Sarkastic

Sarkastic

Jan D.

Česko

128 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 40 60 79
    • 9.12.2018  10:37
    Most (TV seriál) (2011)
    *****

    (Viděny kompletní 4 série) Jeden z nejlepších (nejen kriminálních) seriálů vůbec, který má všechno. Napětí, poutavost, dánsko-švédskou řevnivost, seversky chladnou, depresivní atmosféru (svou roli hrají i Kodaň a Malmö…pro mě o to osobnější města, neb jsem v obou byl a některá místa viděná v seriálu osobně navštívil), naproti tomu i fungující humor (ten zajišťuje protiklad vyšetřovacího páru a pak svérázná, neempaticky nemocná ženská hrdinka oproti které si i slon v porcelánu počíná jako ohleduplná baletka), skvěle napsané a zahrané postavy, evropskou hořkost (za velkou louží by pár věcí neprošlo, ať už u diváků či producentů) a v neposlední řadě co do kvality vyrovnané 4 série. Tu a tam se najde nějaká ta muška, ale je jich minimum (od konce bych možná čekal něco malinko jiného, ale s odstupem času jsem s ním čím dál víc spokojen). Má seriálová TOP 10. „Proč se nesnažíš, aby tě lidi měli rádi?“ - „Jak to myslíš?“ - „Sama jsi ztratila sestru. Jak by ti bylo, kdyby někdo řekl, že tě neměla ráda?“ - „Však neměla.“

    • 9.12.2018  10:29

    „Víš co to je přijmout prohru? To znamená nebejt ani milimetr nad nulou. Rozhlídnout se po úplným dně. Aby si to člověk pamatoval. Protože se tam už nikdy nechce vrátit.“ Mé první filmové setkání s Danem Svátkem. A jsem velmi mile překvapen. A mohlo to být ještě lepší nebýt jednoho podstatného faktu, za který vlastně Úsměvy smutných mužů ani nemohou. Už dřív jsem totiž viděl výborný snímek Dobří holubi se vracejí, který je v mnoha ohledech podobný (ačkoliv natočený podle jiné knihy). Na druhou stranu, herecké výkony má neméně kvalitní (i mimo zde napsaný úvodní trojlístek David Švehlík-Jaroslav Dušek-Ondřej Malý). Krom hlavních protagonistů se sází i na místy velmi zvláštní atmosféru a silnou zvukovou/ruchovou stránku. Akorát jsem se u Úsměvů nezasmál, nejedná se o tragikomedii (jak by se na první pohled mohlo zdát) jako spíš čistokrevné drama, často nemálo depresivní (ne že by mi to ve výsledku nějak vadilo). Možná škoda, že se na konci shrnou osudy pár postav, ale jinak spokojenost, vidím to na solidní 4*.

    • 2.12.2018  15:06

    „Vaše mise. Rozhodněte se ji přijmout.“ - „Jdu do toho. Vážně. Žádná mise přece nemůže být těžší než tahle. Bomba...může?!“ Nevím, jestli těžší, ale určitě hůř zpracovaná než ta předchozí. Jestliže jsem se u třetího dílu rozplýval nad tím, k jakému posunu vpřed směrem od dvojky došlo, u Ghost Protocolu mám pocit, že je to zas nějaký ten krok zpět. Sice mi tvůrci vyšli vstříc s tím, že tentokrát nenechali zmizet postavy z předchozích dílů bez jediné zmínky, ale jinak je ve všech ohledech čtyřka o něco málo horší. Peggova postava jako jediná nabízí humor, ovšem už ani zdaleka tolik neperlí, absurdních akčních scén naopak přibylo (exhibice na hotelu, výbuch plynu, písečná bouře a mnoho dalších), záporák se jeví oproti tomu minulému výrazně chaběji, a ženská spoluhráčka je co do charismatu/jiskry zatím asi tou nejslabší ze série. S hodnocením se tedy vracím zpátky na průměr, doufám a věřím, že další díl půjde s kvalitou zase nahoru. „Takže budu skákat...do pece. Víceméně.“ - „Jo. Víceméně. Ale...já tě chytím.“ - „Bezva.“

    • 2.12.2018  15:01
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ****

    „Já myslela, že mě nemáte ráda.“ - „Slova se mluvi a čas plyne.“ Od poslední Ondříčkovy pecky Ve stínu uplynulo dlouhých 6 let, přesto jsem se má vysoká očekávání snažil krotit, co to šlo. I kvůli faktu, že jde „jen“ o TV film, navíc rozmělněný do dvou dílů. Skryté obavy z nezáživného retra se naštěstí velmi rychle rozplynuly, stejně tak ze specifického akcentu herců, se kterým jsem též neměl nejmenší problém (snad proto, že nejsem z regionu…ti, co jsou, to možná neskousnou tak snadno, pokud vůbec). Základem úspěchu bylo, že jsem si rychle oblíbil postavy a začal jim fandit. A to včetně mladého páru, jehož naivita, nezralost a určitá nevýraznost byla jen ku prospěchu věci, jak se nádherně ukázalo u pořádně tvrdého probuzení do skutečného života místních. Jak děj plynul, stával se příběh čím dál víc napínavým, vtahujícím a ke konci emocionálně velmi silným. Snad jen ty promluvy pamětníků byly paradoxně tak nějak navíc, nepasovaly mi tam a navíc jsem z nich ze strany tvůrců cítil určitý kalkul. Podtrženo sečteno silné 4*.

    • 25.11.2018  14:57
    Krok do tmy (1938)
    ***

    „Pusťte mě.“ - „Hned. Jakmile přestanete křičet.“ - „Já jsem ještě nezačala.“ Obrovsky nevyrovnaný film. Mix žánrů kriminálního a komediálního v tomto případě příliš nefunguje. Jako detektivka vyznívá často spíš lacině (místy přímo béčkově) než kdovíjak napínavě či dokonce chytře. Jakožto komedie funguje Krok do tmy podstatně líp, nechybí řada vtipných dialogových výměn a scének, ale co do zábavnosti jednotlivých postav je to již o něco horší, nejlépe z toho asi vychází tupý Valentin Václava Trégla (vládne scéna s přibíjením peřiny), ačkoliv i on sem tam zaškobrtne. Problém ovšem vidím v hlavním páru. Mandlová působí podivně (v jednu chvíli laškovně naivní, pak najednou suverénní a neohrožená, vzápětí zas jen vláčená), Wanka se mi jevil spíš jako necharismatický, napomádovaný seladon než neohrožený, šarmantní hrdina s nadhledem. A Smolík je ve své roli naprosto nevyužitý. Celkově mi tento kousek vychází na průměr. „Myslili jsme, že již nepřijdete.“ - „Můj manžel měl nějakou důležitou konferenci.“ - „Jo, s mojí paní.“

    • 25.11.2018  14:52
    Čtverec (2017)
    ****

    Díky tomu, že se mi poštěstilo od Östlunda zhlédnout i jiný jeho film (Vyšší moc), jsem byl zhruba připravený na to, co mě může čekat, a také se mi podařilo celkem rychle navyknout atmosféře snímku a jeho hlavním myšlenkám. Režisér si i tentokrát bere na paškál současnou (západní) společnost, jen těch jednotlivých témat je o něco víc. Nejistá role dnešního muže, hrdinství versus strach, vynucovaná pomoc, tížící svědomí a zodpovědnost, vlastní trapnost, snobské umění (a společnost), moderní technologie, uhozená politická korektnost (nejen ve Švédsku)…a řada jiných věcí k zamyšlení (bohužel místy až zahlcení), na které tvůrce nahlíží optikou satiry, mnohdy originální, absurdní, kousavé (až nepříjemné) a vtipné (vede použitý kondom). Já se opět převážně bavil (líbí se mi, jak se Östlund vyžívá v trapnosti svých postav), škoda jen, že některé scény u mě úplně nepadly na úrodnou půdu (např. opice či odpadky). S koncem to znovu nebylo úplně slavné, ale lepší než u Vyšší moci. Celkově to vidím na silné 4*.

    • 18.11.2018  16:22

    „Myslím, že se Max zlobí. Nebo ne?“ - Ano“. Vskutku. Hlavní hrdina nemá toho dne moc důvodů k radosti. Žena, se kterou se již dávno odcizili, mu nebere mobil, milenka ho čím dál víc tlačí ke zdi, v práci naráží na škrty (výborná úvodní „nápaditost“) a příprava na svatbu, jejíž je organizátor, se nevyvíjí vůbec dobře, od bouřícího se personálu přes konflikt mezi jeho zástupkyní a náhradním zpěvákem až po svérázného fotografa či kritického ženicha. A to ještě netuší, kolik neplánovaného se toho stane právě během tohoto „slavného“ dne. Zorganizovat něco takového je totiž pořádná řehole. A tenhle film o tom vypráví způsobem veskrze příjemným, odlehčeným a úsměvným. Snímek je spíš tragikomedií než čistou (romantickou) „veselohrou“, řekl bych, že místy je to opravdu jen ke škodě (určitě toho humoru mohlo být více). Ale pozitiva převládají (a výborný soundtrack mi bude v hlavě znít ještě nějakou tu chvíli; mimochodem opravdu podařená pasáž s výpadkem proudu, a to nejen z hudebního hlediska). Celkově to vidím na slušné 4*.

    • 18.11.2018  16:19
    Bony a klid (1987)
    ***

    „Jen seď na zadku a neřvi.“ - „Ale já potřebuju za ním!“ - „Hele kamaráde, tohle je Praha, a ne nějaká zasraná Boleslav, rozumíš?“ Instruktážní film pro naivní, ambiciózní (nebo možná spíš bezskrupulózní?) hochy ze „Škodovky“, kteří se chtějí vydat do našeho krásného hlavního města a vydělat si tam pěkné peníze. Ještě před zhlédnutím jsem četl o nadužívání ústřední písně v tolika komentářích, že jsem se na to při sledování začal soustředit a…úsměvné (až směšné?) to určitě je, ale že by mi z toho krvácely uši či mě to prostě „jen“ otravovalo, to zas ne. Hlavní téma „když proti něčemu nedokážeš bojovat, tak se s tím spřáhni“ se určitě dalo zpracovat lépe, o „odumírání svědomí“ ani nemluvím (to nahrazuje otec, ačkoliv jeho neustálé „zničehonic“ objevování se zarazí), na druhou stranu jako sonda do určité doby a „jevu“ to podle mě funguje velmi dobře. Já osobně se s hodnocením zastavím tak někde na půl cesty, tedy průměru. „Nechci nikoho vokrádat.“ - „Co to meleš vole, jak jinak chceš v tomhle státě uplatnit obchodní talent?“

    • 11.11.2018  16:28

    „A až se prach usadí, udělá naše vlast to, co umí nejlíp. Vše vyčistí. Vybuduje infrastrukturu. Demokracie zvítězí.“ Není nad líbánky v Číně, doporučuje 1 z 10 zdravotních sester s pistolí v ruce a polomrtvým manželem na zemi, aneb jak to tak asi může dopadnout, když Sobotka letí do Šanghaje…Ač je každý díl jakýmsi uzavřeným příběhem, přišlo mi líto, že se vůbec nevysvětlilo zmizení předchozí partnerky a objevení se nové (ale ok, od příště už to očekávat nebudu). Oproti dvojce určitě krok vpřed (vlastně 3). Přibylo humoru na odlehčení (zvláště Luther a Benji solidně hláškují), malinko ubylo absurdní akce (i když třeba u „skluzavky“ či „padáku“ musíte úplně vypnout) a záporák je o dost lstivější a krutější, takže napětí opět nechybí. Přepálený závěr jsem už očekával, takže se bez větších problémů vracím s hodnocením k 4*. „Hele, nechci být neslušný, ale měli jste spolu něco? Ty s Lindsey.“ - „Lindsey byla jako moje mladší sestra!“ - „A s mladší ségrou jsi nikdy nespal, je to tak? No, když se tě na to nezeptám já, tak už nikdo.“

    • 11.11.2018  16:25

    „Mohli bychom Beriju lehce degradovat. Dát mu třeba ministerstvo rybolovu.“ Téhle filmové satiře jsem se s vidinou možného fiaska dlouho vyhýbal. Nakonec mě přesvědčil Buscemi. A viděno žánrovou optikou si s Chruščovem poradil výborně, podobně jako představitelé Beriji, Molotova, Malenkova či Žukova (největší „badass“ filmu). Samotný humor se prakticky neustále pohyboval na tenké hraně. Mezi podařenými absurdními, hrubě černými fóry a trapnými, jednoduššími frky. Navíc má člověk při sledování pořád na mysli fakt, že jde o něco, z čeho třeskutě mrazí. Iannucci a ostatní protagonisté dělali, co mohli, aby humorné a vážné momenty přetavili ve funkční mix, a já si jejich odvážné, mnohdy trefné úsilí převážně užil (dokonce i bez té ruštiny, ačkoliv mi zde chyběla). Celkově dávám slušné 4*. „Můžeme mít při hře s Maďarskem zbraně?!“ - „Od pádu letadla nemáme lepší hráče.“ - „Žádné letadlo nespadlo! Nebo ano?! Sovětská letadla nepadají a Stalinův syn nikdy nic neposere!“ - „Máme Bobrova. Ten v letadle nebyl.“ - „V jakém letadle?!“

    • 4.11.2018  15:57
    Bajo la Rosa (2017)
    ****

    A jaký trest byste si vybrali vy? Tak předně, film je psychologickým dramatem s prvky mysteriózního thrilleru (nevím, kde někteří vzali horor). A jde až na samotnou dřeň. Stírá hranice. Člověk čeká, že se to ponese „jen“ v duchu sdělování tajemství a ono vše postupně nabývá až nepříjemné fyzičnosti a extrémnosti (samotné provedení trestů sice nevidíte do detailů, ale tvůrci zbytek ponechávají vaší fantazii, která již udělá své). Nervy a strach pracují (je dán deadline), démonický „soudce“ nesmlouvá, s každým dalším odkrytým tajemstvím se co do trestů přitvrzuje, ale pod tíhou odhaleného člověk postupně mění názor (a to na všechny postavy). Jak jsem naznačil, film jde do extrému, takže některé scény nevyznívají moc přesvědčivě (nejvíc asi cizí chlap, který s „tím“ nemá problém ani před kulisou), přesto tajemná a brutální atmosféra strhne natolik, že to téměř nevnímáte. S fatálním koncem jsem až takový problém neměl, přece jen po tak výživné duševní „očistě“ už člověk „asi“ nejedná úplně racionálně. Celkově to vidím na solidní 4*.

    • 4.11.2018  15:54

    „Dám vám vědět, kam pojedu.“ - „To nemusíte. Pak by to nebyla žádná dovolená.“ Kdepak. Ethan může na volno zapomenout. Zvlášť, když se jeho zaměstnavatel nespokojí s pouhým mobilem a podřízeného nahání vrtulníkem v horách. Už po té úvodní skalní exhibici jsem pochopil, že budu muset „vypnout“, což se mi naštěstí vcelku podařilo. Takže všechny silně přestřelené, kaskadérské akční sekvence (vedou ty s motorkou, vrcholem je pak pistole v písku) jsem zvládl prakticky beze vzteku, dávivého smíchu či psychické újmy. Kvalit jedničky sice druhý díl nedosahuje, právě kvůli té místy až do absurdnosti vedené akci, ale to rozhodně neznamená, že bych se nebavil či snad nudil. Z postav je to samozřejmě hlavně o Ethanovi, ovšem Nyah má dostatek šarmu („Takže nejen hezká tvářička.“) a záporák Sean též není vyloženým šlápnutím vedle. Škoda, že Woo neodhadl tu míru, čistý průměr. „Ne…na tohle není proškolená.“ - „Jít do postele s mužem a lhát mu? Je to žena. Má tedy veškeré potřebné proškolení.“

    • 28.10.2018  15:47
    Potvora (2017)
    *****

    „Chybíš mi, Rasmusi. Nebo jsem to neměla říkat?“ Máloco popisuje nevyrovnaný vztah tak trefně a naléhavě. Ano, někdo film odpálí s tím, že má ryze mužský pohled na věc, Rasmus je slaboch, režisér si nejspíš řeší svůj dřívější vztah atd. Ale to by byla škoda. Tato studie ne až tak ojedinělého vztahu je totiž ohromně zajímavá a chytlavá. Nenápadností manipulátorky (vše začne obědem u rodičů), omotáváním si zamilovaného kolem prstu a jeho přetvářením dle svých představ (změna stravy, interiéru, názorů atd.), falešným ústupem při vzdoru a oplácením ve formě naschválů až k bezcitným slovním útokům (ten opovržlivý výsměch ničí) a „konci“ (amen). Ač je film spíš vážný, často jsem se u něj chápavě smál (ala „já vím, jak ti je“), a to stačí, že člověk zažil na vlastní kůži či ve svém okolí jen hrstku toho, co Rasmus (smutné je, že takhle skončí nejeden z nás, a to více či méně dobrovolně). Vytknul bych jen ty 2 uvědomělé pohledy do kamery, jinak celkem s přehledem 5*. „Já nejsem nebezpečná, nebo snad ano?“ - „Ne.“

    • 28.10.2018  15:32

    „Kde jste poznal Édouarda Péricourta?“ - „Na kótě 113.“ - „A tam jste spolu upekli…to spojenectví?“ - „To je dlouhý příběh. Složitý.“ - „Máme moře času.“ Ale uteklo to, i když jsem se trochu bál opaku. Úvodní válečná vřava byla perfektní, hodně mile překvapila. Pak už to bylo podstatně méně akční protloukání se 2 povahově odlišných přátel, nicméně nuda se nedostavila. Žánrově je film spíš (místy) odlehčeným dramatem než vyloženě tragikomedií, přičemž osobně jsem se zasmál jen párkrát (vede pasáž s ministerským inspektorem Merlinem), což je možná i škoda. Jinak snímek obsahuje řadu dojemných momentů, u kterých ovšem nemáte pocit emocionálního vydírání. Vůbec se mi trochu zvláštní atmosféra celého filmu (vhodně podpořená hudbou) zamlouvala. Konec k ní však nepasoval, posledních pár záběrů bylo vyloženě chabých a snahu změnit celkovou náladu považuju za zbytečnou, i proto hodnotím „pouze“ solidními 4*. „Nejsem anatom, ale to je běžné, aby byly nohy na hrudi a hlava vespod?“ - „Boje byly kruté.“

    • 20.10.2018  16:05

    „Pravidla boje?“ - „Srát na všechno. Vyčistěte to.“ Po prvním díle jsem už neměl tak vysoká očekávání (k tomu ostatně přispěly i zdejší reakce, z nichž nejedna popisuje Soldado jako slabší verzi jedničky), takže jsem si ani nepřipouštěl nějaké větší zklamání. A on to opravdu žádný velký průser nebyl. Jistě, postava Emily Blunt mi chyběla, ale k dvojce Benicio Del Toro – Josh Brolin se přidává ještě pro mě dosud neznámá Isabela Moner, a je fakt, že prominentní „tvrďačku“ Isabel Reys mě bavilo pozorovat. Co do kvality snímku bych mohl více či méně zkopírovat superlativy z prvního dílu, a to i přes to, že Sollima (nečekaně) není Villeneuve (a kvalita je níž), na druhou stranu režisér Suburry také není žádný nazdárek, a očividně se snažil v rámci možnosti ducha jedničky zachovat. Plný počet ovšem uteče i dvojce (tentokrát výrazněji), a znovu kvůli konci, který…no, musel jsem si ho nechat projít hlavou podobně jako Alejandro, ehm ...(ano, v podstatě jediná do očí bijící kaňka na filmu, ale tak velká, že výsledně hodnocení sráží až k slušným 4*).

    • 20.10.2018  16:01

    „Víš, lesknou se ti oči. Když se ti lesknou oči, tak máš buď nové boty, nebo pocit viny.“ Je celkem osvěžující vědět, že se dá ještě také narazit na novější francouzskou komedii, která není zatížená řešením „multikulti“ problematiky, jak se bohužel stalo smutným pravidlem…no, přejdu k filmu. Říká se, že příležitost dělá zloděje…a v případě tohoto snímku falešného vozíčkáře. Já osobně proti stárnoucímu a nenapravitelnému sukničkáři s vizáží lázeňského šviháka nic neměl, i když nejen v jeho případě je herectví kapánek stylizovanější (sluší se ale dodat, že nijak zvlášť otravně…snad s výjimkou hodně střelené Marie). Humor je trochu jednodušší (a stejně jako příběh předvídatelný), spíš se sází na hodně pohodovou a úsměvnou atmosféru (v žánrech film zvládá spíš ten „romantický“ než „komedii“). Čímž se dostávám k mému trochu nenaplněnému očekávání; myslel jsem, že se zasměju podstatně víc. Nicméně zklamaný nejsem, film mi příjemně utekl, snad jen ten závěr nemusel být tak odfláklý. S hodnocením končím na lepším průměru.

    • 14.10.2018  18:56
    Milí lidé (2010)
    ****

    „Milujete svého syna?“ - „Doufám, že zemřu dřív než on.“ - „Jistě, ale milujete ho?“ - „Vždyť jsem vám právě odpověděl.“ Dle zdejších ohlasů jsem byl raději připravený na všechno. Přesto mě film několikrát překvapil. Ostatně už prolog naznačí, že tenhle snímek bude trochu jiný. Na hlavní postavy (z nichž má každá nějaký ten svůj „problém“) se valí jedna tragédie a průser za sebou, ale konstantní deprese se přece jen nekoná. Místy totiž černý humor spolu s absurdností scén překlápí snímek do tragikomedie, takže jsem se nejednou pobavil (ano, vím, skončím za to v pekle…možná). Každá z postav je nicméně ve své (ne)obyčejnosti tak sympatická (nebo spíš politováníhodná?), že vás zajímá její další osud. No a pak přijde konec (jakkoliv nepravděpodobný), který celému filmu tvoří to nejgeniálnější „zastřešení“, jaké vůbec mohl mít (prakticky celý jsem ho prosmál, jak mi bylo společně s hlavními hrdiny královsky trapně). Škoda, že už má režisér na „účtu“ jen těžko sehnatelný Swinger, protože tímto počinem, který hodnotím silnými 4*, mě hodně zaujal.

    • 14.10.2018  18:42

    Who Am I…někdo se na tuhle otázku musí ptát sám sebe po nepříjemném ranním probuzení (s opicí či věkem i bez ní), jiný tuhle anglickou větu využije pro svůj nick, za kterým se skrývá sebejistý a drzý hacker. Ačkoliv hlavní hrdina vypadá všelijak, jen ne suverénně…anebo jen klame zjevem? Who Am I je hodně „cool“ podívaná. Efektní, dynamická, sebejistá, uhánějící si svým tempem nezadržitelně vpřed, takže snad i takový divák, kterému je nějaké hackerství úplně volné, se nestihne začít nudit (a třeba si i přestane myslet, že počítačoví mágové vše vykouzlí z pohodlí svého domova). Najednou je tu konec a člověk zjistí, že si s ním tvůrci celou dobu jen zlomyslně hráli. Což mám většinou docela rád, ale v tomhle případě to není nadšení bez výhrad. Těch twistů bylo směrem k závěru možná až příliš a nemůžu s klidným pocitem uznat, že jsem to tvůrcům zbaštil i s navijákem (takové „slzy“ už byly příliš), zvlášť, když mi pár detailů tak úplně nesedí. Ale film mě celkem dost bavil a závěr nebyl zase tak moc neuspokojivý, takže to vidím na slušné 4*.

    • 12.10.2018  20:24
    Severozápad (2013)
    ****

    Zlodějíček Casper si tu a tam v poklidu vykrádá vytipované nemovitosti, hádá se s přistěhovaleckým gangem, za kolik jim lup prodá, snaží se postarat o rodinu, kterou má opravdu rád, s přítelkyní a zhuleným kámošem se chodí odreagovat. Pak se ovšem náhodně setká s cizincem, který má pro něj dost konkrétní nabídku/objednávku…no, co si budeme povídat, hlavní postava si koledovala o průser prakticky od první minuty, a tak je divákovi poměrně jasné, že i zapojení mladšího bratra nejspíš nebude tím nejlepším nápadem. Čím víc se mu daří, tím se dá čekat drsnější pád, protože s přibývajícími penězi se přitvrzuje. A po pasáži zakončené výjevem v poli je divák svědkem reálného pohledu na to, kde končí touha po luxusu, když přijde na lámání chleba (podobný typ scén nebývá v žánrových filmech zrovna obvyklý a já to jen kvituju). Nepříliš překvapivý konec pak už nic nemění na tom, že Severozápad je dosti syrově a autenticky působící podívaná, která dokáže diváka vtáhnout do příběhu, a já jí přiklepávám solidní 4*.

    • 12.10.2018  20:21

    „Ale když je na světě tolik hroznejch lidí, co by měli prdět do hlíny, proč teď skončit?“ O tomhle filmu se bohužel nedá říct, že při jeho natáčení nebylo ublíženo žádnému plyšovému méďovi, ale co už…Skrz zdejší nesourodé komentáře jsem se filmu vyhýbal. Ovšem zhlédnutí se mi co do správného naladění nakonec podařilo naplánovat skvěle, to mi naznačil již geniální úvod. Tahle silně absurdní, nadsazená, černohumorná, brutální, nekorektní, mrazivá a do extrému vyhnaná satira jistě nesedne každému. Jestli ji budete brát s nadhledem, užijete si její kritičnost, trefnost a zábavnost (vede pasáž v kině), pokud ne, nejspíš film zavrhnete (třeba i kvůli tomu, jak hlavní dvojce vše neuvěřitelně lehce prochází), může záležet i na tom, do jaké míry budete (ne)souhlasit s přednesenými myšlenkami (a že jich je, nejen to shrnutí při nevyhnutelném závěru). Já osobně nadhodnotím a dám filmu 5*. „S jakou částí jeho politiky přesně souhlasíš?“ - „S menší kontrolou zbraní, samozřejmě.“ - „Ale, Franku, to by pak měl zbraň každej cvok…“

    • 12.10.2018  20:15

    „Mrtví můžou být někdy užiteční. Už mi párkrát pomohli z problémů. Zaprvé, jsou zticha. Zadruhé, když to umíš, tak vypadají jako živí. A zatřetí, když na ně vystřelíš, nemusíš se bát, protože už jsou stejně mrtví. Rozumíš?“ Eastwood (resp. Joe, Monco či Blonďák, vyberte si postavu dle libosti) a jeho duchaplné rozumy mě asi nikdy nepřestanou bavit. A to se tu teprve rozjížděl. Ostatně jako samotný režisér Leone. Jde poznat, že jde o úvod do trilogie, a přestože označení „generálka“ tenhle snímek trošku dehonestuje (protože nastavenou kvalitu by mu mohl leckterý film závidět), dost se k němu hodí, ostatně to, s čím přišel tenhle díl, pak bylo v dalších 2 dovedeno takřka k dokonalosti. Hlavní postava baví tím, jak nádherně profituje ze situace a přebíhání z jedné strany na druhou, ovšem nebojí se i pořádně přitvrdit, když se musí postavit Ramónovi (už v tomto díle výborný Volonte). Jinak, skládat poklonu perfektní zvukové a hudební stránce je skoro povinnost, a přestože jde o nejslabší díl z celé trilogie, s přehledem je to na solidní 4*.

    • 12.10.2018  20:11

    Se sérií Mission: Impossible jsem skončil hned po prvním dobrodružství Ethana Hunta s tím, že na další mise se již dívat nepotřebuju. Ale ve světle úspěchů nejnovějších filmů mě napadlo, že by mohlo být fajn zkusit restart a podívat se na všechny díly pěkně popořádku. No, začátek mě svou nechtěnou směšností trochu vyděsil, a celkově je nutné přiznat, že v pár ohledech film trošku zestárl (a ne, nejde jen o to, že Vašut už nemá vlasy), ale dál už to bylo čím dál lepší a co do zábavnosti snímek léty očividně nic neztratil. Stále má pořádnou dávku napětí, akce a dynamičnosti. A Cruise je pořád tím sympaťákem, kterému můžete fandit. A jeho parťáci/soupeři nijak zvlášť nezaostávají. Škoda jen, že to zdařile „nepodařené“ akci z ambasády a grandiózní hodinářské práci z centrály CIA kazí za vlasy přitažené hrátky s vlakem a helikoptérou (ne že bych u nich musel vypínat mozek, protože mi i normálně pracuje na úsporný režim, který nejde přepnout, ale přece jen…musel jsem se začít smát). No, nevadí, slušné 4* a pokračování příště.

    • 6.10.2018  16:40
    Neznámá (2006)
    ****

    „Udělala bych to znovu. Nemám výčitky. Jenom strach, protože jsem myslela, že mám svou minulost už vyřešenou. Ale teď mám pocit, že moje minulost nemá vyřešenou mě. Dnes už jsem vás unavovala dost. Děkuju. Na shledanou.“ Po Legendě o „1900“ a Nejvyšší nabídce jsem již měl od režiséra jistá očekávání a Neznámou je v podstatě naplnil. I když je pravda, že začátek mě dost napínal. Tajemná žena, která má za sebou dle flashbacků sexuální násilí, shání práci, a mermomocí ji chce v konkrétním domě a bytě. Poměrně dlouho divák tápe, o co vlastně jde, vyřčená jména postav mu nic neříkají, zkrátka nic moc komfortního. Ale vydržet dál u filmu se vyplatí. Postupně se o hlavní hrdince dozvídáme stále víc, začínáme se o ni strachovat, protože každou chvíli hrozí její prozrazení. A přituhuje. Nakonec je divák svědkem opravdu silného příběhu, nemálo napínavého, který chytí a pustí až na konci. Pravdou je, že úplně samotný závěr byl až zbytečný, ale nemění nic na tom, že mě Tornatore znovu potěšil, tentokrát to bude za solidní 4*.

    • 6.10.2018  16:35

    „Říká, že…potřebují provazy na věšení.“ - „Dělá si srandu, že jo?!“ - „Nevím. V téhle oblasti mají trochu odlišný smysl pro humor.“ Portoričan, Francouzka, Američan, Ukrajinka a Bosňan na (španělském) Balkáně…a tahle nesourodá představa mě nakonec zlákala. Naštěstí. Přišel bych o svéráznou podívanou balancující na hraně naléhavého dramatu a absurdní černé komedie. Smysl humanitární pomoci, tedy co se má udělat vs. smutná praxe, která to nedovoluje, a pak i něco zdánlivě malého (dekontaminace studni) dává velký smysl. Tvůrci naštěstí nezapomněli přibalit nadhled v podobě velmi neotřelého humoru, který k ději navíc skvěle pasuje. Filmu bych vytkl snad jen téměř plynně hovořícího „náhodného“ místního chlapce a „přenocování pravdy“, který bych zkrátil. Jinak velká spokojenost a silné 4* navrch. „Tlustej šmejd. Za války hlady netrpěl.“ - „Možná za to můžou žlázy. Říká se tomu tak, ne? Štítná žláza produkuje málo hormonů, takže tělo nevstřebává tuk. Žlázy. Říkal to bratr.“ - „Tvůj bratr je doktor?“ - „Ne, tlusťoch.“

    • 30.9.2018  17:50
    The Hero (2017)
    ****

    „Barbecue omáčka Lonestar, dokonalý společník pro vaše kuře.“ Hned začátek s namlouváním reklamy mě pobavil a okamžitě se mi vybavilo Ztraceno v překladu, kde má hlavní hrdina-herec podobnou „zábavu“. A ještě jednu věc mají tyhle 2 filmy společné. Role byly svým představitelům psány přímo na tělo. Elliot sice není Murray, ale to neznamená, že mu chybí charisma, očima a hlasem toho s přehledem uhraje víc než mnoho jeho mladších kolegů. A na věk nenarážím náhodou, The Hero je právě o stáří/stárnutí a vyrovnávání se s ním (a neodvratně blížícím se konci). Což možná nezní kdovíjak lákavě, ale opak je pravdou, já se bavil. Až do otevřeného závěru, který byl fajn, ostatně nebylo třeba zbytečně tlačit na pilu. Přemýšlivý, bilancující, posmutnělý…ale každopádně hezký film, kterému přiklepávám solidní 4*. „Takže ty nechceš slyšet, co se mi zdálo?“ - „Přesně.“ - „Naser si.“ - „Mě to prostě nezajímá, kámo. Uvažuj o tom, chci říct, je to tvůj sen.“ - „A co filmy? Ty tě zajímají?“ - „Jasně. Filmy miluju.“ - „Filmy jsou sny jiných lidí.“

    • 30.9.2018  17:47
    Den 12. mann (2017)
    ****

    Nepochybuju o tom, že mají zástupci severských národů větší odolnost vůči nižším teplotám, zvlášť když mají tuhý kořínek a výcvik k tomu, ale přece jen…kámen úrazu tohoto filmu je hrdinova zdánlivá nesmrtelnost. Do jaké míry mu ji ještě budete věřit, nebo vůbec onomu tvrzení o pravdivosti (některé věci jdou hůře skousnout, ať už se tím „skutečným příběhem“ film ohání, jak chce, nejvíce mi asi v žaludku ležela ona „sněť“…snad jen proto, že nejsem vyučen v medicíně). Nicméně, i když jsem v předchozích řádcích spíš kritizoval, film jako takový mě navzdory výše zmíněnému dost bavil. Když odhlédnete od těch řekněme „problémových“ scén, jedná se o hodně intenzivní, surový zážitek, a i přestože víte, jak vše celé dopadne, napětí rozhodně nechybí a film vás vtáhne. To, že své „odehraje“ i norská příroda, je pochopitelně velká výhoda, ovšem snímek zdaleka nespoléhá jen na ni (ačkoliv některé záběry a scenérie byly opravdu úchvatné). Dávám trochu váhavé slušné 4*, kdo bude více „věřit“, může si i přihodit.

    • 28.9.2018  15:10
    13. revír (1946)
    ****

    „Mládenče, plivati na podlahu je v každém slušném lokále přísně zakázáno…nebo to snad není slušný lokál?“ Není, „dědečku“. V podniku, který spadá do 13. revíru, se scházejí ti největší vyvrhelové z okolí, ostatně personál je na tom s bezúhonností podobně. Jenže pak do něj vkročí navrátivší se „nepolapitelný“ zločinec a začnou se dít věci…anebo je všechno trochu jinak? 13. revír je kvalitní krimi. Případ se sice zdá na první pohled jasný, ale chyba lávky! Kriminalisté zde nejsou tak osvícení jako jinde, dokonce (lidsky) chybují, včetně hlavního (omylného!) hrdiny, jehož vyšetřovací metody jsou poněkud svérázné (včetně neustálých vpádů bez soudního příkazu k prohlídce, hrabání se ve věcech…inu, jiná doba). Marvan je každopádně typově naprosto přesný, a přestože odvádí svůj standard, hlavní postavou (i svým herectvím) je Medřická (hádám, že to byl první film, kde dostala tolik prostoru, který také náležitě využila). Konec se k viděnému pak vyloženě hodí. Celkově solidní 4*. „Tady máte svého psa…(K)kočku vám dát nemohu.“

    • 28.9.2018  15:02
    Večírek (2017)
    ****

    „Tome, tohle možná bude špatně zvolená hudba…“ Tragikomedie, na jejíž černý humor jsem se chvíli musel ladit. U tohoto filmu se sice zasmějete, ale je to spíš smích zlomyslný a škodolibý. Z toho, k jakým absurdním situacím, přiznáním a „mimózním“ (ehm, chtěl jsem říct filozofickým) dialogům dochází. Opravdu večírek za všechny prachy. S onou někým kritizovanou „divadelností“ jsem rozhodně problém neměl. Film odehrávající se v jednom domě (a prakticky jediné místnosti), stojící na „exhibicích“ zúčastněných (těžko „vypíchnout“ jméno jen jednoho představitele, nicméně na film jsem se těšil hlavně kvůli Mortimer a Murphymu, no a nezklamali mě) a mluveném slovu, „většinou“ takový bývá…no, některé diváky prostě nepochopíte (možná stejně tak ty výše zmiňované „frky k zamyšlení“, krásně se nehodící k vážnosti situace…ne že by to nějak vadilo). Zničující závěr se také vydařil, tudíž i za něj dávám slušné 4*. „Ty jsi...?“ - „Gottfried.“ - „Jo, jo. Já jsem Bill. Myslím. No, býval jsem jím.“ - „To je velmi...legrační.“ - „To nebyl vtip.“

    • 24.9.2018  18:32

    „Harold nervózně udržoval banální konverzaci...“ - „Máte pěkně rovné zuby.“ - „Velmi banální...“ Bez mučení přiznávám, že když u filmů vidím v hlavní roli Willa Ferrella, odradí mě. Ale zde velmi mile překvapil! Navíc ho zdařile doplňovala Emma Thompson, v jejím případě bych si nejspíš vystačil jen s hlasem, avšak s její fyzickou přítomností na plátně to pak bylo (pochopitelně) ještě lepší. Hoffman s Gyllenhaal byli ve svých rolích také přesní. Nejlepším momentem pak pro mě bylo, když před Anu nastoupí Harold s moukami, to je těžká romantika (a hlavně geniální scéna, bohužel plně vyzní jen v angličtině). Těch zábavných scén je ve filmu samozřejmě víc, ale i ty vážné nijak neselhávají, zkrátka v mezích žánru tragikomedie působí film velmi vyváženě. A konec…inu, záleží vyloženě na vašich očekáváních (já neprotestuju). Za mě silné 4*. „To, co popisujete, je bohužel schizofrenie.“ - „Není to schizofrenie! Je to jen hlas v mé hlavě. Neříká mi, abych něco udělal, říká, co jsem už udělal. Přesně a hezčími slovy.“ - „Pane Cricku, mluví k vám hlas…“

    • 24.9.2018  18:30

    „No to víš, ty starosti.“ - „Copak, něco rodinného, ne?“ - „Ano.“ - „Žena?“ - „Žena.“ - „Odešla?“ - „Přišla.“ Při mém prozkoumávání tvorby Miroslava Cikána padla tentokrát volba na tuhle „burianovskou“ exhibici. No, na něj jsem si musel počkat celých (a dosti nezáživných) 10 minut, a nebýt snažícího se Neumanna, tak by se téměř slušelo je vystřihnout. Čímž se ostatně dostávám k největšímu problému filmu, ve chvílích, kdy Burian není v záběru, je to (co do herectví ale i humoru) dost slabota (zvláště 4 dámy, seřazené hezky pod sebou v úvodních titulcích, byly docela toporné). Naštěstí, „Ducánek“ se na plátně převážně vyskytuje, takže sranda nechybí (záměny, kterých stále přibývá, jsou sice nepřekvapivě naivní, ale veskrze úsměvné). No, doufám, že vrcholy režisérovy tvorby mám teprve před sebou, protentokrát to budou slabší 4*. „Musím s vámi mluvit o panu Zamrzlíkovi.“ - „Kdo je to?“ - „No dovolte, vy neznáte vlastního snoubence?!“ - „Tím je, pokud vím, baron Studený.“ - „Na teplotě nezáleží, hlavně, že je to bídník, a že byste s ním byla nešťastná!“

<< předchozí 1 2 3 4 21 40 60 79
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace