Zeck

Zeck

Zeck Tyler

okres Hradec Králové
fekální recese a infantilní humor

homepage

271 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 9.10.2017  13:58
    7 životů (2017)
    **

    Úmorné dvě hodiny dystopického sci-fi pro dospělé, které působí ještě tupějším dojmem než obdobné kousky určené pro děti, které v posledních letech zaplavily sci-fi žánr jako rakovina a nedovolily studiím produkovat temné a krvavé sci-fi pro dospělé, když jim více něž dost sypaly romantické sci-fi pohádky pro děti s desetinou rozpočtu. To, co stačí pro čtrnáctiletou a čerstvě ovulující lolitu, to holt nestačí pro mě a pár useknutých prstů a prostřelených hlav na tom rozhodně nic nezmění. Od pohledu je to děsně low budget, CGI na úrovni průměrného televizním seriálu a charaktery postav ploché jak poprsí Rape.ace, které bohužel ukáže. Dojelo to na naprosto stejné neduhy jako obdobně nepovedená exhibice Hardyho v Degenách zločinu , zde o to víc umocněno tím, že měl vše na starost průměrný režisér, který zkrátka nedokázal ukočírovat hlavní postavu v dialozích se zeleným plátnem tak, aby vše působilo realisticky. Noomi tedy možná s vypětím všeho přehrávání vyprdne sedm různých charakterů do jednoho filmu, ale když se pak v postprodukci spojí do jednoho záběru, působí to spíše křečovitě, rozhodně ne přirozeně. Pokud film sráží mizerné triky, 7 hlavních postav, které na sebe reagují stylem, kdy úplně slyšíte režiséra jak řve: "odpověděla ti, otoč se doleva a reaguj", v lepším případě průměrné herecké výrony všech ostatních, dost debilní a nelogický scénář bez představivosti a sentiment, zbudou vám jen ty nahé kozy Noomi. Jestli je chcete mermomocí vidět, zajděte na ně do kina, jiný důvod k jeho návštěvě mít nebudete. 44 %

    • 28.9.2017  05:18
    Take me out (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Plejáda exhibujících zaplacených kurev (od pohledu i povoláním) a obdobných imbecilů, kteří jsou tak zoufalí, že to možná dělají i zadarmo. Perfektní freak show pro unikátní rozpoložení nálady, kdy máte chuť někým nebetyčně pohrdat a cítit se při pohledu na něj jako génius. Pro jiné účely zcela nepoužitelný pořad, ale věřím, že ve vidláckém Česku to má sledovanost luxusní, konečně pořad na intelektuální úrovni pravidelného diváka televize. 0 %

    • 15.8.2017  05:29
    The Circle (2017)
    *

    Po konci této neskutečně nudy, která měla perfektní námět a ten nechala rozplynout jak páru nad hrncem v záplavě uboze sterilního scénáře bez sebemenší gradace a napětí, tristních hereckých výkonů ve vedlejších rolích (redneck Mencer mě bude strašit ještě ve snech) a brutálně naivního podání snažícího se hrát na emoce (Blil v poslední životní roli, představující sentimentálního rozklepaného tatínka, který se posrává a na erekci potřebuje vakuovou pumpičku - to aby bylo názorně vidět, že když ho u toho pozoruje celý svět online skrze kamery, je to vážně nemístné), jsem do ruky vzal svůj hloupý telefon a zkontroloval hodiny, o kolik času života mě sledování této nudy připravilo. Uvědomil jsem si, že jsem vlastně na tom posraným telefonu permanentně přihlášený u googlu, aby vůbec byl použitelný k něčemu lepšímu než jako zarážka na dveře, když má v sobě Android. Na tom posraným účtu jsem přihlášený i na tabletu, protože má Android taky, a jsem na něm neochotně přihlášen i na svém notebooku. To kvůli tomu, že když před lety koupil google youtube, člověk si u něj pod nátlakem musel zařídit účet, aby se mohl čarovně propojit s tím léta starým a fungujícím z youtube a člověk neztratil přístup k videím, které nahrál o mnoho let dřív, než se zkurvený google rozhodl být monopol a na oko koupit server na nahrávání videí, přitom ve skutečnosti chtít jen přístup k miliónům uživatelům a jejich datům. Stále je to ovšem anonymní vlhký sen každého třináctiletého dítěte z pseudoAnonymous, protože pokud by chtělo hipsterské, nechutně předražené, pozérsky vyhajpované, prakticky nevyužitelné a účelově nekompatibilní šunt Jablko, kterému na vteřinu přesně dva roky od zakoupení vybouchne baterie, vševědoucí Mrak a posmrtný odér Jobse v jednom by znal i tempo růstu jeho dětského ptáka po minutách. Když jsem si tohle všechno uvědomil a celý zpocený přečetl žánr této neskutečně ubohé nudy, řekl jsem si: "Proč je u toho do prdele sci-fi"? Bylo by hezké, pokud by tahle neskutečně nepovedená záležitost někomu ty oči otevřela stejným stylem jako jsem to teď předstíral já. To proto, aby je mohl opětovně zavřít, protože bez digitálních technologii (a s nimi spojených monopolních gigantů), by si v dnešním světě pomalu ani nevytřel prdel a dopadl by jako chudák Bill v tomto filmu. O to horší je skutečnost, že tvůrci tak zásadní a v dnešním světě všudypřítomné téma, které rezonuje v celé západní civilizaci, nebyli schopni přenést do filmu představující blízkou budoucnost a předvést alespoň současné "hrůzné" reálie, natož vymyslet ty budoucí trochu více záživněji a nebezpečněji než v podobě webkamer na pláži a hipsterů z nadnárodní korporace, kteří zcela dobrovolně dělají online stream vlastního sraní na záchodě. 30 %

    • 12.8.2017  06:14

    Zcela typický dokument od Stevena Greera, který opět sráží ten stejný neduh jako jeho starší filmy. Nedokáže udržet pozornost u tématu a schizofrenicky přeskakuje témata s nadšenou horlivostí hraničící s emočním zhroucením díky tíze světa, kterou u toho drží na ramenou. Vlastně mám pocit, že ty dokumenty dělá pro sebe v rámci terapie, aby v nich ventiloval ten tlak, který díky (nějakým) informacím z první ruky prožívá, no a filmařská stránka dokumentu a jeho vypovídající hodnota je mu vlastně u prdele. Škoda, místo aby se detailně zaměřil pouze na jedno téma, opět předvedl jen nesourodý guláš, který je chvílemi až trapně konspirační, a který bohužel není (krom permanentního držení jakýchsi stohů v ruce) schopný vůbec ničím doložit. Hostující mluvící hlavy jsou pak relevantní jen papírově díky svému dřívějšímu postavení v různých oborech, ale to ještě nezaručuje autentičnost toho, co vypráví. Občas si pro zábavu (nikoliv výsměch) pustím podobné kousky o UFO/mimozemšťanech, ačkoliv jsem ryze racionálního založení, no a tu zhruba hodinu u sledování předstírám, že tomu jsem skutečně ochoten věřit. Tento dokument jsem si pustil ze stejného důvodu a neměl jsem se u čeho pobavit, protože se opět nepovedl a ještě k tomu je značná část recyklovaná z dřívějších stejně mizerných Greerových filmů, kde mluvil úplně o těch stejných tématech. 40 %

    • 10.8.2017  03:58

    Australský thriller inspirovaný skutečnými zločiny na australském zapadákově, kde si vesnický redneck po vzoru kun(d)y, která neloví domácí kuřata, vždy vychytrale obhlídl nebohé zahraniční turistky, ty znásilnil, brutálně zavraždil a ponechal znetvořené v divočině. S vědomím, že se v Austrálii něco podobného skutečně stalo (a stává), nabýval film zcela jiných rozměrů, alespoň pro mě. Film za tři koruny každopádně umně pracuje s budováním napětí, prolínáním časových linií a ačkoliv představil vrahy v prvních deseti minutách, přesto si jakousi děsivost ponechali většinu filmu, což je v krásném kontrastu se všemi ubohými horory současnosti, kde 90 % stopáže nudně a bez napětí straší vzduch a když se to digitální monstrum v posledních pěti minutách ukáže, člověk se akorát posere smíchy. Závěrečná naháněčka po lese výsledný dojem z filmu ale dost sráží, stejně tak fakt, že zmiňovaná skutečnost byla mnohem děsivější a krvavější, a i když to má být nekompromisní horor o vraždách a znásilnění, nic vysloveně šokujícího zde člověk neuvidí. Přesto si film získal mé sympatie, především atmosférou před akčnější částí filmu, kterou i s mizernými prostředky dokázal vybudovat. 70 %

    • 4.8.2017  05:33
    Shot Caller (2017)
    ***

    Steroidy vyžraní modelové a vepři, parodující americké policejní složky a vězeňský život. Většina filmu se dá shrnout jako 120 minutové zdlouhavě přešlapování na místě za extrémně pomalého šmrdlání houslí v pozadí, kdy se vzpomíná na žužu rodinku a prokládá to jen velmi ojedinělá dávka krvavé zábavy. Následuje jen nerealistické, ukrutně dementní a překombinované finále, no a (doslova) pohádky je konec. Chce to být autentické vyobrazení drsného života v americkém vězení, jenže pak si zcela jemný, nesmělý a hodný zelenáč Lannister, rozpačitě si hledajíc místo u místního teplého gangu "nadlidí", strčí pervitin v kondomu do prdele a rázem se z okrajového pingla stává druhý nejvýše postavený člen Bratrstva vylízaných v celém vězení. Možná ale jen nebyl dostatečný prostor a čas na vyobrazení jeho vzrůstající reputace v gangu, protože by se pak do filmu nevešlo to podstatné, třeba jak permanentně zírá do zdi. Románkovi Waughovi asi ztvrdne jen z představy nahých a vypracovaných nebezpečných "zvířat" v kleci, které se sladkokysele potí a zároveň lesknou při žáru slunce a jejich drsných mačo cviků, takže má obsesi na vězeňské filmy plné nahých mužských těl, ale veškerý svůj fetiš si vyprojektoval už před devíti lety do Zločince , který se snad natáčel ve stejných celách jako tohle a prohodit hlavní herce, člověk nepozná rozdíl pomalu ani ve scénáři. Zatímco v něm bylo vše z vězení pečlivě ukázané a v rámci mezí zábavně vylíčené, zde se jen uboze recyklovalo, vykrádalo, případně jen apaticky nastřelovalo a jako bonus se přidal jen ten ukrutně debilní závěrečný plán, který by skončil minimálně u první prohlídky při přijetí do věznice u roztažených půlek, povoleného svěrače a obligátního zakašlání. 60 %

    • 13.7.2017  19:47
    Hlubiny času (TV seriál) (2016)
    ***

    Komplexní pohled na historii Země a lidstva, který ale trpí díky své zkratkovitosti. Představit během tří dílů alespoň zlomek všech podstatných momentů od Velkého třesku k novověku, to je neproveditelné jinak než na nejzákladnější úrovni pro úplné ignoranty. Člověk s elementárním přehledem se nic nového nedoví, tudiž je samotný dokument vhodný tak pro základní školy jako doplňkový materiál k výuce, nebo pro lidi, kteří ještě v dospělosti netuší, že obilí je vyšlechtěná tráva a srážky tektonických desek vytvořily hory. 60 %

    • 10.7.2017  18:13

    Mohlo to být výpravné dobrodružství filmového desetiletí. Temné, krvavé a tísnivé jako Kanibalové, ale profesionálně natočené a podané. Mohl to být i depresivní epos jako Aguirre, hněv Boží o honění se za vlastním přeludem. Mohlo to být kurva cokoliv! A on to nakonec byl jen sentimentální kýč s nádechem rodinného dramatu, kde si taťka se synem tváří tvář jisté smrti jen uspokojeně usmějí, dají si imaginárního placáka, mrknou na sebe a pronesou: "Stálo to za to", po objevení naprosto ničeho... Do prdele, námět byl tohle: "Světoznámý objevitel Fawcett se ztratil spolu s dalšími dvěma muži v džungli a už ho nikdy nikdo neviděl". Kdyby produkce předala toto zadání libovolnému dítěti a ne Grayovi, a to si pustilo jeden díl infantilního Vinnetoua, zaručeně by vymyslelo dobrodružnější zápletku než Gray za celou úmornou stopáž, kde se snažil směšně flirtovat s psychologií a vklouznout díky tomu divákovi pod kůži, přitom na konci filmu vyšel jen s mohutným usráním z jeho prdele. Ukázkový typ skvělého námětu, který když se předá do rukou průměrnému režisérovi/scénáristovi, výsledek je navzdory očekávání tristní. Film má spoustu chyb, ale pokud není schopen za dvě a půl hodiny ani na vteřinu přiblížit atmosféru nepropustného pralesa plného kanibalů, tak je fakt dost nepovedený. 60 %

    • 20.6.2017  01:33
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Pokud Stone dělal dokumentární sérii v podobě subjektivního pohledu na historii USA, kterou dával do osobitého a velmi kritického kontextu, bylo to velmi relevantní a působivé, protože v něčem přinesl skutečně zajímavé poznatky a pohledy, ač s ním člověk nemusel úplně ve všem souhlasit. Bohužel, čím více Stone stárne, tím více se z něj stává nesoudný blbec, který ve jménu své celoživotní nasranosti na celou Ameriku a především její politiku (vše vychází z jeho otřesných zážitků z Vietnamu, což do značné míry přenesl do Čety) zoufale hledá všechny možné ideologické, ekonomické a vojenské oponenty USA a projektuje si do nich ryzí pravdu, protože jeho vláda mu celý život "lže". Chavez, Castro a teď Putin, kdyby ještě žil Stalin a utrousil něco na účet USA, možná i s ním by se senilní Oliver přijel vyfotit a potřást rukou. Díky tomuto zkreslenému vnímání reality pak vymlaskne tuto tendenční agitku, ve které dává prostor regulérnímu diktátorovi, kterému v zemi záhadně mizí opozice ve vězení nebo tři metry pod zemí a léta mu tam řádí sériový vrah nezávislých novinářů, aby si odžvanil ty své pečlivě naučené fráze, které přesně zapůsobí na ty stejné imbecily, kteří čtou Sputnik, hltají Aeronet a prokládají to Parlamentními listy, ale to je asi tak všechno, k čemu toto "interview" a sebepropagace diktátora Putina bude. Chybí zde především profesionální novinář, který by vyžadoval striktní odpovědi a konfrontoval hosta s tvrdými fakty. Ne submisivní blbec a fanoušek toho samého člověka, kterého "drsně" zpovídá otázkami, které mu tři měsíce předem zaslal spolu se smlouvou. Škoda, že ZOOM ve jménu sledovanosti rozšiřuje tuhle agitku, zvláště v ČR, která je vysoce kontaminovaná kremelskou propagandou, je to vysloveně nerozumné až debilní. Napsal bych, ať si udělá každý názor sám, ale tento dokument slouží pouze k vytvoření jednoho názoru, protože Stone Putina ještě uboze vtíraně doplňuje v odpovědích na stejné otázky, které sám položil, aby konečný výsledek vrhal co nejlepší světlo na jeho modlu. Přitom to byla unikátní příležitost jak Putina ogrilovat, stačilo třeba pozvat i významné ruské opoziční hlasy z exilu, případně s nimi dotočit nějaké krátké vyjádření k alespoň některým lžím, které tam Putin bezostyšně vypouští z huby, ale to by pak Vláďa na natáčení nekývl, protože je všechno, jenom ne naivní blbec jako Stone. Celou tuto jednostrannou agitaci nejlépe vystihl ruský komentátor BBC, který prohlásil, že celý pořad působí dojmem jako kdyby pro Russia Today (ruská státní propaganda pro zahraničí, vysílaná v angličtině) pracoval i samotný Oliver Stone a ne pouze jeho syn Sean. Člověk, který během libovolných deseti minut otázek a frází nepozná o čem tento pořad je, za jakým účelem byl stvořen a o co Stoneovi šlo především, má hodně nízko položenou laťku v chápání souvislostí a proto by se ve vlastním zájmu o mezinárodní politiku zajímat ani neměl.

    • 9.6.2017  09:29
    Rocco (2016)
    ***

    Nudná pokrytecká vata, při které totálně neupřímní a přetvařující se hlavní protagonisté zdánlivě spontánně mluví o svých démonech, perverzi a životě všeobecně, ale z každé jejich věty je cítit jen přetvářka před kamerou a slibovaná upřímnost nikde. Rocco se "mezi řečí" zeptá svých synů před perfektně připravenou kamerou dokumentaristů, jestli jim vadí, že dělá porno, pubertální synek vysype z kapsy dokonale naučenou frázi, že si nemohl přát lepšího otce a je hrdý, že je jeho synem. Manželka se zcela vážnou tváří vypráví, že svého muže oddaně miluje a vůbec ji nevadí, že denně píchá se třemi dvacítkami, je vlastně ráda, protože ví, že se jí nehoní za cizími sukněmi za jejími zády. Rocco asi po hodině u jiné příležitosti mezi řečí pronese, že jeho manželka to zase tak dobře nenese. Podobné neupřímné zpovědi jak vystřižené z cizí planety, na které neplatí typicky lidské vlastnosti pak prolínají celý film. Rocco se v něm neúspěšně přetvařuje, že je pouhým nedobrovolným zajatcem vlastního ptáka a porno je pro něj nechtěné břímě. Jeho diletantský bratranec, který natáčí porno scény se clonou přes polovinu záběru (a nevšimne si toho), si hraje na filozofického umělce, který je nedoceněn, ačkoliv umí něco tak vzácného jako zmáčknout REC a točit šukání z 10 cm. Zakomplexovaná píča Kelly Stafford, která v době své největší slávy vyhulila celou italskou pláž a nechala si lízat píču od mastných dědků z domova důchodců, kterým na oplátku vylízala zarostlé prdele, si zase hraje na emancipovanou feministku, které lízání kaštanů dodává sebeúctu a její pseudoexistenciální žvásty a do sebe zahleděná přetvářka o její nesmírné síle a výjimečnosti se po deseti vteřinách nedá poslouchat. Zdánlivě explicitní dokument, ve kterém člověk uvidí jen povadlé péro Rocca ve sprše na začátku, stojící péro Rocca po scéně u bazénu a to je úplně všechno. Dokument o pornu, kde porno není vidět ani na vteřinu a z žen člověk spatří jen kozy, což je v dnešní době norma už i na televizi. Celý tento neupřímný canc žádnou výpovědní hodnotu nemá a jeho jediná zajímavost mohla spočívat v pohledu do zákulisí produkce porna od známých značek. Ani to ale nebylo v dostatečné míře ukázáno, takže divákovi musely postačit sebelítostivé žvásty všech hlavních aktérů v čele s Roccem a zároveň jejich irelevantní skryté sebeobhajování, které žádného konzumenta porna nezajímá, protože nemůže odsuzovat něco, co sám sleduje a nad čím honí. A tento dokument si pustí pouze pravidelný konzument porna, takže jeho poselství a celá idea se úplně míjí s divákem, který si ho pustil s úplně odlišnými očekáváními. 60 %

    • 31.5.2017  05:34

    Dalo by se to strašně snadno zaměnit s další epickou sračkou ze série Rychle a zběsile zbohatnout. Rozdíly jsou skutečně jen kosmetické a hrají ve prospěch této nejzažitější zkratky pro online porno. Tohle není hype a ta druhá neskutečně tupá a dementní píčovina pro totálně vylízané kokoty hype je. No a zde hodnotím lépe jen díky absenci ubohého patosu a více realističtější akce než v tom úmorném odpadu s auty, třeba lyžování v deštném pralese je přímo autentický balzám na duši po zhlédnutí těch "zombie aut" v New Yorku. 40 %

    • 28.5.2017  00:26

    Ryzí průměr, který k vyššímu hodnocení přiměje snad jen nostalgie (můj případ). Postavy jsou mizerné, Scott nedokázal polidštit a přiblížit ani jednu jedinou a nejvíc lidsky a emočně se projeví snad jen suchý kalkulující robot. Divák k postavám do konce filmu (do jejich smrti) nepronikne, natož aby si k nim našel vztah. Celá posádka působí dojmem irelevantního stáda dobytka, který se stejně porazí, tak proč se zabývat takovou blbostí a alespoň náznakem ji představit. Člověk tedy nemá tušení, kdo právě zařval, protože hystericky řvané jméno slyší poprvé a držku od začátku filmu nezaznamenal. Následná vybíjená je pak díky tomu jen audiovizuálním gore zážitkem, rozhodně ne nic hlubšího, co by se dalo snad vzdáleně prožívat. Příběh, který posunul ještě průměrnější Prometheus se zde doslova zabil během deseti vteřin v jednom flashbacku, čímž dal Ridley jasně najevo, že nějakou důmyslnou zápletku a bližší pohled na Space Joyckeye má u prdele a bude uspokojen tradiční vyvražďovačkou jak přes kopírák. Divákovi tedy muselo postačit již dávno překonané krvavé líhnutí se vším všudy a až trapně recyklované souboje o to, kdo koho vypustí do vesmíru první. S nějakou kontinuitou a logikou žánru se zde taky nikdo neobtěžoval. Vetřelci se ve všech předešlých dílech líhli minimálně po desítkách hodinách, tady za pár minut, v dřívějších dílech rostli podobnou dobu, tady během pár vteřin od vylezení z hrudníku doslova před očima. Pokud k samotnému Vetřelci nemá už co říct ani tvůrce série Scott a předvede průměrnou prefabrikovanou šestku bez nápadu se "šokujícím" koncem, který se nedá neodhadnout půl hodiny dopředu, přenechal bych sérii Cameronovi, který dvojkou udělal filmový kult z jednoho nadprůměrného sci-fi, nebo to už definitivně zabalil. Alien už patrně vyčpěl a pomalu mu vysychá i ta kyselina, takže sice kousne a umí šplhat, ale to umí i opice. Na druhou stranu je tohle snad jediná vážná a krvavá sci-fi série pro dospělé, a to je nutno ocenit v dnešní době nekonečných dementních sci-fi dystopií pro děti. Potenciální pokračování by mohlo mít koule, chce to ale schopného scénáristu, ne řemeslného plagiáta již stokrát viděného. 65 %

    • 25.5.2017  19:55
    Deníky 1. světové války (TV seriál) (2014)
    ***

    Zcela nadbytečná hraná část dělá ze zajímavých dobových výpovědí a zpovědí jen ochotnické divadlo. Pokud by zůstalo u čtení z deníků a k tomu byly pouštěny dobové záběry, efekt by byl mnohonásobně realističtější. Takhle vše zabíjí teatrálnost a místy úděsně herecké výkony, které jsou v něčem jako historický dokument naprosto zbytečné. 60 %

    • 19.3.2017  20:07
    Brimstone (2016)
    *****

    Nejlepší "feministický" film všech dob a pravděpodobně nejzdařilejší western za poslední dekádu. To vše v ryze evropském filmu, se zvučnými světovými hvězdami v čele. Originální styl vyprávění, až nevídaná brutální nekorektnost a perfektní herecké výkony. Úžasný kousek a ohromné zjevení! 90 %

    • 4.3.2017  22:08
    24. Český lev (TV pořad) (2017)
    ***

    Historické drama Anthropoid, které viděl každý, bez jediné ceny? Historické drama Masaryk, které viděl jeden kinosál a pár vybraných novinářů, vytvoří rekord a pobere většinu cen za minulý rok? Pokud předávání cen devalvují samotní producenti Masaryka jen jako vypočítavé promo před premiérou, k čemu takové předávání cen vlastně je? Tato praktika v nasazování filmu do kina na jedno promítání se dělá i u Oskarů, ale my skutečně nejsme Hollywood a těch doslova pár kvalitních filmů za rok bychom si měli patřičně hýčkat a řádně je oceňovat. Jak mohu ocenit ceny pro Masaryka, když má premiéru (zcela náhodně) pár dní po zisku ocenění pro nejlepší film minulého roku? Co se týče zábavnosti večera, na mnohem skromnější a ironické ceny filmové kritiky to nemělo v ničem. Tohle byla vážně jen dvouhodinová suchá reklama na nový film v kinech, kde komparzisty dělali tučňáci v obleku. 60 %

    • 4.3.2017  18:58
    Zlato (2016)
    ***

    McConaughey opět angažovaně táhne celý průměrně odvyprávěný a zrežírovaný film plný nezajímavých telefonátů, sterilních vyjednávání a fádně vylíčených intrik, až k tomu jednomu šokujícímu twistu, no a pak je konec a dvě hodiny v tahu. Tam, kde Vlk z Wall Street přistupoval k divákům jako k úplným dementům a vše jim pečlivě vysvětloval skrze vtipné a absurdní scény, které pak stmelovaly celý film a držely diváka v pozornosti před nástupem toho důležitého, tam Zlato jen zarytě mlčí a vyžívá se v primitivní psychologii a snech hlavní postavy, která je prostě jen věčně ožralá troska, takže se není v čem vyžívat. Gaghan style rozhodně nemá a během kariéry nenatočil ještě nic relevantního, což zde jen potvrzuje obsesí na vylíčení malicherností (především pak vztahy hlavní postavy s přítelkyní, přáteli a flaškou chlastu) a pro pointu filmu to nejdůležitější jen apaticky nastřeluje, aby ihned celý nadšen odběhl za hlavní postavou do hotelového pokoje a tam ji nechal nesouvisle blábolit a exhibovat v alkoholickém oparu. Vlastně ten film není vůbec o zlatě, nějakém dolu v Indonésii a podvodech, je to nudný životopisný film alkoholika Davida Walshe (Kennyho Wellse). 60 %

    • 3.3.2017  01:01

    Místní "erudovaní" kritici opět nezklamali. Rozumím, že jste prvotřídní egoisté zamilovaní do vlastních představ extrémně důležitých filmových kritiků, takže nemůžete chybět se svými irelevantními žvásty ani pod jediným profilem filmu na databázi. Sami si totiž uvědomujete, že kvantita zde vždy znamenala body, které máte za všeobecně povědomou přezdívku, rozhodne ne za originální postřehy k filmům, když jste od sebe schopní vzájemně opsat i zcela zjevné nesmysly. Mantra o oskarovém kalkulu a filmu stvořeném na zakázku po minulém ročníku? V prvních pěti komentářích seřazených podle bodů o tom melete čtyři. Zvláštní, když na filmu samotném se začalo pracovat téměř rok před samotným předáváním cen, které tady jak kolovrátek rozebíráte a děláte na jejich základě naprosto směšné off topic teorie, protože k filmu samotnému nic nemáte, ale chápu, musíte být vidět a udržet si body. Od nesmírných odborníků zpět k samotnému filmu. Jde o dobře napsané a natočené historické drama, které příjemně a umně kombinuje pro Evropana snesitelný sentiment a zároveň zajímavý příběh. Sonda do přešlapujících počátků nejvýznamnější vědecké mise v dosavadní historii lidstva, která je skloubená o osobní dramata zdánlivě nepodstatných článků celého řetězce, které si musí razit cestu přes přirozené i umělé překážky a ani na vteřinu u toho nebudou jejich slzy a naříkání. Jen málo filmů je dnes v tak dobrém smyslu "amerických" jako právě tento. Pár scén sice evokuje filmové přikrášlení ve jménu diváckých emocí, ale o žádné uslzené a kňučivé agitce nemůže být sebemenší řeč. Vlastně je to velmi pokorné a film působí jak z návodu na natočení fungujícího osvětového filmu bez použití agresivního patosu. Stačí mít dobrý scénář, zajímavý příběh (předlohu), kurevsky sympatické herce a ukázat tehdejší reálie a nespravedlnost bez sebelítosti a hroucení postav. Pak natočíte skvělý film i za necelých 30 mega a vše bude působit tak jak má. Mimochodem, kolik ta oskarová zakázka vyhrála Oskarů? Žádný. 80 ℅

    • 1.3.2017  18:27
    Král Kobra (2016)
    ***

    Perfektní nechtěná komedie! Po filmařských stránkách je to samozřejmě poloamatérská sračka, ale pozorovat heterosexuální herce jak se celou stopáž častují vzájemnými poznámkami o svých kvalitách ("Jsi tak sexy.", "To je ale krásné tělo, jsi fakt talent.", "Hmm, jsi tak úžasně sexy.", "Tohle nádobíčko je celé tvé, nebo se o něj s někým dělíš? Je totiž obří!", "Máš tak úžasně velký péro.", "Mrdej mě tím svým obřím pérem!", "To je ale obří dávka, to sis šetřil pro mě? Díky, puso."), u toho se olizují, hulí, plácají se přes prdel a mají u toho všeho na první pohled blažený pocit, ale jejich mikrovýrazy vypovídají o totálním zhnusení a zklamání, co musí jako céčkoví herci podstupovat, aby si vůbec (nebo ještě) zahráli v regulérním filmu, tak to je jednoduše komediální bomba roku! Snad jen u Franca mám podezření, že to všechno podstupoval zcela dobrovolně a nic předstírat nepotřeboval. Jako ryzí heterák mám gaye u prdele (ne doslova!), takže mě zřejmě nesvazovaly předsudky a celý film jsem se cynicky smál těm hercům. I když přiznávám, jakmile přišlo na olizování prstů u nohou, málem jsem vyvrhl ten čerstvě snědený dezert. O smání se hercům samozřejmě film být vůbec neměl, ale to mi bylo ukradený, stejně jako je po gay šukačce "tatínkovi" ukradené jeho péro po výronu komplet od hoven. 60 %

    • 27.2.2017  09:09
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    ****

    Před přenosem jsem si nepřál nic jiného než hlavní mužskou roli pro Afflecka a scénář pro Lonergana. "Místo u moře" zkrátka nemá v těchto dvou kategoriích konkurenci, která by se mu alespoň náznakem přiblížila. To se mi vyplnilo vrchovatě a přenos navíc příjemně ubíhal a především bavil, což byl šok, protože u předchozích ročníků se člověk doslova pronudil až do rána, aby mohl milostivě zhlédnout vítěze hlavní kategorie a konečně to vypnout. Když tentokrát před vyhlášením hlavní kategorie Kimmel zavtipkoval, že jsme přesně v polovině přenosu, vlastně by mi to vůbec nevadilo. Sám moderátor měl na kvalitě a zábavnosti pořadu největší zásluhy, především díky inovativním a zábavným nápadům a ač si neodpustil tisíckrát viděné špičkování s Damonem, zde to z nějakého důvodu opět zafungovalo. Stejně tak sarkasmus směrem k ostatním hercům, ačkoliv měl do ideálního Gervaise z Glóbů dost daleko. Posrané předávání poslední ceny, kdy dědek dostal špatnou obálku do ruky a pak to musel jít ještě sám trapně vysvětlovat špatně vyhlášeným vítězům a celému sálu (takže si všichni mysleli, že to posral on), tak v té chvíli mi bylo trapně snad úplně za všechny, ale na druhou stranu to perfektně podtrhlo zábavnost večera a ospravedlnilo fakt, že na to člověk od tak nekřesťanské hodiny čuměl až do konce. Mimochodem, Fuka-Baldýnský-Michailidis opět výborní. 80 %

    • 27.2.2017  01:16

    Stupidní thriller plný diletantství ze všech možných stran a úhlů, který perfektně vystihuje jedna konkrétní scéna. V ní drsný teenager vypraví kůl historku a má u toho nasazenou kšiltovku, střih, pohled z jiného úhlu na stejnou scénu a kšiltovka je nasazena obráceně. Pokud si amatérští tvůrci nedokážou uhlídat na place tuto elementární prkotinu a nezaznamenají to ani v postprodukci, těžko od nich očekávat nadprůměrný zážitek při vylíčení "děsivého" řádění nejlepšího masového vraha v historii lidstva, který pokud by byl IT technik, správce telekomunikací, zaměstnanec NSA, elektrikář a člen Navy SEALs se speciálním výcvikem na nepozorované plížení za nábytkem tři metry od obyvatelů domu, pak by ten film dával alespoň 10% smysl. Výkony (ne)herců jsou ubohé i na laťku teen hororů, především hlavní "herecké" duo je přímo úděsné a působí dojmem, že přišlo rovnou z castingu na gay porno, protože dokáže přesvědčivě zahrát jen vzdychání (strachy) a vlastní plácání se přes prdel. Jestli se tohle může dnes vydávat za novou generaci nastupujících herců, kteří začínají obvykle v podobných shitech pro teenagery, Marlon Brando rotuje v hrobě a Bobík De Niro se do něj předčasně chystá. Lekačkám se člověk akorát vysměje díky jejich nefunkčnosti a nad logikou děje zlomí hůl po deseti minutách. Celé je to impotentní a napínavé asi jako čumění z okna na pole pšenice za tmy a neskutečně dramatický závěr je pak odhadnutelný jak příští číslo Blesku. Vysloveně ztráta času s filmem, který nebyl originální ani před deseti lety. 20 %

    • 21.2.2017  20:33
    Proti všem (2016)
    *

    McDonagh chtěl přivést zpět k životu kriminální thriller s nadsázkou, retro policejní komedii z dob, kdy policajti byli nad zákonem a v cestě za nemilosrdnou spravedlností jim stál jen byrokratický nadřízený, kterého v jeho kanclu znuděně poslali do prdele a on jen uznale pokýval hlavou a pronesl něco ve stylu: "Příště u toho zatčení nepozabíjejte polovinu města, krucinál! Jste ale nejlepší poldové, které jsem kdy měl, takže máte třicáté varování!" . Drsný Harry by zkrátka při čtení scénáře zaplesal, protože to bylo papírově cool a režisér to chtěl natočit fakt epicky, sarkasticky a zároveň drsně. Problém celého tvůrčího procesu nastal v momentě, kdy si zapomněl vzít prášky na svojí schizofrenii. Hlavní protagonisté tedy hráli jak kdyby se objevili v nové Smrtonosné zbrani a ona to byla jen vážně míněna Nabitá zbraň 1. 20 %

    • 19.2.2017  04:40
    Paterson (2016)
    **

    Dokud jsem si nepřečetl pár zdejších komentářů, bláhově jsem myslel, že hlavní protagonista byl diletant, který se pokoušel parodovat poezii. Hlavní myšlenku celého filmu (o ničem) jsem pak hledal v jeho nesoudné, excentrické a sexy perské přítelkyni, která mu hustila do hlavy, že je geniální básník, protože nedokázala rozeznat burgundské červené od krabicového vína z večerky. Z tohoto banálního středobodu filmu jsem cítil ponaučení, že můžete být úplně neschopní a stejně prožít krásné (a velmi nudné) chvilky u své vášně, kterou ale skoro neovládáte ani na základní úrovni (takže perfektní idea přímo pro mě). Jak ale podle orgastických ohlasů šokovaně čtu, to schizofrenní blábolení o krabičce zápalek bylo zřejmě umělecké dílo nevyčíslitelné duševní hodnoty. Paterson byl poetický génius a jeho hlasité uvažování nad dalším přirovnáním hlavičky zápalky k vlasům přítelkyně zase básnický výkon, který pohladí na duši. Zřejmě jsem ignorant, ale budu varovat podobné ignoranty mého ražení, že se jedná o klasický indie film, který se vyžívá ve stereotypním dni/týdnu ještě nudnější postavy, která každé ráno zarecituje své mizerné pokusy o básně, poslechne si v autobuse jeden nudný rozhovor cestujících a pak to celé skončí neskutečně dramatickou scénou (boiler), kdy si pokecá s Japoncem na lavičce u vodopádu o jejich žebříčku nejoblíbenějších básníků (konec boileru). Vzhledem k tomu, že jsem otevřený člověk a po zhlédnutí filmu se cítím i na umělce, chtěl bych s nedovolením přednést svojí vlastní báseň, která je zhruba na úrovni geniální zápalkové poezie mistra Patersona. BALKÓN: Z balkónu pozoruji osamělé psí hovno, leží nehnutě na chodníku, je smrdutě teplé a vábí život, mouchy se slétávají na jeho počest, dovádějí a kladou larvy, zběsilost uspěchaného světa, zbývá tak málo času do jeho konce, usínám na balkóně nudou, po probuzení hovno stále leží, na povrchu krásně tvarované, uvnitř zcela prázdné, po dvě hodiny pozoruji v polospánku hovno, mám z toho hovno, ach, Jarmuschi, to nebylo psí hovno. 40 %

    • 30.1.2017  19:31
    Mlčení (2016)
    **

    Na dnešní poměry až vražedná stopáž, která dojela na stejné neduhy jako Revenant. Iñárritu měl ovšem umělecké ambice, kterými vyplňoval slabší místa téměř tříhodinové stopáže, čímž do značné míry zabil původně geniální příběh. Ovšem, že takový vypravěčský génius jako Scorsese selže podobným způsobem se stopáží jen o tři minuty delší, aniž by se snažil o art, ale celou dobu se striktně držel tématu, které pouze natahoval jako nudli, z toho jsem v šoku ještě teď! Zklamaný jsem rovněž ze samotné ideologie filmu, protože jsem se svým klasickým ignorantstvím ohledně neznalosti předlohy čekal něco radikálně odlišného. Čekal jsem cynické japonské bestie, které jdou tvrdě po krku ještě větším cynikům z katolické církve, kteří svým náboženským fanatismem zcela vědomě rozkládají cizí zemi a kulturu zevnitř (o to v podstatě vždy šlo, ačkoliv se to zaštiťovalo pohádkou o šíření božího slova). Bohužel, dostal jsem jen smějící se cynické bestie, které stojí proti odhodlaným a oddaným božím služebníkům, kteří jsou tak čestní, že větší čest snad ani neexistuje. Na potenciálně zajímavé argumentační přestřelky mezi budhisty a křesťany v podstatě nedošlo vůbec a "japonský" pohled byl zmíněn a vysvětlen snad jen při jedné z desítky konverzací, což ale shodil režisér jak úplně posledním záběrem ve filmu, tak především jeho věnováním. Scorsese mohl příběh vést mnoha směry a uzpůsobit ho na poměrně širokou škálu diváků, ale zcela evidentně si vybral jen silně věřící křesťany, kterým naservíroval špatně odvyprávěný příběh jednoho duchovního, který dosti nepřesvědčivě bojuje s popřením vlastní víry ve jménu záchrany ostatních. Sázím, že tento film se běžným Japoncům líbit nebude, ale bohužel ne z toho důvodu, že by byl kontroverzní a brutální, ale jednoduše proto, že je pro křesťany, jejichž historickou rozpínavost legitimizuje a obhajuje na úkor jich samotných. 50 %

    • 28.1.2017  18:36

    Božská Florence zkrátka zrcadlí život každého uživatele CSFD. Považovala se za geniální operní pěvkyní a přitom jen nesoudně chrochtala v rafinovaných kostýmech za aplausu všech neupřímných oportunistů, které za život poznala. My zase v našich hlavách píšeme geniální recenzní díla, která se zapíší do historie kulturní kritiky, naše slovní zásoba je nevyčerpatelná, obraty rafinované, vypovídající hodnota, že by si komentáře mohli tvůrci mrsknout vedle hvězdiček z festivalů na propagační materiály. Jakmile to ale dáte přečíst komukoliv jinému, z lyrického mistrovského díla se rázem stávají hieroglyfy a geniální myšlenky se rozplývají ve schizofrenním oparu blábolení. Z5 (zaznamenali jste tu uměleckou zkratku?) k filmu. Jedná se o normovanou komedií, která chce chytit za bránici, srdce a koule. Nic, co by vyčnívalo nad rámec instantní zábavy z produkce britských komedií, které zkrátka ve většině případů zaberou, zvláště pokud máte v hlavních rolích vynikající Meryl a prošedivělého, bordely prošukaného Granta, který si jakousi falešnou britskou eleganci a šarm stále ponechal. Představitel teplého klavíristy pak vše příjemně dokoření zábavnou mimikou a totálně nenáročný večer ohromného kulturního kritika z CSFD je rázem naplněn! 75 %

    • 28.1.2017  17:57
    Hračky Jamese Maye (TV pořad) (2009)
    ***

    Vedle svých obvyklých parťáků z "motoristického" pořadu má James May dobrou roli zábavného doplňovače vět kolegů, který pokud promluví, jde v zásadě o perlu. Pokud ovšem stojí celý pořad výhradně na něm, vytrácí se jeho kouzlo navozované hranou rolí a přihlašuje se o slovo jeho pravý pedantský a studeně egoistický charakter, který by pro mě byl chvílemi k nevydržení, pokud bych měl tu čest s ním na něčem dělat. Téma pořadu je nanejvýš zajímavé, ale z těch 10 dílů se povedla ani ne polovina. Vše záleží výhradně na absurditě a zároveň zábavnosti projektů, které se rozhodne s danými hračkami vytvořit. Vytvořit,, on v podstatě na nic celý pořad nesáhne, ale konečné smetany si lízne rád. 65 %

    • 28.1.2017  00:34

    Dětská/Teen dystopie je vážně metla současné filmové tvorby, žánru sci-fi především. Naštěstí nepostihla zlaté období z přelomu století, jinak by vzniklo tak maximálně "28 životních lásek poté", "Úsvit rtěnek" a "REC" by se netočil v činžáku, ale ve fotbalové akademii FC Barcelona. Tento film je ukázkovým příkladem, že pokud by v něm nebylo ani jedno dítě (a je mi fakt u prdele, že jde o adaptaci knihy), pak mohl fanoušek žánru dostat po hodně dlouhé době skutečně nadprůměrný zombie film z postapokalyptického prostředí, ve kterém nechybí nic, co musí žánr v 21. století obsahovat, a to je především nebezpečnost samotných zombies (ne, vy šetřílci z WD, s těmi svými ploužícími se parodiemi a telenovelou se můžete jít zahrabat do minulého století, kam patříte). Bohužel, ačkoliv je zde krev, akce a na zombie horor celkem stereotypní ale stále fungující zápletka, nestojí to v podstatě za pozornost. Čtvrtinu stopáže tvoří výuka dětí v provizorní škole a kolem poloviny jakési nezajímavé sledování holky jak chodí po městě, což bylo až nesnesitelné ve chvíli, kdy si dala s dalšími dětmi batlle, kdo bude lépe parodovat zvířecí chování, drsně se tvářit, dětským hlasem řvát a rozmachovat se s ohebnou gumovou napodobeninou baseballové pálky, kterou se postprodukce ani neobtěžovala zamaskovat nějakým důmyslnějším střihem. Bylo mi až trapně za dospělé herce, když kolem nich ve vážně se beroucím hororovém filmu pobíhala školka a cenila na ně teatrálně zuby, aby demonstrovala svojí nesmírnou nebezpečnost. Dospělí herci tedy dostali k dispozici tu zbylou čtvrtinu filmu k nástřelu celé zápletky a reálií zničeného světa, předvedení akce a vlastně všeho zábavného, co ve filmu za ty dvě hodiny bylo. Zbytek tvořil již zmíněný balast v podobě cesty do duše dítěte, jehož mozek je obklopen houbou - jo, bylo to přesně tak debilní jak to zní. 60 %

    • 23.1.2017  20:30
    Survivor: Millennials vs Gen X (TV pořad) (2016)
    ****

    Prefabrikovaný nadprůměr, který snad konečně ustálil Probstovo diletantské trhání pořadu na cáry, ale člověka stejně jaksi nechytil. Mělo to všechno, hráče s chutí a motivací hrát, blindsidy, tahání kamenů, celkem zajímavé a po dlouhé době fyzické souboje (stále mi chybí to staré dobré žraní červů a hoven), vlastně bych nenašel chybu. Problém vidím v tom, že charaktery hráčů byly natolik "normální" a ničím zajímavé (snad krom nečekaného coming outu a Taylora), že jsem neměl s nikým veskrze problém, což je v reality-show, ve které musíte někomu fandit celkem na nic. Hry jednotlivců byly sice snaživé a uvědomělé (Zeke, David), ale hrozně průměrné. Já fakt nesdílím nadšení z Davida, který byl po celou dobu rozklepaný pytel hoven a přesto si všechny okolo ochočil. Jistě, lidsky ztratil zábrany a za to je nutné ho ocenit, ale po herní stránce se spíše všichni snížili na jeho úroveň, než že by on tak vyrostl. Lehce nadprůměrný byl pak pouze Jay, který zdatně ovládal soutěže a pak Michaela (rovněž přes soutěže), kterou nesmyslně vyrazil. Další uměle vyrobená imunita, která smrděla pomocí produkce na sto honů (je hezké, že nám David vysvětlil, že korálky sebral z pochodní, ale tu svítivě růžovou barvu, kterou polil kokos, zřejmě nevychcal). No, celkově mě to díky totálně vylízaným exotům typu Taylor bavilo, bavilo to i díky permanentnímu přelívání moci, ke konci řady už ale docházely zábavné kreatury a především zajímavé momenty a zbyli jen nudní imbecilové typu Adam, který sice má fakt dojemný příběh a důvod chovat se trochu bezohledněji po hráčské stránce, ale nebýt sebestředný kokot i v případě, kdy mluví jen na kamery. Hannah s Kenem jsou pak zřejmě nejnudnější a nejzbytečnější hráči, kteří se za posledních pět let objevili ve finále (výjimka je snad jen vítěz té poslední). S vítězem jsem tedy v rámci mezí "spokojen", ale nijak divácky naplněn jeho schopnostmi. Vlastně mám stále větší pocit, že tuhle soutěž může vyhrát už kdokoliv. 65%

    • 21.1.2017  05:57

    Gibson je zkrátka psychopat. První polovinu přepálené stopáže provede diváka za ručičku až nemístně sentimentálním kýčem, ve kterém děsně rovný americký Mirek Dušín poznává vzrušující taje prvních polibků, vzrušující taje zromantizované armády, ve které seržant místo obvyklé buzerace mužstva raději vymýšlí geniální satirické vtipy, aby zpevnil břišní svaly svých mužů, prožije si jakousi utopickou parodii na soud, kde se nad zatraceným případem zasalutuje a uznale pokývá hlavou jakmile se na scéně objeví ztroskotaný alkoholický násilník, který je ale ve fešné uniformě z první světové. No a pak ten australský psychopat tuhle marcipánovou navoněnou trapnost vezme a ve druhé půlce jí s plnou pompou uřízne hlavu motorovou pilou, kdy předvede až absurdní krvavé porno, ve kterém po výbuchu granátu postavy vojáků neodlítnou jen metr daleko, ale udělají u toho dvojité salto s pěti vruty, z nosu jim přitom chčijí litry krve a zbytek těla je v plamenech od salvy plamenometu, všude se vojáci kloužou po střevech a mozcích svých zabitých spolubojovníků, bajonety se zabodávají do hlav jak když bičem mrská a podobná perverzní šílenost na plátně, která mě po deseti minutách úplně odrovnala. Já fakt oceňuju úvodní scénu z Ryana jako krvavě realistickou a fakt úchvatně natočenou válečnou scénu, ale i když byla taky brutální, měl jsem z ní pocit takové pokory a respektu ze strany režiséra. Gibson to natočil ještě víc krvavě, ale takovým tím ujetým způsobem, kdy jsem měl pocit, že sleduji chtěnou parodii a ten antisemita si u toho natáčení honí péro, šňupe kokain a s tím svým šíleným výrazem řve: "VÍÍÍC KRVEEE, KURVAAA". Ne, vážně to jako celek moc nefungovalo, minimálně ty dvě naprosto odlišné poloviny to příšerně sráží. Ta první je regulérní pohádka a ta druhá nemít tu fakt (až moc) efektní akci, nestála by za řeč. Ten chlap byl sice náboženský fanatik naruby, ale nesmírný borec a "hrdina". Škoda, že ten příběh nenatočil někdo při smyslech, přesto musím uznat, že lepší válečnou akci jsem od zmiňovaného Ryana neviděl, i když po deseti minutách je ta razance taková, že člověka úplně otupí. 64%

    • 18.1.2017  06:18
    Robinsonův ostrov (TV pořad) (2017)
    **

    Zatímco Nova šla s kůži na trh a vyprodukovala něco náročnějšího a ambicioznějšího než papundeklový seriál pro důchodce, to vše navíc ve vodách, ve kterých o deset let dříve katastrofálně ztroskotala TV Prima, její největší komerční konkurent udělal podpásovku, která se v (ne)konkurenčním českém prostředí jen tak nevidí. Prima totiž naprosto cynicky nasadila proti Robinsonovu Ostrovu šest let starý South Paficic v české televizní premiéře (šest let stará řada !!!) po zhruba tříleté prodlevě, při které naprosto rezignovala na nákup nových řad. To vše kvůli tomu, aby na Novu vztyčila pomyslný prostředníček a ukázala nenáročnému komerčnímu divákovi, že nová česká mutace Survivora vážně nestojí za pozornost. Na tomto příkladu přístupu obou televizí (převážně pak Primy) je krásně vidět, proč je tuzemská televizní tvorba v hajzlu a spokojený divák úplně to poslední, o co se televize zajímají. Nova většině tuzemským fans Survivora představila jejich životní "lásku" na přelomu století (přesněji v létě 2001), tak kdo jiný by měl uspořádat českou verzi než právě ona? Soutěže jsou v podstatě úplně stejné jako ty, které se objevovaly v začátcích originálního Survivora (za to palec nahoru), žádný kámen, nůžky, papír jako v Trosečníkovi (starší recenze ZDE), ale celkem rafinované stavby a konstrukce, které sice nejsou tak pestrobarevně natřené, vyzdobené a vyleštěné jak je známe, ale funkcí přesto plně dostatečné a zábavné. Faktor přežívání je pak podojen maximálně, mnohdy až zbytečně moc, protože pořad chce zaujmout především pro Čechy netradičním prostředím a přežíváním v něm, což v obýváku Big Brothera jednoduše neuvidí. Mírně ho ovšem sráží fakt, že soutěžící dostali první den spacáky a chrápou si v klídku na pláži bez potřeby postavit funkční přístřešek, což je něco, co si nevymůžete ani v té nejtěžší soutěži o odměnu v americkém originále. Za hraní na kartu "přežít" ovšem rovněž palec nahoru, protože pokud si vzpomenete na první americké řady, nabízely úplně to samé, ač nám to dnes už nepřijde natolik zajímavé a CBS rovněž ne, ale pouze díky vývoji pořadu v průběhu let a přeorientování se diváků z původní survival reality-show na osobnosti a taktiky jednotlivých hráčů. Soutěžící jsou rovněž příjemné překvapení, ve většině případů znají původní soutěž (u castu Trosečníka vzácnost) a je tam ten zdravý mix v podobě znalců hry, kteří se chtějí mermomocí ukázat (např. Marek, Míla nebo Martin) a lidí, co dost možná nemají našprtané taktiky amerických hráčských pojmů, ale chuť hrát jim upřít nelze (víceméně zbytek hráčů, až na různé playmate a modelky). Tyto celkem překvapivé klady pořadu ovšem dost sráží vážně mizerný střih, celkem bídná kamera a především až zbytečně moc dílů, které nemají co nabídnout. To je škoda, protože pokud by se materiál z těch dvou dílů narval do klasického jednoho, byly by obsahově zhruba stejné jako originál, takhle je to rozmělněné a chvílemi zaseknuté na malichernostech. Patrně daň za samotný vznik pořadu, protože když už Nova natočila na české poměry tak logisticky náročný projekt, chtěla z toho evidentně vytřískat co nejvíc dílů a tedy peněz za reklamu (což neobhajuji, jen konstatuji). Moderátor možná trochu toporně působí a chvílemi toporný i je, ale opět porovnejte jak vypadal Probst verze 2000 v Borneu, úplně stejně. Ano, pořad má spoustu chyb a chvílemi do očí bijící diletantství v postprodukci, režisér možná díky málo materiálu nedokáže pořádně prodat všechny "intriky" a aliance, takže pak kmenová rada působí trochu úsměvně, když se hráči tváří, že vykonali něco hodně zásadního a divák to mnohdy díky střihu a absenci vysvětlujících scén ani nepostřehne, ale to vše jsou holt porodní bolesti. Pokud by pořad pokračoval dalších 10 let (sázím, že nebude ani druhé pokračování), pak by Nova měla potenciál vytvořit skromnou, ale skutečně důstojnou českou verzi pořadu, na rozdíl od Primy, která se před deseti lety ani neobtěžovala zjišťovat jaká pravidla jejich soutěž vlastně má mít. Vše je totiž o vývoji a pokud si dnes pustíte řady od Bornea až někam k Thajsku, zjistíte, že sledujete vlastně úplně to samé, akorát profesionálněji natočené, sestříhané a stokrát dražší. A to je fakt něco, s čím jsem nepočítal, jelikož jsem pořadem jako arogantní skalní fanda původního formátu pohrdal ještě dřív, než jsem vůbec uviděl první epizodu. V jedné věci ovšem Robinson Survivor na celé čáře překonává. Místo rozmazaných cenzurních čtverečků vidíte, že ženy mají zcela překvapivě i zadek. 65 % EDIT: Po sloučení se z pořadu stala neskutečná sračka, která se snad ani nedá komentovat. Naprosto nesledovatelná parodie na sebe sama, která až neuvěřitelně nesedí na povedenou první polovinu pořadu.

    • 17.1.2017  11:51

    Beatles jsem v životě neposlouchal, můj přehled o nich je povrchní, ale přesto jsem viděl mnoho televizních dokumentů, které mi toho prozradily řádově více, minimálně lépe uvedly do kontextu doby, rozebíraly podstatné lidi okolo skupiny, případně mapovaly pokračující dráhy a životy členů kapely. To vše zde není, případně jen velmi povrchně, a místo toho se diváci zásobují obrazovým materiálem a informacemi, které dopředu znají. Jediné, co to posílá trochu výš jsou komentáře všech členů kapely (včetně těch již mrtvých), kteří se retrospektivně vracejí k událostem, o kterých je film. No a ten film je převážně o koncertech a vlhnutí všech fanynek, které z nich doslova šílely. No a to je prostě příšerně málo na životopisný dokument o takových legendách, kterými Beatles bezesporu jsou. 64%

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace