Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (187)

plakát

Měsíc 44 (1990) 

Poslední čistokrevné Emmerichovo béčko se všemi jeho pozitivy, než se zkazil v Hollywoodu.

plakát

Jistě, pane premiére (1986) (seriál) 

Vždy se bojím, že se nejedná o sitcom, ale dokumentární filmy. Neskutečně trefné, bez obalu, suché, sarkastické a pravdivé!

plakát

Zůstaň hladový (1976) 

Tak nějak jsem nepochopil zaměření filmu. Je to sportovní žánr? Romantický? Komediální? Jakýsi podivuhodný eintopf s nepřehledným dějem, nevyváženým scénářem a matoucími hereckými výkony. Oceňuji snahu popularizovat kulturistiku a překrásného veterána Jeffa Bridgese. A Arnold Schwarzenegger hrající na housle je taky něco nezapomenutelného!

plakát

Norimberský proces (1961) 

Měl jsem tu čest za poslední relativně krátké období shlédnout několik filmů zabývající se právní tématikou. Můj nejcennější postřeh? Nejde o to kdo v soudní síni předvede lepší srdcervoucí proslov, nýbrž o vyvolání konfliktu v divákovi u zdánlivě jasného problému. Jinými slovy, drama v soudní síni nastává v okamžiku kdy 1+1 nejsou 2. Norimberský proces snad lépe než všechny učebnice na školách ilustruje poválečné Německo s jeho těžkou kocovinou z nacismu a 2 sv. války. Pro mnoho lidí je snadné odsoudit všechny Němce, podobně jako lze velmi snadno odsoudit všechny Čechoslováky žijící mezi lety 1948 - 1989 v Československu ze spolupráce s komunisty a podílení se na komunistických zločinech.

plakát

Uvnitř tančím (2004) 

Ono je nesmírně těžké natočit vtipnou, smutnou a zároveň objektivní výpověď o handicapovaných. Dřív nebo později začnete sklouzávat k pozitivní diskriminaci tématizované skupiny lidí, což automaticky vede k stereotypu a nudě. Uvnitř tančím je směsicí prvoplánového útoku na festivalové ceny a výrobce kapesníčků. To něco pozitivního co stojí za pozornost jsou obdivuhodné herecké výkony ústředního tria, takže po hvězdičce.

plakát

Zmizení (2013) 

Pokud bychom si napsali jednoduchou dějovou osu filmu, nemohli bychom ho rozlišit od záplavy amerických krimi seriálů a srdcervoucích dramat od stárnoucích režisérů. Přesto se v tomto dílku skrývá více než je na první pohled patrno. Tvůrci si velmi dobře pohráli s atmosférou, která je díky zimnímu počasí a absenci teplých barev ( s výjimkou dětského oblečení), odtažitá a skličující. Velký kus práce pochopitelně odvedli herci a to jak v hlavních, tak především vedlejších rolích. Umě se vyhýbají přehrávání a nesklouznou k trapnému omílání nudných replik o lásce apod., to že scénáristi dali přednost temnějšímu já v nás samotných je jen šlechtí! Tento snímek patří bezesporu k tomu nejlepšímu co na danou tématiku vzniklo.

plakát

Labyrint: Útěk (2014) 

Film se nese na vlně pubertálního diváctva, které objevilo kouzlo myšlenek z Orwellova 1984, ačkoli nutno podotknout, že myšlenky sami trpí velmi často lobotomii. Jako mnoho dalších je i tento snímek kupodivu velmi úzce zacílen: požerači popkornu s omezenými filmovými znalostmi a filozofii totalitních režimů. Dnes je zkrátka "kůl" žít v "postapo" světě. Pro ty, kteří se rádi šťourají, představuje film slepenec několika jiných snímků, které vykrádá s drzostí sobě vlastní. Postavy trpí kostrbatou šablonovitostí, děj se po celou dobu vyvíjí předvídatelně a tupě, aby ho v závěru mohli tvůrci natolik překombinovat, že se v něm nezorientují ani znalci latinskoamerických telenovel. Je film nekoukatelný? Pokud je vám mezi 14 a 18 tak z něj budete nadšeni! Pokud jsem mimo tuto věkovou hranici může mě film bavit? Pokud jsi filmový narkoman a denně shlédneš 4-5 filmy, tak tě může bavit hledat vykradené motivy z jiných filmů. Pokud jsi normálně pracující člověk, tak můžeš ocenit myšlenku bludiště a souboj hrdiny s jeho nástrahy při hledaní cesty ven (motiv to sahající až do antiky a ještě dál). Další bod, který lze vzíti na milost už mě vážně nenapadá, omlouvám se.

plakát

NON-STOP (2014) 

V mnohém mi tento popkulturní epos připomíná stařičkou Smrtonostnou past se všemi jejími pozitivy (vzrůstající napětí v uzavřeném prostoru, zlomený osamocený policajt, charismatický představitel). Ale! Logická myšlenka celé akce s výkupným a nakonec explozí letadla dost pokulhává. Nejvíce snad samotný motiv teroristů. Liam Neeson sice stříká charisma na všechny strany a jeho ala skandinávský zasněný a depresivní výraz dokáže hodně, ovšem na celý film je to málo. Vyhoďte dramaturga, přepracujte scénář,režisér ať z Liama vyždímá víc herectví teroristům dejte mozek a koule a bude to výborný film, takto pouze dobrý. Jo a ať pošlou tantiémy Bruceovi, pač tohle je prakticky jeho ochranná známka.

plakát

Rivalové (2013) 

Strašně bych to chtěl přirovnat k Apollu 13 nebo Forrestu Gumpovy. Pro mě to byl nesmírně zdařilý a po řemeslné stránce bravurně odvedený rodinný film, ale od umění čekám ještě ždibeček navíc.

plakát

Za borovicovým hájem (2012) 

Tento film není o ničem jiném než o tempu, které je smrtelně pomalé na dnešní bleskurychle klipovou dobu. Vše stojí a padá na hereckých výkonech ústředních herců. Vše bych shrnul příslovím: Boží mlýny melou pomalu, pomalu, pomalu, ale jistě!