Haluzz

Haluzz

Nikolas Emanuel Petrlík

okres Praha
getting out ribs

homepage

38 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 12.3.2015  17:35
    Chappie (2015)
    ***

    Estetika konečně převládla. Jakkoliv byl D9 croenenbergovina, Elysium verhoevenovina, tohle je klipařina, kdy je minimum postupů motivovaných a nadsázka funguje jen tak v půlce případů...

    • 3.5.2014  23:02

    Je to dost nebezpečný a levičácký na to, Aby s tím Harvey Weinstein měl potřebu něco udělat, ale to je na tom právě to přitažlivý. To, že si to i přes svojí videoherní strukturu (postupování jednotlivejma levelama vstříc bossovi, a někdy i vizuály, viz anti-utopický Bioschocky) a zbytečný flashbacky drží potenciál až do konce ...

    • 3.5.2014  22:58
    Robocop (2014)
    ***

    Stejně jako Keatonovi visí v kanceláři obrazy Francise Bacona, nejpůsobivějšího novýho figurátora 20. století, i v samotným filmu se slušně mísí ryze fyzicky verhoenovský masíčko a do toho nějaký ošklivý, shovaný (v tomhle případě politický) podhoubí. Ale jak Bacon sám říkal, vždycky je třeba nechat na plátně vynechaný místo nebo černý okno a nechat si diváka ty dvě věci spojit samotnýho. Takže v tom spojení masa a krutý pravdy, ale hlavně Padilhy a studia vzniká moc mezer, v rámci ratingu, pravicovejch narážek, i toho co chce ten film v druhý půlce vlastně říct. Rozervaný stejně jako Murphy, ale rozhodně ne tak zábavný a baconovsky přitažlivý jako originál.

    • 3.5.2014  22:52
    Dvojník (2013)
    ****

    Podprahově složitější, příjemně dospělejší a formálně umírněnější (kdy už nekrademe tak okatě od nový vlny/od Andersona) než Ponorka, nebo spíš formálně přizpůsobenější daný látce, protože ta Kafko/Brazil/Cokoliv atmosféra z toho díky mixu zvuku a hudby leze každou minutou.

    • 23.12.2013  18:40
    Daria (TV seriál) (1997)
    *****

    Perfektní esence devadesátek a nejlepší věc, co MTV kdy vyprodukovala.

    • 16.11.2013  18:51
    Agenti S.H.I.E.L.D. (TV seriál) (2013)
    ***

    Něco napůl mezi Chuckem a Fringe, ale nemá to humor prvního a kvalitní postavy a zápletky druhého.

    • 16.11.2013  11:15

    Absolutní klipařina, která ale umí být asi ve dvou scénách docela srdíčková.

    • 30.8.2013  03:36
    Antiviral (2012)
    *****

    Trpí to stejnými neduhy jako většina ranného Cronenberga staršího, co se posunu děje i informací týče, ale jestli rádi čtete Ballarda a Burroughse (což jsou jména vždycky málo skloňovaná) tak se vám to bude líbit.

    • 30.8.2013  03:32

    Vezměte Johna Cameron Mitchella, přidejte trošku vesmírné transexuální odyssey a hard rocku a udělejte z toho homemade divadelní hru. Ve výsledku chytlavé a zábavné, ale tak nějak se pořád hraje na stejnou notu a omýláme stejná témata a nic nového se nedozvíme.

    • 28.8.2013  23:29
    Elysium (2013)
    ***

    Napsáno odděleně s tím, že to nakonec dám dohromady, ale ono to nesedí pohromadě vlastně ani v tom filmu. Politické podtóny se konají minimálně a velmi okatě, takže tady máme letos už několikátého Ježíše, kdy se soustavně a opakovaně probodávají a prostřelují dlaně (to plus další maličkosti přibližují Elysium spíše k Verhoevenovi, zatímco District 9 byl svým body horror pojetím klasický sedmdesátkový Cronenberg), zase se řeší medi-care a třídní rozdíly -- Jodie dělá sice obstojnou, ale zbytečnou Maggie T. Zbabělé flashbacky a upomínky na minulost, stejně jako pohádkové metafory jsou už jen pro rozptýlení. Akce není "Greengrassovsky zmatená" ale prostě jen zmatená, kdy se stříhá moc často a videoherní prvky styl neobohacují a akorát z něj čnějí. Takže nejlepší je nakonec a očekávaně Copley, který 90% hlášek zase improvizoval a proto nepůsobí tak nalajnovaně a nepřekvapivě jako zbytek Elysia.

    • 11.8.2013  19:48

    Stejně jako v mnoha dalších případech letošního velkofilmového léta, se i v rozmrzelém přijetí Osamělého jezdce značí neochota diváků přistoupit na hru se žánry a hraní si s blockbusterovým formátem. Samozřejmě že se jedná o remake rozhlasového seriálu ze čtyřicátých let, ale namísto "nového přístupu" který volí valná většina studií je Jezdec hravou hříčkou, která nejdříve vybuduje funkční westernový svět (sám o sobě velmi působivý, novodobě akční a krásně nasnímaný) aby ho pak mohl vaudevillovými vtípky a "nemístností" celého konceptu postupně shazovat.

    • 11.8.2013  19:43

    Epické a smyslné, ale hlavně smyslové, které chytí a ozvučí a ozáří a oslní a nepustí. Cituje se a parafrázuje a staví na klasickém hollywoodském vyprávění, ale místo pokoukávání po tanci či muzikálu jako dříve se tvoří čistě filmový a zážitkový tvar, který je místy až tak kompozičně a barevně přesný a umělý, že připomíná rozpohybované ilustrace J.C. Leyendeckera.

    • 19.7.2013  01:28

    Jedno z nejgeniálnějších a nejpropracovanějších žánrových cvičení a plně funkční hra s fikčními světy, kdy se místo prožívání srdcem prožívá hlavou a "jen" se odškrtávají kolonky...

    • 13.5.2013  12:45

    Cops and robbers sága (v tom nejklasičtějším coppolovském vyznění) , zločiny otců a jejich synů a nejistota budoucnosti, ale funguje to hlavně protože Cianfrance ví, kdy přepnout z celků na detaily. A stejně jako Blue Valentine je to skvěle rozfázované a to drží pohromadě nejlépe v momentech, kdy se nemluví a moc se neděje (Cooper drží Goslingova syna, Cooper na nemocniční posteli) .

    • 28.4.2013  21:11

    Kokain, manželská nevěra, fetišizace těla (ženského i mužského) přirovnávaná k fetišizaci designu strojů, stejně jako důstojné rozloučení s tulákem...

    • 7.3.2013  13:47

    I když za tím stojí duo Ficarra/Requa zodpovědné za překrásně podvratným slepencem žánrů Phillip Morris, pořád se pracuje s podkopáváním komediálních a romantických klišé a dosazováním nečekaných point, těch berliček je tam až příliš aby to ve výsledku působilo přirozeně...

    • 19.2.2013  02:09
    Bílá vdova (2000)
    **

    Bill Bailey ve skinny jeans. To mi postačí....

    • 29.11.2012  21:06

    Zápletky jak z italské situační komedie, jinak nic,ale opět je na tom krásně vidět, že jediný kdo umí důvěryhodně a vtipně podat sebezpytujícího neurotika je mistr Woody sám.

    • 29.11.2012  21:04
    Divoši (2012)
    ****

    Pulp Fiction v roce 2012, čemuž odpovídá vše. Od scénáristických kliček až po specifičnost a přehnanost vizuálu.

    • 29.11.2012  21:03

    Důraz je možná až moc kladen na vizuál (kdy se všechny zlomové body příběhu odehrávají ve slow-motionu, kdy je nám dáváno jasně najevo, že TEĎ se děje něco důležitého --- což mi po druhém shlédnutí tolik nevadí, vzhledem k tomu, že se jedná o subjektivní výpoveď), ale jako studie dvou charakterů/jednoho vztahu je to nesmírně pohlcující, průběhové a opět delikátně rozfázované. Dolan se i přes všechny ty van Santovské detaily neztrácí a i ten filmařský přechod od teenagerského dramatu, přes love-triangle dvaceti-X-letých až k epickému rozmlouvání o proměnách doby a osobností je naprosto logický a plynulý. Teď jen čekat co přijde příště...

    • 29.11.2012  20:55

    Dramaticky, i přes skákání v čase, vláčné, ale tempo a kinetika to drží víceméně nad vodou.

    • 27.11.2012  12:51
    Looper (2012)
    ****

    http://www.designmagazin.cz/foto/2012/01/vystava-rene-magritte-albertina-0.jpg

    • 16.7.2012  16:52
    Newsroom (TV seriál) (2012)
    *****

    Příjemně vtipné, zatímco opravdu chytré a nedělá to z díváka ovci. Díky tunám informací, chytrým prostřihům (dají vzpomenout na nejlepší momenty The Social Network) a lidským postavám to nenudí ani minutku. Thumbs up.

    • 5.7.2012  18:05

    Vidláci a symbolismus nejdou dohromady. Možná to funguje jako terapie, ale jako vyprávění plné hlubokých rozporů a niterních poselství to často vyznívá až komicky. PS-Marek jako vždy boduje.

    • 1.7.2012  13:39
    Lovci hlav (2011)
    ****

    Peckinpah by měl radost z tý krve a zobrazení násilí na ženách i mazlíčcích, konec zase pokoukává po Asii, i když ty finesy přecházení ze žánru do žánru tam úplně nejsou, ale mám slabost pro filmy s hlavním hrdinou ve sračkách (nejen obrazně).

    • 1.7.2012  13:36

    80's cheesy badass contest. A Gilgun wins.

    • 17.6.2012  14:46
    Beetlejuice (1988)
    ***

    Nejlepší Burton (nepočítáme-li Eda Wooda, kde byl jeho osobní přínos minimální) který jen ukazuje, že osmdesátky byly pro něj nejvhodnějším obdobím, kdy se dá nejlépe balancovat na hraně kýče, odkazování a vlastního přepálenýho vizuálu. Bez Keatona by to bylo za dvě.

    • 17.6.2012  14:44
    Proboha! (2008)
    ***

    Jako dokument to má větší šanci se dostat mezi lidi, protože i když to má všechny "moorovské" trademarky jako je vlezlost, ironie a pasivně agresivní nucení názorů, týká se to většího a diskutovanějšího tématu než 9/11 nebo health care. Napsané a natočené je to tedy vtipně, ale jakoukoliv názorovou hodnotu tomu nepřičítám, neboť je jasně vidět, že alespoň půlka rozhovorů je jasně upravená střihem a podkopávaná muzikou/prostřihama aby tak vyzněl zaujatej názor Mahera/Charlese.

    • 5.6.2012  16:17
    Luther (TV seriál) (2010)
    *****

    Proč je vztah Luther/Alice jednou z nejlepších romancí posledních let? Protože jsou na opačné (i když diskutabilně) straně zákona? Nebo, jak by podotkl Kundera, je to proto, že se jejich vztah nikdy nedostane z té nejdramatičtější, nejromantičtější pre-koitální fáze? Pnutí funguje čím dál víc a jen potvrzuje, proč jsou druhé sérky zpravidla lepší než ty první( a chceme vůbec třetí?) ...

    • 1.6.2012  17:51
    Bellflower (2011)
    ****

    Nejlepší film o dospívání...

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace