Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (3 560)

plakát

Modrá planeta - Historie oceánů - Série 2 (2017) (série) 

Už původní cyklus Blue Planet byl fascinující výpravou do hlubin oceánu, ovšem stále to byl trochu suchopárný ryze přírodopisný dokument, který navíc v současnosti trpí již na poněkud zastaralou audiovizuální stránku. "Dvojka" je jeho aktualizovanou verzí a obohacuje ten dobrý základ o mnoho dalších vrstev, které na zážitku neskutečně přidávají. Vysoce kvalitní footage je samozřejmost, parádní sound design a snaha o jakýsi scénář malých příběhů z prostředí oceánů zase diváka pořádně napne a "vtáhne do děje". Hudba (nejen) Hanse Zimmera střídající monumentální chorály s dojemnými party zase střídavě vyvolává fascinaci a dojetí. A celé to rámcuje ekologický apel, který zejména v závěrečné epizodě trhá srdce. V závěru každého dílu je přítomen vždy cca 10minutový úsek věnující se natáčení Blue Planet II a tyto "behind the scenes" pasáže mi do určité míry přišly snad ještě zajímavější, jak dokument samotný. Dny, týdny, měsíce či dokonce roky zápalu a odhodlání pro to natočit pár exkluzivních záběrů. Co člověk chroupajíc brambůrky přejde v televizi za pár minut znamenaly pro tvůrce hodiny a hodiny precizního plánování, píle a ve výsledku byla potřeba i notná dávka štěstí. Planet Earth byla sice o kousíček lepší, ale to jen proto, že byla pestřejší. Blue Planet je tematicky užší a kvůli tomu co do prostředí o fous monotónnější, ale i tak se tvůrci snažili footage co nejvíce zatraktivnit a krom hlubin moří a oceánů diváka provedou např. i po pobřeží. BBC produkce a David Attenborough se svým komentářem nemají konkurenci.

plakát

V/H/S/94 (2021) 

Po slaboučkém Viral rapidní zlepšení. Ten VHS formát sice trochu unavuje a některé povídky jsou točeny skoro až otravně nekvalitní kamerou, jak kdyby na to člověk koukal na (nečekaně) na videokazetě, ale kvalita samotných povídek poskočila nahoru a tentokrát se tam neobjevilo nic, snad kromě nezáživného propojovacího příběhu, co by bylo vyloženě slabé. Indonéská first person variace na Frankensteinovo monstrum s přehledem vyhrává. Tohle bych si střihnul klidně i v plné stopáži.

plakát

V/H/S: Viral (2014) 

To byl zase jednou zmatenej maglajz. Kouknul jsem na to v podstatě jen proto, že vyšel nový a docela slušně hodnocený díl a asi aby mi něco neuniklo, protože jednu z povídek režírovala moje oblíbená dvojka Benson/Moorhead. Akorát jsem nepočítal, že zrovna právě jejich povídka bude takovej děsnej shit. On teda ani zbytek filmu za moc nestojí. Většina příběhů by byla vhodná vyvěsit leda tak někde na Youtube, kde by možná aj tvůrci získali i nějakou tu chválu za slušné filmařské cvičení pro amatéry. S jednou jedinou výjimkou: povídka z paralelního světa. To bylo tak úžasné wtf, až mě trochu zamrzelo, že se to uvedlo v takové shit kompilaci a ne třeba jako plnohodnotná epizoda v nějaké sci-fi antologické sérii. To ostatní ovšem nestojí vůbec za řeč.

plakát

Piraňa 3D (2010) 

Zábavnej trash, kterej si naprosto vůbec na nic nehraje a baví mixem nekončící párty polonahých hloupých lidí proti nenažraným rybám z pleistocénu. Svůj původ jako kdyby si film dával za přednost a nevadí mu diváka zasypat mixem stupidních dialogů a mizerných efektů, udělat si z toho děsnou bžundu a ještě u toho nezapomenout na vznešené umění :). Alexandre Aja viditelně rozumí žánru a dokázal z filmu, který je v samém základu někde na úrovni levného žraločího céčka ze Syfy, udělat překvapivě snesitelnou záležitost s tupými, ale stále docela sympatickými postavami. Zejména u Jerryho O'Connella je vidět, že se rolí vyloženě bavil.

plakát

Cage Dive (2017) 

Nejlepší Open Water. Found footage formát dovoluje trochu stalkersky nahlédnout do soukromí postav a pomáhá je to docela slušně vykreslit. Samotný survival na moři není nikterak objevný a nejedná se o podívanou, která by se otiskla do paměti nebo přinesla něco nového, ale film umí vykřesat slušné napětí, postavy jednají vyloženě hloupě jen v opodstatněných zkratových momentech a neměl jsem potřebu jim co minutu naliskat.

plakát

Odsouzeni zemřít (2006) 

Partička kandidátů na Darwinovu cenu skočí z jachty do vody a nemůže zpátky bo zapomněli skopnout žebřík. Debilní, leč docela zábavně znějící premisa, která s prvním dílem nemá, až na lidi v nouzi uprostřed oceánu, v podstatě nic společného. Jenže jak byl první díl realistický (a nudný), tak dvojka není debilní jen tím samotným námětem. Snad v žádném jiném filmu mě postavy nesraly tak, jako tady. Divák, místo aby se o ně bál, se naopak těší až se ta partička namachrovaných debilů utopí a přestane zbytečně děsit už takhle vystresovanou mořskou faunu. Rozklad mozkových buněk naštěstí s blížícím se závěrem trochu pomine a musím uznat, že filmařsky to není vůbec špatné, jakkoli mi ty četné klipovité (2006™ filmařina) rádoby artové prostřihy přijdou v tomto žánru dost zbytečné. Nicméně s ohledem na ten dumbfest postav je tohle film jen pro otrlé.

plakát

Otevřené moře (2003) 

Dokumentárně pojaté, ale zároveň děsně nezáživné survival drama. Celý film je nasnímaný jakousi lacinou digitální kamerou v nízkém rozlišení, takže to vypadá jak amatérské home-video. Kamera je navíc buďto naprosto statická a nebo šaškuje kdesi na úrovni vody a ke konci se mi z toho neustálého šplouchání a pohupování na hladině už skoro dělalo nevolno. Přesto mě realistické pojetí docela a byl by to fajn survival příběh, nebýt divného a neuspokojivého závěru. Ve finále Open Water působí hrozně prázdným a po filmařské stránce i ošklivým dojmem.

plakát

Resident Evil: Infinite Darkness (2021) (seriál) 

Ani Infinite Darkness nepřekročil stín animované série. Animace jako taková zase o kus pokročila a byť i tentokrát má k dokonalosti ještě daleko, na oko vypadá líbivě. Postavy mají detailnější mimiku a obecně jejich xichty a pohyby jsou animovány více západním, tedy realističtějším způsobem, což je bezpochyby dobře. Problém však stále přetrvává v příběhu, který je i tentokrát poněkud těžkopádný. A násilné rozkouskování do 4 epizod chápu ještě méně. Stal se z toho jakýsi hybrid na pomezí filmu a seriálu, kde jako seriál to selhává v budování světa a charakterů a jako film zase v nevyrovnaném tempu. Ale abych to zase úplně neshazoval, jako krátký animovaný doplněk k sérii to funguje velmi dobře. Jen by to nemusel být jenom doplněk.

plakát

Resident Evil: Vendeta (2017) 

Oproti předchozím Resi animákúm graficky naprosto někde jinde. Dobře se na to kouká a to včetně dobře rozanimovaných postav a jejich mimiky. Příběh tradičně trochu pokulhává, ale alespoň jeho podání je příjemné a tentokrát zdaleka nejstravitelnější. Bavila mě i akce, která překvapí dobrou bojovou choreografií a hravými úhly kamery. Akorát toho samoúčelného gore je občas možná až moc, byť chápu, že krev a létající končetiny k této herní sérii neoddělitelně patří.

plakát

Resident Evil: Zatracení (2012) 

O fous temnější a o dost akčnější, než předchozí animák. Příběh je pořád spíše takový videoherní, dialogy polodebilní a stereotypizované vyobrazení jakési fiktivní slovanské země je také spíše směšné, byť ne nezábavné. Závěrečný destruktivní bossfight ale skvělý. Animace, byť stále spíše levnějšího rázu, tu doznala určitého posunu vpřed.