Prubner

Prubner

Lumír Holčák

okres Ostrava

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
    • 17.10.2018  22:11
    Backstage (2018)
    ***

    Viděl jsem slovenskou verzi, takže odpadá stížnost na český dabing (i když věřím, že je hrozný). Film samotný je slušným pokusem o nápodobu amerických tanečních filmů, má to švih, rychlé tempo, dobrá taneční čísla (pokud mohu posoudit) a není tam nic vyloženě trapného (až na postavu Huga a jeho motivaci přestat mluvit). Jen scénář se měl ještě doladit. Hodně doladit.

    • 10.10.2018  22:28
    Pepa (2018)
    **

    Má to svižné tempo, po řemeslné stránce (kamera, režie, herci) je to ucházející, bohužel to selhává v tom, v čem má být komedie nejsilnější - v humoru. Ten film prostě není vtipný. Skoro vůbec. Nabízela se tu spousta příležitostí ke komediálním situacím, dialogům nebo aspoň hláškám, ale autoři toho nevyužili, resp. nebyli schopni toho využít. Mě samotného napadala během sledování řada vtipů, které ve filmu mohly zaznít a nezazněly. Film tak musí spoléhat na herce, kteří to svými výkony a charismatem aspoň částečně drží nad vodou (hlavně Suchánek, ale i Pechlát, Blažek, Špalková). Aleno Doláková, rada pro příště: svlékat ano, mluvit a hrát, prosím, už raději ne !

    • 5.10.2018  22:02

    Něco jako děj se objevuje jen na začátku a na konci, čas mezi tím je vyplněn šermováním, bičováním dívek (které to asi moc nebolí, protože vůbec nereagují) a záběry polonahých holek těžících v dole polystyrenové kameny. Lucie Vondráčková vypadá, jako by jí nikdo neřekl, co má dělat. Jedinou pochvalu zaslouží Daniela Krhutová, která si svou záporačku užívá a jediná předvádí něco, co se dá nazvat herectvím.

    • 3.10.2018  21:14
    Nina (2017)
    **

    Dobrá, Lehotského dokumentaristická metoda a přesvědčiví (ne)herci zdařile budují dojem autentičnosti. Na druhé straně příběh o tom, že znesváření rozvedení rodiče se usmíří až v momentu, kdy se dítě ocitne v nebezpečí, to je ta nejotřepanější zápletka, co znám. Jinými slovy: forma je v pořádku, ale scénář měl být originálnější a neměl využívat ohraná klišé.

    • 3.10.2018  08:22

    Klasické céčko. Asi sto devadesátá variace na Simandlovo oblíbené téma "osvobození otrokyň". V rámci šetření je ve filmu nepřiznaně použito i několik scén z jiného Simandlova filmu Vášeň nevinných. Herecké výkony jsou tak strašné, že nakonec z celého obsazení nejlépe vychází Evička. A je příjemné po čase vidět Lenku Jelínkovou, která se bohužel mimo pohádku Jak si zasloužit princeznu neprosadila.

    • 26.9.2018  22:00

    Slovenský pokus o kriminální komedii tarantinovského střihu, který ale stahuje pod vodu nenápaditý, místy zmatený scénář a průměrná režie. Hlavní dvojice je nemastná neslaná, více zaujmou vedlejší postavy, jako svérázní Pašovi rodiče v podání Šiškové a Farkaše nebo věčně zhulený moderátor Milana Mikulčíka. Spousta slovenských hvězd v epizodních rolích.

    • 22.9.2018  21:45

    Představy rakouských tvůrců o pražském jaru 68 jsou velmi naivní. Pochybuju, že při zvolení Dubčeka jásali lidé na ulici se slovy "Zvolili Dubčeka, toho reformátora ! Teď už bude všechno lepší." Scénář je napsaný dost neobratně a režie není o nic lepší. Snad jen scény z ruské okupace se celkem povedly. Z herců vyniká Hádek a Novotný, zato Vica předvádí to, co obvykle (ne, herectví to není). Jan Němec se nejspíš obrací v hrobě.

    • 18.9.2018  21:34

    První půlhodina je docela svižná a vcelku vtipná, bohužel pak scenáristům najednou dojdou nápady a film se nadále jen bezradně vleče k očekávanému konci, prohýbaje se pod předimenzovaným product placementem (zvlášť skupinu Brutus bych po té vydatné masáži nejradši vystřelil na Mars).

    • 10.9.2018  08:23
    Tlumočník (2018)
    **

    Film na už miliónkrát ohrané téma, natočený bez invence, film nudný a pomalý. Menzel jen mechanicky odříkává německé a slovenské věty, jako by ho to nebavilo (původně zvažovaný Juraj Herz by byl určitě lepší). Jediným kladem je Simonischek, ale sám to neutáhne.

    • 30.8.2018  21:27
    Tehdy spolu (2017)
    ***

    Autoři asi zjistili, že u předchozího filmu Děda se jim nejvíc povedly polodokumentární sekvence o starých valašských tradicích a zvycích, a tak tentokrát poskládali z takových sekvencí celý film. Což bylo určitě dobré rozhodnutí. Filmařsky se jedná o zdařilejší počin než Děda, hudba, kamera i komentář zaslouží pochvalu. Autorům se daří vyvolat u diváka nostalgii po starých časech, kdy lidé žili úplně jinak než dnes. K záporům filmu patří místy zmatený střih a amatérské výkony neherců. To zasazení děje do doby druhé světové války a připomenutí holokaustu paradoxně ve filmu působí nadbytečně a rušivě, přestože je na tom příběh postaven. Suma sumárum: Pokud na sobě autoři budou pracovat, mohli by časem vytvořit pozoruhodné dílo. Zatím na to ještě nemají.

    • 29.8.2018  22:08

    Komedií bych to nenazval, spíše je to hodně sentimentální a nudný film, který drží nad vodou výkony známých hereček a herců, z nichž většina se ve filmu objeví jen na pár minut. A vzhledem k závěrečným odhalením fakt nechápu, proč obě hrdinky na tu dlouhou cestu vlastně jely. Stačilo by, aby se Balzerová vymáčkla hned na začátku a mohlo být po deseti minutách hotovo. A velká škoda by to nebyla.

    • 4.8.2018  21:49

    Trochu se tu bije komedie s milostným dramatem, ale má to svižné tempo a udrží to bez problémů vaši pozornost. Jen do hlavní role mohli vybrat hezčí herečku, než je Joey Kingová, ta mi moc nesedla.

    • 13.7.2018  16:34

    Chtěl bych vědět, co autoři fetovali, to musel být bezva matroš. Docela zajímavý nápad se zmenšováním není vůbec využit, v polovině filmu ho autoři navíc spláchnou do hajzlu, načež se příběh začne vyvíjet zcela nesmyslnými cestami a ústí do naprosté absurdity a bizáru. Jedna hvězda za Waltze a tu svéráznou Vietnamku.

    • 29.6.2018  21:28

    Film je natočen podle divadelní hry a ta divadelnost je na něm znát (navzdory úplně zbytečné sekvenci u moře - štáb si asi chtěl udělat dovolenou). Jsou tu zárodky komediálních situací, které mohly být dobré, kdyby je tvůrci neodbyli nebo předčasně neukončili. Vůbec celý film je natočen dost ledabyle, odfláknutě a uspěchaně. Hrozní jsou hlavně představitelé epizodních rolí, kompars a kamera. Film má ale i klady: většinou slušné tempo, pár hlášek, pár téměř povedených komických situací a některé herecké výkony (Rašilov, Kříž, Blažek). Nicméně jedno je jisté: Cieslar klesá níž a níž.

    • 8.6.2018  20:53

    Bavil jsem se při premiéře a bavím se pořád. Trajkov si zkusil parodii na americký způsob ve stylu Bláznivých střel (které miluju) a docela se mu to povedlo. Jasně, vtipů a gagů mohlo být víc a mohlo to být celé o půl hodiny kratší, ale co už. Product placement byl opravdu naddimenzovaný, ale mně to v tomto případě kupodivu nevadilo. Kritici to svého času příšerně sepsuli právě kvůli PP, a jak vidno, řada diváků se jimi nechala ovlivnit, ale to by byla chyba. Škoda, že se Trajkov poté věnoval už jen (pseudo)uměleckým experimentům.

    • 28.5.2018  21:20
    Apokalypsa: 2. světová válka (TV seriál) (2009)
    *****

    Výborný dokumentární cyklus. Ocenil jsem, že tu nejsou žádné mluvící hlavy a že je to poskládáno pouze z archivních záběrů. Překvapilo mě, kolik toho bylo ve válce zaznamenáno na kameru. Na to kolorování si ale pořád nějak nemůžu zvyknout. Především mě ale tento cyklus utvrdil v tom, že 2. světová válka byla neskutečné peklo a za žádnou cenu bych v té době nechtěl žít (natož jako voják).

    • 28.5.2018  17:13
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    **

    1. díl: No, zatím nic moc. Za 80 minut prvního dílu tvůrci stačili představit jenom jednu jedinou rodinu s dvěma havíři, přičemž celé to rodinné drama je absolutně nedůležité a zbytečné z hlediska tématu filmu, jímž je důlní neštěstí. Ostatní havíři jsou zcela zaměnitelní, nejsou skoro vůbec divákům představeni a hrají je neznámí herci, takže jsem si zapamatoval akorát tak Roberta Mikluše, protože ho znám z Doktora Martina. Nevím, jestli byl dobrý nápad nutit herce do ostravského nářečí, je to zbytečné, působí to rušivě (a komicky) a stejně jim to nejde, takže mluví každý jinak. Martha Issová mi připadá moc mladá na matku tak velkého kluka a moc vyfintěná na manželku havíře. Ale chápu, Ondříček ji musel obsadit, jinak by měl doma peklo. Hes a Formanová byli obsazeni jako proč ? Kvůli hereckému umění těžko. 2. díl: Tak jsme se konečně dostali k té katastrofě a co myslíte ? Ne, točit katastrofické filmy jako Američani prostě neumíme. Sekvence požáru v dole byla natočena dost nenápaditě, místy nepřehledně, ale hlavně se tvůrcům nepodařilo z toho vymáčknout žádné emoce, žádné napětí, o akci ani nemluvím. Ondříčku, pouč se u Camerona, v Titaniku vymáčkl z každé situace, co to šlo. A Langmajerova komická karikatura komunistického ředitele se sem vůbec nehodí. Takže suma sumárum: Událost roku ? Ani náhodou. Není to ani událost týdne.

    • 27.5.2018  16:49
    Dobrý človek (studentský film) (2013)
    **

    Dobrý výchozí nápad, ale zpracování je průměrné, unylé, nevzrušivé, bez nápadu. Pár zcizovacích vtípků to nevytrhne. Molnár na sobě bude muset ještě zapracovat. Z herců potěší Judit Bárdos jako cynický anděl.

    • 24.5.2018  21:29

    Není to tak hrozné, jak tady všichni brečíte. Film je profesionálně natočen (což v současné české kinematografii zdaleka není samozřejmost), odsýpá jako po másle, má velmi slušné tempo, Renč má řemeslo stále v paži. Herci se docela vytáhli, i když je režisér poněkud zbytečně nutí troškovsky přehrávat. Hlavně Aneta Krejčíková znovu dokazuje, že je talent. Klára Issová je pořád kočka, ale to přehrávání jí nesvědčí, naštěstí to nikdy nepřekročí hranici, za kterou by to bylo trapné. Bohužel, scénář není moc vtipný, vlastně skoro vůbec, což je u komedie docela průser. Pawlowská má svoje nejlepší scenáristická léta už 30 let za sebou. Takže shrnuto: film neurazí ani nenadchne, dá se to vidět, ale jen jednou.

    • 17.5.2018  20:59

    To bych rád věděl, co Vladimír Sís hulil, když tento film dával dohromady. Podivná filmová oslava Barrandova, v níž Sís naházel na jednu hromadu bez ladu a skladu ukázky ze starých filmů (i těch svých), Švankmajerovy animované vložky a úryvky z Podskalského televizní estrády "Trilobit se diví". Dokonalý mišmaš. Za pochvalu stojí leda tak Horníček s Kopeckým, kteří jsou občas vtipní, a písničky z prvorepublikových filmů. Kdo chce vidět, jak vypadá Vladimír Sís na tripu, má možnost. P.S. Estrádu Trilobit se diví jsem viděl taky a je rovněž strašná. Zajímavé je, že Sís měl zřejmě přístup k hrubému materiálu té estrády, protože použil jiné záběry z jiné kamery apod. Ve filmu chybí humorný rozhovor Rosůlkové se Svobodovou, rozhovor s Peškem, monolog Jiřího Dohnala, scénka Lábuse a Kaisera o premiéře nového filmu, písně Vondráčkové, Jiráskové, Bartošky, Vaculíka, Janžurové, Postráneckého a Patrasové. Rozhovory s herci jsou v estrádě trochu delší, stejně jako vystoupení kaskadérů. P.S.2: Marthosi, ty jsi vůl. Typický projev pravičáckého blba, zblblého oficiální propagandou.

    • 5.5.2018  22:42

    No, sebeironie pana producenta je sympatická, ale tento film je výrazně méně vtipný, než by si asi přál. Zhruba šest slušných vtipů za hodinu je dost málo. Ale možná, že slovenští diváci se pobaví víc, protože na rozdíl ode mne znají místní "celebrity", o kterých jsem (až na pár výjimek) nikdy neslyšel. A ty dvě ukázky z Fabriky smrti mě přesvědčily o tom, že je asi dobře, že nebyla dokončena.

    • 30.4.2018  22:42

    Film představuje Friče pouze jako režiséra komedií, přestože natočil i spoustu dramat. Ani se o něm mnoho nedozvíme, kromě toho, že to byl skvělý člověk. Zdálo se mi, že někteří vzpomínající herci se snažili dělat skryté narážky na tehdejší režim. Film je to průměrný, ale když to budete brát jako sestřih známých ukázek z proslulých Fričových komedií, nebudete zklamáni.

    • 16.4.2018  09:11
    Trojí život (TV film) (2018)
    ***

    Po dlouhé době český TV film, jehož scénář měl hlavu a patu a který z námětu vymáčkl celkem dost komických situací. To, že je většinou nevyužil, jak si zasloužily, je věc jiná. Film rychle odsýpal, herečky byly hezké (ovšem Sabina nám nějak přibrala, to nerad vidím), Jiří Hána zazářil, problém byl v představiteli hlavní role: Jan Plouhar podle mě na takové velké komické role nemá talent ani charisma.

    • 28.3.2018  22:13
    24 týdnů (2016)
    ***

    Velmi realistický film, skvěle zahraný, ale ani na chvilku jsem se nedokázal vcítit do hlavních hrdinů, protože já bych stejné rozhodnutí učinil hned dvě sekundy poté, co bych se dozvěděl, že budoucí dítě bude postižené. Takže to hodinu a půl dlouhé váhání hrdinů jsem prostě nepochopil a ty emoce, o něž se tvůrci snažili, šly mimo mě. Ale každý jsme jiný a je mi jasné, že člověk jiného založení by se rozhodl opačně.

    • 23.3.2018  22:32

    Velmi nudná a pomalá detektivka s nesympatickými vyšetřovateli, bez napětí, bez emocí (umře hlavní policajt a jeho manželka, děti i parťák se tváří, jako by se nechumelilo ?), bez čehokoliv zajímavého. A ten závěr...To jako vážně ? WTF...

    • 15.2.2018  09:37
    Vzteklina (TV seriál) (2018)
    **

    Ve výsledku nepovedený seriál, samozřejmě hlavně kvůli špatnému scénáři. Tvůrci tak moc chtějí napodobit americké seriály a tak moc jim to nejde, protože na to nemají (scenárista ani režisér). Herecké výkony nevyrovnané, mladší herci ve většině hrají jako ponocní (Hádek, Beretová, Čapka, ale hlavně herecké dřevo Matoušková). A co mě naštvalo nejvíc, že ač seriál na počátku působil téměř mysteriózně, nakonec se z něj vyklubala tradiční porevoluční agitka o hodných a nevinných Sudeťácích a zlých vraždících Češích.

    • 14.1.2018  22:51

    Scénář nemá žádný dějový oblouk, je složený z epizod, či spíše ze střípků a fragmentů, které na sebe moc nenavazují a většinou nemají ani žádnou pointu. Zdeněk Svěrák asi nepochopil, že jeho vzpomínky na dětství nejsou vůbec zajímavé. Jan Svěrák je podle mě velmi přeceňovaný a kromě Jízdy se mi jeho filmy nikdy nelíbily. A v posledních letech ztrácí i tu základní řemeslnou zručnost, kterou kdysi měl. Ale haprují tu i herecké výkony. Děti (včetně hlavního představitele) jsou do jednoho hrozní a dřevění, jejich amatérismus byl pro mě utrpením. Česká kinematografie je opravdu na dně, když už režiséři ani neumí najít žádné talentované děti. Ale dospělí herci nejsou taky nic moc. Ondřej Vetchý je hodně toporný (což mě překvapilo, při jeho zkušenostech a talentu bych od něj takovou blamáž nečekal), Petra Špalková křečovitě přehrává, Tereza Voříšková je bezradná, Tříska bez jiskry, leda snad Kaiser z toho vychází se ctí. Smutné konce jednoho kdysi nadějného režiséra.

    • 11.1.2018  07:57
    Vzteklina - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2018)
    **

    Hodně nudné, nezajímavé, vůbec mě neláká dívat se na další díly. Že to udělal medvěd, mě napadlo hned na začátku, zatímco policie ani patolog to nepoznají ? Herecké výkony v hlavních rolích dost hrozné: Hádek i Matoušková nehrají, ale jen odříkávají napsané dialogy.

    • 6.1.2018  22:41
    SMS pro tebe (2016)
    ***

    Dobrý námět na romantickou komedii, ale scénář je dost nenápaditý, šlo to propracovat mnohem lépe. Nicméně zhruba od poloviny mě film do sebe nakonec vtáhnul a herci jsou fajn (hlavně Karoline), takže O.K. Ale mohlo to být lepší.

    • 30.12.2017  22:46
    Road-Movie (studentský film) (2015)
    ****

    Mám rád tyhle filmy ve stylu Před úsvitem, Noc v New Yorku apod. A tohle je jejich variace po česku. Jasně, nic se tu neděje, jen se mluví, takže někomu to může připadat jako nuda. Ale dva hlavní hrdinové jsou fajn, dialogy jsou uvěřitelné, má to atmosféru, má to nenásilně vyjádřenou myšlenku. Člověk se na to musí naladit, je dobré, když něco podobného sám zažil, a pak si film užije. Jako já.

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 13 17
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace