Han22

Han22

Martin Halilovič

okres Brno


11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 41 60 80
    • 27.5.2018  09:23
    Viva Zapata! (1952)
    ***

    Viva Zapata je zajímavý pohled na mexickou revoluční historii, která vypadá skoro jako česká politická scéna. Také tady přichází stále noví a noví vůdci, ale pro obyčejný lid se nic nemění. A tak právo drobných rolníků, vykořisťovaných bohatými velkostatkáři vyráží znovu a znovu bránit pologramotný rolnický vůdce Zapata, který je trnem v oku všem vládcům - ať už diktátora Diaze, naivního a neschopného idealisty Madery či revolučního generála Huerty. Jako učebnice historie zajímavé, neměl jsem problém Brandovi věřit mexického revolucionáře. Ale bohužel jinak docela nudné, zkratkovité a plné teatrálního přehrávání. Navíc Kazan nezvládá bitevní scény, které jsou natáčeny tak nějak mimoděk a chaoticky. Takže za 3*.

    • 22.5.2018  23:15
    Ivanhoe (1952)
    ****

    Konečně jsem shlédl nějakou adaptaci Ivanhoa a první překvapení nedalo dlouho čekat. Ivanhoe je zasažen téhož rámce, jako známý příběh o Robinu Hoodovi, tedy král Richard Lví srdce je držen ve vězení v Rakousku a princ Jan zatím krutě vládne. Robin Hood je zde dokonce pod jménem Locksley jednou z vedlejších, ale důležitých postav. Celý příběh jde ale mnohem do větší šířky, nabízí realitu kde Normani a Sasové se nenávidí, čarodějnické procesy jsou způsobem jak se zbavit nepřátel, Židi tuší že nenajdou zastání u nikoho a rytíři ač na různých stranách mají svoji čest. Také nabízí nějakou tu nenaplněnou lásku a kupodivu i výborné bojové scény. Rytířský turnaj je parádní, závěrečný souboj plný brutálních ran do štítů vypadá pekelně reálně a pak je tu útok na hrad. Ač mám pocit, že místo šípů házel štáb klacíky, místo kamenů jsou polystyreny a meče jsou z plastu, přesto má scéna útoku lučištníků na hrad neskutečný drajv. Velice příjemné překvapení, které se sice neblíží velkoleposti Quo Vadis, ale kouká se na to velmi dobře.

    • 20.5.2018  15:41

    Další variace na Robina Hooda, pro mě naprosto neznámá s neznámými herci, zato od Disneyho. V jeho podání je příběh tradičně pojatý, ale velice odlehčený, zbojníci vítězí vtipem a čtveráctvím, příběhem doprovází veselý bard, nepadne zde ani kapka krve a ani zlo se nedočká trestu. Výprava a kostýmy jsou tak akorát, není to napínavé ani nějak moc akční, ale pohodově se to sleduje a uteče to rychle jako voda, takže dávám za 3*.

    • 20.5.2018  10:58

    Do Not Forsake Me Oh My Darling... První opravdu legendární western, který zná a viděl skoro každý. I já si ho nenechal ujít v televizi někde kolem roku 2000. A tak jsem znovu zkouknul příběh posledního poctivého šerifa, který čeká na polední vlak s gaunerem, co se mu chce pomstít. Při shánění pomoci naráží ne nejrůznější formy zbabělosti, vychytralosti, "dobře" míněných rad i nepokrytému fandění soupeřům. Ani vlastní žena, zapřísáhlá odpůrkyně násilí ho nechápe. A tak šerifa čeká beznadějný boj s přesilou 4 chlapů a nikdo mu nepomůže. Je to sice dost pomalé a od začátku do konce jasné, ale přesto skvělé. Reálný čas, drsňácký Cooper, jemná psychologie, prostřihy na hodiny či koleje a především nesmrtelná titulní skladba High Noon. Western roku 1952.

    • 14.5.2018  23:44
    Vysoké nebe (1952)
    ****

    Moc příjemný western. Divoký západ je tu hodně podobný světu Karla Maye, je plný divočiny, trapperů, lovců kožešin, volně žijících indiánů i zákeřných podnikavců. Nechybí dvojice "pokrevních bratrů", krásná indiánka, potrhlá komediální postavička a zkušený zálesák jak kdyby Samu Hawkinsovi z oka vypadl. Navíc celý rámec výpravy na lodi připoměl naši Cestu do pravěku včetně voiceoveru vypravěče. Nemá to nijak strhující tempo, ale jsou tu dobré postavy a a moc dobře se na tento zálesácký western kouká.

    • 13.5.2018  18:50

    Netradiční western, který místo na rozpálenou prérii či westernové městečko sází spíše na divočinu, lesy a noční záběry. A tak se závěrečný fight odehrává místo v uličce uprostřed rozbouřené řeky. A také ukazuje jednu krásnou lidskou vlastnost - chamtivost, díky které se z počestného obchodníka stává vůdce grázlů a z relativně slušného chlápka bezcitný zabiják. Přes spoustu přestřelek je to ale takové celé průměrné - málo napětí, nepříliš zajímavý příběh a především nezajímavé postavy v čele se Stewartem, kterému prostě westernové hrdiny nevěřím.

    • 7.5.2018  08:35
    The Outer Limits (TV seriál) (1963)
    ***

    Nasledováno 49 dílů. Krajní Meze byly v dětství a mládí mým nejoblíbenějším sci-fi seriálem. Jeho předchůdce jsem s vypětím všech sil a dlouhými pauzami nasledoval nakonec taky. Co se změnilo a co zůstalo? Zůstaly především dobré sci-fi příběhy, ale zdaleka ne tak propracované jak v novém seriálu. Je to zhruba půl na půl - instatní klasiky jako Demon With Glass Hand nebo Inheritors se střídají s pitomostma typu "monstrum týdne" kde na lidstvo útočí například i oživlé kameny, kytky nebo tráva. Bohužel zpracování je dnes už opravdu hrůzostrašné a to říkám jako člověk, který má nasledováno spoustu filmů z té doby i mnohem starších. Celé je to černobílé, vyprávění je pomalé, většina žen naprosto hystericky přehrává. A především efekty jsou otřesné, což je problém. Většina dílů je postavena na nějakém monstru a pokud to monstrum vypadá jako z dílny Eda Wooda, tak se to nedá brát vážně. O tři roky novější Star Trek je aspoň barevný a ty efekty jsou laciné, ale tvořené s láskou. Zkrátka a dobře, tohle je jen pro opravdové nadšence, které seriál odmění zhruba dvacítkou výborných dílů a hrůzostrašným zpracováním.

    • 23.4.2018  19:24

    Tuhle oskarovku jsem kdysi chytil ve vysílání na ČT1 a příliš mě nezaujala, popravdě jsem si nevzpoměl na jedinou scénu. Není divu, veskrze primitivní romanťárna, kde skoro 40letý malíř svádí 20letou prodavačku mě nijak nechytla ani teď. Velice řídká zápletka je zahuštěna pouze tím, že ona chodí s hrdinovým kamarádem a on má bohatou ctitelku. Ano Kelly je vynikající tanečník a sympaťák, ale Caronová moc krásy se svým předkusem nepobrala a navíc mi tu chybí jakýkoliv výraznější hit. Proč tedy nakonec 4*? Inu kouzlo Paříže se tvůrcům podařilo vytvořit dokonale a z filmu přes všechny výtky číší úžasná pozitivní nálada. A především závěrečná baletní sekvence s Gershwinovým "Američanem v Paříži" je dechberoucí, fantastická, úžasná a to říkám jako člověk, kterého by na balet nedostali ani párem koní. Takže ty 4* s odřenýma ušima ano, ale v konkurenci mnohem lepších filmů si myslím že Oscar za nejlepší film byl naprosto nezasloužený.

    • 22.4.2018  23:22

    Pobřežní hlídka byl pro mě kult A ač jsem ji po 7 nakoukaných sériích dal jen objektivní tři hvězdy, v srdci je to stále kult. A remake? Inu Kometa vyhrála titul, měl jsem trošku popitu a při pokračování v pití jsme si pustili s bráchou remake kultu našeho dětství. Chyba. Co udělali tvůrci s postavama je na přesdržku (Thorpe, Garner), o pár levelů ošklivější (Summer, C.J.), zbytečnější (Stephanie), dementnější (Matt) a ani Rock, kterého mám celkem rád prostě není plavčík, natož Mitch. Celý příběh s odhalováním drog je slabý, není napínavý a je veskrze debilní. A pak je tu humor... fekální, dementní, stupidní, zaměřený převážně na genitálie. Jasně párkrát jsem se zasmál, ale většinou následoval útrpný výraz jak kdybych seděl v hospodě a kamarád vyprávěl naprosto stupidní, trapnou a nevtipnou historku. Nejlepší byly titulky s nepodařenýma scénama a camea Hasselhoffa a Pamely. Jinak veliká bída.

    • 22.4.2018  16:50
    Quo Vadis (1951)
    *****

    Tohle bylo opravdu velkolepé. Nikoliv Samson a Dalila, ale Quo Vadis byl první opravdový historický velkofilm se vším všudy. Ať už výpravou, postavami, emocemi nebo celým příběhem. Ocitáme se v Římě někde kolem roku 60, za vlády šíleného císaře Nera, za dob kdy křesťané byli jen taková malá tajně scházející se sekta a kdy svatý Petr byl jen apoštol a pamětník Ježíše. Nero sužuje lid svým šílenstvím a jeho vrcholný kousek zapálení Říma chce svést na křesťany. Uprostřed všeho se sejde nepravděpodobný pár - hrdý římský velitel Marcus Vicinus a zapálená křesťanka Lygia, kterým budete do konce držet palce. A stejně tak skvělé jsou i ostatní postavy, především rozpolcený rádce Petronius, milenka Poapea, obr Urus, majestátní Petr a pološílený, polodementní Nero ve skvělém podání mladého Ustinova. To vše v parádní výpravě, kde jsem neměl problém věřit, že jsem v Římě, cetru veškeré civilizace. Nádherná architektura, davové scény vrcholící požárem Říma či majestátním Koloseem. Finální hodinu s křesťany pochodující s písní na rtech proti lvům jsem skoro obrečel a říkal si, že to takhle nemůže skončit. Úžasná záležitost a už se moc těším na další "sandálovky".

    • 16.4.2018  23:02

    Tenhle film měla moc ráda moje mamka a bohužel se nedožila toho, že bych se na něj podíval. Takže jsem k němu přistupoval s mírnou shovívavostí, ale vlastně nebylo proč. Někde v Africe roku 1914 přichází útok Němců a po něm nastupují na starou otřískanou kocábku jménem Africká královna dva spolucestující. Mírně obhroublý kapitán Allnutt a mírně staropanenská učitelka Rose. Ale nejsou zas tak rozdílní jako například postavy v Dolech krále Šalamouna a přerod jejich vztahu od hádek, respektu až k romantice je nádherný a přitom uvěřitelný. Rozpaky po prvním polibku či pocit, že celý svět vypadá krásnější s čerstvě objevenou láskou jsou hodně ze života. Navíc Bogart i Hepburnová jsou prostě a jednoduše perfektní herci. A kromě romantiky je to samozřejmě dobrodružství s perfektní výpravou plnou africké flóry a fauny. Cílem je proplout nesplavitelnou řeku a odpálit německou hlídkovou loď a po cestě číhají bažiny, komáři, peřeje či nepřátelská pevnost. A ještě návdavkem je to vtipné, například když Hepburnová s grácií vylévá Bogartovi gin druhý den poté, co se strašně ožere. Zkrátka nemám problém dát opět 5*.

    • 16.4.2018  08:26

    Neskutečně slavný film a taky neskutečné psycho. Elia Kazan šel na dřeň tak moc, jak mu to rok vzniku 1951 dovolil. A tak dobu, kterou charakterizuje elegance, pánové v oblecích a dámy v róbách najednou střídá jiná realita. Odporné ghetto s pavlačákem ala brněnský Bronx, chlapi jsou uřvaný, umaštěný hovada, ženský strhaný pipky od plotny. Stejný pár jsou i domácí puťka Stella a její násilnický, špinavý, křičící Stanley, který má dvě plus. Zaprvé má selský rozum a zadruhé neskutečné charisma. Marlon Brando si nemohl vybrat lepší roli pro start, protože tím rozbil veškeré pojetí 30-40. let jak má vypadat mužský hrdina a zároveň vytvořil roli takového hovada, ze kterého Vám bude zle. A do toho přijíždí Stellina sestra Blanche, polobláznivá, citlivá stárnoucí žena s temnou minulostí. Žena která spřádá síť lží a která není tak čistá jak se zdá. Vivian Leighová ji navíc neskutečně teatrálně přehrává a přidává pocit, že je Blanche prostě na ranu. Čtvrtým do party je pak Mitchel, Blanchin ctitel. Samozřejmě přijdou konflikty a nebylo mi z nich dobře. Blanche byla sice "ezopiča" ale takový konec si rozhodně nezasloužila. Nicméně přes pocit hnusu ze všech hlavních postav (Stella a její poddajnost, Mitchell a jeho oddanost matce) je to skvostně natočený film a nemůžu dát jinak než 5*

    • 15.4.2018  23:20

    Trojka už je takové trošku vaření z vody. Není tu žádný pořádný příběh ani záporák. Kouzelná deska, která figuríny oživuje rezaví a tak je potřeba se vypravit do Londýna a najít řešení. A v Londýně toho zas tak moc není. Triceratops, náznak gay romance mezi římanem a kovbojem, ohyzdná hlídačka a fantastický Lancelot. A to je vše. Samozřejmě vtípky fungují na 100%, Ben Stiller to zvládá vše s grácií, ale pocit velkoleposti se nedostavil a toho sentimentu a rodinných hodnot na konci bylo trošku moc.

    • 15.4.2018  20:39

    Větší, lepší, zábavnější, velkolepější. Ubylo rodinných hodnot a od začátku je to o zábavě s novými figurínami. Je tu sice nějaké to morální ponaučení - přestaň podnikat a buď šťastný jako noční hlídač (he?), ale jinak je to zábava. Hrdinové se stěhují do Washingtonu, kde je čekají nové zvířátka (chobotnice), postavy (Al Capone, Ivan Hrozný, Napoleon, Custer), láska (Amélie Erhartová), záporák (nějaký egyptský faraon) i pár nových nápadů (oživlé sochy, oživlé obrazy, moderní umění). Nechybí staří známí včetně kovboje a římana, opičák na fackování získal posilu a nechybí ani pár velkolepých scén a bitek. A za mě opět spokojenost s vtipnou a pohodovou komedií.

    • 15.4.2018  08:53

    Tyhle melodramata nikdy nebudou můj šálek čaje. Znáte to, ženy jsou plné emocí, muži skrývají děsivá tajemství, každá druhá věta je tak osudová, jakoby měl skončit svět. A tak tu máme chudého mladíka, který začne randit se stejně chudou dívkou. Pak však potkává bohatší, krásnější a mladší dívku a poznává tu pravou lásku. Jenže co s tou první? Samozřejmě idální by bylo se rozejít, ještě ideálnější táhnout to s oběma, ale protože jsme v melodramatu, tak přichází výlet na osamělé jezero a myšlenky na vraždu. Ne nebylo to špatné, druhá půlka s pátráním a soudem má celkem drajv, Clift, Taylorová i Wintersová hrají docela slušně, ale prostě mě to úplně nesedlo. A co se stalo na loďce se stejně úplně nedovíme.

    • 14.4.2018  22:11
    Noc v muzeu (2006)
    ****

    Výborná blbinka, která mě dosud unikala. Čekal jsem od toho nějaké velkolepé dobrodružství a ona je to spíše rodinná komedie při které jsem si dost často vzpomínal na Jumanji. Ben Stiller nastupuje jako noční hlídač v muzeu, kde vypadá jako největší problém trojice přestárlých hlídačů a napruděný šéf. Jenže v noci vše ožívá a je to parádní jízda. Miniaturní Římani a kovbojové, kteří vedou válku, pralidi, indiánka, spousta zvířat od přítulného T-Rexe až po zákeřnou opičku a Ted Roosevelt jako morální ikona (nepoznatelný Robin Williams). Hrdinu čeká spoustu práce, aby tohle všechno zvládl a film osciluje mezi rodinnou dojemnou zábavou a občas šílenými honičkami a gagy.

    • 10.4.2018  22:41

    Tyhlety filmy s nostalgií a se vzpomínkami skoro 20 let starými jsou oříškem. Air Force One jsem žral v osmnácti a pak ještě párkrát v dobách, kdy jsem si to z Novy nahrával na video, jenže čas plyne a vkus se mění. Naštěstí tohle i přes mizerné hodnocení na ČSFD stále funguje, stejně jako většina áčkových klonů Smrtonosné pasti. Tahle se odehrává v letadle, v roli osamělého hrdiny je samotný prezident v tradičním podání Harrisona Forda, v roli psychopata rovněž tradiční Gary Oldman. Co dostaneme? Trošku psychologického teroru, politikaření v zákulisí, spoustu mrtvých, boj o život, pár pěkných přestřelek a výbuchů, likvidací padoucha s drsňáckou hláškou a katastrofické finále s příměsí sci-fi (sešup na laně) a mizerného CGI (havárie letadla). Zkrátka koktejl, díky kterým se Air Force One řadí mezi to nejlepší z nadupaného akčního roku 1997 (mj. Con Air, Tváří v tvář, Zítřek nikdy neumírá, Nebezpečná rychlost 2, Peacemaker...).

    • 10.4.2018  08:52

    Joj to byl film. Něco tak cynického ve víceméně optimistických 50. letech jsem fakt nečekal. Hlavním hrdinou je novinář, či spíše hyena první třídy Tatum v geniálním podání Kirka Douglase. Ze všech větších novin ho vyhodili a tak v malém zapadákově marně hledá příběh, který ho vrátí do první ligy. A nachází jej v podobě Lea Minosy, zavaleném v šachtě. Poučen z pravidel že jednotlivec dojme více než skupina, že špatná zpráva je jediná zajímavá zpráva a že čím déle to bude trvat tím líp rozpoutá nevídaný cirkus. Ze všech stran se sjíždí lidi, postaví se kolotoče, prodávají se buřty a pivo a Leovi skládají i písničku. A zatímco si Tatum hraje na jeho kamaráda, schválně s pomocí zkorumpovaného šerifa a vyděšeného stavitele zvolí delší cestu k záchraně. Kromě toho že je to napínavé drama je to i cynický pohled na lidi. Šerif který Tatuma nesnáší s ním ochotně spolupracuje kvůli znovuzvolení. A pro Leovu manželku je celá událost jen příležitostí jak vydělat a dostat se ze zaplivané díry Albequerqe i od opovrhovaného manžela. Wilder schválně nedává moc prostoru těm hodným postavám, aby cynismus těch mizerů vyplynul na povrch a místo shromáždění lidí, kteří věří v záchranu života to celé připomíná nějaký festival s muzikou, zábavou a chlastem. SPOILER Může takový film skončit dobře? Těžko, takže pokud to nebudete čekat, nebude ani moc zklamaní.

    • 9.4.2018  20:48

    Hornblowera jako seriál jsem nikdy neviděl, takže nemám s čím srovnávat. Film samotný je samozřejmě krásně vybarvený, plný pestrobarevných kostýmů a celkem dobře se na něj kouká. Pastvou pro oči jsou hlavně lodní souboje, kde děla cupují lodě na cimprcampr, všude lítají a padají trosky a občas se nějaký ten modýlek, pardoň loď i potopí či vybuchne. Zbytek je takový klasický dobrodružňák, který ničím neurazí, ale ani příliš nezaujme. Kromě ultra ušlechtilého Hornblowera v podání vždy přesného Pecka už tu nejsou žádné zajímavé postavy ani nijak zajímavý příběh. Je to spíše sled různých dobrodružství - jihoamerický diktátor a boj s ním, dvoření se lady, přepadení francouzů, útěk z Francie. Jako pospojované díly seriálu bez silnějšího pojiva. Ale jak říkám, koukalo se na to dobře.

    • 8.4.2018  22:43
    Inferno (2016)
    ****

    Navzdory všem komentům tady jsem si film užil. Je to opět klasická velkolepá podívaná podle klasického thrilerového mustru. Hlavní hrdina si nic nepamatuje, jdou po něm dvě všemocné organizace, v hlavě má velice psycho vize pekla a jediný na koho se může spolehnout je mladá doktorka z pohotovosti. A tak se luští stopy, které se tentokrát motají hlavně kolem Danta a jeho devíti kruhů pekla, utíká se, střídají se exotické lokace i památky a občas někdo hodně brutálně zařve, většinou hnusným pádem z výšky. Je to takový thriler typu "všichni po mě jdou a já nevím proč", který funguje a vždy fungovat bude, navíc se smrští brutálních zvratů, kde se z padouchů stávají skoro klaďáci a z klaďáků ty největší svině. A Tom Hanks, který tu mu 60 to naprosto v pohodě stíhá jak herecky, tak akčně, škoda že kromě něho tu nikdo známý a zajímavý nehraje.

    • 8.4.2018  19:47

    Nečekal jsem, že američani natočí 6 let po válce víceméně oslavný film o německém maršálovi. Liška pouště je pojata víceméně dokumentárně a ukazuje Rommela při bojích v Africe, jako hlas rozumu proti Hitlerově fanatismu při bojích v Evropě, jeho váhání při účasti na spiknutí proti němu i jeho konec. Líčí ho jako čestného muže, který se zkrátka ocitl na špatné straně fronty. Bohužel bez většího vzruchu či dramatu a nepomůžou ani ukázky afrických bojů či invaze na Omaha Beach, které jsou čistě dokumentárním sestřihem. Je to "jen" slušný životopisný film, nic více, ale ani nic míň. Válečný film roku 1951.

    • 8.4.2018  17:00

    Roztomilá a typicky britská kriminálka s komediální lehkostí. Bankovní úředník, který léta dohlíží na převoz zlatých cihel se rozhodne náklad milionu liber ukrást, za pomocí kamaráda roztavit na zlaté eifelovky a dostat ze země. Zatímco američani by z toho v té době udělali osudový noir s nějakou femme fatale a spoustou zrad, britové natočili rozšafný film, kde se dočkáme originálního výběru členů gangu, snahy dostat eifelovku od malé holčičky či boje s byrokracií v přístavu. I ten víceméně špatný konec je pojat tak, že to vyvolá spíše úsměv na tváři než naštvání. Naopak scéna na točitém schodišti Eifelovky je docela psycho. Celku pomáhá prastarý dabing z roku 1957, kde Guinesse dabuje Oldřich Nový a člověk má pocit že kouká na nějakou taškařici z filmů pro pamětníky. Milý film a 4*. PS: Audrey Hepburn bych nepoznal.

    • 7.4.2018  17:08

    Další starý animák za mnou a celkem by mě zajímalo co u Disneyho v roce 1951 hulili za svinstvo. Nebo možná co hulil Lewis Caroll, těžko říct. Každopádně celý film je ve stylu že Alenka jde krajinou nekonečných nesmyslů a potká něco divného a následně se baví o blbostech, nebo zpívají většinou nezajímavé písničky. Dá se říct, že ke konci jsem si na tu eskalaci šílenství zvykl, dostavily se i nějaké slušné nápady či napětí (závěrečný střet se srdcovou královnou). A nakreslené je to všechno samozřejmě úžasně. Nicméně narozdíl od některých klasických disneyovek je tohle opravdu jen sled scének a písniček, nic víc.

    • 7.4.2018  11:17
    Vše o Evě (1950)
    ****

    A další dosud neviděná oskarovka za mnou. Je zvláštní, jak v Hollywoodu roku 1950 vznikly dva námětově podobné filmy - o stárnoucí herečce a snaze udržet se na výsluní. Narozdíl od Sunset Blvd. se ale Vše o Evě soustředí na divadelní divy a vypráví o dvojici hrdinek. V středu dění je Margo (fantastická Bette Davis), stále ještě superhvězda, která ale cítí že ji pomalu ujíždí vlak. A tak pochybuje, žárlí, je majetnická, hysterická, občas plná cynismu a na ranu a přesto v jádru slušná ženská. Druhou postavou je titulní Eva (rovněž skvělá Anne Baxter), mladá náhradnice, nesmírně skromná, podceňující se, plná obdivu k Margo i lidem kolem. Tedy aspoň na povrch, protože pod tím vším je bezcitná, chladnokrevná manipulátorka. Mankiewicz bohužel nebyl Wilder a tak jeho film je spíše divadlem na plátně, plný teatrálnosti, dlouhých statických dialogů v očividně kulisovém prostředí. A občas to zkrátka nudí. SPOILER - Nicméně závěr s odhalením kdo Eva skutečně je, následný hereckým výkonem na přebírání cen a finální příchod ještě mladší konkurence je takový, že jsem přemýšlel nad 5*. Jenže podobný Sunset Blvd. je zkrátka lepší a Oskara si zasloužil spíše on. PS: Marylin Monroe jsem si musel najít zpětně, za mlada to byla fakt kočka ale k nepoznání.

    • 7.4.2018  00:19
    Mys hrůzy (1991)
    ****

    Viděno po x letech a hodnocení neměním. Je to v podstatě klasický thriler psychopat vs. rodina, kterých se v první půlce 90. let vyrojila tuna a originalitou nepřekypuje ani scénář. Jenže tomu obsazení nejde odolat. Klaďák v podání Nolteho je obyčejný trošku zbabělý, trošku nevěrný právník, který je zvyklý řešit situace penězmi, právnickými triky a až ve finále se mění na bojovníka. Neskutečný hubený a zároveň vymakaný De Niro je naprosto úžasně ďábelský záporák, který nepostrádá potřebné charisma i zvířecí přitažlivost pro opačné pohlaví. A zatímco Jessica Lange je spíše do počtu, Juliette Lewisová je naprosto úžasná. Nehezká a přesto úžasná puberťačka, které je stydlivá i sexuálně se probouzející. Scéna svádění v divadle nemá chybu! K tomu Scorcese přihodí občas umělecký záběr a na konec parádní finále v bouřícím moři a vychází z toho parádní thriler.

    • 3.4.2018  23:54
    Sunset Blvd. (1950)
    *****

    Hodnocení na ČSFD výjimečně nelhalo a já se dočkal fantastického filmu. Zestárlá a zapomenutá Norma Desmondová přežívá v luxusním sídle jako relikvie zapomenutého němého Hollywoodu, plného hvězd, kterým zvukový film zničil kariéru. Osud k ní přivede relativně mladého, průměrného a chudého scénáristu Gillise a Norma se vzepne a začne doufat - nejen v lásku mnohem mladšího muže, kterého drží ve zlaté kleci, ale i ve svůj návrat k hvězdné slávě. Nevyrovnaná herečka, nesmířená se svým stářím i ústupem ze slávy je naprosto strhujícím výkonem Glorie Swansonové. A při čtení její biografie mě napadlo, jestli to není vlastně autobiografický film. A v Sunset Blvd. je toho mnohem více - výborný Holden jako Gillis, který se cítí ve zlaté kleci, citově vydírající Norma ho spíše odpuzuje, ale nedokáže ji opustit ani přinutit čelit realitě. Mladá scénáristka, které Gillis málem rozvrátí fungující vztah. A překvapivá postava komorníka Maxe, která je nejspíše rovněž alter egem Ericha von Stroheima. Krásná hudba, náhled do psaní scénářů, filmové režie 50. let i toho jak fungují producenti (stále stejně). Noirové vyprávění. Zajímavé cameo role. A především úžasně vygradované dvojité finále spolu se zajímavým odhalením, kdo je vlastně vypravěč. Zkrátka opravdový majstrštyk a nechápu že Gloria Swanson nedostala Oskara.

    • 3.4.2018  18:54
    Popelka (1950)
    *****

    Každá stará disneyovka je při procházení oldies filmů tak trochu svátkem. A Popelka naštěstí plní vše co jsem čekal. Pěkné písničky, nádherná kresba a klasické podání klasického příběhu. Nechybí krásná hodná Popelka, víla kmotřička, krásný princ, zlotřilá macecha a dvojice hloupých a ošklivých sester ani závěrečné zkoušení střevíčku (trošku zdramatizované). A co je tu navíc? Především geniální myši, které Popelce pomáhají a ještě geniálnější zákeřná kočka jménem Lucifer, přičemž jejich honičky si kradou skoro celý film a dočkají se i vlastního finále. Trošku jen zamrzí že zlo (macecha a dvě sestry) není na konci potrestané. Ale hlavně že je tam "a žili spolu šťastně až do smrti".

    • 2.4.2018  10:44

    Konec 19.století. Anglická panička si najme zkušeného lovce, aby ji dovedl do neprobádaných končin Afriky při pátrání po manželovi a legendární diamantových dolech krále Šalamouna. A tak putují a putují, potkávají spoustu zajímavých zvířat a občas nějaké ty domorodce a já u toho několikrát usnul. Problém je, že je to absolutně nudný dobrodružňák bez tempa, který působí spíše jako přírodopisný dokument. Je obdivuhodné kolik zvířat do toho dokumentu tvůrci dostali, ale proto nekoukám na filmy. Navíc v hlavních rolích je naprosto nijaká Deborah Kerrová a namistrovaný panák Stewart Granger, který mi kdysi byl silně nesympatický i Mayovkách. 2* za tu kameru a spoustu zajímavých a dnes už nejspíše skoro vyhynulých zvířat. PS: Hugo Haas tu má štěk nehodný zmínky ani jeho talentu.

    • 31.3.2018  23:41
    Tvář vody (2017)
    ***

    Horor který získal Oskara? Paráda říkal jsem si, jenže on to není horor. A získat Oskara znamená dnes natočit co největší podivnost a nahnat co nejvíce politicko-korektních bodů za co nejvíce odlišností. A tak se z Netvora z černé laguny, průměrného leč přece jen tradičního hororu stala umělecká verze Starmana/Zachraňte Willyho. Základ je prostý - uklízečka se sblíží s monstrem v tajné laboratoři, kde pracuje a chce mu pomoc utéct. A na to del Toro nabaluje jak pejsek s kočičkou. Některé věci jsou úžasné - pár snových scén, nadpozemská hudba podpořená starými šlágry, většina hereckých výkonů. Některé jsou úletem moderní době, takže v 50/60. letech tu máme stárnoucího grafika který je gay, tlustou černošskou uklízečku, ruské špiony, hrdinka je němá. Některé věci jsou hodně WTF, to když se oběd v restauraci změní v broadwayskou muzikálovou scénu jak z 30. let. A pak jsou tu nechutnosti a úlety. Psychopatický záporák s přišitými a uhnívajícími prsty, prostřelení huby, ošklivá hrdinka s kupodivu ne tak ošklivým tělem, která se v úvodní scéně svlékne a ve vaně začne masturbovat. Největší šok ale přijde, kdy se se sblížení stane zoofilní romance ve které nechybí ani pokusy o sex. V tu chvíli si začnete říkat, jestli jste místo sledování filmu nezůstali na nějaké stránce s japonským anime pornem. Takže jako lehce nezávislá, ujetá artová záležitost ok... ale tohle má být nejlepší film roku 2017? Akadamici se fakt zbláznili a já se radši vrátím ke sledování starých filmů, kde oskar za nejlepší film znamena když už ne výborný, tak aspoň důležitý film.

    • 28.3.2018  00:03

    Nebylo to tak špatné jako podle ČSFD vypadá, ale to už jsem zvyklý že se s hodnocením tady občas neshodnu. Zkrátka námořní pěchota vyráží dobýt nějakou díru ve válce s Japonskem. Režisér nastřelí zhruba tucet posta a já oceňuji, že se je snaží představit ve flashbacích. První půlka, která se snaží o velkolepou invazi je docela slabá, protože tu velkolepost kazí přehršel dokumentárních záběrů a nic moc davové scény. V druhé půlce kdy máme malou jednotku, která se snaží vypátrat odpaliště raket už je to jiné kafe. Charaktery se projevují, občas někdo umře, celá jednotka čelá neustálému bombardování i úvahám o nesmyslnosti toho všeho umírání, objevuje se i pohled na druhou japonskou stranu. Je to trošku ve stylu staršího kousku Na západní frontě klidu, samozřejmě propagace US army na konci vítězí, ale přinejmenším ta druhá půlka je výborná. Herecky mě zaujal hlavně Widmark, většinou hrající záporáky, tady ve skvělé roli profesora, který se stává unaveným velitelem a hroutí se ze smrti svých nejbližších. Válečný film roku 1950.

<< předchozí 1 2 3 4 21 41 60 80
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace