Tuax

Tuax

Lubomír Pelc

okres Praha
Moravák v Praze


44 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 44 66 87
    • 22.9.2017  11:49
    Trapped (2017)
    ***

    Na tu délku v pár místnostech mi to nepřišlo až tolik nápadité. Spíše to byl takovy nepovedený McGyver, jelikož některé ty šílenosti co ho napadly, byly zároveň promyšlené a zároveň nesmyslné. Zvláštní bylo, že ať se dělo co chtělo, tak potřebu i zvracení zvládal vždy na záchodě. Svou fobii z chlupatého společníka překonal až zázračně dobře a v zásadě by to byla první věc o které bych uvažoval k zabití, kdyžbych potřeboval něco k snědku. Ten lov holubů byl značně nereálný, nebo střelba z praku na pořádně vzdálené místo a skrze mříže, do kterých se nikdy netrefil. To, že ho dole nikdo neuslyší, by někomu jako on mělo být jasné, když ve výšce 30 pater slyšel neustále dost hlasitě ruch silničního provozu. Jak to muselo být asi hlasite dole, narozdíl od jeho hlasu, který si tak vykřičel. Zajímalo by mě jak dlouhou dobu tam vlastně strávil, protože s tím co jedl a pil se rozhodně den za dnem snižovala šance jeho finálního kaskaderského výkonu. A vypadalo to, že tam byl víc jak týden. Taky se mu zázračně v bytě kde nic neměl zafixovala rána na obličeji. A rána kterou měl na kloubu na palci se mu pohybovala, někdy na kloubu , jindy nad ním a v nemocnici ji doktoři zřejmě zázračně přesunuli níže na ruku. Závěr filmu je dosti zbytečný a natažený o nějakých deset minut. Přestože mám rád survival filmy a ještě více filmy odehrávající na jednom místě, tak tento film mě příliš nenadchl a nezanechal nejlepší dojmy.

    • 22.9.2017  11:29
    Zločin v Polné (TV film) (2016)
    *****

    Na televizní film výborná podívaná s dobrým obsazením. Sice netuším jaké jsou opravdvé reálie případu, kterému je tento film věnován, ale forma s jakou to zpracovali se mi líbila. I přestože je to ve dvou filmech tak si to udrželo poutavost, neustále si to drží atmosféru, která se průběžně přetváří. Závěr jsem čekal sice jiný, ale to vůbec nevadí. Film je zároveň připomínkou dané události a stejně tak kritikou spousty věcí, které jsou i v ndešní době aktuální. A filmy odehrávající se v soudních síních mám obecně rád už z toho ůvodu, jak jsou v ních přednášeny různé argumentace. Akorát zde to z jedné strany nebyly argumentace, nýbrž štvanice, která by snad neměla do právníků pronikat kvůli vlivu davu. I tím to je ozvláštněný film.

    • 21.9.2017  11:29
    Agáva (2016)
    ***

    Na pohled mi to přišlo velmi dobré, plus to zasazení do pohraničí a poválečného období. Ovšem obsahově to není úplně ono, je to spíše jako přetažená povídka do filmové podoby. Ale opět s klasickými věcmi pro český a slovenský film, tedy vztahové pletky všude kam se podíváš. Mohlo z toho být drama kdyby bylo více zaměření na stav hlavní hrdinky, která sice chodí stále k doktorovi, ale divák dlouho neví vlastně proč a i jinde ve filmu se její stav vlastně nijak neprojevuje, takže to tam i přes to finále půsbí jaksi nepatřičně. Kňažko zahrál hodně nesympatickou postavu a v podstatě ta jeho postava neukázala nic moc proč by ho měla hlavní hrdinka tolik milovat, než že k němu cítí zároveň strach i vděk. Agáva je v tom sice i přítomná, ale přesto je pro celý film symbolická a má svůj přesah, který se odráží v konečném vyznění příběhu. Jenže to není tak nějak slušně popropojované a příběh je chabý, ale pořád to byla vizuélně velmi fajn podívaná.

    • 20.9.2017  13:53

    Docela škoda, jak to nakonec zpracovali a taky jaké postavy do příběhu obsadili. Protože jinak by to bylo moc pěkné sci-fi, které je zároveň i slušnou romantikou. Jenže tady spousta věcí a hlavně jednání postav a to je skoro jedno kterých, prostě všech, leze dost na nervy. Jakoby ve filmu hrál výběr magorů a idotů světa, kteří se sešli v Moskvě, což asi docela kazí nějaký ten vlastenecký nádech,který film po vzoru amerických filmů nejspíš měl mít.. Ale byly v tom věci, které se mi líbily a pak taky finální myšlenka vyřčena Solem. S hlavní hrdinkou je to jak na houpačce, miluje, nenávidí, miluje a má hodně rychlé změny v postojích. Tak nějak tady drhlo i to propojení s tzv. vojenským světem a tím civilním. Pojítko mělo být hlavně skrze hlavní hrdinku a jejího tátu, ale to moc nefungovalo. S ohledem na velikost dané události, se to celé točí strašně v minimalistické rovině, což je dost divné. Ale na film se mi i tak slušně koukalo, právě kvůli těm scifi prvkům a líbila se mi samotná kosmická loď z venku. Ve vnitř ne, ale z venku hodně. Nevadilo mi proložení očekávanou romantikou, která je asi nyní dost populární, ve stylu vztah mezi někým ze Země a z vesmíru.

    • 20.9.2017  13:37
    Saathiya (2002)
    ****

    Hodně srovnatelné a kvalitou, prakticky stejné s původním filmem. U těchto překopávek je zajímavé sledovat rozdíly, které jsou u Indů vždy jen v detailech. Sem tam se něco změní ve scéně, sem tam něco v dialogu, malokdy se něco úplně změní, nebo vyškrtne. Jen se liší stylizace, protože ruzne indicke kinematografie maji ruzna prostředi a přístupy. V prvním filmu se mi líbily víc taneční scény, tady zase vychytali spoustu míst v hraných scénách i dialozích, které v prvním filmu drhly a pozměnili je. Ale taky ne všude, někde to byly změny k horšímu. Vivek se mi tady líbil mnohem více než Madhavan v tom prvním a přestože mám Rani hodně rád, tak více se mi líbila Shalini v prvním filmu. Tady je to na konci s hvězdným vstupem Shahrukha a Tabu, ale přišlo mi, že v tom prvním filmu, tu samou pasáž, tamní herci zahráli lépe a to mnohem lépe. Taky tohle působilo více optimističtěji, předchozí film je ponurejší, tady i ty hádky a spory byly nakonec odlehčované. Jen Rani tu brečela jako o závaod, což ale nemělo daný efekt, jako to jak to pojala Shalini. Překvapil mě tu Tinnu Anand, že byl v pdostatě v kladné postavě. Taky masky byly lepší v prvním filmu, ta nalepena jizva na tváři Rani a pár dalších věcí, to se dost nepovedlo.

    • 19.9.2017  15:34

    Nedá se říct, že by mě to zklamalo. Po prvním díle už jsem od toho tolik nečekal, ale celkově je to pro mě o hodně, ale hodně horší než první díl. Takže jsem prvnímu dílu nyní zvednul hodnocení, abych zde mohl zůstat na třech hvězdách. Tady je to už celkově spíše drsná pohádka, s brutálním vyzněním. První díl byl více fantasy s mixy s ci-fi, což mi sedělo více. Navíc jsem po zhlédnutí došel k tomu, že kdyby ty dva díly spojili v jeden a pořádně to zkrouhli, bylo by to lepší, ale stejně by to u mě na max. hodnocení nebylo. Tzv. epické momenty, scény a záběry byly lepší v prním filmu. Tam ten byl jako příprava na další dění a tady ten, byl zase jako vysvětlování a to k čemu to celé schylovalo a co klidně mohlo být jako třetí díl, je zde nakonec odbyto v cca dvaceti minutach na konci, jakoby jen aby se neřeklo a nebo protože na to už nebylo místo a třetí dil nechtěli točit, to mě teda nenadchlo. A když natočí trojku, tak tímhle zahodí tyhle první dva díly, což je divné, ať už zkusí jakoukoliv návaznost. V prvním filmu mě bavila úvodní část a pak vše s Tamannou, ale tady se ona vyskytne hodně upozaděna a spíše jako komparz a Anushka se ji ani zdaleka neblíží, přestože i z ní zde udělali bojovnici, ale jen na efekt, protože pak to nějak ztratila a ne kvůli tomu, že by se stala matkou. Prabhas byl ale fajn, stejně tak Rana, Satyaraj a Nasser. Ostatní mě už tolik nebavili. Vizuálně je to sice obrovská jízda,, ale taky přepálená tak, že se to nedá užít. Tohle už nebylo ani zábavné. Přesto je to velkolepá podívaná, která si ty tři hvězdy zaslouží. Ovšem do Eegy, a nebo Shankarova I, to má daleko.

    • 18.9.2017  11:36

    Na tu stopáž mi přišel film strašně prázdný, což je docela netypické na indický film. Ovšem pořád je tamilská produkce, takže písňové, taneční scény stojí za to. V těch částech je na co se koukat. Líbily se mi místa, kde teré byly natočeny tzv. na jeden dlouhý záběr se spoustou dění, takže to rozhodně nebylo snadné natočit. Dali si s tím práci. Efektní bylo i ztrácení se obrazu a přechody mezi současností a minulostí. Madhavan, který zde v podstatě začínal s hereckou karierou mi k srdci moc nepřirostl a jeho postava teprv ne. Po většinu doby, to byl takový floutek až idiot, který si myslí, že vše bude fungovat podle něj. Většina filmu se nese hodně v poklidu ať se děje, co se děje. Až teprve dramatické finále to trochu naruší a hlavně forma s jakou jsou následné scény pojaty, tomu dává zase vyšší ráz. V brzké době bych chtěl vidět i hindi předělávku, na kolik mi sedne jejich zpracování více, či méně než toto. Jen škoda, že Shalini (aspoň dle filmografie) se tímto filmem už podstatě loučila s hereckou karierou.

    • 18.9.2017  11:26
    Rangoon (2017)
    ****

    Celkem zářivá výprava se spoustou detailů. Pro mě výborná Kangana, nevýrazný Saif a průměrný Shahid. Největší problém jsem měl spostavama celkově a to v tom, že byly všechny svým způsobem dost neosobní, odtažité. Jejich vazby a konflikty, neměly náboj. V tomhle všechny předčil Richard McCabe, který ztvárnil značně slizkého a nepříjemného důstojníka armády jeho výsosti. Přestože to byl šmejd, tak mi prostě seděl víc, než ostatní postavy. Mezi některými bylo obtížné rozpoznat co mez nimi je, zda profesní, nebo přátelský vztah. Saif se na svou roli nehodil, vůbec se s ní nezžil, ta jeho postava byla hodně neprožitá. Shahid příliš sterilní. Ale film mě poměrně bavil i přes tyto výtky, líbily se mi písně i rpostředí v němž se postavy pohybovaly. Jen to nevyužilo svůj potenciál. Finále na mostě, byla asi jediná pasáž která jako taková mi trochu pokazila dojem. A má to divné cz titulky, ale za ty film nemůže.

    • 18.9.2017  11:16

    S tímto jsem neměl nijak zvlášť problém a líbilo se mi to. Sice spousta věcí vůči postavě Howarda je taková značně pohádkově neuvěřitelná i ze strany těch co se ho snaží probrat a dialogy, jakoby nedávaly chvílemi ani moc smysl. Jenže ono to celé tak nějak do sebe zapadá. K tomu hodně pěkná herecká sestava, fajn kamera. Finální odhalení sebou nese hodně zamyšlení a revizi všeho co ve filmu do té doby bylo vlastně k vidění a to z jiného úhlu pohledu. Přestože je v pozadí všeho hodně tragických, smutných a citlivých věcí, tak film zase až moc takový není, právě tím pojetím a způsobem jakým se postavy s danými situacemi vypořádavají.

    • 17.9.2017  01:15
    2Bobule (2009)
    ****

    Přibylo pár nových postav a jako vazba se tu objevila linka se snahou zabití, která je ale využita v komediální rovině a Korn si to dle mě docela užil. Krampol hrál svou klasiku. Jinak všechny postavy z předchozího filmu, které jsou i zde, jsou o něco lepší, zajímavější a navíc to má svůj přesah s dědou. Jak to bývá málo zvykem, tak pokračování předčilo první film a je to jen dobře. Hádkova postava je zde už v úplně jiné rovině a je ještě sympatičtější. Průšvihář v podání Langmajera dokázal zabavit. A taky to starobylé auto. No a pak pěkné scenérie naší země, které vždy v našch filmech rád vídám.

    • 17.9.2017  01:10
    Bobule (2008)
    ***

    Škoda toho rozjezdu, který mi přišel zbytečný, ačkoliv z toho vycházela dovolená pro dědu. Jinak se mi to, ale líbilo a slušně jsem se u toho bavil a odreagoval. Akorát mi přišlo, že postavy jsou tu drženy dost zkrátka z tohoto pohledu je lepší druhý díl. Ale zde je určité pozadí těch postav z dalšího filmu. Takový Mátonoha zde byl úplně zbytečně, protože to mohl odehrát kdokoliv bezjmenný tohle nestálo ani za tu vedlejší roli. Postránecký se očividně ve vinicích cítí dobře. Hádek v jedné z mála rolí, kde mi trochu sedí a líbil se mi. Prostě takový průměr z našich končin.

    • 17.9.2017  00:41
    Brindaavanam (2010)
    *****

    Tady k tomu jsem přistupoval se značnou nedůvěrou, hlavně kvůli Junior N.T.R., jenže ten si mě nakonec získal a celkově mě tento telugský film značně potěšil a nesmírně bavil a přišel mi opět strašně krátký. Když se to vezme od základu, tak role hlavní postavy je úplně typická pro Salman Khana, akorát že ten by z toho udělal horší film. Jelikož on je víc hvězda než herec a jeho tanec je specifický, ale nemá pohybový talent. V tomto směru ho Junior hrozně převyšuje a hodně mě překvapil, ale musím toho s ním vidět víc než jeden film, abych to herectví ocenil. Každopádně tanečník je výborný, s velkým rozsahem až šílených pohybů. Možná nejlepší tanečník z mužů, co jsem dosud z indických filmů viděl. Akční scény jsou přepálené, jenže tady mi to vůbec nevadilo, protože se to nebralo vážně a bylo to mnohdy naprosto epických rozměrů, jako třeba zastavení auta v lese, kulečník dveřma od auta atd. Tohle jsou věci o které se ve svých filmech pokouší Ajay Devgn, jenže s tím rozdílem, že je to hrozné, natož tady to bylo zábavné. No a pak je tu má TOP 2 z indických hereček Samantha Ruth Prabhu, sice má méně prostoru než Kajal Agarwal, ale i tak to stálo za to. Ale obě dvě byly bezvadné. No a pak je tu asi nejcharismatičtější herec krom Amitabha a to Prakash Raj. Ten mi zatím udělal radost všude kde jsem ho viděl, ten asi neumí zklamat. Příběh hodně promyšlený a vedený do slepé uličky a hlavně s pěkný výstěním a závěr. Obhajoba Krishe otcem nevlastních bratrů byla hodně odzbrojující a přesně sedící. No a pak jsou tu taneční scény o kterých si většina bolly snímku může nechat akorát zdát, pěkná výprava, fajn hudba a texty, i tímto byly hodně návýši, ale to v čem hodně vyčnívaly, byla choreografie tanců, která byla značně extrémní, výborná. Za mě obrovská spokojenost a mám chuť si to pustit hned nanovo.

    • 16.9.2017  05:30
    Gwihyang (2016)
    *****

    Přeloženo. Film, který není snadné rozdýchat. Silný příběh, který je převážně strastiplný, v některých ohledech silně drastický a rozhodně to není film pro slabé povahy, co se týče týrání a znásilňování žen. Na Korejce mi to přišlo poměrně uvážlivě pojaté, nebylo to tolik přehnaně emoční, jak u nich bývá zvykem. Není to kupodivu ani nějak přehnaně ukřičené a v podstatě až finále je takovým větším tlačením na emoce. Plusem je i to, že na diváky (zřejmě většinu), čeká i jedno překvapení, které ovšem má ten efekt, že diváka o to více zasáhne. Protože v průběhu sledování, aspoň u mě to tak bylo, si k postavám vybuduje divák určitý vztah a dle toho se pak odvíjí síla rány, kterou ve finále obdrží. Děj se prolíná v minulosti i současnosti a věci, které se dějí v současnosti, jsou prostředkem pro finální propojení s minulostí. Víc prozrazovat nebudu. Užijte si film. Můj 60. přeložený asijský film. Viz můj profil/deníček.

    • 15.9.2017  12:33
    Kaabil (2017)
    ****

    Pěkný film, ale k němu místy až naprosto příšerné cz titulky. Což je škoda, protože by si to zasloužilo kvalitnější překlad. Podle traileru jsem očekával velkou ptákovinku a ono se z toho vyklubal pěkný a v mnoha směrech promyšlený film, který se spoustou věcí blížil i reálnost, což hodně překvapilo. První část se mi líbila strašně moc, tam jsem byl na jasném maximu, ale pak se to zvrhne a už to nemělo ten náboj, tu enrgii z úvodu a sklouzlo to do prakticky klasického akčního filmu. Já se těšil na Yami Gautam a ona má fakt smůlu na role, nebo nevím. Naposled jsem ji viděl ve filmu, kde si odehrála úvod a byla zastřelena. Tady to s ní dopadlo ještě hůře, ale naštětsí ta její role měla přesah, tak je ve filmu až do závěrečných titulků, ale stejně bych ji rád konečně viděl ve filmu, který si plnohodnotně odehraje nějakou postavu skrze celou stopáž a pokud možno živá. Hrithik mile překvapil, ale asi mu tyhle role sednou více, než klasičtí macho hrdinové. Ztvárnil sympatickou postavu a i když ne vše se dalo věřit, že by zvládl jak zvládl, tak mě zde svou postavou hodně bavil. Je to film složený jakoby ze tří částí, každá úplně jiná a každá schopná vystačit si na samostatný film. Líbily se mi v rámci možností všechny, ale na tu úvodní ty další dvě prostě neměly a tak finální dojmy jsou o něco horší, ale pořád bezva film.

    • 15.9.2017  12:22
    Barva ráje (1999)
    ***

    Zvláštní svou kamerou, pěkné svým horským prostředím, exotické samotným Íránem. Jenže den po zhlédnutí, je to pro mě velmi snadno zapomenutelné. Příběh o slepém chlapci je pěkný, i ten příběh je pěkně seskládaný, jenže mi to nakonec stejně přiliš všechno jen účelně dělané na efekt, ne přirozeně, ale využit daných postav, čistě účelová naha na diváctvo a to se mi nelíbilo, ne v této formě filmu. Fajn byly hochovy sestry, které se prakicky pořád usmívaly, což bylo tak trochu pohádkově nerálné, protože byly neustále šťatsné. Bezva byla babička, která byla sama taky takovou pohádkovou babičkou. Postarší fotřík, který má své sny a cíle a nezapadá mu do nich jeho slepý synek byl na pováženou. I jeho pozdní reakce na mostku. Nejlepší na celém filmu pro mě bylo, ale ozvučení, zvukové efekty. Které jsou zde zvýrazněny, už protože je slepý chlapec intenzivněji vnímá.

    • 15.9.2017  12:14
    Chuť leta (TV film) (2009)
    ***

    Taková pohodová oddechovka, sice s koncem, který není příliš šťatsný, ale celkové vyznění je v pohodovém duchu. Kamarádství, letní lásky, dětská dobrodružství, vesnické půtky, pěkná příroda a blízké postavy. Pro mě většina herců a herček neznámých a všichni nějak zaujali. Líbila se mi taková domáckost, vřelost, která z toho vyčnívá. Možná to pro někoho je až moc sluníčkové, protože takto se k sobě chovají obvykle lidi jen v některých krajích a pak obvykle na vsích, měšťáci k tomuto mají většinou hodně daleko. Takže i tímto mi byl film hodně blízký.

    • 15.9.2017  12:05
    Správnej dres (TV film) (2015)
    ****

    Koukám podle reakcí a zdejšího hodnocení, že se to lidem nelíbilo, ale mě zase hodně a to téměř vším. Jediný kdo mi vadil a kdo je pro mě příšerný je kluk Šimčák, který se snaží být hercem a tak se chová děsně nepřirozeně a nedětsky. Z jeho strany pokaždé příšernost a k tomu ještě jak dokáže šíleně intonovat a mluvit. Mádl se mi zde moc nelíbil, ale to je dáno připitomělou postavou kterou hrál a kerá neměla co nabídnout. Humor z toho vycházející šel mimo mě. Ovšem všechno ostatní bylo pro mě fajn a hodně dobře jsem se bavil a výše zmíněné výtky mi to až tak moc nepokazily, takže jsem těsně na vážkách mezi čtyřmi a pěti hvězdami, ale nakonec se přikloním dolů, hlavně kvůli tomu Šimčákovi. Propojení s hokejovým světem byla jen taková berlička pro pozadí dění a Mádl se na tohle 100% nehodil. Film se naváží do spousty věcí, ze všeho si svým způsobem utahuje a je i motivační ve stylu, že každý může překročit svůj stín.

    • 14.9.2017  13:00
    Sarbjit (2016)
    **

    Na tu, na Indii umírněnou délku, mi to přišlo strašně utahané. Přestože to vychází ze skutečného příběhu, určitě to šlo ztvárnit nějak atraktivněji a nebo natočit smysluplný dokument. Jenže tahle filmová forma mi vůbec nesedla a naprosto příšerně na mě působila postava Aishwaryi, která se svým hlasem byla fak úděsná. Neznám politiku jakou vedou v Pákistánu, ale divím se, že když v Indii jsou schopni odsoudit někoho na smrt a do roka rozsudek vykonat, tak v Pákistánu odsoudí na smrt a pak se s ním vyloženě trápí další desítky let, bez popravy. Vždyť v totmo a určitě, nejen v tomto případě by si odlehčili od spousty problémů, kdyby to nebylo do nekonečna oddalováno. Vztahy se sousedem to nijak nezmění, stejně jsou to v podstatě lidé z jednoho národa se stejnou řečí, jen jiným písmem a dělají si stejná svinstva na obou stranách. Randeep se mi jako jeden zmála líbil, jak se dokázal do postupně vznikající vězeňské trosky vžít a jak ji ztvárnil. Jak ubíhaly roky, tak postavy sice maskama stárly, ale vůbec jsem neměl ten pocit z okolí, že by se měnilo prosředí a země v němž se postavy pohybovaly. Jeden rozpadající se dům tohle neovlivní. Sestra, která klidně odvrhne vlastního muže a která zastíní manželku svého bratra a jeho dcery. Přišlo mi tady spouta věcí špatně i na straně indické, nejen na straně sousedních věznitelů jedné z hlavních postav tohoto příběhu.

    • 14.9.2017  12:46
    Udta Punjab (2016)
    ***

    První polovina filmu mě vyloženě nebavila a nijak nezaujala, ale druhá polovina se pro mě stala konečně zábavnou podívanou a už jsem postavám mohl i nějak fandit a celkově se to zlepšilo, takže jsem své hodnocení zvedl na průměr. Písničky mě v tomto hodně minuly, chorea byla nic moc a podkresové dění nemělo svou váhu. Kareena a Diljit, ale byli fajn. Alia Bhat překvapila, protože tu postavu co ztvárnila jak ji ztvárnila, to bylo možná nejtěžší co dosud hrála. No a Shahid mě nenadchnu za celou dobu. Film jako protidrogové posleství, vyobrazující Paňdžáb jako drogovou zemi, drogový ráj mi přišel příliš tlačící. Možná díky tomu jsem nevnímal atmosféruu, která by v tomto měla být zančně depkozní a nejvíce u postavy, kterou hrála Alia, ale ten stav se nějak nedostavil. Finální propojení osudů všech hlavních postav mělo slušný efekt, do doby, než se to potopilo jednáním (spíše nejednáním) samotných postav v dané situaci vůči sobě navzájem.

    • 14.9.2017  12:36

    Muzikály mám hodně rád a Starce na chmelu jsem viděl i v divalde a tak když se to prokombinovalo v tomto filmu jen mě to potěšilo a sedlo mi i zpracování a herecké obsazení. Nejvíce mě tady teda překvapila Kerekes, kterou bych nečekal, že bude hrát takovou postavu. I když její klasické ztvárnění ženy po níž ostatní prahnou chtíčem , mělo i v tomto filmu. Mladý Polívka už nevím po kolíkáté mi lezl na nervy. Není to tím, že měl v podstatě zápornou rol, psousta záporáků je bezvaných herců, ale prostě mi nesedí jeho styl. Velký plus za Nhung Dang, protože mýtus o stánkařích co nic jiného nesvedou by se měl už dávno bořit a tahle slečna je rozhodně šikovná tanečnice. Celé to pro mě byla taková pohodová oddechovka, na kterou se kdykoliv podívám znovu.

    • 13.9.2017  20:09
    Jseš mrtvej, tak nebreč (TV film) (2010)
    ****

    Když jsem viděl, že to má dva díly, tak jsem si říkal, aby to nebylo příliš utahané, ale nakonec to byla fajn podívaná, která mě bavila. Po celou dobu si to udržovalo takovou depresivní, tísnivou atmosféru, která k tomu dobře pasovala. I to jak se přiběh postupně rozmotával se mi líbilo. Možná to vizuálně působí levně, ale to zase tolik nevadilo, protože tady je to spíše o konverzační síle a formě jakou je to všechno vyprávěno. I když je to fiktivní, tak to má svou sílu. A navíc je to kriminálka, bez vyšetřovatele, a odhalování je skrze vyprávění. Jak se zde někdo podivil, jak může někdo napsat a podepsat se pod něco co neudělal, tak opravdu to jde. A vysekat se z toho je pak fakt velký problém - má vlastní zkušenost.

    • 13.9.2017  13:31

    Fim zasazené do prostředí pyrotechniků mám rád a tady to bylo fajn. Andy Lau stylový ničitel bomb s chladnou hlavou a jasným jednáním. Philip Keung Mi přijde že hraje pořád to stejné, ale dalo se to. Jia Song příliš nevýrazná a hlavně neměl jsem dojem, že by byla přítelkyní hlavní postavy. Co mi vadilo byly časové nesrovnalosti, jak tam háseli rokama sem tam a nesedělo to, možná ztraceno v překladu. Líbilo se mi to hodně, až do chvíle finální akce v tunelu, ta byla hodně na palici a pak melodramtické finále. Teda pak ještě moment, po tragedii mladíka s bombou, jak byly záběry na brečící odevšad, to měla být asi emotivní chvíle, což by bylo v případě otce a někoho dalšího, ale takhleto dost přehnai, že jsem se prostě musel smát. Nebo nedořešený osud propuštěných rukojmích s infiltrací. Jakoby museli být všichni padouši v tunelu, přece by si nechali dalí lidi na akce i venku a ne že budou dofat, žeprojdou takto ven... Což pokazilo trochu dojem, ale i tak velká spokojenost. Takhle zábavný akční film z HK je v posledních letech vzácnost. Chudák vězeň na nosítkách uprostřed střelby, to bylo až moc kruté, jak na něj byly pořád záběry jak schytává kulku za kulkou a nemůže se přitom ani hnout.

    • 13.9.2017  07:21
    Phillauri (2017)
    ***

    Jsem docela dost přesvědčený, že tento film vznikl hlavně kvůli oné události v Amristaru v roce 1919 a všechno ostatní je na to jen nabalený příběh a vše zaobalené tak, aby se to poklidnou cestou dostalo do povědomí nových generací, zvláště těch kteří už to zapomněli, nebo nedávali pozor v Indické hodině dějepisu a pak pro Desi žijící mimo. Ale takovým způsobem, že si dotyčný ty informace i následně dohledá. Začátek filmu je docela psycho a zde představí hrdinu jak z běžného thajskéhofimu, který je vystrašený ze zjevení ducha. Je to sice celkově opět barvitý mix, ale i tak mi přišlo že film úplně neví jakou formu zvolit. Prolínání současnosti s minulostí mi v tomto případě příliš nesedlo. Protože vše, ať se dělo cokoliv stejně směřovalo k finálnímu odhalení a byla zde spíše snaha to oddalovat a přitom neprozradit. Potíž s příběhem v minulosti jsem měl v tom, že zpívající Diljit mě zrovna moc neuchvátil a Anushka je pro mě nejlepší když se tváří neutrálně, protože její pokusy o úsměvy jsou převážně takové škleby, ae mračení a zlé pohledy to ji jde, to zase ano. Víc se mi líbila současnost a kdyby byla celá, nějak zaobalena s tím duchem, tak bych byl určitě na vyšším hodnocení. Už tím, že to bylo svým způsobem takové pohádkové. Jenže tady v přítomném čase příběhu byla zase Mehreen Pirzada, která se pro změnu taky dost mračila, smutnila a ještě jako celá tamní rodina chlastala, takže její postava taky nic zajímavého pro mě. Trikově pěkné, fajn výprava, kostýmy a živelná hudba. Ale čekal jsem uvolněnější filmovou zábavu, ale naštěstí je to dost krátký film, na Indii, takže to docela uběhlo.

    • 12.9.2017  10:43
    Hindi Medium (2017)
    ****

    Můj oblíbenec Irrfan zase v hodně sympatické roli a zase skvělý. Saba Qumar ušla, ale ta její postava, nevím no. Hrozná ambiciozní manipulátorka. Osobně bych vedle takové ženštiny žít nedokázal a díky tomu se mi k její hrané postavě vybudovala averze, která mě neopustila do konce filmu. Ovšem příběhově si mě film nakonec hodně získal, zvláště tou chudinskou částí i když tam mi zase vadil Deepak Dobriyal, který vyloženě přehrával a zrovna jemu jsem tu chudobu nevěřil ani na chvíli, ani v jedné situaci, ten se prostě se svou postavou nezžil, byla to spíše tragikomická loutka. Indové mají rádi ve svých fimech proslovy a to v nebývale hojné míře, jenže ten co je v tomto filmu se mi nelíbil, protože v dané situaci, by ho to prostě nenechali vyříkat, natož ho pak nechat odejít. Obzvláště s indickými zvyky a náturou, by jej hnali, že by to možná ani nepřežil, natož že by si tam vklidu sednul a mluvil. Ale chápu, že to mělo mít morální poselství pro Indy a Indii skrze tento film, který je pro ně celkově takovým pokáráním jejich situace, se zaměřením na školství. Ale bavil jsem se jinak dobře, bylo na co koukat.

    • 12.9.2017  10:30
    Gympl (2007)
    **

    První jsem viděl Vejšku, ale ěž po shlédnutí tohoto jsem ji vlastně teprve pochopil, že je to volné pokračování tohoto. Tady je to sice filmovější, vypadá lépe dějově, ale zase mi to celkově přijde ještě horší než Vejška. Mádl zde je upozaděný a jeho herectví se teprve tvoří. Vorel ml. je stejně strašný jako v pokračování. Zachraňují to herci v učitelském sboru, který ovšem působí jak z dob minuého století. I zde už je ta huličská loutka zrzka, jejíž humornost mě zcela míjí. Sprejerství má opět hodně prostoru a je zajímavé co vše, dostali k natáčení tohoto filmu. Lika s rodiči v podání Krause a Chýlkové, je ještě hůře zpracována než v pokračování. Sebeubližující slečna, to není nic pro mě, tyhlevěci mi evokují špatné vzpomínky na slečny, které jsem znal s podobným způsobem řešení věcí. Hanák v dost nechutné roli otce, který je vypatlaný, ale dělá vypatlance ze všech okolo. Celkově dost hrozný mix šíleností.

    • 11.9.2017  12:13
    Kidnap (2017)
    **

    Docela velké zklamání. Už tím, že na to jak je to krátké, je to strašně natahované scénáma tzv. záběry na nic, nejlépe co nejdéle, aby se nasbíral čas a pak zase chvilku děj, nebo akce. Takže v tom chybí hutnější obsah a nějaká lepší interakce postav. Hall Berry takřka pološílená, nepříčetná a zarputilá, což k tomu v rámci možností tak nějak pasuje, ale nelíbila se mi jak se tentokrát neustále zubila. Celé to pronásledování působilo děsně divně, na to jak normálně policie, reaguje na kdejaké přestupky a na policejní stát v podobě USA, tak tady je sled mnoha, nehod, bouraček, zranění a zřejmě i zabití a přitom to vypadá, že je to všem jedno. Unosci vyobrazeni jako přerostlí burani z venkova. No a finále... Tady nebyla ani pořádná atmosféra, nebo napětí.

    • 11.9.2017  00:45
    31st October (2015)
    ****

    Přeloženo. 31. října 1984 zastřelila dvojice Sikhů z ochranky indickou premiérku Indiru Gandhi, přezdívanou matka Indie. Následně vypukl tzv. anti-sikhský pogrom, kdy plni nenávisti vyrazili hinduisté do ulic a začali vyvražďovat celé Sikhské rodiny i ty, co se je snažili chránit. Během několika dnů bylo takto zabito na tisíce lidí. Film je touto události inspirován a zároveň i připomínkou, že tehdejši oběti se nikdy nedočkaly spravedlnosti. Nečekejte vyloženě brutální záběry ze zabíjení, vše je tzv. mimo záběr a nepřímo. Přestože záběry na mrtvolami poseté ulice tvůrci zase tolik nešetřili. Celé je to hlavně o emocích a postavách, které se v tomto krveprolití ocitly. Prvních dvacet minut je možná až moc sluníčkových, o to větší je pak kontrast, když se situace promění ve vyobrazení lidské bestiality, zaslepenosti versus zoufalství a lidskosti. Vzhledem k tomu, že na podruhé, ani na potřetí už mě, ale film tolik nezasahoval, nejsem na plném hodnocení. Film určitě není pro každého a je to i festivalový film, což je taky pak trochu jiné specifikum diváků. Vir Das se mi to hodně líbil, ani jsem od něj nečekal takový výkon a jak se s danou rolí popasoval. Soha Ali Khan byla ale ještě o něco lepší a hlavně tomu dodávala pořádnou emoční hloubku, která bude pro někoho možná i příliš. Deepraj a Vineet pěkné sehrané duo jimi ztvárněných postav, které jsou oslavou hodnot, jež tento film chtěli uctít. Trochu mě mrzelo, že se film pak zcela vyhnul lince s postavou, kterou hrála Sezal. Přesto jsem za tento film rád. Můj 59. přeložený asijský film. Viz můj deníček.

    • 10.9.2017  11:13
    Perníková chaloupka (TV film) (2001)
    **

    Pohádka o perníkové chaloupce s písničkami. Což o to, je to zase nějaká forma, jiný pokus. Protože mám slabost pro písničky a ty písničky v tomto snad až ne jednu se mi líbily, tak zvedám své hodnocení. Neupírám tvůrců určitou snahu a to že si s některými věcmi vyhráli, zejména s budovami. Chaloupky vypadaly dobře a i ta perníková. Potíž je, že to bylo pomalu tak všechno. Zbytek je dost strohý, některé záběry se opakují, triky působí amatérsky a divně, jako třeba oči v lese. Kostýmově tak na půl, sedláci a děti pěkně oblečeni, ale maska čarodějnice, to byla tragédie, zvláště s těmi detailními záběry na nasazovací nos atd. Pasáž s vykrmováním byla hodně nezvládnutá. Spousta motivů a známých věcí z klasické pohádky v tom zazní a nebo se v tom nějak objeví, ale to zpracování je zkrátka hodně zlé.

    • 10.9.2017  11:00

    Takový situační film o několika postavách žijících kdo ví kde, ale s tím že tam spí prakticky káždý s každou, a každá s každým. To je asi nejvýraznější dojem z dění ve filmu. K tomu do tohoto prostředí přijedé mladá holčina v podání Pauhofové, která do toho taky spadne, minimálně svými tužbami a pokusy. Tím, že to prostředí bylo tak osekané, v podstatě anonymní, protože krom kostela, ordinace lékaře, školy a pár interieru toho moc k vidění nebylo, mě to tolik neoslovilo. Zaměřuje se to na vztahové propletence a z toho vznikající situace. Byl jsem zvědavý ještě na Kanocz, ale ta zde měla roli jeptišky a krom zvolání z okna, neměla nad ani pořádně dialog a spíše jen procházela tu a tam odněkud někam. Kostýmově to bylo, ale fajn a herci se zhostili svých postav taky dobře. Jen to dění mě zklamalo, filmy o vztahových pletkách se u nás a u sousedů budou točit asi donekonena...

    • 9.9.2017  11:39

    Tamilci opět dokazují, že co se týče výpravy dokáží být mnohem lepší, zajímavější než slavnější hindi Bollywoodští tvůrci. V okamžiku, kdy je ve filmu vyobrazen vznik zimní scény se zamrzlou lodí v moři, jen kvůli několika vteřinám písně, strávili snad i dny a investovali do těch několika vteřin víc peněz než do většiny filmu (mimo písňové scény), což je u nich asi standart, protože to je okrášlení jejích filmů, které u nás ale málokdo chápe. I ty ostatní písňové scény, které byly hlavně o přirozených lokacích a tancích v nich stály za to. Sice tady mě tanečníci tolik neuchvacovali, ale to zase tolik nevadilo, protože hlavni duo strhávalo pozornost hlavně na sebe. Jenže tady jsem měl potíž s tím, že mužský hrdina je od začátku až do konce krajně vlezlý, protivný a ze všeho nejvíce nechápavý pako. Takže po celý film mě v zásadě štval. Pobavila (ve špatném duchu) ta linka, jak boxer vybouchá skupinky nepřátel a ty souboje jsou tragicky zpracované. Hrdinka měla své světlé momenty, ale taky to nebyl zrovna z její strany úplný zázrak. Dějově mi to přišlo jakoby se snažili stlačit seriálovou telenovelu do stopáže jednoho filmu. Nemělo to ten správný romantický náboj už kvůli hlavní mužské postavě. Přesto pozornost si držet uměli i když jiným způsobem. Na druhou stranu, tento film se dá sledovat čistě tak, že se sleduje všechno okolo - kostýmy, místa v nichž se postavy pohybují, hudba. Film mě bavil i přes zmíněné výtky, ale hlavně kvůli hlavnímu hrdinovi, přesto dám nižší hodocení.

<< předchozí 1 2 3 4 23 44 66 87
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace