Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (3 559)

plakát

October Faction (2020) (seriál) 

Čekal jsem další variaci na saving people, hunting things, family business a dostal jsem... úplně něco jiného. Přijde mi, že poslední dobou tvůrci vlivem trochu jiného modelu produkce zapomínají, že pilotní díl by měl diváka na serial nalákat a ne ho hnedka z kraje unudit k smrti. To se úspěšně daří nejen naprosto příšernému prvnímu dílu, ale i několika následujícím epizodám, kde se namísto oblud řeší rodinné vztahy Karla Havlíčka a jeho nezajímavé rodiny. Postupně se to nakonec docela i zajímavě rozjede, ale stejně tomu něco zásadního chybí. Celý ten fikční svět působí v rámci žánru překvapivě svěže a neokoukaně, ale podáván je na hrozně nezáživné zápletce a tvůrci jako kdyby se báli ho nějak více do hloubky vykreslit. První díly nechávají diváka vyloženě plavat, druhá polovina něco málo osvětlí, ale většina věcí zůstane v podstatě zcela úplně nevysvětlena. Další podivností je vizuál všech těch špionážních hraček a techniky, co postavy v seriálu používají, který působí jak kdyby vypadl z naivního céčkového seriálu z přelomu milénia. To platí i pro doprovodné CGI efekty. Seriál je nicméně zrušen a první řada působí jako slabé intro k něčemu, co by možná i mělo z původního komiksu potenciál, ale tvůrci ho zatím nedokázali nijak přetavit. Což zamrzí o to víc, když Damian Kindler je člověk, který stál za mnoha epizodami skvělých seriálů jako je Stargate SG-1 nebo Sanctuary.

plakát

25 let neviny (2020) 

Říká se, že ty nejsilnější příběhy píše sám život a životní příběh Tomka Komendy mezi ně teda patří. Jestli realita odpovídá tomu, co bylo odvyprávěno ve filmu, tak to nebyl ani justiční omyl, ale kardinální fuck up, totální diletantství a... prostě zločin. Film syrovej a surovej, chladnej jak psí čumák, s jednoduchou, ale kvalitní režií a přesně trefenou dobovou atmosférou.

plakát

Batesův motel (2013) (seriál) 

Po delší době seriál, který si mě skutečně získal a bavil od samotného nadějného začátku až do ponurého a depresivního konce. Vera Farmiga hraje první ligu a její Norma (společně se svým bratrem Calebem) patří mezi nejkomplexnější tragické postavy ever. Je neuvěřitelný, co všechno Vera uhraje čistě očima. Postupně ale přebírá otěže zprvu trochu (a možná částečně záměrně) prkenný Freddie Highmore, který je s každou sérií v roli Normana lepší a lepší. První tři série se v podstatě jen na různých zápletkách městečka plného zločinců a vyšinutých magorů budují postavy, ale seriál to dělá velice šikovně, zábavně a už od začátku v naprosto strhujícím tempu, kdy jeden twist střídá druhý. Od řady čtvrté se už odřezávají vedlejší dějové linky a pomalu se rozjíždí to opravdové Psycho a tam mě seriál paradoxně bavil o nepatrný chloupek méně, ale pořád dostatečně na plné hodnocení. I když to není až tak ultimátně filmařsky vymazlené, character buildingem bych se nebál Bates Motel srovnávat třeba s Breaking Bad, neb jen u málokterého seriálu se divák takto napojí na postavy, prožívá s nimi malé či větší radosti i strasti, vidí jejich ohromující vývoj napříč celým seriálem a nakonec s nimi míří do očekávaného, byť nevyhnutelného finiše, který chtě nechtě musí nastat. O to víc, když je ten finiš v rámci žánru takhle dobře promyšlený a uspokojivě napsaný.

plakát

Chi bi xia: Jue zhan tian xia (2009) 

Výrazně ukecanější pokračování, ale zase s pompézní bitvou na závěr. Dialogy jsou stále takové dost čínské a konečně jsem začal rozeznávat kdo je kdo. Díky tomu, že se velká část bitvy odehrává v noci, vizuál působí o dost lépe. Je to ohromná produkce, je to velkolepé, ale stejně jako jednička dějově dost prázdné a jestli se jednička aspoň trochu snažila o vykreslení historie, tak dvojka už je vyloženě heroická pohádka.

plakát

Čch' pi (2008) 

Výpravu to má fakt dobrou, to bezesporu. Hezká kamera, úžasné kostýmy i kulisy, ohromné davové scény. Ale taky je to eh prostě Čína. Souboje jsou ohromující, ale často taky zbytečně přepálené a hlavní hrdinové, kteří jen tak mimochodem vypadají všichni úplně stejně a divák neznalý čínské historie absolutně neví kdo je kdo, poletují po bojišti a, asi aby se zdůraznila jejich nadřazenost, jako Avengers kosí nabíhající NPC hlava nehlava. U fantasy filmu bych to bral, u filmu, který se snaží tvářit historicky to působí prostě blbě. Dialogy často vyloženě šustí papírem a v kontextu jinak přelomových historických událostí vyzní při všem tom teatrálním popíjení čaje vyloženě banálně. Ale přes to všechno se na to nedívá špatně a precizně zpracovaná tehdejší čínská kultura, zcela odlišná od čehokoli, co tu známe z naší historie, je stále něco dost neokoukaného a dívá se na to v pohybu velmi dobře.

plakát

Johanka z Arku (1999) 

Je to dražší a výpravnější než televizní verze s Leelee Sobieski, ale ne nutně lepší. Má to dost fajn umělecky hezky ztvárněných momentů - komunikace s bohem vs komunikace s ďáblem. Bitvy jsou co do výpravy velkolepé, ale to se už moc nedá říct o samotné režii a choreografii, která místy působí až nechtěně směšně. A podobně směšně působí občas i Johanka, která je tu vykreslená, i kvůli nepříliš dobrému herectví Milly Jovovich, jako emocionálně nestabilní extrémně nepříjemná panovačná kráva, ke které, i navzdory snaze pochopit pravděpodobnou kombinaci PTSD a mysli trápené pokročilou fází schizofrenie, lze jen těžko najít nějaké sympatie.

plakát

Půlnoční láska (2018) 

Ano, je to asi kýčovité, je to schématické, je to zidealizované. Ale taky je to po citové stránce naprosto funkční, se skvěle zahranou hlavní dvojicí a parádně sympatickými lidmi okolo. Nečekal jsem mnoho, zejména asi proto, že mi některé názory a aktivity Belly Thorne nejsou příliš po chuti, ale o to více jsem byl příjemně překvapen.

plakát

V oku hurikánu (2018) 

Béčková akční oddychovka, která je svou roztomilou pitomostí vlastně dost zábavná a i trikově s ohledem na budget poměrně bohatá. Kazí to jen ten podivně antiklimatický konec.

plakát

Čističi vesmíru (2021) 

Ze začátku trochu chaotické a až do konce poněkud nesourodé, ale jakmile se vyloží karty na stůl, je to opravdu velkolepá jízda s překrásnými vizuály a zároveň krásně retro atmosférou jak z klasických space oper, které mě naučily tenhle dnes již prakticky mrtvý žánr milovat. K plné spokojenosti by mi stačila snad už jen o něco propracovanější práce s postavami. Oproti třeba takovým Strážcům galaxie tahle partička přeci jen ještě zaostává.

plakát

DMZ (2022) (seriál) 

Rosario Dawson a zajímavá zápletka byly věci, které mě i přes nízké hodnocení zde na ČSFD (IMDB 5,5/10), docela lákaly. A teda musím říct, že to opravdu nebylo nic moc. Divák se o světě a politické situaci tam venku nedozví vůbec nic a celý děj se zaměřuje na stokrát viděnou válku gangů složených z různých minorit, kterou obzvlášťňuje pouze od světa odříznutý a tedy i lehce postapo Manhattan. Proč tomu tam tak je se ale divák nedozví a drama samotných postav, byť mě vyloženě neuráželo, tak mě ani příliš nebavilo. Tři díly se děj spíše pomalu rozjíždí, aby byl ve čtvrtém banálně a kvapem vyřešen. Člověk si až pokládá otázku, proč něco takhle neambiciózního vůbec vzniklo.