Jinny

Jinny

Alena Svobodová

okres Praha

homepage

55 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 15.2.2018  13:08
    Tvář vody (2017)
    ***

    Guillermova fetišistická mezidruhová love story... má především přepálenou stopáž. Příběh je prostý a předvídatelný a je to víceméně jednohubka a natáhnout stopáž na dvě hodiny logicky přineslo hodně zbytečných scén. Stylizace padesátých let je krásná, ale neukotvuje příběh tak, jak bych si představovala. Vidíme politické a sociální pozadí, ale to je až na nějaké třetí koleji, ačkoliv ta americko-sovětská podzápletka mohla vést do mnohem zajímavějších míst. Stejně jako kouzelné schopnosti našeho téměř půvabného vodního monstra. Michal Shannon je jako záporák skvělý, ale bylo by fajn, kdyby přece jenom dostal příležitost dodat charakteru větší nuance.

    • 13.2.2018  11:30
    Láska v bílém pekle (TV seriál) (2004)
    ****

    Nemylte se, i přes téma kapitalismu jde tahle minisérie pevně ve stopách Pýchy a předsudku a Jany Eyrové. I tady k sobě ústřední pár od začátku cítí silnou vazbu, ale zároveň jsou tak trochu sociálně retardovaní a jejich zázemí je naopak rozděluje. Ačkoliv je hlavní hrdinka zahraná dobře (a přesně), je to Richard Armitage, kdo si krade scény pro sebe. Za ten soustředěný výkon, výmluvné pohledy na Margaret a seveřanský přízvuk v kombinaci se sametovým hlasem si zasloužil každou libru.

    • 3.2.2018  18:04
    1922 (2017)
    ***

    Nepříliš nápaditá adaptace typické Kingovské novely. 1922 je původně příběh ve stylu řecké tragédie, příběh, který nezačíná pro hlavní postavu dobře a bude jenom hůř, příběh o fatálním rozhodnutí hlavní postavy a bizardních ranách osudu, které ho následují. Adaptace tohle nedokázala dobře prodat, i když povinné dějové prostocviky splnila. Místo aby se soustředila na to, co měla v příběhu zdůraznit, drží se příliš otrocky předlohy, aniž by byla stejně úderná. Hororové elementy zrovna tak nebyly pojaté jako něco, co zrovna tak dobře můžou být jenom halušky hlavní postavy. Suma sumárum tři kukuřičné klasy tenhle film získává na výpravu a výkon Thomase Janea.

    • 29.1.2018  10:53

    Obrazově působivé akční sci-fi, které má sympatické hrdiny a typický Bessonovský nadhled. Bohužel ale nemá přidanou hodnotu ani překvapivé zvraty a vyčpí ve stylu "přišel a zase odešel a nikdo se kvůli tomu nevěšel". Možná to chtělo zajímavější představitele dvou hlavních rolí, možná trochu serióznější pojetí. Každopádně se jedná spíš o oddechový film na víkendový večer než povinnost pro fanoušky žánru.

    • 27.1.2018  14:04
    Coco (2017)
    ****

    Že je Coco animák o rodinných hodnotách, to asi nikoho nepřekvapí. Zpracování tématu ale už určitě ano. Nemluvím ani tak o originální inspiraci mexickým svátkem mrtvých a výletu do záhrobí, které je vizuálně překrásné. Jde o neinfantilní poselství o rodinné dynamice, vzpomínkách na mrtvé a fakt, že vzpomínky na mrtvé nemusejí nutně vést k pláči. Právě kvůli poslednímu bodu bych film doporučila spíš dětem starším devíti let, které ho už budou schopné pobrat. Coco je pro mě jeden z nejpovedenějších animáků za poslední roky a třebaže je těžké nebýt na konci filmů citově pohnutý, Coco nikdy nesklouzne do takové té brutální formy citového vydírání.

    • 17.1.2018  18:09

    Moc se mi líbilo téma epizody - rodiče a jejich touha ze strachu děti ovládat (což je jednodušší než vychovávat) a jak to dopadá, když ta touha zajde příliš daleko. Není to v žádném případě překvapivý příběh a je zpracovaní poctivě, ne invenčně. Body navíc ale dávám za všeříkající poslední záběr, kde dcera udělá přesně to, čeho se všichni rodiče děsí.

    • 11.1.2018  19:12

    70 % Vizuálně vymazlený biopic o tom, jak byl appeasement poražen. Wright je o něco lepší režisér než vypravěč, a tak dramaticky film sice funguje, ale mezi špičku žánru v tomhle směru nepatří. Film tak táhnou hlavně Gary Oldman (opět skvěle hraje očima a gesty), Kristin Scott Thomas a Ben Mendelsohn jako stále občas koktající král Bertie. Mezi nejlepší filmy loňského roku bych Nejtemnější hodinu nezařadila už kvůli tomu, že některé scény jsou příliš kýčovité - nicméně s Nolenovým Dunkerkem tenhle film tvoří krásné vizuální a tématické combo.

    • 20.12.2017  13:28
    Maudie (2016)
    ****

    Sympatické biografické drama a nezvyklá love story. Maud je i přes těžkou artritidu pozitivní, trpělivě snáší výpady proti své osobě a nakonec je i překvapivě silná a stojí si za svým. Jejím protějškem je hrubián a emocionální pařez Everett, který navzdory svojí povaze dovolí Maud nastěhovat se do svého domu (a postele a srdce). Druhým tématem filmu jsou její rozkošné naivistické kresby, jejichž úspěch jí dodá sebevědomí. Ve zkratce jde o příběh losera, který ke štěstí přišel, a je podaný odpovídajícím sentimentálním způsobem, ačkoliv ve vesnických kulisách. Poselství filmu ho ale u mě vyšvihlo na čtyři hvězdy z pěti.

    • 14.12.2017  14:03

    Lepší než Force Awakens? To bezesporu. Tenhle film pevně stojí na vlastních nohou a nespoléhá tolik na nostalgii a odkazy. Velmi mě potěšilo, že v mnoha ohledech rozvíjí lore Hvězdných válek a to občas nečekanými způsoby. Pokud tvůrci mluvili o tom, že inspirací bude Impérium vrací úder, mysleli tím skutečně dospělejší tón, ne že Impérium bude použité jako šablona. Je to dobrý Star Wars film? Je... drzý, ale rozhodně bych ho kvalitou postavila na roveň původní trilogie. Je to film, který v mnoha ohledech připomíná dílo od fanouška pro fanoušky. Některé linky vedlejších postav potřebovaly prostřihat, aby film líp ubíhal. Film docela odvážně uzavřel některé otázky a konflikty už ve druhé části trilogie a u některých postav to bude chtít notnou dávku kreativity, aby v posledním filmu měly co nového nabídnout. Luke je skvělý a stejně tak Mark Hamill. Chápu, co Hamill myslel tím, že nesouhlasí s cestou, kterou pro Luka tvůrci vybrali - je cynický, odmítá roli "zachránce galaxie" a o přesvědčení Jediů o tom, že mají patent na světlou stranu Síly, si myslí svoje. Na to, že Hamill s tou vizí nesouhlasil, ji exekuoval na jedničku. A teď SPOILERová část. Ve Force Awakens mi Carrie Fisher přišla trochu nucená a byl to Ford, koho jsem po letech viděla hrát s určitým nadšením pro věc. Tady ale Carrie nezklamala. Dějový oblouk Leiy tu ale uzavřený není a bude zvláštní vidět, jak ve třetím díle trilogie uzavře její story úvodní text nebo dialog ostatních postav. Tohle myslím byla chyba a studio mělo udělat určité dotáčky a nechat si pro třetí film Lukea, ne Leiu.

    • 8.12.2017  11:04

    Jak už to u adaptací her bývá, tvůrci se snažili zůstat hře věrní a dostat do filmu zbytečné detaily, aniž by svět dané hry kvalitně zpracovali filmovým jazykem. Pravda je, že kdyby režisér udělal jedno nebo dvě blbá rozhodnutí, byl z tohohle "díla" nejspíš pořád zábavný film. U výsledné verze ale ani nevím, kde začít kritizovat, protože celé pojetí je špatně. Jako hlavní téma si scénáristi vybrali Jablko ráje, což je sci-fi červená nit, která se spojuje hry podobně jako rivalita Asasínů a Templářů, ale nikdy se kolem něj neměl tímhle způsobem točit celý děj. Druhý problém je prostředí. Zajímalo by mě, jestli Justin Kurzel viděl alespoň gameplay nějaké AC hry na YouTube. Pokud by ji viděl, věděl by, že mnohem, mnohem víc času se v AC tráví v historických kulisách. Teď si představte, jak zajímavé by bylo sledovat zamilovaný pár španělských asasínů, kteří se v době dokončované reconquisty a španělské inkvizice (pro potřeby filmu ovládané Templáři) snaží lavírovat mezi intrikujícími Ferdinandem Aragonským, Isabelou Kastilskou a zbytky maurské moci ve Španělsku. Je rigidní katolictví pro lidi opravdu lepší než islám, nebo inkvizice přináší řád a jednotu? Jak moc se musí panovník mýlit, aby ho asasín zradil? Ve vedlejší roli Kryštof Kolumbus. No a teď - co skutečně vidíme ve filmu? Sledujeme nepříliš zajímavého ani sympatického Cala odsouzeného na smrt za zabití pasáka (!), kolem kterého krouží kamera ve snaze dodat drama a akci. V trochu zmatečné a dost krátké historické lince sledujeme pár asasínů, kteří pravděpodobně (?) mají být Španělé, o kterých se příliš nedozvíme a příliš nás nezajímají, jak poskakují po andaluských střechách. Ponechme stranou, že Andalusie 15. století je prašná polopoušť plná starých budov, natáčená přes zažloutlý filtr, a z nějakého důvodu tu ve filmu všichni mluví španělsky, i když v herním světě všichni mluví anglicky, i když angličtinu někteří z nich nemohli slyšet ani z vlaku. Jenom minimum akce ve filmu by se dala označit za skutečně asasínskou. Ortel filmu podepsali Fassbender, Cotillardová i Jeremy Irons, kteří na plátně jenom existují a nejspíš si celou dobu přáli být někde jinde, protože nemají co hrát a když už, tak jenom šablony. Jiná herní adaptace - Warcraft - je oproti tomuhle veledílo.

    • 7.12.2017  11:07

    Vánoční komedie ve stylu Bad Santa. S babičkami a fešným striptérem. Vtipy jsou přimočaré, ale fungující a poselství o tom, že pohodové Vánoce nedělá dokonalost ale mezilidské vztahy je sympatické. Stejně tak je milé zaměření na téma matka-dcera. Každá z babiček je totiž jiná a s dcerou má jinou interakci, ale všechny jsou vyřešené logickým i zkrátka lidským způsobem. Určitě si nenechte ujít závěrečné titulky, které jsou zážitkem samy o sobě.

    • 21.11.2017  11:54
    Wind River (2017)
    ****

    70 %. Dějově svižnější než režisérův předchozí film s takříkajíc přímějším tahem na branku. Atmosféra zasněžených hor a amerického zapadákova je perfektní, stejně jako výkon Jeremyho Rennera, jehož postava je nejen hlavní, ale vzhledem ke své historii, odhodlání a schopnostem to bude snad pro všechny diváky zároveň postava nejoblíbenější. Kriminální příběh je dost přímočarý, na druhou stranu - většina skutečných zločinů nemá zvlášť složitý motiv a spáchá je někdo z okruhu hlavních podezřelých. Wind River se dá doporučit hlavně všem, kterým se líbilo Fargo nebo Tahle země není pro starý, má s nimi dost společného jak atmosférou, tak pojetím násilní, když na něj přijde řada.

    • 21.11.2017  11:38

    Nerada to říkám, ale Lize spravedlnosti opravdu sluší spíš animovaný kabát. Stejně jako u Batman vs Superman byla Snyderova vize výrazně prostřihaná a občas je to (i přes dotáčky) vidět i na kinoverzi. Těžko říct, jak ošklivá situace vznikla mezi Snyderem a studiem, ale něco mi říká, že potřetí se už do toho vrhat nebude. Nicméně - finální produkt je na problémy doprovázející jeho vznik překvapivě konzistentní. Není to v žádném případě extra dobrý film a to ani v subžánru komiksové akce. Je to zábavný blockbuster bez velkých ambicí s bohužel velmi slabým komiksovým záporákem. Co naopak film táhne nahoru, to je skvělé obsazení celé Ligy. Affleck a Gal Gadot jsou už stabilně ve svých rolích silní, ale i na všechny nováčky je radost pohledět a jejich interakce je mnohem zajímavější než jakákoliv akce. Henry Cavill na plátně možná stráví míň času, ale kdykoliv se objeví, je zatraceně těžké, aby mu divák nechtěl dělat roztleskávačku. Rozhodně je to můj nejoblíbenější představitel Supermana. Pokud chcete znát odpověď na otázku, jestli se vyplatí za Ligu utrácet v kině, pak si musíte ujasnit, jestli vám stačí, že je to barevné, svižné a hrají tam hezcí lidé.

    • 12.11.2017  19:43

    Geraldova hra je kniha, která pro adaptování (aspoň na ploše celovečerního filmu) není vůbec vhodná - ostatně těžko můžete jednoduše zfilmovat příběh, kde většinou sledujeme ženu přivázanou k posteli a její vnitřní pochody. Mike Flanagan se s touhle výzvou popasoval se ctí. Rozšířil roli Geralda a zkrátka se snažil, aby Jessie měla možnost stále s někým mluvit, a přitom natočil velmi věrnou adaptaci. Popravdě - Geraldova hra je čtivá, ale patří mezi Kingův průměr, takže nebylo třeba se předlohy, která se nevyvarovala vypravěčských chyb, držet tak těsně. Ideálním řešením ostatně byla Zelená míle, kde Frank Darabont citlivě příběh převedl do filmového jazyka a udělal několik lepších vypravěčských voleb než sám King. Líbilo se mi, že Flanagan před ničím neucukl a několik scén je vyloženě fyzicky nepříjemných sledovat. Stejně tak je povedený casting. Geraldova hra je zkrátka povedený thriller, který mohl být o 15-20 minut kratší a jako adaptace rozhodně odvážnější.

    • 6.11.2017  15:48

    Ačkoliv se romantický úvod může jevit jako trochu moc dlouhý (vzhledem k žánru filmu), je samozřejmě naprosto zásadní pro to, aby nám na ústředním páru záleželo. A podařilo se. Rose Leslie a Harry Treadaway hrají sympatické novomanžele s přehledem a oběma díky jejich chemii věříte i ve chvílích, kdy to začne skřípat. Ve výsledku je Svatební cesta solidní "body horror". Po odhalení toho, jak to s Beou opravdu je, mě napadlo, že námět by snadno zapadl třeba do seriálu Krajní meze. Co pro mě bylo nejdrsnější? Kupodivu fakt, jak dlouho Bea zůstává v zakrváceném oblečení.

    • 3.11.2017  11:08
    Brimstone (2016)
    ****

    Vzpomínáte na chvíli, kdy v Tenkrát na Západě došlo na vraždění dětí? No, Brimstone je podobně nesmlouvavý, jenom se víc než na násilí zaměřuje na perverzní zlo v lidech Problém jsem měla s některými dramatickými klišátky, ale těch naštěstí nebylo moc. Taky bych na místě tvůrců víc vyzdvihla chvíle, kdy ženské postavy nikdo nezneužívá, nemlátí a nezabíjí. Naopak bych vyzdvihla strukturu vyprávění, kdy se postupně vracíme v čase a odkrýváme souvislosti. Dakota Fanning má v určitých chvílích bohužel předepsáno jenom smutně nebo rozrušeně koukat a je škoda, že většinu času stráví němá. Co ale naplat - každý, kdo film viděl, si nejvíc bude pamatovat zvráceného svatouškovského reverenda. Guy Pearce si tuhle roli vychutnal a stejně jako režisér se nebál reakcí na to nejhorší, co tahle postava dělá. Už za to dávám palec nahoru.

    • 3.11.2017  10:58
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ***

    Další nakouknutí do světa bohatých paniček, který není zdaleka tak dokonalý, jak se na povrchu zdá. Ano, i tady dojde na vraždu, ale ta sama o sobě není tak důležitý dějový element. Seriál nakonec nemá žádnou přidanou hodnotu a závěrečné odhalení a katarze jsou poněkud neuvěřitelné, ale nejsilnější zbraní Sedmilhářek je koneckonců obsazení, ze kterého bych vyzdvihla hlavně skvělou Nicole Kidman.

    • 26.10.2017  09:27

    Waititi rozhodně nezapomněl na svoje komediální kořeny, spíš je příjemným překvapením, že ani akční scény a to, jak je působivě prodat, mu nepůsobí žádné problémy. Příběhově jde o standardní marvelovku, ale v nuancích se jedná o zase trochu jiný film - tentokrát, jak jsem už naznačila, především komedii (o ničení planety, paradoxní, já vím). Nenechte se mýlit, vzhledem ke stopáži se některé vtipy opakují, ale část z nich jsou skutečné perly. Dalším tahounem filmu je Chris Hemsworth, který jako Thor podává zatím nejlepší výkon a prozáří každou scénu, kde se objeví (a že jich bez něj moc není). Trochu zkamání je naopak Loki, kde jinak inovativní a odvážný Marvel nepřišel s ničím novým - můžu vyzdvihnout snad jenom to, že motivace u jeho závěrečné akce je o něco upřímnější, než by člověk čekal. Na rozdíl od Občanské války tu není rovnoměrně rozdělené zaměření na postavy, takže Hulk má dost malou roli a Doctor Strange a Černá vdova mají jenom camea. Suma sumárum - velmi zábavný film a jeden z nejlepších popcornových zážitků roku.

    • 12.10.2017  23:29
    Annabelle (2014)
    *

    Annabelle je bez vůně a zápachu a 95 % stopáže by mohl vidět i kardiak. Film nemá dobrý námět ani zajímavé postavy, zato režie je bez nápadu. Jediné, co bych snad mohla pochválit, je fakt, že Annabelle Wallis tu hraje nejlíp, co jsem ji viděla (což skutečně moc nevypovídá). Takhle vykastrovaný horor jsem už dlouho neviděla.

    • 12.10.2017  23:16
    Smrt ve tmě (2016)
    ***

    Stylový horůrek o krádeži, která se poněkud zvrtla. Téma tří mladých lidí snažících se zajistit si lepší budoucnost na účet někoho, kdo měl být snadný cíl, je slibné. Prostředí domu plného pastí je bezesporu působivé. Fede Alvarez se ale příliš spoléhal na klasické hororové postupy a nevyužije dostatečně ani záporákovy slepoty, ani vyprofilování postav mladých zlodějů. Mohl vzniknou lepší film, kdyby měl vyšší ambice.

    • 25.9.2017  14:54
    Baby Driver (2017)
    ***

    70 % Přijemný akční film, který správně pracuje jak s pojetím násilí, tak komickými momenty. A navzdory tématu to není film zbytečně krutý. Téma mladíka, který se zaplete s organizovaným zločinem a snaží se utéct, není samozřejmě nové, ale tohle zpracování je poctivé. Důvod, proč Baby Driver nedám vyšší hodnocení, je v určité šablonovitosti postav a jejich jednání.

    • 25.9.2017  14:47

    Zlatý kruh trpí některými neduhy pokračování a snad jediná opravdová inovace přišla s další várkou technických hraček. Akce je "over the top" a je největším zdrojem humoru. Problém jsem měla s přehnanou stopáží a slabou záporačkou, ale film naštěstí dokáže navázat dostatečný vztah s divákem, ale mu leccos odpustil. Je to zkrátka zábavný biják, ale člověk se chtě nechtě neubrání určitému zklamání z hraní na jistotu. Pokud by snad Vaughn uvažoval o úspěšné trilogii, obávám se, že by musel přijít s trochu svěžejším přístupem. Egerton a Firth jsou ale pořád dvojka se skvělou chemií a jednoznačně jsou tím nejlepším na celém filmu.

    • 18.9.2017  21:22
    To (2017)
    ****

    To přišlo - možná ne úplně šťastně - v době Stranger things, jiného příběhu z o partě dětí z osmdesátých let a neznámém zlu. Troufám si tvrdit, že většímu srovnání film unikl jedině kvůli slavné předloze, ačkoliv by to i bez ní bylo hodně povrchní hledání spojitostí. Především - tenhle film hraje přece jenom na krvavější notu. Jedná se hlavně o vizuální horor a psychologie je tu v omezené míře, ale uznávám, že v případě už tak dlouhého filmu to jinak nešlo. Bill Skarsgard je skvělý Pennywise, s působivou vizáží, hlasem a fantazií Freddyho Kruegera. Je to právě Skarsgard, vizuální stránka a skvělá chemie mezi členy dětské party, které tenhle projekt můžou povznést na klasiku. Nemůžu se dočkat, jak si Muschietti poradí s druhou částí, která bude už složitější oříšek - problém může být jak v tom, že obě části můžou působit nekonzistentně, tak v tom, že děsit dospělé postavy v naší současnosti může rázem působit dost... obyčejně. Držím palce, i když překonat druhou část televizní adaptace z roku 1990 by pro tenhle tvůrčí tým neměl být problém.

    • 27.7.2017  10:11
    Dunkerk (2017)
    ****

    Nolan je kouzelník co ve filmového řemesla týče, takže vizuálně i atmosféricky je Dunkerku těžko co vytknout. Má realistickou atmosféru válečného pekla, podpořenou výbornou prací se zvukem. Není to příjemná podívaná, ale každý, kdo má aspoň trochu rád válečné filmy, nejspíš těžko skryje fascinovaný pohled. Ze začátku je těžké zorientovat se v postavách a časové posloupnosti, ale po nějaké době se časové roviny srovnají a postavy už divák rozpozná i v davových scénách (ačkoliv nečekejte, že se o nich v průběhu filmu příliš dozvíte). Některým divákům nejspíš bude vadit, že ve filmu je jenom pár postav, které jsou pojaté jako váleční hrdinové, zbytek se jenom snaží všemi prostředky přežít, ale to je právě jedno z poselství filmu. Tohle byla situace, kterou britská i francouzská armáda podělali a byli vykopnutí z kontinentální Evropy, ale válka prohraná není a přijdou další bitvy, které někdo vybojovat musí.

    • 13.7.2017  16:04

    Trilogie Matta Reevese je pro mě naplněním toho, jak se s původní slavnou látkou má pracovat a jak ji správně rozvádět. Zaprášené téma a Burtonovým špatným pokusem zkompromitovaný filmový svět vzal, podíval se na něj pod trochu jiným úhlem a dal mu moderní kabát. Zkrátka skvělá práce ohledně worldbuildingu. Třetí film je určitě lepší než ten druhý, přestože k němu má atmosférou samozřejmě blíž než k úvodní části trilogie. Oproti druhému filmu jsou tu naštěstí i humorné chvíle odlehčující všechno to střílení a krev na sněhu. Co se týče technického zvládnutí, nemám vlastně co vytknout. Caesar je skvělý a hlas Andyho Serkise mu dodává potřebnou autoritu. Co je ale důležitější, to je fakt, že film myšlenkově drží pohromadě. Příběhový oblouk plukovníka McCullougha, osud lidí (tedy to, kam směřuje) a předhození tématu, nakolik ztráta intelektu znamená ztrátu lidskosti. Na letní spektákl je tenhle film pochmurný, ale o to je zajímavější.

    • 13.7.2017  15:45

    Nový představitel Spideyho nám už byl představený v Občanské válce, ale tentokrát nám jako postava krásně rozkvete. Peteru Parkerovi tentokrát musíte věřit jeho teenagerská dramata a nesmělost, které jsou podané velmi přirozeně a civilně. V podstatě civilní (v rámci komiksových filmů, samozřejmě :)) je jeho protivník, který je... taky celkem rovný chlap s pochopitelnou motivací? Když si dáte dohromady, že ho hraje bývalý Batman, který si sám ze sebe a z dalších komiksových hrdinů dělal legraci v Birdmanovi, opotí se vám mozkové závity. Příjemná je i role Tonyho Starka, který je coby miliardářský geniální playboy s životními zkušenostmi skvělým protějškem Petera Parkera. Skvělou volbou bylo i neopakovaní Spideyho originu a smrti strýčka Bena. Všech těch cameí a propojení na marvelovské univerzum si vážím o to víc, že film dělalo jiné studio - vidím v tom dnes tak vzácný promyšlený ohled na diváka a to, co už viděl a zná. Moje největší kritika patří poklonkování rasového zastoupení - je to hloupé, zbytečné, rušivé a nepravdivé ani s ohledem na strukturu americké populace.

    • 10.7.2017  16:46

    Verbinski vykouzlil působivou divnou atmosféru a docela pěkně si hraje se náznaky. Co je to ale platné, když film začne tématicky u jedné věci a skončí někde diametrálně jinde. Od zamyšlení o kariérismu a moderním způsobu života se přehoupne... v gotický horor? Je škoda, že tohle Verbinski nedokázal nějak zkombinovat, takhle film vyznívá jako příliš dlouhá ujetá pohádka o záchraně princezny ve věži.

    • 10.7.2017  16:41
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Wonder Woman mě z větší části potěšila. Především se nebojte toho, že by šlo o film "pro holky" - romantická linka tu není to hlavní (se vší úctou k výkonu Chrise Pinea) a akce stejně jako v kterémkoliv jiném komiksovém filmu. Sympatické i pojetí hlavní postavy, která snadno mohla skončit jako klišé nebo mramorový hrdinský pomník, ale je to mladá milá ženská, která se rychle učí. Film ztrácí body tam, kde je u mě ztrácí většina komiksovek - slabý záporák. Je tu sice předepsaný závěrečný souboj, ale není k němu v průběhu filmu žádný hmatatelný "build-up", jenom odkazy, takže rychle vyšumí. Ráda se ale na Wonder Woman v televizi podívám znova.

    • 3.7.2017  14:57

    Dávám Artušovi pěkných 70 %. Je mi trochu líto, že to tenhle film od kritiků schytal podobně jako loni Warcraft. Přitom se jedná o solidní akční fantasy s rozumným využitím CGI (vyjma konce, kde už je těch triků skutečně trochu moc). Film samotný i dialogy dobře odsýpají. V tomhle smyslu bych vytknula hlavně to, že umírat Artušovi rodiče jsme viděli umírat únavně často. Hunnam je dobrý Artuš, ale zkrátka se charismatem na plátně nevyrovná představitelům svého otce (Eric Bana) a strýce (Jude Law). Vortigern je dobrý záporák, snad jenom šlo trochu prohloubit tragičnost té postavy a téma oběti, z toho by snad divákům letních blockbusterů neexplodoval mozek. Suma sumárum se jedná o solidní volné zpracování artušovské legendy.

    • 3.7.2017  14:10

    Aneb nabušený Batman a jeho rodinné problémy. Film je stejně jako jeho předchůdce založený na meta humoru a často se naprosto přesně strefuje do klišé žánrových postupů. Člověk až musí obdivovat, jak příběh plný popkulturních odkazů, Saurona uprostřed Gothamu a Batmana a Jokera konečně si vyznávajících nenávist, může držet pohromadě. Inu, drží. A dokonce Lego Batmanovi musím přiznat regulérní filmové technické kvality.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace