelné situaci vypravěčsky překvapit. Občas mi připadalo (viz obklíčení na farmě), že by se seriál mohl spíš jmenovat "To jste nečekali, co?" Trochu jako Ctihodný občan.

    • 18.11.2012  20:04
    Falling Skies (TV seriál) (2011)
    ***

    Mix Války světů, Districtu 9 a pravděpodobně předstupeň k (naštěstí zrušené věci) Terra Nova, resp. aktuálnímu Revolution - naštěstí, snad možná i díky Spielbergově "dozoru" je to překvapivě životaschopné a přestože nejde o žádný majstrštyk na seriálové scéně, koukat se na to dá (i s ohledem na střízlivou stopáž jednotlivých epizod a vstřícné množství pouhých deseti dílů na jednu řadu). Rodinné a vztahové problémy prolétající se s rovinou akce mne tu krkají o poznání méně, než u výše zmíněných dvou seriálových odvozenin a formálně mě baví ta jistá příbuznost s podobou Stevenovy Války světů. Takže sice třetí řadu (léto 2013) nevyhlížím nijak nedočkavě, ale rád si trochu té postapokalyptické soap opery opět dopřeju.

    • 13.10.2012  14:20

    Kdyby na Válečném koni nebyly v každém záběru cítit všechny ty peníze, které to muselo stát, tak bych měl tendenci věřit, že to je snad věc, která ve výsledku vznikla jen proto, že Spielbergovi a spol. zbyly někde v rozpočtu na Tintina nějaké peníze a neměli, kam jinam je vrtnout... Zhola zbytečné, zhola recyklační a přesto něčím zvláštně podmanivé vyprávění je především Spielbergovým vyznáním klasickému Hollywoodu a jeho přepjaté hře se žánry. V mnoha bodech mi to připomnělo dnes trochu opomenuté Příliš dlouhé zásnuby (dějová linie putování, vizuální uchopení, práce s odkazy doby v rovině artefaktů i stylových prvků...) - a ze vzájemného srovnání mi Jeunetův starší film vychází o maličko lépe. Nicméně nápad postavit do centra dění koně je bezesporu téma originální, dřív jsem to nikde neviděl, a ta citovost, kterou Steven Spielberg třeba do vztahu toho "hlavního koně" s "vedlejšími koňmi" vkládá, je naprosto odzbrojující. A souhlasím s Anaisem, že co do soudržnosti a dramaturgické důslednosti vyprávění a filmového stylu je to rozhodně nejryzejší Stevenův film posledních let.

    • 13.10.2012  14:10
    Austrálie (2008)
    ****

    V pravém slova smyslu epické. Potěšil mě hlavně Hugh Jackman, kterému tyhle drsné srdcaře věřím obecně víc, než přímočaré ranaře s drápy. skvěle natočený mix témat a stylů v otevřené poctě klasickému Hollywoodu. Baz Luhrmann je neobarokní autor.

    • 14.8.2012  17:39
    Alcatraz (TV seriál) (2012)
    **

    Nápaditá premisa zabitá nenápaditým rozvíjením konceptu "nalezenec týdne". Po několika epizodách mne to začalo nudit. neříkám, že se k téhle partičce v čele se Samem Neillem někdy nevrátím z dlouhé chvíle, ale s dovolením si raději počkám, až bude seriál uzavřen a budu vědět, že k něčemu dospěl. zattím je to hlavně dýchavičná exploatace Ztracených a Fringe, což je málo.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace