Drirr

Drirr

Filip Appl

okres Pardubice


11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.1.2014  01:51

    Chtěl jsem dát čtyři, ale poslední scénou jsem šel do kolen. Hanks fenomenální...

    • 12.1.2014  22:32
    Whose Line Is It Anyway? (TV pořad) (1998)
    *****

    Ikona všech (nebo přinejmenším většiny) improvizátorů. Rozhodně nejlepší improvizační televizní show, která nezklame asi nikdy. Zábava na úrovni, sympatičtí vystupující, originální kategorie. Pecka a jeden z nejlepších televizních pořadů, který je možný vidět. 95 %

    • 12.12.2013  10:00
    Wolverine (2013)
    **

    Je něco špatně, když přijde nejlepší scéna filmu až po závěrečných titulcích...

    • 21.10.2013  14:16
    Moulin Rouge (2001)
    *****

    Muzikálová jízda balancující na hraně geniality a kýče se nese v duchu avantgardní poetiky skloubené s postmoderním kombinováním klasických a moderních postupů, klasických a moderních písní. Nablýskaný kabriolet, o kterém víte, že nejezdí moc rychle a není moc pohodlný, ale přesto je tak krásně stylový a jízda v něm přetéká atmosférou, že si ji dáte několikrát. Přepálené barvy, pudr a přepjaté herecké výkony k tomuto dílu patří stejně jako ona věž s lopatkami k nejslavnějšímu kabaretu světa. Herecké a pěvecké výkony Nicole Kidman a Ewana McGregora jsou odzbrojující a některé muzikálové výstupy si svou opulentností zahrávají s divákovým vkusem s drzostí burleskní tanečnice. Nad vším pak dominuje jedna z nejlepších muzikálových scén (a písní) všech dob. El Tango de Roxanne je pro mě nesmrtelná a její energie mě vždy znovu a znovu srazí do kolen. Už za ni nelze jinak než téměř do plných... 92 %

    • 18.10.2013  09:05
    Gravitace (2013)
    ****

    Na poprvé vlastně trochu zklamání, které asi pramenilo z přehnaných očekávání. Největší problém mám s tím, že kromě podmanivého vizuálu a 3D vyždímaného do posledního střípku ISS mě to vlastně nechalo chladným. Já jsem prostě Bullock neuvěřil a ty odlétající slzy mi přišly tak nějak bez hloubky. Prostor, ve kterém se nám Cuarón snaží její postavu je příliš krátký a repliky, které jí dává do úst příliš šustící papírem na to, aby to skutečně dosáhlo nějakého přesahu směrem do emocí. Nový Kubrick se opravdu nekoná a zamrzí to. Protože tenhle snímek měl potenciál být artovou lahůdkou. Stačilo se zaměřit víc na člověka, hlubší záběry (takhle si pamatuji jen štěkání a to je málo) a méně na (byť úchvatné) pouhé rotování kamery. Váhám mezi třemi a čtyřmi hvězdami, ale pro pocit, že to chci vidět ještě jednou, což je samo o sobě plus, dávám čtyři. 70 %

    • 16.10.2013  23:00
    Muž z oceli (2013)
    ***

    Safra, Lois fotí s Nikonem D3s. Taky bych bral... :-D

    • 18.9.2013  09:32
    Replay (2009)
    ***

    Animace je hrozná, příběh triviální, ale emoce opravdivé a funkční. Slušné.

    • 9.9.2013  22:01

    No-brain zábava s přehrávajícím, ale mile zábavným Bridgesem a cool Mary-Louise Parker. Potom, jakou sodu tu tenhle film dostal, jsem se vykašlal na kino (a ano, udělal jsem dobře) a čekal ztracené dvě hodiny. Naštěstí to zas tak hrozné není a ve skutečnosti to má místy docela šťávu a pár fajn hlášek. Na to že jde o kompletně nechutně digitální vykradačku všeho možného s trochu podivným mytologickým pozadím a primitivním příběhem to jakžtakž pobavilo. Na hraně ztraceného času a váhání mezi dvěma a třema... 50 %

    • 2.9.2013  23:13
    Kick-Ass 2 (2013)
    ***

    Kick Ass 2 není dobrý film. Je stále poměrně zábavný, ale na jedničku může tak maximálně zpovzdálí závistivě zírat, tak jako všichni zírají na všech večírcích na Vaughnovu blondýnku, která mu každý ráno dělá snídani. Tak především v Kick Ass 2 najdeme záplavu patetických a nepříjemně šustivých dialogů typu "vím, kdo jsem," apod. Přemýšlení nad podstatou hrdinství by mohlo být cool, kdyby...bylo cool. Jako tomu bylo v jedničce. Ve skutečnosti na pozadí všech těch přepálených scén tohle filosofování nefunguje a místy převelice nudí. Celý film exceluje ve scénách s Carreym. Bohužel ten se na plátně dlouho neohřeje, a tak to všechno musí držet nad vodou přemítající Hit Girl. Jenže akční scény nejsou ani z poloviny tak kulervoucí, jako tomu bylo v jedničce, kde se povedlo naprosto neuvěřitelně sladit originální hudbu s precizní choreografií a kamerou. Tady je to podstatně větší zmatek, víc krve, ale méně tahu na branku. Popkulturní a geekovskou koláž tady nahradily teenegerovské vtipy a došlo i na opravdu stupidní digitální zvracení, jak z béčkového hororu. Scénář nebyl úplně mimo, ale filmu prostě chyběla kompaktnost, sevřenost a nějaké přesnější zacílení. Mám pocit pouťových atrakcí, které někdo rozházel po fotbalovym hřišti a spojil je bez většího promýšlení cestičkama plnýma bahnitého patosu. Z jedničky si pamatuju hned několik legendárních scén a vzpomínám na chytré odkazy napříč kulturním a komiksovým světem. Tady nemám na co vzpomínat. Zklamání. 55 %

    • 30.7.2013  23:11
    Jack a obři (2013)
    ***

    Škoda, že je to celé odporně, ale opravdu odporně digitální. Jinak by to mohla být i docela fajn pohádka okořeněná několika celkem brutálníma scénama. Vizuál je ale fakt odpudivě umělý.

    • 24.7.2013  20:13
    Billy Elliot (2000)
    ****

    Je to špička televizní filmařiny. Silný příběh, pevná režie a precizní, ale nepřehrávané herecké výkony. Film nemá žádnou TOP nezapomenutelnou scénu, ale v pomalém tempu (které vydrží až do samotného závěru) pomalu přisunuje hlavního hrdinu blíž a blíž k divákovi, až ho nakonec smete emocionální lavinou. Bohužel lavinou až moc patetickou a zaměřenou na ten jediný efekt, kterým je promáchaný kapesník. Ale co. Ta prazákladní myšlenka za to stojí. Sice jsme ji viděli už tisíckrát (jdi si za svým snem!), ale málokdy v tak silném balení. 77 %

    • 3.7.2013  10:22

    Tak na rozdíl od místní většiny mě americký patetický patriotismus ve filmech nijak zvlášť netrápí. Vlastně naopak, kolikrát mi je sympatičtější než ten český všeobjímající cynismus. OHF je akční výplach, který nenudí, můžete u něj vypnout a vzpomínat na poctivé osmdesátky a devadesátky. Bohužel opravdu jen vzpomínat, protože ač se to snaží seč může být podobné Die Hard, postrádá to nadhled a vtip (těch pár pokusů, které tam jsou, působí hodně křečovitě a jen neúspěšně vykrádají scény právě z Die Hard - záporák vydávající se za kámoše zapalující si cigáro, kecání přes vysílačku s hlavním záporákem atd.) a hlavní hrdina je na rozdíl od McClanea plochý jak prkno a evidentně nesmrtelný a za celou dobu jsem o něj neměl jednou jedinkrát strach. Akční scény jsou poměrně zdařile natočené a hlavně chytře nadávkované, takže film celkem baví od začátku do konce. Herecky není o čem mluvit. Všichni hrají svůj slabý průměr a korunu tomu dává Morgan Freeman, který zjevně brzo pochopil, do čeho se to uvrtal, a jeho výkon je viditelně proceděný skrze zaťaté zuby. Celkově slabé tři za dobré tempo, akci a rozstřílený Bílý dům. 54,5%

    • 22.6.2013  13:18
    Stoupenci zla (TV seriál) (2013)
    ***

    Baví mě to, ale logika děje, chování postav a vůbec všeho si dává šlofíka. Nicméně duo Purefoy - Bacon to prostě utáhne a ta hra, kterou Purefoyova postava rozehrála, se dobře sleduje. Hlavní výtku mám ke schopnostem mužů zákona. Kdyby američtí agenti FBI, maršalové a běžní policisté byli i v reálu tak marní, pomalí, rychle umírající a naprosto neschopní zvládnout alespoň jeden jakýkoliv úkol, jako je to v tomto seriálu, asi by zlouni z celýho světa měli jasnou volbu, kam zamířit páchat zločiny. 68 %

    • 10.6.2013  23:16

    Pocit malého dítěte v hračkárně, které s rozzářenýma očima sleduje všechny ty barvičky a atrakce. Ďábelské "My name is Khan!" rezonuje v uších a Adams prostě obrovsky baví. Našlapaná šťavnatá a vtipná jízda s přesnými herci, kterým ale tentokrát nepřekvapivě vládne strhující Cumberbatch. První půlka možná trochu povrchnější, až moc na efekt bez nějaké originality, ale od klingonů už se to valí nezastavitelným tempem až do závěrečných titulků. Neskutečný relax, zábava a uvolnění. Tak na mě tenhle chutný blockbuster zapůsobil. Těšíme se Star Wars! 80 %

    • 4.6.2013  11:41

    Typicky lyrický Malick v pásmu statických záběrů krásné přírody konstrastujících s dynamickými a občas brutálními scénami válečného běsnění. Právě tento kontrast podtržený přesnou kamerou a vynikající hudbou byl pro mě nejzajímavější devizou filmu. Možná i více než vnitřní zpovědi vojáků, které jsou spíše básnickým vyznáním. Vyznáním nejednoznačně bloumajícím od zdrcující melancholie po pohledy na nebe s odhodláním v očích. Osudy jednotlivých vojáků přicházejí a odcházejí, stejně jako přicházejí a odcházejí jednotlivé události bitvy o Guadalcanal. Malick předvádí velmi dobrou práci s dlouhými scénami a záběry, ale opět potvrzuje, že se neumí vyjadřovat ve zkratce. A to prostě považuju za chybu. Protože filmu by malé zhuštění a zintenzivnění prostě prospělo. Já se nenudil, ale chápu ty, kteří ano. 80%

    • 30.4.2013  10:52
    Tudorovci (TV seriál) (2007)
    ***

    Tenhle seriál pro mě stojí a padá s postavou Sama Neilla. První série je tak za jasných pět hvězd. Kolo intrik se točí stále rychleji a závěrečné díly trhají oči z důlků. V druhé sérii se nám ale začne kupit vata a začínají převažovat nezajímavé postavy. Třetí sérii už jsem nedokoukal, prostě si mě seriál neudržel a neměl co nabídnout nového. Tudíž kotvím na třech. První sérii ale rozhodně doporučuju...

    • 21.4.2013  15:19

    Tenhle film je stejně uhrančivě magický, jako je rozvlekle nudný. Myslim, že jsem jeden z mála lidí na světě, co ho viděli hned dvakrát a stejně se pořád nemohu rozhodnout, zda se řadím k těm intelektuálům, kteří mlátí hlavou o zem v bezbřehém obdivu, kdykoliv se Magda objeví na scéně, nebo k těm intelektuálům, kteří mlátí hlavou o zem v bezbřehé hrůze, že by se na ten film měli někdy podívat znovu. Osobně mi vadí především určitá definitivnost Vláčilova pojetí a neschopnost působivějšího vyprávění. Režisér nepředkládá alegorie a nesnaží se o myšlenku skrze snovou atmosféru. Místo toho nabízí velmi doslovný mikropohled do středověkého světa bez významnějších možností k interpretaci, bez silnějšího příběhu k vyprávění. Ano - výprava, herci, hudba. To všechno je skvělé, ale... asi jsem moc kritický. A nebo je to prostě jenom nuda. Já sakra nevim.

    • 19.4.2013  15:09

    Rutina, šeď, průměr. Asi jako tenhle komentář...

    • 9.4.2013  20:29

    Bizarní, zábavná, nikterak kvalitní ujetost plná zvrácených, úsměvně nechutných a absurdních scén s nepřekonatelným Ashem. Úvod s nějakou zbytečnou ženskou si odbydeme v prvních čtyřech minutách (wtf?) a pak už je to jenom Ashova (no dobře a pár dalších lidí do mlejnku) jízda. A musím říct, že je to fakt nelogická, ale hrozně ujetě vtipná jízda. Já ten kultovní status prostě chápu, byť je to fakt béčkové guilty pleasure jak z učebnice. PS. Kamera tady hodně povýšila oproti jedničce. Některý ty průlety za Ashem (třeba ten v baráku na začátku) jsou hodně luxusní...

    • 7.4.2013  14:30
    Lesní duch (1981)
    ***

    Ten film je tak nelogický (postavy reagují na dění vždy jinak než byste čekali - když se nic neděje, tak panikaří a když se dějou masakry, tak jsou úplně v klidu) a s tak blbýma maskama a trikama, až je to neskonale úsměvné. Je to béčko s několika cool scénama a nápadama, který je nutný ocenit. Stejně jako to, že z mála Raimi tříská celkem dost. Nicméně zoufale tomu chybí nadhled a vtip, který vyzdvihl pro mě kultovní dvojku. Takže naprostý souhlas s Limou...

    • 6.4.2013  14:19

    Pozitivní smutný film. Přijmutí tohoto filmu bude do jisté míry záviset na tom, jak jste na něj naladěni, jak jste mu otevřeni a jak daleko k tělu si ho pustíte. Trochu mě mrzí, že v pozadí cítím až přílišný kalkul útočící na finální slzy. Přesto ale herecké výkony dvou hlavních protagonistů, velmi silná postava Roryho, bezkýčovitě pojatá témata (láska, touha žít i přes všechny překážky) a vkusně zvolená hudba dělají z filmu něco víc než jen komedii o dvou vozíčkářích. 80 %

    • 6.4.2013  10:52

    Hrůza. Bohužel nikoliv vyplývající z děje, ale z kvality filmu. Nevadilo by mi, že jde o akční film místo hororového, kdyby akce byla alespoň trochu zvládnutá. Pohřbívá ji bohužel naprosto strašlivý střih a kamera, díky kterým většinou neuvidíte nic kromě pár šmouh cákanců krve. Ale to bych taky ještě rozdýchal, kdyby aspoň chování postav nebylo tak dementní. celkově mám pocit, že se logika filmu válí s rozežranym mozkem už někde v tom úvodnim baráku. Naprosto stupidní chování armády, zcela nelogické a účelové scény a závěr, který měl vyznít asi hrozně drsně je bohužel trapný a zcela předvídatelný. Těsně nad hladinou břečky film drží stále ta super hudba a herci (Carlyle, Renner super). Jinak ale zklamání...

    • 5.4.2013  21:04

    Minimalistický způsob vyprávění, který mě zpočátku nechával chladným a až v průběhu si mě pomalu získával. Snímek oceňuji především pro krásu a sílu myšlenky, kterou se (byť v místy natahované stopáži) snaží předat. Závěr přes svou určitou umělost neskutečně potěšil a zanechal díky zvláštní a až překvapivě silné katarzi v hlavě pár důležitých myšlenek, pár vět, pár tónů vynikající hudby. Young přenesla na plátna s velkou citlivostí důležité téma vrcholící do zvláštní posmutněle lyrické lovestory, která je zobrazena bez zbytečných odboček a prázdných frází a do očí bijících klišé. Herecky bez exhibicí, opravdové, nevnucující se, přesné. Práce se světlem a kompozicí obrazu odpovídá záměru natočit komorní příběh komorním způsobem. Nemyslím si, že je Coelho zklamán, přestože film nepochybně zjednodušuje a osekává předlohu (nečetl jsem). Tak či tak: Ano, tenhle film stojí za to vidět a ano, chci si přečíst knihu.80 %

    • 4.4.2013  10:00
    Hon (2012)
    *****

    Vinterbergův způsob vyprávění mi připomíná malou holčičku, která jedním prstem pomalu, velmi pomalu mačká po jedné zprava doleva klávesy klavíru, až se ozve závěrečný hluboký děsivý tón, který ve vás doznívá ještě pěkně dlouho. Snímek je nemilosrdným otevřením až archetypálních problémů - slepé lásky k dítěti, opravdovosti přátelství, kritiky stádnosti a nefunkčnosti soudobé komunikace. Nejvíc mě fascinovala neschopnost hlavního hrdiny jakkoliv celou situaci vysvětlit, boj s větrnými mlýny, jejichž lopatky se nemilosrdně otáčí i přes jeho nesrozumitelný křik. Celá ilustrace dánského maloměsta je určitě do jisté míry také archetypální a snad i klišé, ale přesto je funkční a skrze silné postavy (s vynikajícím hereckým ztvárněním) se režisér postupným brnkáním na struny diváckého očekávání (která se naplňují) postupně dostává až k emocím (které mohou být u každého jiné - u mě šlo o vztek, který se dostavuje, když cítím bezmoc v obtížné situaci). Vynikající film s vynikajícím obsazením. 90,5 %

    • 4.4.2013  09:19
    Avatar (2009)
    ****

    Jak hodnotit film, který mě v kině naprosto přikoval do sedačky a nechal mě se s úžasem ponořit do fantastických maleb jiného světa? Jak hodnotit film, který mě nenudil ani na vteřinu a který dokázal emočně zapůsobit i na takového ignoranta jako jsem já? Jak hodnotit film, který má místo scénáře blockbusterový mustr, který dokáže napsat průměrně vzdělaný žák základní školy? Jak hodnotit film ve kterém je hlavní hrdina jedním z nejhorších herců, co se v poslední době vyhoupl do Hollywoodských oblak? Jak hodnotit film, kde nám zase září Sigourney a i ostatní vedlejší herci nejsou vůbec špatní. Jak hodnotit film, který vykrádá (bohužel opravdu pouze vykrádá) tolik jiných děl? Hodnotit srdcem nebo rozumem? Emocí nebo kvalitou? Tentokrát asi spíš tou emocí...

    • 4.4.2013  09:14
    District 9 (2009)
    ***

    Ne a ne a ne. Mám rád sci-fi. Miluju originální nová a kvalitní sci-fi. Těch je jako šafránu. Ale nemám rád, když mě jako diváka někdo vodí za nos. Předhodit mi před čumák něco, co vypadá pekelně inteligentně a promyšleně, abych nakonec dostal jen hloupý blockbuster plný neuvěřitelných blbostí a wtf momentů se solidně zvládnutou akcí a hlavním hrdinou, který je během vteřiny z úředníka akčním hrdinou přičemž ale jeho charakter navzdory šíleným zážitkům žádným vývojem neprojde...prostě ne a ne a ne. Jackson je cítit v pozadí, ale já jeho béčkové režijní pokusy opravdu nemusím. Každopádně to Blomkampovo opití rohlíkem vyšlo, film je tak nějak docela nadhodnocen i když si to nezaslouží.

    • 26.3.2013  09:34
    Vikingové (TV seriál) (2013)
    *****

    Po čtvrtém dílu dávám pět hvězd. Má to stoupající tendenci a postupně se to dostává pod kůži. Čtvrtý díl byl naprosto skvělý. Edit po první sérii: Výsledné hodnocení mezi čtyřmi a pěti především díky skvělým hercům, krásné výpravě, originálním pojetí, syrové atmosféře a několika opravdu kulervoucím scénám. A taky díky Uppsale.

    • 25.3.2013  20:35

    Mnohem lepší než jsem čekal. Super nadhled, všichni si to užívají, hláškují, hraje dobře zvolená hudba a já se bavím. Pro mě lepší díl než předchozí. Warhol byl prostě nepřekonatelnej a já u něj dostal záchvat smíchu, skvěle. Takže ano, fajn odreagovačka, nic míň, nic víc a já dávám poctivé tři za 66 %. PS.: Brolin byl skvělá volba, ale to jsem věděl už předtím.

    • 21.3.2013  09:45

    Stopáží se to řadí k nejpřepálenějším a nejnatahovanějším filmům, co jsem viděl. Jinak to má ale celkem zajímavý příběh, je to herecky přesné a hudebně výtečně doplněné. Váhám mezi třemi a čtyřmi, ale nakonec se kloním o chloupek níž kvůli naprosto nezvládnutému tempu vyprávění a z toho pramenící celkem časté nudy.

    • 20.3.2013  22:07
    Hra (1997)
    ***

    Ano, Fincher prostě umí dobře režírovat. Umí si do týmu vybrat takové lidi, aby mu to řemeslně šlapalo, jak má. Co prostě v jeho filmech postrádám (až na výjimky) je nějaká rána do žaludku. Emoce, slzy, pot. Hra je silně vykonstruované dílo, což by mi zas tak nevadilo, pokud by to bylo zároveň dílo s nějakou duší. Já ji tam prostě nevidím a necítím. Celou dobu jsem si říkal, že za to loutkové divadlo, které tam s hrdinou a divákem Fincher hraje, si to i s absencí hloubky určitě čtyři zaslouží. Pak ale přijde závěr a vám docvakne, jak moc je to logicky zhovadilé a nesmyslné. Pozor, přijde SPOILER...: Jako odbít vysvětlení všech těch životunebezpečných věcí jednou větou (jako že v autě byl potápěč atp.), to fakt nepobírám, stejně jako z hlediska scénáře opravdu pitomý závěr, který by z principu takhle nikdy nemohl vyjít (řadu let vymýšlím larpy a koukal jsem na to hold i z pohledu game-designu). Nejhorší ale bylo to prozření potom, co se vzpamatoval z pádu. Ta reakce hrdiny je tak hloupá a nevěrohodná, že prostě musim snížit. Bez ohledu na to, že se mi hra ve Hře vlastně líbila. Fincher dělá řemeslně skvělé filmy, tady mu ale logika haprovala jak třiapadesátý rezavý šroubek na třicet let staré horské dráze. 69 %