Jinny

Jinny

Alena Svobodová

okres Praha

homepage

54 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 27.6.2017  10:57

    Mírně řečeno bizardní spojení Austenové (a zároveň citovaní scén z filmu s Keirou Knightley) s filmy o zombie apokalypse moc dobře nefunguje, protože režisér nedokázal téma správně uchopit. Na jednu stranu jako by si byl vědomý nadsazenosti prostředí, na stranu druhou to neumí dobře prodat. Snad jediný správný přístup by tu byl udělat z filmu klasickou zombie komedii, ale na to se polovina scén bere příliš vážně.

    • 27.6.2017  10:51

    70 % Druzí Strážci galaxie jsou sice pořád zábavná jízda v dnešním studiovém systému až nezvyklým autorským rozletem. Herci se snaží (asi nejvíc si divák užije Kurta Russella) a vizuální stránka je krásná, přesto film vyznívá trochu ploše, protože ty nejostřejší hrany byly stejně studiem ohlazené. Typický humor a nahození drsnějších témat jsou přítomné, ale ve výsledku je to stále jenom marvelovský film s určitými nutnými proprietami. První díl měl zkrátka výhodu překvapení.

    • 13.6.2017  13:50
    Kvílení (2016)
    ***

    Příliš rozvleklý horor z korejského venkova, kam nejspíš zavítal sám ďábel. Některé jednotlivé scény jsou technicky i atmosféricky skvělé, ale nevznikl z toho nadprůměrný celek. Jedním z hlavních problémů jsou scény, které nikam nevedou. Druhým velkým problémem jsou postavy. Hlavní hrdina je nesympatický a nezajímavý a nejen profesionální policisté se v tomhle filmu chovají jako parta devítiletých holek.

    • 8.6.2017  22:01
    Mumie (2017)
    ***

    Na Mumii je bohužel hodně vidět, jak moc je výplodem studiového systému. A je tudíž asi tolik inovativní jako nové logo "Dark Universe". Ocenila jsem chvíle humoru a to, že dojde i na odhalenou kůži (a to v případě obou pohlaví). Bohužel se nová Mumie nevyhnula současnému trendu brát se příliš vážně a tlačit na temnou/hororovou strunu, která naopak s Cruisovou bezstarostnou postavou, nerealističností a vtipkováním nejde dohromady a režisérovi se to nepodařilo dobře vyvážit. Ano, ve filmu jsou nemrtví, ale všichni víme, že to v lehkonohosti filmu nijak bránit nemusí. Skvělým příkladem je třeba i dvacet let stará dobrodružná Mumie s Brendanem Fraserem, která přesně věděla, jak vyvážit dobrodružnou akci, humor a hororové prvky. Je mi trochu smutno, když musím přiznat, že jako letní oddechnovku bych upřednostnila film z konce devadesátých let. Až moc studiových filmů posledních let má fundamentální problém v tom, jak navázat vztah s divákem a jak ho emocionálně zapojit do příběhu.

    • 18.5.2017  10:08

    Co si budeme namlouvat - každý, kdo viděl aspoň jeden vetřelčí film nebo dokonce jakýkoliv horor, odhadne zvraty na míle předem. Postavy mají být profesionálové a část z nic jsou vědci, ale v klasické slasherovské tradici se vždycky v pravou chvíli chovají jako parta pitomců. Akce je... dobrá a celý film je samozřejmě vizuálně působivý. Nepřestávají mě ale zarážet dvě zásadní rozhodnutí tvůrců. Určitě nejvýraznější postavou je android David a zdá se, že tvůrce jeho filozofie a odpor k lidstvu zajímá víc než souboj lidí s agresivním mimozemským organismem. Lidské postavy jsou vesměs slabší částí filmu a je vidět, že chybí Ripleyová nebo někdo podobně silný, na koho se můžete soustředit a věřit, že se nepodělá do kalhot. Film navíc neodpověděl skoro na žádné otázky otevřené v Prometheovi. Zkrátka - nechtěla bych Scottovi vnucovat stejný přístup jako u prvního klasického Vetřelce, ale opravdu nechápu, proč tvůrce elegantní a působivé jedničky s tahem na branku cítil potřebu vnášet do vetřelčího univerza mytologii a příběh vzniku.

    • 15.5.2017  20:39

    70 %. Takže tentokrát se jedna z hororových propriet - pitevna - stává centrem dění. Nutno říct, že hvězdou filmu je režisér Øvredal, který skvěle rozumí pravidlům žánru a jeho klišé. Některá z těch klišé využije, ale vždycky přidá něco navíc, jindy vykouzlí klasickou hororovou napínavou scénu, podle které by se dalo učit na filmových školách. Co ale tenhle film dál vynáší nad průměr, to je přístup k postavám otce a syna, kteří nejsou šášové na odstřel, ale skutečně působí jako lidi z masa a krve. Tohle je prostě jeden z hororů, který je o to lepší, že svoje postavy bere vážně. Emile Hirsch je sice snaživý, ale je to Brian Cox, kdo si pro sebe krade scény a je radost jeho soustředěné herectví sledovat. Pokud bych něco mohla vytknout, tak jedině to, že závěr v žádném případě nepřekvapí. Přesto je tenhle film povinnost pro všechny milovníky žánru a vůbec všechny, kteří ocení mysteriózní atmosféru a snesou občas až fyzicky nepříjemné napětí a logicky nějakou tu porci krve a vnitřních orgánů (která se nikdy nezvrhne v "gore fest").

    • 11.5.2017  14:31
    Breathe In (2013)
    ***

    Jeden stále šarmantní muzikant má manželku se sklony ke kontrolování a ovládání a dceru, která je tak trochu problematická. Do toho přijíždí mladá hezká klavíristka mnohem zralejší, než by její věk naznačoval. Je vám asi jasné, jak tohle bude pokračovat. A přestože tohle není Lolita, tak ve svém úsudku máte pravdu. Nejsympatičtější postavou je nakonec studentka Sophie, protože u Reynoldsových můžete hlavě rodiny vyčítat neschopnost prosadit si svou, matce už zmíněnou ovládací obsceci a dceři její labilitu. Film se bojí určitého dějového rizika, snad proto je i přes dobré herecké výkony zapomenutelný.

    • 11.5.2017  14:20

    Je to škoda, že ale Burton z ingrediencí, které mě papírově měly sedět, nic světoborného neukuchtil. Je to barevné a hýbe se to, ale celý film je jakoby poskládaný z příliš známých ingrediencí. Nevadilo by to, kdyby ty známé motivy byly zpracované originálně, ale i v tomhle Burton hodil ručník do ringu. Zajímavě podaných nápadů je tu opravdu pomálu - určitě málo na dvouhodinový film. Ve výsledku je příběh o dalším výjimečném teenagerovi příliš... plakátový.

    • 18.4.2017  17:08

    Stylová druhá část Batmanovského eposu. Harveyho Denta tentokrát vystřídal Batmanův dokonalý protivník Joker a všechno je tak ještě o kus intenzivnější. Však tentokrát jde proti anarchistického Batmanovi i Superman ve vládních službách, i když jenom neochotně. Přesto se člověk ani tady nemůže zbavit pocitu, že prostředí a postavy mohli být prokreslené víc a stačilo k tomu třeba deset minut stopáže navíc. Nejvíc člověku asi ulpí v hlavě myšlenka, že Bruce Wayne by nejspíš přežil i atomový výbuch.

    • 6.4.2017  12:31

    Bruce Vayne zahořknul a zestárnul, ale ne že by pořád nedokázal nakopávat zadky. Oproti animované Lize spravedlivých tu odpadnul problém s množstvím postav a dramaturgie je tudíž lepší. Akci můžu jedině pochválit. Trochu problematická je stylizace. Grafické pojetí mohlo být vzhledem k načrtnutým tématům temnější. Nikdy bych nevěřila, že u tohohle filmu bude zvlášť Batman naanimovaný docela rozkošným způsobem :)

    • 3.4.2017  18:41

    Vizuálně moc hezky zvládnutý film, který se bohužel vyjma netvora a jeho minipříběhů moc neliší od ostatních snímků z podkategorie "drama o rakovině". Volání netvora zkrátka chybí určité originálnější zpracování. Nabízelo se větší zaměření na chlapeckou fantazii a na to, jak do ní hlavní hrdina utíká před tvrdou realitou - to vše pojaté v opravdu snové atmosféře a podbarvené zapamatovatelnou hudbou. Tenhle film se ale soustředí na Conorův (pochopitelný) hněv nad tím, co si ve skrytu duše přeje, a nad stavem své matky. Je to zkrátka drama, jehož zápletku a poselství zkušený divák dávno zná.

    • 25.3.2017  13:02

    Hvězdou filmu je tentokrát náš nejoblíbenější cynický mág John Constantine v plné síle. Jeho interakce s Batmanem a taky souboj magie proti technickým hračkám jsou jedněmi z nejzábavnějších částí Temna. Dramaturgicky ale fim moc dobře zvládnutý není. Expozice postav je na danou stopáž dlouhá a konec (včetně hlavního záporáka) je slabý. Jsou to ale problémy, které se opakují u všech DC animáků, které jsem viděla. Zábavná podívná to je, ale chtělo by to doladit dějový oblouk a omezit počet postav.

    • 25.3.2017  12:34

    Ruská Kráska a zvíře (opravdu, i s postavou, která zastupuje Gastona)... kde místo chlupáče vystupuje drak. Nic víc v téhle pohádkové fanstasy nehledejte. Hezká je ruská (slovanská) stylizace ve vizuálně krásném balení a i herci jsou potěchou pro oko. Romantická linka mezi hlavním párem, které je věnovaná celá střední pasáž filmu, by naopak mohla být hlubší a emoce upřímnějí. Celkově jde o příjemnou podívanou na Vánoce, ale děti vzhledem k tomu zaměření na ústřední duo asi příliš bavit nebude.

    • 24.3.2017  16:29
    Život (2017)
    ***

    70 %. Režisérsky skvěle zvládnutý sci-fi horor, ve kterém se atmosféra dá krájet, ale nejsem spokojená co se týče scénáře. Máme tu dobře napsané sympatické postavy zahrané dobrými herci (Jake Gyllenhaal si užívá každou vteřinu na plátně) a téma nejen mimozemského života, ale tak trochu i života obecně. Jenže pak se začnou kupit příběhová "překvapení", které si přeložte tak, že se scénáristé tvrdohlavě snaží všechno dotahovat do nejhorších možných konců - a to i navzdory logice. Film nakonec skončí přesně tak, jak si zkušený divák domyslí. SPOILER Naopak překvapivější by na konci byl kousíček naděje a prosvětlení. Pokud už chcete celý casting oddělat, tak aspoň nedegradujte dobře napsané postavy a jejich snažení, prosím.

    • 13.3.2017  22:35

    Většinou žehrám na zbytečně natahovanou stopáž filmů a tady mám opačný problém - Flashpoint Paradox nastřeluje spoustu témat a nemá čas se jim poctivě věnovat. Komiksový film na téma bradburyovské Ozvěny hromu zkrátka nemůže mít hodinu a čtvrt. Film tak stěží zvládá dodat nějakou charakterizaci Flashovi a alternativnímu bezohlednějšímu Batmanovi. Wonder Woman a její boj s Aquamanem už takové štěstí nemají. Film to je sympaticky nekompromisní, ale s tím zaměřením na drsnost a temnotu to přece jenom na můj vkus přehání. S takovýmhle vděčným námětem to ani nebylo třeba a víc jsme mohli prozkoumat tuhle verzi univerza JL jako z noční můry.

    • 12.3.2017  22:15
    A Series of Unfortunate Events (TV seriál) (2017)
    ***

    První polovina první série je dost únavná pro někoho, kdo si pamatuje stejnojmenný film, se kterým seriál prohrává na body i co se týče vizuální stránky. Navíc celkově měla být celá série tak o hodinu kratší. Musím sice ocenit, že se Netflix snažil udělat seriál pro děti v trochu jiném černohumornějším stylu, ale ráda bych, kdyby za tím vším bylo nějaké sdělení. Chce seriál říct, že dospělí jsou ignorantští hlupáci vůči dětské schopnosti vidět věci tak, jak jsou? Mají si dnešní zhýčkané děti ze seriálu odnést to, že všechny děsivé skutečnosti zkrátka jdou zvládnout? Nakonec je těch osm dílů skutečně jen řada příhod začínající a končící smutnou událostí. Nic pozoruhodného. A Neil Patrick Harris se mi na roli Olafa zkrátka typově nehodil.

    • 12.3.2017  21:59
    Wolverine (2013)
    ***

    Wolverine je zástupce epidemie ucházejících (rozuměj konzumovatelných) filmů. Začíná nadějně depresí hlavního hrdiny nad tím, že zabil Jean. Zhruba od jeho sblížení s krásnou japonskou dědičkou se v něm kopí povrchní motivace a pouhé hraní na vizuální efekt. Vůbec nepomáhá ani to, že ona japonská romance působí neupřímně a má emocionální hloubku dvanáctiletého chlapce. Bohužel ji film vyjma poslední scény bere smrtelně vážně. Suma sumárum filmu dávám tři hvězdy z pěti, protože je - a říkám to s určitou jízlivostí - průchozí.

    • 9.3.2017  14:57
    Zamilovaní (2011)
    ***

    Zamilování je očividně film o lásce, ale nečekejte přeslazenou romanci. Jacob a Anna jsou očividně, no, zamilování, ale občas jsou odtažití a sobečtí nejen vůči v sobě navzájem, ale i ke svým druhým partnerům. Je škoda, že film do větší hloubky neprozkoumal fakt, že během dlouhých let problematické vztahu si Jacob a Anna našli "lidi, kterými jsou, když nejsou spolu". Protože už tak film netrpí žádnou přeslazeností. Nejcitelnější vada filmu je ale v jeho struktuře. Abych citovala klasiku Zdeňka Trošky: "Neser mě, Blaženo, třikrát posíláme oznámení, že se vemete, nevemete..." Dřív než po hodině stopáže vás to pendlování hlavního páru začne unavovat.

    • 3.3.2017  21:26

    Logan je sakra cynický k x-menovskému univerzu. Dokoncce se obávám, že studio bude potřebovat velmi dobrý nápad a nové obsazení pro případné pokračování série, protože Logan za naší partou X-Menů dělá řádně pochmurnou a permanentní tečku. Ve filmu uvidíme jenom dva, i když ty nejoblíbenější z X-Menů - a oba jsou trosky. Přes všechnu snahu je budoucnost lidských mutantů v roce 2029 v háji. Nemůžu tvrdit, že by se mi tohle originální pojetí vlastně nelíbilo, ale důležitá je katarze. SPOILER Jenže tohle není nezávislé drama a nechat umřít hlavní postavu není vždycky dospělácká volba. O co zralejší by bylo, kdyby scénář Loganovi dovolil přežít a přijmout nový smysl života. X-Menovskému filmu (jakkoliv temnému) zkrátka nesedí závěr se záběrem na hrob. SPOILER

    • 3.3.2017  21:07

    Můj druhá film od Waititiho a znova trefa do černého. Ten chlap zkrátka ví, co chce říct. Ano, máme tu starého chlapa a pubertálního kluka, kteří k sobě najdou cestu, ale příběh je vyprávěný poctivě a upřímně a je okořeněný trochou ujetého humoru. Je to film, na který musíte mít náladu, abyste ho dostatečně ocenili, ale přinejmenším výkony Sama Neilla a jeho mladého sekundanta stojí za to.

    • 3.3.2017  20:57

    Přestože westerny mám docela ráda, tohle se do mojeho vkusu netrefilo. Ve fiilmu zaujme špičkování dvou rangerů a pár akčních scén, ale všechno mezi tím... zkrátka mi nevadí deprese a dobře zvládnuté pomalejší tempo, alle westernové drama by zkrátka nikdy nemělo být bezútěšné.

    • 13.2.2017  10:19
    Příchozí (2016)
    ***

    Film plyne v příliš pomalém až uspávacím tempu. Vizuální stránku sice musím ocenit, stejně tak pojetí mimozemšťanů. Celý děj je ale příliš řídký na dvě hodiny a příliš složitě si hraje s časem, než aby se dal označit za divácký. Volba hlavní hrdinky na konci je sice zralá a moudrá, ale nemůžu si pomoct, dodává filmu ráz, který by pasoval spíš na jeden z nedrasticky končících dílů Krajních mezí.

    • 10.2.2017  22:30

    Máme tu nejkratší a s přehledem taky nejlevnější sérii. Nejlevnější, protože všech deset dílů se odehrává skoro výhradně v a) lese, b) rozpadajícím se baráku, c) zaplivané farmičce. Asi nedá moc práce představit si, že nekonečné vraždění ve třech lokacích není zrovna dostatečný materiál pro deset dílů seriálu. Věru není a druhá polovina série patří k tomu nejotravnějšímu, co jsem nejen v rámci žánru viděla. Za tu umanutost, s jakou scénáristi přivádění další a další postavy na porážku pod těmi nejdebilnějšími záminkami, byste jim občas přáli ten kůl do řiti.

    • 2.2.2017  10:03
    Jonathan Strange & Mr. Norrell (TV seriál) (2015)
    ***

    Téma magie (té skutečné, ne triků) a viktoriánské Anglie je něco přesně pro mě. Bohužel - nadšení se nedostavilo. Seriálu chybí nadšení pro věc a skutečné emoce. Vím, co postavy mají prožívat, a herci to i prodají, ale snad ani jednou mě tenhle seriál nedokázal přimět něco vůči postavám cítit. Zároveň těm sedmi dílům chybí dobrá dramaturgie jako praseti drbání. Některé odbočky a postavy jsou nakonec hodně zbytečné. Snad by prospělo udělat z tohohle materiálu minisérii o třech nebo čtyřech dílech. Asi největší devízou seriálu je kromě technického zpracování Bertie Carvel jako Strange, protože v jeho podání je magie skutečně působivá.

    • 31.1.2017  10:43

    Na Černé zrcadlo... lepší tři hvězdy. Seriál má formát kriminálky a třebaže je úvod opět správně mysteriózní a téma hejtování na internetu slibné, tak Charlie Brooker není extra dobrý scénárista pro formát kriminálky. Hlavně motivace antagonisty hlavních hrdinek je slabá. Respektive o něm víme příliš málo, aby tu doopravdy ta asociální motivace fungovala. Lepší cesta by byla inspirovat se Johnem Doem z filmu Sedm. Zkrátka z něj udělat natolik geniálního parchanta, že svým předem promyšleným plánem nedal detektivům šanci (zatímco tady detektivy spíš troluje a ti mají možnost volby a dělají chyby). SPOILER A po tom, co plán na udělení morální lekce vyšel, byl ten dovětek naprosto zbytečný. Černému zrcadlu by naopak slušelo, kdyby našemu masovému vrahovi všechno prošlo.

    • 26.1.2017  14:21

    Průhlednější děj, ale aspoň se tvůrcům musí nechat povedená military akce. Dlouho to vypadá, že Men against Fire bude jenom jednou z alegorií na nacismus a Židy, ale na konci se dozvíme, že v zabíjení mutantů je něco víc. Poselství dílu ohledně eugeniky je ale přece jenom trochu sporné. Eugenika má špatnou pověst, ale z hlediska našeho druhu skutečně má něco do sebe a výběr zdravých genů v naší společnosti zkrátka bude hrát stále větší roli aspoň při umělém oplodnění, jinak brzy bude třetina homo sapiens mít sklony k rakovině a další k Alzheimerovi. Škoda, že tohle tenhle díl odmítl kvitovat.

    • 26.1.2017  11:39

    Jeden z dílů Černého zrcadla, kde by téma klidně utáhlo celovečerní formát. Technologické vymoženosti jsou jenom neutrální prostředek a i když jsou použité se sebelepším úmyslem, lidi jsou pořád lidi a efekt na ně může být nepředvídatelný. A to i v příběhu o lásce až za hrob. Mladá vdova může mít svého manžela zpátky, jenže to, co získá, je... o něco hezčí, chápavější... lepší než originál, ale je to stále jenom vylepšená kopie. Velmi působivý díl.

    • 26.1.2017  11:26

    Těžko říct, koho si tahle epizoda bere na mušku víc, jestli většinu politiků, kteří snahou vyhrát a měnit principy a názory za pochodu voliče znechutili, nebo znechucené voliče, kteří volby neberou zodpovědně a tím přispívají k moci těch, kteří mění názory a principy za pochodu. Dětinský humor a urážky animované postavičky zkrátka v lidech dokázaly vyvolat představu, že nabízejí nějakou alternativu. Co se příliš nepovedlo, tak to je samotný konec. Tvůrci Černého zrcadla samozřejmě rozvádějí negativa moderní společnosti do absurdních rozměrů, ale kéž by u takhle důležitého tématu zafinišovali přece jenom uvěřitelněji.

    • 26.1.2017  11:12

    Komentář tentokrát k tématu falešného pozitivismu, úsměvů a snahy být s každým zadobře. Zkrátka kritika snahy nenarušit ničí bezpečný prostor kritikou nebo zvednutým hlasem a toho, že oni na oplátku zase nenaruší váš. Kritika sofistikované snahy udělat z lidí dobytek, který se dá zjednodušeně rozdělit do kategorií a známkovat. Problém je předvídatelnost příběhu, protože víte, že v rámci Černého zrcadla se děj může ubírat jenom jedním směrem. Konec je osvobozující, ale neboj se, Lacie, u mě to máš pořád za čtyři hvězdy. P.S. Škoda by vážně měla něco udělat s pověstí českých aut jako něčeho zastaralého a vhodného jako poslední možnost v půjčovně auto :D

    • 26.1.2017  10:42

    Jak moc jsme ochotní zanedbat skutečný svět pro ten bezpečnější a zábavnější virtuální? A je skutečně bezpečnější, když začneme jeho realitě věřit a můžeme se z toho zbláznit, a zábavnější, i kdyby se jednalo o hororovou hru, kterou byste přes sklo obrazovky milovali? Celkově tahle epizoda vyvrací představu, že virtuální realita by byla super, protože je stejná jako naše realita, ale nic nám tam ve skutečnosti nehrozí. Můžete přece skončit, kdykoliv chcete...

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace