rainman93

rainman93

Ondřej Pikula

okres Olomouc


Skype: rain.man93

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 26.6.2013  11:50

    Pokud by Lipský nenatočil cokoli jiného, byl by tento film výborný. V širším kontextu musím bohužel konstatovat, že film ztrácí švih a lehkost, občas upadá i do trapnosti. Na druhou stranu se zde setkáváme s originalitou námětu Lipskému vlastní.

    • 16.7.2014  02:09
    Barbarella (1968)
    ****

    Fantastická výprava do fantazie nejen za krásnou Jane Fondovou, ale všech střeštěností, na které jste se báli jen pomyslet. Tváří se to jako sci-fi, komedie/parodie, erotický film, fantasy, ale ve skutečnosti je to dokumentární záznam fantazie jednoho pubescenta na drogovém večírku.

    • 15.7.2014  16:43

    Film mi připomněl výbornou knihu Raymonda Queneaua - Stylistická Cvičení. Jednotný obsahový materiál v několika variacích a podobách. Výsledek? Nic není jak se na první pohled zdá a především, obsah a forma (a zbavenost) nejdou od sebe oddělit pokud má něco dávat smysl a mít význam, nejen pro nás samotné, ale pro svět jako takový. Dle mého názoru velmi zdařilá záležitost, kde je za těžko posuzovat jednotlivé povídky izolovaně, neboť každá jedna ovlivňuje vyznění druhé.

    • 24.7.2014  15:39
    Ta třetí (1968)
    ****

    Tak toto řekněme existenciální drama o lásce, odvaze a pravdě mě moc potěšilo. Až jsem se divil, že není "profláknutější". Tak trochu se bojím toho času, který mi ještě zbývá a jak s ním naložím...

    • 14.7.2014  13:58

    Hodně povedené! V českých luzích a hájích, kde jsme spíše zvyklí na normalizační nótu kriminálního žánru, působí tento skoro thriller nesmírně svěže. Ještě trošku bych mu dodal temnější nádech a lehce noirovější ladění a neměl by chybu.

    • 2.12.2011  18:38
    Krotká (TV film) (1967)
    *****

    Překrásné! Komorní! Lidské! Opravdové! Poklona autorovi předlohy se vším všudy.

    • 21.3.2013  17:56
    Oskar (1967)
    *****

    Bravo! Bravo! Bravo! Neexistuje role, která by de Funesovi sedla lépe než tato. Zavřete lva do klece a on ji naplní svým řevem a všichni oněmí úžasem!!!

    • 26.6.2013  11:00

    Výborná předloha a excelentní zpracování. Nyní se jen ponořit do vlastní fantazie a nechat se unášet všemi našemi sny.

    • 26.6.2013  11:47

    Revoluční, originální, dokonalé!!! Takhle se točí komedie :-)

    • 21.11.2011  17:59

    Jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec. Dle mého názoru dokonala syntéza filozofických a uměleckých myšlenek (Albert Camus a jeho absurdita a revolta, Jean-Paul Sartre se svým krokem do neznáma, Sören Kierkegaard a jeho nicota a iracionalita, Martin Heidegger se svou vržeností do bytí a směřováním k smrti, Franz Kafka se svoji odcizenosti a pochopitelně všudypřítomná Bible, coby uhelny kamen naši kultury). Film je důkazem, že i on muže nést důležité myšlenky a sdělovat velké pravdy. Život je ve své podstatě absurdní systém, v jehož kontextu je člověk ztracen a pronásledován nicotou. Sebevražda není unikem, je rezignací. Smrt je nevyhnutelná. Laská iluzi. Řešení? Buďto přijmout kulturně vybudovaný systém nutící nás ke stereotypu a zabiti svobody anebo bojovat. Bůh není řešením ani velké systémy. Na život i smrt jsme vždy sami. Nikdo z nás není schopen sejmout nutnost jednat a nést odpovědnost za naše činy.

    • 14.7.2014  15:11

    Hodně mi to připomnělo Dámu na kolejích nebo Prosím nebudit. Mám rád takové komedie, které o své době vzniku vypovídají mnohdy více, než Týdeníky. Zápletka? Jednoduchá a ze života. Kdo z nás nežárlil? Forma? Minimálně originální, maximálně ujetá. Suma sumárum, příjemná pohádka pro dospělé s mravním ponaučením. Typ na nedělní odpoledne.

    • 21.3.2013  17:50
    Fantomas (1964)
    ****

    Tento film spadá do obrovské škatulky: Tak špatné až kultovní. Wallas si trefně povšiml nefungující střihové skladby já bych k tomu ještě rád přidal herecký výkon Mylène Demongeot, která mě v některých momentech svým hereckým projevem doháněla k uštěpačným poznámkám. V podstatě ani nápad není originální, ale v podstatě se jedná o remake. Co nám tedy zbývá? To proč je tento film kultovní a kdyby tam místo Louise byl kdokoli jiný, tak se z něho kult nikdy nestane. Malý proplešatělý histerický pán, co ve svých charakterech skloubil klasickou němou grotesku s úžasnými grimasami a afektovaný slovní humor plný uštěpačných poznámek.

    • 17.7.2014  16:03
    Černý Petr (1963)
    *****

    Když jsem byl ještě mlád a spolu se strýcem jsme se dívali na tento film, otázal jsem se ho o čem, že ten film je. Odpověděl mi, že vlastně o ničem a zároveň o všem. Po této odpovědi jsem si nevěděl stále nic a film dokoukal nechápaje, proč je z něj strýc nadšen. V této odpovědi spatřuji genialitu nejen mého strýce, ale i snímku samotného. Postupným překonání cucání prstu, puberty a dospění do věku kdy vám již nalévají alkohol, bez hloupých otázek na váš věk, jsem pochopil i já o čem, že Černý Petr je. Každopádně je nesmírně těžké popsat tento kus slovy a někdy uvažuji, jestli si sám Forman a spol. byli vědomi čeho že se to dotkli.

    • 4.1.2013  16:12

    Tak jak se nedá chytit Slunce do rybářské sítě, nedá se spoutat do slov esence tohoto díla.

    • 28.9.2014  12:15

    Měl jsem tu čest za poslední relativně krátké období shlédnout několik filmů zabývající se právní tématikou. Můj nejcennější postřeh? Nejde o to kdo v soudní síni předvede lepší srdcervoucí proslov, nýbrž o vyvolání konfliktu v divákovi u zdánlivě jasného problému. Jinými slovy, drama v soudní síni nastává v okamžiku kdy 1+1 nejsou 2. Norimberský proces snad lépe než všechny učebnice na školách ilustruje poválečné Německo s jeho těžkou kocovinou z nacismu a 2 sv. války. Pro mnoho lidí je snadné odsoudit všechny Němce, podobně jako lze velmi snadno odsoudit všechny Čechoslováky žijící mezi lety 1948 - 1989 v Československu ze spolupráce s komunisty a podílení se na komunistických zločinech.

    • 14.7.2014  14:08

    Lem byl pro bývaly SSSR stejnou studnicí filmových námětů jako jsou jimi Philip K. Dick, Isaac Asimov nebo Arthur C. Clark pro USA. Lem nikdy nedosáhl popularity svých bratří za velkou louží a možná je tomu dobře. Jeho knihy nedosahují takové rezonance u milovníků SCI-FI a ani jeho vizionářské schopnosti nejsou v ničem převratné. Měl jsem tu čest seznámit se s literárními předlohami řady spisovatelů SCI-FI včetně Lema a bohužel ani jeho literární schopnosti nedosahují požadovaných kvalit. Nicméně je tento snímek velmi povedenou záležitostí v tehdy okrajovém žánru proletariátu. Od svých amerických konkurentů se prakticky neliší. Z dnešního pohledu úsměvné efekty a představy o cestování vesmírem je potřeba brát s rezervou a nikoli s úsměvem, nýbrž s úctou a uměleckým cítěním. Oceňuji zvrat při přistání na Venuši, který z hodných emzáků udělal rázem zlé; pacifistické myšlenky a nadnárodní (internacionální) společenství. Kde film kulhá jsou tragické herecké výkony a režijní vedení spolu s ospalým dramaturgem. Přes to všechno jsem vděčný, že tento snímek vznikl, mnoho takových není.

    • 7.6.2014  20:05

    Excelentní psychologické drama, které mi v mnohem připomnělo Svědomí (http://www.csfd.cz/film/5337-svedomi/), jež má ve filmových kruzích kultovní pověst. Tento snímek je dle mého názoru neprávem zastrčen do kouta!

    • 17.7.2014  15:50
    Dům hrůzy (1959)
    ***

    Vincenta Price mám rád snad v každé jeho roli. Jeho tvář mám neodmyslitelně spojenou s hororovými žánry 50. a 60. let. Tento film mě opět chytl, ačkoli nutno konstatovat, že v porovnání s konkurencí je o řád nižší. Atmosféra bohužel není zdaleka tak strašidelná, dějové zvraty nejsou zase tak nečekané a herectví je chvílemi více než liknavé. Dnes by se snad dal film překlasifikovat na pomezí žánru parodie/horor, avšak za ty četné duchařské parodie, které jsme si dnes zvykli vídat, vděčíme právě tomuto a jemu podobným snímkům.

    • 22.7.2014  11:02
    Plán 9 (1959)
    ****

    Nejfantastičtější homevideo, které jsem měl tu čest vidět!

    • 26.9.2013  12:50
    Moucha (1958)
    ****

    Ti kdo znají novější deriváty, tohoto strhujícího dílka, musí smeknout před pokrokovou myšlenkou tvůrců, která je i dnes stále aktuální, před trikovými postupy, které stále působí dostatečně věrohodně a především, před velmi dobře budovaným příběhem snoubícím v sobě prvky sci-fi, hororu a detektivky.

    • 14.7.2014  14:57
    Smrt v sedle (1958)
    ***

    Hlavně ta nostalgie. Pamatuji si, že když jsem byl ještě malý kluk, hltal jsem tento film při společném nedělním sledování televize s rodiči. Zhmotnění všech klukovských snů! Potřebujete víc?

    • 7.6.2014  20:25

    Pochybuji, že bych tu mohl napsat něco, co zde nenapsal kdokoli jiný. Nicméně musím vyslovit svůj velký obdiv k excelentním hereckým výkonům a výborně vybudovanému napětí se strhujícím závěrem.

    • 15.7.2014  23:49

    Hodně hvězdiček jsem vyplítval jen na Brigitte Bardot. Zbytek patří velmi dobře zvládnuté problematice jedna krásná žena a spoustu mužů co nedkožou myslet na nic jiného.

    • 22.7.2014  10:52

    Všechno na tomto filmu je výborné. Jak je to možné? Porovnávat tento snímek s jinými žánrovými projekty je nemístné. Vždy záleží jak dílo samotné uchopíte v plné šíři jeho komplexnosti. Ed Wood je nadšenec, který si s minimálním rozpočtem a maximálním nadšením plnil své sny. A v tomto filmu se mu to povedlo na výbornou. Zápal čiší ze všech zúčastněných, rafinovanost, se kterou se vyrovnal s chybějícími penězi je obdivuhodná. A že film chvílemi vypadá jako komedie? A co? Život je v podstatě tragikomický :-)

    • 14.7.2014  17:53
    Them! (1954)
    ****

    Luxusní záležitost pro všechny nadšence a fandy klasických amerických sci-fi hororů z 50. let. Už dlouho jsem se tak dobře u něčeho nepobavil, a to nemyslím škodolibě! Film mě neskutečně bavil a byl jsem velmi ochotný nechat se vtáhnout do děje. Strach z dopadu jaderného konfliktu spolu se skličujícím prostředím pouště kontra kanalizace velkoměsta je třeba chápat jako uhelné kameny žánru. Stejně tak záchrana dětí na poslední chvíli s hrdinnými obětmi na životech. Nebýt takových to filmů, mnohé ze současnosti by zdaleka nevypadalo tak dobře jak vypadá.

    • 26.6.2013  10:43

    Mám rád, když film mnohem víc pracuje s psychologickým strachem a napětím než s pompézními efekty. Nakonec není strach z toho, že něco může přejít z možnosti do uskutečnění to nejreálnější nebezpečí? Myšlenka toho, že největší nebezpečí a zrůdy se ukrývají v nás samých je stará a pravdivá jak lidstvo samo. Ve finále se dá řící, že Vetřelece, kultovní hororové monstrum, by bez člověka nebyl ničím. Vetřelec doslova pochází z nás.

    • 26.9.2013  12:55
    Bílá nemoc (1937)
    ****

    Knižní předloha je strhující manifestací pacifismu a lidské solidarity, která však vidí naši budoucnost černě, respektivě bíle. Film přebírá tyto rysy s optimistickým koncem. Dá se říci, že Haas vicítil potřebu naděje pro český národ. Zároveň dokázal, že je mistrem metamorfózy a neexistuje role, kterou by nedokázal zahrát s přesvědčením a grácii.

    • 26.9.2013  12:37

    Herecký koncert prakticky pro všechny herce, kteří se třeba jen mihnou v záběru. Scénář rozpracovává v podstatě jednoduchou zápletku do smrště slovního humoru a komických situačních akcí, které prakticky neberou konce. Máme tu tedy nepřerušenou jízdu zábavy nikoli pouze na sněhu.

    • 26.9.2013  13:05

    Ona je to už takhle dost vražedná kombinace: Frič, Haas, Manlová, Hašler, Trégl; ještě když k tomu přidáte smrt jako takovou. Morbidní humor zde čekejte jen v jemných a vkusných dávkách, přivřite oči nad nedomyšlenou záměnou rentgenových snímků u doktora a máte postaráno o mrtvičné záchvaty smíchu.

    • 1.10.2013  11:14

    Základní otázka zní: Proč tento film nefunguje? Jeho ústřední zápletka není nikterak špatná, Herecké obsazení je až na jednu výjimku, Jiřinu Štěpničkovou, kvalitní sestava. Problémem jsou vyhrocené nepravděpodobné situace. Několikrát se film dostane do momentu, kdy si řeknete, že zde to autoři již přehnali. Někdy je méně opravdu více.