Kinofil

Kinofil

Ondřej Novák

okres Hodonín
Fanatický filmový fanoušek


Facebook: novak.ondra.97
Instagram: novak.ondra.97

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 16.2.2020  13:33

    || R || Sony || Rozpočet: $90 mil. - USA: $182 847 306 - ČR: 15 298 621 Kč - Celkem: $369 847 306 || Skvělá akční oddechovka, které se dnes už skoro netočí nebo nevypadají tak jak mají. Smith na to, po všech propadácích, stále má. Kdo mu šlape na paty, nebo ho skoro předbíhá je "granddady" Lawrence. Jejich znovuzrozená chemie šlape stejně (ale úplně stejně!) jako před 20 lety. Humor je snad i lepší (letadlo, slepý Marcus, čarodějnice) než v přehnané dvojce, ale jinak vše ostatní jede na stejné vlně, ať se vám to líbí nebo ne. Všichni ví, že jsou staří, a tak si z toho sami utahují stejně jako jejich fanoušci. Pro mladší diváky je tu pár honiček, přestřelek, buddymovie humor, podmanivý Miami vizuál a překvapivě ještě lepší hudba. Sám jsem netušil jak moc mi chyběla ústřední melodie Mizerů (jak Bad Boys tak i Main theme). Arabsko-belgičtí režiséři jsou poctivý mařchři, kteří si poctivě nastudovali Baye, aby ho mohli důstojně nahradit, nikoliv okázale kopírovat. S čím současného Baye překonávají je zmíněný humor, příběh (pořád béčko, ale poctivé), vizuál a práce s postavami. Bohužel jsou stále krok za bayovskou akcí tz. "Bayham" a proto se možná žádná akce nezaryje tolik do paměti jako např. dálnice ze dvojky. Ostatně ani Bay už tohle nezvládá (Transformers 3-5, 6 Underground). Tenhle sequel po letech mohl dopadnou katastrofálně, hlavně s tučným Lawrencem a noname režiséry. Naštěstí si všichni byli vědomi, co točí a co chtějí natočit. Pokud milujete 1 a máte rádi 2, ručím za to, že si 3 zamilujete stejně. 75%.

    • 9.2.2020  13:43
    Blíženec (2019)
    **

    || R || Paramount || Rozpočet: $138 mil. - USA: $ 48 546 770 - ČR: 5 763 870 Kč - Celkem: $ 172 972 170 || Je těžké hodnotit Blížence a opomíjet jeho hnusný technický vizuál. Pokud bych to opravdu udělal, zůstane mi laciný příběh s průhlednou zápletkou a nezajímavými postavami (až na Smithe). Je z toho hodně cítít námět z 90. let. To by nevadilo, kdyby si to někdo uvědomil a nesnažil se mě překvapovat zvraty až je to směšné. Největší plus je omlazený Will, ze kterého vůbec netrčí pixely (byl komplet CGI a ne jen omlazený) a skvěle utáhne veškeré emoce. Zbytek se holt utápí v ošklivém 120 snímkovém digi bordelu, který i přes konverzi na klasických 24 FPS je stále patrný (zhlédnuto s true-motion). Každý záběr vypadá jako z telenovely, barvy jsou umělé a jediná akce tomu trochu dává smysl, ale i tak je příliš počítačová. Nač vymýšlet takovou technoligii, která utopí veškerý filmový zážitek? 50%.

    • 3.2.2020  20:52
    Po hlavě - Švédská trojka (E01) (epizoda) (2020)
    odpad!

    Nevtipné, nevkusné, bez pointy a hrozně nudné. Škoda Chemeli, který nedokázal propašovat svůj humor z Partičky.

    • 2.2.2020  14:20

    || R || Netfilx || Rozpočet: N/A || Geniální drama se skvělým Driverem a Johanson a vlastně každým, kdo se objeví. Od začátku sledujeme postupný pád manžleství, ale zároveň chápeme, jak se jejich vztah vyvíjel a čím vším si prošli. Vlastně je to celé takové romantické drama, které překonává většinu produkce a činí se naprosto originálním díky hořkému nádech rozvodu. Co ze začátku vypadalo jako bezbolestný rozvod, se s právníky (démonická Dern a neúprostný Liotta) mění ve velkou řežbu o nevinné děti a vysoké výživné. Přestože je Scarlett roztomilá, je to právě Driver, kterému se věnuje děj hlouběji (točil muž asi podle vlastních zkušeností) a který je největší obětí rozvodu kvůli alimentům, péči o děti, časové vytíženosti a upadající kariéře. To s čím se muži u rozvodu potýkají automaticky, protože jsou muži... Díky zavlečení příběhu mezi kulisy divadla a filmu máte pocit, že víte o koho jde a prožíváte jejich momenty intimněji. Takže až nějaký herec vezme pitomou roli kvůli penězům (zdravím Deppa), nezlobte se na něj, má toho dost. Na závěr připomenu jeden geniální neúmyslný odkaz na Jokera s dveřmi a slušivý účes Scarlett, která omládla o 20 let. 85%.

    • 2.2.2020  13:54

    || R || Weinstein Company || Rozpočet: $67 mil. - USA: $31 126 421 - ČR: N/A - Celkem: $31 126 421 || Takže dosud nejhorší Tarantino, který to sám přiznává? No a co. Nemá se za co stydět. Co mu zde nejvíc podráží nohy je ženská variace na Pulpl Fiction a Gaunery, díky které dává největší prostor hrdinkám a jejich tlachání o ničem. Opravdu o ničem. Sledování první party holek se dost vleče a celé to drží nad vodou soundtrack a vizuální podání ze 60. let s žertíkem v podobě SMSek z Nokie (jinak jsem zapoměl, že se to odehrává v současnosti). Druhá parta je mnohem zajímavější, atraktivnější a odvázanější. Tady se Tarantino projevuje v celé své kráse - nohy, odvážné hrdinky, auta a zběsilá akce. Zavěrečný 10 minutový kaskaderský kousek, který nemám ponětí jak natočili, je mistrovským dílem a jednou z nejlepších honiček 2000's. Tarantino natočil svůj "nejhorší" film, za který by se většina tvůrců vůbec nemusela stydět. Dejte mu šanci. Už jen kvůli geniálnímu odkazu v Tenkrát v Hollywoodu. 70%.

    • 27.1.2020  16:59

    || R || Warner bros. || Rozpočet: $79 mil. - USA: $211 504 973 - ČR: 25 373 112 Kč - Celkem: $467 004 973 || Dlouhou stopáž drží nad vodou hlavně skvělá režie a mladí a staří herci. Zbytek je jen flashbackem naředěná lekačka, kterou si musí projít každá postava, aby si ji v závěru prošli všichni dohromady. Design monster i přes větší rozpočet pokulhává, ale jinak jsou efekty fajn a jedna ze dvou věcí, která zaujme. Ta druhá jsou herecké výkony Hadera, Chastain a McAvoye, kteří skvěle napodobují mladší verze a je radost je sledovat (hlavně Hader). Přesto nechápu koho napadlo napálit hororu stopáž 165 minut, která byla ještě o několik scén zkrácená (uvažovalo se o rozdělení na 2 díly). Nemůžu to brát jinak než dojení knížky kvůli penězům na úkor kvality. I přes to všechno To 2 převyšuje většinu současné konkurence. PS: Humor byl osvěžující. 70%.

    • 23.1.2020  12:34
    Anna (2019)
    ***

    || R || Europa corp. || Rozpočet: $30 mil. - USA: $7 743 794 - ČR: 1 299 898 Kč - Celkem: $30 918 726 || Aby si divák Annu užil, nesmí o ní přemýšlet jako o ženském Johnu Wickovi. Nanejvýš Atomic Blonde. Jsou tu 2 dobré akční scény, ve kterých je ale vidět, že za kamerou nestál žádný Stahelski a Leitch. Příběh je překombinovaný, ztrácí se mezi tajemnými flashbacky a paralelním vyprávěním. Veškeré twisty vznikají - "Jo tohle vlastně bylo domluvené..." apod. Hl. hrdinka je sexy. O sympatiích, hereckém talentu je zbytečné mluvit. Není úplně prknéná, ale Charlize Theron to taky není. Jestli čekáte aspoň nahé scény, nedočkáte se jich. Celé to sice má sexuální podtón (Rudá volavka), ale přišlo mi jakoby to Besson točil pro puritány. Přitom krve je tam požehnaně. 65%.

    • 20.1.2020  20:12
    Encyklopedie akčního filmu (TV pořad) (2019)
    *****

    Skvělý pořad a ještě lepší knížka, jejíž hrdým majitelem jsem a která s tímto projektem souvisí a na běžném trhu se jen tak nevidí. Bez ohledu na to, že je těžko k dostání. Láska k akčnímu žánru je na Vás vidět a proto je potřeba mladým připomenout, že "akčňák" není jen přepálená komiksovka. Jen tak dál...

    • 18.1.2020  15:59

    || R || Netflix || Rozpočet: N/A || Nic extra to nebylo na to, že to Rotten Tomatoes zařadili do přehlížených pecek na nominacích Oscarech. Murphyho humor mi obvykle nevadí. Tady to mělo moc malý říz a kadenci. Jo bohužel jsem viděl dabovanou verzi. Co film podrželo je dobová černošská atmosféra a prostředí natáčení low-cost filmu. Trochu jako Diseaster Artist. Neurazí, nenadchne. Přesto jsem rád viděl Murphyho v kvalitnější roli než doposud spolu se skvěle ulítlým Snipesem. 60%.

    • 16.1.2020  12:33
    Good Boys (2019)
    ****

    || R || Universal || Rozpočet: $20 mil. - USA: $83 083 070 - ČR: N/A - Celkem: $110 883 070 || Takhle pohodovou opičárnu se sympatickými herci jsem nečekal. Námět nepřináší nic nového pod sluncem, ale zpracování ano. Chápal jsem to jako dětskou (herecky nikoliv přístupností) parodii na Prcičky, Superbad apod. Jedenáctiletí prožívají stejné životní trable jako dvacetiletí před vysokou, jen svýma dětskýma očima na základce. Vtipy neustále narážejí na toto téma a komu není víc jak 25, ten se v nich hravě najde a zavzpomíná na podobné objevování dospěláckého světa. Ústřední trio je naprosto skvělé, až jsem si říkal, že producent Seth Rogen našel nové kámoše do své ujeté party. Všichni tři působí odvázaně (asi už vše znají) a správně trapně namachrovaně. Humor je sprostý, ale spíš mluvou než nechutnými vtipy, což hodně potěšilo. Ve filmu se f*ckuje jako by tam hrál Al Pacino nebo sám Rogen. Pořád nechápu jak jim tohle rodiče dovolili. Režie byla trochu slabší a málo důrazná, zbytek fungoval skvěle. Závěrečná scéna pak působí jako úmyslná parodie na loučení se se starými kamarády po vysoké, kdy má každý rozjetou svoji kariéru s tím rozdílem, že je jim pořád jedenáct a jsou na stejné škole. Geniální oddechovka. 80%.

    • 11.1.2020  19:48
    Mimoni (2015)
    **

    || PG || Universal/Iluminations || Rozpočet: $74 mil. - USA: $336 045 770 - ČR: 109 864 017 Kč - Celkem: $1 159 398 397 || Když nevíš, tak tancuj! 50%.

    • 30.12.2019  13:34

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet 1. série: $120 mil. || Nejočekávanější SW seriál dopadl stejně jako nejočekávanější spin-off Rogue One. Samotný úvod je dostatečně zajímavý na to, aby nalákal na další díly, které bohužel tolik zajímavé nejsou jen, aby kleslo nadšení na minimum a závěr vás zase dostal do sedla a navnadil na druhou sérii. Ono samotnou 1. sérii bych rozdělil na půl, kde jedna půlka jsou samostatné epizodky s jednoduchým až prázdným dějem a postavami. Kdežto druhá půlka vrací zpět to nejzajímavější včetně hl. postav. Vedení by si mělo lépe pohlídat tvůrce pracující na jednotlivcých dílech. Stejně jako filmy, i zde vsadili na "každý natočí 1 díl a pak to dáme nějak dohromady". Favreau má zkušeností dost, ale chybí mu větší cit pro postavy. Vlastně i ten vizuál nevypadá zrovna na ekvivalent 4h filmu za $120 mega. Vše je příliš komorní způsobem prázdnoty/pustiny, než nedostatkem prostředků a financí. Trpěl na to The Last Jedi, který zavíral děj až moc do interiérů a vyplňoval zábavu nedůležitými vedlejšími linky na hl. děj. Zápletky pochází z dob seriálů v 90. letech a málo navnazují na další zhlédnutí a mytologie Mandalorianů by se dala odbýt během jedné epizodky. Naštěstí vše táhne charakteristický Mando, ňuňavý Baby Yoda aka The Child a dokonce i ten černoch a ta ženská (zapomněl jsem jména). Záporák o ničem, humor skvěle decentní (hlavně Yoda), akce jak kdy a výborná hudba, kterou jsem si po 5 dílech oblíbil (převážně Main Theme). Jako celek je to v pohodě a před druhou sérií si to dám rád znovu. Hodnocení 1. série: 80%.

    • 29.12.2019  17:56

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $15 mil. || Povedlo se! Důstojné zakončení skvělých posledních 3 epizod. Když je od začátku očekávání téměř na nule, pak potěší jakékoliv vyvrcholení. Konečně můžu říct, že jsem se o postavy zajímal, bál a fandil jim. Odpovědělo se na většinu důležitých otázek, ale zůstalo jich dost pro další sérii. Taika Waititi se s tím umí poprat. Takto měla vypadat hned první epizoda nebo alespoň druhá polovina série. Scéna s nešikovnými Stormtroopery, z nichž jeden je sám Taika, je geniální. Závěr je epický vrámci možností. Povedlo se vytvořit vztah hl. postav mezi sebou stejně tak i hl. postavy samotné. Do té doby byli jen do počtu pro jednu epizodu. Stále se však nepovedlo vytvořit dostatečně nebezpečného záporáka nebo hrozbu. 85%.

    • 23.12.2019  13:27

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $15 mil. || Tak se nám to těsně před koncem rozjelo. Aspoň, že tak. Konečně mě zajímá, co se s Mandem stane stejně tak s jeho adoptivním synem. Jde se víc do akce a více se prozkoumává tajemno celého příběhu. Postavy z předešlých dílů se vracejí a konečně dostávám pocit, že to před tím nebyly jen nahodilé epizody. I tak se to mělo rozjet někde ve 4. epizodě a ne v 7 z 8. Poprvé se opravdu těším na další díl. Což v době psaní komentáře po premiéře Epizody IX je dost kontroverzníl. Ano můžu říct, že Mando letos o chlup převálcoval Skywalkera. Pořád ale mají jednu epizodu na to, to pohnojit. Opatrně, Disney! 80%.

    • 23.12.2019  13:19

    || R || Netflix || Rozpočet: $150 mil. || Míšánek dostal od adoptivních rodičů (chápejte Netflix po Paramountu) 150 mega, aby si mohl bez dozoru hrát. Výsledkem je nejtypičtější Bayham v dobrém i zlém. Logiku scénáře bych po 5 Transformerech nechal být, kdyby byl příběh přehledný a nesnažil se o patriotické moralizování. Vyprávění se utápí ve flashbackách, skáče se dopředu a zpět, aniž by to bylo nutné nebo dávalo smysl. Soundtrack je poctivě klukovský, ale veškeré songy hrají jen nahodile do nálady scény, kde musí být každý druhý záběr ve slowmotionu. Postavy taky nejsou moc zajímavé a Reynolds se svým deadpoolovstvím začíná lést na nervy. I tak bude jediným, na koho si později vzpomenu. Velké plus dávám za vizuál a akční scény, které jsou sice mnohem víc pokažené střihem než dříve, ale dokažou po tupých dialogách zaujmout a udržovat můj zájem po 2h. Je smuté a vtipné zároveň, jak Bay točí úplně stejně jako u druhých Mizerů. Nedá se mu upřít, že to vypadá skvěle, vše je megalomanské a dokonale prodává filmařsky neokoukané lokace za doprovodu nekonečných západů slunce. BTW u závěrečné scény mě z toho boleli oči, protože se během příběhových cca 30 minut vystřídají všechny denní doby od západu po východ včetně druhů počasí. Ale proč by se za tím Míšánek ohlížel, když mu nikdo nestál za zády. Je to zkrátka lepší ne Robůtci a horší než Mizerové 2. I tak nemám problém se na to někdy kouknout znovu. Po pár pivech. 65%.

    • 22.12.2019  18:04

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $275 mil. - USA: $512 994 363 - ČR: 68 191 569 Kč - Celkem: $1 066 957 407 || Kdo by si pomyslel, kde po relativně povedené Ep. 7 skončíme. Bez spoilerů toho mnoho říct nejde a o kontroverzi Ep. 8 bylo řečeno už dost. Takže nejprve pozitiva: 142 minut uteče mnohem rychleji než se zdá, ať se bavíte nebo ne. Abrams šlape na plyn od první minuty a udržuje tempo až do finále. Tam kde Ep. 8 trpěla na dlouhé ukecané scény, které nikam nevedly (teď už nevedou), tam Abrams hodí pár vět a jede se dál. Ústřední trio se drží pohromadě celou dobu, a tak se vlastně jedná o takovou Star Wars týmovku. Disneyho vtipů je málo, za to světelných fightů dost. Žádný ale nemá takovou choreografii jako z minula. Hudba je o něco lepší než dřív, ale starý dobrý Williams už nemá takový švih a zaujme jen, když vytáhne staré motivy. To je ostatně další plus i mínus. Hodně se kope (v dobrém i zlém) do původní trilogie. Tím si faunoušci Ep. 9 přijdou na své a hejteři mají na co nadávat. Nyní negativa: Tím, že se stále šplape na plyn se tu mnoho věcí odbýjí jednou větou. Postavy umírají a vzápětí se objevují další až je těžké se orientovat. Od poloviny filmu nás čekají zvraty či "zvraty" v každé druhé scéně a proto trpí Ep. 9 přeplácaností. Ovšem zastávám názor, že je zde lepší přeplácanost na poslední chvíli, než prázdnota Ep. 8. Příběh je hodně temný a proto je zabarvéný do temných tónů (jako Harry Potter 6-8) a tím veškeré efektní bitvy zanikají v temnotě. Zamrzí mrské využití nových postav (až na Landa), na které prostě není čas. No a Palpatin...je lepší než Snoke (bez souvislostí i s ní) a nová trilogie holt jiného záporáka neměla, páč Kylovi šlo od začátku o něco jiného. Závěrem: Sága se uzavřela (příběhově, nikoli pocitově) tam, kde začala. Spousta věcí v závěru mě nostalgicky potěšila a byl jsem rád, že se dost vracelo k původu, než zaváděly nové manýry. Abrams zásel na jistoty. Líp už tento vykolejený vlak uřídit nešlo. Normálně bych dal i 80%, ale za ty logické lapsy a zkratky, WTF momenty (je jich dost) a nevýrazné využití CGI bitev musím jít níž. Přesto tomu dejte šanci, protože to je do budoucna asi nejkoukatelnější epizoda. Ach kam jsme to došli? PS: Zdejší šedé hodnocení si měl vysloužit Last Jedi a ne Skywalker. 75%.

    • 16.12.2019  22:43

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $15 mil. || Takhle se mi to líbí. Hororové pojetí tomu mnohem víc sedí, než prázdné putování vesmírem. Tento díl dává vzpomenout na to, čím Star Wars zaujme nejvíc - laserové přestřelky (když už ne meče). Hudba opravdu skvělá a vyniká. Příběh se ovšem nikam dál neposunul. Zbývají 2 díly a nemám tušení, jako to chtějí zakončit. I přes to beru tento díl jako příjemnou akční podívanou. 80%.

    • 9.12.2019  21:23

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $15 mil. || Mírný krůček zpět, ale jinak si to udržuje napětí. Konečně můžeme říct, že je zdejší divoký západ opravdu divoký. Nikomu se nedá věřit a všem jde jen o jediné. Stále mi ovšem chybí cliffhanger na závěr, který ně donutí se těšit na další díl. 75%.

    • 7.12.2019  13:00
    Irčan (2019)
    ****

    || R || Netflix || Rozpočet: $170 mil. || Je to tam? Je to tam! Marty ukočíroval gangsterský epos na výbornou, který mě v úvodu i závěru očaroval dobovou hudbou z Mafie II. Stopáž, která strašila i mě je v pohodě, pokud budete film chápat jako 2 až 3 v jednom. Začíná to takovým Casinem s 30 min. montáží zrodu DeNira v The Irishmana. A tohle mě pořád baví. Jiní by nás zasypali ukecanou nudou plnou rodinných záležitostí bez tempa. Ta se nám bohužel zrochu poodhaluje ve 2/3, kde se přepínáme do usedlejšího života na úrovni. Tyhle filmy vždy trpěly na přehršle postav, které dříve nebo později budou důležité, čemuž nepomáhá dlouhá stopáž. Co filmu v této třetině pomáhá je chemie Niro-Pesci-Pacino. Tihle pánové excelují v každé scéně (nasraný Pacino v kanclu) a nutí mě se zajímat, co s nimi bude dál. Tím skáčeme do poslední třetiny alias Casino po 25 letech. Bez spoilerů toho moc říct nejde. Jen to, že nás čeká mnoho překvapení a i fakt, že zde nesledujeme postupné sebe zničení hrdiny končící smrtí nebo vězením, jak ho známe z jiný děl. Přesto "They are all gone, Frank." funguje jako daň za kriminální život, ve kterém neexistuje krásně dožité stáří. CGI? Na začátku má Niro trochu podivný kukuč, ale leckdo, i já, si myslel, že to budeme sledovat celý film a ono to po chvíli přepne jen do trošku vyhlazenějšího xichtu (flashback z války mohli vynechat). Ostatní ani nevím, jestli byli omlazení nebo ne a nebýt kontroverze, po chvíli bych na to úplně zapomněl. Důchodci na konci to zachraňují. Kamerové jízdy Marty pořád umí. Stopáž je, jak jsem psal, taková, protože jsou to 3 filmy v jednom samostatně nefungující. Něco by asi šlo vyndat, ale nevím, co. Veškeré pohyby starých herců hrající mladé + vraždy vždy působyly u Scorseseovek trochu křečovitě. Chápu to jako záměr, kdy se mafiáni nezabíjí po dlouhém proslovu s grácií u stolu, ale hned, kdy to jde, což tomu dává úroveň realističnosti. Zasazení do skutečných událostí je jen malý bonus pro ty, kteří se v tom orientují. Já to bral spíš jako inspiraci nějaký živým gangsterem. Na závěr dodávám, že je v Hollywoodu jen hrstka legendární party, která dokáže dnes ve svých letech ohromit a i slabší film je pořád pecka. Spousta z nich tohle mojo ztratila a asi se nikdy nevrátí zpět. Nemluvě o hercích. Takže ano, rozloučení s mafiánskou partou proběhlo výborně. Scorsese ve své tvorbě sice nekončí, ale možná tohle bude jeho vrchol. Proto se příkláním k vyššímu hodnocení. 85%.

    • 3.12.2019  17:07
    Lví král (2019)
    ***

    || PG || Disney || Rozpočet: $260 mil. - USA: $543 634 365 - ČR: 63 055 161 Kč - Celkem: $1 656 309 419 || Jako spousta jiných lidí ani já nevím, zdali hodnotit Lvíčka jako obyčejný/neobyčejný animák nebo jako něco ve stylu Prasátko Babe. Normálně by to nebylo podstatné, kdyby tu vše šlapalo. Nešlape. Příběh se drží zuby nehty jedničky a přináší minimum nového (ani vlastně nevím co). Hudba je na tom podobně (viděno s českým dabingem). Takže nám zbývá poslední a největší lákadlo - CGI zvýřátka. Je až neuvěřitelné, kam se grafika pohnula od ne tak staré Knihy Džunglí (2016). Opravdu nechápu jak dokázali vytvořit tak rozsáhlý detailní a perfektně nasvícený svět nemluvě o samotném zvěřinci. Každý chlup, každý kamínek, každá kapka deště vypadá jako skutečná. Není divu, že v Kalifornii hoří lesy, když v Hollywoodu renderují takové filmy! I přes svou hyperrealističnost nemá žádné ze zvířat řiť. Teď ten hlavní problém: Zvířátka, které vypadají uplně jako skutečné se snaží hrát na emoce jako lidi. Už to nejsou ty xichtíky, které se ručně kreslili. Jsou to v podstatě reálné tváře, jenž mezi sebou komunikují lidskou řečí. Nemá to jako pohádka srdíčko a vytváří to celou dobu pachuť. Mozek neví zdali se dívá na animák nebo National Geographic. Veškeré emoce jsou pryč. Humor zachraňuje Timon s Pumbou a zbytek tak nějak odříkává své repliky z jedničky. V momentě, kdy mají přijí emoce (vy víte co), tvůrci kvůli realistice ani nemohou přistoupit k slzám, a tak vše zachraňuje jen dabing, ať už originál nebo český (který je povedený). O vzhledu to platí rovněž. Mláďátka jsou ještě roztomilá, ale to jak vypadá Pumba mě dost vyděsilo. Závěrem zůstává odpověď na ten problematický žánr - Ne není to pohádka, ano je to stále animák, ale ne klasický, nýbrž hyperrealistický. Máme tu vznik nového žánru. Jako průkopník by si Lvíček zasloužil 4*, ale protože nás Disney brzo zasype hromadou podobných děl (koukněte na tržby) + provnání s originálem, přikláním se ke 3*. 65%.

    • 2.12.2019  12:35

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Zdá se, že si Ep. 4 udržela zajímavost a akční dění ze Ep. 3. To je dobrá zprává, protože se nám seriál přehoupl do druhé půlky, ve které nebude možné zpomalovat a zahalovat vše tajemstvím. I přes to, že jsem se dozvěděl o Mandalorianovi v tomhle díle nejvíc, pořád mám pociti, že mám jako vědět, kdo Mandaloriani jsou a těžko se tak k němu vytváří pouto. Ke komu se pouto vytváří snadno je Baby Yoda. Jeho roztomilost si krade každou scénu pro sebe až mám chvíli pocit, že je on hlavní postavou. Tvůrci rozhodně udělali šikovný krok a jakoby tušili, že se po Ep. 1 strhne internetové šílenství a proto má Yoda s každým dílem více prostoru. 80%.

    • 26.11.2019  22:57

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Tak to tvůrci po dvou utahaných epizodách pochopili. Nelze točit miniseriál s nicneříkajícími epizody, ale buď nás zahrnout akcí, nebo prohloubením postav. Zde je to obojí, i když akce vyniká. Konečně se zajímám, co bude dál, než jen "bude další díl lepší?". Tak ať to vydrží. 80%.

    • 25.11.2019  14:00
    Le Mans '66 (2019)
    *****

    || PG-13 || 20th Century Fox || Rozpočet: $97,6 mil. - USA: $101 961 608 - ČR: 27 320 023 Kč - Celkem: $193 033 489 || Ještě teď cítím benzín pod nosem. Neskutečně našlapaná automobilová pecka, která nenudí ani v jedné ze 152 minut. Pokud by měl někdo pocit, že ano, tak ho hned čekají scény z okruhu, autodílny nebo kanclu Forda II. Ono snad i ten původní český název "Na plný plyn" vystuhuje film mnohem lépe. Tady se jednuduše nebrzdí (kdo viděl, pochopí narážku) a vše se řeže v plné rychlosti. Zavěrečná 30 minutovka Le Mans je jeden velký koncert jako v Bohemians Rhapsody. Prostě ještě našlapanější, než zbytek s mnoha nečekanými zvraty (NEZJIŠŤUJTE SI VÝSLEDKY!!!). Kamera se drží hned za zadkem legendárního GT40 s hrající šedesátkovou hudbou. CGI jsem nikde nezahlédl. Bale a Damon jsou pro mě další Pitt a DiCaprio. Bratři "na přeshubu", kteří jediní se zvládnou respektovat. 3. hl. hercem je samotný Ford GT40 jako symbol amerického závodnického průmyslu 60. let. Každý další tu má holt menší prostor na plátně, který však využili všichni na 100%. Balova žena, jeho syn, Ford II, Fordův právník, Enzo Ferrari. To čím u mě Rivalové (2013) trpěli - málo aut - je tu vykompenzováno na 10 let dopředu. Nejvíc zamrzí, že nás podobný film od Foxe pod Disneym už nemusí čekat. Beru to jako rozloučení s grácií. 100%.

    • 19.11.2019  22:04

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $15 mil. || Moc velký pokrok se nekoná. Spíše si musíme zvyknout a přijmout jaké to je. Příběh jakožto veškeré podání je stále minimalistické. Malý Yoda (jeho druh nemá název) je roztomilý a rovněž tajemný a jsem rád za využití loutek. Víc nám toho 2. díl nenabídl. Snad příště přistane na zajímavější planetě se zajímavějším děním. Edit: Naštěstí ano. 75%.

    • 15.11.2019  23:27

    || PG-13 || Disney/Lucasfilm || Rozpočet: $15 mil. || Zajímavé. Moc víc k tomu po 1. epizodě říct nejde. Prostředí poutavé, postavy temné stejně jako příběh, hudba se snaží vynikat a celkem jí to jde. Přesto se nemůžu zbavit dojmu, že mám vědět víc a chápat o co jde. Na ploše 30 minut se nám má otevřít nový SW svět a my se do něj ponořit. Zatím plavu na hladině, jelikož nevím, co mě čeká pod ní. Černobyl pojednával o profláknuté události z neprozkoumaného úhlu. Aby bylo jasno, těžko se navazuje vztah na něco, co je tak tajemné. Tohle nebude 20x30 minut, ale jen 8x30 a proto mám pocit, že nás čeká přílišná nedoslovnost. No počkám si na další, ten rozhodne. Edit: Nerozhodl. Třetí už ano. 65%.

    • 10.11.2019  22:44
    MovieZone Live! (TV pořad) (2010)
    *****

    Zapracujte na zvuku a použitých záběrech a bude to za 100%. Jinak je tohle lepší forma sdělení novinek a zajímavostí, než číst dlouhé odstavce.

    • 5.11.2019  17:27
    Rocketman (2019)
    ****

    || R || Paramount || Rozpočet: $40 mil. - USA: $96 368 160 - ČR: 8 760 745 Kč - Celkem: $195 179 299 || Pokusím se vyvarovat srovnání s minulou "Bohemkou", se kterou sdílí mnoho společného. Elton John sice není nějaká mega hvězda mimo Británii, ale přesto jeho písně zná skoro každý. Dexter Fletcher si to moc dobře uvědomil, a tak nám místo nudného životopisného drama naservíroval životopisní muzikál. Naprosto originální pojetí, jehož sílá tkví v samotných skladbách. No o čem asi Elton psal? O svém životě? Díky tomu nás místo vysvětlovaček čeká muzikálové číslo, které nádherným zpracováním od kamery po střih posouvá děj dál. Taron je skvělý imitátor a Eltona jsem mu věřil v každé hudební scéně. Na čem film trochu strácí je právě to srovnání s Bohemian Rhapsody. Eltonova kariéra nenabízí takové pecky a mega koncerty století jako u Queenů. Proto může závěr trochu zapadnout mezi jiné biografyckými snímky. I tak je Rocketman skvělá hudební pecka až lituju, že Fletcher nenatočil celou Bohemku sám. 85%.

    • 31.10.2019  12:43

    || G || Disney/Pixar || Rozpočet: $200 mil. - USA: $433 813 191 - ČR: 30 604 834 Kč - Celkem: $1 071 352 979 || Pixaru se stále daří držet svou nejúspěšnější sérii na kvalitní úrovni. Čtverka opět nabízí originální příběh o osudu hraček a jejich původnímu záměru - sloužit dětem. Andyho nyní nahrazuje mladá Bonnie, která prožívá podobné období jako Andy ve dvojce a trojce a celá parta hraček se musí smířit, že se děti vyvíjejí a nebudou si s nimi hrát navždy. K tomu všemu je tu Forky (Vidlík), kterého si Bonnie vytvoří, upne se k němu jako Andy k Woodimu a učí se, co to znamená být hračkou. Čtverka mírně trpí na přehršé vedlejších postav, které není čas rozvíjet, protože vše již bylo řečeno minule. To neznamená, že se jedná o zbytečné pokračování. Pixar znovu dokonale prokreslil smyšlený svět hraček tak, že máte pocit, že existuje doopravdy. Všemu vévodí skvělá úrověň animace (déšť, kočka, textury), vynalézavé scény (starožitnictví), humor a povedený český dabing (Kotek + zbytek původního osazenstva), jenž působí jako nostalgická tečka za původními díly. Závěr není tak ždímavě dojemný jako ve trojce, není důvod, ale krásně uzavírá koloběh hraček. Něco, na co se Dory a Příšerkám nepodařilo navázat. 80%.

    • 28.10.2019  10:26

    || PG || Universal/Illuminations || Rozpočet: $80 mil. - USA: $158 257 265 - ČR: 50 247 773 Kč - Celkem: $429 434 163 || Je to mnohem slabší než jednička, mnohem jednodušší a mnohem méně originálnější. To neznaméná, že mi těch 90 minut neuteklo a že jsem se nebavil. Animace opět na úrovni (Pixaru) a ne, není to v dnešní době samozřejmnost. Český dabing je opět skvělý v čele s Dejdarem. Kéž by takhle s citem byly nadabováné i jiné pohádky a filmy. Příběh se nám rozdělil do 3 linií, aby každá z nich obsahovala oblíbenou postavu, ale stejně nakonec byla o několik minut zkrácená. Postavy jsou tedy ve výsledku nevyužité oproti jedničce. Pro dospěláky to bude menší rakovina než Mimoni a prckům je to jedno. 65%.

    • 27.10.2019  10:57
    Dunkerk (2017)
    *****

    || PG-13 || Warner bros. || Rozpočet: $100 mil. - USA: $189 740 665 - ČR: 37 904 024 Kč - Celkem: $526 940 665 || Lze ještě dnes natočit originálním poutavým způsobem válečnou operaci 2 sv. v.? Ano! Namísto nudného seznamování s hrdiny a okolnosti jsme hned vrtženi do největší válečné záchranné operace v dějinách. Atmosféra zde působí hutně i bez záběrů na nepřítele, střeva a velké přestřelky. Nolan se šikovně vyhnul tomu, co by mu rating stejně nedovolil. Raději se za 100 mega slušně vyblbnul na francouské pláži a v oblacích, aby nám naservíroval jednu 100 minut dlouhou akční scénu rozdělenou do 3 časových linií. Každý z herců tu má i na malém prostoru možnost zazářit a ukázat svou motivaci. Kamera a hudba je kapitola sama o sobě a jedná se o sekundární vypravěče, kteří stupňují v tu správnou chvíly. Je obdivuhodné jak dokáže Nolan do jakéhokoliv žánru propašovat svůj rukopis. A diváci mu to baští. 90%.

<< předchozí 1 2