Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 143)

plakát

Král Škorpión (2002) 

Chuck Russelll má poměrně zajímavou kariéru na režijním postu. Jako první natočil skvělý třetí díl Nightmare on Elm Street a vyloženě luxusní osmdesátkový horor The Blob. Později spolupracoval se Schwarzeneggerem na Eraser a v King Scorpion spojil své síly s Rockem. A musím uznat, že z toho vylezl mírně nadprůměrný film, což jsem upřímně ani nečekal. Rock se do role drsného zabijáka skvěle hodí a i když třeba jeho sidekick alias comic relief je spíše otravný, při sledování jsem se bavil. Rozpočet: 60 mil. USD. Box office: 179 mil. USD.

plakát

FYRE: Největší večírek, co nikdy nebyl (2019) 

Dnes již známý, i když ne tak profláknutý fail. Tahle luxusní – ačkoliv podezřele levná – několikadenní párty na rajském ostrově, kam se měli sjet všichni sexy mladí lidé a pařit (pářit se) do zblbnutí, to schytala ve velkém. Co začalo v dobré víře, skončilo v hluboké díře. Zajímavé je, že samotný festival byl jen snahou o propagaci aplikace Fyre určené pro hudební talenty. Bohužel ho organizoval rádoby podnikatel, který si ukousl příliš velké sousto. Sen se tedy brzo proměnil v noční můru. Rozhodně je to krásná ukázka šílenosti moderní kultury a ovlivnitelnosti lidí prostřednictvím reklamy. Zaplatit celebritě 250 tisíc dolarů, aby poslala jeden příspěvek na sociálních médiích? Kde to žijeme? V zábavnější a kratší formě doporučuji zhlédnout na Youtube – https://youtu.be/UBPg5ftCMv8.

plakát

Kráčející skála (2004) 

Zatímco původní verze z roku 1973 je celkem solidní drama, jeho o 31 let starší bratříček má Knoxvilla, který pohřbívá jakýkoliv pokus o dramatičnost šest stop pod zem. Nakonec je z toho pouze průměrný a zapomenutelný výplach, který mohl být o dost horší při pohledu na pět! scénáristů. Zajímalo by mě, jaký nádech měla první verze scénáře.

plakát

Práskač (2013) 

Jako kulisa ke cvičení dobré, ale dívat se na celý téměř dvouhodinový film v jednom kuse, tak mi asi prdne žilka v hlavě. Připadalo mi to jako produkt, který existuje jen pro to, aby měli herci co na práci.

plakát

Svět podle Garpa (1982) 

Filmová druhotina Robina Williamse, na kterou si za měsíc jistojistě nevzpomenu. Hodně se mi však líbil herecký výkon Glenn Close. Rozhodně jde poznat, že film vznikl podle novely, protože je all over the place. SPOILER: Ze všeho nejhorší je konec. Opravdu bylo tak nutné, aby nějaká potrhlá feministka zabila Robina Williamse?

plakát

Láska a příšery (2020) 

Celý komentář obsahuje SPOILERY: Asi v půlce filmu jsem si říkal, že Love and Monsters má sice hezká monstra, ale nebyl jsem nadšen dalšími aspekty filmu. Všechno se zlomilo v momentě, kdy Joel do kolonie Aimee. Žijeme totiž v postapokalyptickém světě, který ovládla monstra a vyhladila prakticky celou populaci planety. Lidé přežívají v podzemí v rámci kolonií. A Joel je součástí jedné z nich. Jeho role je však omezena na krmení krávy a vaření. Když tedy jednoho dne domluví přes rádio se svou přítelkyní Aimee, kterou už neviděl sedm let, rozhodne se z kolonie odejít a vydat se napříč krajinou za Aimee. Každý ho přesvědčuje, že je to sebevražedná mise, ale Joel se nenechá zvyklat. Možná si chce dokázat, že není takový looser, možná je prostě jen naivní. Po cestě potká dva přeživší, kteří ho naučí spoustu věcí o přežití v tomto nehostinném světě. Nakonec do kolonie Aimee dorazí a v tomto bodě jsem začal film více oceňovat. Joel totiž nezíská srdce Aimee zpět ala konec dobrý, všechno dobré a žili šťastně až do smrti. Aimee už o něj ztratila zájem a Joel se tedy rozhodně vydat zpět do své kolonie, kde ho měli všichni rádi. V tento moment zjišťuje, že měl vlastně všechnu lásku přímo pod nosem. A on se za ní přitom bláhově vydal na sebevražednou cestu ala Alchymista. Než se ale stihne vydat zpět, přepadne kolonii kapitán lodi se svými kumpány a Joel je nucen zachránit je a přitom využít svých dovedností, které se po cestě naučil. Ačkoliv jsem byl zpočátku skeptický, nakonec si mě film získal nejen díky perfektně vymazlenému světu, ale i proto, že ukázal, jak se má správně strukturovat film a nehrál si jen na přiblblou romantickou komedii zasazenou do jiného prostředí.

plakát

Řeholnice (2017) (seriál) 

Zajímavý dokument o vraždě jedné sestry a zneužívání dětí, ke kterému docházelo ze strany kněží. Při sledování těchhle dokumentů si vždy říkám, že všechny ty řeči o spravedlnosti ze strany státu jsou naprostý výsměch, protože lidé na vyšších místech, kteří nesou odpovědnost za zadostiučinění v otázce těchto odporných činů jsou jednoduše zcela nekompetentní. Můžou si dělat, co se jim zlíbí a nikomu se nezodpovídají. Stejně tak představitelé křesťanské církve, kteří o zneužívání věděli... nedej bože, aby se to dostalo na veřejnost, to by zničilo pověst křesťanství a to přece nelze dopustit. Raději tak vše ututlají a nechají kněze dál působit. A všechny ty zneužívané děti z toho pak mají trauma na celý život.

plakát

Rodina na baterky (2021) 

Od Lorda a Millera na producentské židli jsem vlastně nic jiného nečekal. Uhozený animák o rodinných hodnotách dosazený do moderního digitálního světa je praštěný po všech stránkách. Při sledování jsem měl pocit, že se tvůrci snaží na plátno hodit vše, co je napadne a doufají, že se divákovi bude většina nápadů líbit. A že jich bylo hafo. Někdy se toho na obrazovce dělo tolik, že to bylo až na škodu. Přesto mi chybělo něco, co by mě opravdu nadchlo. Pro děti do 13 let to určitě bude hitovka, se všemi odkazy na Youtube videa.

plakát

Mortal Kombat (2021) 

Jakkoliv je originální Mortal Combat naprosto cheesy, v tom je jeho kouzlo. Nová verze se snaží hrát na něco víc, což se jí nedaří ani trochu. Prakticky při každé bojové scéně hraje otravná rádoby cool hudba. To bych možná překousl, ale proč je každá rána pěstí doprovázena zaduněním? Střihač se snažil nezůstat pozadu a jelikož se chtěl svést na cool vlně, stříhá jak vyšinutý bez ohledu na následky. Patrné je to hned v úvodní scéně, kdy namísto dlouhých záběrů, které by ukázaly dovednosti herců, neustále střídá záběry a úhly, protože to jednoduše působí drsně. Velká škoda. Subzero jako postava je skvělá a velmi povedené je CGI, ale jakožto typický záporák trpí syndromem vyhoření. Očividně ho přestalo bavit své oběti zabíjet a tak je raději nechá polomrtvé, aby se mohly vrátit z hrobu a zabít ho. Kdybych měl Mortal Kombat popsat jednou větou, řekl bych, že se snaží vypadat cool pro moderní publikum, aniž by bral ohledy na své přednosti. Nezapomenutelný theme song z originálu strčí do kapsy jakoukoliv snahu tvůrců o drsný moment v nové verzi. Btw nenávidím scény typu chlápek dostane obrovským nožem do stehna a o pár scén dál chodí zdravý jako řípa.

plakát

Sexmise (1983) 

Čekal jsem a čekal a čekal. A nedočkal jsem se. Podle zdejších reakcí jsem předpokládal polskou obdobu italských komedií typu Fantozziho, ale dvě hodiny (příšerně dlouhé! příšerně!!) uběhly a já jsem se nezasmál ani jednou. Ne že by vtipné situace nebyly vtipné, ony tam totiž žádné takové scénky ani nebyly, takže se nebylo čemu smát. Tohle mi fakt nesedlo.