Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 238)

plakát

Trestanec (2017) 

Musím říct, že za poslední dobu je to asi nejlepší film z vězeňskýho prostředí, jakej jsem viděl. A je to o to zajímavější, že snímek popisuje, jak se ze spokojenýho a úspěšnýho otce od rodiny může stát hlava (vězeňskýho) gangu - stačí jen přehlídnout červenou na semaforu. Jedná se o ukázku sebedestrukce osobnosti jakožto trest za neospravedlnitelnou životní chybu. Film má dvě roviny: 1. z vězeňskýho prostředí (to je ta jednoznačně lepší) a 2. gangsterskej krimi příběh venku. Celý se to prolíná v retrospektivách a musím uznat, že fakt dobře. Postupně se dílky skládačky začnou spojovat v jeden celek. Jo, možná se to zdá být absurdní a přehnaný, chvílema si říkáte, proč se takhle rozhodnul, proč to neudělal jinak, i když mohl. To já fakt nevím, ale co vím, že se mně to prostě líbilo!

plakát

Loupež na úrovni (2013) 

Důležitý je se naladit na styl humoru, kterej v tomhle filmu je. Je to hodně ulítlý, praštěný, pak se ti zase zdá být trochu vážnější, nicméně vyvážený je to dobře. Na bratry Coeny to nemá, ale zábava to je. Dobře jsou vybraný typy herců, každej do toho zapadá a má svou specifickou úlohu hereckou i filmovou. V závěru je pak snaha z toho udělat složitej zamotanec, jak jeden druhýho vojebal, no zase tak peckózní zvrat to není, ale tvůrci to asi nechtěli úplně hloupě přímočarý. Má to svoje pro i proti a zůstává to někde na půli cesty.

plakát

Vyšinutí (2012) 

Po výborným úvodu, kdy se seznámíme s postavama a pak najednou vypukne pandemie a lidi šílí, topí se a snaží se jakkoliv dostat k vodě, nastane honění se za lékem, kterej by virus zastavil. Jako jo, je to klasická šablona katastrofickýho filmu, ale spíš jde o to, jak je vymyšlená a natočená. Hlavní hrdina se snaží usilovně dostat k léku, kterej může pomoct, zatímco jeho nakažená rodina je zatím v karanténě. Klacky pod nohy, smůla a náhody jsou tady na každým kroku, takže dokonce 3x už doslova drží lék v ruce, ale nějakým naprosto stupidním způsobem o něj přijde. Už u toho prvního případu jsem si říkal, že se mně to moc nezdá, no když se to fakt stalo ještě několikrát, už jsem koulel očima a film mě postupně přestával bavit. Je to možná škoda, ale korejci umí určitě líp.

plakát

Dobrý časy (2017) 

Stylizací to stojí někde mezi Drive a Neon demon, o to zajímavější je, že to natočili dva mladí bráchové, kteří patří mezi nezávislý tvůrce a občasný herce. Zatím toho za sebou tolik nemají, avšak tím spíš bych to nazval milejším překvapením. Film začne a než se rozkoukáte, už jste přímo vrženi do děje a akce. A ta jede a nezastavuje, noční neonově nasvícený město působí dobře, navíc synťákovej soundtrack dává audiovizuálu ty správný grády. Sice se místy jedná o absudrní (až možná přehnaně) situace, ale je to vlastně záměr. Tohle všechno je v pořádku, nastane ale zásadní zlom, a to zhruba v polovině sledování. Naprosto téhle zběsilé a ujeté jízdě spadne řetěz. Zastaví se to! Ale brutálně. Sice je v závěru zase snaha to trochu nakopnout a roztlačit tu káru dál, ale už se nedaří a v té jakési křeči to už zůstane až do konce. Je to ohromná škoda, protože v první polovině jsem z toho byl nadšenej a úplně vážně jsem uvažoval o vysokým hodnocení, ale nakonec nemůžu, prostě ne. P.S.: První role R. Pattinsona, kde mně nevadil, dokonce bych ji označil za nejlešpí v jeho dosavadní kariéře.

plakát

7 životů (2017) 

Občas se stane, že si někdo střihne ve filmu dvojroli, to je ještě celkem normální. Ale zahrát sedmiroli, to chce rozhodně koule! :) Sedm životů má kočka, říká se, ale sedm životů má v tomhle filmu i N. Rapace, která ačkoliv nepobrala zrovna moc ženské krásy, jde herecky neskutečně nahoru. Film je jednoznačně v jejím područí a právě ona může za to, že se na to dobře dívá - zahrát sedm (ne)stejných sester, to teda klobou dolů. Námět filmu je zajímavej, i když v určitým ohledu se inspiruje u jiných a známějších sci-fi, ale to mně nějak zásadně nevadilo. Navíc G. Close si po nějakých 20 letech zahrála zase Cruellu, i když tady tentokrát nešlo dalmatiny, ale o malý děti - tyto role jí sedí. Trochu mě tam teda sral hlavní blonďatej záporák, kterej se vždycky jako náhodou objevil na tom správným místě, musel být u všeho (např. zásahová jednotka jde do bytu a chtějí odpálit dveře, ale čekají, až přijde on, aby mohl zmáčknout tlačítko detonátoru - asi by to sami nezvládli), navíc je vcelku nesmrtelnej, takže sejmout ho je celkem fuška. Ale i tak jsem se bavil a tím pádem se nebojím dát vyšší hodnocení.

plakát

6 Days (2017) 

Přestože se jedná o rekonstrukci jedné, historicky důležité události, je to ve výsledku jen film o jediné (závěrečné) akci. Všechno ostatní, co se děje kolem, není ani moc záživný a hlavně ani moc emočně vypjatý, což by se tady nad míru hodilo. Tam, kde by divák čekal dramaticky napínavý situace, se tenhle pocit takřka vůbec nedostavuje (telefonáty s teroristama atd.), a to je vlastně největší mínus filmu. Závěrečná akce je jinak velice povedená, vypadá autenticky, navíc se hodí říct, že tyhle speciální jednotky mají můj obrovskej obdiv, protože tohle není žádná prča jako na laser game.

plakát

Temná věž (2017) 

Knižní předlohu neznám, to říkám (píšu) rovnou, ale chápu, že nacpat 7 knih do hodiny a půl je prostě problém. Ale od toho bych odhlídnul a zaměřil se na film jako takovej. Ta myšlenka několika paralelních světů je dobrá a zajímavá, stejně jako zápletka. Ovšem to mezi tím už zase tak super není, je to celý natočený tak nějak mdle, bez emocí a taky jako pro blbce, nebo možná pro náctiletý diváky jako určitá verze pohádky, aby to asi zaujalo co možná nejširší masu. A to je samozřejmě průser. Ve výsledku mě nejvíc zaujal M. McConaughey jakožto chladnej záporák (ďábel, smrt?) s magickou a temnou mocí (věta "Stop breathing." je naprosto dokonalá). Slušný jsou i efetky, ale tak v dnešní době se to snad dá očekávat, to bych nějak nerozpiplával. Celkově průměr, kterej nenadchne, ani neurazí.

plakát

Baby Driver (2017) 

Mně se to líbilo, přestože se chvílema jedná o zběsilou a skoro nereálnou akci. Nicméně audiovizuál tady hraje jasnej prim. Skloubení sountracku s obrazem je tady dotažený do naprostýho detailu, to si režisér vyhrál úplně neskutečně (ti pozorní si určitě museli všimnout). Hlavní hrdina je zvláštní postavička, skoro nemluví, furt má v uších sluchátka, ale je takovej svůj a stylovej, to se musí nechat. Na konci filmu se sice dozvíme, že je vlastně hodnej a všechno to myslel dobře (takový to blbý láskoidní klišé), ale i tak jsem z toho měl dobrej pocit a bavil jsem se. Casting se povedl, každá role tam má svou podstatu (z řady jasně vystupujou K. Spacey a J. Foxx). Za mě dobrý...

plakát

London (2005) 

Ten film je celkově divnej... hlavní postava je feťák, kterej to nemá zrovna dvakrát pod kontrolou a navíc se s ním rozešla slečna. Hm, je v prdeli a najednou se dozví, že jeho ex bude mít rozlučkovou párty, než se odstěhuje někam do tramtárie. Ač nečekán a nezván, na párty nakonec potají jde s divným týpkem/dealerem, kterýho zrovna před chvilkou potkal (mimochodem ho hraje J. Stathem, kterej tady má tak debilní účes - ano, vlasy! - že to snad ani víc nešlo). A teď teprve začíná ta zvláštní část filmu. Párty teprve začíná, je tam pár lidí, zatím nedorazila ani jeho vyvolená. A tak si s tím dealerem vezmou nějaký to pivko a jdou do horního patra do koupelny (velká asi jako normální byt, navíc s balkonem) a začnou šňupat. Sem tam se tam někdo mihne a oni melou a melou, jsou sjetí jak pneumatiky a filozofujou nad vším. Vtipný ale je, že za celou tu dobu vysmrknou snad půl kila koksu - jako pohodička prostě. A tak se vlastně asi 80% filmu odehrává v té koupelně, aby mohl přijít závěr, kde teda dojde ke "konfrontaci" feťáka a jeho ex. A to je vlastně všechno. Bylo to celý takový divný, stejně jako postava J. Stathama.

plakát

24 hodin života (2017) 

E. Hawke je asi to jediný, co se dá nějak víc ocenit, protože on to tak nějak odehraje sám, sedí mu jak akční situace, tak i nějaká ta více hraná scéna. Jo, je to hlavně akční film, takže důraz na akci obecně tam je, o tom žádná, ale moc nemám rád ty nelogičnosti, který kazí celkovej dojem. Naznačím tady jeden hlavní a úvodní (minispoiler) - E. Hawke dostane za úkol sejmout jednu agentku. Podaří se mu proniknout až k ní, a když má konečně možnost ji jednoduše zabít, rozmyslí si to a nechá ji naživu. Ano, je to profík, takže to prostě nedává smysl. No a ona ho následně střelí a od toho se odvíjí potom celej film. Bije to do očí a takových scén je tam postupně víc, což je z mýho pohledu škoda. Takže pro mě těsně pod průměrem.