Jinny

Jinny

Alena Svobodová

okres Praha

homepage

54 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 12.10.2017  23:29
    Annabelle (2014)
    *

    Annabelle je bez vůně a zápachu a 95 % stopáže by mohl vidět i kardiak. Film nemá dobrý námět ani zajímavé postavy, zato režie je bez nápadu. Jediné, co bych snad mohla pochválit, je fakt, že Annabelle Wallis tu hraje nejlíp, co jsem ji viděla (což skutečně moc nevypovídá). Takhle vykastrovaný horor jsem už dlouho neviděla.

    • 12.10.2017  23:16
    Smrt ve tmě (2016)
    ***

    Stylový horůrek o krádeži, která se poněkud zvrtla. Téma tří mladých lidí snažících se zajistit si lepší budoucnost na účet někoho, kdo měl být snadný cíl, je slibné. Prostředí domu plného pastí je bezesporu působivé. Fede Alvarez se ale příliš spoléhal na klasické hororové postupy a nevyužije dostatečně ani záporákovy slepoty, ani vyprofilování postav mladých zlodějů. Mohl vzniknou lepší film, kdyby měl vyšší ambice.

    • 25.9.2017  14:54
    Baby Driver (2017)
    ***

    70 % Přijemný akční film, který správně pracuje jak s pojetím násilí, tak komickými momenty. A navzdory tématu to není film zbytečně krutý. Téma mladíka, který se zaplete s organizovaným zločinem a snaží se utéct, není samozřejmě nové, ale tohle zpracování je poctivé. Důvod, proč Baby Driver nedám vyšší hodnocení, je v určité šablonovitosti postav a jejich jednání.

    • 25.9.2017  14:47

    Zlatý kruh trpí některými neduhy pokračování a snad jediná opravdová inovace přišla s další várkou technických hraček. Akce je "over the top" a je největším zdrojem humoru. Problém jsem měla s přehnanou stopáží a slabou záporačkou, ale film naštěstí dokáže navázat dostatečný vztah s divákem, ale mu leccos odpustil. Je to zkrátka zábavný biják, ale člověk se chtě nechtě neubrání určitému zklamání z hraní na jistotu. Pokud by snad Vaughn uvažoval o úspěšné trilogii, obávám se, že by musel přijít s trochu svěžejším přístupem. Egerton a Firth jsou ale pořád dvojka se skvělou chemií a jednoznačně jsou tím nejlepším na celém filmu.

    • 18.9.2017  21:22
    To (2017)
    ****

    To přišlo - možná ne úplně šťastně - v době Stranger things, jiného příběhu z o partě dětí z osmdesátých let a neznámém zlu. Troufám si tvrdit, že většímu srovnání film unikl jedině kvůli slavné předloze, ačkoliv by to i bez ní bylo hodně povrchní hledání spojitostí. Především - tenhle film hraje přece jenom na krvavější notu. Jedná se hlavně o vizuální horor a psychologie je tu v omezené míře, ale uznávám, že v případě už tak dlouhého filmu to jinak nešlo. Bill Skarsgard je skvělý Pennywise, s působivou vizáží, hlasem a fantazií Freddyho Kruegera. Je to právě Skarsgard, vizuální stránka a skvělá chemie mezi členy dětské party, které tenhle projekt můžou povznést na klasiku. Nemůžu se dočkat, jak si Muschietti poradí s druhou částí, která bude už složitější oříšek - problém může být jak v tom, že obě části můžou působit nekonzistentně, tak v tom, že děsit dospělé postavy v naší současnosti může rázem působit dost... obyčejně. Držím palce, i když překonat druhou část televizní adaptace z roku 1990 by pro tenhle tvůrčí tým neměl být problém.

    • 27.7.2017  10:11
    Dunkerk (2017)
    ****

    Nolan je kouzelník co ve filmového řemesla týče, takže vizuálně i atmosféricky je Dunkerku těžko co vytknout. Má realistickou atmosféru válečného pekla, podpořenou výbornou prací se zvukem. Není to příjemná podívaná, ale každý, kdo má aspoň trochu rád válečné filmy, nejspíš těžko skryje fascinovaný pohled. Ze začátku je těžké zorientovat se v postavách a časové posloupnosti, ale po nějaké době se časové roviny srovnají a postavy už divák rozpozná i v davových scénách (ačkoliv nečekejte, že se o nich v průběhu filmu příliš dozvíte). Některým divákům nejspíš bude vadit, že ve filmu je jenom pár postav, které jsou pojaté jako váleční hrdinové, zbytek se jenom snaží všemi prostředky přežít, ale to je právě jedno z poselství filmu. Tohle byla situace, kterou britská i francouzská armáda podělali a byli vykopnutí z kontinentální Evropy, ale válka prohraná není a přijdou další bitvy, které někdo vybojovat musí.

    • 13.7.2017  16:04

    Trilogie Matta Reevese je pro mě naplněním toho, jak se s původní slavnou látkou má pracovat a jak ji správně rozvádět. Zaprášené téma a Burtonovým špatným pokusem zkompromitovaný filmový svět vzal, podíval se na něj pod trochu jiným úhlem a dal mu moderní kabát. Zkrátka skvělá práce ohledně worldbuildingu. Třetí film je určitě lepší než ten druhý, přestože k němu má atmosférou samozřejmě blíž než k úvodní části trilogie. Oproti druhému filmu jsou tu naštěstí i humorné chvíle odlehčující všechno to střílení a krev na sněhu. Co se týče technického zvládnutí, nemám vlastně co vytknout. Caesar je skvělý a hlas Andyho Serkise mu dodává potřebnou autoritu. Co je ale důležitější, to je fakt, že film myšlenkově drží pohromadě. Příběhový oblouk plukovníka McCullougha, osud lidí (tedy to, kam směřuje) a předhození tématu, nakolik ztráta intelektu znamená ztrátu lidskosti. Na letní spektákl je tenhle film pochmurný, ale o to je zajímavější.

    • 13.7.2017  15:45

    Nový představitel Spideyho nám už byl představený v Občanské válce, ale tentokrát nám jako postava krásně rozkvete. Peteru Parkerovi tentokrát musíte věřit jeho teenagerská dramata a nesmělost, které jsou podané velmi přirozeně a civilně. V podstatě civilní (v rámci komiksových filmů, samozřejmě :)) je jeho protivník, který je... taky celkem rovný chlap s pochopitelnou motivací? Když si dáte dohromady, že ho hraje bývalý Batman, který si sám ze sebe a z dalších komiksových hrdinů dělal legraci v Birdmanovi, opotí se vám mozkové závity. Příjemná je i role Tonyho Starka, který je coby miliardářský geniální playboy s životními zkušenostmi skvělým protějškem Petera Parkera. Skvělou volbou bylo i neopakovaní Spideyho originu a smrti strýčka Bena. Všech těch cameí a propojení na marvelovské univerzum si vážím o to víc, že film dělalo jiné studio - vidím v tom dnes tak vzácný promyšlený ohled na diváka a to, co už viděl a zná. Moje největší kritika patří poklonkování rasového zastoupení - je to hloupé, zbytečné, rušivé a nepravdivé ani s ohledem na strukturu americké populace.

    • 10.7.2017  16:46

    Verbinski vykouzlil působivou divnou atmosféru a docela pěkně si hraje se náznaky. Co je to ale platné, když film začne tématicky u jedné věci a skončí někde diametrálně jinde. Od zamyšlení o kariérismu a moderním způsobu života se přehoupne... v gotický horor? Je škoda, že tohle Verbinski nedokázal nějak zkombinovat, takhle film vyznívá jako příliš dlouhá ujetá pohádka o záchraně princezny ve věži.

    • 10.7.2017  16:41
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Wonder Woman mě z větší části potěšila. Především se nebojte toho, že by šlo o film "pro holky" - romantická linka tu není to hlavní (se vší úctou k výkonu Chrise Pinea) a akce stejně jako v kterémkoliv jiném komiksovém filmu. Sympatické i pojetí hlavní postavy, která snadno mohla skončit jako klišé nebo mramorový hrdinský pomník, ale je to mladá milá ženská, která se rychle učí. Film ztrácí body tam, kde je u mě ztrácí většina komiksovek - slabý záporák. Je tu sice předepsaný závěrečný souboj, ale není k němu v průběhu filmu žádný hmatatelný "build-up", jenom odkazy, takže rychle vyšumí. Ráda se ale na Wonder Woman v televizi podívám znova.

    • 3.7.2017  14:57

    Dávám Artušovi pěkných 70 %. Je mi trochu líto, že to tenhle film od kritiků schytal podobně jako loni Warcraft. Přitom se jedná o solidní akční fantasy s rozumným využitím CGI (vyjma konce, kde už je těch triků skutečně trochu moc). Film samotný i dialogy dobře odsýpají. V tomhle smyslu bych vytknula hlavně to, že umírat Artušovi rodiče jsme viděli umírat únavně často. Hunnam je dobrý Artuš, ale zkrátka se charismatem na plátně nevyrovná představitelům svého otce (Eric Bana) a strýce (Jude Law). Vortigern je dobrý záporák, snad jenom šlo trochu prohloubit tragičnost té postavy a téma oběti, z toho by snad divákům letních blockbusterů neexplodoval mozek. Suma sumárum se jedná o solidní volné zpracování artušovské legendy.

    • 3.7.2017  14:10

    Aneb nabušený Batman a jeho rodinné problémy. Film je stejně jako jeho předchůdce založený na meta humoru a často se naprosto přesně strefuje do klišé žánrových postupů. Člověk až musí obdivovat, jak příběh plný popkulturních odkazů, Saurona uprostřed Gothamu a Batmana a Jokera konečně si vyznávajících nenávist, může držet pohromadě. Inu, drží. A dokonce Lego Batmanovi musím přiznat regulérní filmové technické kvality.

    • 27.6.2017  10:57

    Mírně řečeno bizardní spojení Austenové (a zároveň citovaní scén z filmu s Keirou Knightley) s filmy o zombie apokalypse moc dobře nefunguje, protože režisér nedokázal téma správně uchopit. Na jednu stranu jako by si byl vědomý nadsazenosti prostředí, na stranu druhou to neumí dobře prodat. Snad jediný správný přístup by tu byl udělat z filmu klasickou zombie komedii, ale na to se polovina scén bere příliš vážně.

    • 27.6.2017  10:51

    70 % Druzí Strážci galaxie jsou sice pořád zábavná jízda v dnešním studiovém systému až nezvyklým autorským rozletem. Herci se snaží (asi nejvíc si divák užije Kurta Russella) a vizuální stránka je krásná, přesto film vyznívá trochu ploše, protože ty nejostřejší hrany byly stejně studiem ohlazené. Typický humor a nahození drsnějších témat jsou přítomné, ale ve výsledku je to stále jenom marvelovský film s určitými nutnými proprietami. První díl měl zkrátka výhodu překvapení.

    • 13.6.2017  13:50
    Kvílení (2016)
    ***

    Příliš rozvleklý horor z korejského venkova, kam nejspíš zavítal sám ďábel. Některé jednotlivé scény jsou technicky i atmosféricky skvělé, ale nevznikl z toho nadprůměrný celek. Jedním z hlavních problémů jsou scény, které nikam nevedou. Druhým velkým problémem jsou postavy. Hlavní hrdina je nesympatický a nezajímavý a nejen profesionální policisté se v tomhle filmu chovají jako parta devítiletých holek.

    • 8.6.2017  22:01
    Mumie (2017)
    ***

    Na Mumii je bohužel hodně vidět, jak moc je výplodem studiového systému. A je tudíž asi tolik inovativní jako nové logo "Dark Universe". Ocenila jsem chvíle humoru a to, že dojde i na odhalenou kůži (a to v případě obou pohlaví). Bohužel se nová Mumie nevyhnula současnému trendu brát se příliš vážně a tlačit na temnou/hororovou strunu, která naopak s Cruisovou bezstarostnou postavou, nerealističností a vtipkováním nejde dohromady a režisérovi se to nepodařilo dobře vyvážit. Ano, ve filmu jsou nemrtví, ale všichni víme, že to v lehkonohosti filmu nijak bránit nemusí. Skvělým příkladem je třeba i dvacet let stará dobrodružná Mumie s Brendanem Fraserem, která přesně věděla, jak vyvážit dobrodružnou akci, humor a hororové prvky. Je mi trochu smutno, když musím přiznat, že jako letní oddechnovku bych upřednostnila film z konce devadesátých let. Až moc studiových filmů posledních let má fundamentální problém v tom, jak navázat vztah s divákem a jak ho emocionálně zapojit do příběhu.

    • 18.5.2017  10:08

    Co si budeme namlouvat - každý, kdo viděl aspoň jeden vetřelčí film nebo dokonce jakýkoliv horor, odhadne zvraty na míle předem. Postavy mají být profesionálové a část z nic jsou vědci, ale v klasické slasherovské tradici se vždycky v pravou chvíli chovají jako parta pitomců. Akce je... dobrá a celý film je samozřejmě vizuálně působivý. Nepřestávají mě ale zarážet dvě zásadní rozhodnutí tvůrců. Určitě nejvýraznější postavou je android David a zdá se, že tvůrce jeho filozofie a odpor k lidstvu zajímá víc než souboj lidí s agresivním mimozemským organismem. Lidské postavy jsou vesměs slabší částí filmu a je vidět, že chybí Ripleyová nebo někdo podobně silný, na koho se můžete soustředit a věřit, že se nepodělá do kalhot. Film navíc neodpověděl skoro na žádné otázky otevřené v Prometheovi. Zkrátka - nechtěla bych Scottovi vnucovat stejný přístup jako u prvního klasického Vetřelce, ale opravdu nechápu, proč tvůrce elegantní a působivé jedničky s tahem na branku cítil potřebu vnášet do vetřelčího univerza mytologii a příběh vzniku.

    • 15.5.2017  20:39

    70 %. Takže tentokrát se jedna z hororových propriet - pitevna - stává centrem dění. Nutno říct, že hvězdou filmu je režisér Øvredal, který skvěle rozumí pravidlům žánru a jeho klišé. Některá z těch klišé využije, ale vždycky přidá něco navíc, jindy vykouzlí klasickou hororovou napínavou scénu, podle které by se dalo učit na filmových školách. Co ale tenhle film dál vynáší nad průměr, to je přístup k postavám otce a syna, kteří nejsou šášové na odstřel, ale skutečně působí jako lidi z masa a krve. Tohle je prostě jeden z hororů, který je o to lepší, že svoje postavy bere vážně. Emile Hirsch je sice snaživý, ale je to Brian Cox, kdo si pro sebe krade scény a je radost jeho soustředěné herectví sledovat. Pokud bych něco mohla vytknout, tak jedině to, že závěr v žádném případě nepřekvapí. Přesto je tenhle film povinnost pro všechny milovníky žánru a vůbec všechny, kteří ocení mysteriózní atmosféru a snesou občas až fyzicky nepříjemné napětí a logicky nějakou tu porci krve a vnitřních orgánů (která se nikdy nezvrhne v "gore fest").

    • 11.5.2017  14:31
    Breathe In (2013)
    ***

    Jeden stále šarmantní muzikant má manželku se sklony ke kontrolování a ovládání a dceru, která je tak trochu problematická. Do toho přijíždí mladá hezká klavíristka mnohem zralejší, než by její věk naznačoval. Je vám asi jasné, jak tohle bude pokračovat. A přestože tohle není Lolita, tak ve svém úsudku máte pravdu. Nejsympatičtější postavou je nakonec studentka Sophie, protože u Reynoldsových můžete hlavě rodiny vyčítat neschopnost prosadit si svou, matce už zmíněnou ovládací obsceci a dceři její labilitu. Film se bojí určitého dějového rizika, snad proto je i přes dobré herecké výkony zapomenutelný.

    • 11.5.2017  14:20

    Je to škoda, že ale Burton z ingrediencí, které mě papírově měly sedět, nic světoborného neukuchtil. Je to barevné a hýbe se to, ale celý film je jakoby poskládaný z příliš známých ingrediencí. Nevadilo by to, kdyby ty známé motivy byly zpracované originálně, ale i v tomhle Burton hodil ručník do ringu. Zajímavě podaných nápadů je tu opravdu pomálu - určitě málo na dvouhodinový film. Ve výsledku je příběh o dalším výjimečném teenagerovi příliš... plakátový.

    • 18.4.2017  17:08

    Stylová druhá část Batmanovského eposu. Harveyho Denta tentokrát vystřídal Batmanův dokonalý protivník Joker a všechno je tak ještě o kus intenzivnější. Však tentokrát jde proti anarchistického Batmanovi i Superman ve vládních službách, i když jenom neochotně. Přesto se člověk ani tady nemůže zbavit pocitu, že prostředí a postavy mohli být prokreslené víc a stačilo k tomu třeba deset minut stopáže navíc. Nejvíc člověku asi ulpí v hlavě myšlenka, že Bruce Wayne by nejspíš přežil i atomový výbuch.

    • 6.4.2017  12:31

    Bruce Vayne zahořknul a zestárnul, ale ne že by pořád nedokázal nakopávat zadky. Oproti animované Lize spravedlivých tu odpadnul problém s množstvím postav a dramaturgie je tudíž lepší. Akci můžu jedině pochválit. Trochu problematická je stylizace. Grafické pojetí mohlo být vzhledem k načrtnutým tématům temnější. Nikdy bych nevěřila, že u tohohle filmu bude zvlášť Batman naanimovaný docela rozkošným způsobem :)

    • 3.4.2017  18:41

    Vizuálně moc hezky zvládnutý film, který se bohužel vyjma netvora a jeho minipříběhů moc neliší od ostatních snímků z podkategorie "drama o rakovině". Volání netvora zkrátka chybí určité originálnější zpracování. Nabízelo se větší zaměření na chlapeckou fantazii a na to, jak do ní hlavní hrdina utíká před tvrdou realitou - to vše pojaté v opravdu snové atmosféře a podbarvené zapamatovatelnou hudbou. Tenhle film se ale soustředí na Conorův (pochopitelný) hněv nad tím, co si ve skrytu duše přeje, a nad stavem své matky. Je to zkrátka drama, jehož zápletku a poselství zkušený divák dávno zná.

    • 25.3.2017  13:02

    Hvězdou filmu je tentokrát náš nejoblíbenější cynický mág John Constantine v plné síle. Jeho interakce s Batmanem a taky souboj magie proti technickým hračkám jsou jedněmi z nejzábavnějších částí Temna. Dramaturgicky ale fim moc dobře zvládnutý není. Expozice postav je na danou stopáž dlouhá a konec (včetně hlavního záporáka) je slabý. Jsou to ale problémy, které se opakují u všech DC animáků, které jsem viděla. Zábavná podívná to je, ale chtělo by to doladit dějový oblouk a omezit počet postav.

    • 25.3.2017  12:34

    Ruská Kráska a zvíře (opravdu, i s postavou, která zastupuje Gastona)... kde místo chlupáče vystupuje drak. Nic víc v téhle pohádkové fanstasy nehledejte. Hezká je ruská (slovanská) stylizace ve vizuálně krásném balení a i herci jsou potěchou pro oko. Romantická linka mezi hlavním párem, které je věnovaná celá střední pasáž filmu, by naopak mohla být hlubší a emoce upřímnějí. Celkově jde o příjemnou podívanou na Vánoce, ale děti vzhledem k tomu zaměření na ústřední duo asi příliš bavit nebude.

    • 24.3.2017  16:29
    Život (2017)
    ***

    70 %. Režisérsky skvěle zvládnutý sci-fi horor, ve kterém se atmosféra dá krájet, ale nejsem spokojená co se týče scénáře. Máme tu dobře napsané sympatické postavy zahrané dobrými herci (Jake Gyllenhaal si užívá každou vteřinu na plátně) a téma nejen mimozemského života, ale tak trochu i života obecně. Jenže pak se začnou kupit příběhová "překvapení", které si přeložte tak, že se scénáristé tvrdohlavě snaží všechno dotahovat do nejhorších možných konců - a to i navzdory logice. Film nakonec skončí přesně tak, jak si zkušený divák domyslí. SPOILER Naopak překvapivější by na konci byl kousíček naděje a prosvětlení. Pokud už chcete celý casting oddělat, tak aspoň nedegradujte dobře napsané postavy a jejich snažení, prosím.

    • 13.3.2017  22:35

    Většinou žehrám na zbytečně natahovanou stopáž filmů a tady mám opačný problém - Flashpoint Paradox nastřeluje spoustu témat a nemá čas se jim poctivě věnovat. Komiksový film na téma bradburyovské Ozvěny hromu zkrátka nemůže mít hodinu a čtvrt. Film tak stěží zvládá dodat nějakou charakterizaci Flashovi a alternativnímu bezohlednějšímu Batmanovi. Wonder Woman a její boj s Aquamanem už takové štěstí nemají. Film to je sympaticky nekompromisní, ale s tím zaměřením na drsnost a temnotu to přece jenom na můj vkus přehání. S takovýmhle vděčným námětem to ani nebylo třeba a víc jsme mohli prozkoumat tuhle verzi univerza JL jako z noční můry.

    • 12.3.2017  22:15
    A Series of Unfortunate Events (TV seriál) (2017)
    ***

    První polovina první série je dost únavná pro někoho, kdo si pamatuje stejnojmenný film, se kterým seriál prohrává na body i co se týče vizuální stránky. Navíc celkově měla být celá série tak o hodinu kratší. Musím sice ocenit, že se Netflix snažil udělat seriál pro děti v trochu jiném černohumornějším stylu, ale ráda bych, kdyby za tím vším bylo nějaké sdělení. Chce seriál říct, že dospělí jsou ignorantští hlupáci vůči dětské schopnosti vidět věci tak, jak jsou? Mají si dnešní zhýčkané děti ze seriálu odnést to, že všechny děsivé skutečnosti zkrátka jdou zvládnout? Nakonec je těch osm dílů skutečně jen řada příhod začínající a končící smutnou událostí. Nic pozoruhodného. A Neil Patrick Harris se mi na roli Olafa zkrátka typově nehodil.

    • 12.3.2017  21:59
    Wolverine (2013)
    ***

    Wolverine je zástupce epidemie ucházejících (rozuměj konzumovatelných) filmů. Začíná nadějně depresí hlavního hrdiny nad tím, že zabil Jean. Zhruba od jeho sblížení s krásnou japonskou dědičkou se v něm kopí povrchní motivace a pouhé hraní na vizuální efekt. Vůbec nepomáhá ani to, že ona japonská romance působí neupřímně a má emocionální hloubku dvanáctiletého chlapce. Bohužel ji film vyjma poslední scény bere smrtelně vážně. Suma sumárum filmu dávám tři hvězdy z pěti, protože je - a říkám to s určitou jízlivostí - průchozí.

    • 9.3.2017  14:57
    Zamilovaní (2011)
    ***

    Zamilování je očividně film o lásce, ale nečekejte přeslazenou romanci. Jacob a Anna jsou očividně, no, zamilování, ale občas jsou odtažití a sobečtí nejen vůči v sobě navzájem, ale i ke svým druhým partnerům. Je škoda, že film do větší hloubky neprozkoumal fakt, že během dlouhých let problematické vztahu si Jacob a Anna našli "lidi, kterými jsou, když nejsou spolu". Protože už tak film netrpí žádnou přeslazeností. Nejcitelnější vada filmu je ale v jeho struktuře. Abych citovala klasiku Zdeňka Trošky: "Neser mě, Blaženo, třikrát posíláme oznámení, že se vemete, nevemete..." Dřív než po hodině stopáže vás to pendlování hlavního páru začne unavovat.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace