Recenze (178)
The Work of Director Michel Gondry (2003) (video kompilace)
Filmotéka krátkometrážnej tvorby najväčšieho génia moderného filmu (v mojich očiach samozrejme). Jeho kreativita a posadnutosť dokonalosťou sú pre mňa neutíchajúcou inšpiráciou. Moje hodnotenie: 95%
Probuzení (2007)
Človek by neveril koľko sa dá vyšťaviť z takého jednoduchého námetu akým je neúčinkovanie anestézy. Moje hodnotenie: 75%
Scrubs: Doktůrci (2001) (seriál)
Konečne komediálny seriál z americkej produkcie, ktorý ani po toľkých sériách nestráca originalitu. Niektoré postavy ako Dr. Cox, Údržbár a úchylný chirurg Todd vedia byť síce neskutočne iritujúci, no tieto momenty vždy zachráni snívajúci JD so svojim čokoládovým medvedíkom Turkovom alebo nasraný Bob Kelso. Spracovanie seriálu je jedinečné (trochu síce pripomína Ally McBealovú) a jednoznačne stojí za videnie. Moje hodnotenie: 80%
Mardi Gras: Made in China (2005)
Zaujímavá komparácia dvoch svetov, ktoré spájajú korálky Made in China. Moje hodnotenie: 75%
Bratři (2009)
Po pomerne monotónnej prvej polovici sa dostáva tento vynikajúci snímok poriadne hlboko. Capitánovi Samovi vojna v Avganistane zraní viac dušu ako telo a jeho návrat k rodine sprevádza okrem počiatočnej radosti aj následné trápenie. Moje hodnotenie: 80%
Lítám v tom (2009)
Nuda a priemernosť s občasnými dobrými hláškami. Moje hodnotenie: 60%
Piráti na vlnách (2009)
Musel by som byť zrejme prudko dofetovaný, aby mi tento nezmysel (i keď ozdobený super hudbou a pomerne slušnými hereckými výkonmi) prišiel vtipný. Vždy keď sledujem anglické komediálne pokusy, tak mám pocit že ide o oslavu stupidity, ktorá je ako zaseknutý gramofón - stále dookola rovnaká šablona. Z produkcie roku 2009 zatiaľ asi najslabší snímok (zo zhliadnutých samozrejme). Moje hodnotenie: 50%
Dexter (2006) (seriál)
Antičlovek a prvý spravodlivý sériový vrah Dexter si ma získal od samotného začiatku. Okrem dokonalej kamery a vynikajúceho príbehu musím oceniť tiež bravúrne zvládnuté postavy Dextera a seržanta Doakesa. Zároveň ide o prvý seriál, pri ktorom som sa zvykol pozerať na hodiny, aby som zistil koľko minút napätia mi ešte ostáva ... a v myšlienkách sa snažil zastaviť čas. Moje hodnotenie: 85%
Welkeom tu Dongmakgol (2005)
Niekedy mám pocit, že diváci nadhodnocujú niekotré kórejské filmy len preto, že sa zaoberajú sociálnymi témami a sú takmer vždy poučné. Tento snímok spadá do tejto kategórie ... podľa mňa je miestami až komicky sentimentálny (tá okatá hra na city je totiž skôr k smiechu). Film nemusí byť nutne realistický, no tento pokus o kórejskú agitku na zlepšenie vzťahov na mňa pôsobil až príliš idealisticky. Filmové spracovanie je však typicky kórejsky dokonalé. Moje hodnotenie: 70%
Fur TV (2008) (seriál)
Nemyslím si, že som puritán a mám dostatočnú toleranciu na primitivizmus, no tento seriál prekonal všetky moje očakávania a limity (South park je oproti tomuto tu rozprávkou pre deti). Počas celej série som sa však niekoľko málo krát zasmial, a tak nepôjdem s hodnotením až k hranici odpadu. Chápem však, že pre predpubertálnych jedincov a ostatných, ktorí v tomto vývojovom štádiu uviazli, môže ísť o dokonalú komédiu. Moje hodnotenie: 50%