Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (140)

plakát

Scavengers Reign (2023) (seriál) 

Animovaný gejzír psychedelické fauny a flóry, kde nebezpečí číhá na každém kroku. Děj skáče mezí osudy několika vesmírných trosečníků, kteří se jednoduše chtějí dostat zpět na svoji loď. Animace i dabing jsou výborné, stejně tak ztvárnění strachu a zakoušeného utrpení postav. Horší už je to s tempem vyprávění - někdy díl uteče jako nic, ale někdy se až příliš uvázne v opájení se sebou samým. Navíc, občas jsem měl pocit, že ony organizmy jsou až přehnaně "mrchožroutské"...

plakát

Hanyeo (1960) 

Místy solidní thrillerová atmosféra, která se ale často rychle rozplyne v absolutních nelogičnostech. Ampulka jedu na krysy skladovaná v kuchyni vedle kořenek? Nechat si ohrožovat životy členů rodiny, protože nechci ztratit místo učitele zpěvu ve fabrice? Ehm...

plakát

Autostop (1977) 

První dvě třetiny stojí mají dobrou gradaci napětí, solidní atmosféru a celkem uvěřitelné jednání postav. Poté se začne rozvíjet morální linka, které by slušela spíš zkratkovitost ve stylu Cani arrabbiati (1974). PS: náklaďákové scény nezapřou inspiraci v klasice Duel (TV film) (1971).

plakát

Přání smrti 3 (1985) 

Absurní podívaná kterak se parta pravých amerických patriotů v důchodu postaví na odpor glamrockovým grázlům. Kladná substance má navrch jen a pouze díky možnosti se sama bránit pomocí arzenálu čítající pistolové samoděly, velkorážní Magnum (coby product placement!), jen tak v ruce držený kulomet a na závěr i jakýsi raketomet. Dojem zachraňují neskutečně směšné přestřelky, kdy se šourající Bronson vyhne všem kulkám a sám neomylně odpraví dotírající entity.

plakát

Přání smrti II (1982) 

Originál přinášel celkem racionální pohled na problém kriminality v NY, kde propriety jako uřezaná sluchátka v telefonních budkách a všudypřítomná chamrať na ulicích zapadala do vystřízlivění 70. let. Tón předznamenaný Půlnoční kovboj (1969) dotažený až k Taxikář (1976). Pokračování nese znatelný rukopis Golan & Globus. Takže příklon ke standardní paletě 80. let - akce, zlé drogy, střelba a výbuchy. Bohužel stupidita scénáře není vyloženě směšná a u G&G filmů s Chuckem se divák u akce přecijen pobaví více. Za pousmání stál L.A. vyšetřovatel stylzovaný do levné kopie Bullitta a závěrečná Čechovova puška...

plakát

Dark (2017) (seriál) 

[SPOILER] Důrazně se doporučuje shlédnout celý seriál v co nejkratším časovém úseku z prostého důvodu, že hlavní postavy tvoří několik rodin v cca pěti časových a třech alternativních rovinách. První sezóna je luxusní zážitek už svou atmosférou - temná hudba, tma, déšť, semknutá koumunita uprostřed lesů, postavy mající svá tajemství a nad tím vším se tyčící zlověstný komplex atomové elektrárny. Pro přiblížení, jde zde o kombinaci prvků z Městečko Twin Peaks (seriál) (1990) (lesy, odlehlost, vyšetřování v uzavřené komunitě), prvních sérií Ztraceni (seriál) (2004) (odhalování fungování tajemného prostředí, osudy postav v minulosti) a částečně Stranger Things (seriál) (2016) (zmizení, důraz na mladší postavy, brnkání na retro strunu). Druhá série rozjede naplno motiv cestování časem, který svou komplexností dělá cestování čase v sérii Návrat do budoucnosti (1985) úsměvný počin. Ovšem totálně zde chybí katarze a úleva ve formě vysvětlení kupících se záhad/paralelních liníí. Naopak. Sezóna se uzavře s tím, že k celému komplexnímu ději existuje ještě shodný paralelní svět, který se s časovými linkami původním světa začně provazovat. Tomuto provazování se věnuje celá závěrečná série, která většinu času působí natahovaným dojmem. Vyprávění skáče celkem zmatečně mezi časovými linkami obou realit, kde sledujeme buď dlouze filozovující postavy, nebo smrt postav, jež diváka nezasáhne - postavy jsou celou dobu "naklonované" v různých časových linkách všech realit, takže smrt jedné nic neřeší... Závěr dává smysl a uzavirá spletité vztahy, ovšem silně z něho čiší Deus ex machina - jde o náhlé vyjevení postavy, která podá nikým nerozporované jednoznačné rozuzlení. Obsazení seriálu obsahuje hned několik echtovních prototypů Německé vizáže...

plakát

Botostroj (1954) 

"Hodný chlapec... a komunista!"

plakát

Nájezdníci z Atlantidy (1983) 

Zřejmě jeden z nejstupidnějších, ale tím pádem i nejzábavnějších, béčkových akčňáků 80. let. Nechybí klasické propriety jako cheap gore efekty, trapné dialogy, nebo až hrozivě nelogicky jednající postavy. Navíc se autoři očividně inspirovali celou řadou, dnes již kultovních, snímků. Namátkou tak vidíme scény, které nezapřou své vzory. Démonická sebranka motorizovaných punkáčů z Šílený Max: Bojovník silnic (1981). Bránění domu solidně okopírované z Přepadení 13. okrsku (1976). Neustálá full-auto palba připomínající Rambo: První krev (1982) a jemu podobné. Nalézt zde můžeme dokonce i infiltraci staveb dávných civilizací plnu pastí, tak jako v Dobyvatelé ztracené archy (1981). PS: Milovníci gialla jistě ocení obsazení vedlejší postav v podobě hvězd žánru.

plakát

2019: Noví barbaři (1983) 

Spoiler: Vítejte v Mad Max 2 světě, jen s tím rozdílem, že zde všem jde po krku parta zfanatizovaných gay (!) psychoušů. Barbaři mají všechno špatně. Jde o klasickou cheap produkci s všudypřítomným alobalem a papundeklem, která se snaží naprosto jasně vytěžit Šílený Max: Bojovník silnic (1981). Jenže to nemůže fungovat, když hlavní hrdina je napsaný jako neschopný trouba a auto honičky jsou točené ve 20 km/h v okolí jednoho kamenolomu a letiště místního aeroklubu. Ani standardní sleazy linka se spoře oděnými slečinkami nepřináší kýžený efekt, když se slečinky vůbec nezapojují do akce.

plakát

Loto (2023) 

Jednoduchá komorní mozaika, která ale zároveň zajímavým způsobem drží diváka v očekávání. A to navzdory prvnímu dojmu dějové pomalosti a jeho zasazení do předem ohraničených mantinelů. ČB kamera s citem pro detail výsledný dojem umocňuje.