manonfire

manonfire

aaron winter

Česko

15 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 25.12.2018  23:40
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    odpad!

    Ten film byl špatnej snad po všech stránkách s výjimkou kostýmů. Takže bych poslal poděkování nějakému tomu homosexuálovi s jehlou a nití a naopak hrubě vyčinil všem gayům ostatním, jež pravděpodobně zhusta zasedli v castingové porotě. Plýtvat na jednotlivé filmařské aspekty jízlivými finesami by bylo ztrátou času i oněch jízlivých fines. Určitě tedy v případě takto nepovedeného snímku.Takže ve zkratce. Scénář byl hloupý a nelogický. Neexistoval zde vtip, příjemná nadsázka ani poetično. Herci povesměs úděsní, včetně těch ověřených. Co ale bylo zdaleka nejhorší, výběr titulního hrdiny, jenž z obrazovky prakticky neslezl.... Takhle, je mi jasné, že se svět mění, takže ani princové či jiní klaďasové již nebudou, co dřív. Nepřeháníte to ale trošku? Asi hodinku před premiérou téhle pohádky dostala moje neteř k Ježíškovy postavičku Kena, a ač měl na výšku dvacet centimetrů, proti tomuhle Denisovi Šafaříkovic to byl hřebec a pohlavní dobyvatel par excelance. Zlatej Filip "prstýnkatý afro" Blažek. Ten taky vlastnil něžnej kukuč, jenže měl 1,90 a krom boje s draky pěstoval i kickbox, takže se na něj ty princezny hnedka jinak dívaly, že jo..vod hlavy až k patě.:)) Chápu, že by měl být dnešní hrdina hlavně citlivý a vnímavý vůči duševním potřebám svých registrovaných partnerů. Měl by si denně měnit svůj kostým za čistší a lépe barevně sladěný... ale co je moc, to je příliš. Tenhleten Žito, když od plic huboval filmovým protivníkům, znělo to jako otevřená výzva k felaci. Tohle prostě nejde. Pak se divíte, že se nám tu leckdy dvacetiletí fotí se psími oušky a čumáčky. Ale nejde jen o proporce. Pavel Kříž měl tehdy jako Statečný kovář stěží osmdesát kg (i s dvacetikilovým kyjem dohromady), jenže to měl čím vykompenzovat herecky a typologicky. Kdežto Šafařík nemá zhola nic, snad tedy krom několika nových telefonních čísel od členů oné castingové komise. Pokud šlo o představitelku princezny Adélky, tak tam samozřejmě všechno OK. Hezký hlas a ještě hezčí věk(21) Víc toho princezny většinou ani nepotřebují, což se i potvrdilo. Každopádně, do budoucna bych panu Zelenkovi doporučoval pokračovat ve tvorbě kvalitních televizních inscenací dle námětů světových klasiků.(Návštěva staré dámy, Paní Piperová zasahuje, Brouk v hlavě) Tam má velmi slušné režisérské zářezy a říkám na rovinu, že je mám rád. Pohádky už ale fakt ne. Z těch jeho šesti vánočních nemá ani jednu v červenejch číslech, dodává ale jednu za druhou. 0%

    • 8.12.2018  21:33
    Blutgletscher (2013)
    odpad!

    Hlavně, že tihle imbecilové ve chvatu převlečení za filmové tvůrce dali v závěrečných titulcích na třetí místo čokla. Film slaboučkej jak intelekt EvilPhoenixe a jemu podobnejch přidruženejch sralbotků, co by se asi třásli strachy i u Policejní akademie. Vždycky mě fascinuje, jak se může někdo s tak zjevným nedostatkem umu uchytit jako filmař, kterému se na ty svoje zvratky pokaždé podaří najít potřebnej peníz. 0%

    • 1.12.2018  17:47
    Safari (TV seriál) (1986)
    ***

    Kdo by zase nechtěl být jedním z děcek, která si prožila léto na zámku obleženém obrovskou ZOO? Našlapovat znovu po rozpálených dlaždicích kůpaliska z osmdesátých let, pít limonádu z povoskovaných kelímků, a pak se vracet domů s někým, kdo Vám zastavil srdce jen tím, jak se zpod těch svých culíků usmál. Komu by v tu chvíli vadilo, že je to na pozadí šedého sídliště s vozoparkem, kde se bok po boku prolínají nejpomalejší čtyřtakty s nejrychlejší dvojtakty historie? Pak je tak trochu vedlejší, že má ten seriál co do smysluplností kilometr daleko k nějaké dokonalosti. V tu chvíli je totiž vedlejší všechno. Mnoho štěstí ale tahle nostalgie bohužel nepřináší, spíš je to takové pravidelné připomenutí se paní Smrti. 60%

    • 30.11.2018  19:46
    Leto s Katkou (TV seriál) (1975)
    ***

    Fakt nechápu povýšené komentáře některých zdejších inženýrů, jako třeba MM.Ramoneho a Ej Hlemýždě, kteří se rozhodli zúčtovat s totalitou a obecnou zastaralostí díla prostřednictvím zrovna tohohle vcelku milého a v rámci věkové skupiny i vtipného seriálu pro děti. Mimochodem jako malej jsem Léto s Katkou nikdy neviděl, takže faktor nostalgie prakticky nula, přesto hodnotím kladně. 60%

    • 13.11.2018  23:43
    Bylo nás šest (TV seriál) (1986)
    ***

    Zounar jako extrémně upjatej suchar. Matásek naopak na pohodu nejlepší borec, ovšem až na takového Don Juana bych ho zase neviděl. Šťastný herecky méně výrazný, než v pozdějších letech. Jindy lascivní Gajerka tentokrát jako totální vypatlankyně bez kouzla. Chýlková v prapodivně nudné úloze. Žáková je zvláštní případ. Opravdu se v jejím herectví dají najít znaky unylosti, přesto mi ale její projev přišel důvěryhodnější, než u všech ostatních hlavních hrdinů.....Jo a navíc se mi na ní moc hezky koukalo, krásné oči a vlna přes čelo. Na to jsem vždycky slyšel, i když mi bylo v roce výroby šest let:)) Celkově 50%

    • 12.11.2018  02:20

    Pro mě jednoznačně nejlepší série ze všech tří. Zní to kacířsky, ovšem posun v animaci zaznamenal od "Odkazu budoucnosti" do "Podivuhodných prázdnin" tak obří skok, že to do výsledného porovnání zkrátka zahrnout musím. Navíc je Smolíkovic cesta kolem světa vyloženě zábavná. Zatímco se dřív veškerý děj soustředil kolem Ládíka, nyní dostali všichni členové rodiny víceméně rovnoměrný prostor, což se ukázalo jako skvělý tah. Výsledné hecování mezi stoickým intelektuálem Halířem a kouzelně slaboduchými (leč stále autoritativními) rodiči je zde naprostým základem. Svůj čas si ale ukořistí též flegmatický génius Ládínek a věčně odrzlá Kristýna. Animace místy až překvapí svou výpravností. Z tohoto povrchního hlediska je první série prakticky nekoukatelná. 80%

    • 9.11.2018  16:08
    Zkoušky z dospělosti (TV seriál) (1980)
    ***

    Kladem jsou některé z dialogů a hereckých výkonů, jež i v rámci tohoto díla -(nikoliv špatného, ovšem ani zcela vrcholného)- bohatě postačují, aby dnešní seriálové opusy strčily do kapsy.(Osvědčení Hlaváčová, Menšík, plus tentokrát výteční Zounar s Trojanem) Co je ale hlavní, pokud jde o volbu představitelek studentek, těžce mi zde tvůrci káply do noty. Bartůňková je otevřená sexuální výzva v kostce, Bartošová má ty svoje zádumčivé studánky o hloubce Mariánského příkopu a Ljuba Krbová, to je hotová óda na miláčka s předzvěstí jedněch z nejhezčích koziček ever. Tahle třída byla zkrátka výjimečný ročník a závidím tomu, kdo jej měl možnost sklízet a následně chutnat, natož se jím opíjet do němoty. 60%

    • 5.11.2018  20:06

    Režisérsky nezvládnutý a nudný survival, zakončený přeslazeným koncem. Romance, následující po návratu do civilizace, by měla působit mnohem dospěleji. Skvělým příkladem je například Trosečník. Nezbývá ale, než film pochválit za oba hlavní herce. Vsadím se, že byla předloha bestsellerem, debilní je na to dost.40%

    • 30.10.2018  04:22
    Vražda v salónním coupé (divadelní záznam) (1997)
    **

    S přehledem nejslabší hra Cimrmanů. 30%

    • 9.10.2018  23:58
    Valkýra (2008)
    ****

    Málo Branagha, moc Cruise. Čiže to chtělo více kvality, méně líbivosti. 70%

    • 6.10.2018  20:28

    Nejgeniálnější hudební těleso všech dob. Tečka. A tento dokument poskytuje adekvátní výpověď. 100%

    • 4.10.2018  23:33

    Prostě Korejské. Tudíž značně nevyrovnané, a nekonzistentní. Místy to mělo namířeno k uměleckému dramatu, časem to přešlo k přiblblému krváku třetí cenové. Navíc je režisér nejen vypočítavej(během inscenace co největších nespravedlností a až absurdního vylíčení militantního patriarchátu), ale též zmrd (protože to celé nakonec přežije ta největší, chladná, zbabělá a celkově nemastná-neslaná svině, jíž by ta smrt opravdu slušela) K čemu je fakt, že si to místy drželo určitou úroveň, když konec už byl typicky made in Korea, tudíž pitvořivý, přeafektovaný, několikrát nastavovaný a přitrouble akčně vyhrocený. Závěr v cele se společným pískáním na píšťalku....vyvolával smích namísto dojetí. Na druhou stranu, ač sám misogynem, přál jsem těm úchylným a samolibým sráčům s malými péry z rukou nešťastně Kim-Bok jen to nejhorší.Takže nějaké ty emoce rejža přece jen vyloudil. Ačkoliv hodně na sílu. 60%

    • 3.10.2018  19:36
    Legenda (1985)
    ****

    Tenhle kousek patří mezi několik výjimek z pravidla, kdy nesnáším až pohrdám fantasy žánrem. Nápaditá akčnost neničící pohádkovost, romantický motiv neustupující strašidelnosti, a velkolepé vizuální poetično spíchnuté v pár interiérech....to jsou aspekty stojící za celkově okouzlujícím vyzněním. A samozřejmě dětská nostalgie z nesčetných projekcí v Mariánsko-lázeňském Miramonte. 80%

    • 22.9.2018  21:51
    Dvanáct (2007)
    *****

    Wow. Dokonce bych si troufal vyslovit, že výběrem herců a dramaturgií Michalkov překonal legendární originál. Samozřejmě, původnímu snímku z roku1957 náleží napříč půlstoletím poděkování za převelice silnou předlohu, na níž stálo za to navázat. Tyhle skvělé konverzačky z jedné místnosti -(je jich tak málo, což?)- mají obrovskou nevýhodu, se kterou však když se popasují, stane se naopak jejich zásadním zvýhodněním. Aby totiž takový film zaujal, musí sáhnout bezpodmínečně po výjimečných hercích, protože s Hollywoodským průměrem si zkrátka nevystačíte. Za druhé musí přijít s až osudovými dialogy, protože nemá po ruce žádnou tu debilní mainstreamovou omáčku ve formě vizuálně lákavého balastu. V podstatě vstupuje na trh s určitým manifestem typu Dogma, aniž by se jím však oháněl. Když se toho ale chopí opravdu kvalitní tvůrci, vznikne skutečně snímek hodný náročnějšího diváka, u něhož se dostává do popředí to, co by mělo povyšovat každý filmový projekt, tedy scénář. Michalkově variaci klasiky se to jednoznačně podařilo. Kostra příběhu je zachována, ale to co mě na tomto rýmejku bavilo nejvíce, byly právě ony osobní zpovědi jednotlivých členů poroty, hluboké leckdy tak, že by je neunesla zpovědnice v kostele. Mimochodem málokterý film je takovou ukázkou fenomenálního dabingu. Je to radost poslouchat, kterak si čeští herci rozebrali jednotlivé charaktery a posloužili jim svým neopakovatelně zabarvenými hlasy. (Preiss, Štěpánek, Kostka...nádhera!) 90%

    • 14.9.2018  02:24
    Evidence (2013)
    odpad!

    Nápad rozklíčovat celý případ v rámci jedné policejní místnosti, a to čistě podle nalezených nahrávek sice není špatný, jenže za ten absolutně směšnej konec si film nezaslouží nejmenší slitování. Spoiler: Teplouš Swetnam a opicoid Olatunde zkrátka vytvořili úplnou feministickou grotesku, kdy se ukáže, že tím největším řezníkem je dvojice pipin, o které jsme se přitom měli celou dobu jakože nejvíc bát. A najednou bum prásk, pointa se snesla z nebe a teď všichni čumte na to, jací jsme to ale super kreativní tvůrci. Tak za prvé, takový motiv je těžce fádní, neboť se poslední dobou v horůrcích a thrillerech opakuje nebývale často. Za druhé to vždycky byla, je a bude naprostá lacinost, která zpravidla celý film jen zničí. Už vidím ty dva teplouše, rejžu se scénáristou, jak se při premiéře drží vzájemně za klacíky a užívaj si tu svou neortodoxnost. 0%

    • 13.9.2018  23:22

    Cynické, Dojemné, Vynikající, Švédské. Katarině Ewerlof tu scénu vyznání lásky ke svým dětem naprosto věříte. Bizarnost chvíle, kdy dostane falešný Santa nefalšovanou nakládačku si zase parádně užijete. Vůbec je to takovej scénáristickej výkvět všech filmů o "rodinných" sešlostech, kde si všichni tak vzájemně naserou na čelo, až to snad není pro slabší povahy. Oni se zkrátka navzájem opravdu milují i nenávidí, pomlouvají se i utěšují. Ani v jednom případě se však nepřetvařují, jelikož vždy obě protipólné a zdánlivě neslučitelné polohy myslí vážně a upřímně. Ten nejtvrdší sarkasmus se prostě volně a nenásilně přemění v srdečnost, z úst jednoho člověka a během jednoho jediného večera. Hostitelku Saru, kterou vlastně všichni považují za kurvu (přes spodek, nikoliv vršek) ve skutečnosti svým způsobem všichni dodnes milují a berou tak trochu jako panenku Marii, která holt měla píču lumpa. Fakt je to tak dobré, až mě děsí, že tomu spíchla scénář ženská, jejichž opusy já zpravidla těžce nesnáším. Před Monicou Rolfner musím naopak smeknout klobouk. Sakra, jak to, že tak šikovnej scénárista nedostal další džob? Jak je to možné, když spousta naprostejch dementů typu Magnuska a vlastně většiny všech "tvůrců" hází na trh minimálně jednu sračku ročně. Co na tom, že borec udá filmařům pět filmů, z nichž ani jeden není v červenejch číslech, když se halt uměl vprcat do tý správný mezery na trhu. Tohle je ale jinej případ. Vyjímečnej filmovej projekt, který určitě není jen další povedenou vánoční komedií, nýbrž opravdovou poctou vtipného dialogu, smutné veselosti, sexuální shovívavosti i frustrace a spousty dalších podnětů k zamyšlení, z nichž se dá s trochou snahy přehlédnout i ten jedinej opravdu trapnej (pochopitelně ten o multi-kulti) 90%

    • 10.9.2018  00:42
    Exists (2014)
    **

    Tak tvůrce sice identický, ale přeci jen... smrdící king kong v sobě zkrátka nemá tu pravou tajemnou démoničnost a noblesu, jako paní Blérvičová. Celkově tak nějak stravitelný průměr, který ovšem stála hvězdu scéna, kdy negr vystřílí náboje nazdařbůh do tmy, aby si jakože obrazně zabušil rukama do hrudníku, jakej je to borec, kterej se svého velmi blízkého však chlupatějšího příbuzného nebojí ani za mák. Vlastně byla na pěst celá ta partička. Vypatlanej agresivní negr s vůdcovským syndromem, o to však slabšími stategickými schopnostmi. Jeho zrzavá interraciální čubka (což je už samo o sobě přes čáru.), která ještě navíc z legrace zapaluje spícím kamarádům vousy. Plus těžce nevtipnej kameraman, co to vlastně celý spískal a choval se prostě jako kokot. Jedinou normální se zdála ta druhá holčina, ale to jen proto, že hrála tu jakože stydlivopřemýšlivěmlčenlivější alternativu mrdavé zrzky se slabostí pro hnědá lana. 40%

    • 7.9.2018  23:35
    Bez cíle (amatérský film) (2012)
    *

    Tisícítřicátásedmá (odhad) variace na BlairWitch, tentokrát po jihomoravsku, což je velmi vtipně slyšet v naprosto každé větě, kteró tám boorci prdnoo. No je to sranda, co si budeme povídat. S hororem, natož plošně zhodnoceným 65 procenty to nemá nic společného. Ale klucí budou mít aspoň super zážitek z natáčení. 20%

    • 7.9.2018  22:22
    Projekt Černá Voda (studentský film) (2015)
    *

    Krista pána. Totálně okopírovat BlairWitch, přičemž se z předlohy vyberou ještě ty jakože nejvýživnější scény, aby to zkrátka odsejpalo, -(co na tom, že tím zcela zmizí ta zcela zásadní, postupně budovaná atmosféra zmaru, kdy se hrdinově den po dni točí dokola v bludišti hrůzy.)- to dokáže, pane Česáku, každej blb. Akorát by ho to nenapadlo, protože nechce sbírat u diváků takto bodíky z kategorie nejlacinějších. Kdybyste tu "inspiraci" aspoň dopředu přiznal. K čemu je, že tento mustr lesního bubáka točený na kameru dvěma slaboblbými bytostmi, zkrátka funguje, když z hlediska autorského jste nepřinesl ani hovno? Ani náznak nějaké vlastní nápaditosti, jen zmermomocnění dávného vzoru. Jinak doporučuji shlédnout na yt ty debilně oslavné komentáře náctiletejch piček a bohužel i kokůtků, kteří se tam vyznávali z toho, že nemohli ten den zabrat, nebo se ptali, zda je Káťa opravdu po smrti. Jak výstižné. Bohužel, jak vidno, i na CSFD se najdou velice nenároční velebníčci. 20%

    • 6.9.2018  03:20
    Vzteklina (TV seriál) (2018)
    ***

    Spoiler: Přestože není příběh zase tak špatný, neukázalo se příliš šťastným, že se soustředí na nejmladší a zákonitě tedy nejnudnější postavy (sestry zahradnice, Matýsek Hádek, mladej Pudil.) Ti to nakonec samozřejmě, namísto kovaných detektivů, celé rozlousknou -(Klasický syndrom spousty moderních krimi jako "Lasse zasahuje či Emil a detektivové:":)- Prostě všechna zábava ať směřuje k mladému blbému divákovi, ačkoliv se story točí naopak kolem mnohem letitějších postav, hraných zákonitě též vyzrálejšími a zajímavějšími herci. Scénáristům byl zkrátka daný mustr, aby se vše točilo kolem cucáků, což věrně vystihuje celkové ubírání se jakékoliv filmové, hudební či literární produkce. Pak musí člověk sledovat, jak nejcharizmatičtější postavu samotného fantoma, hranou výtečným Vlasákem, sestřelí vlasatej rachitickej kripl s permanentně napučeným kukučem, co sežral všechno moudro a pomstu světa. S tím jděte do hajzlu. Další mínus je, že jsem odhadl na první dobrou jak hlavního pachatele, tak jeho zhypnotizovaného pohůnka. Jo a ten Hádek, to je opravdu sex symbol k pohledání. Nudnej chcípák s klučičím ksichtem, na něhož se nedá dívat, natož ho poslouchat. 60%

    • 19.7.2018  16:00

    Potenciálně skvělý nápad postavit do situace uneseného člověka psychopatického sériového vraha, je bohužel totálně přebit až ubit naprosto béčkovou akcí a scenáristickými nedomyšlenostmi. Evans se prostě po fantomsku neslyšně nejen pohybuje po střechách aut, ale konstruuje složitá kladková soukolí sofistikovaných pastí, nezvučně, nesmyslně a čistě na efekt rozšmelcovává oběti v drtičích odpadu, načež pozůstatky procesu věší v pytlích na verandy pár metrů od od bandy nepřátel. A ten trapně vynucený důraz na jeho charizmaticko-fatální vliv vůči jeho nejmilejší oběti (v podání opravdu těžce nesympatické Adelaide Clemens) byl doslova směšnej. Stejně jako jeho prvotřídní (rozuměj z první třídy ZŠ) filozofické vejžblepty, jimiž komentoval utrpení a konce svých obětí. On už moment, kdy se náš teploušskej Aramis nenápadně ošatil předtím čerstvě vyvrženým hovádkem, napověděl, že to nebude psychothriller, ale těžce laciný naháněčkový cirkus. Takovej scénář spíchne i naprostej retard, to se fakt dalo napsat na šicím stroji. A jakmile film nemá scénář, nemá nic, to už si kurva návštěvníci 3D projekcí pamatujte....i kdyby v tom bijáku poletovali dinosauři s vrtulema, na poušti zdechl Aquaman žízní, Godzilla potratila v přímém přenosu a King-Kong ufacializoval (nemyslím profackovat) Patricii Solaříkovou k smrti... No, ikdyž v případě toho posledního bych asi přimhouřil oko. 20%

    • 18.7.2018  21:01

    Na jednu stranu mi to nepřipadne o nic víc debilnější, než jakýkoliv zde velebený díl Fast and Furious, na druhou to nic nemění na tom, že to debilní zkrátka je. Ať si Vegetol na svou obhajobu scénáristů mrmlá co chce, zkrátka platí, že o jejich uplatnění a úspěchu rozhoduje něco zcela jiného, než fantazie či schopnost přijít s něčím, když už ne originálním, tak aspoň nikoliv tak otevřeně neoriginálním. Pokud bych odhlédl od své osobní nechuti k podobným hi-tech píčovinám -(ano, už první Plán útěku byl kosočtverec s úhlopříčkou)- tak jsem v tomhle pokračování našel několik slibných momentů, kdy to celé vypadalo optimističtěji, než se nakonec ukázalo. Jak ovšem tempo filmu postupně strmě stoupá, všechny logické pokusy o vysvětlení nevysvětlitelných zvratů trpí zoufalou zkratkovitostí. Do toho po vzoru Expendables vstupuje snaha nahustit co nejvíc postav, pro které se budují úplně nadbytečné vedlejší role jen proto, aby si tenhle a tamhleten sympoš se Slyem zahrál. Jenže na rozdíl od Postradatelných zde nejsou žádná jména, která by to mohla alespoň zčásti vykompenzovat. (Neporazitelný Mahuang ať se jde bodnout.) A ta uboze klišovitá motivační a zároveň strategická hesla, co tenhle samuraj po Breslinovi přežvykoval... Ach jo. 30%

    • 16.7.2018  20:25

    Roth se moc nepředvedl. První dva Hostely měly i přes svou škatulku cosi do sebe. Tohle už je slabota. Když byla skupina unesených přivlečena do vesnice plné rudých podlidiček stromové kultury, nepůsobilo to strašidelně, nýbrž legračně. Indiáni byli spíše sladkými Indiánky, se zajatci se chtěli v podstatě evidentně mazlit, a pár jakože explicitních scén s umělými bulvami na tom nic nezměnilo. Dramaturgicky to bylo všechno průhledné, a strašně schématické. Záporák, jak začalo jít do tuhýho, už byl zápornej za každou cenu a ve 100%všech situací. Blonďatá holčina s hezkým zadkem, která byla celou dobu vyplašená i ze svého stínu, si tam najednou během dvou vteřin prakticky uřízne kebuli. (halt náhlá depka, no.) Jako první zařve samozřejmě největší dobrácký tlouštík, kterému kvůli pipině konečně poklesly kulky. Justýna samotná pak nebyla ani tak naivní, jako spíš blbá a její ošklivá kámoška z koleje pak byla doslova k poblití arogantní (což mělo být cool and sarcastic). 40%

    • 16.7.2018  03:47

    Kterej zase inženýr tuhle výbornou záležitost potápí pod modrou hladinu průměru? Sice jí k červené barvě chybí jen procento, zasloužila by se v ní však rochnit s přehledem. Pohádka je nezapomenutelnými scénami prošpikovaná a patří mezi to opravdu vyvedené. Je plná vtipné akce("A nedají si říct a nedají.") Obsahuje nenásilně podané prvky morálního poselství (Zlaťáky, jitrnice a vlastně všechny okamžiky s Knotem a Kronerem ml.) A umí přijít též s pro děti stravitelnou až příjemnou strašidelností, která je navíc parádně podpořena kulisou hudební i trikovou. PS: Starou kamerou na obřím plátně v setmělé jídelně.... na dětském táboře v Horažďovicích.... rok po roce nesčetněkrát. A co bych dal za to sedět tam jako malej kluk znovu. 80%

    • 8.7.2018  23:01
    Chalupáři (TV seriál) (1975)
    *****

    Pokud dnes v televizní tvorbě najdeme napříč republikou špičkové komediální herce v počtu prstů jedné ruky, tak Chalupáři jsou jasným důkazem, že v tomto směru bejvávalo nesrovnatelně líp. Opravdu nestojím o návrat komunismu, nicméně faktem zůstává, že herci byli tehdy prostě jiná liga. Lhostejno, jestli šlo o role hlavní, vedlejší, či zcela epizodní, drtivá většina partů byla obsazena naprosto dokonale a nezapomenutelně. Krom naprosto geniální studie dobrosrdečného-cholerika Sováka a mistra diplomatické provokace Kemra, byla radost koukat též na ultrasangvinického sympoše Větrovce, velmistra romantického polibku Moučku, lišku podšitou Bohdalovou, taxi-šíbra Vinkláře, už zase vypečeného lakotníka Beyvla, bodrost samu Hlinomaze, odháčkované kačátko Vránovou či maestra cizelérského cigošství Lackoviče. Skoro v každém díle se našla nějaká kultovní hláška a nejlepší pak pocházely z neskutečně vypilovaného suchého přednesu Jiří Sováka. A i když to někteří neradi slyší, tak ano, tohle byl skvělý příklad špičkové zábavy, lidové a zároveň lidské. Dnes je člověku z termínu lidová zábava už dopředu špatně. Dříve k tomu nebyl důvod, chytili jí totiž do rukou mnohem schopnější tvůrci, kteří přitom dostali sakra okleštěný okruh témat, ze kterých jim bylo dovoleno si utahovat. Nejlepší hlášky: "Držte si toho ohaře, ať vám s ním neuletí kos!" "Není nad flašinet." "Pohádka o Honzovi, který usnul princezně na stole." "Všechny geniální myšlenky jsou jednoduchý." "Aspoň vidíš, jaký to je." "Byl jsi nejblíž, ale něco tomu chybí." "Kdo mě asi bude odvazovat?" "Já si asi tak budu kupovat slepačinku." "Ono to vůbec bude chtít celý přelakovat." 90%

    • 5.7.2018  23:17

    Absolutně skvělý díl, plný těch nejlepších hlášek. (Jéje, tady strejda. Zrovna předevčírem mi jednu vyprávěl, jak Honza usnul princezně na stole, no.)---(Pištovi někdo ukradol kolobežku!..Aspoň víš, jaký to je.)---(A tyhle ostatní říkáš, že už jsou jedlý, Miluško?)...Plus to nejlepší na závěr: (Jednoduše, tadyhle od předsedy jsem věděl, že má padesát strakáčů. Spočítal jsem je a bylo jich jednapadesát. Všechny geniální myšlenky jsou jednoduchý." To podání pana Sováka, zakončené sebevědomým pohledem do kamery, mě vždycky roznese. Geniální komediální výstup. 100%

    • 2.7.2018  00:58

    "Artová dystopie," pravil kdosi a flákl filmu tři hvězdy. Pánové, pokud jsem přesvědčen o tom, že si film zaslouží nálepku "artový," nemůžu mu z principu udělit tři hvězdy. Art totiž není označením žánru, nýbrž kvality...víme, holoto? Takže pokud ho shledám artovým, nemůžu mu udělit hodnocení jakékoliv jiné, než maximální. Skutečný art je totiž věcí hodnou k pohledání, tudíž vyskytující se v množství zcela minimálním. To jen tak na úvod. K filmu, osobně se nedomnívám, že by šlo v tomto případě o art. Podle mého je Ana Lily Amirpour pouze neschopná kravka, privilegovaná už jen svým americko-íránským původem a rovněž zanícenou fascinací k ženským hrdinkám ve světě brutálního násilí. Zvláště po druhém zmíněném je obří poptávka, protože ženy chtějí snít a vrátit kdysi patriarchální společnosti veškerá dávná příkoří. Snaží se o to (mimojiné) skrze trend filmů a knih, jenž z kdysi tak zvané "růžové knihovny" pozvolna přešel kamsi k barvě krvavě rudé. Jen ta optika růžových brýlí zůstala stejná, jelikož nejapné jsou obě velmi podobně.... Z výše nastíněného je zřejmé, že trh i politicky motivovaná obec kritická byla jak předpřipravena k nezměrné adoraci tohoto snímku. Bohužel, režisérka toho využije jen částečně, neboť umí naprosté hovno. -(Přídomek "Naprosté" v tomto případě nemusí značit nutně celistvý exkrement ať už v okurkoidní či serpentínovité modifikaci, nýbrž komplexní označení kvality výměšku.)- Počítám, že porotci v Benátkách by The Bad Batch opravdu rádi vyhlásili vítězem v nějaké hodnotnější kategorii. Umělkyně ovšem vyplodila takovou ukrutnou dystopickou modernu, že to nešlo jinak, než skrze "speciální" cenu, udělenou za pozoruhodnou "jakožejinakost". Ta ovšem paradoxně trpí ukrutnou "těžko-fádností." Jo, a navíc je to nuda. Ale jen do toho dámy, bude se líbit. Já si dám raději Chalupáře. 20%

    • 28.6.2018  02:18

    Problém tohohle filmu je ta Venezuelotelenovelovská melodramatičnost, která sice příběhu jakože dodává srdce, ale stejně tak jej stahuje atmosféricky dolů. Je to tam prostě cítit, ať už z dětských scén, tak z těch mateřských, potažmo kněžských. Kvalitní horor si tohle dovolit zkrátka nemůže. Jinak jde o klasickou duchařinu ve starobylém baráku 4+1, jehož sklepení čítá rozlohy Moskevského metra. Přesně typ, který mě nebaví, navíc s lekačkami i dramatičností spíše podprůměrnou. 40%

    • 25.6.2018  19:29
    Ghostland (2018)
    *

    Chápu dobře, že tenhle Packal chce už do konce života točit variace na dvojici holek(nebo mrňavejch kluků), kteří se shodou okolností vždy přichomýtnou do cesty nějakýmu extra panoptikálnímu úkazu s růstovou poruchou, který má zcela nepochopitelný sklon k týrání a zabíjení? Navíc jsou ty filmy čím dál směšnější. Martyrs měli onen ba až filozofický přesah a to je činilo specifickými a výsadními. Ukazuje se však, že šlo spíš o náhodu, protože následující Laugierovi opusy nic takového nenabízejí. OK, Ghostland se svou naprosto céčkovou zápletku snaží ozvláštnit prolínáním realit, a byť nejde o nic extra originálního, svou funkci to plní. Jenže tím výčet plusů končí. Zbytek je totiž nefunkční, akce je tuctově nereálná, scény předvídatelné a se samoúčelnou krvavostí si vystačíte maximálně u zdejších hororových pošuků. Z monster nejde strach, ten Vepřomil Prasomrdov funí a heká zcela směšně, přestárlá fitneska je sice genderově nevyhraněná, ale člověku je nakonec úplně jedno, jestli je to frigidní milfka, nadržená transka, bezobratlý baletní mistr, zmrzlinář nebo mim sadista? Stejně tak nemá smysl hledat motiv toho, odkud se ti dva vzali a co je k sobě tak deviantně přitahuje. Navíc mně panenky přijdou ale echt nestrašidelné -(pokud to nejsou panenky ožralého roma s kudlou v ruce)- a celé je to prostě tak nějak děláno čistě jen pro ženy. Chlap u tohohle nemůže mít mrazení v zádech, i když Vám zdejší hororoví specialisté budou tvrdit opak. 20%

    • 20.6.2018  21:44

    Herecky i dějově perfektně vygradovaná záležitost, která nemá zapotřebí děsit lekačkami. Vůbec přitom nevadí, že nemá překvapivé rozuzlení, ani akčně vyhrocené scény. Sakra, musí to mít něco do sebe, protože čtyři hvězdy dávám hororům velmi výjimečně. 70%

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace