Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (3 917)

plakát

Twisted Nerve (1968) 

Slavná pískací melodie, neznámý režisér, neznámí ale slušní herci a žánr horor/thriler s vysokým hodnocením na ČSFD. Správně jsem před léty odhadl, že tohle horor nebude. Je to klasický rodinný thriler s psychopatem, tedy asi moje nejméně oblíbená kategorie thrilerů. V tomhle případě tu máme vyšinutého mladíka bez svědomí s andělskou tváří, který se předstíráním mentální retardace vetře k jedné rodině a vy čekáte, až ho odhalí a kdo to odnese. Problém u tohoto typu thrilerů je, že se u nich příšerně nudím, ta jemná psychologická hra kolem mě nebaví a čekám na mordy a finále. Znásobte si to pomalým stylem vyprávění konce 60. let a máte výsledek. Není to špatné, herci jsou výborní, jsou tu dva mordy a finále je slušné psycho, ale ta omáčka kolem je nudná a navíc na konci nelogická a nevěrohodná. SPOILER - Holce dojde, že má doma někoho jiného, nejspíše psychopata a vraha a místo toho jezdí po příbuzných, kamarádech, nikomu nic neřekne, nikoho nevaruje a nakonec se vrátí bezbranná domů. 3* stačí.

plakát

Dům sedmi rozkoší (1968) 

Zdá se, že každý nýmand si v 60. letech chtěl natočit vlastní bondovku a už mě to začíná štvát. Tohle je konkrétně 4. díl série o které jsem nikdy neslyšel a většina ČSFD taky ne a tenhle tu má spoustu hodnocení nejspíše jen kvůli roli Chucka Norrise. Ten se ve filmu mihne asi na pár vteřin, předvede 1 kop a je zneškodněn... opravdu nedůstojné. A takový je i celý tenhle film. Režisér pochopil bondovky jako neustálé flirtování s krásnýma holkama v načinčaných lokacích za doprovodu stále opakující se otravné muziky. A nedošlo mu, že bondovky byly většinou napínavý příběh, luxusní akční scény a hrdinný agent... to popíjení, karty a krásné slečny byla jen omáčka okolo. Nuže tohle není napínavé, není tu dobrý záporák ani příběh a většinu filmu ani akce. Dean Martin má sice jisté charisma, ale místo řešení případu laškuje s holkama, vypadá staře, pupkatě a neohrabaně. A akční scény se pokouší o bojové umění, oceňuji snahu a to že je to snad první film, co s tímto přišel. Ale je to přímo tragicky natočené, vidět ty holky, natož Deana Martina jak předstírají, že umí karate je k pláči. Smrtelně nudné a smrtelně blbé.

plakát

Jed (1968) 

Anthony Perkinse jsem 8 let po Psychu v ničem neviděl a tady opět hraje propuštěného blázna s temnou minulostí u kterého čekáte, kdy začne vraždit. Jenže místo toho je půlka filmu nudná "romantická komedie" kdy si jeho hrdina hraje na špiona a balí tím naivní krásnou blondýnku. Je to nuda, která přeruší parádní zvrat SPOILER kdy se ukáže že blondýnka je bez problémů schopná vraždit. KONEC SPOILERu. Takže jsem po tomhle čekal, že se rozjede konečně pořádný thriler, ale je to nuda až do konce, kdy jsem jednání hrdiny vůbec nepochopil. Perkins navíc hraje ustrašeného troubu co vzbuzuje nulové sympatie a Tuesday Weldová nehraje pro jistotu vůbec. Zkrátka slabota s bídou na 2*.

plakát

Terče (1968) 

Pěkné to bylo. Když jsem před lety začal sledovat staré filmy, konkrétně staré horory, Boris Karloff a Bela Lugosi byli největší hvězdy 30-40. let. Lugosi zemřel, Karloff se na pár kousků vrátil v 60. letech a tímhle filmem se nádherně rozloučil. Hraje tu v podstatě sám sebe, zestárlou hororovou hvězdu, která už cítí že je přežitek, odmítá točit dál a vidí, že skutečné zlo je děsivější než jeho filmy. A skutečné zlo ho čeká v autokině, kde se má rozloučit se svou kariérou. Tím je dosud úspěšný mladík, kterému jednoho dne hrábne, postřílí svou rodinu a poté co se rozehřeje palbou ze sniperky na dálnici se rozhodne pro krvavé finále právě v autokině. Na dobu vzniku se s tím režisér moc nepáře, lidí tu zařve celkem dost. Obě dějové linie jsou výborné, jen se v podstatě skoro nepotkají, finální střetnutí Karloffa s vrahem je víc než úsměvné. Ale jinak výborný thriler s atmosférou béčkových hororů.

plakát

Takhle se s dámou nejedná (1968) 

V New Yorku řádí sériový vrah, který škrtí postarší dámy. Vraždy kromě té první sice nejsou ukázané, ale vrah využívá parádních převleků aby dámy oklamal, s policí si hraje na kočku a myš a s oblibou volá vyšetřujícímu detektivovi. Rod Steiger je výborný, překvapil mě kolik "rolí" dokázal zahrát. Mohl by to být vynikající temný thriler, ale bohužel na straně dobra je ňouma v podání George Segala. Ten se nechává komandovat panovačnou matkou, horkotěžko bojuje s tím sbalit krásnou dívku a tomu policejnímu pátrání taky moc nedá. Celý film posouvá až někam ke komedii, což se k sériovým vraždám moc nehodí. Finále v divadle i infarktová scéna předtím jsou naštěstí výborné, takže ty 3* si to zaslouží.

plakát

Madigan (1968) 

Koukám že v roce 1968 začaly konečně vznikat klasické městské policejní filmy, tak jak je znám z následujících dekád. Tenhle je přímo typický - dvojice detektivů pátrá v ulicích po vrahovi, sledují různé stopy, občas někoho skřípnou a vše vrcholí konfrontací se záporákem. Pátrání má spád o to se režisér Siegel postaral, do jedné z rolí si vypůjčil z westernů Richarda Widmarka a finální přestřelka je tak trošku westernová. Spád bohužel narušuje jednak vedlejší linie s policejním komisařem (Fonda), který řeší různé problémy, jednak problémy s manželkami. Chybělo mě na žánr aspoň trošku akce, ta je až na konci naštvalo mě SPOILER že hlavní hrdina na konci zařve. Celkově slušné 3*.

plakát

Detektiv (1968) 

Gordon Douglas a Frank Sinatra podruhé a tentokrát přesně naopak než v Ženě ve vodě. Papírově vynikající městská krimi. Detektiv vyšetřuje smrt homosexuála, řeší manželské problémy a pouští se po stopách v dalším případě účetního od kterého mu všichni radí dát ruce pryč. S pádem Haysova kodexu se zde objevují zajímavá témata jako homosexualita, posedlost sexem a nevěry, korupce, vynucované přiznání a justiční omyly. Jenže je to natočené tak nudně, že jsem u toho 2* usnul. Žádné napětí, šťáva, otravné flashbacky s řešením manželství, rozdělení na 2 případy které zdánlivě nic nespojuje a tak sucharský hrdina, že se mu nedá ani držet palce. Byl sem v pokušení dát 2*, ale ty si film nezaslouží, takže 3* ale s bídou.

plakát

Žena v betonu (1968) 

Start roku 1968 a příjemná krimi komedie. Frank Sinatra hraje cynického, hláškujícího detektiva, který na dně oceánu objeví dívku s betonovými galošemi a začíná pátrat kdo ji zabil. Celé je to sice béčkové a vypadá to jak natažený díl televizního seriálu, ale zároveň je to pohodovka. Spousta hlášek, občas nějaká ta rána pěstí, najde se i krátká přestřelka a honička. Případ samotný je docela zamotaný plný grázlů, ranařů a pěkných holek, hrdina je nakrátko i obviněný z vraždy. Napětí je nulové, ale dobře jsem se bavil a ani chvíli nenudil. Mezi 3-4*, ale ty 4 si schovám na větší pecky.

plakát

V žáru noci (1967) 

Jako tradičně poslední film roku vyhrazený pro oskarovku. Tentokrát krimi s podtónem rasismu a film, který jsem cca před 20 kety chytl dopoledne na Nově a moc se mi líbil. V žáru noci je na rok vzniku vynikající kriminálka, která strká do kapsy i další pětihvězdičkové kusy Bonnie a Clyde a Čekej do tmy. Proč? Je to v podstatě jeden z prvních buddy movie, kde dvojice rozdílných policajtů vyšetřují vraždu. Jeden je rázovitý polda ze zapadákova, který odmítá přiznat, že potřebuje pomoc. Druhý namistrovaný černošský inspektor z města, jehož zášť vede chvíli po falešné stopě Je to výborná kriminálka s několika falešnými stopami, poctivou detektivní prácí, nějakou tou akcí, vygradovaným finále a nečekaným vrahem. Dvojice se sice na konci nestane nejlepšími přáteli, ale získá respekt a lidské pochopení. A v druhém plánu je to o rasismu na jižanském zapadákově od drobných ústrků, přes majitele plantáže kterému se stýská po dobách kdy si mohl odprásknout černocha až po skupinu buranů co by si rádi zalynčovali. Vynikající Steiger a Poitier, skvělá atmosféra, parádní žánrový film a v druhém plánu velice důležitý film v době segregace. Krimi/thriler roku 1967 a Oskar? Sice v roce 1967 vzniklo pár stejně dobrých filmů, ale V žáru noci za nimi nijak nezaostává, takže proč ne.

plakát

Kniha džunglí (1967) 

Ze všech filmů roku 1967 jsem se paradoxně nejvíce těšil na tenhle animáč. Knihu džunglí jsem četl jako dítě, viděl několik hraných verzí, sledoval jsem Letohrádky a nespočetněkrát dohrál hopsačku na Nintendu a později na PC. Nikdy jsem však neviděl původní film až teď. A je to přesně taková krásná disneyovka jakou jsem si vysnil. Malý Mauglí vyrůstá v džungli, nechybí mu odvaha, ale je křehký. Zodpovědný panter Baghíra ho chce dostat do lidské vesnice, což Mauglí nechce. A tak potkává další zvířata - lehkomyslného medvěda Balúa, swingující opice, zákeřného hada Ka, upjaté vojenské slony či ošklivé supy s dobrým srdcem. A také tygra Šer Chána, který ho jako člověka chce zabít. Překrásná kresba, chvílemi vtipné, chvílemi smutné, spousta písniček mezi nimiž kraluje neskutečně chytlavá klasika Bare Necessities. A poměrně napínavé, ale na rozdíl od jiných disneyovek nijak drastické finále s Šer Chánem s pěkným dovětkem. Nesmrtelná klasická disneyovka, poslední která vznikla pod dohledem Walta Disneyho. Animovaný film roku 1967.