Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Horor
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Drama

Recenze (249)

plakát

Ocelový orel (1986) 

Naprosto věrné své době a svému žánru. Mám pocit, že natočit smysluplný film o bojových letadlech popřípadě o osudech jejich pilotů je nemožné, protože to vždycky bude minimálně z poloviny fantasmagořina na podporu děje. Právě pro to mám o něco radši Iron Eagle než romanticky laděný Top Gun. Je tu úplně všechno, co má podobná pohádka mít, uvězněného vojáka, vysloužilého experta, super nadaného "ne"pilota a spoustu medu na zalepení těch pár povedených hlášek. Pro mě má film své kouzlo i dnes a pro povedený soundtrack ( Queen nebo Twisted Sister ) dávám o bodík víc.

plakát

Není kam utéct (2011) 

Je to tu zase a zase v bledě modrém. Jak to asi dopadne, když se banda tupců připlete kam nemá, udělají co nemají a nakonec utíkají kam nemají? Přesně takhle, klasická recyklace obdobných námětů a to většinou z herci, kteří vypadají že anglický les vidí poprvé a s padouchy, kteří buď mají IQ vyprázdněné malorážky nebo oči z jalové krávy. Tak či tak, děj nemá na to, aby se rozjel nějakým svižným tempem a nepomůže tomu ani Kája.

plakát

Noční jízda (2011) 

Hlavní hrdinové, tím myslím svobodná nervní nána a jejího poněkud slabomyslný syn, se účastní závodu v nejmenší možné spotřebě paliva a jde jim to dobře. Trasa mezi domovem a skupinovým sezením slepic v kurníku není dlouhá, Řidička chytře nabírá doslova jen hlt benzínu do nádrže a aby ušetřila ještě víc, ředí ho vodou ( je to blondýna, co čekat ). Jaký je pak šok, když v autě vidí třetí osobu, bankovního lupiče a debila v jedné osobě, který nechápe že cca 90 kilo váhy zkazí její dojezd a průměrná spotřeba půjde do kytek. Marně se snaží přesvědčit ho, že alespoň vyhození syna třeba do škarpy, by značně ovlivnilo úspornou jízdu, ale rychlozbohatlík má poněkud jiné představy, což se ukáže když se hrdince konečně podaří vyměnit syna za příslib menší žravosti vozu. Děj pak postupně projde několika hybernacemi, aby na konci mohla hrdinka okusit pořádnou sílu spalovacího motoru. -Bohužel, skutečný děj je ještě nudnější.-

plakát

Souboj Titánů (1981) 

Tento film je třeba chránit jako důkaz, že v Americe tvořili filmaři, kteří viděli dál než na okraj své peněženky, že scénáře psali lidé kulturně a historicky vzdělaní, že vizualní efekty bývaly umění a ne jen pár jedniček s nulami a že herci nebyli jen tupí papoušci textu. Jedinný a pravý Souboj Titanů.

plakát

Hněv Titánů (2012) 

Remake byl pro mě zklamáním, a nešlo mi ani tak o děj filmu, jako o výklad mytologie, která mě vždycky zajímala, a proto jsem se i trochu těšil na pokračovaní, protože horší to být ani nemohlo. Hněv Titánů bych proto rád posoudil ze dvou úhlů. První, a to do očí bijící, je vizuální stránka a její děj, ty si jasně zaslouží plnou nádrž. Spracování všech těch netvorů, démonů, kyklopů je víc než povedené, až je někdy škoda, že jednotlivé soubojové pasáže nejsou trochu delší. Na druhou stranu je jich tam alespoň hodně a jestli cokoliv, tak film rozhodně nenudí a v žánru fantasy se neztratí. Druhý úhel pohledu je obsahový. Já se opravdu snažil vypnout mozek a nevšímat si těch kydů, vždyť je to od tvůrců pěkné, že si dali tu práci a přečetli si něco o řecké mytologii. Jenže buď překladatel do angličtina stojí za dvě facky, anebo se hoši místo čtení věnovali pouze ilustraci. Jak jinak si mám vysvětlit, že Perseův syn se jmenuje Hélios?! Á ja vím, shoda jmen, přeci si neuplácá boha Slunce, to dá rozum. Andromeda jako nová Xena, princezna bojovnice taky super, pokrok jde dopředu, emancipace žen je na každým rohu, tak se nemůžu ničemu divit. Bohužel čemu se divit musím, je míchání hrušek s jablkama nebo spíš řeckého a římského pojetí božstva. Podle řeků 3 božské zbraně, tedy včetně trojzubce, vyrobili kyklopové a Hefaistos v tom svoje pracky neměl. Naopak římané měli Kyklopy za Hefaistovi pomocníky, ale ani tak mu není přisouzena výroba oněch zbraní. A našlo by se toho víc, chápejte není to tak, že chci schválně hledat body dolů nebo že jsem natolik osvícený, osobně mám fantasy rád a jsem vděčný za každou vlaštovku, ale když vám někdo mrví, co máte rádi a co vás zajímá, nedá se to přehlédnout. Podtrženo a odečteno: zábava skvělá, mytologický výklad by Hollywood, kromě Neesona a Fiennese morbidní výběr herců ( to je spíš můj problém ). Lepší průměr, sorry.

plakát

Do útoku (1987) 

S klidným svědomím to přepálím a ještě si k tomu vysypu argumenty. Pokud vemu neakční filmy s akčními herci, je Over the Top i dneska jasná jednička, protože raději snesu přeslazenou prvoplánovou citovku, než trapný a vlezlý humor pro děti. Sly tady neztrácí vůbec nic ze sebe, v pohodě hraje jeden moment starostlivého otce a hned vzápětí rozpumpovanýho bouchače. Film je pod vedením Menahema Golana a já se dodnes divím, že byl schopen natočit film, ve kterým se nevystřílí malá zbrojovka a úmrtnost se nepočítá na stovky, jak měl ve zvyku. Za další, film má skvělý soundtrack, aspoň podle mého vkusu (Kenny Logins, Robin Zander nebo Sammy Hagar) a abych to uzavřel. Ten plakát je prostě tak béčkovej až ho miluju.

plakát

Smrtelné horko (1988) 

Tak přesně takové voloviny mi v dnešní filmařině chybí. Naprosto nic tu není myšleno vážně, mrtvý neumírají, živý nežijou, masokombinát si žije úplně vlastním životem a stěrka stíra stěrku. A to všechno vede k jasnému závěru, kde už značně konzervovaný hrdina zaúřaduje.

plakát

Prácička v Itálii (1969) 

Stejně dobré a zábavné jako remake. Řekl bych, že tato britská verze je více komická a méně akční, scény typu "Měl si otevřít dveře, ne zničit auto" nebo při houpání nad propastí "Pánové, mám nápad" dobře výřily jinak ne moc záživný děj, naopak Mini loupež nepůsobý tak velkolepě, to ale způsobuje velká propast mezi dobou vzniku obou filmů.

plakát

Gone in 60 Seconds (1974) 

Jsem zklamaný a to hodně, proč já blbec na to nekoukal dřív :) Všichni kdo jste jako já viděli nejdřív MInutu s Cagem a nekoukali jste na ně kvůli hercům, určitě se podívejte na originál. Ani tady není námět bůhví co, místy je dokonce ještě nudnější než remake, ale dá se to odpustit, protože snad všichni učinkující vlastně nejsou herci nýbrž kaskadéři, což se projeví hlavně v půli filmu. Asi nikdy jsem neviděl, tak výborně natočenou honičku s auty jako tady, žádné speciální efekty a podobně, jen čisté jezdecké umění a výtečná kamera. Jednoznačně elita mezi podobnými filmy.

plakát

Catch .44 (2011) odpad!

Řečeno slangem postav po celý film: "Co je to ku*va za ku*evskou sračku a co tam ku*va dělá ten zku*venej Willis a vyku*venej Whitaker?" Výstižněji to napsat nejde.