Zeck

Zeck

Zeck Tyler

okres Hradec Králové
fekální recese a infantilní humor

homepage

283 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 9.10.2018  03:54

    Kdyby to bylo místo zdlouhavé 120 minutové smyšlené dramatizace skutečné události raději 90 minutové historicky přesné zmapování skutečné události, výsledek by byl zaručeně lepší. Film obsahoval vše, co kvalitní filmy tohoto typu musí mít, přesto mu něco chybělo a bohužel tak není ničím jiným než lehce zapomenutelným průměrem. Historické drama mapující dopadení a unesení jedné z největších stvůr v historii lidstva bych patrně svěřil někomu kvalifikovanějšímu pro tento žánr než je režisér Prci, prci, prciček nebo Twilight ságy. Dojem rovněž nevylepšily ani dialogy, které byly patrně kompletně vymyšlené a přesto tak strašně nezajímavě napsané. 60 %

    • 7.10.2018  22:04

    Hodinu a půl dlouhý dokument o posledním muži na Měsíci, ve kterém je úplně všechno, až na ten Měsíc. 60 %

    • 22.9.2018  04:19
    Wild Wild Country (TV seriál) (2018)
    ***

    Po filmařské stránce průměrně zpracovaná a zbytečně natahovaná série, která by se dala s přehledem odvyprávět za tři díly a člověk by nepřišel o nic podstatného. Jedná se o bizarní pohled na (právní) souboj z 80. let mezi vyznavači tehdy nové sekty a vyznavači sekty s tradicí (křesťany). Jednoznačným plusem dokumentu je, že pokud netrpíte new age nemocí a nečumíte při svítání do slunce, pravděpodobně jste o tomto incidentu v životě neslyšeli, natož o lidech v něm vystupujících. To v době internetu člověka skutečně až potěší, když objeví dokument o mediálně sledovaném příběhu z nedávné doby, o kterém v životě neslyšel a nemusí při sledování porovnávat s již známými informacemi a v duchu chválit sám sebe, že tohle všechno už dávno ví. Velkým mínusem je naprosto nezvládnuté myšlenkové zpracování a ideologické vyznění celé série, což na méně bystré nebo snadno ovlivnitelné jedince může mít až katastrofální následky. U všech šesti dílů jsem pohrdal téměř všemi, kteří se v nich objevili. Totální absence racionálního člověka, který by měl všech pět pohromadě, nebyl stále pod vlivem kultu osobnosti 28 let mrtvého hochštaplera, nebyl bigotní pokrytecký dement plný keců o křesťanství, napůl vyšinutý fanatik nebo člověk, který by si toho indického panáka vzal do huby jinak než v kleče. Tvůrci plíživě nenápadně tlačili diváka do momentů, ve kterých se měl postavit nebo alespoň začít stranit jedné nebo druhé straně, aniž by mu předložili jediný hlas rozumu, který by rozbil tamní okruh výpovědí a okomentoval vše z odstupu a pohledu třetí nezaujaté strany - strany diváka. Podle způsobu jakým tvůrci emočně přibarvovali některé scény a promlouvání na kamery od zainteresovaných lidí, jak zlehčovali a apaticky přecházeli zločiny a dokonce pokus o vraždu, nechali jejich autory aby si to hezky okecali růžovoučkými slůvky a divákovi vše zdánlivě zdůvodnili, aniž by posléze připojili hlas oponenta. Bylo zcela evidentní, že bráchové u režie byli celkem jasně na jedné straně, ale nechtěli natočit dokument způsobem, aby to došlo úplně každému. Nutit diváka do výběru svého týmu v názorovém dokumentu plném střetu fanatiků plných proslovů o svých vírách a ještě ho postrkovat jedním směrem, to je přinejmenším selhání. Nezaměřit se za celých šest dílů na ziskuchtivého vůdce sekty, nepodrobit ho elementárnímu kritickému zkoumání a místo toho nechat permanentně znít oslavná slova, písně a chorály na jeho úžasnost, krásu a moudrost z úst následovníků, to je vysloveně profesní diletantismus. 60 %

    • 16.9.2018  05:12

    Úděsná póza zahleděná do sebe, při které má divák chvílemi obtíže najít samotný děj. Brutálně přepálená stopáž sloužící pouze k onanii s barevnými filtry a jakémusi pokusu o kůl retro art, až člověk chvílemi proklíná tvůrce Stranger Things, že svým dětským seriálem motivovali každého druhého diletanta k jejich neoriginálnímu kopírování. Nic tak bolestivě nudného jsem dlouho neviděl, scény, dialogy a samotný způsob vyjadřování postav jsou šité na míru pro insomniaky a chvílemi jsem měl podezření, že znudit diváka do spánku byl hlavní záměr filmu. Ta strašně skromná akce, která přijde na řadu po polovině filmu (tu první s klidným svědomím přeskočte, vůbec nic se v ní nestane), je tak stupidní, že jen dokresluje tu prázdnotu, ve které se film od první minuty plácá. Vážně podaný souboj motorových pil by mě dostal do varu možná tak v patnácti, dnes se tomu nuceně zasměju, zvláště když je to natočený tak šíleně špatně. Mandy je dvouhodinové ASMR video bez pěkné youtuberky, což je jediná definice hororu, kterou splňuje. Film rozhodně není ani vzdáleně podobný projektu Grindhouse, který je zde nepochopitelně zmiňován, takže se nenechte zlákat takto mylným očekáváním. 20 %

    • 15.9.2018  05:29

    Dlouho jsem neviděl tak působivou a efektní scénu jako seskok nad Paříží. Vlastně si nevybavuji film, u kterého jsem měl akutní potřebu přerušit sledování, scénu si přetočit a vidět ji 3x. Dlouho jsem rovněž neslyšel tak kvalitní hudbu doplňující skvělé akční scény. Naposledy mě podobně audiovizuálně dokázal nadchnout jen Mad Max. Série je mi úplně ukradená, poslední dva díly jsem viděl a nestály mi ani za to, abych je sem přišel ohodnotit. To, co tvůrci předvedli v tomto pokračováním je ale úplně jiná liga než všechny předešlé díly. Od první do poslední minuty jedna nepřetržitá akce za druhou, u kterých člověk osolí hlasitost do sluchátek na maximum a jen tupě zírá a užívá si tu jízdu. Lepší definici akčního filmu snad ani nalézt nelze. Samozřejmě je to opět za vlasy přitažené špionážní fantasy, které má s fyzikálními zákony Země problémy jako každý akční film, ale když člověk vypne mozek, zaručeně nebude litovat. 90 %

    • 13.9.2018  06:50
    The Keepers (TV seriál) (2017)
    ****

    Spoilery! Dokument má dvě stěžejní témata, která spolu do značné míry souvisí. Prvním jsou pedofilové z katolické církve (opět v akci). Tím druhým je mapování amatérského vyšetřování dvou vražd, které nikdo z oficiálních míst vyšetřit moc nechtěl. Kvalita dokumentu je po filmařských stránkách poměrně slabá a pokud máte ze žánru něco nakoukáno, určitě jste viděli lépe zmáknuté a divácky vděčnější investigativní série. Celý tento projekt stojí výhradně na silném tématu a zdlouhavých výpovědích zainteresovaných lidí, kteří vypráví silné příběhy a vám u jejich poslechu bude chvílemi fyzicky zle. Co se týče investigativní stránky dokumentu, která se zaměřovala na vyšetření vražd, konečné sdělení vyznívající: "Krom spekulací víme v podstatě hovno, takže vrahovi to prošlo.", to člověk skutečně nechce slyšet, když se prokousával sedmi zdlouhavými díly, ve kterých se pitvala jedna spekulace za druhou jako možný relevantní důkaz. I když si plně uvědomuji, že nic víc ani zjistit nešlo a ty dvě báby předvedly velice dobrý kus (celoživotní) investigativní práce. Co se týče katolických pedofilů... Člověku je u některých dílů na zvracení a přesně tyto pocity ve vás po zhlédnutí celé série i zůstanou, takže si ji ani nepouštějte, pokud berete prášky na depresi. Můj osobní postřeh po zhlédnutí série. Před pár dny vyšlo najevo, že v jednom americkém státě znásilnili katoličtí duchovní za 80 let přes 1000 dětí. Podobné zprávy přišly nedávno z Irska nebo Chile. V podstatě neuplyne rok, aby se něco podobného neobjevilo. Dokážu pochopit, že když někdo vyrostl ve věřící rodině a ta mu od mala gumovala mozek ohledně kouzelného dědka na obláčku, kterého musí vzývat nebo bude zle, tak na něj ve větší či menší míře věří i v dospělosti při plné racionalitě. Nedokážu ale pochopit lidi, kteří vlezou do kostela, modlí se a to vše s plným vědomím, že tak činí za přítomnosti duchovního, který patří mezi největší pedofilní a sexuálně násilnickou síť v historii lidstva, ač třeba on sám nikdy nic neprovedl. Pokud by se všechny tyto pokrytecké a slabé kreatury sebraly a na nějakou církev se ze dne na den vysraly, učinily by více dobra než čuměním na vitráže a tichým promlouváním k imaginární ochranné autoritě, kterou nezajímá nic jiného než pozorovat jejich nudné a mizerné životy, zatímco úspěšně přehlíží prznění dětí od jeho vlastních zástupců na Zemi. 70 %

    • 9.9.2018  15:24
    Patient Zero (2018)
    *

    Chvílemi je vážně prdel sledovat špičkové seriálové a nadprůměrné filmové herce jak pod režijní taktovkou Ruzowitzkyho působí a hrají jak šílení amatéři z pořadu Na plac!. Odfláknutá režie a šílená kamera, které působí dojmem, že se to muselo natočit ve spěchu za tři dny v jedné tovární hale, kdy úplně všem byl konečný výsledek naprosto u prdele, shrábli cash a rozutekli se ke svým skutečným projektům. Ve scénáři chyba nebyla, odmyslím-li si ty naprosto scestné až směšně působící romantické linky, dal se i tak stupidní normovaný námět přetavit do komorního a lehce nadprůměrného atmosférického zombie hororu. Pokud by ovšem všichni tvůrci chtěli projevit elementární snahu. O proti tomuto filmu působí telenovela The Walking Dead se zombies v podobně chodících věšáků na hadry jako hororový projekt století. A pokud je cokoliv v žánru zombie horší než TWD, mizernější vizitkou se pyšnit nemůže. Přesně ten typ filmu, u kterého budou herci při castinzích na další role tajit, že si v něm zahráli. 10 %

    • 6.9.2018  17:21
    The Package (2018)
    **

    Kreativní zoufalost. Dřív komedie pro teenagery obsahovaly úplně debilní dějovou linku (jako tohle), ale vtipy a scénky okolo ní donutily diváka zasmát se - což je jaksi primární účel komedií, který současným tvůrcům tak nějak uniká. Děj navíc alespoň reflektoval to, po čem cílová skupina diváků toužila, a jestli průměrný puberťák něco od života chce, jsou to nevšední dobrodružství zažívané s partou, sex, chlast, party, balení holek/kluků, dělání zdánlivě dospělých a šílených věcí a především zábava. No a ani jedno mu tento shit nenabídne. Dement si omylem uřízne péro (zní to vtipněji než to nakonec vypadá) a pak se pobíhá po lese a nemocnicích s kýblem ledu, ve kterém je naložené. Krom permanentního padání daného uříznutého péra do špíny a jeho následného omývání člověk nic jiného za celý film nevidí a scénky, které to doplňují a mají být extrémně vtipné nebo kůl jsou tak šíleně špatné, že dnešní otrlou generaci puberťáků dostat nemohla ani jedna. Nejsem rozhodně žádný konzervativní strejc a naopak mám fekální humor pro odrostlé děti stále rád i dnes, ale tento film je zkrátka ve všech směrech zklamání. Pokud si člověk pustí teen komedii, rozhodně po jejím skončení nechce zažívat depresi. 40 %

    • 18.8.2018  03:26
    Mrakodrap (2018)
    ****

    Je to ukázkový typ stupidních katastrofických filmů, na které jsme se zájmem čuměli jako malí a všechna ta úděsná béčka nám přišla jako vzrušující podívaná plná dobrodružné akce a vrcholného napětí. Po zhlédnutí jsme tuto podívanou zhruba týden rekonstruovali z dřevěných kostek a laciné napodobeniny lega a skrze plastové vojáčky a hráčky z kinder vajec prožívali tu napínavou podívanou znovu. Obvykle tuto apokalypsu hraček přežil jen statečný a udatný pan krokodýl a jeden voják z padesáti, představující inteligentního kecala, ale ne moc statečného člena party bojující o přežití v útrobách dětského pokoje. Hroší lázeňský švihák to většinou schytal mezi prvními za svojí domýšlivost, protože nerozhodný kapitán ještě nepřebral kontrolu nad velením a nezpacifikoval všechny okolo, aby ihned poté mohl sám zařvat při mohutném výbuchu dřevěných kostek. V dospělosti se vnímání člověka výrazně mění a místo prohánění plastu v pokojíčku při fantazii nastartované na maximum, prohání spíše sukně (v tom lepším případě) nebo svého ptáka (ve standardním případě). Plně si uvědomí tu hrůznou skutečnost, že filmy, které mu přišly v dětství děsně kůl, jsou ve skutečnosti úděsný a nerealistický shit. No a přesně takový je Mrakodrap. Úděsný nerealistický shit plný stupidní akce, při které se ale perfektně vypne mozek. A od toho tyto filmy jsou, pokud vás nedostane do inkontinence 10x recyklovaný fórek o lepící pásce nebo nejste dítě a nechcete si posléze hrát s hračkam... Já zapomněl, dnes si děti už s hračkami nehrají, místo toho prohání svá péra. Při sledování jsem si pokládal stále stejnou otázku. Jak dlouho ještě vydrží anabolické steroidy držet krok s pracovním tempem Dvejna Džonsna a kdy to definitivně odpískají a začnou si píchat Dvejna Džonsna? 70 %

    • 12.8.2018  18:36

    Pilot, který přesvědčil... Že s touto rafinovanou telenovelou navlečenou do atraktivního obsazení a prostředí skutečně není třeba ztrácet čas. Má to zcela tradiční "westernové" (tohle je western asi jako já kovboj) seriálové osnovy ve formě tří stran hájících své zájmy, které jsou v přímém rozporu se zájmy stran ostatních, ale nenabídne to krom rodinných dramat absolutně nic, co by diváka donutilo k pociťování elementární zábavy. Postavy jsou stereotypní karikatury řešící pro diváka irelevantní rodinné a kariérní problémy a 90 minutová stopáž se při sledování těchto nudných patálií vleče jak smrad. Čekal jsem něco jako Hatfields & McCoys ze současnosti a dostal vyčpělý Dallas.

    • 11.8.2018  18:02
    Deadpool 2 (2018)
    **

    Trojský kůň Marvelu 2. Opět zdánlivě se vymezující parodie na všechny ty úděsné a infantilní komiksové sračky, které na cílové diváky (retardy) s kadenci rotačního kulometu chrlí CD Komiks a Div. Když si odmyslím, že jsem za celou stopáž propadl nenucenému smíchu jen u parašutistického přistání vrcholícím usmaženým Pittem na drátech, zbyl mi jen stokrát prostřelený a rozsekaný hlavní hrdina (ke konci jsem se už upřímně modlil, ať konečně chcípne - definitivně), který u těch mnohačetných zranění řekne strašně kůůl ftipy, ale jinak se vůbec ničím neliší od zástupu tisíců kreslených "hrdinů" pro děti nebo panice, kteří mají všichni dva filmy ročně a pak jeden společný a ten se nazve třeba Avengays. Pro zjemnělé fanoušky všech těch úděsných soft vesmírů na jedno brdo to bude určitě další strašně nekorektní nářez. Pro člověka jako jsem já, který jestli něco ve filmových žánrech přímo nenávidí, jsou to indické muzikály a podobně atraktivní a smysluplné komiksové adaptace, nesledovatelné. A nesledovatelné z jediného důvodu, že Deadpool 1+2 a budoucí 3, 4, X-Force, Cable: Civil War, X-Force: Infinity War a Deadpool 5, jsou pokrytecky úplně stejný jako to, z čeho si dělají zdánlivě celý film prdel. 40 %

    • 20.7.2018  04:55

    Geniální skeptická a satirická perla z roku 2005, kterou evidentně většina hodnotících absolutně nepochopila. A nepochopit tak viditelnou nadsázku, která se v každém díle vysmívá všem těm ufologům a konspirátorům, to je vážně skoro umění. Perfektně jsem se pobavil, především u Dänikena, kterého spolu s jeho "teoriemi" tvůrci natřeli neskutečně elegantním způsobem a u všech těch animací, které dokreslovaly ty nesmysly, které "svědci" nebo ufologové pronášeli na kamery. 80 %

    • 10.7.2018  11:45
    Believer (2018)
    ***

    Díky tomu, že je mormonskou církví označovaná homosexualita za něco ďábelského, homosexuálové páchají v Utahu (mormonský stát) sebevraždy v množství, které se zcela vymyká statistikám. Jsou zavrženi jak církví, státem i vlastní rodinou, což jsou tři pilíře tamní společnosti a kultury, které jsou ve vyspělém světě 21. století striktně oddělené, leč v sektě, která nabobtnala do státu, je to jaksi norma. Frontman skupiny Imagine Dragons je gay a ještě k tomu mormon. I když vidí, že celý život vyrůstal v sektě a v sektářském myšlení, které je radioaktivní a kádruje lidi, je i nadále hrdý mormon a v tomto dokumentu bojuje o to, aby mormonská církev přestala homosexualitu potlačovat a mladí gay lidé se alespoň nezabíjeli. Není to tedy bojovník za racionalitu, je to sektářský reformátor. Pro oko ateistického středoevropana je to skutečně bizarní podívaná. Dokument je především důkazem, že pokud ty snůšky blábolů (libovolné náboženství na světě) vštěpujete lidem do hlavy už od dětství, jsou schopni tomu věřit i v dospělosti při plné racionalitě a i v případě, kdy je to samé náboženství označuje za dejme tomu podřadné. Za celý dokument nezazněla snad jediná věta, která by se kriticky otírala o celou víru, náboženství a náboženské instituce, a to v něm vystupovali především lidé, kteří byli tou samou vírou zavrženi, případně byli členy společnosti, která je zavrhovaná. 60 %

    • 3.6.2018  02:36
    Já, Simon (2018)
    *****

    Skvěle napsaný a zrežírovaný film z pozitivního fantasy světa pro teenagery, ve kterém je vše skvělé, od rodičů, kamarádů až po učitele. Zkrátka svět, na který se dá narazit jen ve filmech. K tomu je to ještě zatraceně fungující romantický film, při kterém se i čistokrevný heterák jako já přistihl u toho, že tomu klukovi tu "lásku" přeje. Pokud dokáže režisér podat gay romanci ze střední takovým způsobem, že se i heterosexuální cynik přistihne při slabší chvilce, je to zatraceně dobře odvedená práce. Nemluvě o tom, že zde fungovaly i komediální scény, které prokládaly děj. A ty dohromady poskládaly asi nejvtipnější komedii, kterou jsem za dlouhou dobu viděl (to zmiňuji jako kritiku těch ostatních "komedií"), ačkoliv je ten film čistokrevné drama a jeho primárním cílem není dostat diváka do inkontinence. Docela by mě zajímal pohled gayů, kteří tu niternost hlavní postavy musely prožívat přece jen jinak než třeba já. Jestli se tohle pro ně stane takovou teplou Láskou nebeskou, nebo jestli je to zcela mine a ten film bude perfektní romantika o gayích pro heteráky, ne pro gaye. 90 %

    • 30.5.2018  05:28
    Survivor: Ghost Island (TV pořad) (2018)
    **

    V dnešní obdobě pořadu stačí abys vyhrál dva první souboje o kmenovou imunitu a máš vystaráno skoro do finále. Je až absurdní sledovat tak zoufalé hráče jak ve sloučení kosí příslušníky druhého kmene jak v roce 2000 v Borneu, kdy na rozdíl od té 18 let staré záležitosti ti kosení prohráli jen dva kmenové souboje o imunitu a posléze díky stupidnímu promíchání kmenů první týden na ostrově jen početně nestačili na příslušníky toho druhého sektářského kmene. Většina kmenovek se nesla v duchu pohodlného většinového střílení kachen ve všech nových kmenech + sloučení a počet lidí s ochotou hrát a něco předvést se dal spočítat na prstech jedné useknuté ruky. Místo schopností je dnešní pořad díky Probstovi jen o štěstí, úspěch závislý na tom, že tě buďto bude tlačit produkce jako v minulé řadě, nebo budeš mít šťastnou ruku u losu šestý den na ostrově, a to nejenom ty, ale i všichni tví spojenci. Přehrát, přelstít, přežít se může s klidem vyměnit za vylosuj. Sloučení plné apatie, kdy z 13 hráčů 8 nehraje doslova nijak a největším hrozbám se donáší připravované blindsidy na ně, kdy donašeč předáním informace vůbec nic nezíská, jen uškodí hře vlastní. Vážně tomu pořadu pod taktovkou Probsta přestávám rozumět, zvláště když za tak podělaný průběh řady může opět jen on tím, že potenciálně kvalitní hráče nechá zhebnout v kmenové fázi díky losu, aby ve sloučení neměl kdo hrát, případně kdo oponovat "nejsilnějšímu" páru ve hře, který se veřejně chlubí všemi výhodami, svojí výrobou falešných imunit nebo nalezením skutečných a ačkoliv je tím nejsilnějším párem ve hře od prvního dne, žádného ze soupeřů ani nenapadne ho vyrazit. A pokud ano, přispěchá rychle nějaký osel a vše vykecá, což je jeho první věc, kterou za celou řadu udělá, aby tím nezískal doslova vůbec nic a naopak si uškodil. To myslím o herní úrovni této frašky a jeho remízových vítězích vypovídá více než dost. V co se, kurva, ten pořad změnil? Vůbec ho už nechápu, nemá žádné principy a koncepty, zvýhodňuje podprůměrné a neschopné, aktivním hráčům a papírovým hrozbám háže klacky pod nohy a dává jim na záda terč už v prvních dnech ve hře a čím novější řada, tím horší to je. A čím novější řada, tím více mě to nechává chladným. Podrobněji k hráčům a k řadě ZDE. 40 %

    • 29.5.2018  08:16
    Velká hra (2017)
    ***

    Úvodní promluva k divákovi u závodu v boulích nadchne a připraví ho na něco skutečně lahůdkově důmyslného. Následují dvě hodiny brutální polívky, které tu prolne základní definice pokeru, tu sterilní dialogy mezi hlavní postavou a jejím fiktivním advokátem nebo fotrem. Očekával jsem, už jen podle té synopse, že ta žena vybudovala pomalu kasíno, prala špinavé prachy pro mafii nebo zastřelila deset lidí. No a ona jen pronajala pokoj v hotelu, pozvala do něj zazobané gamblery a jednou dostala do huby od mafiána. To má být jako všechno? Ten film mohl být nadprůměrný pouze pokud by se natočil podle knihy, ve které by byla autorka upřímná a zmínila všechno, včetně jmen těch "selebrit" a historek, případně informací z podsvětí, které rozhodně měla. Ona ale takovou knihu nenapsala a celý tento film je díky tomu plný zbytečností, které slouží pouze k propagaci pevného charakteru Molly Bloom, která ze sebe bez veškeré prdele udělala heroickou a nezištně čestnou šéfku karbaníků, která by si klidně šla i sednout do vězení, jen aby neprozradila veřejnosti, že Tobey Maguire má malý péro a vynahrazuje si to u pokeru v zaplivaném baru Johnnyho Deppa, ve kterém tohoto Hráče X poprvé potkala. Ne, pusinko, tenhle příběh o tvé nesmírné čestnosti nezní věrohodně ani v podání Jessicy, kterou sis osobně vydupala. 60 %

    • 27.5.2018  23:48

    Spousta kvalitních nápadů a netradičních situací v ryze autorském soft thrilleru Krasinskiho, který napsal scénář, zahrál si hlavní roli (po boku skutečné/filmové manželky) a taky si vše zrežíroval. Tento tvůrčí i náplní rodinný film má bohužel pár zásadních problémů. První problém je, že se jedná o rodinný film odehrávající se celou stopáž na jedné farmě a z 90 minut se přesně 45 vůbec nic neděje. Dalším je nulová kontinuita v chování postav, kdy úvodních 45 minut školí samy sebe i diváky jak racionálně jednat v tomto specifickém prostředí a všechny tyto poučky jdou v druhé polovině filmu naprosto do háje a postavy jednají v takovém rozporu a iracionálně, že to vyústí až v boiler naprosto nesmyslné sebeobětování v závěru filmu, které podle norem samotného děje nedávalo smysl ani v tom co monstra dokáží rozpoznat a co ne, natož v samotném uvažování postav konec boileru. No a tím nejdůležitějším problémem je neschopnost Krasinskiho, stejně jako drtivé většiny současných hororových režisérů, vytěžit napětí ve scénách, které jsou primárně jen o napětí. Nemluvě o tom, že díky tak skromnému scénáři je schopen divák i díky pohledu na jeden trčící hřebík ve schodech poskládat následující děj od poloviny filmu, takovým způsobem, že být zkoušen u tabule a nic víc nevidět, s horší známkou než trojkou by neodešel. Údajně je ohlášeno pokračování, netuším čím bude chtít zaujmout, když "monstra" dokázaly vyděsit tak maximálně dětské diváky a samy postavy na ně našly recept. Ne, ta rodinka nebyla natolik sympatická a zajímavá aby na ní mohlo stát pokračování. Problémem veškerých současných hororů i po tomto sympatickém pokusu zůstává jediné, najít cokoliv čeho by se divák vůbec mohl bát a natočit to tak aby alespoň minutu děje pociťoval elementární napětí. 60 %

    • 13.5.2018  04:45
    Eurovision Song Contest 2018 (TV pořad) (2018)
    **

    26 úděsných pěveckých vystoupení, kdy si člověk řekne: "To ušlo." dvakrát za 3 hodiny, zbytek apaticky zhlédne, aby se prokousal k tomu "zábavnému" konci, který ho pokaždé akorát nasere. Odborná politická porota z účastnických zemí rozdělí hlasy podle toho jakého souseda či spojence má nejraději (nás tradičně nikdo, takže dostaneme hovno), přičtou se hlasy diváků, kteří pokud mají štěstí, vyhraje účinkující, který se jim skutečně líbil nejvíce a je po všem. O to je naše letošní 6. místo fakt cenné, takřka gigantický kulturní "úspěch" tuzemské svěží (ne)populární scény, kterou si střílí lidé do uší po celém světě. Šokující, ale pravděpodobně se lidem mimo ČR více líbí světová moderní hudba než námi dříve vyslaní Kabáti zpívající o chlapech, co se posrali s nožem anebo sekerou.Ta soutěž je příšerná sračka, ale nutí české organizátory soutěže a s nimi i hudební scénu, aby si hrála na světovou a vyslala do soutěže někoho, kdo se zalíbí i mimo hranice, čímž se vyšle vzkaz především do ČR, kde je vrchol popu stále Michal David, Kryštof nebo Chinaski s texty z generátoru náhodných slov s pozadím špatně zparodovaného italského disca 80. let nebo britského pop-rocku let 90., že svět je (půl století) trochu jinde a ne pouze v hudbě. Třeba se díky tomu naše nepopulární hudba trochu zlepší a člověk se nepoblije pokaždé, když omylem zapne rádio, protože jinak k jejímu aktivnímu vyhledávání nutkání skutečně nemá. A absence kýblu u rádiových přijímačů je pádný důvod, proč jednou za pár let přetrpět tři hodiny Eurovizi, která by se měla používat místo waterboardingu a zpívat by pak začal skutečně úplně každý. 40 % Pro zajímavost: Izrael, Rakousko, tam jsme skončili u diváků na 1. místě.

    • 9.5.2018  03:02
    The Vietnam War (TV seriál) (2017)
    *****

    Viděl jsem hodně dokumentárních sérií, ale o žádné se nedalo říct, že pokud byste jí celou dokoukali a pokud možno si z ní všechno zapamatovali, stanete se expertem na dané téma. O této to říct mohu, protože nic tak obsáhle mapujícího a zasvěcujícího jsem snad ještě v dokumentárním žánru neviděl, ani v té miliardě dokumentárních sérií o 2. světové se k tomuto nenajde srovnání. Ve vlastní nadutosti jsem to po první epizodě zabalil a vrátil se k sérii až po několika měsících jako k večerníčku, u kterého jsem chtěl co nejdříve usnout na chatě. Usnul jsem v šest ráno po pěti epizodách po sobě, kdy některé z nich měly i dvě hodiny. Není to dokumentární série pro "milovníky" dokumentů, staticky sledujících Primu ZOOM. Je to pro skutečné fajnšmekry, které dané téma natolik zajímá, nebo je natolik baví dokumentární žánr, že se na tu sedmnáctihodinovou přednášku ochotně vydají a klidně se prokousají i tím zdánlivě méně podstatným a zábavným, aby viděli to, co si mysleli, že byla vietnamská válka. Já sám měl před zhlédnutím určitou představu a tu jsem na konci musel korigovat a pokud vás relevantní a profesionální dokument nakopne do prdele a vy po jeho zhlédnutí přehodnotíte některé své názory, není lepšího důkazu o důležitosti celého dokumentárního žánru. Abych nad tím jen nehonil, mohu vytknout snad jen nepřehledné znázornění map a označování v nich pozic nebo postupů zúčastněných stran. Když už si dal někdo takovou snad i životní práci se sestavováním takto podrobné analýzy celé války, na tomhle si měl dát záležet také. 100 %

    • 23.4.2018  18:32

    Špionážní fantasy, ve kterém se civilistka a něžná primabalerína během tříměsíčního výcviku v bordelu stane nejlepší agentkou v oboru a přesto je tohle ta nejmenší nelogická blbost, u které jsem při sledování protáčel bulvy. Vlastně k tomu ani nemám co napsat, je to tak debilní a nerealistické, plné špionážního sci-fi, kde postavy jednají až grotesktně neprofesionálně a nesmyslně, že scénář snad musel napsat patnáctiletý panic, který u psaní snil, že bude součástí výcviku volavek, konečně zažije (nucený) sex a když při psaní scénáře konečně dohonil, zjistil, že má erotickou povídku, ale žádný námět pro film. Tak apaticky dopsal ten zbytek, který podle toho vypadá. 40 %

    • 20.4.2018  15:01
    Nepřátelé (2017)
    *****

    Psychologická sonda do ztrápených melancholických duší z dob indiánsko-amerických válek, které připomínaly spíše středověk a genocidu než válku v pravém slova smyslu. Zpětná traumata postav pak hrají prim v celém ději, který zdánlivě nenápadně, ale zároveň geniálně přesně, poodkrývá snad většinu problémů indiánské otázky té doby, ačkoliv někomu při dlouhé výpravě po nádherné krajině mohou připadat snad až směšně nevyřčené a takřka neviditelné. Přiznávám, že sám podobné zdlouhavé eposy plné niterných pocitů postav nevyhledávám, ale o toto období se celkem zajímám a proto jsem v těch náznacích a dialozích postav viděl hrůzy, které se v historii skutečně děly, ačkoliv pro člověka nepolíbeného informacemi nebo historií to byl jen běžný rozhovor dvou postav, případně scéna, která mu nedává moc smysl a řekl si, že takhle by to určitě neřešil. Není to tedy western v pravém slova smyslu, akce je spíše poskromnu, je to film pro určitou cílovou skupinu, pro tu bude Hostiles naprostá lahůdka. Pro druhou skupinu, ve které bych byl za normálních okolností i já sám, to bude patrně až příliš zdlouhavá záležitost plná zdánlivě nepodstatných rozhovorů a nudné psychologie postav. 90 %

    • 18.3.2018  01:34

    Klasická americká pocta "dosaď libovolné povolání, při kterém někdo zemřel" se vším všudy. Naštěstí se patos držel na hollywoodské uzdě, což je pro Američana totálně bez heroizace, pro Evropana je to snesitelná dávka patosu. Problém filmu spočívá ve stavbě děje. Dvě hodiny jsou servírované rodinné situace a dramata, občas proložené kopáním lesní zeminy lopatami a teorií jak zvládat rozsáhlé ohně (vidět to totiž moc není, takže se o tom jen kecá a skrze dialogy vysvětluje divákovi, který ten systém pochopí, ale stejně si ho nedovede pořádně představit). Jsem pyroman (sexuálně mě nevzrušuje po nocích lézt do stodol JZD a podpalovat je, ale nevynechám příležitost zapálit téměř cokoliv, když je to samozřejmě k užitku), takže mě po celý film dost sráželo, že při sledování pocty mrtvým hasičům vidím místo jejich zajímavého povolání jen jejich názory na rodinu a jak se kladní "bráchové" s citem pro povinnost hezky americky hecují. Závěr a pomyslný vrchol filmu byl pak totálně nepřehledný, hlavní postavy doslova sfouknutí za vteřinu na prach, bez vylíčení hrůzy, nervů a zoufalosti, které bezprostředně předtím nastaly a především bez vylíčení komplexní situace a jak k ní vlastně došlo, kdo co posral, kdo co podcenil. Film koncipován vysloveně pro pozůstalé, osekán jen tak, aby pokud možno nikoho z nich neurazil nebo nešokoval, ale aby si u něj dosyta dojatí pobrečeli. No a to je přesně jeho největší problém. 65 %

    • 4.3.2018  01:33

    Jestli jsem něčeho milovníkem a mám o tom přehled, pak je to dokumentární žánr a hokej. The Nagano Tapes je po filmařských stránkách asi jeden z deseti nejlepších dokumentů, které jsem v životě viděl a bezesporu ten nejlepší sportovní dokument. To píšu bez veškerého sentimentu, i kdyby ten turnaj vyhrál Kazachstán a dokument byl o něm v identickém provedení, bavil by mě úplně stejně. Ačkoliv mám notoricky nakoukanou dobovou VHS kazetu a hokej mě zajímá a baví, některé vyštrachané informace a především pohledy samotných protagonistů pro mě byly zcela nové. Marginální výtky mohu mít snad jen k tomu, že stopáži by slušelo o 20 minut víc a trochu větší zasvěcení do sportovní stránky turnaje včetně představení největších hvězd (Švédové a Finové jsou zde vynecháni). Celý sportovní pavouk mimo nás byl ignorován (sportovního diváka ze zahraničí by zajímal) a byly opomenuty i sportovní témata té doby týkající se turnaje, například rozhodčí a jejich posuzování zákroků, či český protest proti Švédům (Ulf Samuelsson). To je mi ale vlastně ve výsledku jedno, protože tomu se detailně věnuje třeba výše zmíněná alternativa. Ano, takto se dělá světová dokumentární tvorba 21. století a jsem nesmírně hrdý, že do této doby neznámý Ondřej Hudeček předvedl vlastní obdobu Nagana, ne na ledových kluzištích, ale na poli dokumentárního žánru. Víc podobných talentovaných českých lidí, víc podobné tvorby, která se vymaňuje z české průměrnosti a marastu. Přeju jemu i nám všem aby měl dokument co největší světový dosah a zakoupila ho některá ze zahraničních TV, protože nejde ani tak o malicherné vítězství na jednom turnaji před 20 lety, jde o geniálně minimalistické zobrazení českého 20. století, které by mělo vidět co největší procento zahraničních diváků a co největší počet Čechů by si ho měl povinně připomenout, protože začíná zapomínat. 100 % ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- V době Nagana mi bylo 8 a taky si pamatuji kde jsem v tu dobu byl. Na škole v přírodě nás vyhodili učitelé do pokojů z místnosti s televizí, aby se mohli sami podívat na reprízu ČR - Kanada. Dívat jsme se chtěli i my, leč národní soudržnost na hory patrně nedorazila. Když jsem jako jediný zůstal za dveřmi a cca. půl hodiny alespoň poslouchal a vzrušující dění si pouze představoval, po nenápadném nakouknutí dovnitř a mém okamžitém zpozorování přede mnou zabouchli dveře, aby se v místnosti 30x3km mohli dívat ve třech sami. Proto mě trochu pobavila ta sentimentální pasáž jak se celý národ semkl a díval se společně. Škoda, mohl jsem mít taky pěkné vzpomínky, takhle si z Nagana vybavuji jen ta masivní dřevěná futra.

    • 1.1.2018  03:06

    Futuristická depresivní melancholie, která má až nemístně přepálenou stopáž, která chvílemi nenabídne nic, krom úmorných natahovaných scén naprosto bez tempa. Na film jsem se těšil, snažil se, ale stejně jsem u něj třikrát usnul, kombinace hudby a scén chvílemi navozuje dojem videa pro lidi trpící nespavostí. Scénář by s elementárním vypravěčským tempem dal sotva na hodinu, další téměř dvě jsou jen pózou, vlastně je to futuristická verze Revenanta. Ten ovšem nabídl zajímavou zápletku, která člověka držela v pozornosti i při desetiminutových záběrech na koruny stromů, o Blade Runnerovi něco podobného říct bohužel nelze. Během téměř tří hodin bych rovněž očekával trochu více představení tamního světa, ne pár místností, jednu továrnu a veškerý exteriér zaplácnutý mlhami, tmou nebo hustou bouřkou, aby nebylo vidět pokud možno nic, krom loga Sony. Zklamání, čekal jsem víc a rozhodně něco diametrálně odlišného. 60 %

    • 30.12.2017  03:10

    Největší podvod ze strany produkce v historii Survivora. Nikdy jsem ještě neviděl nic tak účelově upravovaného a zfixlovaného ve prospěch jedné konkrétní osoby ve hře. Gratuluji, Probste. Našel jsi nové dno. 0 % Podrobněji zde.

    • 27.10.2017  09:28

    Pokud se jmenujete Dick, nemůžete vlastně točit nic jiného než témata o znásilňování. Bohužel, ačkoliv dick opět vybral silné a lákavé téma, není schopný ho ukočírovat. Pasáže, ze kterých by leckterý dokumentární mazák udělal emoční vrcholy filmu, tam péro nechá jen mluvicí hlavy a spoléhá na přirozenou empatii diváka. Empatický divák je ale ten poslední, na koho by měl mířit. Přesto se o proti předchozímu kousku o něco zlepšil a člověk vidí i nějaké ty akčnější střihy a vše má o něco modernější pojetí. Přesto je to šíleně málo, aby to zaujalo širší veřejnost a dokumenty s poselstvím by měly mít především co největší divácký dosah, protože jinak jsou k ničemu. Tento dokument je po filmařské a vypravěčské stránce nuda, což je škoda, ty holky by si zasloužily pozornost a zájem širší veřejnosti. Nadhodnocují jen díky nim. 70 %

    • 25.10.2017  03:04
    Zyma v ogni (2015)
    *****

    Proruská hovna budou hystericky kvičet o propagandě, aniž by předložily jediný pádný argument, krom stupidních konspiračních teorií nebo záměrných kremelských dezinformací. Normálně smýšlející člověk před odhodláním lidí z Majdanu smekne, stejně jako před Ukrajinci samotnými, kteří ještě dávno po Majdanu musí bojovat v cizí občanské válce na vlastním území proti ruským vojákům na "dovolené". Dokument vřele doporučuji, rusofilům doporučuji emigraci do Ruska, ony by je ty názory po týdnu v jejich domnělém ráji rychle přešly. 90 %

    • 24.10.2017  09:29
    Amanda Knox (2016)
    ***

    Je zcela jasné, že italská policie dojela při vyšetřování na vlastní diletantismus při zacházení s důkazy. Nelze rovněž popřít, že konečný rozsudek je spravedlivý, protože tímto odfláknutým způsobem nikoho nelze dostat do vězení a myslet to jinak než jako špatný vtip. Co ovšem nelze popřít je fakt, že nepřímé důkazy hovořily až neuvěřitelně v neprospěch Amandy Knox, která je nesmírně vypočítavá a teatrální herečka naprosto bez citů, kdy její chování jak před kamerou v tomto dokumentu, tak při vyšetřování vraždy a samotném soudním přelíčení bylo jedno velké divadlo. Případ znám už z jiného dokumentu, který byl k Amandě výrazně kritičtější, nežral jí tolik tu pohádku a nepřistupoval na její skvělé verbální cvičení, ale zaměřoval se více na nepřímé důkazy, které bohužel neumí mluvit a nemají pronikavé modré oči. Tento dokument předstírá, že je objektivní, hraje s divákem zdánlivě otevřenou hru a předkládá mu možnosti, ale pokud by divák dříve případ neznal a tohle byla jeho první zkušenost, pak by po jeho sledování zcela jistě došel k závěru, že to byl jen vykonstruovaný proces s americkým andílkem, za který vlastně mohl jen nenasytný bulvár. Dokument absolutně ignoruje kontroverze ohledně teorie hlavní protagonistky a pokud už je ojediněle připustí, jsou shazovány ze stolu jako jakési psychické zhroucení při výslechu zapříčiněné stresem z policie. Psychické zhroucení u člověka, který je schopen se na povel rozbrečet a v telefonátech pár hodin po objevení spolubydlící s podřezaným hrdlem mluvit s kámoškou o tom, jak žhavý je její boyfriend. Amanda Knox vykazuje známky typického psychopata, člověk bez schopnosti empatie, bez elementárních citů, egoistický narcis, ale přesvědčivý manipulátor a úchvatný herec. To z vás ovšem ještě nedělá vraha, takže ať si každý odpoví sám, co mu přijde na tomto kontroverzním případu více pravděpodobné. Můj názor? Teorie o černém zlodějovi, který se dostal do bytu zavražděné dveřmi zcela bez agrese, tu znásilnil a až nesmyslně rituálně mučivým způsobem zavraždil, vysral se u ní na záchodě a ani po sobě nespláchl, ale zároveň zcela chladnokrevně, vypočítavě a notně nelogicky narafičil vloupání do domu oknem, a ačkoliv je zloděj a přišel tam vlastně krást, neukradl z bytu ani minci, to mi nepřijde jako pravděpodobný a relevantní výklad vraždy, ve které hlavní podezřelí měnili výpovědi každých deset minut. Bohužel to je a navždy zůstane oficiálním zdůvodněním, což musí být příšerné především pro pozůstalé. 60 %

    • 9.10.2017  13:58
    7 životů (2017)
    **

    Úmorné dvě hodiny dystopického sci-fi pro dospělé, které působí ještě tupějším dojmem než obdobné kousky určené pro děti, které v posledních letech zaplavily sci-fi žánr jako rakovina a nedovolily studiím produkovat temné a krvavé sci-fi pro dospělé, když jim více něž dost sypaly romantické sci-fi pohádky pro děti s desetinou rozpočtu. To, co stačí pro čtrnáctiletou a čerstvě ovulující lolitu, to holt nestačí pro mě a pár useknutých prstů a prostřelených hlav na tom rozhodně nic nezmění. Od pohledu je to děsně low budget, CGI na úrovni průměrného televizním seriálu a charaktery postav ploché jak poprsí Rape.ace, které bohužel ukáže. Dojelo to na naprosto stejné neduhy jako obdobně nepovedená exhibice Hardyho v Degenách zločinu , zde o to víc umocněno tím, že měl vše na starost průměrný režisér, který zkrátka nedokázal ukočírovat hlavní postavu v dialozích se zeleným plátnem tak, aby vše působilo realisticky. Noomi tedy možná s vypětím všeho přehrávání vyprdne sedm různých charakterů do jednoho filmu, ale když se pak v postprodukci spojí do jednoho záběru, působí to spíše křečovitě, rozhodně ne přirozeně. Pokud film sráží mizerné triky, 7 hlavních postav, které na sebe reagují stylem, kdy úplně slyšíte režiséra jak řve: "odpověděla ti, otoč se doleva a reaguj", v lepším případě průměrné herecké výrony všech ostatních, dost debilní a nelogický scénář bez představivosti a sentiment, zbudou vám jen ty nahé kozy Noomi. Jestli je chcete mermomocí vidět, zajděte na ně do kina, jiný důvod k jeho návštěvě mít nebudete. 44 %

    • 28.9.2017  05:18
    Take me out (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Plejáda exhibujících zaplacených kurev (od pohledu i povoláním) a obdobných imbecilů, kteří jsou tak zoufalí, že to možná dělají i zadarmo. Perfektní freak show pro unikátní rozpoložení nálady, kdy máte chuť někým nebetyčně pohrdat a cítit se při pohledu na něj jako génius. Pro jiné účely zcela nepoužitelný pořad, ale věřím, že ve vidláckém Česku to má sledovanost luxusní, konečně pořad na intelektuální úrovni pravidelného diváka televize. 0 %

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace