Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (27)

plakát

Strom života (2011) 

napoprvý jsem ten film tak trochu nesnášel, částečně vlivem projekce ve varech, kterou zkazili mnozí otrávení diváci, částečně mě to prostě nechytlo. ale zpětně jsem měl pocit, že je to až příliš easy-to-hate film a že bych ho při dalším zhlédnutí ocenil víc...a k tomu došlo až několik let poté s extended verzí. ten film neni a asi nikdy nebude (a nemůže být) dokonalej, ale napodruhý už mě dostal. je to krásný, čistý, kamerou, střihem, zvukem, potlačením herectví a filmovosti ve prospěch co nejreálnějších impresí, což malick dotahuje do extrémnějších poloh ve svých následujících filmech...fascinuje mě to i strukturou, jak strašně malej a specifickej výsek života postav většinu filmu sledujeme, zasazenej mezi gigantický stvoření světa, přítomnost a konec odehrávající se mimo čas. vyhýbá se to tolika klišé rodinných dramat/coming-of-age filmů v dialozích (nebo spíš v jejich absenci) i dění, neni to ani tryzna, ani kýčovitě krásný, a přitom to tolik diváků svou upřímností vytáčí. zatímco v lecčems podobnej boyhood ohromuje zejména produkčně, ale jinak je pouze sledem důvěrně známých "filmových" výjevů, i když utlumených, strom života je neustále překvapující a stejných, resp. silnějších emocí dosahuje ve výsledku na mnohem menší dramatický ploše. dovedu si představit i verzi mnohem delší, materiál na to evidentně je, a vlastně se člověk nestihne nudit, protože to v tý svý flow ani na moment nezpomalí.

plakát

Městečko Twin Peaks - Návrat (2017) (série) 

beyond life (and death), resp. mimo kategorie. ještě větší zjevení, než předchozí dvě řady a prequel. bál jsem se senility, simple nostalgie a že to bude další z tupě oživovaných klasik poslední doby. a lynch překonal veškerá očekávání a přinesl asi nejgeniálnější "návrat", co jsem měl možnost vidět. je to děsivý, napínavý, dojemný, s nejvíc over the top humorem, obrazově i zvukově přenádherný, naprosto nepředvídatelný a kašlající na trendy. a samozřejmě je to jen pro ty (nej)trpělivější. léta jsem nebyl něčím tak upřímně nadšen. a ten vymodlenej payoff po 25 letech tam je, akorát trochu jinak, než jsem si představoval. a mnohem líp.

plakát

Neruda (2016) 

Nebýt posledních 10 minut (včetně výborného posledního záběru), které ten film doslova vytáhnou ze dna, byla by to úplná ztráta času. Film, který je v teoretické rovině výborný, ale v praxi je to otřesně zrežírovaný, nasvícený, nabarvený, rozzáběrovaný, často nedoostřený bordel, kde se většina scén prostě tak nějak děje, a film plyne bez jakéhokoli dopadu. Ani ta občasná záměrná lacinost nefunguje. Přitom ústřední myšlenka se dvěma protagonisty je krásná, životopisný žánr je pojatý jako groteskní šestáková detektivka, sere se na informace, skáče časem i prostorem...a bohužel je z toho tak špatný výsledný film. Bernalův Peluchonneau by se dal sledovat a poslouchat donekonečna (spin-off!), a především díky němu to ve finále vyroste v něco víc, než tam celou dobu bylo. Můj první Larraín, ale od začátku jsem si říkal, jak by to bývalo mohlo dopadnout, kdyby to dělal někdo schopný. 50%.

plakát

Larry, kroť se (2000) (seriál) 

Po čtyřech řadách zatím 80-90%.

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

Jsem rád, že v době čim dál tuctovějších a umakartovějších komixových adaptací s plánem na tisíc let dopředu, se po Hateful Eight jedná o další (nejen zimní) multimilionovej blockbuster odmítající (nejen tu komixovou) seriálovost, natáčenej v reálných lokacích, s důrazem na hmotnost lidí, rekvizit i prostředí. Pořád je tu sice stále nic moc cgi zvířena, ale vzhledem ke stylu natáčení to ani jinak nešlo a navíc je s efekty pracováno hodně minimalisticky. Zároveň to jde dost proti mainstreamovým divákům, kdyby se to dotáhlo ještě o trochu víc, mohl to být totálně vyprázdněnej nihilistickej revenge survival, nicméně chápu, že nějaká úlitba tam být musela. Linie indiánských Searchers je taky super a konečně zas jednou nejsou na druhý straně jen divošský bestie bez jakýchkoli potřeb krom zabíjení. Škoda ještě pani mámy ve snech a vzpomínkách, syn by stačil. Dravci nepřekonáni, ale jinak je to hodně vysoko.

plakát

Pozůstalí (2014) (seriál) 

1. série 90%, 2. série 100%, 3. série 90%. S příchodem Mimi Leder během první řady to šlo hrozně nahoru. Celý je to skvělý, každá řada je unikát a zakončení trojky je nádherný. Předevšim druhá série pak představuje jako samostatná kapitola absolutní vrchol a patří mezi to nejlepší, co jsem dosud viděl, mj. v rozvržení epizod, postav, budování i shazování mysteriózna. Lindelof se lepší, v kratších formátech je soustředěnější a nápaditější (viz. podobně jak druhá řada strukturovaní Watchmen). Všechny neduhy Ztracených postupně napravil, přese všechno ale zůstávají zatim nepřekonanou srdcovkou.

plakát

Sicario: Nájemný vrah (2015) 

Villeneuve by mohl být top mainstreamovej režisér (něco jako Cronenberg kolem Dějin násilí a Východních příslibů), akorát kdyby si vybíral lepší scénáře (snad je to teda tím). Bohužel je to celý jen taková hezky natočená banalita, v podstatě zbytečně dlouhá epizoda nijak výjimečnýho seriálu, podobně jako Prisoners. Celou dobu to teasuje, že přijde něco víc...a ono ne. Kdyby Emily Blunt nahradili mužem, nebylo by to zdaleka ono, ale na druhou stranu je její postava vlastně nejmíň zajímavá a jsou to předevšim Brolin a Del Toro, kdo by si zasloužil jiný, lepší film. Celý je to hrozně zjednodušující a démonizující, pod líbivým povrchem neni nic moc navíc (narozdíl od toho Cronenberga). Ze stejnýho prostředí je mnohem působivější třeba Miss Bala, ale i Counselor. 70%.

plakát

Daredevil (2015) (seriál) 

V současný době asi to nejlepší od Mattela. Nicméně se obávám případnýho propojování univerza. 70%.

plakát

Kobry a užovky (2015) 

Super postavy v ne tak super filmu. Chvíli observace, chvíli follow, chvíli tak trochu televize, pár podivných hudebních montáží a přiblblej epilog. V příliš mnoha ohledech je to nedotažený a nedůsledný, filmy, ze kterých to (teoreticky) čerpá, jsou bohužel na jinym levelu. Býval by to mohl být třeba českej Pusher, tak snad příště. Opatrných 70%.