novoten

novoten

Lukáš Novotný

okres Trutnov
Good times never seem so good


395 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 34 50 66
    • 28.6.2017  08:19

    Střízlivýma očima je romantická ústřední linka nastartovaná až příliš rychle, ale tváří v tvář její autentičnosti nad tím rád přimhouřím oči. Ono pouto Maddy a Ollyho má v sobě přesně tu bezhlavou zamilovanost, kdy jeden nepotřebuje o druhém vědět vůbec nic zásadního a přesto si je neochvějně jistý, že právě tahle láska je ono osudové Úplně všechno. V kombinaci nostalgické nálady a nápaditě natočených virtuálních dialogů zkrátka není pro sentimentální povahy obrany.

    • 24.6.2017  15:42
    Zlatá sedmdesátá (TV seriál) (1998)
    ****

    Více než vděčná podívaná, která mi svou upřímností, přímočarostí a překvapivou neměnností náramně zpříjemnila léto roku 2010, kdy jsem si ji proti svým zvyklostem dávkoval po větších porcích jako potřebný životabudič. Je to ale právě ona neschopnost změnit ducha vyprávění, která mi po letech zabraňuje ponechat Sedmdesátkám nejvyšší hodnocení, i když budu na Hydeho sociální natvrdlost, Ericovu vztahovou natvrdlost a Kelsovu natvrdlost ohledně úplně všeho vzpomínat s hodně širokým úsměvem. Ona pozitivní atmosféra dalece převyšuje případnou kyselost ze změn v obsazení v poslední sérii i ze všeho s tím souvisejícího.

    • 20.6.2017  19:46
    Rakka (2017)
    **

    Úvod dává naději, že tentokrát jde konečně o funkční sci-fi svět, ve kterém se ústřednímu nápadu bude dařit. Zbylé dvě části ale podle očekávání dokazují, že o postavách nebo vývoji zápletky to ani tentokrát nebude a půjde zas a znovu o pár působivých obrázků pospojovaných tak povrchně, že budu posílat Ridleymu Scottovi desítky děkovných dopisů za to, že (minimálně prozatím) zrušil plány na Aliena 5 se Sigourney Weaver. Blomkamp totiž hlavní hvězdu zoufale nevyužívá, potisící zastává mantru "špína, krev, vetřelci" a potisící selhává. Dvanáct let točí pořád to samé bez toho, že by se snažil kamkoli pohnout. Fascinující, ale mnohem víc frustrující.

    • 16.6.2017  08:29

    Podívaná, o které jsem nevěděl, jak moc mi v životě chyběla, dokud jsem ji nedostal. V porovnání s předchozími pokračováními minimum přebývajících vsuvek nebo nedůležitých postav, žádné vedlejší linky, které brzdí zábavu a definitivně už žádné psychedelické chvíle, které v rámci celé ságy moc nezapadly. Pomsta si bere z dosavadních dílů to nejlepší, série se tak opět stává etalonem dobrodružství a dost možná uzavírá něco, co začalo před dlouhými čtrnácti lety. Nathanson ve scénáři právem hřeší na osudy starých známých, protože dobře ví, že jsou to právě oni, kdo z Pirátů udělali milovaný příběh. Jestli už Perla nikdy nevypluje, tak obrovský dík za všechny ryby. Jestli se přece jenom šestá plavba plánuje, nemůžu se dočkat.

    • 8.6.2017  13:30
    Mumie (2017)
    ***

    Všechny ingredience, které jsou k dobrodružné vyprávěnce potřeba, jsou tu měrou vrchovatou. Líbivé lokace, pohledná dáma v nesnázích, odvážný hlavní hrdina, co pro ránu nejde daleko a mysteriózní příběh jako ústřední látka. K čemu to ale je, když zoufale chybí šťáva a vyváženost. Nick je v úvodu až příliš arogantní a postupem času zase nevěrohodně šlechetný, Ahmanet tráví většinu času ve vyschlé podobě, takže se nemám čeho konkrétního bát a vtipkující kamarád Vail je svým uřvaným přístupem čisté zlo. Největší radostí pak je fakt, že se Russell Crowe nestavil jenom na minutu, ale právě proto je drtivým zklamáním zjištění, že mu snad každou druhou větu psal jiný scénárista, což z potenciálního taháku dělá div ne sebeparodii. Nechci Mumii křivdit, protože v kině jsem se chvílemi opatrně bavil, ale její zarážející žánrová rozkolísanost, podivně antiklimaktický epilog a absence nějakého nového nápadu, kde jedinou adrenalinovou chvílí je v trailerech propálený pád letadla, mě jen pár hodin po projekci táhnou téměř k otrávenosti. 50%

    • 7.6.2017  10:04
    John Wick 2 (2017)
    **

    Bobtnající kopie nefungující jedničky, ve které ze sebe většina zúčastněných dělá blbce a místní hodnocení ho pak dělají ze mě. Hromada ladných zásahů do oblasti hlavy pro mě nezapomenutelnou akci nedělá a nebýt úvodní neobvyklé destrukce auta, tedy jediné scény, kdy si Wick drží pozici poctivého dříče, střílím hodnocení ještě níž. Hloupých rozhodnutí totiž Derek Kolstad udělal tentokrát neúnosně moc, do mytologie cpe střípky kopírované z Kingsman a nechává hlavní postavy předříkávat směšně polopatická životní motta. Vrchol všeho zmatku přichází s Laurencem Fishburnem, jehož výkon a vůbec smysl celé vedlejší linky směle dosahuje odpadových vod. Záchrana přichází v samém závěru, který dlouhodobou nekompromisnost konečně opodstatní, ale otevřený konec je risk, koledující si v případě nedotaženého pokračování o slušnou ránu do vazu.

    • 2.6.2017  12:20
    Wonder Woman (2017)
    *****

    Ve filmovém vesmíru stáje DC včas pochopili, že není potřeba bujet do všech žánrů, témat a směrů. A pochopili to za vteřinu dvanáct, protože amazonská spása přichází ve chvíli, kdy moc důvěřivých diváků, kteří by po x-té za sebou skočili do podobného vlaku, určitě nezbývá. Trailery sice lákaly na výbušnou akci prokládanou perfektně načasovanými vtípky, ale realita je úplně jinde. Z Wonder Woman se totiž před mýma překvapenýma očima vyklubala půvabná, nefalšovaná a pravověrná pohádka. Má v sobě archetypální boj dobra se zlem i ponaučení o jejich prolínání a nezbytnosti. Má v sobě víru v lásku a její sílu. A má v sobě i princeznu, které to s kapitánem Trevorem neuvěřitelně sluší a za jejichž dialogy asi na velkém plátně debutující scénárista Heinberg upsal duši. Největší překvapení roku 2017 už zná své jméno.

    • 31.5.2017  22:05
    Dimenze 404 (TV seriál) (2017)
    ****

    Srovnání s uctívaným cyklem Black Mirror se nabízí nejvíc kvůli tomu, že oba počiny spojuje stejná éra a formát samostatných epizod. Jenže zatímco britský fenomén mi už nedlouho po svém začátku přišel náladou zbytečně depresívní a tím pádem stereotypní, Dimenze si užívá hromadu možností, které s vědeckofantastickou stránkou věci souvisí a bohapustě s nimi blbne. Nabízí, co jen žánrové hrdlo ráčí a ať už se zrovna věnuje hrám, seriálům, filmům nebo seznamkám, činí tak půvabně originálním, popkulturně příjemně blízkým a v první řadě zábavným způsobem. Kromě svojí náladové nevyhraněnosti, kdy se nebojí dojímat ani rozesmát, mě pak fascinuje i výtečným obsazením, které nabízí slušnou várku mých seriálových oblíbenců (za všechny Lea Michele, Ashley Rickards a Megan Mullally).

    • 27.5.2017  20:09

    Asi jediné pokračování úspěšného filmu, které osvědčené pravidlo "všeho víc" dokonale přetavilo ve "všeho míň". Z figurek jsou šablony, z dialogů jsou náhodné shluky slov, erotika má jeden nový nápad na deset rutinních čísel. Netrpět Jamie Dornan z přítomnosti v kůži pana Greye tak očividně, neodpustil bych utrpení při nejlínějším scénáři široko daleko ani já.

    • 18.5.2017  12:03

    Scott stojí na hranici mezi duchovním pokračováním Promethea a poctivým přírůstkem do vetřelčích setkání. O něco úspěšnější je v prvním případě, kdy u dialogu dvou androidů zapomínám dýchat, mozek frčí v přemýšlivé atmosféře na plné obrátky a někde vzadu mi tichý hlas našeptává, že právě za ony klidné pasáže bude tuhle kapitolu spousta lidí nenávidět. Krvavá setkání s legendami opředeným nepřítelem nemají trochu překvapivě tolik prostoru, kolik slibovala trailerová kampaň, čímž si vysvětluji nepochopitelné odchody diváků ze sálu ještě dlouho před pravým začátkem nekompromisního střetnutí. Protože celou mytologii xenomorfů dlouhodobě obdivuji a Promethea jsem si tehdy před pěti lety střihl s radostí hned dvakrát, zůstávám spokojen. Přesto mě mrzí, že k nejvyššímu hodnocení chybělo tak málo, jmenovitě pak trochu smolná nutnost dramatického oblouku, která musí Covenant zavřít v samostatné kapitole. Nechal bych dějové i náladové nůžky rozevřené klidně ještě víc, ty střihačovy bych pak odložil úplně, protože dvě hodiny jsou na dokonalé nasátí vážně málo.

    • 18.5.2017  11:50

    O co patrnější je zacyklenost zápletek, do kterých se parta pátý díl po sobě vrhá, o to větší je moje natěšenost na výsledný film. Ještě před nějakou dobou jsem měl obavu, že není kam stoupat, kam šponovat očekávání a kam směřovat postavy. Už nějakou dobu ale vidím, že nic z toho není potřeba. Vin Diesel z pozice hlavní tváře zakomponuje do scénářů všechna myslitelná přání fanoušků včetně vysněné (a překvapivě perfektní) představitelky hlavní záporačky, v pomalejších pasážích procedí nesrozumitelným basem několik hesel na slohové téma "My Family" a zároveň se pokaždé dokáže vyšvihnout s atrakcí, kterou nikdo nečeká (tentokrát je to zloděj scén Jason Statham). Nejrůznější výtky proti fyzice či logice ještě nikdy nebyly zbytečnější. Tahle sága si jede ve vlastním vesmíru a já budu jen rád, když v podobných dvouletkách bude ještě dlouho pokračovat.

    • 14.5.2017  12:44

    Marvel si na přelomu druhé a třetí fáze svého nezměrného univerza pojistil svůj standard. Sólovky mají svoji sílu, humor a jasný cíl, týmovky pak jdou ambicemi o něco výš a hrdinové se v nich vypořádají s obecnějším problémem, který trápí celou společnost. A do toho si přijdou Strážci galaxie, všechno rozbourají a svou odtržeností od ostatního dění zase zvítězí. Nevím, jak to James Gunn dělá, ale ať chtěli fanoušci cokoli, on snad dokáže uspokojit každého. Týmová práce, hašteření mezi Strážci, silné příběhy jednotlivců, jedinečný nepřítel, změny stran, rozvoj známých vedlejších postav, dojemné katarze a na pozadí toho všeho opět i originální a neoposlouchatelný písničkový soundtrack, dokonale podporující vtípky jako od správného zastydlého puberťáka. Za překvapivě velký risk považuji změnu nálady při finálním boji, protože v prvním dílu se i v těch nejdramatičtějších chvílích hláškovalo a vůbec všelijak blblo, zatímco teď se atmosféra v kritickém bodě přece jen na slušnou dobu zmrazí. Právě tady série do jisté míry dospívá a příště bude muset přijít s něčím novým. Jedna konkrétní potitulková scéna ale naznačuje, že to nebude problém. Velké díky za tenhle ohňostroj nápadů, který ani na minutu neustává.

    • 10.5.2017  15:04
    Kami-sama hadžimemašita (TV seriál) (2012)
    ****

    Podstata legendární fantasy Inuyasha pohledem extra pubertálním, romantickým a rozjíveným. Ne snad že by bylo snadné si zvyknout na fakt, že značná část postav většinu času huláká a blázní (a že to třeba u dua domácích bůžků trvá trestuhodně dlouho), ale ona emocionálně odvyprávěná mírumilovná pohádka si mě velmi brzy získala. Díky pohledu Nanami je v celém seriálu veselá jemnost a otesávání Tomoeho srdce je nejednou i dojemné. Za pomoci originálních vedlejších postav a telecích středoškolských gagů se dokonce míří až překvapivě vysoko s tím, že další příběh může v tomhle hranicemi nesvázaném světě směle cílit ještě výš.

    • 8.5.2017  11:25
    Městečko Twin Peaks (TV seriál) (1990)
    ****

    1. série - 85% - Zavítat do Twin Peaks v době vzniku musela být slast, jaké nebylo rovno. Takhle komplexní zážitek na samém začátku devadesátek, kdy se ještě na pečlivě provázané seriály zdaleka nehrálo, působil po zásluze jako zjevení a přestože jsme se ve zlatém i stříbrném seriálovém věku dočkali lecčeho, nezaměnitelná atmosféra funguje na výbornou i v roce 2017, kdy agenta Coopera poprvé potkávám i já. Vyšetřovací, vztahová i společenská stránka vyprávění mě zajímá na maximum, po nenápadných náznacích rozšíření místní mytologie také pokukuji zvědavě a navíc mi přijdou snad jen ony charakteristické lynchoviny (trpaslík), které z celkového obrazu vystupují až příliš nápadně. Díky perfektně napsaným a zahraným charakterům (zatím vede Dale, Norma a Shelly) jdu do místních lesů bloudit s čím dál větší radostí.

    • 3.5.2017  17:30
    Městečko Twin Peaks (TV film) (1990)
    ****

    Diane... Začátek fenoménu, po kterém už seriály nikdy nebyly stejné. Nebýt příjezdu agenta Coopera a divácké horečky, která mu následovala, nejspíš by se o pár let nebylo možné vydat pátrat do lesů v Aktech X nebo si o další dekádu později užívat záhady zlatých hus jménem Ztraceni a Zoufalé manželky. Samotný začátek veškerých mysteriózních eskapád začíná nalezenou mrtvolou a začíná sympaticky skromně. Napnutě čekám na každou stopu a byť vím, že se rozřešení nedočkám, koukám na každého z přítomných jako na potenciálního vraha, ať už mi je zrovna sympatický nebo ne. Detektivkám se přibližuji jen když mají v sobě odlesk dalšího žánru a tady jich je naštěstí hned několik.

    • 1.5.2017  11:59
    Iron Fist (TV seriál) (2017)
    *****

    1. série - 90% - Kritiky odmítaný, diváky až překvapivě vysmívaný, pro mě ale téměř spásný. Zatímco takový Daredevil drží rovnováhu mezi akcí a dramatem a sahá tak na hranici, kam až seriózní komiks může dosáhnout, jeho následovníci Jessica a Luke byli mnohem více těžkým osobním (respektive ve druhém případě sociálním) dramatem a byť se u obou jednalo o skvělé počiny, začínal jsem pomalu cítit, že potřebuji oddych a změnu nálady, abych potřetí za sebou nemusel zase sahat až na dno sil. Možná právě proto teď za Dannyho oroduji všude, kam se jen vrtnu. Svoje vnitřní démony totiž chlapík s železnou pěstí má, ale nezapomíná u toho klukovsky blbnout, překvapovat a bavit přesně tak, jak si jen můžu od podobného konceptu přát. V kombinaci s fyzickým Tomem Pelphreym jako nevyzpytatelným Wardem, s životní kreací Davida Wenhama v kůži vševědoucího Harolda a hlavně s půvabnou Jessicou Henwick jako neodolatelnou Colleen jsem nevěřil, proč se právě na tuhle po všech stránkách vydařenou jízdu sneslo tolik špíny. Po pár negativních ohlasech se najednou hromada diváků pasovala na hodnotitele toho, zda je akce dostatečně špičková či uvěřitelná, což v případě těch komentujících, kteří o akční film nezakopnou, jak je rok dlouhý, působí více než směšně. Pro mě je ale akční stránka věci onou třešničkou na dortu, protože přináší víc rvaček, než předvedli předchozí dva Defenders dohromady a třeba zúčtování v dešti v předposlední epizodě je tak napínavou a osudově podanou etudou, že ve mně ono ticho rezonuje doteď. Iron Fist se stává nedílnou součástí budovaného příběhu a právě on může být tím vítaným kořením, které z budoucí týmovky udělá vrchol celého univerza.

    • 28.4.2017  23:23
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ****

    Tři grácie v rolích, za které je musím milovat ještě víc než doposud. Nepříjemně uvěřitelné klima všeznalého a senzacechtivého maloměsta se sice na štědrém prostoru sedmi hodinovek v klidnějších pasážích zbytečně mělní, ale technická stránka a herecké nadvýkony dělají z Velkých i Malých lží zaslouženou událost. Finále navíc všemu nasazuje krásnou korunku, protože vedlejší pointy jsem sice se štěstím uhodl, ale identitu oběti ne. Jen bych byl rád, kdyby se neobnovovalo, nenatahovalo nebo nenapodobovalo. Nejvíc bude holkám slušet právě to, když zůstanou takhle potichu ve své malé bublině.

    • 24.4.2017  10:34
    Santa Clarita Diet (TV seriál) (2017)
    ****

    1. série - 80% - Castingem okouzlující komedie, která se nebojí bavit. Geniální slovní přestřelky, vizuální groteska, fekální záblesky pro fajnšmekry i kousavě satirická variace na Zoufalé zombie manželky, nejen kvůli přítomnosti Ricarda Chaviry - všechno tu je a každý si vybere. A dokonale sehraná dvojice Barrymore-Olyphant s přihrávkami od půvabně podivné Liv Hewson kombinuje uvěřitelné rodinné momenty s příjemně nejasným očekáváním všeho možného i nemožného, co může přijít za okamžik. Prodloužení na další sezónu trochu překvapuje, protože Santa Clarita dlouho připomínala nekompromisní jednohubku, ale o to sladší bude návrat k realiťákům od vedle, až zase přijde hlad.

    • 20.4.2017  11:16
    24: Legacy (TV seriál) (2017)
    ****

    Neopakovatelný seriálový formát žije dál a i přes původní nemalé obavy jsem za to rád. Legacy totiž do puntíku plní vše, co slibuje jeho titul a odkaz původní 24 táhne dál a inspiruje se jím. Občas ho ale i bohapustě vykrádá a to nejen v tom dobrém (hierarchie zlosynů z tehdejší první sezóny je víceméně zopakovaná, včetně několika klíčových zvratů), ale i v tom zlém, kdy se vždy v oné nejnapínavější chvíli vrátíme k postavám, které nás tolik nezajímají. Kdo tedy kdysi nadával na nadužívané trable Kim Bauer, ten si na eskapádách Ericových blízkých opravdu smlsne. Trochu smolné mínus ale vidím v tom, že nejzajímavějším charakterem není sám hlavní hrdina. Corey Hawkins se snaží z každé scény vytěžit maximum, ale taková Miranda Otto jako Rebecca si sezónu krade pro sebe svým nenápadným půvabem i neutuchajícím charizmatem a třeba Dan Bucatinsky je jako zprvu nenápadný Andy uvěřitelným a zároveň překvapivě odhodlaným ajťákem od vedle. Eric sám tak ve výsledku občas působí jako sympatický hybatel děje, kterému se ale spousta věcí odehraje spíš náhodou. Čtvrtá hvězda do hodnocení zapadla nejen za provázání s jednou z nejoblíbenějších postav originálu, ale hlavně za dojmy z posledního dílu, který sice zbytečně ošidil finální přestřelku, ale o to důraznější pocity přinesl v následcích pro všechny zúčastněné. Prudce klesající sledovanost a následné zrušení tak mrzí, protože tady se dalo snad jen stoupat.

    • 16.4.2017  20:25

    Co naplat, Rupert Friend je skvělý herec, ale ať dělá, co dělá, do kůže bezvlasého zabijáka se dostat nedokáže. Jako omluva mu slouží útrpné repliky, které musí pronášet, a v první řadě za vlasy přitažený scénář. Nenáviděný Skip Woods mi doposud vždy přišel jako více než zručný autor, protože první díl mě baví dodnes a třeba pro Wolverinův origin mám těžkou slabost. Tady ale ve spolupráci s Michaelem Finchem berou ony mikro sci-fi prvky z herní série až ostudně daleko za únosnou mez a nejrůznějšími logickými dírami, béčkovými zvraty nebo neprůstřelným zlosynem ze sebe dělají bezmála hlupáky. V takové mizérii nepomohou ani trademarky typu gumové kachničky nebo originálních (byť pro zápletku zcela zbytečných) převleků, ani zbytečně přepálená (a tím pádem fatálně nehitmanovská) akce. Druhá hvězda z lítosti k Friendovi a Quintovi, ale do třetice už bych podobný zážitek raději neriskoval. Sedmačtyřicítka si zaslouží všechno, jen ne filmové peklo.

    • 5.4.2017  10:09

    Průkopnickým přístupům většinou fandím, ale chce to dotáhnout nápad do konce. Interaktivita je tuze lákavá, ale podráží si nohy technickou nedokonalostí, aneb když už se náhodou nezasekává aplikace, alespoň spadne distributorova wi-fi. I bez tohoto škraloupu, který nedává možnost se do děje ponořit, jde ale o polovičatou podívanou. Dějově se totiž jedná o nejprůměrnější napínák, kde na sebe (alespoň v mnou / námi zvolené variantě) scény mnohdy navazují jen velmi kostrbatě. Proto i přes snaživou zábavnost celého konceptu hodnotím takhle nízko. Ačkoli publikum téměř do samého závěru hodnotilo většinou jen samé maličkosti, najednou bylo na základě jediné volby hotovo, aniž by byla šance se vzpamatovat z toho, co se právě na plátně odehrává. Po prozkoumání dalších alternativ vidím, že čsfd publikum dohrálo Směnu do pravděpodobně nejhoršího možného závěru, o to větší je škoda promarněné příležitosti.

    • 26.3.2017  12:48

    Vnadí osudovým podtitulem, ale podráží si nohy už úvodním blouděním hlavní hrdinky. Falešných jump scares (plechovka, tiskárna) je tolik, že mě pak ty skutečné, za kterými se skrývá nějaká vykutálená potvora, už ani nenadzvednou. Když se navíc přitvrdí, zůstává akce zoufale sterilní, atmosféra se nedostává a i slibné momenty tak zůstávají smutně zapomenutelné. Nejtragičtější jsou ale desítky logických chyb, které vytrhávají z jinak více než slušného tempa. Není překvapením, že nečekaně úspěšné snažení o velkolepý závěr srážejí hloupé pointy, ale nakonec zůstávám i díky sympaticky zběsile přehrávajícímu Glenovi téměř smířený. Očekávání totiž byla téměř v záporných hodnotách.

    • 24.3.2017  09:56
    Život (2017)
    ****

    Ve chvílích, kdy se Espinosa pokouší o Gravitační krůčky, mumlám si pro sebe něco o přestřelených ambicích, ale jakmile se naplno projeví inspirace jistým legendárním vesmírným tvorem, je vyhráno. Napětí neustoupí snad ani na okamžik, Jake Gyllenhaal drží i scény plné zdánlivě nic neříkajících dialogů a ještě pěkných pár hodin po skončení pokračuje vtíravý dojezd, který mě nutí přemýšlet o příčinách a následcích.

    • 21.3.2017  10:52

    Po stránce pohádky i muzikálu do absolutního konce odvedená práce, kde z kostýmů, výpravy, choreografie a Emmy Watson oči přecházejí a hudba svým kouzlem bere za srdce čím dál silněji. Film, který splnil všechno, co během předlouhého čekání slíbil.

    • 18.3.2017  13:30
    Luke Cage (TV seriál) (2016)
    ****

    1. série - 80% - Nejproblematičtější netflixovský Marvel, který se až podezřele dlouho tvářil jako zbytečný příspěvek do perfektně sestavené mozaiky. Jenže právě to, že Luke je nám známý díky svojí zásadní účasti na příběhu Jessicy Jones, není zádrhel, ale právě ta největší devíza. Jeho zápal a neústupnost působí přirozeně a do nelítostného prostředí Harlemu dokonale zapadá. Právě zdejší atmosféra plná gangsterů, korupce, rapu a jazzu diváka velmi rychle topí v labyrintu, ze kterého není úniku a dává alespoň částečně zapomenout na až zbytečně pomalé tempo druhé poloviny. Obrovským plusem zůstávají také vedlejší postavy, nejvíc mi k srdci přirostla zavilá Misty v až sugestivním podání Simone Missick.

    • 18.3.2017  13:13
    This Is Us (TV seriál) (2016)
    ****

    1. série - 85% - Esence kvalitního rodinného dramatu, kde se pro dojemnou momentku nebo hloubavý všeobjímající monolog nejde daleko. Od pilotního dílu, který si diváka namotá falešně návodným konceptem, jsem měl hlavní postavy pod kůží, zejména obdivuhodné rodiče Rebeccu a Jacka. Těsně za nimi se stále nachází i troubík Kevin, který mě sice svými osudy baví téměř nejvíc, ale jeho neustálé chybování, kdy se ve vztahových i rodinných peripetiích chová jako slon v porcelánu, už od jistého bodu překračují hranici klukovin a hraničí s nefalšovanou blbostí. Celá tahle parta sympatických osobností ale nejlépe funguje jako celek a protože i přes do mrtě těžená citlivá témata nikdy neklouže k sebeparodii, fascinuje mě tenhle fenomén stále víc, i kdyby jen tím, jak je pro širokou veřejnost těžké jeho bezelstnosti odolat.

    • 16.3.2017  15:41
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    ***

    Nejdřív jsem měl pocit, že se na specifickou sžíravou náladu musím jenom naladit, později jsem věřil, že nejlepší epizody mě teprve čekají, ale ani po třech sériích se moje drobné rozčarování nelepší. Název mě sice explicitně navádí k tomu, co se bude současné společnosti nastavovat, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jednotlivé zápletky jsou i přes různorodost námětů ve výsledku téměř stále o tom samém. Ve více než polovině příběhů se objeví nejnovější výdobytek techniky, který je ale lidmi samotnými dříve či později zneužit k tomu, aby znevýhodnili, ponížili či rovnou zabili buď člověka blízkého, člověka cizího, případně některou z těch věcí provedli i sami sobě. A to pak může být celý seriál natočený technicky sebelépe, ale onen depresivní stereotyp se zají téměř hned.

    • 15.3.2017  21:31

    Detektivní příběhy se o mě otírají jen zřídka, ale když se objeví nějaký povedený, většinou nepohrdnu. Brooker v dosud nejrozmáchlejším díle skládá poctu severským fenoménům poslední dekády a i přes příjemně znepokojivou atmosféru si ukusuje příliš velké sousto. Devadesát minut je v tomto případě skutečně nezvladatelná dávka, která potvrzuje, že hlavní tvůrce seriálu je chtě nechtě megaloman, který ve výsledku téměř pokaždé všechno přestřelí. Tentokrát se mě navíc pokouší přivést k šílenství tím, že si během vyšetřování jako vypravěč snad čtyřikrát vypomůže některou z postav, která jen vyjeveně zírá na monitor na nějakou právě pro tu chvíli průlomovou informaci a všem okolo nahlas sděluje, že teď už je případ konečně rozlousknutý. Black Mirror má něco do sebe, ale právě touhle unavenou poctou každé druhé kriminálce se mi definitivně poněkud zprotivil.

    • 15.3.2017  21:29

    Na papíře vše vypadalo jako zlom v mém vnímání celého seriálu. Atraktivní a dost možná dosud nejaktuálnější téma, v hlavní roli moje milovaná Bryce, jako její bratr sympaťák James Norton, za kamerou spolehlivý Joe Wright - a přesto zůstávám zklamaný. Nemám totiž rád příběhy, ve kterých je ústřední charakter trestán za chyby, které neudělal a v jejich důsledku pak vláčen čím dál ohavnějším bahnem. Z Nosedive tak místo nezapomenutelné podívané zůstává jen pocit permanentního vytočení.

    • 14.3.2017  19:17

    Nejlepší námět dosavadních dvou sérií doplňuje skličující atmosféra a minimálně jeden tuze nepříjemný zvrat. Stejně to ale nestačí. Jak dojde na pointování toho, proč jsme viděli všechno to, co jsme viděli, nedrží ta dosud téměř ohlušující lavina nápadů ani trochu pohromadě. A to je při katarzi sedmdesátiminutové epizody slušný problém.

<< předchozí 1 2 3 4 17 34 50 66
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace