Bafo

Bafo

Česko
Student

12 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 24.9.2016  17:01
    FC Roma (2016)
    ****

    Jeden z mala ceskych dokumentu, u ktereho jsem nemel dojem, ze mi autor/ka chce vnutit nejakou predstavu o hlouposti/neschopnosti/spatnosti nejake skupiny lidi ci jednotlivce. Zaroven nehleda a nepidi se po skandalnosti (i pres sve v Cechach "skandalni" tema), neni bulvarni, neni tendencni. Za to ze srdce autormum dekuji. Je to proste jednoducha sonda do zivota nekolika lidi, pekne natocena, zajimava, misty trosku nudna, ale to vubec nevadi. Dik

    • 28.12.2015  15:49

    Genericnost a prumernost... Z legendy se stava prumernej blockbuster bez spetky toho, co ji delalo vyjmecnou... To, jak dokazal Abrams resuscitovat Star Trek se zde rozhodne nekona...

    • 12.6.2015  01:36
    Leviatan (2014)
    ****

    Pekny, akorat trosku dokola se opakujici rusky klise...

    • 27.1.2015  15:21

    par dobrejch foru tudle ztratu casu nezachrani

    • 2.5.2014  16:25
    Lásky čas (2013)
    **

    prvni pulka jde, druha uz je proste jen kyc. Pribeh o nymandovi, kterej prakticky nic moc neumi az na jednu paranormalni schopnost, kterou ale prakticky podvadi vsechny ostatni a tim vitezi a stava se z noumy naprostym spravnakem. Tendle moralni paradox by mi ani tak nevadil, vadi mi ten kyc toho poselstvi se kterym pred nas autori pristupujou. Navic je to cely takovy afektovany, vsichni sou tak straslive schematicky. Skoda.

    • 11.3.2014  23:47
    Jen 17 (2013)
    ***

    Za Marinu 5, za film samotnej 3, za francouzsky klise odpad!

    • 23.12.2013  04:41

    na 77 let je to furt stramak

    • 10.12.2013  23:44
    Gravitace (2013)
    ****

    Bez pribehu, nadherna formalni zalezitost, ktera ma stesti ze ma jen 90 minut ale stejne je to dost protoze film tak bez pribehu se moc nevidi... Prvnich 30 minut skvelejch presto... Zachyceni obrovitosti a prazdnoty vesmiru je uzasny... Ale kdybych nemel vesmir tak rad tak dam tak 2... A znova bych na to nesel asi...

    • 10.12.2013  23:41
    Red 2 (2013)
    **

    Vtipny nejsou ani malkovichovy cepice... Vsechny postavy sou nesympaticky (snad az na asijskyho zabijaka)... S dvema hvezdama to este dost prehanim...

    • 10.12.2013  23:40

    Proc uz netocime takhle nadherne jednoduche filmy?

    • 13.10.2013  12:12
    Hon (2012)
    *****

    Az na uvod, kdy mi to proste prijde trosku moc pritazeny za vlasy a neuveritelny, aby se kvuli par vetam ditete strhla takova masinerie, je to dobre, spise skvele..

    • 8.7.2013  15:08

    objektivne dobry, subjektivne umely a infantilni.. skoda

    • 3.2.2013  00:35

    No jo, bylo to fajn, ale je fakt, ze jak pise Lima, tak dokud je Waltz drsnakem a jen smutne nestoji po boku najednou daleko tvrdsiho Djanga, tak je to skvely a blizí se to westernu... Ale s DiCapriem to skutecne de trochu do haje a zanrove uplne jinam... Chybi mi tam vic napeti, poradnejsi vypointovani situaci, nakyho prekvapeni, vsechno se deje tak po tarantinovsku rychle a primocare, ikdyz pres ruzny okliky, ktery ale jakoby jen film natahovaly... Jako film spis ze slabsich Tarantinu, na druhou stranu "presah" tam nakej je...

    • 20.7.2012  00:46

    Ne, vetsinou tydle krasny a dokonaly filmy rad nemam, spis naopak... Jenze moonrise kingdom je tak nak jiny, bavilo me uplne vsim a celou dobu. Mozna to bylo tim, ze samo sebe nebralo tak vazne, ze mira nadsazky byla obsazena ve vsem, vcetne vlastni krasy a dokonalosti. Jasne, neni to nic hluboky a monstrozne vaznyho a zapamovatelnyho. Ale dlouho sem nevidel neco s takovou radosti - az sem se musel sam nad sebou dojmout.......

    • 21.6.2012  18:55
    Prometheus (2012)
    **

    Co k tomu rici. I vychvalovane provedeni filmu me zas tak moc neuchvatilo, predevsim mi vadila jakasi disproporce estetikou prvniho vetrelce a prometheem, kdy najednou jakasi dokonala civilizace (dokonala tela, dokonala technologie) pouziva tolik organickeho tvaroslovi. Co se tyka mnoha podivuhodnosti v deji a ve veskerych motivacich jedincu (ktere v tomto filmu dulezite jsou), tak se mi spoustukrat zdalo, ze Scott pridava nektere veci schvalne jen pro potreby filmu, coz potom ale vypada znacne rozpacite. Nejvic mi ale ve filmu chybela jakakoliv atmosfera, ta ktera je pro puvodni dil tak typicka a na ktere ten film stoji nejvice. Jaksi se vytratilo to cire zlo, najednou musi byt vse nejak (vice ci mene dobre a castokrat spatne) vysvetleno - hollywoodsky trend poslednich let, se kterym se proste nedokazu ztotoznit. Kdyby to nebyla soucast sagy vetrelce, dal bych o hvezdicku vic, ale takhle bohuzel... PS: moc se mi nelibil ani muj oblibenej Fassbender, proste vsechno spis hur nez dobre

    • 9.4.2012  21:42

    Hodnotim po strasne dlouhy dobe a trosku precenuju. Na druhou stranu film me uhranul svou sedosti, svou normalnosti a pritom spadem, svym klidem salajicim ze zaberu, hudby a hlavne z Gary Oldmana, ktery mel dostat oskara. A vubec nevadi, ze nakonec film pusobi az trochu televizne, jak z produkce bbc...

    • 8.4.2012  21:59
    Ironclad (2011)
    *

    televizni

    • 8.4.2012  13:15
    Živí mrtví (TV seriál) (2010)
    ***

    Na serialy temer nekoukam, u tohodle jsem prvni dve serie shledl behem tri nebo ctyr dnu, presto musim dat tri hvezdy. Proc? Serial je ve vetsine casu rodina saga s neprilis sympatickymi postavami, ktere se vselijak propletaji, neduveruji si a vice ci mene na sebe neustale hazej nakou spinu, takovy lepsi rodinny pouta. Ustredni postava rick navic svoje dialogy casto omezuje pouze do podoby : "muzu za to ja? co jsem mohl udelat lepe? jsem dostatecne silny vudce?". Co serial naopak zvlada dobre je budovat napeti, ikdyz k postavam prilis neprirostete, tak stejne atmosfera je vystavena tak, ze ste stale zvedavy, co se stane priste. Je to dano i tim, ze je zatim pouze malo dilu - lost me taky prestaly bavit po 20. dilu, protoze pak uz je to furt a furt dokola... Kazdopadne konec druhy serie prislibil konecne nakou novou akci, takze sme zvedavy.

    • 8.4.2012  01:12

    Lima is right. Film je zpocatku trochu dlouhy, nez totiz vyjedou na cestu uplyne necela polovina. To mi ale nevadi, vtahuje to do deje, prokresluje postavy, vytvari atmosferu. Kdyz dojde k samotne vyprave do Yumy tesime se na poradny roadmovie z divokyho zapadu, avsak spise se to promeni v konverzacni hodiny a postupne odpadavani clenu, ktere si treba stacite i oblibit (vsichni odejdou velmi rychle, bez prutahu, bez emoci). To je ale ramcove vsechno v poradku. Film totiz stoji na dvou hlavnich charakterech, ktere ale, jak se nakonec zjisti, jsou si docela podobni a ani jeden neni zaporny hrdina (ikdyz ben by jim chtel byt, jenze propana, dyt je to russel crowe!). Tito dva hrdinove projdou zajimavym vyvojem, ktery vlastne tahne dejovou linku filmu, tak dlouho az uz to nemuzou utahnout a svym zpusobem se oba zblazni - jeden do hrdinstvi a druhej do dobra. A to je fakt divny. Jedinej muz sveho slova je nakonec Charlie, kterej i pres svou slizkost a spatnost je konzistentni vedlejsi postavou, ktera nezradi divakovo ocekavani. Nakonec samozrejme je to zanrovka a je to pribeh z divokyho zapadu, tak co se pozastavuju nad nelogickym obsahem jednani hrdinu - jenze takhle se to odbit neda. Ben vyzni v blbecka, kterej celej zivot lze sam sobe (dyt on je vlastne dobrak, jen to nemel v detsvi lehke) a Dan vyzni sice v hrdinu, ale slabyho (kdyby ho Ben nemel rad, zabije ho uz davno u indianu. Je to skoda, prvnich sto minut je skvelejch a hrdinove jsou to, co jsou, pak se ale nekdo zblaznil... (PS: 4 za tech prvnich stominut, resp. za celek, protoze i pres tydle vytky jsem se bavil, akorat to proste nemohlo bejt na pet, ikdyz bych chtel, uz kvuli Danovi :))

    • 7.4.2012  20:55
    Stud (2011)
    *****

    Mne se to libilo. Krasne mi souznela forma s obsahem. Prazdnota by se dala nabirat lopatami a furt by ji tam zbyvalo hodne, film dokaze vtahnout i pres neobsah a pomalost, dokaze byt napinavy, ale predevsim dokaze pouhym pozorovanim 'niceho' hodne rici. Silnejsi ctyri, ikdyz trochu proti srsti / zajimavy, mozna prave to film chce - byt proti srsti... (PS pekna hudba)

    • 7.1.2012  11:23

    Skutecne 85 procent, 257. nejoblibenejsi film? Koukat tady na hodnoceni je opravdu asi zbytecny. Nepochopil sem, co je na tomdle filmu tak uchvatnyho. Mozna bejt dite, tak brecim pri kazdym vysloveni "kdo jde se mnou" a nebo "mutant s hrdosti", ale dite uz nejsem a tydle hlasky me stvali az moc. Neprislo mi to proste nijak skvele napsany. Ten nanos patosu navic prebil naprosto vsechno. Rusove a Americani se lisi pouze jazykem a estetikou, banda teenagerskejch mutantiku je spis trapna podobne jako jejich oblecky a pratelstvi Magneta a Profesora, tak prapodivne nerealisticky (dyt to musel odzacatku vedet!). Navic to jak trapne Magneto kopiruje svyho stvoritele me uz uplne vytocilo. Zkratka bejt maly dite asi by me tendle akcnak docela bavil, ted uz mi ale nemel nic moc nabidnout a x-meny mi spise znechutil. Jedina spravna scena byla z argentiny. Chybel Wolverine, ta spravne temna postava, ale mozna ze stesti ze tam nebyl protoze pak by mi Vaughn znechutil i jeho (resp. samozrejme vim, ze tam byl). PS: vypichl bych ale hudbu... Ty kytarovy ryfy byly mozna tim nejlepsim ve filmu

    • 24.12.2011  07:06
    Všemocný (2011)
    **

    Jo, chytre napsany to docela je. Je to sem tam napinavy a to i presto, ze akcni sceny zadnou super podivanou neprinesou (vetsinou jen bezi hlavni hrdina/jeho holka a za nim/ni ten divnej typek, ktery se ukaze byt ridicem...ups). Nektery veci ve scenari ale sou jen aby se neco uvedlo do pohybu (viz smrt modelky) a jiny linky sou zas takovy prapodivny (rusak?). Ono je to cely tak trochu prapodivny, ze sympatickyho nymanda se stane nesnesitelnej machyrek, kterej me osobne prestal bavit pri osvojeni si prvniho jazyku. Cely je to hodne zvracenej americkej sen bez prace, ale za to s fetem. 3 stars will do, protoze je to vlastne docela zabavny.

    • 16.12.2011  02:58

    Seriozni muz je serioznim filmem. V leccem muze pripominat Muze, ktery nebyl, preci jen je ale civilnejsi - jsou zde barvy, jsou zde vtipy, film neni agresivni, spise odlehceny. Presto se ale v odlehcene forme ukryva pribeh stejne tezky, smutny a hluboky jako v Muzi, ktery nebyl. Coeni zrejme navazuji na Joba, prepisuji jeho pribeh do moderni podoby a z archetypalnosti tohoto vypraveni tezi. Je to pribeh, ktery bud potkal nebo teprve potka kazdeho z nas (treba ne tak fatalne) a my se s tim musime srovnat. Seriozni muz se take snazi...

    • 5.12.2011  01:25

    Ta latka je super, proste dobrej namet. Samotne zpracovani je take kvalitni, jenze film srazi to, jak je napsany. Docela i slape, ale vsechno je takovy lehce divny, podivuhodne nacasovany, schematicky a trosku jasny (jasnost scen podkresluje treba i hudba, ktera je obcas skvela, ale casto trapne pateticka). Mam dojem, ze by se to dalo natocit daleko lip, mozna trosku komornejc, temnejc, jednodusejc. Ten napudrovanej Justin se do takovyhodle tematu prilis nehodi, osobne proti nemu vskutku nic nemam, ale proste herecky mi neprisel nejlepsi a vseobecne je spojovanej s jinejma pocitama nez by mela tadle antiutopie vyvolavat, Cely je to takovy prilis naivni asi protoze se to chce tvarit jak mainstream, ale kvalita efektu tomu prilis neodpovida a vseobecne mainstreamovy filmy maj to tempo a logiku a dramaturgii trochu jinde. Proto bych to radsi videl vic alternativne, ale za to na pet hvezd. Ty ctyri sem dal dost protoze mam rad scifi. Mozna kdyby to natocil treba Gavras.............

    • 3.12.2011  16:04

    Je to dobre vymysleny, skvele natoceny, ani ne tak silene pateticky a zkratka to funguje. Do peti tomu neco chybi, asi trosku vic sily a pocitu a urcite inovace. Je to takovej dobrej film pred spanim :)

    • 9.11.2011  16:22

    Je to proste Spielbergovina. Po technicky strance perfektni, ale trosku si clovek rika, proc je to vlastne 3D animovany, kdyz krome hlavnich postav, ktere jsou silne stylizovane, vsichni vypadaji jako realni herci (nejsou nahodou?). Samozrejme vyprava (ac animovana) je super a mira akce je az prehnana. Film trochu trpi tim, ze je pro deti - vsechno je az prilis vyrcene, fory jsou az prilis detinske a akcni sceny jsou neco mezi Bournem a Disneyovkou. No ne. Je to kvalitka, ale zas tak bych to neprehanel. Plus takovej Tron s 3D pracoval podobne kvalitne, takze ne ze by Spielberg byl prvni, kdo to opravdu tahne kupredu.

    • 20.10.2011  01:13
    Harakiri (1962)
    *****

    Film sem shledl na zaklade jednoho screenshotu, ktery me zaujal velmi. Cekal sem akcni vravu se samurajskymi mecmi po vzoru dobrych muzu nebo osobniho strazce. To se nekonalo (tedy aspon prvni dve hodiny) a musim rici, ze bohudik! Tak krasne tragicky pribeh odvypraveny zcela dokonale sem jiz dlouho nevidel. Opravdu, az existencialni pribeh me totalne uhranul jak obsahem, tak formou - pak zadna prilisna akce nebyla potreba. Co se tyka technicke stranky, byl sem az zaskocen estetickou minimalistickou formou, veskere zabery jsou mozna az prilis dokonale ve sve geometrizaci a osovosti. Take se nikam nespecha, ale o to vic roste napeti (a to bez jedineho seku mecem!). Opravdu, neme sem koukal na tuto nadheru. Jeden z nejlepsich filmu, co jsem v posledni dobe videl...

    • 18.9.2011  02:37
    Drive (2011)
    ****

    Formalne je to krasne. Dokonce mi to ani neprislo tuctove jako mnoha dila skvelych autoru v posledni dobe. Ma to svou stylizaci, barevnost, vyber zaberu. Krome par vytek (architekt si vsim architektury - je zde minimum detailu v interierech, vsechno velmi strohe) to po obrazove strance slape skvele. Hudba me zaujala uz v uvodnich titulcich, jenze s postupem casu tento zajem opadaval. Ta instrumentalni je skvela, doplnuje scenu velmi dobre. Ale ta, kde uz se objevuji zpevy apod. ta uz je trosku slabsi, ani ne stylem, spise svoji popisnosti a vyraznosti - jakoby mela hrat nakou roli, ale texty sou casto tak pateticke a jednoduche, ze snad zadnou roli hrat nema. Kazdopadne obraz a hudba tvori atmosferu filmu, ktera je spravna. Zabery na mesto z vyse s krasnou barevnosti a se spravne temnou muzikou jsou impozantni skoro jak zacatek Trona 2 nebo zacatek Akiry (to je co rict!). Celkova "artovost" (je to dneska vubec artovost, uz snad ani ne) mi taky nevadila, na tempu filmu neubirala ani pid, ten se smele ritil stale kupredu. Obcas mi nesedl nakej hereckej vykon, ale je fakt, ze museli hrat hodne jen vyrazama, coz v dnesni umluvenosti jen tak nekdo neumi. Co me ale prilis nedostalo byl celkove pribeh, moc sem nechapal, proc se vsechno deje, tak jak se deje a co hrdiny (i ty zaporne) nuti cinit, tak jak cini. Proste sem mel dojem, ze ta nutnost a potreba, ktera je tlaci k tomu zaveru je slaba. Nechapal sem casto jejich jednani a tezko sem na nej pristupoval. To me svym zpusobem otravilo, mozna ze to proste neni zanr pro me, protoze kdyby byl, tak bych o tom tolik nepremyslel. Takze za ctyri. Je to dobre, avsak ne zas takovy odvar a ne pro me. Mozna si to do zitra rozmyslim, kdyz o tom tak premyslim....:)

    • 4.9.2011  02:08
    Taxikář (1976)
    ****

    Na tom filmu mi neco vadilo. Nebylo to zpracovani, naopak, Scorsese je samozrejme schopnym reziserem a tendle film pojal trosku jinak nez obvykle (mozna) - pomale tempo, zaostreni na detaily, pomerne prazvlastni rozhovory. Cela relativni "artovost" formy mi vice nez vyhovovala (mozna zamenuju artovost za stari). Jenze ten obsah. New York v poradku, spina a temnota v poradku, ale samotna De Nirova postava byla vlastne velmi nesympaticka, jenze se snazi byt podana filmem jako sympaticka, tzn. ze vznika urcita kontradikce. U Volneho padu je tema trochu podobne, stejne tak Douglasova postava, ale tam je hlavni hrdina unasen osudem, za ktery uplne nemuze a tim padem s nim nakym zpusobem muzeme soucitit. Presto ale neni nakonec hoden obdivovani a film k tomu ani nahodou nenabada, je to cele spis takova smutna story. U taxikare mi to ale prislo presne naopak. S hlavnim hrdinou se soucitit neda, je to proste cirej blazen. Ano, sice chce pomahat, ale cesta, kterou si vybere je naprosto nevhodna samozrejme. Presto na konci filmu z nej vzejde vitez a hrdina. Nechapu to, nechapu proc tam teda Scorsese da scenu, kdy pasak (zrejme lzive) rika divence, ze ji miluje za hudby gramofonu, ale pritom ho pak necha chcipnout jako psa, jestli, aby ho ukazal jako uplnou svini? Lze ten pasak nebo nelze? Nevim, vetsinou sem ten posledni, kdo se zastava jednoznacnejch vyznamu, ale u takhle vystavenyho filmu mi ta prapodivna nejasnost uplne nesedi. Navic, ona to mozna neni nejasnost, ale jen moje neschopnost pripustit, ze Scorsese vazne dela ze sve hlavni postavy moralniho Hrdinu (jestli nedela, tak sem to nepochopil uz vubec teda asi). Proste zkracene: Travis Bickle neni postava dle meho gusta, Scorsese ho presto podle me heroizuje a s tim z principialnich duvodu nemuzu souhlasit (zvlastni ale je, ze William Foster z Volneho padu mi nevadi, tam sou motivace jasnejsi, protoze svet mu nedava prilis na vyber. William ma proste smulu, kdezto Travis jedna dle svy, sice nemocny, ale presto svobodny vule). Mozna sem to videl spatne, mozna scorsese nevedel, co chce natocit (tak to trochu pusobi). Kazdopadne by to asi i jinak bylo na 4..

    • 30.8.2011  01:29

    A i kdyby to byla 'jen' Baraka, tak to neni spatne. V zadnich radach se sice smeji, protoze septem opakovana slova jako "matka... otec... vira... apod." zneji v dnesnim cynickem svete (ke kteremu se hrde hlasim - asi poza) pateticky a trosku trapne, presto je to zvlastni reakce (zajimalo by me, ktery smich je uprimnejsi, skutecne od srdce: tento, nebo ten u Forresta Gumpa-patosu az na pudu). Nebudu tvrdit, ze jsem to pochopil - dyt ja ani nevedel, ktera postava je ktera - presto to muze po obsahove rovine zanechat dojem (to Baraka nedokaze). Citace Joba hned na zacatku nam sdeluje neco podstatneho pro celek, Job je ustrednim tematem a ne nadarmo. Job je jednim z nejzvlastnejsich a nejsilnejsich hrdinu Bible (po Abrahamovi?). Mozna je to cele Jobova adaptace. Nevim. At si z toho kazdy veme co chce. Nekdo hezke obrazky, nekdo hezkou hudbu, nekdo neumernou stopaz a nekdo Brada Pitta. Nekdo o tom muze salodlouze premyslet s otevrenym Kierkegaardem. Jen ten smich pachnouci po nesmrtelnosti neni na miste, ten nam neprinalezi... Mozna to je to uzitecne, co nam film povi.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11