Recenze (155)
Volha (2023) (seriál)
Jízda Volhou vyrazila dech. A že to ČT foukla do hlavního vysílacího času, ještě v neděli, za to tleskám. Hádkovi lva, smekám před každým, kdo se kolem série ochomýtnul. Výsledek luxusní.
Devadesátky - Přehrada (2022) (epizoda)
Zatraceně skvělá práce!
Jan Žižka (2022)
Začínají odpady? Jáklův Žižka není odpad ani náhodou. Dal bych 4 hvězdičky, když ale vidím, co se tady zase začíná dít, zvednu. My se bavili královsky.
Pět let (2022) (seriál)
Tady by se spíše měla rozpoutat diskuze stran terminologie. Buď změňme významovou hodnotu slova Znásilnění, nebo vyberme nový výraz pro tento způsob Znásilnění, protože znásilnění vypadá jinak. Je natolik rozdílné od tohoto způsobu, že si oba akty nezaslouží házet do stejného pytle. Chlapec vyvinul mírný sexuální nátlak na dívku na svém loži, která ho celý večer líbala, ovíjela se jako liána, opíjela ho, šla k němu domů, vlezla mu sama do postele, u samotného aktu se vymezila jedním zašeptáním přestaň, jinak nekladla žádný odpor, chtěla spát s holkou, ale ta jí dala košem, tak sama rozehrála jinou hru, balila kluka a nakonec jí to ten kluk udělal. Osobně bych na tohle děvče necílil, protivná, vypočítavá, nepříjemná a hlavně nalitá, to nemám rád, ale říct o mně, po takovéto noci, po pěti letech, že jsem ji znásilnil, že mě jmenovitě uvede v knize, nikdy mezitím nic nevyčte, nedá najevo, že jsem jí ublížil, to bych se jí poděkoval. Ale dobré téma, bavilo.
Vražedné stíny (2022) (TV film)
Čekal jsem víc. Divný zvuk, často jsem nerozuměl, šustělo to papírem, vlastně až úsměvné. Po Ochránci a Devadesátkách sešup výrazný.
Božena - Epizoda 1 (2021) (epizoda)
Anna Kameníková mě příjemně překvapila. Ze tří, zatím viděných, dílů je tento za mě nejlepší.
Božena - Epizoda 2 (2021) (epizoda)
Kameníková výborná, problém s dějem a vyobrazením BM jako psychopatické, sebestředné hysterky, nezodpovědné a snad i nesvéprávné.
Božena - Epizoda 3 (2021) (epizoda)
Obsazení Geislerové krok vedle, do role je stará, typově mimo, je to herečka "moderní" doby, ne do rolí historických, navíc nevládne hlasem dlouho je stejná. Politický názory s ní sdílím, ale je to štěkna, která těžko vzbuzuje svým projevem sympatie. BN se nepřibližuje ani omylem. A k Němcové? Tak snad jen, že pokud to bylo takto, tak mohla být ráda, že si ji vzal Němec. Jiný chlap by ji zabil. Dana Morávková a její part- perfektní! ..jo a jakože druhý brácha nenapsal šest týdnů domů, že je nejstarší nemocen? Fakt jo? Hm. Tak asi měl taky v paži. kde to asi viděl?
Duna (2021)
Nádhera! V kině absolutní krása. V kombinaci s překrásnou hudbou Hanse Zimmera, ze které lze cítit, že si toto dávno přál, jsem byl na Duně, jak ji znám z knihy. Mám velikou radost, že autoři ponechali atmosféru věrnou předloze, ekoložku neřeším, zítra jdu znovu. Tohle nebude pro blbce. Tohle je pro velké.
Jako letní sníh (2021)
Vydařené, zajímavé, výborně zahrané, pochopitelně se do filmu nemohlo vejít vše, to by muselo být dílo ala F.L.Věk, přesto ucelené, s vysokou sdělovací hodnotou. Krásné kostýmy. Igor Bareš jako Rembrandt neměl chybu. Švehlíci i Javorský rovněž. Kamera perfektní, forma vyprávění vyložená škola hrou.