Prubner

Prubner

Lumír Holčák

okres Ostrava

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
    • 5.12.2018  07:54
    ZOO (2016)
    **

    Tak nevím. Odposlouchané dialogy jsou fajn, (ne)herci většinou taky, ale chybí tomu pointa, jak jednotlivým povídkám, tak filmu jako celku. Spousta nakousnutých a nikam nevedoucích motivů. A hrátky s časovou posloupností ve výsledku rovněž ústí do ztracena. Taky nevím, co chtěla autorka filmem říct. Jestli jí šlo jen o vystižení atmosféry, tak to se jí povedlo, ale na to je hodinový film přece jen příliš dlouhý.

    • 4.12.2018  22:00

    Film je jaksi nedovařený, nevyužil nabízející se možnosti, chtělo to víc propracovat. Jako by tvůrcům zbylo pár metrů filmu, tak si řekli: Něco narychlo natočíme... Ale Oldřich Nový i na malém prostoru standardně skvělý.

    • 28.11.2018  14:58

    Standardní komorní film, který těží z toho, že všechny postavy jsou svedeny do jednoho omezeného prostoru. Tvůrci nic nového nevymysleli, postavy i jejich problémy jsou samá klišé. Herci opakují svoje tradiční škatulky. Co se ale povedlo, je atmosféra, tu se tvůrcům vybudovat podařilo, takže leckterý divák (třeba i já) po shlédnutí filmu zatouží vyrazit na chatu nebo se prostě sejít s celou svou rodinou. Stejně mám ale pocit, že film by dopadl mnohem lépe, kdyby ho Pavlíček natočil formanovsko-papouškovským způsobem s neherci. Možná by vzniklo něco jako Homolkovi.

    • 21.11.2018  21:58

    První třetina má švih, humor, přesnou míru nadsázky a film slušně šlape, bohužel to tvůrcům vydrží tak asi třetinu filmu. Poté se nadsázka často vytrácí, vtipů ubývá, situace se opakují a to intrikování všech proti všem začíná být monotónní, únavné a nudné. Chybí nějaká zápletka, která by to držela pohromadě, sledujeme jen jednotlivé postavy, které spolu bojují o moc, a film čím dál těžkopádněji doklopýtá k závěru. Nic moc.

    • 18.11.2018  08:13

    První zvukové filmové vystoupení S + H není moc šťastné. Uspěchanost se na filmu promítla dost negativně, vypadá to, jako by tvůrci (hlavně Skupa) neměli scénář a museli improvizovat. Dialogy jsou dost špatné a nepropracované, přesto se povedlo několik dobrých vtipů. A loutkoherci dobří jako vždy. Jako archeologická záležitost - proč ne ?

    • 14.11.2018  20:58

    Minimalistický komorní film. Režisér zdařile buduje atmosféru odcizení, ale proměna hlavní hrdinky je poněkud náhlá a nepřesvědčivá. Což je spíš záležitost scénáře a krátké stopáže, než herečky. Co mi ale vadilo nejvíc, byla špatná práce kameramana, který neumí pořádně zakomponovat postavy do obrazu (nebo to byl záměr ?), což působí rušivě.

    • 13.11.2018  21:45

    Legrační triky, mizerně zrežírované akční scény, spousta nelogičností a nesmyslů, stupidní dialogy, voják, který letí do vzduchu dřív, než vybouchne granát, železné dveře, které se vlní jako guma a tak dále. A dojde i na Simandlovy oblíbené scény s vězeňkyněmi, kutajícími v dolech polystyrénové kameny. Jediná zábava pro českého diváka spočívá ve sledování českých herců. Kateřina Brožová si užívá svou záporačku, Bořek Navrátil v roli tajemníka OSN naproti tomu hraje jako ponocný, v menší roli se objeví i Petra Špindlerová a Petr Meissel.

    • 5.11.2018  14:58

    Zajímavý dokument hodně kazí rušivá dvojice herců - průvodců, jejichž amatérský projev a hrané emoce mi otvíraly kudlu v kapse. Kdyby Novák tuto dvojici vyhodil a natočil běžný dokument, bylo by to lepší.

    • 1.11.2018  08:02

    Češi už asi nejsou schopni napsat scénář, když už asi po miliónté přetáčí zahraniční seriál s českými herci. Uniká mi smysl tohoto počínání. Ale konkrétně k tomuto seriálu. Úvodní případ byl moc jednoduchý, ale budiž, je to expoziční díl, kdy se seznamujeme s postavami. Hlavní hrdina by fungoval, kdyby Pavel Řezníček byl dobrý herec, což není. Řezníček hraje všechny role stejně, a když má zahrát odlišný typ role, žalostně selže. Tak špatný výkon jsem neviděl od té doby, co Pavel Kříž hrál Hitlera. Sarah Haváčová je půvabná a jsem rád, že konečně dostala velkou příležitost, ale ta její ledabylá výslovnost mě štve. Chtělo by to pár lekcí hereckého přednesu. Luboš Veselý je fajn, ale jeho role podrážděného šéfa je jedno velké klišé. No ale dám tomu seriálu ještě šanci.

    • 17.10.2018  22:11
    Backstage (2018)
    ***

    Viděl jsem slovenskou verzi, takže odpadá stížnost na český dabing (i když věřím, že je hrozný). Film samotný je slušným pokusem o nápodobu amerických tanečních filmů, má to švih, rychlé tempo, dobrá taneční čísla (pokud mohu posoudit) a není tam nic vyloženě trapného (až na postavu Huga a jeho motivaci přestat mluvit). Jen scénář se měl ještě doladit. Hodně doladit.

    • 10.10.2018  22:28
    Pepa (2018)
    **

    Má to svižné tempo, po řemeslné stránce (kamera, režie, herci) je to ucházející, bohužel to selhává v tom, v čem má být komedie nejsilnější - v humoru. Ten film prostě není vtipný. Skoro vůbec. Nabízela se tu spousta příležitostí ke komediálním situacím, dialogům nebo aspoň hláškám, ale autoři toho nevyužili, resp. nebyli schopni toho využít. Mě samotného napadala během sledování řada vtipů, které ve filmu mohly zaznít a nezazněly. Film tak musí spoléhat na herce, kteří to svými výkony a charismatem aspoň částečně drží nad vodou (hlavně Suchánek, ale i Pechlát, Blažek, Špalková). Aleno Doláková, rada pro příště: svlékat ano, mluvit a hrát, prosím, už raději ne !

    • 5.10.2018  22:02

    Něco jako děj se objevuje jen na začátku a na konci, čas mezi tím je vyplněn šermováním, bičováním dívek (které to asi moc nebolí, protože vůbec nereagují) a záběry polonahých holek těžících v dole polystyrenové kameny. Lucie Vondráčková vypadá, jako by jí nikdo neřekl, co má dělat. Jedinou pochvalu zaslouží Daniela Krhutová, která si svou záporačku užívá a jediná předvádí něco, co se dá nazvat herectvím.

    • 3.10.2018  21:14
    Nina (2017)
    **

    Dobrá, Lehotského dokumentaristická metoda a přesvědčiví (ne)herci zdařile budují dojem autentičnosti. Na druhé straně příběh o tom, že znesváření rozvedení rodiče se usmíří až v momentu, kdy se dítě ocitne v nebezpečí, to je ta nejotřepanější zápletka, co znám. Jinými slovy: forma je v pořádku, ale scénář měl být originálnější a neměl využívat ohraná klišé.

    • 3.10.2018  08:22

    Klasické céčko. Asi sto devadesátá variace na Simandlovo oblíbené téma "osvobození otrokyň". V rámci šetření je ve filmu nepřiznaně použito i několik scén z jiného Simandlova filmu Vášeň nevinných. Herecké výkony jsou tak strašné, že nakonec z celého obsazení nejlépe vychází Evička. A je příjemné po čase vidět Lenku Jelínkovou, která se bohužel mimo pohádku Jak si zasloužit princeznu neprosadila.

    • 26.9.2018  22:00

    Slovenský pokus o kriminální komedii tarantinovského střihu, který ale stahuje pod vodu nenápaditý, místy zmatený scénář a průměrná režie. Hlavní dvojice je nemastná neslaná, více zaujmou vedlejší postavy, jako svérázní Pašovi rodiče v podání Šiškové a Farkaše nebo věčně zhulený moderátor Milana Mikulčíka. Spousta slovenských hvězd v epizodních rolích.

    • 22.9.2018  21:45

    Představy rakouských tvůrců o pražském jaru 68 jsou velmi naivní. Pochybuju, že při zvolení Dubčeka jásali lidé na ulici se slovy "Zvolili Dubčeka, toho reformátora ! Teď už bude všechno lepší." Scénář je napsaný dost neobratně a režie není o nic lepší. Snad jen scény z ruské okupace se celkem povedly. Z herců vyniká Hádek a Novotný, zato Vica předvádí to, co obvykle (ne, herectví to není). Jan Němec se nejspíš obrací v hrobě.

    • 18.9.2018  21:34

    První půlhodina je docela svižná a vcelku vtipná, bohužel pak scenáristům najednou dojdou nápady a film se nadále jen bezradně vleče k očekávanému konci, prohýbaje se pod předimenzovaným product placementem (zvlášť skupinu Brutus bych po té vydatné masáži nejradši vystřelil na Mars).

    • 10.9.2018  08:23
    Tlumočník (2018)
    **

    Film na už miliónkrát ohrané téma, natočený bez invence, film nudný a pomalý. Menzel jen mechanicky odříkává německé a slovenské věty, jako by ho to nebavilo (původně zvažovaný Juraj Herz by byl určitě lepší). Jediným kladem je Simonischek, ale sám to neutáhne.

    • 30.8.2018  21:27
    Tehdy spolu (2017)
    ***

    Autoři asi zjistili, že u předchozího filmu Děda se jim nejvíc povedly polodokumentární sekvence o starých valašských tradicích a zvycích, a tak tentokrát poskládali z takových sekvencí celý film. Což bylo určitě dobré rozhodnutí. Filmařsky se jedná o zdařilejší počin než Děda, hudba, kamera i komentář zaslouží pochvalu. Autorům se daří vyvolat u diváka nostalgii po starých časech, kdy lidé žili úplně jinak než dnes. K záporům filmu patří místy zmatený střih a amatérské výkony neherců. To zasazení děje do doby druhé světové války a připomenutí holokaustu paradoxně ve filmu působí nadbytečně a rušivě, přestože je na tom příběh postaven. Suma sumárum: Pokud na sobě autoři budou pracovat, mohli by časem vytvořit pozoruhodné dílo. Zatím na to ještě nemají.

    • 29.8.2018  22:08

    Komedií bych to nenazval, spíše je to hodně sentimentální a nudný film, který drží nad vodou výkony známých hereček a herců, z nichž většina se ve filmu objeví jen na pár minut. A vzhledem k závěrečným odhalením fakt nechápu, proč obě hrdinky na tu dlouhou cestu vlastně jely. Stačilo by, aby se Balzerová vymáčkla hned na začátku a mohlo být po deseti minutách hotovo. A velká škoda by to nebyla.

    • 4.8.2018  21:49

    Trochu se tu bije komedie s milostným dramatem, ale má to svižné tempo a udrží to bez problémů vaši pozornost. Jen do hlavní role mohli vybrat hezčí herečku, než je Joey Kingová, ta mi moc nesedla.

    • 13.7.2018  16:34

    Chtěl bych vědět, co autoři fetovali, to musel být bezva matroš. Docela zajímavý nápad se zmenšováním není vůbec využit, v polovině filmu ho autoři navíc spláchnou do hajzlu, načež se příběh začne vyvíjet zcela nesmyslnými cestami a ústí do naprosté absurdity a bizáru. Jedna hvězda za Waltze a tu svéráznou Vietnamku.

    • 29.6.2018  21:28

    Film je natočen podle divadelní hry a ta divadelnost je na něm znát (navzdory úplně zbytečné sekvenci u moře - štáb si asi chtěl udělat dovolenou). Jsou tu zárodky komediálních situací, které mohly být dobré, kdyby je tvůrci neodbyli nebo předčasně neukončili. Vůbec celý film je natočen dost ledabyle, odfláknutě a uspěchaně. Hrozní jsou hlavně představitelé epizodních rolí, kompars a kamera. Film má ale i klady: většinou slušné tempo, pár hlášek, pár téměř povedených komických situací a některé herecké výkony (Rašilov, Kříž, Blažek). Nicméně jedno je jisté: Cieslar klesá níž a níž.

    • 8.6.2018  20:53

    Bavil jsem se při premiéře a bavím se pořád. Trajkov si zkusil parodii na americký způsob ve stylu Bláznivých střel (které miluju) a docela se mu to povedlo. Jasně, vtipů a gagů mohlo být víc a mohlo to být celé o půl hodiny kratší, ale co už. Product placement byl opravdu naddimenzovaný, ale mně to v tomto případě kupodivu nevadilo. Kritici to svého času příšerně sepsuli právě kvůli PP, a jak vidno, řada diváků se jimi nechala ovlivnit, ale to by byla chyba. Škoda, že se Trajkov poté věnoval už jen (pseudo)uměleckým experimentům.

    • 28.5.2018  21:20
    Apokalypsa: 2. světová válka (TV seriál) (2009)
    *****

    Výborný dokumentární cyklus. Ocenil jsem, že tu nejsou žádné mluvící hlavy a že je to poskládáno pouze z archivních záběrů. Překvapilo mě, kolik toho bylo ve válce zaznamenáno na kameru. Na to kolorování si ale pořád nějak nemůžu zvyknout. Především mě ale tento cyklus utvrdil v tom, že 2. světová válka byla neskutečné peklo a za žádnou cenu bych v té době nechtěl žít (natož jako voják).

    • 28.5.2018  17:13
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    **

    1. díl: No, zatím nic moc. Za 80 minut prvního dílu tvůrci stačili představit jenom jednu jedinou rodinu s dvěma havíři, přičemž celé to rodinné drama je absolutně nedůležité a zbytečné z hlediska tématu filmu, jímž je důlní neštěstí. Ostatní havíři jsou zcela zaměnitelní, nejsou skoro vůbec divákům představeni a hrají je neznámí herci, takže jsem si zapamatoval akorát tak Roberta Mikluše, protože ho znám z Doktora Martina. Nevím, jestli byl dobrý nápad nutit herce do ostravského nářečí, je to zbytečné, působí to rušivě (a komicky) a stejně jim to nejde, takže mluví každý jinak. Martha Issová mi připadá moc mladá na matku tak velkého kluka a moc vyfintěná na manželku havíře. Ale chápu, Ondříček ji musel obsadit, jinak by měl doma peklo. Hes a Formanová byli obsazeni jako proč ? Kvůli hereckému umění těžko. 2. díl: Tak jsme se konečně dostali k té katastrofě a co myslíte ? Ne, točit katastrofické filmy jako Američani prostě neumíme. Sekvence požáru v dole byla natočena dost nenápaditě, místy nepřehledně, ale hlavně se tvůrcům nepodařilo z toho vymáčknout žádné emoce, žádné napětí, o akci ani nemluvím. Ondříčku, pouč se u Camerona, v Titaniku vymáčkl z každé situace, co to šlo. A Langmajerova komická karikatura komunistického ředitele se sem vůbec nehodí. Takže suma sumárum: Událost roku ? Ani náhodou. Není to ani událost týdne.

    • 27.5.2018  16:49
    Dobrý človek (studentský film) (2013)
    **

    Dobrý výchozí nápad, ale zpracování je průměrné, unylé, nevzrušivé, bez nápadu. Pár zcizovacích vtípků to nevytrhne. Molnár na sobě bude muset ještě zapracovat. Z herců potěší Judit Bárdos jako cynický anděl.

    • 24.5.2018  21:29

    Není to tak hrozné, jak tady všichni brečíte. Film je profesionálně natočen (což v současné české kinematografii zdaleka není samozřejmost), odsýpá jako po másle, má velmi slušné tempo, Renč má řemeslo stále v paži. Herci se docela vytáhli, i když je režisér poněkud zbytečně nutí troškovsky přehrávat. Hlavně Aneta Krejčíková znovu dokazuje, že je talent. Klára Issová je pořád kočka, ale to přehrávání jí nesvědčí, naštěstí to nikdy nepřekročí hranici, za kterou by to bylo trapné. Bohužel, scénář není moc vtipný, vlastně skoro vůbec, což je u komedie docela průser. Pawlowská má svoje nejlepší scenáristická léta už 30 let za sebou. Takže shrnuto: film neurazí ani nenadchne, dá se to vidět, ale jen jednou.

    • 17.5.2018  20:59

    To bych rád věděl, co Vladimír Sís hulil, když tento film dával dohromady. Podivná filmová oslava Barrandova, v níž Sís naházel na jednu hromadu bez ladu a skladu ukázky ze starých filmů (i těch svých), Švankmajerovy animované vložky a úryvky z Podskalského televizní estrády "Trilobit se diví". Dokonalý mišmaš. Za pochvalu stojí leda tak Horníček s Kopeckým, kteří jsou občas vtipní, a písničky z prvorepublikových filmů. Kdo chce vidět, jak vypadá Vladimír Sís na tripu, má možnost. P.S. Estrádu Trilobit se diví jsem viděl taky a je rovněž strašná. Zajímavé je, že Sís měl zřejmě přístup k hrubému materiálu té estrády, protože použil jiné záběry z jiné kamery apod. Ve filmu chybí humorný rozhovor Rosůlkové se Svobodovou, rozhovor s Peškem, monolog Jiřího Dohnala, scénka Lábuse a Kaisera o premiéře nového filmu, písně Vondráčkové, Jiráskové, Bartošky, Vaculíka, Janžurové, Postráneckého a Patrasové. Rozhovory s herci jsou v estrádě trochu delší, stejně jako vystoupení kaskadérů. P.S.2: Marthosi, ty jsi vůl. Typický projev pravičáckého blba, zblblého oficiální propagandou.

    • 5.5.2018  22:42

    No, sebeironie pana producenta je sympatická, ale tento film je výrazně méně vtipný, než by si asi přál. Zhruba šest slušných vtipů za hodinu je dost málo. Ale možná, že slovenští diváci se pobaví víc, protože na rozdíl ode mne znají místní "celebrity", o kterých jsem (až na pár výjimek) nikdy neslyšel. A ty dvě ukázky z Fabriky smrti mě přesvědčily o tom, že je asi dobře, že nebyla dokončena.

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace