Sarkastic

Sarkastic

Jan D.

Česko

166 bodů

Moje komentáře

1 24 27 28 29 30 31 32 33 46 69 91
    • 18.1.2017  09:38

    „Problém byl v tom, že vlci rostou rychle. A Mauglí...řekněme, že si dával na čas.“ Důvody zhlédnout film, kterému bych se jinak vyhnul obloukem, byly dva: 1) Vidina působivé přehlídky technických (vizuálních) možností dneška a 2) Lákal mě dabing (hlavně oblíbenců Billa a Scarlett). První bod splnil snímek dokonale. Nemohl jsem z něho spustit oči a upřímně jásal nad tím, jak všechna ta digitální flóra a hlavně fauna působí živě a autenticky. S čím souvisí i bod číslo 2. Herci-dabéři se opravdu předvedli, právě díky nim se podařilo do filmu dostat opravdové osobnosti (konkrétně Scarlettina Ká je děsivě okouzlující, Billův Balú zas naprostý sympaťák a „jeho“ medvědí písnička byla zatraceně chytlavá). Nečekal jsem však, že mě bude bavit i příběh. Knižní předlohou nepolíbený jsem byl napjatý, a faktem je, že film opravdu napínavý byl. Naneštěstí rodinný žánr, který zde byl hodně cítit, mé nadšení dost zmírnil, ale to se tak nějak dalo bohužel čekat. Proto „jen“ ty silné 4*. „Je tady nahoře hodně včel.“ - „Jo, pár. Ale neboj. Tyhle nepíchaj.“

    • 8.1.2017  17:59

    „Co je? Mysleli jste, že vás necháme vyslýchat naše lidi bez účasti místní policie?“ - „Jo.“ Po Ženě v kleci a Zabijácích jsem se na Vzkaz v láhvi moc těšil. Ústřední pár detektivů jsem si již dávno oblíbil a stejně tak očekával vše, co oba výše zmíněné díly nabízely. I když jsem moc nechápal, proč přišla změna režiséra. Nakonec jsem za ni rád. Nejenže Moland „dodržel“ atmosféru a styl původních dvou dílů, dokázal je ještě vyšperkovat. A to až tak, že se mi „trojka“ líbila prozatím překvapivě nejvíc. Režisér se nebál přitlačit a mnoho scén bylo opravdu parádních. I když několikrát to až přehnal (přeživší útoku nůžkami, nehlídaný pacient, oživování). Ne však v případě hlavního záporáka, který je možná místy až moc suverénní, ale ta stylovost a charisma z něj doslova prýští. A také znovu plesám nad humorem, možná ještě o něco černějším a nekorektnějším než dřív. K 5* chybělo tentokrát opravdu málo. „Carle, známe se léta. Moje víra tě nikdy nezajímala.“ - „Doufal jsem, že to přejde. Že je to zlozvyk. Jako kouření a homosexualita.“

    • 4.1.2017  16:12

    „Život je komedie napsaná nějakým sadistou.“ Woodyho typický (myšleno v pozitivním slova smyslu) retro film. Dobovou atmosférou to přímá dýchá, od (skvělé!) hudby přes kostýmy až po vizuál. Pravda, příběhově to není nic strhujícího (čekal by však někdo něco jiného?), ale snímku jde spíš o ten příjemný, nostalgický a melancholický pocit, který u něho po celou dobu cítíte. Salvy smíchu se nekonají, ale to už je u posledních Woodyho filmů zvykem, na druhou stranu pár fórů si Allen pro své diváky přece jen připravil (včetně zábavné návštěvy společnice). Ale spíše sem vložil více trefných životních postřehů. Z hereckého hlediska jsem byl spokojený jak s ústředním párem, tak vedlejšími postavami (včetně vypravěče, samozřejmě). A líbil se mi i závěr s jeho výmluvnými pohledy a tou správnou hudbou. Škoda jen, že mi snímek připomněl, jaké mám konkrétně v této dobové kinematografii mezery, na řadu jmen hvězd a názvů filmů jsem se ke své škodě nechytal. Za mě to budou slabší 4*. „Nejdřív vrah a teď ještě křesťan. Co jsem komu udělala?!“

    • 1.1.2017  15:50
    Jason Bourne (2016)
    ****

    Film jsem podobně jako Bourneův odkaz nějaký ten čas odkládal. Ale přece jen, návrat Matta jsem si nemohl nechat ujít! Výsledek? Film dopadl lehce nad moje očekávání. Pominu-li výše zmíněný „nebourneovský“ příspěvek, šlo o nejslabší díl, ale přesto pořád na úrovni. Už úvodní pasáž s demonstrací v Athénách byla opravdu výborná, možná vůbec nejlepší část filmu. Zbytek snímku byl „jen“ nadprůměrný, ale to ho nechci hanit, zkrátka si tvůrci začátkem nastavili laťku až zbytečně vysoko. Na druhou stranu, s přibližujícím závěrem film opravdu gradoval, a i když byly ty akční hrátky se „SWAT autíčkem“ trošičku přepálené, stejně jsem si je užíval. A všechny ty poněkud nezvládnuté scény (nesledovaná spojka, nekrytý východ domu, „nepojištění“ ze střechy, nehlídaný apartmán atd.) do očí vyloženě nebily a film jako celek je dokázal vyvážit. Samotnou kapitolou by mohl být úplný konec, ale…dal se čekat (a já si ho i takhle nějak přál). Jo a s obsazení Alicie jsem spokojen, v té roli se mi zamlouvala. Celkově to bude za slabší 4*.

    • 1.1.2017  15:43
    Teorie tygra (2016)
    ****

    „Tak sem si řek, že je jednou ostříhám pořádně.“ No, indicie tu byly. Ale přece jen…až tak šovinisticky pojaté dílko jsem nečekal. Místy to z filmu „stříkalo“ skoro až zbytečně (vyloženě přehnané mi přišlo „oznámení o stavu plodnosti“ a nesedla mně poněkud „mimózní“ pasáž na policii). Na druhou stranu, snímek to sem tam přežene úmyslně, přece jen jde o nadsázku a demonstraci určitého jevu. Tak či tak, ženskému publiku bych film spíš nedoporučil, leda těm divačkám, které si u něčeho takového dokážou udržet nadhled (ale jak tak vidím, naštěstí i takové se najdou). A o to by mělo jít u něčeho podobného především. Ale ať už se na film budete dívat jakkoliv, tahle hořkosladká tragikomedie o hledání mužské svobody, vyvazování se z konvencí a dusivých svazků s nemálo trefnými a vtipnými hlody (jakože já se u snímku smál docela často a hodně) za to zhlédnutí a slušné 4* rozhodně stojí. „Časem budu do toho hrobu dávat starou pani.“ - „Jo a ona bude překvapená, že je tam sama.“ Výstižný komentář: GilEstel

    • 6.10.2016  20:52

    Bourneův odkaz mi jen ukázal, kolik jsem toho (nejen) z Bourneova ultimáta (po) zapomněl (což je samozřejmě můj problém, ale na druhou stranu mě alespoň „vysvětlovací“ pasáže nestihly začít nudit). Inu, někdy si Bourneovu sérii budu muset „sjet“ pěkně celou. Tak či tak, asi nikoho moc nepřekvapí, že Bourneův odkaz je nejslabším dílem, to se zkrátka dalo čekat. Pozitivní ovšem je, že nezaostává o moc. Člověk se pochopitelně musí smířit s jiným titulním hrdinou, ale právě v případě Crosse, resp. Rennera to (alespoň u mě) nebylo vůbec těžké. Fandit jsem mu začal okamžitě a díky slušně odsýpajícímu ději ruku v ruce s povedenou akcí jsem se bavil po celou dobu. Sice se sem tam našla krapet úsměvnější scéna (sestřelení letadla, nepovolání posil do baráku, závěrečná akrobacie na motorkách), ale zas to nebylo nic tak fatálního. To, co mi na filmu přišlo nejslabší, byla vztahová linie ústředního páru, kdy to při nemálo scénách nepěkně dřelo. Naštěstí ne tak, aby mi to lezlo krkem. Celkově film vidím na slušné 4*.

    • 26.8.2016  22:34

    „Chceš ještě něco říct předtím, než tě shledáme vinným?“ Nejprve zábava, nakonec melancholie. Předně, čekal jsem spíš něco ala Podivné dědictví (hlavně komedie). Tahle „Newmanovka“ je sice také hodně vtipná, ale zároveň je zde místy nemálo cítit drama, a to film krapet ztrácí šťávu. Zábava však povětšinou převládá. Ostatně, jak se také nesmát u světa, kde „slavného“ lupiče nerespektují ani nevěstky, život zachrání a pistoli přinese úplně náhodou ta nejkrásnější „Mexičanka“ (Victoria Principal), postavy vypráví svůj osud do kamery těsně před svou smrtí, psanci se verbují na zástupce zákona, ceny pokut a piva se vypočítávají dle aktuální potřeby, místo psa zde hlídá medvěd, fotografuje se s oběšencem (ale spustit níž, ať se vejde do objektivu!) a cibule se zalévá vařící vodou podávanou přímo do úst? Škoda toho natahovaného závěru. Chápu sice důvod, ale to neznamená, že mi to tak úplně sedlo. Proto hodnotím pouze slušnými 4*. „Jste psanci?“ - „Jsme čestní muži! Jen okolnostmi dohnaní k životu mimo zákon…“

    • 26.8.2016  22:16
    Patrola (2012)
    ****

    Výborný film o životě policajtů v LA. Ústřední dvojice byla maximálně sympatická (ačkoliv divák si moc dobře uvědomuje, že dokonalí rozhodně nejsou…což je ovšem účel a lze jej jen kvitovat) a jejich společné akce, avšak třeba i jen ty dialogy, mě dost bavily. Ty jejich kecy navíc byly vtipné, ale přitom ne mimo, naopak pochopitelné (nejen díky nim film působí dost civilně a na rozdíl od jiných to neužívám jako výtku). Nechybí tu řevnivost mezi kolegy, různé typy zásahů a osobní život, který sice dostává prostor, ale spíš zprostředkovaně, zbytečně se na něj film nezaměřuje. Samotný způsob natočení se mi líbil, i když na druhou stranu, ačkoliv mě to nijak zvlášť nerušilo, na pár místech přítomnost kamer krapet drhla (a paradoxně narušovala tu iluzi autentičnosti). Ne však tak filmová, která spolu se střihem navozovala dojem docela dynamické podívané (při zásazích, pochopitelně). Samotnou kapitolou je pak drtivý konec…a dovětek? Ačkoli je jinak nemám moc v lásce, zde mi sedl, a vlastně jsem za něj vděčný. Dávám silné 4*.

    • 26.8.2016  21:37
    Vysoká zeď (1964)
    ****

    „Datel, slyšíš ho?“ - „Ten je tady pokaždý. Vy ste ho předtím neslyšel?“ - „Až teďka.“ Milé překvapení, u kterého jsem se povětšinu času usmíval. A prožíval ho. To, co divák cítí ze společných chvilek dívky a mladého muže, se těžko přesně popisuje. Člověku to připomene něco z jeho života (pochopitelně ne nutně v této podobě). Blízkost, niternost, nedočkavost, strach, radost, zklamání, platonická láska, vystřízlivění. To všechno se tam v různé míře objevuje. A je úplně jedno, jestli spolu ti dva mluví či (významně) mlčí (ostatně i střih, který divákovi odpírá být s nimi po celou dobu, dělá svoje). Cítíte z toho tu přirozenost. Ale není to jen o těch společných chvilkách, diváka baví i dívčina „cestovní“ rutina, na kterou se už po chvíli začne těšit. Ve filmu tak vidím jediný problém, a to Jitčin věk. Chápu tu potřebu dětství, ale dívka podle mě měla být z jistých důvodů starší. Proto nedávám 5*, přestože jinak jsem velmi spokojený. „Kolena vás taky bolí od páteře?“ - „Kolena ne, mozek.“ - „Mozek nebolí.“ - „Mozek bolí ze všeho nejvíc. Ale to ty ještě nevíš.“

    • 26.8.2016  21:01

    Neříkejte lidem, že mají „teplou“ bundu…zvlášť ne těm, co drží plamenomet…Ale popořádku. Už úvodní „labužnické“ titulky mě patřičně navnadily. A pobavily, ostatně jako celý film. V něm se prakticky pořád něco děje, chvilek oddechu tu vskutku moc není, a zběsilé tempo Hardcore Henryho žene neustále vpřed. To ovšem neznamená, že by se měl divák ztrácet v tom, co se děje. Tedy, jak kdo, já problém neměl, avšak uplakánkům žehrajícím na „třesoucí se“ kameru či „chaotický“ střih můžu jenom doporučit nějaké komorní drama, to třeba budou stíhat...Jinak ale tahle krvavá a brutální jízda plní přání fandům stříleček prakticky na počkání (i když, pokud vám tenhle herní žánr nic neříká, možná se filmu radši vyhněte). A jako bonus zde nechybí spousta trefných detailů („Darth Vader“, „Sedm statečných“, „rohožka“, Sinatra apod.) a humor sám o sobě (např. Jimmyho výstupy). Jistě, filmu se dá lehce vytknout jednoduchost příběhu či hlavní záporák, ale to je asi tak vše (alespoň ode mě), a proto hodnotím silnými 4*. „Henry! Naslouchej svému srdci!“

    • 21.7.2016  21:32

    Má vysoká očekávání nakonec byla z velké části naplněna. Po čistě technické stránce je to paráda, od hudby až po kameru. Atmosférou si mě film získal též (podobně jako trikem s odpálkováním naštvaného souseda). Ale ještě více nadšený jsem byl z hereckých výkonů, nádherně civilních a uvěřitelných. A ano, myslím tím i u mladší generace (kupříkladu na první pohled nevýrazný a tuctový Daniel Kadlec byl podle mě naopak typově obsazený naprosto přesně a provokativní Eliška Křenková byla překvapivě vůbec největší hvězdou filmu). A tak jediné, k čemu bych měl určité výhrady, byl příběh samotný. Věřím, že nemálo diváků psí strasti chytly za srdíčko, mě ovšem dost nudily. Ne že by zvířátka zahrála špatně, ale mě prostě daleko víc zajímalo dění u páníčků doma, zvláště po „odhalení pravdy“. Symbolika je jistě pěkná věc, avšak zase si nemyslím, že by se jí měl děj takřka úplně podřizovat. Jinak ovšem velká spokojenost. S panem režisérem to bylo naše první filmové dostaveníčko, ale pevně věřím, že ne poslední. Tohle skončilo solidními 4*.

    • 13.7.2016  20:14
    Theeb (2014)
    ****

    Na rozdíl od mnohých jiných zde komentujících jsem Theeb neviděl na festivalu. Mou jedinou motivací ke zhlédnutí filmu byla jeho nominace na Oscara, ovšem zároveň byl pro mě tento fakt nemalým strašákem. Nakonec se ukázalo, že vlastně bezdůvodně. Theeb mě, i přes to ne zrovna zběsilé tempo, začal bavit hned od úvodu a ani v průběhu se (alespoň v mém případě) nuda nedostavila. Asi pomohlo, že jsem si nezdravě zvídavého hrdinu ihned oblíbil. Navíc to byl normální malý kluk, takže když přišla chvíle, kdy měl opravdu střílet, zacpával si uši a pušku za sebou jen vláčel (jsem přesvědčený, že v mnoha jiných filmech by jemu podobný hrdina napoprvé pár zloduchů okamžitě sejmul). Jeho překonávání nedůvěry a nevyzpytatelný cíl cesty mě bavil i nadále. Až přišla scéna s „placením“ a já nechápal, proč zrovna potom našel sílu „to“ udělat. Celá tato pasáž mi přišla divná/jetá. Stejně jako „studně“, „postřelený“ či „najednou poslouchající velbloud“. Dospělost? Možná. Má spokojenost tím ovšem byla sražena na celkové slabší 4*.

    • 13.7.2016  20:12
    Carol (2015)
    ****

    Na snímek se mi příjemně dívalo, ostatně vizuál a vůbec technická stránka filmu je zvládnutá s přehledem. I dobovou atmosféru se myslím podařilo do Carol vdechnout. Jen děj mě zrovna nestrhl. Ne že bych se nudil, jen mi zvraty nepřišly dostatečně zdrcující či zajímavé na to, abych je víc prožíval. Čeho jsem se ovšem nedočkal od příběhu, toho se mi dostalo od titulní dvojice. Obě dvě podle mě převedly výborné herecké výkony a pouhými pohledy mi dokázaly přímo zprostředkovávat vzájemné vroucí city jejich postav, a to tak, že jsem jim je fakt věřil. Jen bych před projekcí netipoval, že mě Rooney Mara může emocionálně zaujmout ještě víc než samotná Cate Blanchett. Ta nehrála hůř, to určitě ne, jen mi její „spoluhráčka“ přišla o něco bližší, civilnější (možná k tomu napomohla i postava samotná). A ještě jedna věc ve filmu mě překvapila. Samotný závěr. Osobně bych film ukončil tak o 5 minut dřív, ale ani takto nejsem nějak víc zklamán. Celkově je to tak na hranici 3/4*, k vyšší variantě to vytahují výše zmíněné dámy.

    • 13.7.2016  20:06

    „Četl jste mou knihu?“ – „Je tu těžko k dostání.“ Ač netknut předlohou a nalomen vlažnými recenzemi, na dílo s tak velkým potenciálem jsem se dost těšil. Po zhlédnutí však musím konstatovat, že film je krapet nevyrovnaný, a přesně takový byl i můj divácký dojem. Na jednu stranu mě hodně bavil, často jsem se smál (třeba u debaty o „plemenech“ či i té prvoplánovější parodie Pádu třetí říše), na druhou mi ovšem řada věcí moc vtipná nepřišla (krysí kulky…opravdu?), ale hlavně mi nevoněl znatelný (politicky korektní) přístup tvůrců snímku, který mě s různou intenzitou dráždil po celý film. Což se odráželo i v přelévání žánrů komedie a satiry, kdy jsem si místy docela přál, aby se film nesnažil plavat tak moc po oficiálním proudu (fakt, že šlo o německou produkci, tvůrcům občas viditelně svazoval ruce, netroufli si pak totiž tolik). To jde pocítit nejvíc v závěru, který vyzněl jak na politickou objednávku. Nicméně, na ty slabší 4* jsem si film přece jen ještě užil. „Proč dělat vtipy o cizincích? Když má někdo doma krysy, tak nevolá klauna, ale deratizéra.“

    • 13.7.2016  19:51

    „Proč ten chlap neumřel v zimní přestávce. Takhle přijdu vo podzim!“ Jsem moc rád, že tenhle „fanouškovský“ film vznikl. „Prodloužený“ čas s oblíbenou skvadrou oceňuju. Před zhlédnutím jsem sice měl trochu strach z nastavované kaše a nehodícího se ukotvení, ale zcela zbytečně, tvůrci zajeli do těch správných kolejí a „poetiku“ původního seriálu se jim podařilo zachovat takřka úplně. I když je pravda, že film zhořkl a humoru trochu ubylo, za to je o dost černější (s čímž jsem neměl žádný problém). A to s velkým přispěním hlavní „akvizice“ snímku, tedy excelentního Krobota, kterému byla role ušita přímo na tělo (nedokážu si na jeho místě představit nikoho jiného). Jeho Hnátek je podobný samotnému filmu, tedy stejně zábavný jako tragický (myšleno smutný, kvalitou je na úrovni seriálu). A (znovu) se vydařil i konec, žádné slzavé údolí se (naštěstí) ani trochu nekonalo, naopak pobaví. „Ale…něco mě štve daleko víc.“ – „Co?“ – „Ty mě štveš! Vytváříš tady to…negativní atmosféru!“ – „To snad dělám celej život, ne?“

    • 13.7.2016  19:45

    „Co teď budeme dělat, Franku?“ The Merry Gentleman je takový malý, nenápadný film, ale zároveň jde o velmi sebejistý Keatonův režijní debut. A žánrově to rozhodně není čisté drama. Krom krimi a také nějaké té nesmělé romantiky (navíc s přídechem Vánoc) obsahuje i překvapivě hodně humoru. Nejvíc mě rozesmávaly rozpačité chvilky ústřední dvojice (výborní Michael a Kelly), která neví, o čem spolu má mluvit (vlastně celá pasáž z nemocnice), ale pobavily i situace jako nepovedený seskok, vtip o tučňákovi, potíže se stromkem či jeho pozdější uklizení. A s tím souvisí i rychlé změny nálad (např. zařazení vánoční melodie hned po „odvedené práci“ atd.), kterých je ve snímku požehnaně. Samozřejmě divákovi je jasné, že „idylka“ v tomhle případě nemůže mít dlouhého trvání. Čímž narážím na konec, který bohužel považuju za nejslabší prvek filmu (vyzněl podivně jak z pohledu Franka, tak i detektiva). Nebýt jeho, uvažoval bych i o plném počtu, tahle to bude jen za silné 4*. „Jak to vypadá venku?“ – „Bože, vždyť o počasí jsme se už bavili!“

    • 13.7.2016  19:43
    Rocky II (1979)
    ****

    „Myslíš, že máš poškozenej mozek?“ – „Dyť žádnej nemám.“ Dle zdejších reakcí jsem čekal výrazně slabší odvar jedničky. A ano, dvojka sice předchůdce nepřekonává, ale je jen o něco málo horší, rozhodně to není nic fatálního. Už tu není tak dobře fungující romantika, ale to bych připisoval hlavně tomu, že tentokrát je ve středu zájmu spíš sociální podtext. Teď totiž Rocky nebojuje o přízeň své milé, nýbrž o holé živobytí. A pohled je to dost smutný. Nečekal bych, že ho někdy budu tak moc litovat (vždyť mu s výjimkou Mickeyho vlastně nikdo nedal pořádnou druhou šanci). Čímž se dostávám k postavám. Všechny vedlejší role jsou o něco slabší než v jedničce s jedinou výjimkou a tou je právě stařičký trenér-motivátor, který byl fakt skvělý. Zápas jako takový mi přišel ve dvojce zdařilejší, ovšem jednička zas nabídla lepší závěr. A i dojímavé scény fungují, jak mají (např. Rocky u lůžka). Za celý film se mi tak výrazně nezdála vlastně jen hrdinova reakce na syna. Proto dávám slušné 4*, pořád spokojenost. „Čteš pěkně.“ – „Díky. Ty zas pěkně Ižeš.“ – „Díky.“

    • 13.7.2016  19:41
    Okresní přebor (TV seriál) (2010)
    ****

    „Adolfe, ohrozil si kariéru…hodně z nás!“ Okresnímu přeboru jsem se svého čas obloukem vyhnul, až moc „smrděl hypem“. Teď, po jeho zhlédnutí, se mu musím zpětně omluvit. Opravdu je to vydařená zábava! Počáteční rozjezd ještě trošku dře, ale téměř s každým dalším dílem se kvalita seriálu zvedá. Sice se ani v pozdějších epizodách tvůrci sem tam nevyhnou nějakému tomu slabšímu vtípku, ale podařenější převládají. A hlavně ta pohoda, co z toho sálá. Určitě za to může kvalitní vykreslení života téhle „díry“. Ale především je to o postavách, ke kterým si člověk velmi rychle vytvoří silný vztah, a to ke všem. Od fanatika Jiřiny přes milovníka Adolfa, gamblera Ludvíka, později nastoupivší intelektuálku Ilonu až po epizodní hosty, ze kterých mě nejvíc odrovnal Trojanův Zenkl („No jo no, srdcař.“). A nakonec trochu hořký, ale jinak pěkný závěr. Solidní 4*, přiznávám, že mi budou hlavní hrdinové chybět. „Nikoho z vás samozřejmě ani nenapadne mi pomoct, co, vy kreténi!“ – „Ale jo, mě to napadlo, jenom sem prostě nechtěl Jirko, promiň.“

    • 13.7.2016  19:38
    Gangster Ka (2015)
    ****

    „Co to jako mělo znamenat, tohle? Co to mělo znamenat, ty jo?!“ – „Co? Někdo tě chtěl zabít.“ – „Mě? A proč jako?!“ Mile mě překvapila řemeslná kvalita filmu, od zvuku přes vizuál, velká spokojenost. Bavily mě i (hlavní) postavy, Čermákův Kraviec, ale snad ještě víc Bjelacův Dardan. Po příběhové stránce už to taková bomba nebyla (některé scény působily krapet naivně), ale stále mě film bavil natolik, abych se nezačal ani na chvíli nudit. I když přiznávám, že kvůli neznalosti skutečných kauz jsem se nedokázal do filmu tak dobře ponořit (ok, asi můj problém). Nejhorší mi ovšem přišly dialogy/repliky, které, jak se tak někdy říká, často šustily papírem, ale taky dost záleželo na tom, kým zrovna byly pronášeny (některé postavičky i díky nim působily krapet jako karikatury). Nicméně, spokojenost nakonec převládá a já se revanšuju slabšími, ale přesto ještě 4*. A stejně tak mám zájem zhlédnout i druhý díl, u kterého doufám minimálně v pokračování načatého trendu z jedničky a někde v koutku duše snad i zvýšenou kvalitu.

    • 13.7.2016  19:34

    „To já když si řeknu dost, hotovo! Do vočí! “ – „No, to já si dycky řikám na Silvestra a vydržím to nejdýl do Novýho roku.“ Takřka konstantní deprese, která má sice pár momentů vyvolávající divákův úsměv, ale ten vždy brzy zamrzne. Stejně jako ty záchvěvy naděje, které za chvíli rázně zhasnou. A pak jsou tu ty moc „pěkné“ postavičky, těžko říct na koho je smutnější pohled. Houslový virtuóz, inženýr (který má doma syna, co se potatil), továrník rozprodávající cennosti a holič přiživující se na ostatních. A řada jiných zainteresovaných postav, které vydělávají nebo strádají na jejich závislosti. Film má nemálo silných (např. Smolík a jeho halucinace s Rachmaninovem a večírky minulosti) či jinak význačných scén (Ráž čekající na holiče a odolávající voňavému pokušení). A konec by mohl být i vcelku překvapivý (nebýt nechutného spoileru ve zdejším obsahu). Silné 4*, jakkoliv se na film zrovna moc pěkně nekoukalo. „Neměl bych jít s vámi?“ – „Vy se vo ně bojíte?“ – „No to ne.“ – „No proto, přece se neznáme vod včerejška.“

    • 13.7.2016  19:30
    Sólokapr (2006)
    ****

    „Slyšel jsem, jak se topíš. Tak jsem dopil čaj, dojedl koláčky a hned jsem přišel.“ Tak s Match Pointem to jistě má některé věci společné, ale Sólokapr je hlavně komedie, což dává v celkovém vyznění kapánek něco jiného. Film mě začal moc bavit už na lodi Smrti a hned při první scéně s Woodym jsem zajásal, že svého oblíbence zas po delší době uvidím v jeho osvědčené poloze. A samozřejmě si zase vložil do úst pár parádních hlášek, které v jeho podání zkrátka umí mířit do černého. Ale hlavně se dala brzdy do kupy kouzelně nesourodá dvojice a začalo jejich vyšetřování, které mě bavilo, a zároveň místy napínalo, to když se „otec s dcerou“ pohybovali na tenkém ledě (jinak nepřekvapivě převládala pohodová atmosféra). A závěr se mi svou „poťouchlostí“ moc líbil. Škoda jen nižší koncentrace opravdu kvalitních hlášek a sem tam hluššímu místu, proto „jen“ solidní 4*. „Dal mi kombinaci k sejfu. Ale nemám ponětí k jakému.“ – „Žádný sejf jsem neviděla.“ – „No a dosáhla jsi tam vůbec něčeho, kromě potenciálního otěhotnění?“

    • 13.7.2016  19:28

    „Ty vrtáku! Víš, že má po milování potřebu se mazlit. Nevodbejvej to!“ Od začátku dokonce filmu mě obrovsky bavily Sovákovy vnitřní promluvy. Na každý jeho plk jsem se dychtivě těšil, a co chvíli byl skutečně odměněn povedeným komentářem. Ale je dobře, že film nestaví jenom na vnitřním hlasu hlavního hrdiny. Velmi vtipně a kriticky se totiž také strefuje do všemožných postaviček žijících na místě, které si „geniální zloduch“ vybral ke spáchání svého „mistrovského kousku“. Jenže to by v tom nesměla být ženská, že…a nutno dodat, že mezi postavami Sováka a Dvorské to příjemně jiskří a je příjemné dvojici pozorovat. O to větší překvapení nastalo na konci…ne, to přeháním, na to by hlavní hrdina nesměl až příliš často „vzpomínat“. Přesto ten moralistní závěr film trošku sráží, v mých očích až na solidní 4* (jakože dlouho jsem se bavil na plný počet). „Jak se máš?“ – „No děkuju, dobře. Lidi sou na mě hodný.“ – „Což já nebyl.“ – „Ale ne, ty si nebyl nehodnej.“ – „Tak co sem byl?“ – „Ty si byl jen na ty druhý ještě hodnější.“

    • 13.7.2016  19:23

    „Nebojte se, nevyklubu se Vám z břicha jak ve Vetřelci.“ Film si mě hned od první minuty zcela získal. „Mimozemského“ Keva jsem žral strašným způsobem (asi tak jako on banán se slupkou) a při každé jeho promluvě jsem mu pohledem visel na rtech (kde také jinde, když má skoro pořád na očích brýle, že). Nutno však dodat, že Jeff Bridges mu byl více než důstojným proti/spoluhráčem. Stejně jako herecké výkony mě moc bavila atmosféra snímku a to kouzelné mysteriózno, které si po svoji dlouhou dobu držel. I když zhruba po hodině (se začátkem hypnózy) film nabral jiný směr a začala se tak měnit i jeho atmosféra (nabírající detektivní nádech), bavil mě pořád stejně jako v první polovině. Se závěrečnými titulky už to pak zůstává na samotném divákovi, ke kterému z 2 „vysvětlení“ se přikloní. Problém ovšem je, že obě „cesty“ nabízí své logické trhliny. A to je také jediný důvod proč nakonec hodnotím „jen“ silnými 4*.„Není tvojí prací léčit Howieho, Ernieho, nebo kohokoliv jiného. To je moje práce!“ – „Tak proč jste je nevyléčil?“

    • 13.7.2016  19:19

    „Sotva se Clarence objevila, zašumělo to sborem, jak je krásná…“ Zas jeden z domácích filmů, který se mi dlouho vyhýbal. Jde o komedii/parodii dosti suchou, místy možná až příliš. Nevyvolává totiž salvy smíchu jako spíš trvalý (leč jen) úsměv. Moc příjemně se na film dívá, ale nemůžu si pomoct, z dané látky se prostě dalo vytřískat víc. Tím spíš, když měli tvůrci k ruce tak luxusní herce, a to i ve vedlejších rolích (mými favority byli Lubomír „Lůžko si stelu.“ Kostelka a Jana „Co pak, Allane?“ Nováková). Naštěstí hlášek i všemožných dobrých nápadů je tu i tak slušná řádka. Bohužel ještě něčeho je tu hodně, a to Matušky. Ač jsem se připravil na částečně hudební film, tak ty jeho „šlágry“ se sem vůbec nehodily a děj jen zdržovaly. A proto (i s ohledem na lehkou zmatenost snímku ala liliputův účel apod.) to celkově vidím jen na slabší 4*. „Domníváte se tedy, že se moje choť může bez nebezpečí zúčastnit starodávného obřadu?“ - „Přesně za 8 minut bude v naprostém pořádku. V opačném případě si ovšem poleží 2-3 týdny.“

    • 13.7.2016  19:17

    „V ženskejch se musíš umět vyznat, ale nesmíš je brát vážně. Když deš mezi ženy, vem si s sebou bič!“ Od Helgeho je to teprve můj druhý film, ale časem se chci určitě podívat i na jeho další snímky. První den mého syna je dramatem, místy docela dost tíživým. A nejen díky výbornému projevu herců a myšlenkám, ale také technické stránce filmu. Kamera seká ostré detaily tváří postav jak Baťa cvičky, k tomu opravdu dominantní práce se zvukem (už jen ten úvodní až nepříjemný telefon). Pokud jsem však film označil za drama, nutno dodat, že nejde o nic čistokrevného. Najde se v něm totiž překvapivě i několik situací k zasmání (zpravidla v podobě „rozumbradovských“ hlášek pronášených Pucholtem). No a pak je tu samozřejmě složka filmu, která diváka vybízí k úsměvu poněkud nechtěně…ano, mám na mysli ten mnohými zmiňovaný queer podtext. A pak ten výmluvný konec…Celkově je film velmi působivý a já osobně mu přiklepávám solidní 4*. „Co ty vlastně děláš?“ – „Zatloukám špagety do zdi.“ – „Cože?“ – „Elektroinstalatér, prosím.“

    • 13.7.2016  19:13
    Rocky (1976)
    ****

    „Apollo Creed se utká s Italským hřebcem. To zní jak nějaký velkofilm.“ Tak předně, u mě jako jednoho z nemnoha zcela odpadá nostalgie. K tomu se ještě před projekcí přidal značný despekt z toho až podezřele vysokého hodnocení. No a přesně jak jsem čekal, Rocky…ne, koukal jsem jak sůva z nudlí, film mě hodně mile překvapil! Především by mě nenapadlo, že budu Rockymu tak moc fandit (získal si mě už želvičkami, liška podšitá) a hlavně se bavit. Je to fakt „sympoš“ a snad ani nejde si ho neoblíbit. K čemuž napomohla i fungující (!) romantika. Ty jejich nesmělé, nemotorné chvilky, všechna ta rozpačitá snaha o kontakt korunovaná zvaním do bytu… působilo to na mě mile přirozeně. No a samozřejmě jsem se pak bavil i tím samotným tréninkem a následným zápasem, který kupodivu nebyl tak moc přepálený, jak jsem čekal. A konec? Žádné skřípání zubů se opět překvapivě nekonalo. Hodnotím solidními 4*, minimálně druhý díl dám též. „To je skvělý, Apollo. Je to velmi americký.“ - „Ne, Jergensi. Je to velmi chytrý.“

    • 13.7.2016  19:11

    „Dovolíte, abych vás na něco upozornil?“ – „Na co?“ – „Na sebe.“ Úplný začátek mě zrovna nechytl, nicméně po nějakých 10-15 minutách se to docela solidně rozjelo a dech film začal ztrácet až úplně ke konci. Film stojí jednoznačně na Haasovi (ostatní jen nevýrazně sekundují a v případě „nesmělé“ Mandlové je to spíš tragédie než zábava), hláškách a v neposlední řadě hravosti. Scény jako loterie, svatba, čalouník, plat, či „vousáč“ jsou nápadité. A dokonce i některé prvoplánové vtípky typu karet či koňaku díky Haasovi stejně zafungují a nevyzní trapně, což je docela kumšt. Ani opilecká sekvence není vůbec špatná. Ale jak už jsem naznačil, k závěru filmu dochází šťáva, a to především kvůli přílišnému natahování „omylu“, kdy už má divák skoro potřebu tam naběhnout a objasnit to za postavy. Ale celkově je to solidní zábava, které rád ty slušné 4* přiklepnu. „Počkej, ještě něco. Jo pohřeb mně musíš zařídit! Ve 4 hodiny hraju ještě poker, o půl páté asi začnu tak přibližně umírat, tak řekněme v 5 hodin, aby si pro mě přijeli, ne?“

    • 13.7.2016  19:07

    „Ty ženský sou ale zákeřný!“ Uznávám, že tak dobrou zábavu jsem opravdu nečekal. Začal jsem se „tlemit“ vlastně od první Faunovy promluvy a smích mě neopouštěl ani s přibývajícími časem. Je v něm toho tolik! Vtipných i filozofických replik, které by se daly tesat, Suchařípova brilantního herectví, šílených ženských postav, hrátek s kamerou…a naopak překvapivě minimum nepovedených narážek na muže. Protože jestli točit feministické filmy dělající si srandu z pánů tvorstva (a částečně i jejich „něžných“ protějšků), tak přesně takto! Způsob dostávání „návštěvnic“ z bytu, balení studentky sociologie, „Vivaldiho“ problém, atd.…všechno scény k popukání. Což už se ale bohužel nedá úplně říct o poslední „opilecké“ čtvrthodince, kdy humor postupně vyprchává a dostavuje se nuda. A to je strašná škoda, protože dlouho to bylo na plný počet, takhle „jen“ za silné 4*. „Já tě naučím, jak se rozdělává ohýnek, jak se peče kůžička, jak se ožižlávaj lokýtky, jak se špikuje masíčko, jak se se vycucávaj očička, jak se olizují ouška!“ - „Chtěl jste něco?“

    • 13.7.2016  19:03

    „Same, ze staré známosti?“ - „Jasně. Ze staré známosti.“ Podivná láska v názvu je velmi výstižná. Ostatně, ta má hodně podob…čistá romantika se však v tomto případě (také) koná, snímek jí v sobě má dokonce mnohem víc než film-noiru (toho dostanete vcelku pomálu). Ale to nic nemění na tom, že film rozhodně má svoji poutavou atmosféru, kdy divák s napětím očekává, jak se postavy zachovají. A tím se dostávám k tomu, na čem film stojí. Jediná opravdu nezvládnutá postava je Toni, která se pořád tváří, jak kdyby ji někdo praštil holí a ještě se k tomu skutálela ze schodů…maximálně otravná (což se dá částečně říct i o mladší „verzi“ Marthy, ale u ní to má svůj účel). Naštěstí v případě ostatních je to naprostá paráda. A zdaleka nejen v případě Barbary Stanwyck, kvůli které se mi film dostal do hledáčku, ale hlavně Kirka Douglase (debut? Suverénní nástup na stříbrné plátno!). Zklamalo mě naopak ukončení (svědomí? Ale no tak…). Celkově dávám slušné 4*. „A od nynějška to mezi námi bude jiné. Jako by...se nikdy nic nestalo.“

    • 13.7.2016  18:56
    Proso - opereta DJC (koncert) (2013)
    ****

    Tak předně, je to hlavně koncert (jen proložený přednáškami). A ač mám k nejmenované hře neobyčejný vztah, nevnímal jsem Proso jako „vykrádání“ jejího semináře. Ono to tvrzení, že nenabízí vůbec nic nového, je ostatně liché (šlo o zachování piety ke Smoljakovi). A též jedna věc jsou repliky, druhá způsob jejich podání. Navíc, zde byl nutný záskok, a i přes mnou zafixovaného Smoljaka to Brukner zvládl dobře (stejně tak „dálkař“ Bárta). A já osobně si naopak myslím, že původní hru je dobré znát. Melodie, které zazní v plné délce, jsou totiž na divadle jen naznačené a zde tak slouží asociativně (vzpomínání Kulhánka, vyznání Zeppelina atd.). Tím se dostávám ke koncertu. Stejně jako u hry mám vřelý vztah i k dílu Strausse mladšího, a tak jsem i jeho „uloupené“ kousky ocenil. Proto mě ty hudební pasáže (doplněné dalšími „zloději“) nenudily, naopak jsem si je užíval. Stejně jako Svěráka-hráče. Navíc, nechybělo to hudebně nejlepší na konec (včetně fóru). Pro vše výše zmíněné tak nevidím důvod, proč nedat silné 4*.

1 24 27 28 29 30 31 32 33 46 69 91