Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Western
  • Akční

Recenze (19)

plakát

Jak jsme hráli čáru (2014) 

Kdybych dobu, která má být ve filmu prožívána, neprožil, dal by se to nazvat průměrný film zobrazující dobu v šedesátých letech. Řada detailů je brána z jiné doby , také použité ve filmech. U některých postav to vypadalo, že film se odehrává v padesátých letech a jen president Ludvík Svoboda film zasazuje jinam. Vybavení učeben školy patří do doby, kdy jsem já nastoupil do prvé třídy (pomůcky visící na zdech těžko mohly vydržet dvacet let). Souhlasím s tím, co píše Enšpígl, že je obdivuhodná a náročná práce s dětskými herci. Ale zase tolik jich tam v hlavních rolích nebylo. Na filmu je jasně vidět, že poválečná historie je řadě scénáristů a zejména režisérům značně vzdálená. Film nemohu jinak hodnotit než nekvalitně zpracivaná historie se zneužitím pohledu dětí.

plakát

Malá filmová historie (1963) (seriál) 

Vynikající dokumentární seriál o historii kinematografie. Ke každé kapitole - oblasti byl uváděl vybraný film, většinou takový , který nebylo možno vidět v kině. Průvodní slovo pana Františka Goldscheidera bylo na vysoké úrovní. Je veliká škoda, že tento seriál je uložen v archivu československé televize. Je otázka proč. Jak jsem se dočetl, pan Goldscheider byl politicky jinde a odešel mimo republiku. Ale to nic nemění na tom, že bychom mohli tento dokument vidět.

plakát

Místo dopadu: Berlín (2009) (TV film) 

Tento film mne docela překvapil. I když tato tématika je v amerických filmech hodně využívaná německá kinematografie se s ní vyrovnala velice dobře. Napětí neopadá celý film. Charaktery cestujících plně vystihují dobu v které se příběh odehrává. Těžká rozhodování jak na zemi , tak v kokpitu nijak nepřesahují stav. Záporné i kladné charartery postav plně vystihují situaci. Rovněž i začátek a navedení diváka celkem nenápadně na zdroj tragedie. jak obyčejná drobnost , jako je proražená guma u kola může vyústit do tragedie. I kontraverze nezi mladým druhým pilotem a starším kolegou jsou klasickým pohledem na dnešní dobu. Také nebylo nutno obsadit role známými hlězdami filmového nebe, neodvádělo to tak pozornost na jednu dvě postavy, zde byl důležitý důraz na okamžité myšlení lidí a jejich rozhodování. Snad nejvíce bylo u tohoto filmu nadsazené použití malého chlapce k finálnímu řešení děje. Ale někdy se rozhoduje lépe než dospělák , nespekulujuje a nevymýšlí. Co mne zde i zaujalo, že není zde použito nijak moc krve a detailu na zranění , jak je tomu u amerických filmů,také plus. Jedna chybička se vloudila do obsahu k filmu, je uveden počet cestujících 170, v hlášení z letadla bylo něco kolem 85, což odpovídá také počtu posádky, dva piloti a tři stevardi. Jinak příjemný zážite.

plakát

Monstrum (2017) (TV film) odpad!

Není to ani 12 hodin , co jsem film dokoukal. Zatím mi vůbec není jasné "co tím chtěl básník říci". Jako školák jsem zažil poslední roky pomníku, ale nikdy jsem jej neviděl naživo. U tohoto filmu si vzal autor velké spousto a to vůbec nestrávil. Co hlavně chybí , je vůdčí nit. Skáče se sem tam. Jediné co je přehledné jsou použité dokumentární filmy. Dialogy . které by měly být pro film hlavní, vyznívají z dnešní doby. Autor si neuvědomil, že v době stavby monstra , nikdo nevěděl, že režim padne. Vsunutí připomínky B.Modrého bylo násilné a trapné. Odkud a kam vězňové šli? DALŠÍ PŘÍŠTĚ Hodnocení "odpad" filmu spíš lichotí!!

plakát

Odsouzeni zemřít (2006) odpad!

ČeskýTulák Nic neříkající film. Shlédl jsem jej pouze ze zvědavosti, že snad se děj někam pohne. Ve filmu není žádná vůdčí osobnost, snad matka s dítětem, ale i zde se prolínající vzpomínky na otce, který se snad utopil, což ani na počátku ani na konci filmu nebylo jasné. Zarážející je také to, že skupina "dospělých lidí" si vezme luxusní loď a aniž by o ni cokoli věděli vydají se na širé moře.Jen základní věc, že na lodi musí vždy někdo zůstat (nepočímá nemluvně) Že šest lidí nepřišlo na to vyzvednout některou ženu na ramena a že na to přijdou zbylí dva vysílení lide až na konci. Opravdu vyset na kousku skla je opravdu síla. Rovněž po "provazu" z vlajky , trik a plavek se snažil vylézt snad nejtěžší muž. Stačilo vyslat ženu a ještě se ji snažit nadvedávat. Ještě je hodně chyb v tomto filmu. - prasklá lebka o dno lodi - muselo by jít o silný úder a ještě snad na nějakou hranu, a rychlost ve vodě, i když se snažil rychle plavat - odpor vody ve dost velký. Snad jediná skutečnost byla odplavání dívky " pro pomoc". Stoprocentní se vzdání osudu. Když již mohla si vzít vestu, i když by jí to v plavání dost bránilo. Konec filmu všemu dává korunu, matka opouští své dítě, i když neví zda se vrátí. O tom , zda viníka všeho zachránila či nikoliv se můžeme jen dohadovat. Co je pro autory filmu výhodu, že zřejmě stál velice málo, skoro dvě doiny točeno v nějakém bazénku snad o rozloze dvacet netrů.

plakát

Paša (1968) 

Vynikající francouzský kriminální film v čele s J.Gabinem , Danny Carrelovou a Andre Poissem, kteří v šedesátých letech obsazovali takovéto filmy. Ve filmu není pouze vyšetřování zločinu, ale i pátrání o soukromém životě přátel. řešení případu z pohledu vrchního komisaře (J.Gabin) není také dle policejních pravidel, jde o jednání vnitřího pocitu ke svému (chvílema i bývalém) kamarádovi. Proti pravidlům používá i přítelkyni svého podřízeného , kterou hraje D.Carrelová, i když ví, že ji nastavuje před hlaveň vraha ( A.Poissema). Souhlas myslím, že vyvolá i závěr filmu, když rozsudek nad zločincem bere vrchní komisař do svých ruků, když pouze prohodí služební postup (nejdříve vystřelí a pak přikáže odhodit zbraň). K tomuto filmu náleží i vynikající původní český dabing v čele s V.Vejraškou a Libuší Švormovou. Zaslechneme i mladé hlasy J.Vinkláře a P.Kostky.

plakát

Páté oddělení (1960) 

Jen technický dotaz. Na konkurenční databázi jsem dostal dotaz zda tento film vyšel na DVD. Já osobně si nejsem jistý. Ale i zde je fotografie z DVD obalu. Možná byl připraven , ale nevydán.

plakát

Pět nábojnic (1960) 

Česká televize popírá vysílání filmu. Přitom film v ČST byl vysílán s českým dabingem (Brno). Film jsem viděl někdy v roce 1963-4. Jedná se o kvalitní válečný film s kvalitním hereckým obsazením.

plakát

Pojedeme k moři (2014) odpad!

Film uveden jako hlavní pořad večera. Člověk by čekal, že se bude bavit , smát nebo držet pěsti hrdinovi filmu. Ale nestačil jsem se divit. Čekal jsem jsem dvacet minut , čtyřicet minut ..... A stále jsem neviděl o co autorovi a režisérovi (!) šlo. Ano , chlapec má nějaké představy , chtěl by točit film. Ale podle děje by zřejmě chtěl být i detektiv a kriminalista. Vše se nakonec vyřeší v posledních pěti minutách, není vlastní dítě rodičů, ti mají postižené prvé dítě a vše tají. Což člověk chápe. Režisér nakonec z chlapce udělá supermana, který může vše. Točí se scény u kamaráda doma (který rodič by to dovolil a která kamera by to přežila). A velice pochybuji, že by vstup do stacionáře Arpida dovolili nezletilému cizímu chlapci a ještě tam filmovat. Rovněž šmírovat vlastní rodiče. Velice málo je zde ze školního života chlapce, pro něj to není důležité, tak jako pohyb a sport. Man Mádl je stále ještě malé dítě a zřejmě se ledacos v mládí nepodařila. Proto tento film.Film byl točen v Českých Budějovicích, což je polehčující okolnost, ale někdy až bolely oči z krátkých záběrů , rychlých a trhaných pohybů kamery. Ano, ano , točilo to dítě. Film končí krásnou myšlenkou , ale to je také všechno. Škoda času

plakát

Poslední zůstává (1996) 

Film je postaven pouze na střílení , snaze někoho zabít a hlavně co nejvíce krve. V některých zábech není ani jasné , kdo byl v té chvíli zastřelen, Je zde vidět pouze základ každého westernu, boj dvou stran. Zde se zdá , že jde pouze o získání moc nad městem. Ovšem je zde jeden proti všem, pistolník, kterého ani sto pušek netrefí. Ve filmu není na druhé straně zvýrazněno, proč ke střílení a zabíjení dochází = doba prohibice. I když jsem film sledoval až do konce, nelze se vyjádřit jinak než špatný , velice špatný film (a mu lichotím).