Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 087)

plakát

Grizzly zabiják (2015) 

Lovem odkojení bratři James Marsden a Thomas Jane se snaží hodinu a půl zabít puškou se zaměřovačem půltunového medvěda stojícího 10 metrů od nich. Bezvýsledně. Ani nechci vidět, jak musí mít tihle dva hantři doma nachcáno kolem hajzlu. 40%

plakát

Mary a Max (2009) 

Bohužel mi to nepřijde vtipné ani moudré. Pointy Adama Elliota mají u mě prostě a jednoduše nízkou úspěšnost, a určitá poetičnost formy zase není ani zdaleka dost uchvacující na to, abych to mohl tolerovat. Dokoukat film celý bylo asi maximum mého angažování se pro tento projekt. 40%

plakát

Andrej Rublev (1966) 

Andreji Rublevovi chybí paradoxně to nejdůležitější, a sice příběh. Je to spíš shluk výjevů, dokumentujících zoufalost té doby, jejíž zobrazení je taky jedinou kvalitou filmu a důkazem režisérské vyspělosti. K té naopak nepatří jalové existencionální a náboženské přemítání(či spíše přemílání), které nemá dostatečnou hloubku k tomu, aby vykoupilo svůj rozsah. Aby Tarkovskij rozproudil nudné a táhnoucí se plky malířů ikon, vypomohl si trochu levně nájezdem Tatarů. Milovníky naturalismu z dnešního pohledu určitě potěší nemilosrdně hořící kráva, či neskutečně věrně zahraný držkopád koně, krásného a ušlechtilého to zvířete, které však i po několika tisíciletích domestikace a šlechtění není schopno zdolat čtyři dřevěné schůdky, s čímž nemá mimochodem problém ani kur domácí s mozkem o tvaru a velikosti použité žvýkačky. Film pak doslova vrcholí bezmála hodinovým dramatem o odlévání zvonu, které, a to se musí nechat, zraky divákovi doslova přiková k monitoru, byť zejména k oblasti jezdce času. Když to shrnu, není to ani příjemně podivné a elegantní jako Sedmá pečeť, a už vůbec ne působivé a životné jako Údolí včel, které u mě zůstává králem žánru. Zůstává jen kupa stovek herců, “hrajících“ zničené nevolníky, kde více než maskér, podepsala se na jejich vizuální věrohodnosti životní úroveň tehdejšího SSSR. 40%

plakát

Královna Margot (1994) 

Já mám pocit, že scénárista musel být gay a režisér pak pro změnu minimálně baletním choreografem, protože tak přeafektovaný slovní i tělesný projev hrdinů nemůže obhájit ani časové a geografické umístění příběhu. To, co předvádí Anglade, ale i další členové vládnoucího rodu, je prostě tanec čtyřprocentních tetřívků, a to přesto, že se ve filmu prakticky netancuje. Když si zde dva šlechtici hodlali dáti přes držku, či aspoň zasypat jeden druhého výhružkami, působila scéna spíše, jako uzavírání úmluvy o vzájemném pettingu. Alespoň že pozorný divák dostal šanci zachytit Isabellina bobříka štědrosti, jakož i zoologicky jemu spřízněný druh v podání Asie Argento, před její “andělskou“ tatuáží. Její až urozeně vyjímečný kartáč, pedanticky zastřižený v dokonale hustočerný obdélník, zde sice není exponován v plné kráse, přesto jeho vytrčené růžky potěší, jelikož talentů jejího ražení je mezi dnešními mladými herečkami jako šafránu, což zejména černovláskám kladu rozmrzele za vinu. Jak se říká, jen více, jen houšť, ovšem na správném místě. 60%

plakát

Borgman (2013) 

Otevřená držka po celou dobu. Film pro nějž by se mohla otevřít žánrová položka WTF?!? Chytřejší prohlédnou včas, že se žádného vysvětlení, tak kýženého, nedočkají, prostě další mystifikační oblbovačka beze smyslu, jen je to narozdíl od Lynche zábavnější a odlehčenější. Není to žádnej zázrak, jelikož na komedii to není vtipné, na psychothriller ala Funny Games si to také hrát nemůže, a očividně ani nechce, přesto je tohle dílko svěží svým vymykáním se obvyklým vypravěčských postupům.70%

plakát

Inspektor Regan (2012) 

Hayley Atwell je sice samice, ale taky má bohužel na svědomí jedinou dobrou hlášku filmu (dala bych ti dvojku za ptáka...) Horší už je to se dvojkou drsňáků Winstone and Drew, jejichž slovní suverenita mě nebavila a ta fyzická občas rozesmála. Damien Lewis si pak zahrál nepodstatnou roli, přitom si myslím, že jeho hvězda stoupá oproti tomu hopperskýmu drsoňovi s ofinkou úplně jinam. Když k tomu připočtu, že je film plný provařených dějových inek. (Zabásnutý polda, vyšetřování pokračuje na vlastní pěst, neuposlechnutí rozkazu a následná smrt parťáka....atd, vejš než na tři jít nemůžu. 50%

plakát

Michael Kohlhaas (2013) 

Film o tom, jak se člověku "dostalo" spravedlnosti, je nevyřvávající se obdobou všech těch zbojnických balad. Může si svou umírněnost dovolit, protože mlčící Mikkelsen je prostě neskutečně výmluvnej. Takovej, řekl bych, emoční kulomet s tlumičem. 80%

plakát

Divoké historky (2014) 

Letadlo 80%, Jídelna 60%, Silnice 90%, Odtahovka 60%, Sražená autem 80%, Svatba 40% Silniční duel nemá chybu. Je to chytré, paradoxní, mstivě škodolibé, intenzivní. Letadlo pobavilo nápadem a Sražená autem gradací trpělivosti oškubaného otce. Jen škoda, že nejvíce času získala svatba, jejíž italskocigánská poetika mě prostě nebrala. Nicméně, jak už to u seriálů a povídkových filmů bývá, je při celkovém hodnocení potřeba upřednostnit ty nejpovedenější fragmenty, které tomuto svěže působícímu projektu vysloužily 80%

plakát

Poslední výkřik (2012) 

Neskutečně vyšponovanej souboj bratrů Kučerových o to, který z nich víc zchromí jejich společné dílo vlastní tvůrčí potencí. U mě vyhrál Honzík, jenž neohroženě vystoupil z "šedavého" stínu úspěchu jeho staršího sourozence, a to proto, že prznil diváka i před kamerou. Zatímco ostatní hráli velmi špatně, on byl zcela mimo. K příběhu snad jen SPOILER, že v čepel smrti se tentokrát vybrousil Majzlík, zasekávající své ostří do všemožných dalších mladých neherců, s jednou výjimkou, tvořenou nehercem starým. Sám předvedl výkon odpovídající úrovni celého projektu, což pevně doufám, byl záměr. Dramaturgické a dějové úděsnosti nemá cenu komentovat. Pochválit lze(vzhledem k celkové kvalitě filmu) snad jen kameru, "hudbu" a Irenu Máchovou, což jí však v pekle bude po zásluze přičteno v zápor. 20%

plakát

Očista: Anarchie (2014) 

Ústřední myšlenka očisty je nelogická, jelikož lidé nevraždí jen z vykalkulované pomsty, která se dá odložit na státem pevně stanovené datum, nýbrž častěji v afektu, nebo ze zištného motivu, a pro dávky na sociálku či dávku ke svému dealerovi, se, jak známo, nechodí jednou ročně. Dále tu máme sériové vrahy a podobné kriply, kteří si své semeno také nehodlají skrblit na svůj "štědrý den". Co pak teprve lidé, jež potřebují ambulanci z přirozenných příčin? Nuž, ale dost již hledání logiky v této fantasmagorii, to jen proto to píšu, že jako nějaké drama, reflektující nešvary skutečné současnosti, tahle blbinka fungovat nemůže. U Očisty jsou dobré ty začátky, když rejža umí pracovat s atmosférou. Tu ale více, než on sám, buduje divák, jelikož téma, kdy řadový člověk nemá zčistajasna zastání v ochranných složkách státu, je prostě velice lákavé, čehož koneckonců plně využívají všechny postapokalyptické a zoombie filmy. Hloupé ale bylo v závěru vykrást "Hostel" tématiku lovuchtivých boháčů, a ještě hloupější pak záchrana pomocí sociálně uvědomělých negrů s flintami a Leninovskou rétorikou. Akce navíc slabá a Zoe Soul byla nejen k nevydržení ale i k nekoukání. 40%