Han22

Han22

Martin Halilovič

okres Brno


9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 20 39 58 77
    • 21.2.2018  22:10

    Další oskarovka a nesmírně těžký film na hodnocení, zvláště pro mě. Novinář se pokouší psát sérií článků o antisemetismu. Aby zjistil, jaké to je, rozhodne se vydávat za Žida a sledovat reakce. Jsme bohužel ve 40. letech, takže se většinu filmu nedočkáme žádné dřeně, ale spíše klouzání po povrchu a většina filmu je spíše romancí. Romancí mezi vdovcem s malým synkem který zapoměl na lásku a ženou, které už jedno manželství nevyšlo. Na dřeň to jde až ve finále, kdy se naplno projeví rozdíly - Peckův hrdina se stává idealistou, který věří, že proti antisemtismu se musí postavit a bojovat, jeho přítelkyně je konformistka, která sice znechuceně odvrací tvář, ale nic neudělá. Jejich vztah se málem rozpadne, což by ve 40. letech neprošlo, takže vše končí happyendem. Peck hraje fantasticky, stejně skvělá je i jeho partnerka Dorothy McGuire a také další ženské postavy. V jedné chvíli řekne Cathy - co je špatného na tom být pyšný, že jsem křeštanka a ne židovka. A to je přesně ono. Špatného na tom není nic. Člověk by měl být hrdý na to kým je a nemuset se ohlížet na to, koho tím urazí. Bohužel podobný idealismus jako předvádí Peck nás dovedl k opačnému extrému - politické korektnosti, obrácenému rasismu, pozitivní diskriminaci, nemožnosti pojmenovat problémy pravým jménem, protože by to nebylo korektní. A paradoxně v dnešním obráceném světě jsou to opět Židé, kteří čelí diskriminace a to jak evropští židé, od muslimských imigrantů, tak Izrael jako takový, který se brání jak umí a přesto čelí neustále kritice různých "osvícených" politických špiček. Nicméně Oskar tu přišel oprávněně, po druhé světové válce to byl nesmírně důležitý film.

    • 21.2.2018  08:36

    Film o jeptiškách. Vůbec se mi do něj nechtělo, ale při procházení klasické anglo-americké kinematografie beru vše s určitým počtem hodnocení a tak jsem se do filmu statečně pustil. Začátek mě naplnil nadějemi, protože skupina jeptišek přichází založit klášter doprostřed vysokohorské indické osady a vypadá to na zajímavé střetnutí kultur. Bohužel indické postavy jsou až na jednu výjimku nevyužité figurky (svatý muž, správcová, generál, žebračka), tou výjimkou je sympatický Sabu v roli prince. Otřesný je rádoby drsný Dean v šortkách. A na druhou stranu jsou jeptišky, nepřístupné, nepříjemné, nesympatické v čele s protivnou Clodagh a na šílenou Ruth. Zkrátka film dost o ničem, kde se prakticky nic zajímavé nestane. Hvězdičky jen za malebnou výpravu a psycho finále s Ruth.

    • 20.2.2018  21:19
    Pan Verdoux (1947)
    **

    Chaplin mě tímhle filmem minul o celé světelné roky. Občas se to stane i u červených filmů, ale nemůžu si pomoc, tohle mě ukrutně nebavilo. Jako komedie to prostě není vtipný, jak krimi film to není napínavé a jako drama to nefunguje. Jediná vtipná scénka je na lodi, jediná napínavá je záměna peroxidu. A pan Verdoux je slizký "švihák lázeňský", který oblbuje otřesné ženské kýčovitě romantickými frázemi a pak je vraždí pro peníze. A já ho mám chápat... proč? Protože má rád zvířátka, svou rodinu a protože jednu ženu nezabije? Protože zlo je relativní a Hitler byl větší zrůda? To fakt ne. Navíc je film neskutečně nudný a zestárlý, mluvící, pardon neustále žvanící Chaplin mě prostě nebavil.

    • 20.2.2018  07:27

    Kazatelovu ženu jsem kdysi tuším viděl v otřesné verzi s Whitney Houston a proto moje hodnocení bude střízlivější. Jak píše Oskar, je to opravdu něco mezi Farářem u svatého Dominika (kněz jako pilíř komunity) a Život je krásný (anděl seslaný na pomoc), ale kouzla ani jednoho to nedosahuje. Anděl je tentokrát seslán aby pomohl upjatému biskupu Henrumu k jeho vysněné katedrále a přitom se mu snaží pomoc v rodinném životě. Místo toho však většinu filmu nepokrytě svádí jeho ženu, což na konci přizná. Když je na scéně Cary Grant a jako anděl kouzlí, má film švih a spád, jenže jinak je to trošku moc těžkopádná a sentimentální limonáda, navíc s mimořádně nesympatickým farářem v podání Nivena.

    • 19.2.2018  21:49

    Rok 1947 jsem nemohl načít ničím lepším, než tímhle neskutečně krásným filmem. V New Yorku se v jednom hračkářství objeví stařík Kris Kringle, který tvrdí, že je skutečným Santou. A začne dělat zázraky, takové ty obyčejné. Mladíkovi pomůže proti šarlatánskému psychiatrovi, zařídí neobvyklou dohodu největších hračkářství a především začne pomáhat trojici lidí. Zklamaná paní Walkerová vychovává svou dceru Susan aby nevěřila pohádkám a byla realistická a idealistický právník by je obě rád získal a vrátil na cestu víry, lásky a fantazie. Je to však skutečný Santa? O tom musí rozhodnout soud. Edmund Gwenn je jako Santa naprosto dokonalý, ve vedlejší roli je úžasně roztomilá Natalie Wood a celý film je svižným, vtipným a především báječným pohlazením na duši. Takovým, že ani nevadí, že vánoční klasiku sleduje člověk v únoru. Je Kris opravdu Santa, nebo jen naivní idealistický stařík? To se nedovíme, ale nevadí. Někdy člověk nemusí vědět, stačí jen věřit.

    • 19.2.2018  07:10

    Tříhodinová oskarovka, která ukazuje osud tří vojáků co se náhodou sejdou v letadle domů a míří do stejného městečka Boone City. Ala jako seržanta pěchoty čeká doma manželka, dvě dospělé děti a návrat do banky. Al si na to nemůže zvyknout, propadá pití (které však tvůrci neřeší) a v bance má tendenci stranit veteránům. Fred byl kapitán u letectva a vrací k rozmařilé ženě, kterou před odchodem do války nestihl poznat. A zároveň poznává, že kapitánské frčky mu v hledání dobré práce moc nepomůžou. A pak je tu Homer, který ve válce přišel o ruce a zbyly mu jen háky. Jeho rodina a dívka ho milují, ale Homer přesvědčený o svém zohyzdění si drží odstup. Než film nakonec dojde k dvojitému happyendu, zas tak moc se toho nestane. Není to dřeňový film jako filmy o návratu z Vietnamu, ostatně američtí vojáci byli po návratu z druhé světové v jiné situaci. Ale je to důležitý film ukazující, že to taky neměli jednoduché a hlavně je to film natočený rok po válce, čili vypadá mnohem věrohodněji, než kdyby ho natočili dnes. Herci jsou vesměs méně známí či neznámí, ale hrají skvěle a angažování bezrukého neherce Russella byl dobrý tah. Wylerovi se nepovedl úplně majstrštyk, ale povedl se mu důležitý film, který si Oskara po právu zasloužil.

    • 18.2.2018  19:55

    Život je krásný je tak slavné a v mnoha filmech citované dílo, že jsem čekal jasnou pětihvězdičkovou záležitost a nějaký hluboce lidský a hřejivý Vánoční příběh. Ostatně totéž slibovalo jméno Franka Capry, mého nejoblíbenějšího režiséra klasického Hollywoodu. Navíc se do hlavní role vrací po válce James Stewart a v roli záporáka po druhé v roce 1946 exceluje Lionel Barrymore. Jenže život je krásný je tak nějak až moc obyčejný - sledujeme dětství, mládí a střední léta George Baileyho. Muže který plánoval cestovat a změnit svět a místo toho skončil ve svém městečku Bedford Falls, vede firmu na půjčky o kterou nikdy nestál, bojuje proti zlotřilému magnátovi Potterovi a žije rodinným životem a nuzném domě. Místo hřejivého pocitu se dostavila spíše deprese, protože znám ono postupné odumírání snů, když život běží jinak, než jste si představovali. A tak nějak mi chyběla lehkost předchozích Caprových filmů. Na 4* to tak povyšuje především v seriálech xkrát použitý námět "co kdybych se nikdy nenarodil", který ukazuje jak byl Bedford Falls vypadalo bez George, anděl Clarence a především krásně kýčovitý konec. Stejně jsem ale čekal trošku víc.

    • 18.2.2018  13:47

    Anglický pilot v letadle míří k neodvratitelné smrti. Jenže po pád bez padáku nezemře a než si pro něj z nebe přijdou, stihne se zamilovat do spojovatelky, kterou slyšel v letadle. A proto odmítá opustit život a odvolává se k nejvyššímu nebeskému soudu. Je láska důležitější než nejvyšší vesmírný zákon? V druhém plánu sledujeme neurologa, který se snaží prokázat pozemskou příčinu "halucinací", což mi přišlo trochu zbytečné, jelikož existence nebe je ve filmu jasná. Stejně tak zbytečné byly malicherné spory USA vs. Anglie. Nicméně jinak bez výhrad. Střídání barevného filmu (Země) a černobílého (nebe), místy úchvatná nebeská výprava, vše natočené se švihem a lehkostí, podobně jako o tři roky starší Láska není hřích. Žádná přepálená červená knihovna, ale pohodová romance s mladou Kim Hunter (Zira ze série Planet opic) a charismastickým Davidem Nivenem. Ten je tu ještě relativně mladý, zato už má svůj typický miniknírek. Každopádně moc hezký film.

    • 17.2.2018  22:24

    Zajímavá podívaná. Většinou mě tyhle černobílé adaptace knižních klasik docela nudí a Nadějné vyhlídky nejsou zas tak velkou výjimkou, ale musím uznat, že ten film (či původní Dickensův román) měl něco do sebe. Zejména první třetina, neradostné Pipovo dětství, setkání s děsivým trestancem a návštěvy v rozpadajícím se domě u rozpadající se paní Havishamové a kruté dívky Estelly měly atmosféru téměř hororovou. Dospělá pasáž je sice klasické načinčané kostýmní drama s tragicky obsazeným Pipem (mladíka hraje skoro 40letý herec) a ošklivou Estellou, nicméně v těch správných okamžicích umí Lean udělat dramatickou scénu (střetnutí na moři, závěrečné stržení závěsů) a happyend mě vyloženě potěšil. Takže za mě slabší 4*. PS: Ve vedlejší roli slavný Alec Guiness ve svém prvním filmu.

    • 12.2.2018  20:59

    Western jako kulisa pro na 200% přepálené jižanské melodrama ala Jih proti Severu a zároveň klasický Hollywood se vším všudy. V úžasných barvách Technicoloru kouzlí režisér naprosto neskutečné davové scény. Taneční zábava na začátku, příjezd na statek, nahánění stád či střetnutí honáků s americkou armádou (bez jediného výstřelu) berou dech. Nechybí tu ani další westernové scény - souboj na prázdné ulici, krocení koní či naprosto úchatná závěrečná přestřelka, jejíž konec jsem málem obrečel. A přitom je to stále červená knihovna. Uhrančivě ošklivá míšenka Pearl přijíždí po smrti na statek, kterému železnou rukou vládne nenávistný senátor McCanles, v pozadí je jeho laskavá žena Laura a dvojice synů, odlišných jako noc a den. Laskavý ale nudný právník Jesse a charismatický a do morku kosti zkažený hajzl Lewt. Přes svůj počáteční odpor zahoří Pearl lásko-nenávistí k Lewtovi a odstartuje kolotoč násilí a tragédií, vrcholící oním "soubojem na slunci". Je to strašlivě nereálné, melodramatické a v podstatě směšné, ale natočené s neskutečnou vervou a elánem a navíc parádně zahrané proti typu postav. Barrymore hraje zlostného dědka, věčný klaďák Peck neskutečného šmejda a hitchcockovský zabiják Cotten hraje klaďáka. Silné 4* a western roku 1946.

    • 12.2.2018  18:29

    Rok 1946 jsem začal jedním ze dvou slavnějších westernů tohoto roku. No čekal jsem víc. Klementina není úplně špatná, jen vypráví úplně tradiční černobílý (obsahem i formou) příběh o Wyattu Earpovi. Na začátku máme mám brutální vraždu, po které jsem čekal drsným film o pomstě, ale Klementina je spíše odlehčený western. Je tu spousta písniček včetně legendární Oh My Darling Clementine, karban, vypije se spousta whisky, nechybí dvě "krásné" děvčata a pár průměrných přestřelek. Jako velký úlet je herec recitující Shakespeara. Většinu filmu si namísto nudného hrdiny a ještě nudnějšího padoucha krade neznámý Victor Mature v roli Doca Holidaye. Nenudil jsem se, nebyl jsem nadchnut, takže 3*.

    • 11.2.2018  23:00

    No tak se tu zase pseudointelektuálové vyřádili a výsledkem je, že o několik tříd lepší Justice League má stejný rating jako béčková Suicide Squad. Pánové a dámy, co přesně čekáte od takového komixu? Esoterické přesahy, psychologii postav, metafory, filozofické poselství, řešení smyslu všehomíra? Tak to jděte do háje a nekažte hodnocení dobrým filmům. Justice League má přesně všechno, co má superhero film mít. Vynikajícího záporáka, postupně sžívající tým sympatických superhrdinů, monumentální akci, skvělé efekty a minimum nudy. Ano fórky mohly být lepší, Flash je bůhvíproč otravný puberťák a Aquamana hraje bůhvíproč Jason "opičák" Momoa, který byl suverénně nejhorším hercem už v tak herecky tragické Stargate Atlantis. A dát záporákovi jméno po rockové kapele z 60. let je taky vtip, který jsem nepochopil. Ale DC si pořádnou týmovku zasloužil a vidět Batmana, Wonder Woman, Flashe, Aquamana, Cyborga dohromady je super. A ještě více super SPOILER je návrat Supermana, který slouží jako eso v rukávě. Takže jako protiváhu těm všem jednohvězdičkovým inťošům dávám za pět.

    • 11.2.2018  16:04

    Tahle Oskarovka je dost osobní, protože alkohol se mě stejně jako spousty Čechů týká. Hrdina (fantastický Milland) je neúspěšný spisovatel, který se šest let pere se závislostí na chlastu. Má bratra, který mu pomáhá a milující dívku (skvělá Wymanová), jsou kolem něj moudrý barman a znalý ošetřovatel na záchytce, ale přesto se propadá do čímdál větších sraček. Schovávání flašek před nejbližšími, shánění peněz vrcholící krádežemi, probouzení se s myšlenkou na chlast, žebrání v baru. Zpočátku je to tak trošku odlehčené, ale ke konci kdy přichází hrůzostrašný pád na schodech, hororová záchytka a delirium to začne mít pořádné grády. Happyend mě proto docela překvapil. V průběhu jsem si říkal, nakolik se mě film týká a jak je to téma nadčasové. Od nevinných výletů s hospodou jako cílem a prvních pařeb, přes chození 3-4x týdně do hospody až po oslavy všeho možného i nemožného se sklenicí piva doma a pocitu, že jakákoliv zábava musí být spojená s pivem. Pití proto aby se člověk líp bavil s přáteli se mění v zapíjení vlastního posraného života. Ano většina z nás na té alkoholové linii někdy byla nebo ještě je. Naštěstí s věkem ubývají kamarádi do hospody, kocoviny jsou stále horší a peníze na to být v lihu také člověk nemá každý den, takže jednou za týden dva se opít není tak hrozný. Nicméně jako varování před tím, jak to může skončit funguje film dokonale. Oskar za rok 1945 naprosto zasloužený.

    • 11.2.2018  13:41

    Po nudě jménem Byli obětování jsem se dalšího prastarého válečného filmu bál, ale zbytečně. Operace Burma je neskutečně moderně natočena. Žádné vedlejší záplekty, žádné dlouho dialogy, po úvodním seznámení se situací a postavami seskočíme v parádní scéně se skupinou vojáků doprostřed Barmské džungle a z té se již nehneme. Skupina vojáků zničí ve skvělé čistce radarovou stanici, ale pak je čeká náročná cesta domů. Japončíci jsou všude kolem, stejně jako hrozba nákazy, únava, nedostatek zásob. Postavy jsou sympatické v čele s překvapivě slušný Flynnem, kterého jsem si jako vojáka neuměl představit. A když už dojde na akci, tak je to solidní taktický boj, vojáci se nechovají jako pitomci, ale plíží se, kryjí, chystají pasti a režisér se nevyhýbá ani mrtvým. Vrcholem je fantastická noční obrana kopce - na dobu vzniku opravdu bomba. Válečný film roku 1945.

    • 27.1.2018  14:11

    Dobré to bylo. Bohužel jsem se nechal ukecat na film bez shlédnutí předchozích dílů a moc jsem se v těch postavách nechytal. Kdo byla Nica, Alice, jaktože se Chucky může "množit", kdo byla ta příšerná blondýna? Netuším a bohužel vidět předchozí díly, určitě bych si to užil více. A naštval mě špatný konec. Jinak ale překvapivě fajn horor ze staré školy. Brutální, krvavý, s hláškujícím Chuckym. A moc se mi líbila psycho atmosféra, kde jsou všichni magoři. Andy který se vrátil je magor, který mučí Chuckyho hlavu letlampou, hrdinkou je pološílená troska, která přežívá v blázinci. A největším magorem není Chucky, ale osazenstvo blázince. Co pacient to totální magor v čele s ženskou, která Chuckyho považuje za své dítě. A pak zacituje Psycho "nejlepším přítelem chlapce je jeho matka" a Chuckyho udusí polštářem!! A nic se nevyrovná psychiatrovi, jehož úchylnost a nechutnost zhnusí i samotného Chuckyho. Zkrátka slušný béčko ze staré školy.

    • 26.1.2018  05:32

    Remake Hráčů se smrtí není vůbec špatný film. Problém je, že všechno to dobré pochází z originálu a všechno to špatné je dílem moderní doby. Skvělý příběh se zas tak nezvdaluje originálu, režisérovi se podařilo vykrást i trošku té atmosféry originálu a kamera či hudba jsou skvělé. Režisérovi se podařilo pěkně vymyslet i různé provinění, které si postavy přinesou z druhé strany. Problémem je, že jakmile se ve filmu začne strašit, je to standartní Wanovské strašení známé z duchařin posledních 5 let a nic překvapivého. Ano leknete se, protože se něco rychle pohne nebo tak, ale za pár sekund o tom nevíte a jsou i lekačky kterých si pomalu nevšimnete, jak když něco projde za zády. Větším problémem jsou herci. V originále jsme měli 4 kluky kteří spolu soutěžili a hecovali se a jednu holku, co se jim snažila vyrovnat. Všichni zahraní skvělými herci. A všichni bílí. Taková rasová a genderová nevyváženost! Takže tu máme 3 holky a 2 kluky, nejsou ani moc mladí, nechybí černoška a hispánec a hlavně nechybí různé šukačky a vztahy. A noname herci se zkrátka Sutherlandovi, Baconovi, Baldwinovi či Robertsové nevyrovnají. Mimochodem Sutherland zde hraje také, vypadá strašně staře a smysl jeho role mě unikl, návaznost nečekejte. No a poslední věc co mě naštvala je SPOILER nečekaná smrt jedné z postav. To bylo úplně zbytečné KONEC SPOILERU. Takže dávám lepší 3*, nebylo to špatné, ale originál zkrátka miluju a tohle se mu nemůže rovnat.

    • 25.1.2018  17:55

    Ano je to přiznaná kopie Hromnic a tisíce dalších dílů různých dílů v seriálech s časovou smyčkou. A kromě toho se tvůrci shlédli v 90s slasherech, konkrétně ve Vřískotu (chlápek s maskou a nožem). A hlavní hrdinka opravdu moc nevypadá jako studentka a je poměrně stará (ale ne ošklivá). A jako vždy v podobném žánru ovládá vrah teleportaci a je vždy přesně tam, kde ho hrdinka nečeká. Jinak je to naprosto super film z ranku "časová smyčka". Zoufalství, zábava (nahá procházka!), opakované situace a postupná změna osobnosti hrdinky, vrcholící v překvapivě fungující dojemné scéně ke konci. Hrdinka mi připadala ze začátku jako totálně nezajímavá kráva a ke konci jsem ji držel palce. A hlavně to celé šlape skoro jak horory z 80. let. Má to spád, napínavé i akční scény, strhující bitky, brutální smrti a naprosto parádní pointu. V 80. letech by to byl mírný nadprůměr, ale dnes v záplavě smrtelně nudných duchařin je to neskutečně svěží záležitost.

    • 23.1.2018  18:15
    Jigsaw (2017)
    ***

    Mno. Před Saw 3D jsem si poctivě načetl na wikipedii o čem bylo předchozích 6 dílů, abych to tak nějak pochopil a vyznal se. Myslel jsem si, že tím série definitivně končí. Před tímhle dílem jsem se na to vyprdl a dobře jsem udělal. Vvypadá to toži, že se Jigsaw vrátil a opět rozehrává s pěti lidmi svou krvavou hru, zatímco dvojice detektivů, patolog a jeho asistentka nachází mrtvoly a pokouší se najít stopy. Krvavé orgie jsou to opět řádné, gore je jako vždy špičkové, jen trošku nenápadité a pořád na jedno brdo. Jenže příběh? Poučen sledování seriálu Polda jsem začal hledat pachatele a po vyloučení všech jasných podezřelých jsem neomylně odhadl kdo to dělá. Co jsem ovšem neodhadl je závěrečná naprosto debilní, překombinovaná a prachy ždímající pointa, jíž můžou tvůrci použít jako precedens a nasekat x dalších dílů. Tvůrci sice asi vydělali, ale měli by si za takový dělání si prdele z diváka vrazit facku. A pořádnou.

    • 19.1.2018  17:24
    Bright (2017)
    ****

    Hned jak jsem si přečetl o čem film je, musel jsem jej sehnat. Vždycky mě zajímalo, jak by vypadal typický Tolkienovský svět plný elfů, orků a magie, kdyby se vyvinul do technologické doby. Ayer to uchopil parádně. Skoro to vypadá, že základem je opravdu Pán prstenů (devět ras se spojilo a porazilo temného pána). Jinak je to skvěle vymyšlený svět, plný rasismu který by v jiném žánru neprošel. A tak tu máme ghetta plné nenáviděných Orků a jeden z nich, opovrhovaný lidmy i Orky se stává poldou. Jsou tu lidi, kteří se chovají jako vždy a pak elitářští elfové, krásní, elegantní, bohatí a vše řídící. A smrtelně nebezpeční. Pak už jsou tu takové drobnosti jako federální jednotka proti magii, magičtí teroristi a funkční kouzelná hůlka je ekvivalent atomové bomby. A na pozadí nechybí ani pár kentaurů a jeden drak. Režisér tohle vše stihne představit během půlhodinky a pak překvapivě rozjíždí klasický policajtský akční film. Ale jaký! Černošský polda s nechtěným orkským parťákem a přiblblou elfkou pátrají po magické hůlce a čelí opravdu všemu. Zkorumpovaným poldům, všehoschopným federálům, lidskému gangu, orkskému gangu a elfským zabijákům. To vše v brutálním, krvavém, drsném a nonstop akčním balením plným krve, emocí a nadávek. A já jsem moc spokojený, takováhle drsná stará škola už tu dlouho nebyla.

    • 9.1.2018  22:34

    SPOILERY! Další zpracování Artušovské legendy a jako v každé verzi co jsem viděl úplně překopané. Uther Pendragon padne rukou svého zrádného bratra, malý Artuš vyrůstá v Londýně, pardon Londyniu mezi chátrou a stává se z něj ukázkový pouliční gangster. Proti Vortigenovi pak místo regulérní války podniká spíše teroristické útoky nebo guerilovou válku a bojuje za pomocí lúzy. Ač ve filmu nechybí magie, obří nestůry a Excalibur je tentokrát opravdu mocnou zbraní, stejně to vypadá jako mix mezi Ritchieho gangsterkami a reálným středověkem. Dopomáhá k tomu i zvláštní styl vyprávění, kdy vidíme plán akce v prostřizích s tím, jak by to vypadalo, postavy zasahují do flashbacků, občas zazní dravá či zvláštní hudba a občas si režisér pomůže rychlým střihem či ruční kamerou. Mělo by mě to prznění legendy a žánru vlastně strašně štvát, ale kupodivu se mi to celkem líbilo. Ritchie je skvělý režisér, který prostě umí, Jude Law je přímo ďábelský (doslova), boje s Excaliburem v ruce či souboje s monstrem s kosou jsou parádní. A i ten Charlie Hunman se mi v hlavní roli docela líbil.

    • 7.1.2018  23:21
    Lucy (2014)
    ****

    Bavilo mě to až jsem se sám divil. Ono na začátku to vypadá jako vykrádačka Tarantina, kterou vždycky někdo v nejlepším přepne na zasraný přírodopisný dokument, kterému nepomůže ani jako vždy skvělý Freeman. Navíc Scarlett Johansson je zde opravdu mimořádně odpudivá, vypadá jako laciná štětka z Perlovky. Jenže pak přijde zajímavý nápad s drogou, navyšující mozkovou kapacitu a začnou se dít věci. Titulní Lucy se stává více a více všemocnou, až to chvílemi připomíná schopnosti Darth Vadera nebo Jediů, v dalších scénách si člověk nemůže nevzpomenout na Nikitu nebo finální akci z Leona (úžasná přestřelka v hotelu) a především závěrečná SPOILER cesta proti proudu času KONEC SPOILERu je naprosto ale naprosto famózní. Ano je to béčkový, ale je v tom cítit francouzský styl filmování a vše doprovází úžasná elektro hudba a v titulkách perfektní šanson či world music. Jako jo, proč ne 4*.

    • 2.1.2018  22:25

    Zase jednou překvapení. Čekal jsem fantasy, proto byl pro mě šok, když se po úvodní čistce čarodějnic děj přesouvá do naší doby. A žánr se mění já nevím... na akční horor? Hororových scén zde bylo požehnaně a dá se říct, že většina opravdových hororů, které straší hrůzně skřípajícími dveřmi a hýbajícím se nábytkem by se mohla učit. Děsivé čarodějnice, mocná a často zlověstná magie, temný vizuál a pomalejší tempo. Nejvíce mě to připomělo starého dobrého Constantina, šmrncnutého trochou Highlandera v podobě nesmrtelného hrdiny. Kterého mimochodem zahrál Vin Diesel skvěle v rámci svých možností - rozvážný muž, který nepotřebuje moc mluvit a všechno viděl k němu sedí a to zestárnutí mu opravdu prospělo, už to není takový magor jako kdysi. Každopádně bylo osvěžující vidět po dlouhé době něco s čarodějnicemi. PS: nejsem rocker, ale Paint It Black od nějaké pipiny? To snad ne!

    • 29.12.2017  01:43

    No to byla ale úžasná pičovinka. Celou dobu jsem přemýšlel, jestli tomu dát pět hvězdiček nebo odpad. Ono je to primitivní, nevkusné, pubertální, trapné, absolutně politicky nekorektní, občas šíleně dementní, ale stejně se u toho člověk skvěle baví. Možná za to může ta výborná slivovička od tety a k tomu ty pivka, možná znechucení nad dnešním politicko korektním viděním světa, možná to, že Adam Sandler alias Zohan je prostě bůh akce, sexu a disca. Jsem jsem si říkal, jak by v dnešním honu na čarodějnice s názvem MeToo mohl vzniknout film, kde Zohan jak na běžícím pásu svádí a šoustá obsarožní zákaznice v kadeřnictví. Navíc ač si film celou dobu střílí z arabáčů a židů tím nejnevkusnějším způsobem, nakonec ve finále vyzní jako parádní protirasistické poselství (nejsme zas tak jiní), které i starého xenofoba jako já přinutí uznale pokývat hlavou. 4* budou adekvátní, ale bavil jsem se skvěle. PS: Body nahoru za Pump Up the Jam a Beautifl Life.

    • 26.12.2017  22:56

    Kráska a zvíře přesně tak jak si ji budete pamatovat, pokud jste někdy viděli Disney verzi z roku 1991. Natočené je to naprosto úžasně - vztah Belly a Zvířete se vyvíjí od zděšení a odpor k vězniteli, přes pochopení, okouzlení až po ultimátní oběť, kterou oba učiní - on když ji pustí za otcem, přestože ví že se nevrátí a ona když se vrátí, protože ho má ráda a nechce, aby ho zabili. Odpudivý chvastoun, zmetek a ke konci vrahoun Gaston. Zpívající a šaškující hodiny, svícen, konvička a šálek a obří almara. Úchvatné záběry malebné vesničky, hrozivého hradu, zimní krajiny. Pár geniálních akčních scén jako souboj Zvířete s vlky nebo závěrečný boj na střechách. Nadpozemská romantika. A samozřejmě písnička Beaty and the Beast. Všechno to ale bylo i v původní verzi a ta nová je jen takový hezký, poctivý upgrade, který mě ani na chvíli neměl čím překvapit. Jinak ale body nahoru za to, že po Popelce druhá pohádka, která je natočena víceméně tradičně. PS: A opět v evropské pohádce ze starých dob plno černochů. Jako proč? Nezdá se Vám tvůci, že to s tou korektností přeháníte?

    • 26.12.2017  19:58
    Popelka (2015)
    *****

    Protože jsou ty Vánoce, dali jsme si dárkem novou americkou Popelku. Měl jsem strach, že z toho bude moderní adaptace jako u Věčného příběhu, ale zbytečně. Branagh natočil Popelku naprosto tradičně, klasicky a mě nezbývá než smeknout pětihvězdičkový klobouk. Nežná a jemná a prostě nádherná představitelka Popelky, úchvatná výprava a kostýmy, které jsou barevností jsou doslova pastvou pro oči a jestli si nezasloužili Oskara, tak nevím co už. Do toho myšky, pár vtípků na odlehčení ale ne tolik, aby to zabilo poetiku (trhlá víla kmotřička, hloupé sestry, zkoušení střevíčku) a nečekané drama na konci spojené se SPOILER rozbitým střevíčkem KONEC SPOILERU a trochou toho psychologického pohledu do nitra macechy. Kouzla jsou kouzelná, hudba hraje pohádkově a vše je zasazeno do kontextu středověku - král nutí prince ke svatbě s princeznou ne protože je zloduch, ale kvůli logickým a vysvětleným politickým důvodům a nakonec logicky pochopí, když mu princ řekne moudro o odvaze a laskavosti. Panu Branaghovi se tahle pohádka moc povedla. PS: Černoši ve středověku? Opravdu?

    • 20.12.2017  07:07

    Velké zklamání. Nečekal jsem, že válečný film mě bude nudit více než různé dramata a melodramata ze stejného roku. Námět slibuje akci s torpédovými čluny, ale té ve filmu moc není, je celkem nezáživně natočená a chvílemi je i směšná - to když člun několik minut jede rovně, zatímco všude kolem něj vybuchují desítky granátů a flaků a nikdo netrefí. A mimo těch pár kratičkých akcí není ve filmu nic - parta nezajímavých vojáků včetně nulového Wayna, spousta řečí, nulový děj, nulové drama a natahovaný konec bez pořádného vyvrcholení. Hvězdičky tak jen za stroje, o kterých jsem doteď ani netušil že existovaly.

    • 17.12.2017  19:30

    První Kazanův film a hned taková pecka. V podstatě jde o sociální (melo)drama o těžkém životě jedné rodinky v Brooklynu na přelomu století. A musím říct, že mě ta rodinka neskutečně přirostla k srdci. Ať už furiantský otec, který by se rozdal, jen má větší srdce než schopnosti a nedolá pití. Nebo úžasná tetička, která říká každému manželovi Bill. A především naprosto úžasná holčička Francie, citlivá, zasněná, inteligentní, jejíž představitelka by zasloužila Oskara. V průběhu filmu sledujeme jejich trampoty a přes těžký život rodina nikdy nezahořkne, nepropadne beznaději, naopak se snaží jít dál. Kromě úžasného pouličního života, kde je vidět jak se tehdy žilo a všcihni se znali je tu i spousta emotivních scén, které mě rozsekaly, jako nečekané úmrtí nebo rozhovor matky s dcerou při porodu. Takže si zase jednou nadhodnotím a dám 5*.

    • 17.12.2017  14:27

    George Gershwin byl na svou dobu nepochybně génius. Dokázal skládat hity, broadwayské šou i vážnou hudbu. Vemte si že byste měli skladatele, co dostane hit na Evropu 2, mezitím složí muzikál a když ho to omrzí, napíše operu - to je v dnešní době nepředstavitelné. Nicméně protože nejsem fanda jazzu, starých muzikálů ani vážné hudby, od Gershwina nic neznám, takže mě to za srdce nechytlo. Ta hudba tvoří tak 70-80% filmu a kromě ní jsou tu jen střípky života - Gershwin obklopen přáteli a přesto sám, protože na lidi neměl čas, jeho vztah s profesorem (vymyšlený) i nenaplněná láska se zpěvačkou (rovněž vymyšlená). A to vše navíc v šílené délce dvě hodiny dvacet minut. Být fanoušek dávám určitě víc, takhle 3* za slušné řemeslo.

    • 17.12.2017  01:02

    Tentokrát můžu bez problémů souhlasit se zdejším hodnocením. Mildred Piercová začíná noirově, skoro jako thriler. Vražda a pokus shodit ji na někoho jiného, dramatické zatčení a flashback, ve kterém sledujeme životní příběh Mildred Piercové. Dále už je to jen a jen špičkové drama. Mildred je silná žena, která si umí poradit, z ničeho se ji podaří rozjet síť restaurací, doplácí však na dvě věci. Muži kolem ní jsou buď slaboši nebo zmetci (případně kombinace obojího) a Mildred nade vše miluje svou dceru Vedu, rozmazleného, zkaženého spratka. I když ví co je zač a pákrát ji to i vmete do očí, nedokáže ji opustit. Je to ženský film, vymaněný z toho, že ženská patří do kuchyně jak to bylo v té době zvykem a je postavený na dvou excelentních herečkách. Joan Crawfordová je bezchybná a zaslouženě oskarová, ale i Ann Blythová by si Oskara za svou odpudivou kreaci zasloužila. Silné 4*.

    • 15.12.2017  14:46

    Pokračování oskarového Faráře od Sv. Dominika jsem si nechtěl nechat ujít, i když se o žádnou velkou klasiku nejedná. Tentokrát už jsem věděl co čekat a naštěstí i režisér věděl co čekají diváci. Otec O´Malley v perfektním podání Bing Crosbyho přichází do nové farnosti a znovu tu svým lidským způsobem řeší různé problémy. Kluk co se neumí prát, dívka co nemá kompletní rodinu a propadá, náhlá nemoc a především hrozbu finančního magnáta, který chce místo kostela parkoviště. Je to tak zhruba na úrovni prvního dílu, ale o trošku slabší. Sestra Bendedicta (rovněž skvělá Bergmanová) není soupeřkou ale rovnocennou partnerkou a jen občas se neshodnou. Ubylo konfliktů, ubylo humoru a ani mezi písničkami není taková pecka jako Swinging on the Star. Zůstala jen pohoda a laskavost, což je fajn, ale na dvouhodinové stopáži to trošku nudí. Takže 3*.

<< předchozí 1 2 3 4 20 39 58 77
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace