novoten

novoten

Lukáš Novotný

okres Trutnov
Good times never seem so good


393 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 34 50 66
    • 18.5.2017  12:03

    Scott stojí na hranici mezi duchovním pokračováním Promethea a poctivým přírůstkem do vetřelčích setkání. O něco úspěšnější je v prvním případě, kdy u dialogu dvou androidů zapomínám dýchat, mozek frčí v přemýšlivé atmosféře na plné obrátky a někde vzadu mi tichý hlas našeptává, že právě za ony klidné pasáže bude tuhle kapitolu spousta lidí nenávidět. Krvavá setkání s legendami opředeným nepřítelem nemají trochu překvapivě tolik prostoru, kolik slibovala trailerová kampaň, čímž si vysvětluji nepochopitelné odchody diváků ze sálu ještě dlouho před pravým začátkem nekompromisního střetnutí. Protože celou mytologii xenomorfů dlouhodobě obdivuji a Promethea jsem si tehdy před pěti lety střihl s radostí hned dvakrát, zůstávám spokojen. Přesto mě mrzí, že k nejvyššímu hodnocení chybělo tak málo, jmenovitě pak trochu smolná nutnost dramatického oblouku, která musí Covenant zavřít v samostatné kapitole. Nechal bych dějové i náladové nůžky rozevřené klidně ještě víc, ty střihačovy bych pak odložil úplně, protože dvě hodiny jsou na dokonalé nasátí vážně málo.

    • 18.5.2017  11:50

    O co patrnější je zacyklenost zápletek, do kterých se parta pátý díl po sobě vrhá, o to větší je moje natěšenost na výsledný film. Ještě před nějakou dobou jsem měl obavu, že není kam stoupat, kam šponovat očekávání a kam směřovat postavy. Už nějakou dobu ale vidím, že nic z toho není potřeba. Vin Diesel z pozice hlavní tváře zakomponuje do scénářů všechna myslitelná přání fanoušků včetně vysněné (a překvapivě perfektní) představitelky hlavní záporačky, v pomalejších pasážích procedí nesrozumitelným basem několik hesel na slohové téma "My Family" a zároveň se pokaždé dokáže vyšvihnout s atrakcí, kterou nikdo nečeká (tentokrát je to zloděj scén Jason Statham). Nejrůznější výtky proti fyzice či logice ještě nikdy nebyly zbytečnější. Tahle sága si jede ve vlastním vesmíru a já budu jen rád, když v podobných dvouletkách bude ještě dlouho pokračovat.

    • 14.5.2017  12:44

    Marvel si na přelomu druhé a třetí fáze svého nezměrného univerza pojistil svůj standard. Sólovky mají svoji sílu, humor a jasný cíl, týmovky pak jdou ambicemi o něco výš a hrdinové se v nich vypořádají s obecnějším problémem, který trápí celou společnost. A do toho si přijdou Strážci galaxie, všechno rozbourají a svou odtržeností od ostatního dění zase zvítězí. Nevím, jak to James Gunn dělá, ale ať chtěli fanoušci cokoli, on snad dokáže uspokojit každého. Týmová práce, hašteření mezi Strážci, silné příběhy jednotlivců, jedinečný nepřítel, změny stran, rozvoj známých vedlejších postav, dojemné katarze a na pozadí toho všeho opět i originální a neoposlouchatelný písničkový soundtrack, dokonale podporující vtípky jako od správného zastydlého puberťáka. Za překvapivě velký risk považuji změnu nálady při finálním boji, protože v prvním dílu se i v těch nejdramatičtějších chvílích hláškovalo a vůbec všelijak blblo, zatímco teď se atmosféra v kritickém bodě přece jen na slušnou dobu zmrazí. Právě tady série do jisté míry dospívá a příště bude muset přijít s něčím novým. Jedna konkrétní potitulková scéna ale naznačuje, že to nebude problém. Velké díky za tenhle ohňostroj nápadů, který ani na minutu neustává.

    • 10.5.2017  15:04
    Kami-sama hadžimemašita (TV seriál) (2012)
    ****

    Podstata legendární fantasy Inuyasha pohledem extra pubertálním, romantickým a rozjíveným. Ne snad že by bylo snadné si zvyknout na fakt, že značná část postav většinu času huláká a blázní (a že to třeba u dua domácích bůžků trvá trestuhodně dlouho), ale ona emocionálně odvyprávěná mírumilovná pohádka si mě velmi brzy získala. Díky pohledu Nanami je v celém seriálu veselá jemnost a otesávání Tomoeho srdce je nejednou i dojemné. Za pomoci originálních vedlejších postav a telecích středoškolských gagů se dokonce míří až překvapivě vysoko s tím, že další příběh může v tomhle hranicemi nesvázaném světě směle cílit ještě výš.

    • 8.5.2017  11:25
    Městečko Twin Peaks (TV seriál) (1990)
    ****

    1. série - 85% - Zavítat do Twin Peaks v době vzniku musela být slast, jaké nebylo rovno. Takhle komplexní zážitek na samém začátku devadesátek, kdy se ještě na pečlivě provázané seriály zdaleka nehrálo, působil po zásluze jako zjevení a přestože jsme se ve zlatém i stříbrném seriálovém věku dočkali lecčeho, nezaměnitelná atmosféra funguje na výbornou i v roce 2017, kdy agenta Coopera poprvé potkávám i já. Vyšetřovací, vztahová i společenská stránka vyprávění mě zajímá na maximum, po nenápadných náznacích rozšíření místní mytologie také pokukuji zvědavě a navíc mi přijdou snad jen ony charakteristické lynchoviny (trpaslík), které z celkového obrazu vystupují až příliš nápadně. Díky perfektně napsaným a zahraným charakterům (zatím vede Dale, Norma a Shelly) jdu do místních lesů bloudit s čím dál větší radostí.

    • 3.5.2017  17:30
    Městečko Twin Peaks (TV film) (1990)
    ****

    Diane... Začátek fenoménu, po kterém už seriály nikdy nebyly stejné. Nebýt příjezdu agenta Coopera a divácké horečky, která mu následovala, nejspíš by se o pár let nebylo možné vydat pátrat do lesů v Aktech X nebo si o další dekádu později užívat záhady zlatých hus jménem Ztraceni a Zoufalé manželky. Samotný začátek veškerých mysteriózních eskapád začíná nalezenou mrtvolou a začíná sympaticky skromně. Napnutě čekám na každou stopu a byť vím, že se rozřešení nedočkám, koukám na každého z přítomných jako na potenciálního vraha, ať už mi je zrovna sympatický nebo ne. Detektivkám se přibližuji jen když mají v sobě odlesk dalšího žánru a tady jich je naštěstí hned několik.

    • 1.5.2017  11:59
    Iron Fist (TV seriál) (2017)
    *****

    1. série - 90% - Kritiky odmítaný, diváky až překvapivě vysmívaný, pro mě ale téměř spásný. Zatímco takový Daredevil drží rovnováhu mezi akcí a dramatem a sahá tak na hranici, kam až seriózní komiks může dosáhnout, jeho následovníci Jessica a Luke byli mnohem více těžkým osobním (respektive ve druhém případě sociálním) dramatem a byť se u obou jednalo o skvělé počiny, začínal jsem pomalu cítit, že potřebuji oddych a změnu nálady, abych potřetí za sebou nemusel zase sahat až na dno sil. Možná právě proto teď za Dannyho oroduji všude, kam se jen vrtnu. Svoje vnitřní démony totiž chlapík s železnou pěstí má, ale nezapomíná u toho klukovsky blbnout, překvapovat a bavit přesně tak, jak si jen můžu od podobného konceptu přát. V kombinaci s fyzickým Tomem Pelphreym jako nevyzpytatelným Wardem, s životní kreací Davida Wenhama v kůži vševědoucího Harolda a hlavně s půvabnou Jessicou Henwick jako neodolatelnou Colleen jsem nevěřil, proč se právě na tuhle po všech stránkách vydařenou jízdu sneslo tolik špíny. Po pár negativních ohlasech se najednou hromada diváků pasovala na hodnotitele toho, zda je akce dostatečně špičková či uvěřitelná, což v případě těch komentujících, kteří o akční film nezakopnou, jak je rok dlouhý, působí více než směšně. Pro mě je ale akční stránka věci onou třešničkou na dortu, protože přináší víc rvaček, než předvedli předchozí dva Defenders dohromady a třeba zúčtování v dešti v předposlední epizodě je tak napínavou a osudově podanou etudou, že ve mně ono ticho rezonuje doteď. Iron Fist se stává nedílnou součástí budovaného příběhu a právě on může být tím vítaným kořením, které z budoucí týmovky udělá vrchol celého univerza.

    • 28.4.2017  23:23
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ****

    Tři grácie v rolích, za které je musím milovat ještě víc než doposud. Nepříjemně uvěřitelné klima všeznalého a senzacechtivého maloměsta se sice na štědrém prostoru sedmi hodinovek v klidnějších pasážích zbytečně mělní, ale technická stránka a herecké nadvýkony dělají z Velkých i Malých lží zaslouženou událost. Finále navíc všemu nasazuje krásnou korunku, protože vedlejší pointy jsem sice se štěstím uhodl, ale identitu oběti ne. Jen bych byl rád, kdyby se neobnovovalo, nenatahovalo nebo nenapodobovalo. Nejvíc bude holkám slušet právě to, když zůstanou takhle potichu ve své malé bublině.

    • 24.4.2017  10:34
    Santa Clarita Diet (TV seriál) (2017)
    ****

    1. série - 80% - Castingem okouzlující komedie, která se nebojí bavit. Geniální slovní přestřelky, vizuální groteska, fekální záblesky pro fajnšmekry i kousavě satirická variace na Zoufalé zombie manželky, nejen kvůli přítomnosti Ricarda Chaviry - všechno tu je a každý si vybere. A dokonale sehraná dvojice Barrymore-Olyphant s přihrávkami od půvabně podivné Liv Hewson kombinuje uvěřitelné rodinné momenty s příjemně nejasným očekáváním všeho možného i nemožného, co může přijít za okamžik. Prodloužení na další sezónu trochu překvapuje, protože Santa Clarita dlouho připomínala nekompromisní jednohubku, ale o to sladší bude návrat k realiťákům od vedle, až zase přijde hlad.

    • 20.4.2017  11:16
    24: Legacy (TV seriál) (2017)
    ****

    1. série - 70% - Neopakovatelný seriálový formát žije dál a i přes původní nemalé obavy jsem za to rád. Legacy totiž do puntíku plní vše, co slibuje jeho titul a odkaz původní 24 táhne dál a inspiruje se jím. Občas ho ale i bohapustě vykrádá a to nejen v tom dobrém (hierarchie zlosynů z tehdejší první sezóny je víceméně zopakovaná, včetně několika klíčových zvratů), ale i v tom zlém, kdy se vždy v oné nejnapínavější chvíli vrátíme k postavám, které nás tolik nezajímají. Kdo tedy kdysi nadával na nadužívané trable Kim Bauer, ten si na eskapádách Ericových blízkých opravdu smlsne. Trochu smolné mínus ale vidím v tom, že nejzajímavějším charakterem není sám hlavní hrdina. Corey Hawkins se snaží z každé scény vytěžit maximum, ale taková Miranda Otto jako Rebecca si sezónu krade pro sebe svým nenápadným půvabem i neutuchajícím charizmatem a třeba Dan Bucatinsky je jako zprvu nenápadný Andy uvěřitelným a zároveň překvapivě odhodlaným ajťákem od vedle. Eric sám tak ve výsledku občas působí jako sympatický hybatel děje, kterému se ale spousta věcí odehraje spíš náhodou. Čtvrtá hvězda do hodnocení zapadla nejen za provázání s jednou z nejoblíbenějších postav originálu, ale hlavně za dojmy z posledního dílu, který sice zbytečně ošidil finální přestřelku, ale o to důraznější pocity přináší v následcích pro všechny zúčastněné. Prudce klesající sledovanost mrzí, protože chci rozhodně pokračovat dál.

    • 16.4.2017  20:25

    Co naplat, Rupert Friend je skvělý herec, ale ať dělá, co dělá, do kůže bezvlasého zabijáka se dostat nedokáže. Jako omluva mu slouží útrpné repliky, které musí pronášet, a v první řadě za vlasy přitažený scénář. Nenáviděný Skip Woods mi doposud vždy přišel jako více než zručný autor, protože první díl mě baví dodnes a třeba pro Wolverinův origin mám těžkou slabost. Tady ale ve spolupráci s Michaelem Finchem berou ony mikro sci-fi prvky z herní série až ostudně daleko za únosnou mez a nejrůznějšími logickými dírami, béčkovými zvraty nebo neprůstřelným zlosynem ze sebe dělají bezmála hlupáky. V takové mizérii nepomohou ani trademarky typu gumové kachničky nebo originálních (byť pro zápletku zcela zbytečných) převleků, ani zbytečně přepálená (a tím pádem fatálně nehitmanovská) akce. Druhá hvězda z lítosti k Friendovi a Quintovi, ale do třetice už bych podobný zážitek raději neriskoval. Sedmačtyřicítka si zaslouží všechno, jen ne filmové peklo.

    • 5.4.2017  10:09

    Průkopnickým přístupům většinou fandím, ale chce to dotáhnout nápad do konce. Interaktivita je tuze lákavá, ale podráží si nohy technickou nedokonalostí, aneb když už se náhodou nezasekává aplikace, alespoň spadne distributorova wi-fi. I bez tohoto škraloupu, který nedává možnost se do děje ponořit, jde ale o polovičatou podívanou. Dějově se totiž jedná o nejprůměrnější napínák, kde na sebe (alespoň v mnou / námi zvolené variantě) scény mnohdy navazují jen velmi kostrbatě. Proto i přes snaživou zábavnost celého konceptu hodnotím takhle nízko. Ačkoli publikum téměř do samého závěru hodnotilo většinou jen samé maličkosti, najednou bylo na základě jediné volby hotovo, aniž by byla šance se vzpamatovat z toho, co se právě na plátně odehrává. Po prozkoumání dalších alternativ vidím, že čsfd publikum dohrálo Směnu do pravděpodobně nejhoršího možného závěru, o to větší je škoda promarněné příležitosti.

    • 26.3.2017  12:48

    Vnadí osudovým podtitulem, ale podráží si nohy už úvodním blouděním hlavní hrdinky. Falešných jump scares (plechovka, tiskárna) je tolik, že mě pak ty skutečné, za kterými se skrývá nějaká vykutálená potvora, už ani nenadzvednou. Když se navíc přitvrdí, zůstává akce zoufale sterilní, atmosféra se nedostává a i slibné momenty tak zůstávají smutně zapomenutelné. Nejtragičtější jsou ale desítky logických chyb, které vytrhávají z jinak více než slušného tempa. Není překvapením, že nečekaně úspěšné snažení o velkolepý závěr srážejí hloupé pointy, ale nakonec zůstávám i díky sympaticky zběsile přehrávajícímu Glenovi téměř smířený. Očekávání totiž byla téměř v záporných hodnotách.

    • 24.3.2017  09:56
    Život (2017)
    ****

    Ve chvílích, kdy se Espinosa pokouší o Gravitační krůčky, mumlám si pro sebe něco o přestřelených ambicích, ale jakmile se naplno projeví inspirace jistým legendárním vesmírným tvorem, je vyhráno. Napětí neustoupí snad ani na okamžik, Jake Gyllenhaal drží i scény plné zdánlivě nic neříkajících dialogů a ještě pěkných pár hodin po skončení pokračuje vtíravý dojezd, který mě nutí přemýšlet o příčinách a následcích.

    • 21.3.2017  10:52

    Po stránce pohádky i muzikálu do absolutního konce odvedená práce, kde z kostýmů, výpravy, choreografie a Emmy Watson oči přecházejí a hudba svým kouzlem bere za srdce čím dál silněji. Film, který splnil všechno, co během předlouhého čekání slíbil.

    • 18.3.2017  13:30
    Luke Cage (TV seriál) (2016)
    ****

    1. série - 80% - Nejproblematičtější netflixovský Marvel, který se až podezřele dlouho tvářil jako zbytečný příspěvek do perfektně sestavené mozaiky. Jenže právě to, že Luke je nám známý díky svojí zásadní účasti na příběhu Jessicy Jones, není zádrhel, ale právě ta největší devíza. Jeho zápal a neústupnost působí přirozeně a do nelítostného prostředí Harlemu dokonale zapadá. Právě zdejší atmosféra plná gangsterů, korupce, rapu a jazzu diváka velmi rychle topí v labyrintu, ze kterého není úniku a dává alespoň částečně zapomenout na až zbytečně pomalé tempo druhé poloviny. Obrovským plusem zůstávají také vedlejší postavy, nejvíc mi k srdci přirostla zavilá Misty v až sugestivním podání Simone Missick.

    • 18.3.2017  13:13
    This Is Us (TV seriál) (2016)
    ****

    1. série - 85% - Esence kvalitního rodinného dramatu, kde se pro dojemnou momentku nebo hloubavý všeobjímající monolog nejde daleko. Od pilotního dílu, který si diváka namotá falešně návodným konceptem, jsem měl hlavní postavy pod kůží, zejména obdivuhodné rodiče Rebeccu a Jacka. Těsně za nimi se stále nachází i troubík Kevin, který mě sice svými osudy baví téměř nejvíc, ale jeho neustálé chybování, kdy se ve vztahových i rodinných peripetiích chová jako slon v porcelánu, už od jistého bodu překračují hranici klukovin a hraničí s nefalšovanou blbostí. Celá tahle parta sympatických osobností ale nejlépe funguje jako celek a protože i přes do mrtě těžená citlivá témata nikdy neklouže k sebeparodii, fascinuje mě tenhle fenomén stále víc, i kdyby jen tím, jak je pro širokou veřejnost těžké jeho bezelstnosti odolat.

    • 16.3.2017  15:41
    Černé zrcadlo (TV seriál) (2011)
    ***

    Nejdřív jsem měl pocit, že se na specifickou sžíravou náladu musím jenom naladit, později jsem věřil, že nejlepší epizody mě teprve čekají, ale ani po třech sériích se moje drobné rozčarování nelepší. Název mě sice explicitně navádí k tomu, co se bude současné společnosti nastavovat, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jednotlivé zápletky jsou i přes různorodost námětů ve výsledku téměř stále o tom samém. Ve více než polovině příběhů se objeví nejnovější výdobytek techniky, který je ale lidmi samotnými dříve či později zneužit k tomu, aby znevýhodnili, ponížili či rovnou zabili buď člověka blízkého, člověka cizího, případně některou z těch věcí provedli i sami sobě. A to pak může být celý seriál natočený technicky sebelépe, ale onen depresivní stereotyp se zají téměř hned.

    • 15.3.2017  21:31

    Detektivní příběhy se o mě otírají jen zřídka, ale když se objeví nějaký povedený, většinou nepohrdnu. Brooker v dosud nejrozmáchlejším díle skládá poctu severským fenoménům poslední dekády a i přes příjemně znepokojivou atmosféru si ukusuje příliš velké sousto. Devadesát minut je v tomto případě skutečně nezvladatelná dávka, která potvrzuje, že hlavní tvůrce seriálu je chtě nechtě megaloman, který ve výsledku téměř pokaždé všechno přestřelí. Tentokrát se mě navíc pokouší přivést k šílenství tím, že si během vyšetřování jako vypravěč snad čtyřikrát vypomůže některou z postav, která jen vyjeveně zírá na monitor na nějakou právě pro tu chvíli průlomovou informaci a všem okolo nahlas sděluje, že teď už je případ konečně rozlousknutý. Black Mirror má něco do sebe, ale právě touhle unavenou poctou každé druhé kriminálce se mi definitivně poněkud zprotivil.

    • 15.3.2017  21:29

    Na papíře vše vypadalo jako zlom v mém vnímání celého seriálu. Atraktivní a dost možná dosud nejaktuálnější téma, v hlavní roli moje milovaná Bryce, jako její bratr sympaťák James Norton, za kamerou spolehlivý Joe Wright - a přesto zůstávám zklamaný. Nemám totiž rád příběhy, ve kterých je ústřední charakter trestán za chyby, které neudělal a v jejich důsledku pak vláčen čím dál ohavnějším bahnem. Z Nosedive tak místo nezapomenutelné podívané zůstává jen pocit permanentního vytočení.

    • 14.3.2017  19:17

    Nejlepší námět dosavadních dvou sérií doplňuje skličující atmosféra a minimálně jeden tuze nepříjemný zvrat. Stejně to ale nestačí. Jak dojde na pointování toho, proč jsme viděli všechno to, co jsme viděli, nedrží ta dosud téměř ohlušující lavina nápadů ani trochu pohromadě. A to je při katarzi sedmdesátiminutové epizody slušný problém.

    • 11.3.2017  15:52
    Lovcova noc (1955)
    **

    Zůstává otázkou, zda je Robert Mitchum vážně tak perfektním hercem, nebo je jen na rozdíl od většiny zúčastněných hercem alespoň dobrým. S výjimkou miloučké a uvěřitelné Sally Jane Bruce v roli Pearl mi totiž ostatní klíčové charaktery pily krev svým hloupým chováním a jejich představitelé toporným vyjadřováním veškerých emocí, což nejpalčivěji platí o mladém představiteli hlavního hrdiny Johna, Billym Chapinovi. Každý jeho úlek či úleva jsou nepochopitelným utrpením. I s lepším castingem by ale příběh nezdolného vlka v rouše beránčím nebyl ničím jiným, než unavenou báchorkou, prostoupenou náhodně se zjevujícími kladnými či polepšenými postavami a přespříliš nasládlým bohabojným poselstvím.

    • 4.3.2017  19:26

    Na žádný díl univerza mutantů, včetně Wolverinových sólovek nebo loňské Apokalypsy, nedám dopustit, a když už mám k danému filmu výhrady (Poslední vzdor), stejně si ho dokážu užít i opakovaně. Přesto si teď, půl dne po projekci, nedokážu představit, že se dále budou vyprávět příběhy z tohoto světa. Logan totiž ve sto a jednom způsobu funguje jako poslední kapitola a to ta nejlidštější a nejuvěřitelnější. Je to kapitola krvavá, nekompromisní, depresivní, ale právě proto v ní jasné poselství celé x-menovské ságy vyznívá mnohem hlasitěji, než bych se odvážil čekat. Při vzpomínce na takřka libovolnou scénu se mi svírá srdce a nostalgicky se utápím v časech, kdy jsem před sedmnácti lety vyrazil jako komiksu neznalý teenager do místního kina na cosi jménem X-MEN a v prázdném sále poprvé poznával, zač je toho adamantium. Mohl za to Hugh Jackman a ještě mnohem víc za to může může i dnes. Jenže tehdy poprvé a dnes naposledy.

    • 28.2.2017  12:50
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    ****

    Do samého závěru nejlepší oscariáda, jakou jsem kdy viděl. Dvojice předávajících perfektně spárované, hluchá místa kompletně vymizela a moderátor střílí ostrými. Všechny Kimmelovy trademarky (od Guillerma přes strkanice s Mattem Damonem až po Mean Tweets) fungují dokonale, děkovačky se drží přesně mezi emocionálností a adekvátností a sošky dostávají zasloužení sympatičtí vítězové. Jenže pak přijde chvíle, kdy je tvůrcům jednoho z nejlepších filmů posledních let doslova vyrvána finální cena a je předána nejslabšímu nominovanému. A to nejen, že nechci už nikdy vidět, ale celý ultrapozitivní dojem z celého večera rázem hořkne.

    • 27.2.2017  10:24

    Vzpomínka na Christinu Grimmie je pořád ještě příliš palčivá. U nás nepříliš známá zpěvačka měla nejen krásný a silný hlas, ale i sympatické vystupování, vstřícnost k fanouškům a - jak dokazuje Matchbreaker - tak i parádní komediální timing. Christinina zbytečná smrt rukou šíleného "fanouška" tak kalí dojmy z téhle nápadité nezávislé romantické komedie a omládlé parafráze na excelentního (K)lamače srdcí, kterou u nás bohužel uvidí tak pět a půl diváka.

    • 24.2.2017  08:14
    Mlčení (2016)
    ***

    Obdivuji Scorseseho za to, že po divácky atraktivních kouscích typu Vlka z Wall Street nebo Prokletého ostrova bez váhání sáhne po srdeční záležitosti, u které mu musí být od začátku jasné, že komerčně narazí. A jak je u srdečních záležitostí zvykem, člověk jen nerad něco vynechává, omezuje či zkracuje. Boj za pravdu, proti utrpení i s vlastním já je v jeho podání i díky fenomenálnímu Garfieldovi v dobrém slova smyslu zničující podívaná, která nastoluje sto a jednu otázku, ale sází je většinu času na jedno a to samé téma, což se při takto štědré stopáži chtě nechtě omezí i vstřícnému divákovi. Skrz Prietovu strhující kameru se na Mlčení velice dobře dívá, ale vzhledem k až polopaticky pomalému scénáři se s ním hůře mluví.

    • 23.2.2017  09:00
    Lion (2016)
    ****

    V rovině jednostranného cílení na litování osiřelých či opuštěných indických dětí jsem si příliš jistý nebyl, ale když s přibývajícími minutami přibudou i motivy, je to hned jiná písnička. Sarú totiž kromě rodiny a odpovědí na otázky hledá i sám sebe a v podání vyzrálého Patela mu tuto polohu věřím do poslední minuty. V kombinaci s doceněným dramatickým comebackem Nicole Kidman se z letošního akademického otloukánka stává překvapivě ambiciózní kousek, snadno překonávající některé příliš okatě zaměřené favority.

    • 15.2.2017  19:15

    Definitivní důkaz toho, že Omar Sy je králem dramedií se sociálním podtextem. Nedotknutelní mohli být náhoda, Samba pak štěstí, ale tentokrát už jde o sázku na jistotu. Na svojí domácí půdě tenhle chodící optimismus zkrátka vedle nesáhne. A i když se zvraty mohou zdát jako očekávané a až příliš na city hrající, vine se celým příběhem menší, ale o to důležitější, oči otevírající myšlenka o užívání si života plnými doušky. A to pak slzy pálí pořádně.

    • 9.2.2017  08:19

    Audiovizuálně jde o zážitek, na kterém jsou roky dřiny vidět do poslední vteřiny. Scénáři je ale potřeba udělat naproti ne jeden, ale deset kroků - a ještě to možná bude málo. Pro nesprávně naladěné čiré zlo, pro diváka otevřeného introspekčním podnětům dech beroucí.

    • 6.2.2017  12:10
    Moonlight (2016)
    ***

    Sociální, rasovou, sexuální tematikou cílené až příliš okatě na vrub všem výtkám, které k oscarovkám mířily o rok dříve. Chironovi musí divák fandit, i kdyby nechtěl, protože jeho nejzásadnějším spoluhráčem je překvapivě přehrávající Naomie Harris. Problém mám ale i s celkovou formou. Ta je zvolená šikovně, i když se nemůžu rozhodnout, jestli její částečné odkoukání od Linklaterova Chlapectví je kladem nebo záporem. Zůstává ale bolestně vyprázdněná, protože nešikovně vynechává dějové střípky, které mě zajímají mnohem víc než vztah hlavního hrdiny s nepoučitelnou matkou. S Moonlight tak doteď bojuji, protože mi sice učarovaly absolutní výkony Aliho nebo Hollanda, ale hlasitý dojem dramatu pro drama se ani jim setřást nepodařilo.

<< předchozí 1 2 3 4 17 34 50 66
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace