Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 149)

plakát

Na seznamu smrti - Engram (2022) (epizoda) 

Amazon rozhodně nepřestává překvapovat. Zatímco Netflix chrlí jeden seriál za druhým bez ohledu na kvalitu, Amazon si hodně vybírá. Nejdřív Reacher a teď Terminal List. První díl rozhodně zvládl naladit a nalákat na další sledování.

plakát

Tajná centrála (2022) 

Píše se rok 2022 a protože každá domácnost musí mít svého superhrdinu, přichází na plac Owen Wilson alias The Guard. Na režijní stoličku zasedlo režisérské duo, které má na kontě takové superhity jako Paranormal Activity 3 a 4 nebo Nerve, takže jsem očekával opravdovou pecku (ano, to byl sarkasmus). A dostal jsem přesně podprůměrné cosi, co by v kinech totálně pohořelo, takže není divu, že Paramount rozhodl premiéru odbít na své streamovací platformě Paramount+, kde se neúspěch snadno zamaskuje. Scénář je typicky generický, všechno je nám servírováno polopatě, aby divák nemusel moc přemýšlet. Až je mi z těchhle filmů poslední dobou špatně. Ve svém jádru to vlastně není ani tak superhrdinský film jako příběh bandy otravných dětí, kteří tropí neplechu a dostanou se s klidem do nijak nestřeženého doupěte protagonisty, kde si jednoduše dělají, po čem zatouží a využijí jeho věcičky, aby nadělali ještě větší neplechu (Wilson je na plakátě jen proto, že má známý ksicht). Prostě rodinná výplachovka, kde borci s klidem střílí po dětech.

plakát

Já jsem Groot - Vetřelec (2022) (epizoda) 

Při hudebním čísle se mi chtělo zvracet. Na tomhle musí animátoři plýtvat svým talentem?

plakát

Já jsem Groot (2022) (seriál) 

Totálně zbytečná kravinka pro nejmenší děti, která existuje jenom pro to, aby Marvel nějak využil postavu Groota a prodal další merchandise. Jediným pozitivem je cca 2minutová stopáž každé epizody.

plakát

Predátor: Kořist (2022) 

Na film určený přímo na streamovací platformy s nízkým rozpočtem (tipuju to na max. 5 milionů) celkem povedená jednohubka. Nic víc. Paradoxně ale lepší než čtyři roky starý a skoro 90 milionový (nejen komerční průšvih) z pera Blacka, který prakticky pohřbil jeho kariéru. Prey se navíc těší dobrým ohlasům a první čísla hlásí hodně zhlédnutí, což samozřejmě nic nevypovídá o kvalitě filmu, viz poslední rádoby hity ze stáje Netflixu (ano, mluvím o Red Notice a Gray Man). Co mi na filmu vadilo, byly přehnané zvukové efekty, třeba při obyčejné chůzi. Klobouk dolů za to, že se film neustále nepokoušel odkazovat ne předchozí díly, což je velmi rozšířená kratochvíle dnešní doby, kterou nesnáším.

plakát

Rakeťák (2022) 

Víceméně zbytečný film s robotickou kočkou, která vyřeší tajemství nadzvukového pohonu... Mimochodem, jak jsem měl rád Waititiho, tak mi začíná poslední dobou lézt krkem, protože hraje pouze comic relief postavy (v tomhle případě ještě s IQ tykve). Taky začínám dost nesnášet posedlost Hollywoodu natáčet totálně zbytečné originy postav. Každou chvíli čekám, že dostaneme origin Golluma, královny z Vetřelců nebo mimozemské kočky z Captain Marvel. A co teprve Rita Vrataski z Edge of Tomorrow? Přece musíme vědět, jak se z ní stala tak drsná borka!

plakát

The Gray Man (2022) 

Jestli někomu nešlo do hlavy, proč se Netflix začíná nořit do propadliště dějin, tak teď je to myslím jasné. Narvat obrovské prachy do produkce nechutně generických filmů vás prostě položí na lopatky. V tomhle případě dostali bratři Russové 200 melounů, aby si natočili špionážní thriller. Goslingovi a Evansovi přistálo na účtu dvacet míčů (což by jim v Hollywoodu dneska nedal žádný producent, speciálně v případě nezavedené značky) a šlo se do akce. Jenže scénář je prostě tragický a film vypadá, jako kdyby ho někdo narval do pračky, zapnul program a nechal ho točit se dokola půl dne (což podtrhují všudypřítomné záběry z dronu). Režiséři (nejen) Infinity War a Endgame si udělali výborné jméno, ale v poslední době to spíše vypadá, že jejich výkony u Marvelu byly dílem náhody nebo byl jejich podíl na konečném produktu minimální, protože Gray Man je naprosto obyčejně natočený film bez špetky napětí. Bohužel ani herci nejsou ukočírovaní a kromě hlavní čtveřice sledujeme naprosto nevýrazné výkony (Goslin se bůh ví proč tváří pořád stejně za v každé situaci). Celé to působí jako předražený televizní film, který se snaží diváka oblbnout spoustou lokalit, aby si nevšiml, že půlku stopáže vyplňují prázdné kecy a hovory po telefonu. Potěšila jenom scéna z Prahy, která byla na filmu to nejlepší, až na akční scény, které, jak je dnes zvykem, stříhal fanoušek epileptických záchvatů. Mimochodem, kdo řídil tu tramvaj? Velmi odvážný zaměstnanec Dopravního podniku?

plakát

Resident Evil: Lék - Ďábel, kterého znáš (2022) (epizoda) 

Zatím se to pohybuje na velmi tenké hranici mezi trapnem a průměrem. Hlavní hrdinka je nesmrtelná (skočí z výšky několikapodlažního činžáku a nemá na sobě ani škrábanec) a chování většiny postav je bezhpohlavní, suché, neemocionální. Pro mě to zachraňují holky teenagerky. Po hororové stránce není o co stát, všechno je předvídatelné a vůbec ne strašidelné.