rainman93

rainman93

Ondřej Pikula

okres Olomouc


Skype: rain.man93

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 8.3.2013  10:29
    Torchwood (TV seriál) (2006)
    ***

    3. série je dle mého názoru plnohodnotný sci-fi film. Lze vidět, že čím méně sexuálních narážek a bisexuálních scén je ku prospěchu věci.

    • 6.3.2013  15:36

    Čeho je moc, toho je příliš. Po komiksech se filmový průmysl vrhl na pohádky a ujal se jich stejně béčkovým způsobem. Nyní se tedy můžeme těšit na Otesánka coby monstrum nechtěně terorizující své okolí ala Hulk; Dlouhý, Široký a Krátkozraký jako středověká Fantastická čtyřka (trojka) a v neposlední řadě nás jistě bude čekat milion variací na Hloupého Honzu v podání ala Superman.

    • 5.3.2013  18:26

    Čas?! Spolu s prostorem jedna z nejzákladnějších a nejhůře uchopitelných podstat našeho světa. Co je podstatou tohotu filmu? bradl3y si správně povšiml odkazů na Robina Hooda. Obecně se zde opakuje stará dorbá kritika kapitalistického systému a obhajuje vykořisťovaná dělnická třída. Nejvtipnější na tom je fakt, že takovéto filmy dobře vydělávají právě oné kritizované vrstvě a peníze jí dává právě ona vykořisťovaná třída proletariátu. Myšlenka filmu jde v základu trochu dál. Bez peněz je těžké žít, ale v podstatě se to nějak zařídit dá, bez času toho moc nenaděláte. Čas a prostor nás definují! Pokud by někdo dokázal ovládat právě jednu z těchto dvou veličin, byl by to skutečný otrokář. Myšlenka je nesmírně silná. V čem je tedy problém? Proč film není tak jedinečný jako čas? V podstatě za to mohou maličkosti. Proč se Vám čas odpočítává od 25 let? Když konvertujete k náboženství, které má jiný kalendář než Gregoriánský, čas se Vám nějak přepočítá? Jak funguje trasfér času? Jakto, že neumřete na rakovinu nebo cukrovku, to jsou všechny nemoci vyléčitelné? atd. Otázek je velké množství. Film nám neodpovídá na žádnou malichernou ani podstatnou, Plácá se jen v patosu tržní ekonomiky a nesoustředí se na nejpodstatnější: Co je čas? Je to hodnota, veličina, měna? Jedná se tu o termín, s kterým denně operujeme aniž bysme si byly vědomi skutečného významu.

    • 18.2.2013  13:23

    Je velmi málo filmů, které v sobě obsahují, alespoň zlomek komplikovanosti lidského života, se všemi jeho krásami i bolesti.

    • 18.2.2013  12:54
    Pán času (TV seriál) (2005)
    *****

    Doctor Who? Jeden z mála seriálu, který má vše co dobré dílo mít má. Humor, promyšlený děj, charismatické hrdiny a sonický šroubovák :-)

    • 15.1.2013  09:15
    Hon (2012)
    *****

    Takto by měl působit film na své publikum. Nutit ho přemýšlet o lidské podstatě, o hodnotě pravdy a života. Až Kafkovský příběh o bezmocnosti jedince proti fanatickému davu, který nechce a nemůže nasouchat oběti, neboť se opírá o moderní paradigma - děti nelžou a jsou vždy obětí.

    • 6.1.2013  22:31

    Arný se nás snaží přesvědčit, že Vánoce jsou především produktem marketingu a lásku našich dětí si ve skutečnosti můžeme koupit :-)

    • 4.1.2013  21:11
    Franklyn (2008)
    ****

    Okouzlující práce s množenou realitou!!!

    • 4.1.2013  18:15
    Černé ovce (2006)
    ***

    Dokonalé spojení nevinných oveček a vraždících monster!!!

    • 4.1.2013  16:44
    Matrix (1999)
    *****

    Není film, který bych viděl častěji než tento, přesto mě každé další shlédnutí nutí přemýšlet nad novými věcmi.

    • 4.1.2013  16:12

    Tak jak se nedá chytit Slunce do rybářské sítě, nedá se spoutat do slov esence tohoto díla.

    • 4.1.2013  14:16

    Jaké to opravdu je poznat člověka, s kterým žijete a chcete žít i na dále? Velmi těžké! Vždy si můžete být jistí, že narazíte na něco co se vám nebude lítbit. Každopádně si taky můžete být jistí, že se v tom pořád budete šťourat. Stejně jako si neustále musíte strhávat strup. Okořeněné odcizení o jazykovou bariéru jednoho z ústřední dvojice jen dotváří paranoiu, kterou při podobných situacích chtě nechtě získáváte.

    • 4.1.2013  14:11

    Ohraný scénář s ohranou zápletkou s ohranou klišé formou. Tento film je ve finále více než o hraní si na gangsterský film, prohraná snaha o vytvoření odkazu na Kmotra. Tudy ne přátelé!!!

    • 17.12.2012  13:10

    Několikrát jsem se během filmu přistihl jak pronáším: "Tohle může natočit pouze Lynch." Z filmu sálá jeho rukopis na všechny strany a i člověk neznalí autora filmu, by snadno uhodl, kdo je jeho tvůrcem. Eintopf lovestory, roadmovie, mystery, thrilleru a pohádky je vše se co postmoderní člověk může přát. Film o lidských zrůdách, velké lásce, hlouposti a nenávisti, kde se ty nejneuvěřitelnější věci stávají běžnou součástí našich životů. Lynch je překrásný v tom, že nám neservíruje uhlazený a jednoduchý pokrm. Záměrně kombinuje nekombinovatelné a nutí naše chuťové buňky poznat ony záhadné složky každé zvlášť a následně všechny dohromady. Záměrem tohoto filmu, tak může být smysly lidské existence a zároveň vůbec nic. Záleží na nás na divácích jak s filmem naložíme a jak moc s chutí sníme a nebo vylijeme do hajzlu.

    • 15.12.2012  20:33

    Jedna z nejlepších adaptací Shakespearovy Bouře! Obrovská paleta výrazových prostředků v milenecky něžném spojení obsahové různorodosti vytváří dokonalou jednotu.

    • 15.12.2012  20:27
    Persepolis (2007)
    *****

    Film mnohem více o lidské hlouposti a malosti, předsudcích a nepochopení, než o válce a náboženském fanatismu. Kéž by umění dokázalo něco změnit...

    • 13.12.2012  12:10
    Pokoj 1408 (2007)
    ***

    Někde jsem slyšel přirovnání Stephena Kinga ke "fabrice na knihy". Dle mého názoru přirovnání velmi výstižné, neboť odkazuje nejen na kvantitu, ale i na kvalitu (Warholova "Faktory"). S filmovými adaptacemi Kingových děl je to podobné. Existuje jich obrovské množství, jejich kvalita kolísá a fankluby Kingových knih k nim přistupují s notoricky známou protipólností. Knižní předlohu Pokoje 1408 jsem nečetl. Nebudu tedy hodnotit kvalitu metamorfózy knihy ve film. Filmový produkt samotný však představuje něco co už v podstatě všichni známe. Jedná se o poměrně uzavřený psycho-duchařský žánr. Myšlenka jednoho uzavřeného místa, ze kterého chcete strašně moc pryč, ale nemůžete je osvědčená už od mistra Hitchcocka. Co tedy přináší Mikael Håfström za novum? Žádné. Měl velmi dobrou ruku na výběr ústřední herecké dvojice ( John Cusack, Samuel L. Jackson), podařil se mu vybudovat charismatický interier pokoje se všemi jeho nadstandardními hotelovými službami. Naprosto však selhává tam, kde by měl horor rezonovat. Ve strachu. Film příjemně graduje až k prvním chvílím v pokoji, následně však ztrácí dech a jen se tak potácí na místě. Atmosféra hororu musí souznít s nejtemnějšími stránkami divákovi mysli. Neděsíme se podobnosti s nenáviděným otcem, nepropukáme v pláč, když se nám naše dcera rozpadne na popel v náručí a bohužel netoužíme po smrti jako jediném východisku z hotelového apartmá v Očistci.

    • 2.9.2012  22:19
    Všemocný (2011)
    **

    Mnohokrát děkuji tvůrcům tohoto filmu, že ho natočili přesně tak jak ho natočili. Zároveň chci poděkovat provozovatelům takových webových stránek jako je ČSFD, že je provozují. Díky tomu jsem se dozvěděl co si současná společnost myslí o několikanásobném vrahovi, lháři, zloději, podvodníkovi, narkomanovi a politikovi v jedné osobě. Tento film je odrazem naší doby. Je produktem a zároveň autorem poptávky. Inteligence je dnes synonymem pro peníze a štěstí je synonymem moci. Film který má efektivní vizuální podobu, atraktivní herce, nutné východoevropské mafiány a happy end ve mě probouzí morální dilema, což předpokládám vůbec nebylo záměrem tvůrců. Osobně dávám pouze 2 hvězdy, a to pouze za formu a obsah, který je natolik aktuální, až mě z něj mrazí.

    • 28.8.2012  15:40
    Cosmopolis (2012)
    ****

    Je jen málo filmů, kde byste mohli nalézt více odkazů a symbolů, než právě v Cosmopolisu. Od křesťanství, přes existenciální filozofii, po evoluční sociology. V čem je ale smysl takového paskvilu? Co se nám touto mozaikou snaží autor sdělit? Proč tolik práce s multivýznamovostí? My sami jsme odpovědí. Cronenberg se snažil svým filmem ukázat, co jsme. Jsme evolučně vyspělá zvířata, jež bojují v betonových džunglích o svoje právo na sex. Úspěch a peníze nám k tomu otevírají cestu. Jsme na sebe pyšní a chceme se opájet a dávat najevo kým jsme. Na druhou stranu jsou tu i jiné hodnoty. Lidský život má stále nějakou cenu. Věrnost a láska nejsou pouhá slova z poezie. Náš svět je rozdílný. Událo a děje se v něm mnohé. Cronenberg neříká: Žijte jinak! Cronenberg říká: Tohle všechno jsme my! Co s touto informací uděláme je jenom na nás.

    • 28.8.2012  14:26

    Každý píše, mluví či se mu zdá o třídním boji odehrávajícím se v Temný rytíř povstal. I já jsem takto krutě pochybil, ovšem probudil jsem se z tohoto dogmatického spánku a uvědomil jsem si něco tak jasného, až mě zamrzelo, že jsem na to nepřišel dříve. To čeho si většina kritiků, diváků a dalších existencí všímá teprve ve třetím díle, je obsaženo již v dílech předchozích. To že Bruce Wayne je konzervativní aristokrat ochraňující status quo svého království (Gothamu) je přeci základním prvkem. On nebojuje proti obyčejným lupičům, masovým vrahům nebo pedofilům. Batman bojuje s terorismem! Od snímku Batman začíná je nám tento vzorec předkládán. Batman je personifikací politiky Spojených států amerických. Jeho výhoda je moderní technika, kterou získává jen díky efektivně fungující ekonomice své společnosti. Z celého svého srdce miluje svoje město a neváhá pro jeho záchranu riskovat vše co má. Jeho nepřátelé jsou obskurní postavy usilující nejen o vlastní obohacení, ale především o destrukci zavedeného systému. Někdy se stane, že občané svého ochránce Batmana (vládu USA) nenávidí a proklínají, nakonec se však ukáže, že to s nimi dobře myslel jedině on. Jak se tedy na celou Nolanovu trilogii máme dívat? Jedná se o skrytou propagandu konzervatismu? V prvé řadě se jedná o aktuální zpracování mýtu boje dobra a zla. Mýtu o hrdinovi, který se rozhodl konat dobro. V čem je atraktivnost takového klišé? V jeho iluzi realističnosti. Svět v Batmanovi se snaží co nejvíce okopírovat aktuální problémy světa a přetavit je do večerních zpráv z domova i ze světa v netopýřím vydání. Na rozdíl od zpráv, které se k nám dostanou se sdělovacích prostředků, a nad kterými si můžeme lámat hlavu jak to doopravdy je, nám Nolan dává jasnou cestu, kudy se máme vydat. Nolan nám dává svým Batmanem teplou deku kolem ramen a dává nám možnost zapomenout na neřešitelné problémy dnešního světa plného lží. Nakonec proč ne. Pořád se mi tahle pohádka líbí víc, než ty ve večerních zprávách na Nově.

    • 2.7.2012  12:30
    Alois Nebel (2011)
    *****

    Než vynesu konečný verdikt o filmu, zajímají mě názory ostatních, především laické veřejnosti, mezi kterou řadím i moji milovanou maminku. Ta mi odpověděla něco v tomto smyslu: "Bylo to hrozně zajímavé, ale nějak vlastně nevím, o čem to bylo." Pro nás cinefily hláška k nezaplacení. Avšak naprosto mamince rozumím. Jsem však tolerantní a vědec, proto jsem pátral dál a dočkal jsem se opravdu masového názoru. Názoru televize! Masovější je snad jenom internet a masné krámy. Zde jsem se dozvěděl, že film Alois Nebel je přezdívaný "české Sin City"!!! Vidíte ty paralely??? Všude na vás křičí rukopis Rodrigueze a Tarantina s jejich humorem a poetikou pro absurdní brutální násilí. Příběh je mozaikou několika epizod, v kterých narazíme na ty nejpodivnější existence. Teď vážně!!! Cením si názoru maminky, protože má pravdu. Pro laickou veřejnost je děj těžko definovatelný jedním slovem a děj, který zabírá cca 45 let, může být pro někoho těžko uchopitelný. Přesto pro mě film představuje novum v kontextu české kinematografie. Forma i obsah mi absolutně sedly a je jen málo věci, které bych vytkl. Na druhou stranu mám strach, že přízvisko „české Sin City“ se ve slovníku naší mládeže asi jen těžko ujme.

    • 28.3.2012  13:50
    Hunger Games (2012)
    **

    Od tohoto filmu jsem očekával Odpad! O to více mě příjemně překvapil především námět, který je ve své podstatě variací na gladiátorské hry. Za zmínku stojí i výběr herců, především Jennifer Lawrence, Donald Sutherland či Woody Herrelson předvádějí velmi dobrý výkon, a to i přes to, že poslední dva jmenovaní, jsou na plátně minimun času. Kamenem úrazu je kamera, která chce napětí a pocit reality navodit ručním roztřeseným stylem, který však budete porklínat za to, že je vše rozmazané a v podstatě nic nevidíte. Spolu s ní pokulhává i scénář, který v mnoha místech šlape vodu a vy víte, že se pohybujeme ve známých vodách plných klišé dialogů, plochých charakterů a předvídatelného děje (s jednou výjimkou v závěru, kdy jsem skutečně očekával revoluci).Velkou slabinou je úvodní scéna, kde je nám podáván obraz 12. kraje. Přímo cítíte, jak je to vše jen naaranžované, a ještě k tomu špatně. Na závěr několik maličkostí, které mě pobavily: scéna ala Rambo, kdy hlavní hrdinka přeřezává nožem větem s úlem; elektronické vytváření monster, požáru apod.; záchrana na poslední chvíli (kdykoli).

    • 22.3.2012  23:47

    Výborně řemeslně zvládnutá práce. Celá forma filmu je podřízena příběhu, respektive hlavní hrdince. Vše (autentické záběry, hudba, flashbacky, detaily tváře a rukou, centrální postavení hl. hrdinky apod.) směřuje k jedinému cíli, podat kompletní obraz osobnosti Margaret Thatchrové. Je naprosto irelevantní ptát se, zda byl podán věrohodně. Tento film nebyl dokument, který by měl primárně zachycovat "realitu", respektive iluzi něčeho co mnozí označují tímto slovem. Film je postaven na výkonu Merryl Streep a dle mého názoru svoji roli zvládla skvěle. Její výkon je velmi přesvědčivý a nám se díky ní dostává portrét cílevědomé, sebejisté ženy, která je neochvějně přesvědčena o své pravdě, za kterou je doslova ochotna jít přes mrtvoly. Vcelku nelichotivý obrázek, na druhou stranu vidíme, o co všechno jí takovéto smýšlení připravilo. Děti se s ní skoro nestýkají, přátelé také téměř žádné nemá, pro spolupracovníky je jen stará, senilní, bláznivá ženská. Jediná milovaná bytost, která vždy stala po jejím boku, je výplodem mysli Margaret na zemřelého manžela. Tato žena se jen těžko vyrovnává s přítomností, spíše žije minulostí opojená mocí a láskou. Je nám líto hlavní hrdinky? Obdivujeme ji? Podle mě ji především chápeme. Z vlastních zkušeností víme, co stáří dokáže, a možná by nebylo špatné objevit železnou lady v našich matkách a babičkách. Sice možná nebyly premiérkami, jistě však mnohokrát bojovali za lepší svět a především náš život. Bojovali také proti mužské ješitnosti a aroganci ostatních. Film má své kvality a možná, že mnoho z toho, co jsem zde napsal, je moje konstrukce, nicméně mě vybídl k zamyšlení a hodnocení nejen našich premiérů a prezidentů, ale především své maminky.

    • 8.3.2012  09:54

    Kar-wai Wongův příspěvek uchvatí především svým rytmem. Jeho pomalé melancholické tempo spolu s četnými symboly a odkazy vypráví příběh především pomocí hudby a obrazu. Slova jsou tu zredukovaná na nutné minimum, mají především emoční charakter, nikoli informativní. Mezi detaily co se vryjí do paměti jistě patří garderoba hlavní hrdinky, vždy má na sobě obepnuté šaty se stojatým límečkem. Proč? Druhým mementem je neprozrazení identity manžela a manželky. Oba jsou téměř pořád na služební cestě, odcizení tak graduje až do absurdní polohy nedůležitosti jejich tváře, která dle Levinase tvoří ono specificky lidské. Tato sterilita je vyvážena oněmi "nekonečnými" pohledy do tváří hlavní dvojice. Autorovi se do milostného příběhu podařilo přimíchat mikropříběhy nemanželských vztahů šéfa a kamaráda, milostné hrátky tak působí, jako něco naprosto běžné/normální - naši hrdinové tak působí jako přežilé fosílie toužící po věrnosti a lásce, která jakoby přestala existovat. Dalším působivým mikropříběhem je sociální angažovanost domácí. Její neustálé snahy o začlenění hrdinky do rodiny a moralizování, jak se má správná manželka chovat, velmi jemně rýpe do maloměštácké uniformity. To co mě na celém tak vyváženém a harmonickém snímku mrzelo byl závěr, který film rozmělnil do nestejně velkých fragmentů. Režisér nabil zřejmě dojmu příběh dovysvětlit, někdy je ale lepší zakončit vyprávění třemi tečkami.

    • 28.2.2012  10:33

    Byl jsem moc rád když se Daniel Radcliffe pustil hned do dalších filmů a snažil se tak vyprostit ze škatulky Harry Potter. Na druhou stranu všichni víme, že tímto slavným čarodějem zůstane navždy, ať bude točit cokoli, avšak zde je důležitá právě tato snaha vymanit se, která z něj může konečně udělat dobrého herce. Zklamáním bylo zjištění, že tento snímek má se ságou o kouzelnících společného víc než bych si přál. Viktoriánská architektura, zásvětí, mrtvé děti, mrtví rodiče a parní lokomotiva :-) To je jen několik namátkou vybraných bodů, v kterých se filmy shodují. Snímek samotný představuje kvalitní porci klasické duchařiny typu Sirotčinec, Ti druzí či Kruh. Nejsilnější stránkou filmu je obraz. Jak exteriery, tak interirery vypadají skvěle a velmi dobře navozují svírající atmosféru. Herecké výkony bodují především ve vedlejších rolích, Daniel je stále poněkud toporný. Nezbytné lekačky jsou sice klišé, avšak v rámci žánru patří k tomu lepšímu co se natočilo. Logické vysvětlení jak zamezit řádení Ženy v černém: vrátíme jí syna a ona přestane, je také klišé, ovšem její rozhodnutí nepřestat vyvražďovat nové generace usedlíků, už tak klišé není. Toto mnou vítané rozhodnutí poněkud kazí happy end v podobě opětovného shledání Daniela se svojí zesnulou ženou. Nejzajímavější je však samotná myšlenak. Snímek dobře cíli na děti, "bezbrané" bytosti, které všichni milují. Logicky nás musí děsit myšlenka likvidace našich potomků, když jediný důvod našich životů je zachování našich genů. Vůbec samotné uhranutí duchovnem patří k nejsilnějším hororovým tématům vůbec (vedle upírů a jiných fyzických monster). Prameny takových představ, můžeme vystopovat hluboko do minulosti. Je působivé, že přetrvaly až do věku "rozumu". Člověk se pravděpodobně, přes všechna racionální vysvětlení o neexistenci duchů, nemůže ubránit lákavé představě, že po smrti není konec, že duch dokáže zvítězit nad hmotou. Samotná myšlenka existence i zlého ducha, nám dává naději, že po smrti můžu žít dál ve formě imateriální bytosti. To, že nějaké duchařské filmy končí odchodem duše do nebe je dědictvím křesťanství a více méně jen podporují myšlenku posmrtného života. Proč se dívat na něco co mě děsí a ještě k tomu vím, že to neexistuje?Protože se lidé bojí smrti. Je to přirozená vlastnost. Horory v nás probouzejí iluzi zápasu o vlastní život, což způsobuje vylučování adrenalinu a my se na konci snímku cítíme příjemně "mužsky", protože jsme přežili boj o holý život. Žena v černém v sobě obsahuje všechny základní archetypy života, srmti a žvota po smrti. Slabší herecký výkon hlavního představitele vyvažuje dobře odvedená řemeslná práce, která film drží ve vyjetých kolejích.

    • 2.12.2011  18:38
    Krotká (TV film) (1967)
    *****

    Překrásné! Komorní! Lidské! Opravdové! Poklona autorovi předlohy se vším všudy.

    • 2.12.2011  18:32

    Takze co tu mame? Holcici roman ve filmove podobe! Zni to zajimave? Nezni a presto je to tak uspesne. Proc? Inu protoze tu mame chudinku holku a in bohateho kluka, ktery je tak zajimavy az je z nej nakonec upir. Druhy hrozne zahadny kamarad je zase vlkodlak co ma trable se svou smeckou. Vizualne se nam dava kycovita svatba z divcich snu, milovani v mori pri svitu mesice a dum na plazi. K tomu pridejte priserne efekty, herce neherce a vyjde vam nocni mura vsech upiru a vlkodlaku. Za to co jim tento film dela, by se meli na jeho stabu mstit spolecnymi silami!

    • 2.12.2011  18:22

    Krasni lide, krasna zeme, krasna kamera, krasna hudba. Woody si podrzel svuj smysl pro ironii zivota a nadhled. Co je spatne? Ustredni ctverice pusobi az prilis krecovite a vykonstruovane. Jakoby se tvurci snazili vytvorit co mozna nejvystrednejsi charaktery, ktere vsak maji pusobit dojmem, ze taci v podstate jsme. Co se film snazi v divakovi zanechat? Uzivejme zivota plnymi dousky? Vsichni se milujme? Zivot umelcu kontra "normalnich" lidi? Woody umi delat hlubsi filmy, zde se placa na hladine melke kaluze.

    • 2.12.2011  18:09

    Znate to. Divate se, bavi vas to, ale nemuzete se zbavit dojmu, ze tomu neco chybi. Dalsi variace na klasicke filmy noir jejich uhelnym kamenem je Hluboky spanek. V De Palmove nechybi dobri herci ani nevadi, ze scenar explicitne priznava svoji inspiraci starymi detektivkami. Co tedy chybi k dokonalosti? Sarm! Kouzlo! Charisma!

    • 2.12.2011  17:56

    Velmi dobre natoceny valecny film o komplikovane situaci v Somalsku, ktere se "mirove jednotky" snazili vyresit po svem. Ackoli nemam rad politicky zatizene snimky, tak zde musim udelat vyjimku. Nevadi mi zde politika, ale neschopnost armady. Dodnes jsem nepochopil jak nekdo mohl schvalit takovou akci. At se snimek opira o skutecne udalosti nebo je to jen marketingovy tahak, faktem zustava, ze vyslat vojaky do valecne zony bez poradne podpory muze vymyslet jen major Terazky. Happy endovy zaver tak u me zcela vysumel. To co se zde nabizelo, totiz vybudovat tizivou atmosferu mezi vojaky chycenych ve meste, reziser nepromenil v onen mrazivy efekt. Skoda, potencial tu byl obrovsky.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace