JohnCZ

JohnCZ

Matěj B.

okres Jablonec nad Nisou
státní zaměstnanec, geek, hráč, filmovo-seriálový nadšenec

44 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 24 48 71 94
    • 7.5.2021  00:33
    Delirium (2018)
    ***

    Dobrej mysteriózní rozjezd a i když mě těší, že jsem vyústění neodhadl - jakkoli jsem si zpočátku myslel, že jsem scénář prokouknul. Na druhou stranu mě druhá půle ani vyloženě neohromila. Sklouzlo to do určité béčkovosti a i když je film místy docela nepříjemný a umí vyvolat mrazení v zádech, od scénáře jsem čekal trochu víc.

    • 4.5.2021  00:22

    Slowburn, ale napínavý hard sci-fi thriller kladoucí důraz na propracovanou psychologii a stísněnou atmosféru. Podpořené je to poměrně silnými hereckými výkony s nečekaně dobrou Annou Kendrick v čele, která konečně hraje i něco jiného, než jen další v lásce otravně nemotornou měšťandu v nevtipné komedii pro mileniály na 101. způsob. Režie je spíše neviditelná, ale vizuálně to vypadá skvěle a stejně kvalitně to i zní. Akorát to kazí řada nelogických pitomin, které jsou občas až moc do očí bijící (a že já jsem na tohle jinak docela ignorant). A největší sranda je teda ten český distribuční název. To už si opravdu snad Netflix uvědoměle střílí sám ze sebe.

    • 1.5.2021  00:16

    Společně s Black Panther jednoznačně jedna z nejslabších marvelovek a s černochama v hlavních rolích to nemá nic společného. Naopak, Falcon je fajn a společně s Buckym tvoří fajn dvojku s funkční buddy chemií. John Walker nebo tančící Zemo taky výborní. Příběhově je to ale fakt strašně slaboučké a co do tempa brutálně nevyvážené. Ten scénář by měl tak tak potenciál na (slabší) celovečerák, ale rozhodně ne na šestidílnou minisérii. Pražské lokace cením, ale pravdou je, že tam ti kluci v elasťákách působili tak nějak nepatřičně.

    • 28.4.2021  14:48
    La La Land (2016)
    ****

    To množství získaných Oscarů mi přijde docela přehnané. Hlavně proto, že La La Land jede hodně na jistotu a po emoční stránce se mě zas až tolik nedotkl. Přesto je v něm něco zajímavého a podmanivého. Hudba? Nebo snad atmosféra toho starého klasického Hollywoodu, ve kterém kvalita poslední roky tak trochu ustupuje poblázněné politice stejně jako pragmatický kariérismus nahrazuje naivní představy o lásce? Muzikálových čísel není přehnaně moc, navíc jsou příjemně zasazené do reálného světa a pointují jednotlivé scény. Vizuální stylizace je hezky barevná, často bruslí na hraně kýče, ale pomyslnou hranici, alespoň v mých očích, nepřekračuje. Kéž by současné Los Angeles vypadalo tak hezky, jak je prezentováno právě v tomhle filmu.

    • 27.4.2021  00:31

    Obsahuje spoilery! Neotřelé minimalistické sci-fíčko natočené podle extrémně zajímavých filozoficko-vědecko-existencionálních teorií, které neznalého diváka může lehce přiučit či případně rovnou navést na zajímavé zdroje. The Mandela Effect má skvělý sound design. Hudební podkres a ambientní zvuky ve mně vyvolávaly nejistotu a posléze i paranoidní strach a úzkost. Tudíž zásadně nesouhlasím s tvrzením, že je film bez atmosféry. Problém vidím spíše v přílišném zjednodušování. Je totiž těžko uvěřitelně, že by realitu nebo resp. simulaci naší reality dokázal shodit obyčejný herní programátor, jakkoli složitý kód dokáže napsat (obzvlášť v tak krátkém časovém úseku). Finální pointa je trochu očekávaná, ale docela úderná a jestli bude pro diváka dostačující závisí i na jeho pozornosti. Objektivně bych to viděl spíše na poctivé trojhvězdí, film sám o sobě zase až tak objevný není, ale za to téma prostě nemůžu jinak.

    • 26.4.2021  09:35
    Inkarnace (2016)
    ***

    Docela zábavný spíše thriller, který více připomíná epizodu Supernatural nebo Constantina, než klasický vymítačský horor. Slušné béčko s pár zajímavými nápady, ale nepříliš ambiciózním zpracováním, kde zamrzí především neuspokojivý "nevim-jak-to-uzavřít-tak-tam-jebnu-provokativní-zvrat" konec.

    • 23.4.2021  01:03

    Fajn psychologický horor, který i přes vyspělou technickou stránku jako horor moc nefunguje. Na diváka jde hodně zlehka a občas se až zbytečně táhne. Na druhou stranu má supr čupr pointu, kterou, soudě dle komentářů značících jasné nepochopení, málokdo vůbec dokázal docenit. Ach jo.

    • 22.4.2021  10:50

    Překvapilo mě to množství mladých a dnes již velice známých filmových i seriálových obličejů, které se v tomhle filmu mihlo. Samotný film je vlastně docela prostý, ze začátku se trochu táhne a ani akční sekvence v druhé polovině nejsou vizuálně nic extra, ale hodně to vyvažuje velice sympatická posádka, překvapivě příjemná porce hrdinského patosu a napínavý konec.

    • 20.4.2021  22:53
    Neuvěřitelné příběhy (TV seriál) (2020)
    ***

    Straight outta 80's, včetně té známé znělky. Jako kdyby někdo vzal hrstku příběhů, které ležely scénáristům několik dekád v šuplíku a rozhodl se je zfilmovat. Svou naivitou často působí tak trochu jako relikt minulosti. Některé příběhy jsou lepší (poslední dva), některé horší, ale všechny jsou příjemně nekonfliktní a oddychové.

    • 20.4.2021  22:47

    Některé díly mi přišly trochu zbytečně dlouhé, tenhle naopak až moc krátký. Fajn námět, fajn příběh a docela i potenciál pro plnohodnotný seriál. Jen ta myšlenka: trhlina tu je z nějakého dobrého vyššího důvodu vs. pokud se nevrátíš, trhlina nás všechny zabije, mi nějak nedávala smysl.

    • 20.4.2021  19:26

    Zajímavý díl s tajemnou atmosférou a docela překvapivým rozuzlením. Stejně jako zbytek epizod, příjemně to evokuje klasické seriály - v tomto případě Akta X.

    • 20.4.2021  13:12

    James Bond meets True Lies. Na můj vkus občas zbytečně komplikovaně vyprávěné (typický le Carré), protože ve finále je zápletka vlastně docela banální - aneb, co dokáže jedna lež. Snímek sice balancuje na hraně parodie, ale za komedii bych ho určitě neoznačil. Absurdní je spíše ona situace, do které se postavy postupně dostanou. Pierce Brosnan mi přišel slizkej už jako James Bond a jeho Andy Osnard je jeho vyloženě nechutnou sexistickou parodií. Role Jamie Lee Curtis je tu neméně povědomá. Nejvíce mě ovšem překvapil Brendan Gleeson. Nejen svou vizáží, ale i mluvou a přízvukem. Do poslední chvíle jsem si nebyl 100% jistý, jestli je to vůbec on. Zasazení do Panamy je osvěžující, ale z toho prostředí by určitě šlo vytřískat víc.

    • 19.4.2021  06:42

    Epizoda tak trochu v duchu klasických amblinovek, kterých ale kvalitativně nedosahuje. Opět to působí jako nějaký nedotažený scénář, který ležel několik dekád nezfilmovaný někomu v šuplíku. Milé, docela zábavné, ale taky bez nějaké zajímavější pointy. Zajímavosti budiž, že je to jedna z posledních rolí Roberta Forstera... RIP.

    • 19.4.2021  06:27

    Fajn kamera, fajn námět, ale herecky dost slabé a na můj vkus přehnaně hysterické. Malé plus za úžasnou hudbu Maxe Richtera.

    • 19.4.2021  06:24

    Mile naivní time-travel romanťák, se sympatickou ústřední dvojicí, který k průměru sráží především klišé scénář a fakt, že si tvůrci pravidla ohýbají přesně tak, aby se jim to hodilo do příběhu.

    • 17.4.2021  01:53
    Neviditelný (2020)
    *****

    V první půli regulérně děsivé, v té druhé stále napínavé a celkově parádně zrežírované. Neoriginální, ale vděčný námět zpracovaný viditelně (nebo neviditelně? hihi) někým, kdo ctí žánrová pravidla. Film nepůsobí levně, jak je u současných bububu filmů zvykem. Skvělá kamera a vymazlená postprodukce - od obrazové stránky přes intenzivní sound design. Je znát, že do toho šly prachy a že padly na úrodnou půdu. I navzdory dvouhodinové stopáži si film drží tempo, všechno do sebe zapadá, obrazově to upoutá a já vlastně nevím, co bych měl vytýkat. Mohl bych remcat nad obsazením mnohdy nesympatické Elisabeth Moss, ale tady ji ta role ublížené pološílené (ex)manželky sedla vyloženě na míru.

    • 16.4.2021  13:38

    Příjemný film, který nemá kdovíjaké ambice a ani nepůsobí jako něco, co by se striktně drželo reálného příběhu, ale je to prostě... příjemný film. Jakkoli cynicky na ně mohu pohlížet, talentovým soutěžím se musí nechat jedno - dají možnost odstartovat kariéru i lidem, kteří by jinak nedostali šanci. Čtvrtá hvězda za reálného Paula, který nás před lety poslal svým nečekaným výkonem do kolen.

    • 16.4.2021  00:29

    Kostrou příběhu strašně jednoduchý a kvůli okatě použité symbolice hned v úvodu bohužel strašně předvídatelný hudební romanťák. Jenže taky je to zároveň naprosto ultimátně zahraný romanťák. Film s výbornou kamerou, která dynamický krouží okolo postav a vyvolává přesně ty pocity, které prožívají i sami protagonisté. Na režijní debut až neobyčejně precizní a vyspělý. A přesto se nesnaží za všech okolností zalíbit. Bradley Cooper zabodoval ve všech směrech a Lady Gaga je za mě daleko lidštější a sympatičtější bez té tuny make-upu (a vrtících se tanečnic). I když tenhle popík není úplně můj šálek čaje, Shallow považuju za jeden z nejlepších a nejintenzivnějších popových songů posledních let.

    • 15.4.2021  01:17
    Kings (TV seriál) (2009)
    *****

    Západ prostě nemá rád chytré seriály, tak to je. Když se konečně jednou objeví něco skutečně originálního, je to zpravidla zaříznuto po první sezóně... and here we go again. Ian McShane exceloval už v Deadwoodu a nejinak je tomu tady. Postava krále Silase je napsaná podobně mnohovrstevnatě a opět z něj charisma srší, kdykoli vstoupí na scénu. Ale nejen on. Pořád nechápu, jak se povedlo NBC vyprodukovat něco takového. Minimálně pilot, mj. podkreslený líbezným hlasem Lisy Gerrard, působí spíše jako dražší a rozvážnější kabelovková produkce. Super kamera, super atmosféra i vizuál. Extrémně zajímavý setting, kdy království Gilboa připomíná dnešní Spojené státy, ale reálie - od geografie, přes státní zřízení, úroveň fungování státu a infrastruktury, až po náladu ve společnosti - jsou diametrálně odlišné. Seriál si udržuje unikátní opar tajemna, kde divák ani pořádně neví kde a kdy se to odehrává. Alternativní svět. A že se jedná o převyprávěný biblický příběh, nechybí ani jisté, s citem a poetikou zakomponované náznaky... ehm, nadpřirozena. Trochu mě zamrzelo, že po sebejistém startu a důsledném budování světa a vztahů se seriál posléze trochu utrhne ze řetězu a některé zvraty na přelomu 9. a 10. epizody působí docela nepřirozeně. Na druhou stranu do finále se Kings řítí vyloženě po hlavě a v takovém tempu, že mu může většina seriálů jen tiše závidět. Zrušení ohromná škoda, nekončí to vyloženě nějakým otravným cliffhangerem, ale otevřené to je značně a rozjeté to bylo fakt dobře.

    • 14.4.2021  01:29
    Dům snů (2011)
    **

    Ze začátku hodně předvídatelné, později už méně a výsledná pointa je nakonec docela zajímavá. Ale nemůžu si pomoct, prostě si to nějak nesedlo a nedrželo to celé moc pohromadě, ačkoli zápletka není ve finále nikterak složitá. Ve filmu jsou některé důležité události odprezentovány tak podivně ledabyle, že jsem si nebyl jistý, jestli je to chybou filmařů a nebo už v pozdních nočních hodinách hapruje má pozornost. Herecky to šlape, chemie mezi Craigem a Weisz je pozoruhodná, ale film jako takový po odhalení point působí naivně vykonstruovaně. Na potřebných místech postrádá ten správný důraz na vykreslení motivů postav a řada scén funguje jen jako samoúčelná manipulace s divákem. Sofistikovaně se to jenom tváří. Nefunguje to tak, jak by mělo a místo očekávaného wow efektu je výsledný dojem spíše takové "eh, ok."

    • 11.4.2021  22:03

    Trochu jiné, než předchozí počiny. Méně extrémů, více užívání si. Občas to bylo příjemně bezprostřední, občas to byla až moc show a bylo znát, že kluci nejsou příliš limitování rozpočtem a díky tomu si mohou dovolit i to, co normální smrtelník ne. Pojmout to jako test elektro motorek a vozidel beru rozhodně jako plus. Bylo vidět, že do dokonalosti ještě mnohé chybí, ale je to budoucnost. A jak říkal Ewan, jakmile se vybuduje potřebná infrastruktura i v té nejposlednější díře světa, bude to součást běžného života. Některé díly jsou super (prostředek), některé slabší (začátek a konec), ale jako celek je to pořád ta samá dobrodružná jízda. Díky moderním technologiím navíc tentokrát s naprosto boží cinematography. Zužitkovány byly jak lehké kamery na snímání situace ze všech možných úhlů, tak dron pro parádní letecké záběry. Bylo fajn, že více zapojili do dění i Davida a Russe. Snad jen ten Claudio se brzy vypařil za kameru a nebylo ho vidět. A nejsilnější momenty? Koupě kytary a následný Endlessly cover, výstup na Machu Picchu, přenocování v džungli a především, Ewanovo zamyšlení nad tím, jak jedno drobné zaváhání nebo odlišné rozhodnutí může naprosto změnit celý zbytek života. Člověk, který hercovo soukromí aktivně nesleduje, pravděpodobně ani netuší, jak moc zlomový pro něj v roce 2004 Long Way Round byl.

    • 11.4.2021  01:26
    Puls (2006)
    ***

    Ukázková přehlídka filmařských postupů z poloviny nultých let. Klipovitý střih, modrý filtr, alternativní rock a fajne roštěnky. Docela mě překvapuje, že tenhle dementní námět v roce 2006 ještě prošel a pokud pominu, že je to vlastně strašná krávovina bez jasných pravidel, tak je to dost atmosférické a ve světle současných stále stejných duchařin i dost neokoukané. Natočené to bylo kdesi v Rumunsku a to ponuré industriální prostředí je velké plus. Strach to ve mně sice nevyvolalo, ale zvědavost, napětí a nepříjemné pocity ano.

    • 10.4.2021  23:23

    Bezkonkurečně nejslabší ayerovka, která nemá ani šťávu, ani zajímavý děj. První polovina je generická a nudná, v druhé se dočkáme trošky povedené akce, ale to film nezachrání, protože těm postavám se prostě fandit nedá. Jakkoli z nich chce film dělat klaďase, jsou to prostě bezcharakterní hajzlové. Laciná vizualizace úvodních a závěrečných titulků je vyloženě odpudivá a působí nepatřičně telenoveloidně. Ostatně to místy i samotný film.

    • 10.4.2021  11:00
    Blaženost (2021)
    ****

    Uf, ještě, že jsem se nenechal odradit hodnocením. Cahill i tentokrát operuje s myšlenkami paralelních světů a noří svůj příběh do snové atmosféry, kdy si divák není jistý, co je či není realita. Co je simulace? Co je realita? A co je to vlastně realita? Není realita také simulace? Nebo je to snad příběh o závislosti na drogách? Nebo o duševní poruše? Film předkládá mnoho myšlenek, často i protichůdných a nejsem si jist, zda bylo cílem tvůrce nalézt nějakou jednotnou interpretaci. Rozhodně ale donutí diváka se zamyslet, ač mám teda z komentářů dojem, že ne každý se o to pokusil. Výtku bych směřoval akorát k hereckým výkonům, které mi nepřišly zrovna dobré, hlavně Salma Hayek a její cigáňa manýry nejsou úplně příjemné na sledování. Ani Owen není zrovna herecký virtuóz a osobně bych asi spíš ocenil spíš nějaký neznámý cast, který nebude působit tak rušivé.

    • 8.4.2021  00:03
    Máma (2019)
    ***

    Octavii Spencer mám zaškatulkovanou v takových těch rolích hodných tetiček, které vždycky umí poradit a ví přesně co říct i v tu nejdramatičtější možnou chvíli. Proto mě vlastně dost překvapilo, jak dobře ztvárnila psychopatickou mrchu. Film je ale jinak takový lehký thriller, kde více jak polovinu stopáže tvoří pařby a atmosféra se stupňuje jen velice nenápadně. Každopádně mě to bavilo, Octavia umí být slušně creepy a i parta teenagerů v čele se sympatickou hlavní hrdinkou je tu hodně ok. Fajn oddychovka.

    • 7.4.2021  00:53
    Piégé (2014)
    ***

    Minimalistické survival filmy odehrávající se celé na ploše několika metrů jsou fajn. A námět, kde voják stojí na mině je atraktivní velice. Nemůžu ovšem říct, že bych se v tomto případě až tak dobře bavil, protože tvůrci a především týpek v hlavní roli toho zas až tak moc zajímavého nepředvedli. Plusem budiž kraťoučká stopáž, která bez titulkových (nepříjemně hudebně podkreslených) sekvencí dělá zhruba 70 minut. Za tu dobu to napnout tu a tam docela umí.

    • 6.4.2021  23:14

    Fajn katastrofák, kterej má ale tu smůlu, že v devadesátkách vznikla řada podobných a lepších filmů. Daylight předvede všechna možná klišé a dělá to dobře, byť s jedním ale... zhruba někdy v polovině se to začne strašně táhnout a až moc dlouho se přešlapuje na místě. Finále je zase dostatečně kulervoucí, ale na víc jak trojhvězdí (ovšem hodně poctivé) to prostě nevidím. Rob Cohen opakovaně dokazuje, že je prostě spíše béčkový rutinér, jehož filmům vždycky chybí to něco.

    • 6.4.2021  00:22

    Na to, jak mám podobné katastrofáky rád a na to, jak jich je málo, tak se soudruzi teda moc nepředvedli a docela jsem se u toho nudil. Problém vidím v naprosto mdlé a nevýrazné režii. Film neumí vyvolat ani pocity napěti, ani ohromit výbušnou akcí a strach o postavy jsem měl akorát při scénách na jeřábu. Ovšem v momentě, kdy hlavní postavy začal naháněl digitální jedovatý oblak, jakkoli jsem se snažil, nedalo se to brát už vůbec vážně. Jak jihokorejská Tawo, tak americká klasika The Towering Inferno jsou filmy někde úplně jinde.

    • 5.4.2021  17:16
    Powers (TV seriál) (2015)
    ***

    V poslední dekádě hodně obehrávaný námět zpracovaný trochu jinak. V určitých ohledech i více do hloubky a seriál pokládá otázky, kterým se tradiční MCU komiksárny vyhýbají. Zde jsou lidé se superchopnostmi, označováni jako powers, stále v podstatě jenom lidé, kteří se navlékají do směšných laciných kostýmů a na hrdiny si často spíše hrají. Více než cokoli jiného, je to jejich image a způsob obživy. Toť zajímavá myšlenka první řady, která je ale jinak dějově docela mdlá a nemá ani příliš zajímavého záporáka. V druhé sérii ale tvůrci seriál dost nakopli, poslali hlavní postavu více do osobních konfliktů (Tricia Helfer jako vždy super) a tam se nejvíc ukazuje síla Sharlta Copleyho hrát intenzivní výbušné role. Tenhle chlapík to jako vždy táhne hrozně nahoru. Hezoučká Olesja Rulin mu pěkně sekunduje, ale nemusela by mít až tak otravně frackovitou úlohu. Zároveň i v druhé řadě přibývá na úmrtích, které si svou Rkovitostí a nepředvídatelností v ničem nezadají s těmi z Game of Thrones. Finální twist mi přišel už poněkud překombinovaný, ale jinak je fajn, že po unylejším startu tvůrci takhle kopli do plynu. Levné triky mi nevadí. To spíše zase to napůl otevřené zakončení, prokletí předčasně zrušených seriálů.

    • 2.4.2021  23:45

    Nepamatuju kdy a jestli vůbec jsem viděl takhle zmatlanou a marnou adaptaci vpravdě dost dobré sci-fi trilogie, která sice nese prvky young adult, ale postupně prostřídá dobrodružné putování, psychologický válečný román a ve finále vrcholí ohromnou bitvou o Nový svět. Zároveň je předloha daleko dravější a agresivnější, ponurá, depresivní, co se Hluku týče, tak poměrně filozofická a hlavně celkově výrazně promyšlenější a emotivnější. Zároveň i hodně akční. Při čtení jsem si neustále opakoval, že tohle je naprosto ideální látka na parádní filmovou adaptaci. Proto nerozumím tomu, co jsem právě viděl. Kam se sakra podělo těch sto mega? Proč to vizuálně vypadá jako pilot k levnému televiznímu Syfy seriálu? Tady se povedly jen dvě věci: cast a vizualizace Hluku. A obsah? I to málo, co bylo zadaptováno, Liman posral. Dost podstatný vztah Todda a jeho psa? Nope. Sádráci? Nope. Pointa Prentissova chování? Nope. Sranda je, že i ten sestřih působí jako šitý horkou jehlou: proč vlastně postavy zmiňují (pro celou trilogii jinak naprosto zásadní) Haven, když do něj nakonec ani nedojdou? :D Neuspokojivě to působí naprosto oprávněně. Zfilmovala se totiž sotva třetina první knihy a že tvůrci už zřejmě dle prvotních ohlasu tušili průser, tak na poslední chvíli hodili zpátečku a příběh násilně ukončili dřív, než se vůbec stačil rozjet... Zničit, smazat, zapomenout a prosím chopte se toho znova a ideálně někdo schopný. A prosil bych v seriálové podobě, podobně jako v případě nedávných His Dark Materials. Hlavně aby z toho nebyl další až na kost osekaný paskvil. Tak třeba někdy za pár let... rád si počkám... volej mě dál Violo, páč já už jdu!

<< předchozí 1 2 3 4 24 48 71 94