Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (2 312)

plakát

Labyrint: Vražedná léčba (2018) 

Vyvrcholení trilogie, řádně, až tantricky, přetažené, přičemž výsledek neodpovídá vynaložené námaze. Logiku samozřejmě scénárista i zde nahání marně. Aspoň že ta výprava působí krapet reprezentativněji, než ve dvojce (přitom pořízeno to bylo téměř za stejný peníz). 50%

plakát

Labyrint: Zkoušky ohněm (2015) 

Opouštíme labyrint (tím pádem také zajímavé lokace) a čeká nás generická postapo písečná krajina plná rozpadlých budov a nudně zpracovaných nakažených... Film je jedno velké žánrové klišé a hodí se tak pro žánrové panice nebo jako testovací prostředek pro limbické badatele. 40%

plakát

Cizinec ve vlaku (2018) 

Role, která Neesonovi sedí (při přiznaném věku), ve filmu, který má dost vycucanou zápletku - scénář filmu lze obrazně popsat jako škrábání se na uchu rukou přes hlavu, máte ten obrázek před očima? 50%

plakát

Mezi náhrobními kameny (2014) 

Viděl jsem už několikrát a na atmosféru se v tomto filmu dá spolehnout. To, co ve druhé a třetí štaci chybělo Bryanu Millsovi, spolehlivě doručí Matt Scudder. Ze scény, ve které psychouši dávají blondýnce "vybrat", mě mrazí kdykoliv si na to vzpomenu. 80%

plakát

Tři billboardy kousek za Ebbingem (2017) 

Když si McDonagh napíše a natočí film, stojí to za to. Jeho příběhy se vezou v obyčejných kolejích, absentují na efekt, jsou v mnoha ohledech smutné, ale jsou vyprávěny svérázně (schválně neříkám vesele) nebo minimálně nestandardně. Nepoužívá žádných divácky oblíbených kliček, jako že by se z Mildred (McDormandová) a šerifovy ženy (Cornishová) staly přítelkyně v zármutku (abych použil jeden z mnoha příkladů přímo z filmu), protože přesně tak by to dopadlo všude jinde... A jsou to právě tyto maličkosti, tyto anomálie, tyto odchylky od normálu, které z filmů Martina McDonagha dělají nenápadný unikát. Navíc když mu ještě zahrají herci (vynikající Rockwell), hmm, není co řešit. 90%

plakát

Velká hra (2017) 

I jako režisér si Sorkin jede svou brázdu - ve chvíli, kdy do toho šlápne, tak prostě jede a valí a valí, informace střídá informaci v kulometném tempu, pak chvíle na oddych, pár volných temp a zase znovu - jako indiánský běh. Je to zábavný způsob vyprávění a příběh Molly Bloomové se k tomuto stylu bezvadně hodí. 75%

plakát

Stopy spravedlnosti (2017) 

Moc jsem nečekal... a přitom nebyl důvod :-) Když se řekne Campbell a Brosnan, samozřejmě si vybavím famózní návrat Jamese Bonda v devadesátkách, tohle ale taky nebylo zlé. Není to přehnané, žádné ukrutné konstrukce nebo twisty, jen solidní akce a oblíbené filmové schema o pomstě, vystavěné na výborných irských a britských ksichtech (+ jednom čínském, kterému to zdrcení není těžké věřit). 70%

plakát

Thor: Ragnarok (2017) 

To zas jednou byla prda :-) Sem tam popustit uzdu nadějnému tvůrci a nesnažit se všechno za každých okolností svázat přebujelou rutinou, i tudy muže vést cesta do Valhally :-) Že se z Thora stane záměrný running joke, toho bych se opravdu nenadál, ale sedí to, navíc v kombinaci s Hulkem naprosto bezvadně. 90%

plakát

Suburbicon: Temné předměstí (2017) 

Takto nějak si představuji odpočinkový film bratrů Coenových, černohumorný, plný pokroucených figurek, děsivých náhod a nemilosrdných motivů. Stačí, nestačí? Clooney se potřeboval zase trochu chytit, tak bráchové vytáhli tuhle jednoaktovku. U mě dobrý. 75%

plakát

Zmenšování (2017) 

Jestli máte po zhlédnutí traileru pocit, že jde o ten druh filmu, ze kterého by na vás mohl vybafnout Rick Moranis, tak na něj radši nechoďte, budete zklamaní. Trailer opravdu není sestaven úplně férovým způsobem - řada scén z něj ve filmu ani není a výrazná a důležitá postava v něm třeba není vůbec (povaha traileru a povaha výsledného filmu jsou tak naprosto odlišné). S odhledem od této kulišárny, která dozajista měla do kina přitáhnout početnější davy, lze konstatovat, že nejde o vyloženě špatný film. Nepočítá se zde s prvoplánem, satirický význam určitých scén má svou váhu, na druhou stranu není film úplně promyšlený a o spoustě jeho aspektech dá se polemizovat jako o zbytečných, hnaných na efekt - což je myslím tak nějak v rozporu s myšlenkou filmu. 60%