Zeck

Zeck

Zeck Tyler

okres Hradec Králové
fekální recese a infantilní humor

homepage

282 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 12.8.2018  18:36

    Pilot, který přesvědčil... Že s touto rafinovanou telenovelou navlečenou do atraktivního obsazení a prostředí skutečně není třeba ztrácet čas. Má to zcela tradiční "westernové" (tohle je western asi jako já kovboj) seriálové osnovy ve formě tří stran hájících své zájmy, které jsou v přímém rozporu se zájmy stran ostatních, ale nenabídne to krom rodinných dramat absolutně nic, co by diváka donutilo k pociťování elementární zábavy. Postavy jsou stereotypní karikatury řešící pro diváka irelevantní rodinné a kariérní problémy a 90 minutová stopáž se při sledování těchto nudných patálií vleče jak smrad. Čekal jsem něco jako Hatfields & McCoys ze současnosti a dostal vyčpělý Dallas.

    • 11.8.2018  18:02
    Deadpool 2 (2018)
    **

    Trojský kůň Marvelu 2. Opět zdánlivě se vymezující parodie na všechny ty úděsné a infantilní komiksové sračky, které na cílové diváky (retardy) s kadenci rotačního kulometu chrlí CD Komiks a Div. Když si odmyslím, že jsem za celou stopáž propadl nenucenému smíchu jen u parašutistického přistání vrcholícím usmaženým Pittem na drátech, zbyl mi jen stokrát prostřelený a rozsekaný hlavní hrdina (ke konci jsem se už upřímně modlil, ať konečně chcípne - definitivně), který u těch mnohačetných zranění řekne strašně kůůl ftipy, ale jinak se vůbec ničím neliší od zástupu tisíců kreslených "hrdinů" pro děti nebo panice, kteří mají všichni dva filmy ročně a pak jeden společný a ten se nazve třeba Avengays. Pro zjemnělé fanoušky všech těch úděsných soft vesmírů na jedno brdo to bude určitě další strašně nekorektní nářez. Pro člověka jako jsem já, který jestli něco ve filmových žánrech přímo nenávidí, jsou to indické muzikály a podobně atraktivní a smysluplné komiksové adaptace, nesledovatelné. A nesledovatelné z jediného důvodu, že Deadpool 1+2 a budoucí 3, 4, X-Force, Cable: Civil War, X-Force: Infinity War a Deadpool 5, jsou pokrytecky úplně stejný jako to, z čeho si dělají zdánlivě celý film prdel. 40 %

    • 20.7.2018  04:55

    Geniální skeptická a satirická perla z roku 2005, kterou evidentně většina hodnotících absolutně nepochopila. A nepochopit tak viditelnou nadsázku, která se v každém díle vysmívá všem těm ufologům a konspirátorům, to je vážně skoro umění. Perfektně jsem se pobavil, především u Dänikena, kterého spolu s jeho "teoriemi" tvůrci natřeli neskutečně elegantním způsobem a u všech těch animací, které dokreslovaly ty nesmysly, které "svědci" nebo ufologové pronášeli na kamery. 80 %

    • 10.7.2018  11:45
    Believer (2018)
    ***

    Díky tomu, že je mormonskou církví označovaná homosexualita za něco ďábelského, homosexuálové páchají v Utahu (mormonský stát) sebevraždy v množství, které se zcela vymyká statistikám. Jsou zavrženi jak církví, státem i vlastní rodinou, což jsou tři pilíře tamní společnosti a kultury, které jsou ve vyspělém světě 21. století striktně oddělené, leč v sektě, která nabobtnala do státu, je to jaksi norma. Frontman skupiny Imagine Dragons je gay a ještě k tomu mormon. I když vidí, že celý život vyrůstal v sektě a v sektářském myšlení, které je radioaktivní a kádruje lidi, je i nadále hrdý mormon a v tomto dokumentu bojuje o to, aby mormonská církev přestala homosexualitu potlačovat a mladí gay lidé se alespoň nezabíjeli. Není to tedy bojovník za racionalitu, je to sektářský reformátor. Pro oko ateistického středoevropana je to skutečně bizarní podívaná. Dokument je především důkazem, že pokud ty snůšky blábolů (libovolné náboženství na světě) vštěpujete lidem do hlavy už od dětství, jsou schopni tomu věřit i v dospělosti při plné racionalitě a i v případě, kdy je to samé náboženství označuje za dejme tomu podřadné. Za celý dokument nezazněla snad jediná věta, která by se kriticky otírala o celou víru, náboženství a náboženské instituce, a to v něm vystupovali především lidé, kteří byli tou samou vírou zavrženi, případně byli členy společnosti, která je zavrhovaná. 60 %

    • 3.6.2018  02:36
    Já, Simon (2018)
    *****

    Skvěle napsaný a zrežírovaný film z pozitivního fantasy světa pro teenagery, ve kterém je vše skvělé, od rodičů, kamarádů až po učitele. Zkrátka svět, na který se dá narazit jen ve filmech. K tomu je to ještě zatraceně fungující romantický film, při kterém se i čistokrevný heterák jako já přistihl u toho, že tomu klukovi tu "lásku" přeje. Pokud dokáže režisér podat gay romanci ze střední takovým způsobem, že se i heterosexuální cynik přistihne při slabší chvilce, je to zatraceně dobře odvedená práce. Nemluvě o tom, že zde fungovaly i komediální scény, které prokládaly děj. A ty dohromady poskládaly asi nejvtipnější komedii, kterou jsem za dlouhou dobu viděl (to zmiňuji jako kritiku těch ostatních "komedií"), ačkoliv je ten film čistokrevné drama a jeho primárním cílem není dostat diváka do inkontinence. Docela by mě zajímal pohled gayů, kteří tu niternost hlavní postavy musely prožívat přece jen jinak než třeba já. Jestli se tohle pro ně stane takovou teplou Láskou nebeskou, nebo jestli je to zcela mine a ten film bude perfektní romantika o gayích pro heteráky, ne pro gaye. 90 %

    • 30.5.2018  05:28
    Survivor: Ghost Island (TV pořad) (2018)
    **

    V dnešní obdobě pořadu stačí abys vyhrál dva první souboje o kmenovou imunitu a máš vystaráno skoro do finále. Je až absurdní sledovat tak zoufalé hráče jak ve sloučení kosí příslušníky druhého kmene jak v roce 2000 v Borneu, kdy na rozdíl od té 18 let staré záležitosti ti kosení prohráli jen dva kmenové souboje o imunitu a posléze díky stupidnímu promíchání kmenů první týden na ostrově jen početně nestačili na příslušníky toho druhého sektářského kmene. Většina kmenovek se nesla v duchu pohodlného většinového střílení kachen ve všech nových kmenech + sloučení a počet lidí s ochotou hrát a něco předvést se dal spočítat na prstech jedné useknuté ruky. Místo schopností je dnešní pořad díky Probstovi jen o štěstí, úspěch závislý na tom, že tě buďto bude tlačit produkce jako v minulé řadě, nebo budeš mít šťastnou ruku u losu šestý den na ostrově, a to nejenom ty, ale i všichni tví spojenci. Přehrát, přelstít, přežít se může s klidem vyměnit za vylosuj. Sloučení plné apatie, kdy z 13 hráčů 8 nehraje doslova nijak a největším hrozbám se donáší připravované blindsidy na ně, kdy donašeč předáním informace vůbec nic nezíská, jen uškodí hře vlastní. Vážně tomu pořadu pod taktovkou Probsta přestávám rozumět, zvláště když za tak podělaný průběh řady může opět jen on tím, že potenciálně kvalitní hráče nechá zhebnout v kmenové fázi díky losu, aby ve sloučení neměl kdo hrát, případně kdo oponovat "nejsilnějšímu" páru ve hře, který se veřejně chlubí všemi výhodami, svojí výrobou falešných imunit nebo nalezením skutečných a ačkoliv je tím nejsilnějším párem ve hře od prvního dne, žádného ze soupeřů ani nenapadne ho vyrazit. A pokud ano, přispěchá rychle nějaký osel a vše vykecá, což je jeho první věc, kterou za celou řadu udělá, aby tím nezískal doslova vůbec nic a naopak si uškodil. To myslím o herní úrovni této frašky a jeho remízových vítězích vypovídá více než dost. V co se, kurva, ten pořad změnil? Vůbec ho už nechápu, nemá žádné principy a koncepty, zvýhodňuje podprůměrné a neschopné, aktivním hráčům a papírovým hrozbám háže klacky pod nohy a dává jim na záda terč už v prvních dnech ve hře a čím novější řada, tím horší to je. A čím novější řada, tím více mě to nechává chladným. Podrobněji k hráčům a k řadě ZDE. 40 %

    • 29.5.2018  08:16
    Velká hra (2017)
    ***

    Úvodní promluva k divákovi u závodu v boulích nadchne a připraví ho na něco skutečně lahůdkově důmyslného. Následují dvě hodiny brutální polívky, které tu prolne základní definice pokeru, tu sterilní dialogy mezi hlavní postavou a jejím fiktivním advokátem nebo fotrem. Očekával jsem, už jen podle té synopse, že ta žena vybudovala pomalu kasíno, prala špinavé prachy pro mafii nebo zastřelila deset lidí. No a ona jen pronajala pokoj v hotelu, pozvala do něj zazobané gamblery a jednou dostala do huby od mafiána. To má být jako všechno? Ten film mohl být nadprůměrný pouze pokud by se natočil podle knihy, ve které by byla autorka upřímná a zmínila všechno, včetně jmen těch "selebrit" a historek, případně informací z podsvětí, které rozhodně měla. Ona ale takovou knihu nenapsala a celý tento film je díky tomu plný zbytečností, které slouží pouze k propagaci pevného charakteru Molly Bloom, která ze sebe bez veškeré prdele udělala heroickou a nezištně čestnou šéfku karbaníků, která by si klidně šla i sednout do vězení, jen aby neprozradila veřejnosti, že Tobey Maguire má malý péro a vynahrazuje si to u pokeru v zaplivaném baru Johnnyho Deppa, ve kterém tohoto Hráče X poprvé potkala. Ne, pusinko, tenhle příběh o tvé nesmírné čestnosti nezní věrohodně ani v podání Jessicy, kterou sis osobně vydupala. 60 %

    • 27.5.2018  23:48

    Spousta kvalitních nápadů a netradičních situací v ryze autorském soft thrilleru Krasinskiho, který napsal scénář, zahrál si hlavní roli (po boku skutečné/filmové manželky) a taky si vše zrežíroval. Tento tvůrčí i náplní rodinný film má bohužel pár zásadních problémů. První problém je, že se jedná o rodinný film odehrávající se celou stopáž na jedné farmě a z 90 minut se přesně 45 vůbec nic neděje. Dalším je nulová kontinuita v chování postav, kdy úvodních 45 minut školí samy sebe i diváky jak racionálně jednat v tomto specifickém prostředí a všechny tyto poučky jdou v druhé polovině filmu naprosto do háje a postavy jednají v takovém rozporu a iracionálně, že to vyústí až v boiler naprosto nesmyslné sebeobětování v závěru filmu, které podle norem samotného děje nedávalo smysl ani v tom co monstra dokáží rozpoznat a co ne, natož v samotném uvažování postav konec boileru. No a tím nejdůležitějším problémem je neschopnost Krasinskiho, stejně jako drtivé většiny současných hororových režisérů, vytěžit napětí ve scénách, které jsou primárně jen o napětí. Nemluvě o tom, že díky tak skromnému scénáři je schopen divák i díky pohledu na jeden trčící hřebík ve schodech poskládat následující děj od poloviny filmu, takovým způsobem, že být zkoušen u tabule a nic víc nevidět, s horší známkou než trojkou by neodešel. Údajně je ohlášeno pokračování, netuším čím bude chtít zaujmout, když "monstra" dokázaly vyděsit tak maximálně dětské diváky a samy postavy na ně našly recept. Ne, ta rodinka nebyla natolik sympatická a zajímavá aby na ní mohlo stát pokračování. Problémem veškerých současných hororů i po tomto sympatickém pokusu zůstává jediné, najít cokoliv čeho by se divák vůbec mohl bát a natočit to tak aby alespoň minutu děje pociťoval elementární napětí. 60 %

    • 13.5.2018  04:45
    Eurovision Song Contest 2018 (TV pořad) (2018)
    **

    26 úděsných pěveckých vystoupení, kdy si člověk řekne: "To ušlo." dvakrát za 3 hodiny, zbytek apaticky zhlédne, aby se prokousal k tomu "zábavnému" konci, který ho pokaždé akorát nasere. Odborná politická porota z účastnických zemí rozdělí hlasy podle toho jakého souseda či spojence má nejraději (nás tradičně nikdo, takže dostaneme hovno), přičtou se hlasy diváků, kteří pokud mají štěstí, vyhraje účinkující, který se jim skutečně líbil nejvíce a je po všem. O to je naše letošní 6. místo fakt cenné, takřka gigantický kulturní "úspěch" tuzemské svěží (ne)populární scény, kterou si střílí lidé do uší po celém světě. Šokující, ale pravděpodobně se lidem mimo ČR více líbí světová moderní hudba než námi dříve vyslaní Kabáti zpívající o chlapech, co se posrali s nožem anebo sekerou.Ta soutěž je příšerná sračka, ale nutí české organizátory soutěže a s nimi i hudební scénu, aby si hrála na světovou a vyslala do soutěže někoho, kdo se zalíbí i mimo hranice, čímž se vyšle vzkaz především do ČR, kde je vrchol popu stále Michal David, Kryštof nebo Chinaski s texty z generátoru náhodných slov s pozadím špatně zparodovaného italského disca 80. let nebo britského pop-rocku let 90., že svět je (půl století) trochu jinde a ne pouze v hudbě. Třeba se díky tomu naše nepopulární hudba trochu zlepší a člověk se nepoblije pokaždé, když omylem zapne rádio, protože jinak k jejímu aktivnímu vyhledávání nutkání skutečně nemá. A absence kýblu u rádiových přijímačů je pádný důvod, proč jednou za pár let přetrpět tři hodiny Eurovizi, která by se měla používat místo waterboardingu a zpívat by pak začal skutečně úplně každý. 40 % Pro zajímavost: Izrael, Rakousko, tam jsme skončili u diváků na 1. místě.

    • 9.5.2018  03:02
    The Vietnam War (TV seriál) (2017)
    *****

    Viděl jsem hodně dokumentárních sérií, ale o žádné se nedalo říct, že pokud byste jí celou dokoukali a pokud možno si z ní všechno zapamatovali, stanete se expertem na dané téma. O této to říct mohu, protože nic tak obsáhle mapujícího a zasvěcujícího jsem snad ještě v dokumentárním žánru neviděl, ani v té miliardě dokumentárních sérií o 2. světové se k tomuto nenajde srovnání. Ve vlastní nadutosti jsem to po první epizodě zabalil a vrátil se k sérii až po několika měsících jako k večerníčku, u kterého jsem chtěl co nejdříve usnout na chatě. Usnul jsem v šest ráno po pěti epizodách po sobě, kdy některé z nich měly i dvě hodiny. Není to dokumentární série pro "milovníky" dokumentů, staticky sledujících Primu ZOOM. Je to pro skutečné fajnšmekry, které dané téma natolik zajímá, nebo je natolik baví dokumentární žánr, že se na tu sedmnáctihodinovou přednášku ochotně vydají a klidně se prokousají i tím zdánlivě méně podstatným a zábavným, aby viděli to, co si mysleli, že byla vietnamská válka. Já sám měl před zhlédnutím určitou představu a tu jsem na konci musel korigovat a pokud vás relevantní a profesionální dokument nakopne do prdele a vy po jeho zhlédnutí přehodnotíte některé své názory, není lepšího důkazu o důležitosti celého dokumentárního žánru. Abych nad tím jen nehonil, mohu vytknout snad jen nepřehledné znázornění map a označování v nich pozic nebo postupů zúčastněných stran. Když už si dal někdo takovou snad i životní práci se sestavováním takto podrobné analýzy celé války, na tomhle si měl dát záležet také. 100 %

    • 23.4.2018  18:32

    Špionážní fantasy, ve kterém se civilistka a něžná primabalerína během tříměsíčního výcviku v bordelu stane nejlepší agentkou v oboru a přesto je tohle ta nejmenší nelogická blbost, u které jsem při sledování protáčel bulvy. Vlastně k tomu ani nemám co napsat, je to tak debilní a nerealistické, plné špionážního sci-fi, kde postavy jednají až grotesktně neprofesionálně a nesmyslně, že scénář snad musel napsat patnáctiletý panic, který u psaní snil, že bude součástí výcviku volavek, konečně zažije (nucený) sex a když při psaní scénáře konečně dohonil, zjistil, že má erotickou povídku, ale žádný námět pro film. Tak apaticky dopsal ten zbytek, který podle toho vypadá. 40 %

    • 20.4.2018  15:01
    Nepřátelé (2017)
    *****

    Psychologická sonda do ztrápených melancholických duší z dob indiánsko-amerických válek, které připomínaly spíše středověk a genocidu než válku v pravém slova smyslu. Zpětná traumata postav pak hrají prim v celém ději, který zdánlivě nenápadně, ale zároveň geniálně přesně, poodkrývá snad většinu problémů indiánské otázky té doby, ačkoliv někomu při dlouhé výpravě po nádherné krajině mohou připadat snad až směšně nevyřčené a takřka neviditelné. Přiznávám, že sám podobné zdlouhavé eposy plné niterných pocitů postav nevyhledávám, ale o toto období se celkem zajímám a proto jsem v těch náznacích a dialozích postav viděl hrůzy, které se v historii skutečně děly, ačkoliv pro člověka nepolíbeného informacemi nebo historií to byl jen běžný rozhovor dvou postav, případně scéna, která mu nedává moc smysl a řekl si, že takhle by to určitě neřešil. Není to tedy western v pravém slova smyslu, akce je spíše poskromnu, je to film pro určitou cílovou skupinu, pro tu bude Hostiles naprostá lahůdka. Pro druhou skupinu, ve které bych byl za normálních okolností i já sám, to bude patrně až příliš zdlouhavá záležitost plná zdánlivě nepodstatných rozhovorů a nudné psychologie postav. 90 %

    • 18.3.2018  01:34

    Klasická americká pocta "dosaď libovolné povolání, při kterém někdo zemřel" se vším všudy. Naštěstí se patos držel na hollywoodské uzdě, což je pro Američana totálně bez heroizace, pro Evropana je to snesitelná dávka patosu. Problém filmu spočívá ve stavbě děje. Dvě hodiny jsou servírované rodinné situace a dramata, občas proložené kopáním lesní zeminy lopatami a teorií jak zvládat rozsáhlé ohně (vidět to totiž moc není, takže se o tom jen kecá a skrze dialogy vysvětluje divákovi, který ten systém pochopí, ale stejně si ho nedovede pořádně představit). Jsem pyroman (sexuálně mě nevzrušuje po nocích lézt do stodol JZD a podpalovat je, ale nevynechám příležitost zapálit téměř cokoliv, když je to samozřejmě k užitku), takže mě po celý film dost sráželo, že při sledování pocty mrtvým hasičům vidím místo jejich zajímavého povolání jen jejich názory na rodinu a jak se kladní "bráchové" s citem pro povinnost hezky americky hecují. Závěr a pomyslný vrchol filmu byl pak totálně nepřehledný, hlavní postavy doslova sfouknutí za vteřinu na prach, bez vylíčení hrůzy, nervů a zoufalosti, které bezprostředně předtím nastaly a především bez vylíčení komplexní situace a jak k ní vlastně došlo, kdo co posral, kdo co podcenil. Film koncipován vysloveně pro pozůstalé, osekán jen tak, aby pokud možno nikoho z nich neurazil nebo nešokoval, ale aby si u něj dosyta dojatí pobrečeli. No a to je přesně jeho největší problém. 65 %

    • 4.3.2018  01:33

    Jestli jsem něčeho milovníkem a mám o tom přehled, pak je to dokumentární žánr a hokej. The Nagano Tapes je po filmařských stránkách asi jeden z deseti nejlepších dokumentů, které jsem v životě viděl a bezesporu ten nejlepší sportovní dokument. To píšu bez veškerého sentimentu, i kdyby ten turnaj vyhrál Kazachstán a dokument byl o něm v identickém provedení, bavil by mě úplně stejně. Ačkoliv mám notoricky nakoukanou dobovou VHS kazetu a hokej mě zajímá a baví, některé vyštrachané informace a především pohledy samotných protagonistů pro mě byly zcela nové. Marginální výtky mohu mít snad jen k tomu, že stopáži by slušelo o 20 minut víc a trochu větší zasvěcení do sportovní stránky turnaje včetně představení největších hvězd (Švédové a Finové jsou zde vynecháni). Celý sportovní pavouk mimo nás byl ignorován (sportovního diváka ze zahraničí by zajímal) a byly opomenuty i sportovní témata té doby týkající se turnaje, například rozhodčí a jejich posuzování zákroků, či český protest proti Švédům (Ulf Samuelsson). To je mi ale vlastně ve výsledku jedno, protože tomu se detailně věnuje třeba výše zmíněná alternativa. Ano, takto se dělá světová dokumentární tvorba 21. století a jsem nesmírně hrdý, že do této doby neznámý Ondřej Hudeček předvedl vlastní obdobu Nagana, ne na ledových kluzištích, ale na poli dokumentárního žánru. Víc podobných talentovaných českých lidí, víc podobné tvorby, která se vymaňuje z české průměrnosti a marastu. Přeju jemu i nám všem aby měl dokument co největší světový dosah a zakoupila ho některá ze zahraničních TV, protože nejde ani tak o malicherné vítězství na jednom turnaji před 20 lety, jde o geniálně minimalistické zobrazení českého 20. století, které by mělo vidět co největší procento zahraničních diváků a co největší počet Čechů by si ho měl povinně připomenout, protože začíná zapomínat. 100 % ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- V době Nagana mi bylo 8 a taky si pamatuji kde jsem v tu dobu byl. Na škole v přírodě nás vyhodili učitelé do pokojů z místnosti s televizí, aby se mohli sami podívat na reprízu ČR - Kanada. Dívat jsme se chtěli i my, leč národní soudržnost na hory patrně nedorazila. Když jsem jako jediný zůstal za dveřmi a cca. půl hodiny alespoň poslouchal a vzrušující dění si pouze představoval, po nenápadném nakouknutí dovnitř a mém okamžitém zpozorování přede mnou zabouchli dveře, aby se v místnosti 30x3km mohli dívat ve třech sami. Proto mě trochu pobavila ta sentimentální pasáž jak se celý národ semkl a díval se společně. Škoda, mohl jsem mít taky pěkné vzpomínky, takhle si z Nagana vybavuji jen ta masivní dřevěná futra.

    • 1.1.2018  03:06

    Futuristická depresivní melancholie, která má až nemístně přepálenou stopáž, která chvílemi nenabídne nic, krom úmorných natahovaných scén naprosto bez tempa. Na film jsem se těšil, snažil se, ale stejně jsem u něj třikrát usnul, kombinace hudby a scén chvílemi navozuje dojem videa pro lidi trpící nespavostí. Scénář by s elementárním vypravěčským tempem dal sotva na hodinu, další téměř dvě jsou jen pózou, vlastně je to futuristická verze Revenanta. Ten ovšem nabídl zajímavou zápletku, která člověka držela v pozornosti i při desetiminutových záběrech na koruny stromů, o Blade Runnerovi něco podobného říct bohužel nelze. Během téměř tří hodin bych rovněž očekával trochu více představení tamního světa, ne pár místností, jednu továrnu a veškerý exteriér zaplácnutý mlhami, tmou nebo hustou bouřkou, aby nebylo vidět pokud možno nic, krom loga Sony. Zklamání, čekal jsem víc a rozhodně něco diametrálně odlišného. 60 %

    • 30.12.2017  03:10

    Největší podvod ze strany produkce v historii Survivora. Nikdy jsem ještě neviděl nic tak účelově upravovaného a zfixlovaného ve prospěch jedné konkrétní osoby ve hře. Gratuluji, Probste. Našel jsi nové dno. 0 % Podrobněji zde.

    • 27.10.2017  09:28

    Pokud se jmenujete Dick, nemůžete vlastně točit nic jiného než témata o znásilňování. Bohužel, ačkoliv dick opět vybral silné a lákavé téma, není schopný ho ukočírovat. Pasáže, ze kterých by leckterý dokumentární mazák udělal emoční vrcholy filmu, tam péro nechá jen mluvicí hlavy a spoléhá na přirozenou empatii diváka. Empatický divák je ale ten poslední, na koho by měl mířit. Přesto se o proti předchozímu kousku o něco zlepšil a člověk vidí i nějaké ty akčnější střihy a vše má o něco modernější pojetí. Přesto je to šíleně málo, aby to zaujalo širší veřejnost a dokumenty s poselstvím by měly mít především co největší divácký dosah, protože jinak jsou k ničemu. Tento dokument je po filmařské a vypravěčské stránce nuda, což je škoda, ty holky by si zasloužily pozornost a zájem širší veřejnosti. Nadhodnocují jen díky nim. 70 %

    • 25.10.2017  03:04
    Zyma v ogni (2015)
    *****

    Proruská hovna budou hystericky kvičet o propagandě, aniž by předložily jediný pádný argument, krom stupidních konspiračních teorií nebo záměrných kremelských dezinformací. Normálně smýšlející člověk před odhodláním lidí z Majdanu smekne, stejně jako před Ukrajinci samotnými, kteří ještě dávno po Majdanu musí bojovat v cizí občanské válce na vlastním území proti ruským vojákům na "dovolené". Dokument vřele doporučuji, rusofilům doporučuji emigraci do Ruska, ony by je ty názory po týdnu v jejich domnělém ráji rychle přešly. 90 %

    • 24.10.2017  09:29
    Amanda Knox (2016)
    ***

    Je zcela jasné, že italská policie dojela při vyšetřování na vlastní diletantismus při zacházení s důkazy. Nelze rovněž popřít, že konečný rozsudek je spravedlivý, protože tímto odfláknutým způsobem nikoho nelze dostat do vězení a myslet to jinak než jako špatný vtip. Co ovšem nelze popřít je fakt, že nepřímé důkazy hovořily až neuvěřitelně v neprospěch Amandy Knox, která je nesmírně vypočítavá a teatrální herečka naprosto bez citů, kdy její chování jak před kamerou v tomto dokumentu, tak při vyšetřování vraždy a samotném soudním přelíčení bylo jedno velké divadlo. Případ znám už z jiného dokumentu, který byl k Amandě výrazně kritičtější, nežral jí tolik tu pohádku a nepřistupoval na její skvělé verbální cvičení, ale zaměřoval se více na nepřímé důkazy, které bohužel neumí mluvit a nemají pronikavé modré oči. Tento dokument předstírá, že je objektivní, hraje s divákem zdánlivě otevřenou hru a předkládá mu možnosti, ale pokud by divák dříve případ neznal a tohle byla jeho první zkušenost, pak by po jeho sledování zcela jistě došel k závěru, že to byl jen vykonstruovaný proces s americkým andílkem, za který vlastně mohl jen nenasytný bulvár. Dokument absolutně ignoruje kontroverze ohledně teorie hlavní protagonistky a pokud už je ojediněle připustí, jsou shazovány ze stolu jako jakési psychické zhroucení při výslechu zapříčiněné stresem z policie. Psychické zhroucení u člověka, který je schopen se na povel rozbrečet a v telefonátech pár hodin po objevení spolubydlící s podřezaným hrdlem mluvit s kámoškou o tom, jak žhavý je její boyfriend. Amanda Knox vykazuje známky typického psychopata, člověk bez schopnosti empatie, bez elementárních citů, egoistický narcis, ale přesvědčivý manipulátor a úchvatný herec. To z vás ovšem ještě nedělá vraha, takže ať si každý odpoví sám, co mu přijde na tomto kontroverzním případu více pravděpodobné. Můj názor? Teorie o černém zlodějovi, který se dostal do bytu zavražděné dveřmi zcela bez agrese, tu znásilnil a až nesmyslně rituálně mučivým způsobem zavraždil, vysral se u ní na záchodě a ani po sobě nespláchl, ale zároveň zcela chladnokrevně, vypočítavě a notně nelogicky narafičil vloupání do domu oknem, a ačkoliv je zloděj a přišel tam vlastně krást, neukradl z bytu ani minci, to mi nepřijde jako pravděpodobný a relevantní výklad vraždy, ve které hlavní podezřelí měnili výpovědi každých deset minut. Bohužel to je a navždy zůstane oficiálním zdůvodněním, což musí být příšerné především pro pozůstalé. 60 %

    • 9.10.2017  13:58
    7 životů (2017)
    **

    Úmorné dvě hodiny dystopického sci-fi pro dospělé, které působí ještě tupějším dojmem než obdobné kousky určené pro děti, které v posledních letech zaplavily sci-fi žánr jako rakovina a nedovolily studiím produkovat temné a krvavé sci-fi pro dospělé, když jim více něž dost sypaly romantické sci-fi pohádky pro děti s desetinou rozpočtu. To, co stačí pro čtrnáctiletou a čerstvě ovulující lolitu, to holt nestačí pro mě a pár useknutých prstů a prostřelených hlav na tom rozhodně nic nezmění. Od pohledu je to děsně low budget, CGI na úrovni průměrného televizním seriálu a charaktery postav ploché jak poprsí Rape.ace, které bohužel ukáže. Dojelo to na naprosto stejné neduhy jako obdobně nepovedená exhibice Hardyho v Degenách zločinu , zde o to víc umocněno tím, že měl vše na starost průměrný režisér, který zkrátka nedokázal ukočírovat hlavní postavu v dialozích se zeleným plátnem tak, aby vše působilo realisticky. Noomi tedy možná s vypětím všeho přehrávání vyprdne sedm různých charakterů do jednoho filmu, ale když se pak v postprodukci spojí do jednoho záběru, působí to spíše křečovitě, rozhodně ne přirozeně. Pokud film sráží mizerné triky, 7 hlavních postav, které na sebe reagují stylem, kdy úplně slyšíte režiséra jak řve: "odpověděla ti, otoč se doleva a reaguj", v lepším případě průměrné herecké výrony všech ostatních, dost debilní a nelogický scénář bez představivosti a sentiment, zbudou vám jen ty nahé kozy Noomi. Jestli je chcete mermomocí vidět, zajděte na ně do kina, jiný důvod k jeho návštěvě mít nebudete. 44 %

    • 28.9.2017  05:18
    Take me out (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Plejáda exhibujících zaplacených kurev (od pohledu i povoláním) a obdobných imbecilů, kteří jsou tak zoufalí, že to možná dělají i zadarmo. Perfektní freak show pro unikátní rozpoložení nálady, kdy máte chuť někým nebetyčně pohrdat a cítit se při pohledu na něj jako génius. Pro jiné účely zcela nepoužitelný pořad, ale věřím, že ve vidláckém Česku to má sledovanost luxusní, konečně pořad na intelektuální úrovni pravidelného diváka televize. 0 %

    • 15.8.2017  05:29
    The Circle (2017)
    *

    Po konci této neskutečně nudy, která měla perfektní námět a ten nechala rozplynout jak páru nad hrncem v záplavě uboze sterilního scénáře bez sebemenší gradace a napětí, tristních hereckých výkonů ve vedlejších rolích (redneck Mencer mě bude strašit ještě ve snech) a brutálně naivního podání snažícího se hrát na emoce (Blil v poslední životní roli, představující sentimentálního rozklepaného tatínka, který se posrává a na erekci potřebuje vakuovou pumpičku - to aby bylo názorně vidět, že když ho u toho pozoruje celý svět online skrze kamery, je to vážně nemístné), jsem do ruky vzal svůj hloupý telefon a zkontroloval hodiny, o kolik času života mě sledování této nudy připravilo. Uvědomil jsem si, že jsem vlastně na tom posraným telefonu permanentně přihlášený u googlu, aby vůbec byl použitelný k něčemu lepšímu než jako zarážka na dveře, když má v sobě Android. Na tom posraným účtu jsem přihlášený i na tabletu, protože má Android taky, a jsem na něm neochotně přihlášen i na svém notebooku. To kvůli tomu, že když před lety koupil google youtube, člověk si u něj pod nátlakem musel zařídit účet, aby se mohl čarovně propojit s tím léta starým a fungujícím z youtube a člověk neztratil přístup k videím, které nahrál o mnoho let dřív, než se zkurvený google rozhodl být monopol a na oko koupit server na nahrávání videí, přitom ve skutečnosti chtít jen přístup k miliónům uživatelům a jejich datům. Stále je to ovšem anonymní vlhký sen každého třináctiletého dítěte z pseudoAnonymous, protože pokud by chtělo hipsterské, nechutně předražené, pozérsky vyhajpované, prakticky nevyužitelné a účelově nekompatibilní šunt Jablko, kterému na vteřinu přesně dva roky od zakoupení vybouchne baterie, vševědoucí Mrak a posmrtný odér Jobse v jednom by znal i tempo růstu jeho dětského ptáka po minutách. Když jsem si tohle všechno uvědomil a celý zpocený přečetl žánr této neskutečně ubohé nudy, řekl jsem si: "Proč je u toho do prdele sci-fi"? Bylo by hezké, pokud by tahle neskutečně nepovedená záležitost někomu ty oči otevřela stejným stylem jako jsem to teď předstíral já. To proto, aby je mohl opětovně zavřít, protože bez digitálních technologii (a s nimi spojených monopolních gigantů), by si v dnešním světě pomalu ani nevytřel prdel a dopadl by jako chudák Bill v tomto filmu. O to horší je skutečnost, že tvůrci tak zásadní a v dnešním světě všudypřítomné téma, které rezonuje v celé západní civilizaci, nebyli schopni přenést do filmu představující blízkou budoucnost a předvést alespoň současné "hrůzné" reálie, natož vymyslet ty budoucí trochu více záživněji a nebezpečněji než v podobě webkamer na pláži a hipsterů z nadnárodní korporace, kteří zcela dobrovolně dělají online stream vlastního sraní na záchodě. 30 %

    • 12.8.2017  06:14

    Zcela typický dokument od Stevena Greera, který opět sráží ten stejný neduh jako jeho starší filmy. Nedokáže udržet pozornost u tématu a schizofrenicky přeskakuje témata s nadšenou horlivostí hraničící s emočním zhroucením díky tíze světa, kterou u toho drží na ramenou. Vlastně mám pocit, že ty dokumenty dělá pro sebe v rámci terapie, aby v nich ventiloval ten tlak, který díky (nějakým) informacím z první ruky prožívá, no a filmařská stránka dokumentu a jeho vypovídající hodnota je mu vlastně u prdele. Škoda, místo aby se detailně zaměřil pouze na jedno téma, opět předvedl jen nesourodý guláš, který je chvílemi až trapně konspirační, a který bohužel není (krom permanentního držení jakýchsi stohů v ruce) schopný vůbec ničím doložit. Hostující mluvící hlavy jsou pak relevantní jen papírově díky svému dřívějšímu postavení v různých oborech, ale to ještě nezaručuje autentičnost toho, co vypráví. Občas si pro zábavu (nikoliv výsměch) pustím podobné kousky o UFO/mimozemšťanech, ačkoliv jsem ryze racionálního založení, no a tu zhruba hodinu u sledování předstírám, že tomu jsem skutečně ochoten věřit. Tento dokument jsem si pustil ze stejného důvodu a neměl jsem se u čeho pobavit, protože se opět nepovedl a ještě k tomu je značná část recyklovaná z dřívějších stejně mizerných Greerových filmů, kde mluvil úplně o těch stejných tématech. 40 %

    • 10.8.2017  03:58

    Australský thriller inspirovaný skutečnými zločiny na australském zapadákově, kde si vesnický redneck po vzoru kun(d)y, která neloví domácí kuřata, vždy vychytrale obhlídl nebohé zahraniční turistky, ty znásilnil, brutálně zavraždil a ponechal znetvořené v divočině. S vědomím, že se v Austrálii něco podobného skutečně stalo (a stává), nabýval film zcela jiných rozměrů, alespoň pro mě. Film za tři koruny každopádně umně pracuje s budováním napětí, prolínáním časových linií a ačkoliv představil vrahy v prvních deseti minutách, přesto si jakousi děsivost ponechali většinu filmu, což je v krásném kontrastu se všemi ubohými horory současnosti, kde 90 % stopáže nudně a bez napětí straší vzduch a když se to digitální monstrum v posledních pěti minutách ukáže, člověk se akorát posere smíchy. Závěrečná naháněčka po lese výsledný dojem z filmu ale dost sráží, stejně tak fakt, že zmiňovaná skutečnost byla mnohem děsivější a krvavější, a i když to má být nekompromisní horor o vraždách a znásilnění, nic vysloveně šokujícího zde člověk neuvidí. Přesto si film získal mé sympatie, především atmosférou před akčnější částí filmu, kterou i s mizernými prostředky dokázal vybudovat. 70 %

    • 4.8.2017  05:33
    Trestanec (2017)
    ***

    Steroidy vyžraní modelové a vepři, parodující americké policejní složky a vězeňský život. Většina filmu se dá shrnout jako 120 minutové zdlouhavě přešlapování na místě za extrémně pomalého šmrdlání houslí v pozadí, kdy se vzpomíná na žužu rodinku a prokládá to jen velmi ojedinělá dávka krvavé zábavy. Následuje jen nerealistické, ukrutně dementní a překombinované finále, no a (doslova) pohádky je konec. Chce to být autentické vyobrazení drsného života v americkém vězení, jenže pak si zcela jemný, nesmělý a hodný zelenáč Lannister, rozpačitě si hledajíc místo u místního teplého gangu "nadlidí", strčí pervitin v kondomu do prdele a rázem se z okrajového pingla stává druhý nejvýše postavený člen Bratrstva vylízaných v celém vězení. Možná ale jen nebyl dostatečný prostor a čas na vyobrazení jeho vzrůstající reputace v gangu, protože by se pak do filmu nevešlo to podstatné, třeba jak permanentně zírá do zdi. Románkovi Waughovi asi ztvrdne jen z představy nahých a vypracovaných nebezpečných "zvířat" v kleci, které se sladkokysele potí a zároveň lesknou při žáru slunce a jejich drsných mačo cviků, takže má obsesi na vězeňské filmy plné nahých mužských těl, ale veškerý svůj fetiš si vyprojektoval už před devíti lety do Zločince , který se snad natáčel ve stejných celách jako tohle a prohodit hlavní herce, člověk nepozná rozdíl pomalu ani ve scénáři. Zatímco v něm bylo vše z vězení pečlivě ukázané a v rámci mezí zábavně vylíčené, zde se jen uboze recyklovalo, vykrádalo, případně jen apaticky nastřelovalo a jako bonus se přidal jen ten ukrutně debilní závěrečný plán, který by skončil minimálně u první prohlídky při přijetí do věznice u roztažených půlek, povoleného svěrače a obligátního zakašlání. 60 %

    • 13.7.2017  19:47
    Hlubiny času (TV seriál) (2016)
    ***

    Komplexní pohled na historii Země a lidstva, který ale trpí díky své zkratkovitosti. Představit během tří dílů alespoň zlomek všech podstatných momentů od Velkého třesku k novověku, to je neproveditelné jinak než na nejzákladnější úrovni pro úplné ignoranty. Člověk s elementárním přehledem se nic nového nedoví, tudiž je samotný dokument vhodný tak pro základní školy jako doplňkový materiál k výuce, nebo pro lidi, kteří ještě v dospělosti netuší, že obilí je vyšlechtěná tráva a srážky tektonických desek vytvořily hory. 60 %

    • 10.7.2017  18:13

    Mohlo to být výpravné dobrodružství filmového desetiletí. Temné, krvavé a tísnivé jako Kanibalové, ale profesionálně natočené a podané. Mohl to být i depresivní epos jako Aguirre, hněv Boží o honění se za vlastním přeludem. Mohlo to být kurva cokoliv! A on to nakonec byl jen sentimentální kýč s nádechem rodinného dramatu, kde si taťka se synem tváří tvář jisté smrti jen uspokojeně usmějí, dají si imaginárního placáka, mrknou na sebe a pronesou: "Stálo to za to", po objevení naprosto ničeho... Do prdele, námět byl tohle: "Světoznámý objevitel Fawcett se ztratil spolu s dalšími dvěma muži v džungli a už ho nikdy nikdo neviděl". Kdyby produkce předala toto zadání libovolnému dítěti a ne Grayovi, a to si pustilo jeden díl infantilního Vinnetoua, zaručeně by vymyslelo dobrodružnější zápletku než Gray za celou úmornou stopáž, kde se snažil směšně flirtovat s psychologií a vklouznout díky tomu divákovi pod kůži, přitom na konci filmu vyšel jen s mohutným usráním z jeho prdele. Ukázkový typ skvělého námětu, který když se předá do rukou průměrnému režisérovi/scénáristovi, výsledek je navzdory očekávání tristní. Film má spoustu chyb, ale pokud není schopen za dvě a půl hodiny ani na vteřinu přiblížit atmosféru nepropustného pralesa plného kanibalů, tak je fakt dost nepovedený. 60 %

    • 20.6.2017  01:33
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Pokud Stone dělal dokumentární sérii v podobě subjektivního pohledu na historii USA, kterou dával do osobitého a velmi kritického kontextu, bylo to velmi relevantní a působivé, protože v něčem přinesl skutečně zajímavé poznatky a pohledy, ač s ním člověk nemusel úplně ve všem souhlasit. Bohužel, čím více Stone stárne, tím více se z něj stává nesoudný blbec, který ve jménu své celoživotní nasranosti na celou Ameriku a především její politiku (vše vychází z jeho otřesných zážitků z Vietnamu, což do značné míry přenesl do Čety) zoufale hledá všechny možné ideologické, ekonomické a vojenské oponenty USA a projektuje si do nich ryzí pravdu, protože jeho vláda mu celý život "lže". Chavez, Castro a teď Putin, kdyby ještě žil Stalin a utrousil něco na účet USA, možná i s ním by se senilní Oliver přijel vyfotit a potřást rukou. Díky tomuto zkreslenému vnímání reality pak vymlaskne tuto tendenční agitku, ve které dává prostor regulérnímu diktátorovi, kterému v zemi záhadně mizí opozice ve vězení nebo tři metry pod zemí a léta mu tam řádí sériový vrah nezávislých novinářů, aby si odžvanil ty své pečlivě naučené fráze, které přesně zapůsobí na ty stejné imbecily, kteří čtou Sputnik, hltají Aeronet a prokládají to Parlamentními listy, ale to je asi tak všechno, k čemu toto "interview" a sebepropagace diktátora Putina bude. Chybí zde především profesionální novinář, který by vyžadoval striktní odpovědi a konfrontoval hosta s tvrdými fakty. Ne submisivní blbec a fanoušek toho samého člověka, kterého "drsně" zpovídá otázkami, které mu tři měsíce předem zaslal spolu se smlouvou. Škoda, že ZOOM ve jménu sledovanosti rozšiřuje tuhle agitku, zvláště v ČR, která je vysoce kontaminovaná kremelskou propagandou, je to vysloveně nerozumné až debilní. Napsal bych, ať si udělá každý názor sám, ale tento dokument slouží pouze k vytvoření jednoho názoru, protože Stone Putina ještě uboze vtíraně doplňuje v odpovědích na stejné otázky, které sám položil, aby konečný výsledek vrhal co nejlepší světlo na jeho modlu. Přitom to byla unikátní příležitost jak Putina ogrilovat, stačilo třeba pozvat i významné ruské opoziční hlasy z exilu, případně s nimi dotočit nějaké krátké vyjádření k alespoň některým lžím, které tam Putin bezostyšně vypouští z huby, ale to by pak Vláďa na natáčení nekývl, protože je všechno, jenom ne naivní blbec jako Stone. Celou tuto jednostrannou agitaci nejlépe vystihl ruský komentátor BBC, který prohlásil, že celý pořad působí dojmem jako kdyby pro Russia Today (ruská státní propaganda pro zahraničí, vysílaná v angličtině) pracoval i samotný Oliver Stone a ne pouze jeho syn Sean. Člověk, který během libovolných deseti minut otázek a frází nepozná o čem tento pořad je, za jakým účelem byl stvořen a o co Stoneovi šlo především, má hodně nízko položenou laťku v chápání souvislostí a proto by se ve vlastním zájmu o mezinárodní politiku zajímat ani neměl.

    • 9.6.2017  09:29
    Rocco (2016)
    ***

    Nudná pokrytecká vata, při které totálně neupřímní a přetvařující se hlavní protagonisté zdánlivě spontánně mluví o svých démonech, perverzi a životě všeobecně, ale z každé jejich věty je cítit jen přetvářka před kamerou a slibovaná upřímnost nikde. Rocco se "mezi řečí" zeptá svých synů před perfektně připravenou kamerou dokumentaristů, jestli jim vadí, že dělá porno, pubertální synek vysype z kapsy dokonale naučenou frázi, že si nemohl přát lepšího otce a je hrdý, že je jeho synem. Manželka se zcela vážnou tváří vypráví, že svého muže oddaně miluje a vůbec ji nevadí, že denně píchá se třemi dvacítkami, je vlastně ráda, protože ví, že se jí nehoní za cizími sukněmi za jejími zády. Rocco asi po hodině u jiné příležitosti mezi řečí pronese, že jeho manželka to zase tak dobře nenese. Podobné neupřímné zpovědi jak vystřižené z cizí planety, na které neplatí typicky lidské vlastnosti pak prolínají celý film. Rocco se v něm neúspěšně přetvařuje, že je pouhým nedobrovolným zajatcem vlastního ptáka a porno je pro něj nechtěné břímě. Jeho diletantský bratranec, který natáčí porno scény se clonou přes polovinu záběru (a nevšimne si toho), si hraje na filozofického umělce, který je nedoceněn, ačkoliv umí něco tak vzácného jako zmáčknout REC a točit šukání z 10 cm. Zakomplexovaná píča Kelly Stafford, která v době své největší slávy vyhulila celou italskou pláž a nechala si lízat píču od mastných dědků z domova důchodců, kterým na oplátku vylízala zarostlé prdele, si zase hraje na emancipovanou feministku, které lízání kaštanů dodává sebeúctu a její pseudoexistenciální žvásty a do sebe zahleděná přetvářka o její nesmírné síle a výjimečnosti se po deseti vteřinách nedá poslouchat. Zdánlivě explicitní dokument, ve kterém člověk uvidí jen povadlé péro Rocca ve sprše na začátku, stojící péro Rocca po scéně u bazénu a to je úplně všechno. Dokument o pornu, kde porno není vidět ani na vteřinu a z žen člověk spatří jen kozy, což je v dnešní době norma už i na televizi. Celý tento neupřímný canc žádnou výpovědní hodnotu nemá a jeho jediná zajímavost mohla spočívat v pohledu do zákulisí produkce porna od známých značek. Ani to ale nebylo v dostatečné míře ukázáno, takže divákovi musely postačit sebelítostivé žvásty všech hlavních aktérů v čele s Roccem a zároveň jejich irelevantní skryté sebeobhajování, které žádného konzumenta porna nezajímá, protože nemůže odsuzovat něco, co sám sleduje a nad čím honí. A tento dokument si pustí pouze pravidelný konzument porna, takže jeho poselství a celá idea se úplně míjí s divákem, který si ho pustil s úplně odlišnými očekáváními. 60 %

    • 31.5.2017  05:34

    Dalo by se to strašně snadno zaměnit s další epickou sračkou ze série Rychle a zběsile zbohatnout. Rozdíly jsou skutečně jen kosmetické a hrají ve prospěch této nejzažitější zkratky pro online porno. Tohle není hype a ta druhá neskutečně tupá a dementní píčovina pro totálně vylízané kokoty hype je. No a zde hodnotím lépe jen díky absenci ubohého patosu a více realističtější akce než v tom úmorném odpadu s auty, třeba lyžování v deštném pralese je přímo autentický balzám na duši po zhlédnutí těch "zombie aut" v New Yorku. 40 %

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace