sedm.1

sedm.1

Jan Šimek

okres České Budějovice

14 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
    • 23.1.2019  21:52
    V pasti (2016)
    ***

    Tento thriller na mě zapůsobil poměrně obyčejným, nevýrazným dojmem, ačkoliv si zároveň ale i myslím, že měl daleko větší potenciál, než čeho jeho tvůrci nakonec ve výsledku dosáhli. Například zápletka disponuje docela zajímavým nápadem, ovšem než se prakticky vůbec rozjede to podstatné, o co vlastně v jádru jde, tak je více než polovina filmu pryč. Tvůrci si navíc nedokázali poradit ani s postupnou gradací děje a napětí funguje též spíš jen ojediněle, i když jako náhradu za něj bych na druhou stranu měl zmínit poměrně přesvědčivé znepokojivé momenty, které mě oslovili vážně až mrazivým dojmem. Velká škoda je pak nevyužití atmosféry odlehlého domu v lesích, zasypaného sněhem skoro až ke komínu, kde se dala určitě navodit hodně divoká atmoška, ale to se prostě také nepovedlo. Herecky je to jinak dost mdlé, Naomi Watts nikdy nebyla mou favoritkou a ani zde mě nikterak nepřesvědčila a ostatní nepředvádí také nic výrazného. A nakonec jsem si nechal pointu, která byla sice překvapivá a nečekaná, ale jako pardon, tohle za povedený zvrat opravdu považovat nemohu, neboť to bylo přeci jen už až příliš přes čáru věrohodnosti, a spíš to na mě zapůsobilo jako dělání blbce z diváka. Každopádně, že bych měl v úmyslu tento snímek nějak úplně odstřelit, to tedy jako ne, v rámci žánru si své nejspíš splnil, ale prostě v záplavě všech těch dnešních filmů vyznívá jednoduše až moc nevýrazně a nepřesvědčivě.

    • 23.1.2019  21:21

    Překvapivě hodně zábavná akční komedie, ke které jsem původně neměl příliš důvěry, neboť přece jen podobných filmů je nespočet a jejich kvalita je z většinové části mizerná, ovšem tohle je skutečně čestná výjimka, která si zaslouží pozornost. Samozřejmě hledat zde nějakou originalitu je zcela marné, ovšem to bych nebral zas až tak nějak vážně, přece jen jde o typ filmu, který má hlavně pobavit, a to se především ústřední dvojici holek daří na výbornou a navíc po celou dobu. Mila Kunis se po Matkách na tahu opět pořádně odvázala a střihla si další divočejší postavu, která se s ničím příliš nepáře, pro vulgarismus nejde daleko a kupodivu fakt přesvědčivě šlape i v akčních scénách. Pro její parťačku, Kate McKinnon, to pak vše výše zmíněné platí dvojnásob, i ona se tu pořádně rozjela a její vtipnost a praštěnost mě vážně dostávala. Holky tu prostě spolu fungují fakt mimořádně, jiskří to mezi nimi, přesvědčivé jsou jak v komediální, tak akční poloze a oboje funguje vážně na jedničku. Zápletka je pak tedy sice opravdu hodně tuctová, ale mě osobně to tentokrát vůbec nevadilo, celé to hned od úvodu nabere neskutečný spád, akce střídá akci, a to zároveň i ve vyvážené kombinaci s fakt spoustou vtipných scén a dialogů, a konkrétně co se akce týče, tam mě ještě více překvapila její poměrně výrazná nekompromisnost a krvavost, to bylo jako vážně nečekané a za velké plus musím zmínit i fakt, že vše výše zmíněné funguje prakticky po celou dobu trvání filmu, takže se tu tvůrci vyhnuli spoustě klasickým hollywoodským nešvarům, jako jsou tuny závěrečného moralizování, či vyzvedávání pravých amerických hodnot, apod., zde to jede vážně na doraz až do konce :-). Za mě se tak zkrátka jedná o velmi milé překvapení, zábavná, akční, vtipná jízda, jasný palec nahoru.

    • 23.1.2019  20:40
    Equalizer 2 (2018)
    ***

    Druhý Equalizer považuji za rozhodně výraznější a především zábavnější pokračování, oproti svému předchůdci. Antoine Fuqua si tu totiž určitě přečetl můj komentář k jedničce 8D, vyslyšel mou kritiku a v tomto pokračování prakticky napravil vše, co mě původně tak zklamalo. Equalizer 2 se tak především odehrává v mnohem vyšším tempu, zásadně ubylo hluchých míst a celé to postupně graduje až do vážně povedeného finále. Akce je pak daleko přehlednější, choreograficky nápaditá a opravdu dost nekompromisní. Denzel se tu tedy naštěstí zase naprosto s nikým a ničím nesere, jeho likvidátorství má fakt koule, zkrátka mlčenlivý hrdina bez kompromisu, s pohledem nemilosrdného tygra, prostě tak, jak to mám rád. Co se samotné zápletky týče, rozhodně není ani trochu originální, respektive jde o prvotřídní vykrádačku všeho možného, ovšem já bych to nebral zas až tak moc vážně, neboť to i tak celé funguje poměrně záživně, jen prostě chybí moment překvapení, či napětí, ovšem vliv na zábavnost filmu to nemělo ve výsledku skutečně vůbec žádný. Krapet mi tu jinak chyběla osobitější atmosféra, či stylovost, v tomto ohledu to na mě tedy působilo dost obyčejně a nepřesvědčivě, každopádně ale i tak musím opakovat, oproti jedničce se jedná o slušný kvalitativní posun kupředu, Equalizer má svá jasná pravidla, ze kterých neuhne ani na milimetr, ale to k těmto typům filmů prostě patří, já mám tyhle bijáky s ultradrsnými, zároveň ale i lidskými hrdiny rád, takže za mě tentokrát výrazná spokojenost.

    • 22.1.2019  22:22
    Venom (2018)
    ****

    Na Venoma jsem se hodně těšil a hodně mu i věřil, ovšem výsledný dojem mě bohužel úplně na prdel neposadil. Režie Ruben Fleischer, v hlavní roli Tom Hardy, postava Venoma velmi nevšední a zajímavá, to vše mi dávalo naději v opravdu skvělý filmový zážitek. Leč, nakonec ve mně skutečně převládají spíše rozpaky. Především tedy zápletka je na poměry Marvelu taková rozvláčnější a neefektní, celé se to drželo poměrně dost při zemi, výjimečně mi neseděl ale ani humor, kdy hlavně vnitřní hovory Eddieho Brocka s Venomem působili místy až trapně, navíc samotná symbióza ústředních hrdinů mi přišla uspěchaná a především krutě nepřesvědčivá, konkurence schopný záporák tu pak dostane slovo vlastně až v úplném závěru, který sice budí dojem velkoleposti, nicméně co se kvality efektů týče, jde o jeden z nejslabších marvelovských zážitků za polední roky vůbec. Akce též není zcela vybroušená, přišla mi dost nepřehledná (což považuji za zásadní výtku!!!), chaotická a choreograficky nenápaditá, a jinak obsazení samozřejmě dominuje očekávaně Hardy, i když si u něj nejsem úplně jistý, že zrovna on se pro roli Venoma narodil, nicméně Riz Ahmed ale fajn, naopak Michelle Williams hrůza, no a ostatní vlastně už pak tak nějak jen nevýrazně paběrkují. Každopádně ale aby nedošlo po vší té mé kritice k omylu, v žádném případě nechci, aby vyplynulo, že považuji Venoma za nudnou podívanou, to zase jako né! Bavil jsem se dostatečně, svůj půvab to má nepopiratelný, jen jsem asi ale prostě očekával daleko větší odvaz a divočinu, než jak tomu nakonec je. Ovšem velmi podobné to bylo i třeba u Ant-Mana, který mě prvním dílem také úplně nenadchl, ale postupem času jsem si ho i docela oblíbil a dvojka už byla bomba, takže věřím i u Venoma, že po této symbiózní seznamovačce bude mít dvojka už také daleko větší drive a koule.

    • 22.1.2019  21:42

    Veškeré filmy, ať už přímo ze série Star Wars, či s tímto světem propojených vesmírných dobrodružství, sleduji, přiznání bez mučení, spíš jen z povinnosti. A vlastně až doposud mě bavil jen jeden jediný díl, a to sedmý, Síla se probouzí. Proto jsem upřímně rád, že nyní již mohu konstatovat, že „sedmička“ už nezůstane v mé oblíbenosti osamocenou, ale směle k ní přidávám Rogue One. Sice to tedy není pořád nic extra, nicméně oproti ostatním dílům jsem s tímto sci-fi mnohem více spokojenější. Gareth Edwards totiž pojal Rogue One, na rozdíl od ostatních dětinských SW, mnohem dospěleji a temněji, což se odrazilo jak v samotné, poměrně nekompromisní zápletce, tak postavách a jejich osudech (dokázal by si někdo představit v klasických SW filmech takovou pointu?), ale i v atmosféře, která působí stejně strhujícím způsobem, jako v jeho předešlé, bombastické Godzille. Vyskytuje se zde i méně těch veškerých infantilních příšerek, akce je pak efektní a nápaditá, a pozor, hodně tu funguje i humor, který ovšem též je spíš ve stylu vtipných narážek a dvojsmyslů, než klaunských eskapád, což také není úplně pro hlavní sérii zrovna zvykem. Co každopádně ale musím zkritizovat, je obsazení, které je snad až na zábavného Riz Ahmeda doslova příšerný, a především ústřední dvojice, v podání odpudivé a nesympatické Felicity Jones a nevýrazného chcípáčka Diega Luny, je doslova ubíjející, to je prostě castingové šlápnutí do hovna, a v případě Donnieho Yena doufám, že si nechal za to své taškaření alespoň pořádně nabušit účet, když už se zde v té své roli také tak ztrapňoval. Každopádně, obsazení je prostě sice vesměs nepovedené, ovšem opakuji, zbytek šlape vcelku zábavně a příjemně, já se po většinu času u Rogue One bavil, spád, akce, humor, nečekaný konec, takže nevidím moc zásadních důvodů, proč zbytečně přísně hanit.

    • 22.1.2019  21:00
    Paddington 2 (2017)
    ****

    Pro toto pokračování medvědího dobrodružství platí doslova a do písmene to samé, co pro první díl, a to že jde o až neuvěřitelně nesoudně infantilní a kýčovitou podívanou, což ovšem opět ani trochu nevadí, neboť jde zároveň i o velice roztomilou, půvabnou a miloučkou záležitost, která se prostě a jednoduše musí líbit jak dětem, tak dospělým a jen ten největší škarohlíd může tvrdit, že u toho neměl úsměv od ucha k uchu a příjemný pocit na duši. Každopádně je ovšem nutné podotknout, že Paddington je takový malý filmový unikát, neboť se zde vyskytuje jedinečná kombinace naivnosti a funkčnosti zároveň, a zmiňuji to především kvůli tomu, že právě tato smrtící kombinace ještě snad nikde jinde nefungovala tak zábavně, než jako právě zde. K filmu. Co se zápletky týče, je to znovu taková odvázaná medvědí taškařice, kde se nedá brát snad ani slovo, či scéna vážně, konkrétně scény z vězení jsou pak fakt už až trochu šílený, ale i tak, jak na to má divák reagovat negativně, když je to tak mile rozpustilé, dětinsky nadšené, a i vážně vtipné, postavy pak to samé, v jiných filmech se takhle chovat a tvářit, tak tomu dám odpad a herce označím za totální dementy, ale zde to ani jinak snad zahrát nešlo a ani ty postavy nemohli být méně afektované, neboť by to pak ztratilo veškeré to kouzlo a půvab. Samotný Paddington, respektive zpracování ústřední postavičky medvídka, je jinak až ohromující a hlavně, jeden jeho pohled, a divák jde do kolen, to je roztomilost sama! Takže, ano, je to nevídaně hloupé, triviální a nesoudně dětinské, a přesto jsem byl, stejně jako u prvního dílu, upřímně spokojený a jen doufám, že se dostaví i další, v naprosto stejném duchu zpracované, pokračování.

    • 16.1.2019  21:50

    Zábavná akční jízda z Jižní Korey? Ale kdeže. Romantické drama, okořeněné několika akčními výstupy, které tu ale rozhodně nehrají prim. Nechci tu tím tedy tvrdit, že film v onom žánrovém zpracování nefunguje, ale já od toho očekával přeci jen něco úplně jiného, než milostné souznění dvou introvertních „týnejdžrů“. Ano, jejich postavy jsou sympatické a já osobně jim upřímně fandil, nicméně opakuji, vnitřně jsem byl úplně někde jinde, čímž jsem onu náplň jednoduše nedokázal ani zcela docenit, přestože působila emočně silně a přesvědčivě. Tvůrci zde jinak hodně těžili ze současné politické situace na korejském poloostrově, kde byly zcela jasně rozdány karty, takže hodní jižané proti zlým seveřanům, což byla ovšem také krapet škoda, neboť mi tu i díky tomu chyběl nějaký ten zajímavější zvrat, či nápad, takto se to celé odvíjelo až příliš průhledně a okatě, a nezachránil to už ani krapet nečekaný závěr. Když se pak ohlédnu po těch pár akčních scénách, potenciál měli, ale že by mě dostali do kolen, tak to ani náhodou, atmosféra se zde tvůrcům též nepodařila jakkoliv navodit, takže já si zkrátka nemohu pomoct, ale mě tento snímek vážně příliš nezaujal a především ani nebavil.

    • 16.1.2019  21:18

    Will Smith v tomto životopisném dramatu opět dokázal, že už dávno není jen ten potrhlý Fresh Prince, či tajtrlíkující agent z Men in Black, ale že zvládne i herecky velmi náročný part, jako tomu bylo právě v tomto snímku. Jeho výkon je zde skutečně přesvědčivý, svou postavu doktora Omalu podal velmi sugestivně a emočně propracovaně, takže v tomto ohledu film funguje skvěle. Tím ale výčet veškerých pozitiv tohoto snímku z mého pohledu bohužel končí. Ústřední myšlenka filmu, kdy hlavní hrdina jde neohroženě sám proti gigantické, neporazitelné mašinérii, není totiž ničím výjimečná, natož pak nová, či dokonce originální, bez ohledu na to, že stejně už každý dopředu ví, jak to dopadne, takže tohle dokáže zaujmout asi jen těžko. To, že když pak dostáváte den co den –x desítek ran do palice, tak to na vás v budoucnu nechá následky, je též sice nepopiratelný fakt, ale že kolem toho vzniklo tohle?, tak to se může skutečně stát asi jen v júesej, ale ani to mě to vážně nikterak nezaujalo, a i když tento objev nechci nikterak zlehčovat, tak mě to přišlo jako takové prapodivné „objevení Ameriky“, a mě osobně to jako dramaticky funkční látka pro působivou podívanou jednoduše nestačilo. Navíc je celý film zpracován v takovém nevýrazně konstantním, až spíše mdlém tempu, bez jakýchkoliv silnějších momentů, či na pocity efektnějších scén a absence atmosféry a napětí též zrovna nepovzbudí, takže se omlouvám, ale mě Concussion zkrátka vážně neoslovilo, a doporučit tuto podívat lze skutečně jen právě díky Smithovo přesvědčivém výkonu.

    • 16.1.2019  20:40

    Stejně jako většina diváků jsem i já od nového Predátora očekával velké věci, leč bohužel, nestalo se. Můj výsledný dojem by se dal zhruba nazvat rozporuplným, kdy jsem při závěrečných titulcích neodcházel od filmu tedy zrovna nějak nadšený, zároveň ale mé pocity nelze označit ani za znuděné. Režijní a scénáristická účast Shane Blacka prostě ale asi jen již dopředu vyvolala u všech tak obrovská očekávání, že za jiných okolností, respektive bez jeho jména, by byl tento Predátor možná přijat i daleko lépe a úspěšněji, nicméně právě jeho jméno vyvolalo efekt masivního očekávání něčeho hodně, hodně extra a tím se prostě Evoluce nestala ani náhodou. Z onoho diváckého neúspěchu si ovšem myslím, že nejvíce rozpačitý je právě sám Black, neboť se cítí nepochopen, protože podle mě on záměrně chtěl natočit nového Predátora jen jako naprosto nenáročný, přímočarý, zábavný, eRkový béčko, ale lid si jednoduše vysnil, že Evoluce bude něčím víc, čímž pak přišlo ono zklamání a v důsledku toho i komerční neúspěch. Pravdou tedy je, že se scénářem zůstal Blake určitě za očekáváním, to si nemá cenu namlouvat, že tomu tak není, nicméně samotné zpracování bych za nevýrazné, či jinak nepovedené určitě nepovažoval. Jde o sci-fi béčko, takže divák by měl požadovat vysoké tempo, zábavné postavy, dynamickou akci, přesvědčivé efekty, a tím vším Predátor: Evoluce podle mě disponuje v opravdu slušné kvalitě. Vytknout tedy lze ještě absenci napětí a atmosféry, ale jinak opakuji, o nudné podívané ve spojitosti s tímto snímkem nemá smysl diskutovat, Predátora(ů) je dostatek, parta psychicky narušených vojáků je sympatická a zábavná, zpracování akce pak sice mohlo být přehlednější a živelnější, ale i tak funguje spolehlivě, navíc se tam prakticky pořád něco děje, takže o nezapomenutelný filmový zážitek nejde, ale o zábavnou, nenáročnou, béčkovou zábavu 100% ano.

    • 15.1.2019  23:17
    Spotlight (2015)
    ***

    Pro mě, jako snad až fanatického ateistu, který z hloubi duše nesnáší vše, co se církve a náboženství vůbec týče, byl tento snímek s daným tématem doslova vodou na mlýn. A je mi to o to víc líto, že tvůrci po celou dobu tímto svým filmem spíš jen popichovali a provokovali, než aby pořádně tnuli do žhavého. Vždyť ty kurvy si nic jiného nezaslouží, než pohrdání a odpor, biblácký bestie, soudit a odsoudit je, hovada vymaštěný. Ale ono je to marné, lidi jsou slepý a přidávají se k nim další a další, přestože ví, co za zvrhlou a perverzní sebranku to je, a já vůbec nechápu proč??? Proč se tedy k církvi přidávají pedofilové, to nám vysvětluje třeba právě tento snímek, to je jasné, jsou zde chránění a prakticky nedotknutelní, ale zbytek lidí mi může argumentovat jak chce, za mě se ale prostě jen bezmyšlenkovitě přidávají k největšímu zlu, co člověk kdy zplodil. Ale k filmu samotnému, neboť na toto téma se nemá cenu vážně rozčilovat, boj s touto institucí je stejně vždy předem už prohraný. Takže, jak už jsem zmiňoval, ústřední téma Spotlight je velmi přitažlivé, zajímavé a zatraceně působivé, zvlášť když vzniklo dle skutečné události. Jeho zpracování mě ovšem zklamalo nejen svou povrchností a nedůrazem, ale i celkově vlažným přístupem, nezáživným tempem, velmi kolísavou intenzitou jednotlivých scén, kdy mě vyloženě odstřelili tak zhruba jen dvě, tři, co si pamatuji, zbytek ale ve mně nedokázal vyvolat prakticky žádné výraznější emoce, či pohnutky a přitom těch příležitostí tu k tomu bylo až, až. Tvůrci zde navíc rezignovali i na jakoukoliv gradaci, celé to působí prostě jen jako konstantně odvyprávěná událost, kdy se vlastně zas až tolik nestalo. Jakoby i samotní tvůrci k tomu přistupovali s dojmem, že ano, sdělíme divákům, co se stalo, ale nesmíme je tím zas až tak šokovat, abychom nevzbudili nějaké nevhodné pozdvižení. S tím pak následně samozřejmě přišlo i zklamání z výsledného vyznění, které není ani úderné, ani přesvědčivé, natož pak cokoliv řešící. Výpovědní hodnota této podívané je prostě bohužel velmi slaboučká a nesmyslně korektní vůči biblákům, přestože jde vlastně i zároveň o takovou jejich filmovou obžalobu. Jinak mi tu ale bohužel chybělo i napětí, atmosféra, styl, herecky jde pak o spíš až chladně odvedenou práci všech zúčastněných hvězd, nikdo nepředvedl nějak vyloženě sugestivní, přesvědčivý výkon, který by ve mně vyvolal dojem, že postava dotyčného herce che skutečně dosáhnout svého, i když možná abych nekřivdil Marku Ruffalovi, který jediný přeci jen nějakou tu intenzitu a zájem vyvolal. Takže co konstatovat závěrem. Doufám, že Spotlight alespoň pár lidem otevřel oči, co za svoloč ty pánbíčkáři jsou, i když je jasné, že proti jejich moci nikdo nemá stejně sebemenší šanci, jako film mě ale Spotlight spíše zklamal, s velmi silným a kontroverzním tématem si nedokázal příliš poradit, což je velká škoda, Oscara za nejlepší film roku pak také příliš nechápu, každopádně doporučit ho ale musím určitě každému a filmů s podobnými tématy by mělo vznikat mnohem, mnohem víc, nějak se s „NIMI“ totiž bojovat musí.

    • 15.1.2019  22:04
    Sestra (2018)
    ***

    Co se atmosféry, napětí, vizuálu a stylovosti týče, působí Sestra jako naprostá bomba, která by za poslední roky hledala jen těžko nějakou konkurenci. Už od prvních záběrů mi totiž bylo jasné, že tahle potemnělá jízda bude balzám pro mou duši. A ono se nelze co divit, tvůrci totiž pro svůj film nemohli najít ani náhodou působivější destinaci, než právě polozřícený klášter někde v zapadlé části Rumunska, neboť už to samo o sobě zní fakt děsivě a ono to ve výsledku i skutečně tak funguje. To je prostě prostředí k nezaplacení, nehostinné, nevyzpytatelné, syrové, temné, bezútěšné, strach nahánějící, a to tam nemusí řádit ani žádní duchové 8D. V těchto ohledech je Sestra zkrátka fakt masakr a já měl po celou dobu vážně staženou prdel, protože tvůrci prostě dokázali na navození děsivých pocitu využít onoho prostředí opravdu maximálně. Bohužel, se zbytkem filmu je to ale už horší. Samotná zápletka mi nepřišla zrovna dvakrát vybroušená, celé to na mě působilo jako přešlapování na místě, s podivnými odbočkami, které nikam nevedly, navíc zpracované v dost kolísavém tempu, chyběla mi zde i nějaká větší gradace a co se finále týče, ani v něm jsem se nevyhnul jistému zklamání, prostě scénář musím považovat za nejslabší článek celého filmu. Herecky pak Sestra také není příliš přesvědčivá, Taissa Farmiga je nesympatická ošklivka, a stejně jako ostatní není ani výrazná, či zajímavá, čímž jsem vlastně zároveň odhalil svůj názor i na ostatní zúčastněné herce. Je to zkrátka škoda, neboť především atmosféra a vizuální pojetí mě vážně dostalo do kolen, jenže samotná výplň už bohužel nedosahuje takové kvality, aby si divák mohl Sestru užít opravdu na plno jako celek, na což doplácí především výsledný dojem. I tak ale za pozornost rozhodně stojí.

    • 15.1.2019  21:20
    Mělčiny (2016)
    ***

    Na to, že se film po větší část stopáže odehrává na jednom místě, o rozloze zhruba tak dva metry na dva a svede na něm souboj jedna žena s jedním žralokem, tak myslím, že se celý tento projekt povedl více než dobře, či jinými slovy, velmi talentovaný Jaume Collet-Serra zde dokázal z daného scénáře vytěžit skutečně naprosté maximum. Film totiž funguje praktiky ve všech ohledech, a především tedy co se napětí týče, tomu nelze vytknout vůbec nic, neboť spousta scén je zde totiž vyšponovaných opravdu do maxima a navíc se tu podařilo postupnými, čím dál agresivnějšími útoky, celou zápletku i zatraceně slušně vygradovat, a to až do poměrně strhujícího finále, které se tedy pak odehraje sice velmi rychle, ale i přesto vážně působivě. Atmosféra, plná beznaděje a zoufalství, tu funguje též na výbornou, situace, ve které se hlavní hrdinka ocitne, je vážně nezáviděníhodná, a působivější je pak o to víc, že tvůrci se naštěstí nepokoušeli o nějaké fakt nepravděpodobné akce, či nadlidské výkony, ale prostě jí v tom nechali, doslova a do písmene, pořádně vykoupat, o což to pak celé dostalo i mnohem realističtější nádech. Jinak zpracování žraloka nedopadlo vůbec nejhůř a Blake Lively je pohledná a sympatická holka, které snad nelze ani přát nic špatného. Za negativum tu lze pak považovat snad jen finální zúčtování s „hlavním záporákem“, které na mě zapůsobilo opravdu hodně nepřesvědčivě, nicméně bylo efektní a napínavé, takže na výsledném pozitivním dojmu to stejně nic nezměnilo. Já se zkrátka vážně slušně bavil, opakuji, z daného tématu fakt asi víc vytěžit ani nešlo, je to krátké, svižné, úderné, takže já jsem upřímně spokojen.

    • 14.1.2019  23:00

    Já bych Zlým časům v El Royale dal strašně moc rád plný počet *, a že bych si k tomu těch důvodů našel, ale prostě to nejde, a to prakticky jen z jediného důvodu. Ačkoliv jsem byl totiž z celého filmu po celou dobu naprosto nadšen, tak jsem se nedokázal přenést přes neskutečně nudnou a nenápaditou úroveň veškerých dialogů, které neměli styl, koule, šťávu, prostě postavy tu jen blábolili, aby nebyli úplně zticha, ale z tohoto ohledu to byl prostě fakt průser. A zamrzí to o to víc, že vše ostatní je naprosto, ale opravdu naprosto dokonalé a já si to užíval s každou scénou víc a víc, a to až do závěrečného finále, které bylo také slušně vygradované a i docela efektní a vlastně mě i potěšilo, jak to celé dopadlo. Nicméně, hlavní doménou Zlých časů pro mě bylo jeho mozaikové zpracování, kdy jsme jednotlivé činy viděli z pohledů více postav, což pak dodávalo celému filmu neskutečný grády, hodně mě ovšem oslovila i samotná zápletka, která byla velmi jednoduchá a přímočará, ovšem právě díky zmiňovanému zpracování působila vážně až opulentně, v mnoha momentech skutečně napínavě a své způsobilo i množství nečekaných zvratů, které fungovali též na jedničku. Atmosféru a styl filmu se pak tvůrcům podařilo navodit vážně přesvědčivé, každopádně třešničkou na dortu Zlých časů v El Royale je obsazení, které mě rozsekalo úplně. Všemu samozřejmě kraluje nesmrtelný Jeff Bridges, ale i všichni ostatní, bez výjimky, tu podávají luxusní, živelné výkony, které film co do kvality hodně pozdvihují. Já si zkrátka tuto podívanou opravdu užil, moc, moc mě bavila, a nebýt těch mdlých dialogů, měli by jsme tu skutečnou filmovou událost, ke kterém to ale i tak nemá stejně daleko! Takže fakt velká paráda!

    • 14.1.2019  22:30
    Darc (2018)
    ****

    A tohle si jako nechám líbit! Nekompromisní, pořádně krvavý, násilný a s ničím a nikým se neseroucí béčko, které má koule jako blázen. Zápletka je tedy samozřejmě taková hodně obyčejná, nekomplikovaná, jdoucí si bezohledně a jednoznačně za svým jediným cílem, poslat pod drn co nejvíce postav, zhynoucích co nejefektnějším způsobem, a tomu nelze v takovém provedení, jako právě zde, jednoduše odolat. Ústřední hrdina, mimochodem velký sympaťák, není navíc taky zrovna dvakrát vzor ctnosti, likvidovat všechny hajzlíky, co potká, ho evidentně baví, vše pak plyne i v poměrně dost svižném tempu, a i když to není zrovna dvakrát celé promyšlené a nápadité, o maximální zábavu je postaráno po většinu filmu. Oslovilo mě ale i dost potemnělé, stylové zpracování a atmosféra, a tak může zamrzet snad jen absence jakéhokoliv napětí, ale to už bych chtěl asi moc :-). Každopádně mě poslední dobou ale zaráží, že člověk, když by chtěl vidět nějakou pořádnou brutalitu, tak v hororovém žánru jí nemá prakticky šanci najít, ovšem co se týče akčních vod, řek a potůčků, nestačím se divit, kam až jsou tvůrci v těchto filmech se zobrazením explicitního násilí a gore efektů schopni zajít, což ovšem není v žádném případě výtka, naopak, já si chrochtám blahem a jen víc takových „řeznických“ filmů jako je Darc, já jsem naprosto spokojen, jednoduchá, efektní, nekompromisní řežba na všechny možné způsoby, já říkám ANO!

    • 14.1.2019  21:58
    Inferno (2016)
    *****

    První dva filmové „rébusy“ symbologa Langdona mě tedy úplně do kolen nedostali, čímž nechci tvrdit, že mě nebavili, ale přeci jen mě až tolik nenadchli a měli své výrazné mouchy, ovšem Inferno je dámy a pánové naprosto jiný level, který mě od prvních vteřin nakopl a až do závěrečného, neuvěřitelně strhujícího a vygradovaného finále nepustil. Ohromně mě tu zaujala jak celková myšlenka filmu, tak její průběh, byl jsem až šokován tou spoustou neočekávaných zvratů a z toho plynoucího, neskutečně působivého napětí, překvapila mě i dynamičnost a šílený spád celé té zápletky, stejně tak jako množství vážně skvěle zpracované a efektní akce a opakuji, ten závěr byl tak vyšponovaný, že jsem ani nedýchal, za mě fakt jako respekt! Skvělá nicméně byla i atmosféra a vizuál, které v jednotlivých lokacích působili přesně tak jak měli, a pak tu jsou samozřejmě i herecké výkon, v čele s jako vždy famózním Tomem Hanksem, nicméně v tomto ohledu mám i zároveň jedinou výtku pro jinak tuto vážně dokonalou jízdu, a tou je Felicity Jones, která v sobě mísí jen nesympatičnost a nevýraznost, a za ostatníma tak pokulhávala o kilometry daleko, takže za mě jasný castingový omyl. To každopádně ale vůbec nic nemění na tom, že Inferno je doslova infernální jízda, pro mě osobně obrovské překvapení, ze kterého jsem nadšený a že zrovna tento film bude mít takový koule a grády, tak to smekám!

    • 14.1.2019  21:30

    Smekám klobouček. Tom Cruise je ďábel a šestou Mission Impossible mohu s klidným svědomím pasovat na nejnadupanější, nejzáživnější a nejdynamičtější hollywoodskou akční jízdu, která možná vůbec kdy vznikla. Normálně v půlce filmu jsem si musel dát pauzu, neboť ta neuvěřitelně působivá intenzita ve všech těch po sobě lavinovitě se řítících akčních scénách mě tak vyčerpala, že jsem byl snad vyfluslejší víc než sám agent Hunt 8D. Fakt prostě nářez, tady jdou opravdu postavy jen z jedné efektní akce do druhé, bez oddychu, navíc veškeré zpracování těchto akčních momentů je vážně na té nejvyšší možné úrovni, přehledné, nabušené, častokrát až i překvapivě hodně drsné a nekompromisní, nikdo se zde tentokrát vážně s nikým a ničím příliš nesere, zkrátka akční orgie! Ovšem pozor, ani zápletka svou intenzitou a spádem za onou dokonalou akcí ani trochu nezaostává, Fallout je totiž zatraceně promyšlená, neskutečně napínavá a strhující podívaná, kdy počet různých zvratů, podrazů a nečekaných momentů též atakuje snad veškeré vůbec myslitelné možnosti, ale ono to i navíc až neskutečně funguje a divák se v tom všem i přes veškerou komplikovanost ani na chvíli zbytečně neztrácí, což též oceňuji maximálně a ohromně mě nadchlo, jak to postupně celé gradovalo a gradovalo až do doslova dech beroucího finále, které mě vystřelilo už definitivně do nebes, prostě mazec jako kráva!!! Co se týče obsazení, opět nemám slov, Cruise s Cavillem tu předvádí masakrální výkony, ale i ostatní šlapou jako švýcarské hodinky a opomenout samozřejmě nemohu ani celkový vizuál, stylovost, atmosféru, hudbu, vše zpracované tak efektně a působivě, že tady vážně nemá cenu o kvalitě této jízdy jakkoliv diskutovat, jednoznačně BOMBA ve všech směrech, bravo, bravo, bravo!!! Tohle se už bude jen vážně těžko překonávat.

    • 5.1.2019  20:31

    Já The Forger vidím jako určitě hodně podhodnocený film, neboť jsem v něm viděl poměrně kvalitní drama, které ale bohužel potápěla kriminální linie. Ano, tento snímek se totiž odehrává ve dvou žánrových rovinách, zmiňované kriminální, která je nevýrazná, nudná a její konec je jen velká, zmatená naivnost, a pak dramatické, zabývající se generačními problémy jedné rozvrácené rodiny, za nimiž stojí především Travoltova minulost a smrtelná choroba jejího nejmladšího člena, a v tomto ohledu musím dát jasný palec nahoru, neboť se jedná o skutečně působivou a především fungující emotivní podívanou, která i přes velmi tíživé téma zbytečně moc netlačí na pilu, a přesto jsem se jen stěží ubránil slzám dojetí. Za vážně výrazné pozitivum pak musím zmínit i ústřední herecké trio, které tu podává velmi silné a přesvědčivé výkony, neboť Travolta mě po dlouhé době dostal zas vážně do kolen, Sheridana mám už dlouho pod drobnohledem a Plummer je pak prostě jistota. Takže zkrátka, pokud by celý film stál jen na onom dramatickém vývoji, jednalo by se o fakt mimořádně silné a působivé drama, ona zpackaná krimi zápletka ale posílá bohužel celý film do bahnitých béčkových vod. Velká škoda, nicméně i tak jsem přesvědčen, že se jedná o vydařenou podívanou, která si zaslouží daleko větší diváckou pozornost a přízeň a s místní negativní kritikou tak nemohu tentokrát příliš souhlasit.

    • 4.1.2019  23:53

    Já bych chtěl být upřímně k této ženské verzi Ghostbusters co nejvíce tolerantní, ale prostě je mi líto, nejde to. To, že kvalitou nedokáže tento snímek navázat na původní dva mimořádně skvělé díly, muselo být asi jasné už dopředu každému, ale že to dopadne až takhle neslavně, to překvapilo trochu i mě. Já v podstatě jediné, co mě na tomto filmu bavilo, byl neuvěřitelně zábavně přitroublý Chris Hemsworth, který pokaždé, když se objevil, tak bylo o zábavu fakt postaráno, neboť si Chris tu svou pro něj nezvyklou postavu vážně delikatesně vychutnal, a on je tu prostě fakt boží. Tím ovšem veškerá pozitiva končí. Když už jsem tedy třeba hned u těch herců, tak například ústřední čtveřice Krotitelek je fakt mdlé seskupení. Mellisa McCarthy, která ve většině svých filmů působí jako ze řetězu utržená divoška, tak zde naopak nepochopitelně zaujmula polohu jedné z těch vážnějších a zrovna v tomto případě to nebylo dobře, neboť právě tady se vyřádit mohla snad až neomezeně, ale ono nic a v mužské verzi tak ztělesnila postavu Dana Aykroyda. Za tu trochu divočejší je zde Kristen Wiig, z originálu zastupující tedy Billa Murrayho, u ní je ovšem zas ten problém, že je neskutečně nevýrazná a svou postavu nedokázala obdařit ani trochou zábavnosti a živelnosti, na rozdíl právě od svého předobrazu. Postavu Harolda Ramise tu pak ztělesnila Kate McKinnon, jen tedy asi v krapet víc ztřeštěnějším podání, a i když mi u ní přišlo, že fakt po celou dobu hodně přehrávala, tak z té čtyřky mě nakonec bavila asi nejvíc. A Leslie Jones, alias Ernie Hudson, zde zastávala tu klasickou černošskou komunitu a její styl, se vším dobrým i špatným, co k tomu patří, nicméně pro snímek samotný to neznamenalo nic zásadního. Herec, představující ústředního záporáka, byl jinak k poblití nesympatický trotl, a kde toho idiota vyhrabali, tak ať ho tam zase radši rychle zahrabou a co se původních hrdinů a jejich cameo výstupů týče, myslím, že se s nimi dalo naložit mnohem, mnohem lépe a především důstojněji. Zápletka pak rozhodně není také žádná sláva, je v podstatě dost nudná, bez tempa a nenápaditá, a to natolik, že několik scén je dokonce okopírováno z původních Krotitelů, bohužel film nefunguje ale ani příliš po stránce vtipnosti, kdy jsem se vlastně nezasmál vážně ani jednou za celou dobu, ovšem v co jsem věřil, byla úroveň efektního zpracování, kdy jsem vzhledem k dnešním možnostem očekával vážně dech beroucí smršť bombastických a velkolepých efektů, což se ale také nestalo, a i v tomto ohledu zůstali Krotitelky duchů hodně za očekáváním. A jelikož se zde tvůrcům nepodařila navodit ani působivá a stylová atmosféra z původních filmů, tak prostě musím jen konstatovat, že jde skutečně o poměrně nezábavnou a ne zrovna dvakrát fungující podívanou, nicméně abych nebyl úplně zlí, přežít se to dá, a to i docela bez nějaké vážnější duševní újmy. Každopádně, za mě, typ filmu jako je Ghostbusters potřebuje pořádný koule, a tato dámská skvadra je jednoduše nedodala.

    • 4.1.2019  22:47

    Od Ride Along jsem dostal přesně to, co jsem očekával. Blbý na tom je, že jsem neočekával vůbec nic dobrého, a to se bohužel vyplnilo. Černošské komedie mě sice tedy nejspíš nikdy neposadí na zadek, což ovšem neznamená, že mě nemohou pobavit. Tohle je ale tak tuctová a nezábavná podívaná, že jsem až čuměl, jak moc jsem se u toho trápil. Jeden negřík strááášně moc drsný polda, druhý negřík malý, užvaněný nekňuba, a i když se neustále mezi sebou slovně špičkují a nemají se rádi, tak přes všechny nezdary a rozepře nakonec společně přeci jen zločinu utnou tipec a bok po boku, jako nejcoolovější parťáci, mohou směle dál vykročit k druhému dílu. To, že jde už o po miliontý omleté téma by ale ještě nebyl asi ten největší průser, daleko horší totiž je, jak to celé ani trochu nefunguje. Zápletka je fakt blbá, až to bolí, neskutečně předvídatelná, bez tempa a v podstatě i bez akce a napětí. Veškeré postavy se pak chovají strašně naivně, ústřední duo je navíc otravné jak hemeroidy, ukecaný Hart mě jako vždy vytáčel až k posrání a Cube ty svý správňácký drsňáky už taky seká pořád stejně jako Baťa cvičky, navíc mi přišlo, že to mezi nimi ani příliš nejiskřilo a nakonec to nejpodstatnější, ono to celé nebylo vůbec, ale opravdu vůbec ani trochu vtipné. Použitý humor vyzněl prostě většinou zcela trapně, anebo v tom lepším případě vyšuměl úplně do prázdna, ale prostě ten film po této stránce naprosto selhal. Já tedy dokážu respektovat, že cílové publikum se může u této krimikomedie možná i pobavit, nebo si ho dokonce i užít, ale mě tento typ snímků už spíš ubíjí, takže ode mě tato taškařice doporučení určitě nezíská, neboť nepřinesla vůbec nic nového a navíc není ani trochu vtipná.

    • 4.1.2019  22:04

    Hodně slaboučká duchařina, do které jsem šel prakticky jen kvůli Kate Beckinsale, ovšem ta se mi tu obarvila na blond (???), takže bylo po radosti hned na začátku, a to jsem ještě ani netušil, o jak moc mdle zpracovanou a především neskutečně tuctově vyvíjející se podívanou půjde. Rodinka se po tragické události přestěhuje z města na venkov, samozřejmě do starého domu s temnou minulostí, kde ústřední hrdinka začne mít špatné pocity, zjevují se jí duchové, nikdo jí nevěří, udělají z ní pošuka, sakrahýmlelementekrucinálfagot, pokolikáté už? Závěrečná pointa je pak sice krapet jiná, ovšem pozor, jiná rozhodně neznamená lepší, v tomto případě spíš tedy naopak, závěr je totiž scénáristická zoufalost první třídy, kopící jeden blábol na druhý a výsledek je pak už jen doslova urážkou veškerého publika, to fakt bylo zoufalý. Zkušený D.J. Caruso se zkrátka tentokrát projevil jako absolutně neosobitý rutinér, který nedokázal využít ani možností nabízející starý dům, čímž celý svůj film zbavil i jakékoliv atmosféry, navíc zde i přes veškerou snahu nefunguje ani jediný moment napětí, navození strachu, či jakýchkoliv jiných emocí se též nepodařilo docílit, prostě v tomto případě jde o vážně velmi nezáživný snímek, kde se nepovedlo bohužel skutečně nic výraznějšího, či zajímavějšího, co by dokázala alespoň na chvíli oslovit, či zbavit. Vážně mizérie!

    • 4.1.2019  21:17

    Perfektně vygradované vyvrcholení třídílné švédské krimisérie, jehož ústředním nosníkem je tentokrát především soudní proces s Lisbeth Salanderovu, čímž se žánrově Dívka, která kopla do vosího hnízda zas trochu oproti svým předchůdcům posunula trochu jinam, nicméně vše ostatní, podstatné, zůstalo pořád na stejně vysoké a působivé úrovni, takže se tu znovu dočkáme opravdu promyšlené, napínavé a hlavně překvapivé zápletky se spoustou zajímavých zvratů a nápadů, plynoucí ve vážně strhujícím tempu, s mnoha silnými scénami, nechybí samozřejmě ani úžasná atmosféra a samozřejmě opomenout nemohu ani jeden z hlavních atributů, a to vesměs herecké výkony, samozřejmě s Rapace a Nyqvistem v čele. Při závěrečném zúčtování s Lisbethinou minulostí se pak musím přiznat, že společně s její postavou jsem zažil jedno z nejvýraznějších filmových zadostiučinění a zároveň jsem si i s úsměvem na tváři oddechl, že i ve Švédsku mají takové „hady“. Všechny tři díly jsou zkrátka vážně hodně povedené snímky, disponující vším, co dělá podobně laděné podívané atraktivními, přesto jde ale i zároveň o dost odlišné filmy, než na co je běžný divák asi zvyklí, a to hlavně díky evropskému stylu zpracování, který s tím hollywoodském nemá zas až tolik společného, ovšem a i když já osobně preferuji tedy spíše právě ten zaoceánský styl, tak v tomto případě musím konstatovat, že švédská trilogie s postavou Lisbeth Salanderové v ústřední roli je čestná výjimka a já si je všechny vážně užil na maximum.

    • 27.12.2018  23:05

    Timo Tjahjanto vs Gareth Evans? Oba naprostí mistři oboru a pro mě v současném světě martial-arts akčních řezničin bezkonkurenční králové, nicméně v jednom podstatném ohledu má navrch Evans. V obou dílech Serbuan Maut totiž do zmiňované geniální a nedostižné akce dokázal velice umně zakomponovat i skutečně skvostnou zápletku, kdy především ve dvojce to díky ní dokázal vyšperkovat až na naprostý filmový opus, kdežto Tjahjanto příběh, respektive jakýkoliv děj používá jen jako velice chabí spojovací nástroj mezi jednotlivými akčními sekvencemi, tak jako tomu bylo už dříve u Headshot, tak nyní i u The Night Comes for Us. Nějaké nápaditější, smysluplnější, či zajímavější zápletky nemá zkrátka v Tjahjantových filmech cenu očekávat, nicméně, i když jde o poměrně výrazný filmový prohřešek, tak u mě osobně tedy zas až tak podstatnou roli na výsledném dojmu u jeho filmů nehraje. Tjahjanto totiž ve svých filmech nabízí něco, z čehož mám oči navrch hlavy, a to jednoznačně tu nejbrutálnější akci, co lze vůbec vidět. Na to se nehrabe ani naprostá většina současné hororové produkce, tohle jsou totiž absolutně nekompromisní jatka, kde z obrazovky tečou doslova hektolitry krve, kosti praskaj, vnitřnosti lítaj a bojovníci se řežou tak šíleně, že to až bolí, prostě masakr ve velkým. Zároveň je ovšem nutno i zmínit, že veškerá choreografie soubojů na to ani trochu nedoplácí, naopak, vše je neskutečně přehledné, dynamické a nápadité, bez jakýchkoliv posraných střihů a kamerových veletočů, je tedy jasně vidět, že všichni zúčastnění kluci fakt kurevsky umějí, prostě paráda, u které slintám blahem. V čele všech těch bitek tu pak stojí takový borci jako Joe Taslim, Julie Estelle a samozřejmě především božský Iko Uwais, to jsou fakt blázni, před kterými mohu jen upřímně smeknout a klanět se. The Night Comes for Us je zkrátka podívaná skutečně jen pro okrajové publikum, ovšem ona cílovka musí být z této podívané totálně v sedmém nebi, něco takového totiž nelze vylíčit jakýmikoliv slovy, to se musí vidět, proto pro mě absolutní bomba, masakr, nářez, jatka a top jízda!!!!!

    • 27.12.2018  22:14
    Aquaman (2018)
    *****

    Rozhodně tu nikoho, natož sám sebe, nehodlám přesvědčovat, že Aquamen je nejlepším filmem od DC za poslední roky. Není nejlepší. Co nicméně nej je, tak to nejpřizpůsobivější nárokům a především potřebám masového publika, což ovšem určitě nemyslím ve zlém, spíš naopak. DC totiž podle mě poslední roky z komerčního hlediska a divácké přízně doplácela především na přetemnělost všech svých postav a až syrové zpracování jejich příběhů a osudů, zproštěných jakékoliv odlehčenosti, kýčovitosti a hravosti, díky čemuž je až doposud právě Marvel tolik válcoval. Nyní ale James Wan u Aquamena přišel s přístupem, který dokáže oslovit bez rozdílu věku celou rodinu a hle, úspěch je na světě. Pryč jsou všechny ty neustálé batmanovsko-supermanovské hlubokomyslné existenční otázky o smysluplnosti bytí, či nebytí, a místo toho Wan naservíroval prostě jen jednoho neotesaného sympatického hromotluka, se smyslem pro humor a s přesvědčením, že jedna pořádná rána vyřeší daleko víc, než nějaké trudomyslné přesvědčování, navíc to pak celé zabalil do takového hodně nenáročného, pestrobarevného fantasy-pohádkového kabátku a obecenstvu tak konečně u filmu od DC vyrašil na tváři spokojený, dětinský úsměv. I já, ostatně asi stejně jako většina, mám totiž mnohem raději komiksové filmy plné dynamické akce, strhujících efektů, dech beroucích momentů, velkolepých scén, a to vše v odlehčeném podání, než jako to u DC fungovalo doposud, a to že jsem po jejich filmech odcházel z kina s depkou až na prdeli. A Aquamen je prostě takový, jak to mám rád. Veselý a hravý, zábavný a akční, efektní a velkolepý, neberoucí se příliš vážně a jdoucí si bezhlavě za svým jediným cílem, pobavit mladý, starý, hubený, tlustý, malý i velký, prostě všechny. Zápletka Aquamena je tedy sice prostinká, což ovšem vůbec nevadí, neboť má šmrnc a dynamiku, disponuje slušnými zvraty a nápaditými scénami, fungují zde emoce i humor, akce má pořádný koule, zpracování podmořského světa je doslova famózní, efekty jsou na skutečně vysoké úrovni a samozřejmě tu máme i úžasné obsazení, s (ne)hrajícím Momoou v čele, jehož výkon je možná krapet až odstrašující, nicméně má natolik výrazné charisma a muskulaturu, že na roli Aquamena by bylo asi jen málo povolanějších lidí, než právě on, ale i ostatní herci jako Kidman, Dafoe, Wilson, Lundgren, či krásná Heard, ti všichni dokážou též tak zaujmout, že i z tohoto hlediska dostala tato podívaná úplně jinou šťávu. Já jsem zkrátka v komiksovém filmovém světě zastáncem těch rozhodně odlehčenějších snímků, kdy sice samozřejmě respektuji i ty vážnější, dramatičtější a emočně vypjatější okamžiky, ale u DC to fakt už přeháněli, proto beru Aquamena daleko pozitivněji a vlídněji a jsem nyní vážně zvědavý, jakým směrem se budou u DC ubírat teď dál. Já tento směr každopádně vítám.

    • 27.12.2018  20:50

    War Dogs drží nad vodou především ústřední herecké duo a opravdu zajímavá a poutavá zápletka, inspirovaná skutečnými událostmi. Hlavní hvězdou filmu je každopádně Jonah Hill, který tu precizně zvládl jak dramatickou, tak humornou polohu, v obou byl velmi přesvědčivý, každá jeho scéna měla navíc fakt pořádný koule a jen tak mimochodem, oproti jeho předchozímu filmu tu má zas tak asi o tunu víc, takže je to taky takový herecký chameleon 8D. Miles Teller je pak sice sympaťák a hrát též určitě umí, jeho jen bohužel omezuje fakt velká nevýraznost, a kvůli tomu mám u něj i krapet obavy, že se z něj nějaká ta úplná top star asi vážně nikdy nestane, nicméně jako parťák suprový. Zápletka pak dokáže skutečně zaujmout a bavit, ovšem zároveň je nutné ve spojitosti s ní zmínit, že se jí tvůrcům nepodařilo až tak zcela přesvědčivě zpracovat. Jednak se tu až nemile často střídají momenty opravdu skvělých a našláplých scén, s momenty, kde by se člověk uzíval k smrti, a jednak, přestože se vše v ději od začátku filmu stupňovalo a stupňovalo, tak si tvůrci nakonec s výslednou gradací nedokázali vůbec poradit a místo vyšperkovaného a dynamického finále tak došlo jen k přichcíplému vyústění, bez nějakého výraznějšího dopadu a bez emocí. Chyběla mi tu ale i nějaká osobitější atmosféra a styl, naopak ale musím pochválit filmaře za časté a fungující pasáže plné jak napětí, tak i opravdu vtipných momentů, které film hodně osvěžili. Celkově jde ale každopádně o určitě zábavnou podívanou, které tedy rozhodně chybělo svižnější pojetí, jinak ale fakt pohodová jízda, která stojí za pozornost.

    • 23.12.2018  23:50

    Už ani nepamatuji, kdy naposledy jsem viděl vůbec nějaký český film a vlastně ani moc netuším, co mě vedlo nakonec vidět právě tento, ale nyní musím s radostí konstatovat, že toho ani trochu nelituji a navíc jako pro neoblomného odpůrce tuzemské filmografie to bylo o to větší a milejší překvapení, že sleduji skutečně fungující a pohodově koukatelný český film. Tím tu tedy ale nechci ani zároveň nějak vykřikovat, že Pohádky pro Emu je bezchybná, úžasná podívaná, která mě dostala do kolen, to rozhodně ne, ale přeci jen jde alespoň o český snímek, který potěší, neurazí a snese i určitá měřítka kvality. O příběh tu jde sice tedy kýčovitý a v podstatě i tuctový až běda, nicméně jeho zpracování je natolik sympatické, jemné a působivé, že to tentokrát až tolik nevadí a co si navíc budeme namlouvat, k vánocům patří kýč a tuctovost stejně tak neodmyslitelně, jako vánočka, stromeček, či kapr se salátem. Hodně se tu jinak díky mnoha okolnostem v ději hraje na city, a v tomto ohledu si tvůrci zaslouží na české poměry další upřímnou pochvalu, neboť i když mohli, tak zbytečně nevydírali a netlačili až tolik na pilu a přesto film po emoční stránce fungoval skutečně působivě, stejně jako při vtipných momentech, kterých sice nebylo až tolik, ovšem pokud se přeci jen dostali ke slovu, tak nevyzněli nikterak trapně, či vulgárně, jak to u ostatních tuzemských filmů z posledních let bývá zvykem, ale naopak působili velice lidsky a přirozeně, na čemž se ovšem velkou měrou podepsali i výkony všech zúčastněných herců, kteří zbytečně nepřehrávali, spíš tedy naopak, i oni podali vesměs velmi citlivé a silné výkony, které výslednému vyznění velmi pomohli. Celkově jde tak zkrátka o příjemnou, citlivou a působivou podívanou, které sice ke konci už evidentně docházel dech, ale i tak jde na tuzemské poměry o jednu z těch rozhodně nejpovedenějších podívaných za poslední roky.

    • 23.12.2018  23:08
    Jigsaw (2017)
    ***

    Já čekal, že to jednoho nepěkného dne přijde a pro mě jedna z nejoblíbenějších, nejlepších a nejzásadnějších hororových sérií dostane ránu kladivem, a ta právě přišla osmým pokračováním od bratrského dua Spierigových. Sice tedy nejde ještě naštěstí o ránu, která by nutně musela celé sérii Saw zlomit vaz, ale minimálně jde o výrazné varování, že už opravdu něco není úplně v pořádku. To, že jde o již krapet vyčerpanou látku, je fakt, který se táhne už pěkných pár dílů nazpátek, ale tvůrci až doposud pokaždé dokázali přijít i s něčím navíc, co z dané podívané nakonec pak udělalo opět pořádně brutální a nenudící jízdu, která mi udělal vážně radost. Tentokrát to ale již tolik neklaplo, a to především kvůli zápletce, která prostě vyzněla už vážně hodně moc okopírovaně a hlavně závěrečná pointa, respektive „šokující“ zvrat, byl tak překvapivý, že krom toho, že vše předešlé dění postavil hloupě na hlavu, tak zároveň vyzněl už vážně moc nesoudně přestřeleně. Šokující odhalení tedy sice neodmyslitelně patřilo ke každému závěrečnému zvratu u všech předešlých dílů, ale nyní to prostě bylo už až příliš přepálený a fakt už nevěrohodný. Navíc mi přišlo, že tvůrci ubrali i na zobrazení brutality a krvavých efektů, ani pasti už neměli ty správný koule a hodně mě zarmoutil i určitý odklon od nastolené, tolik fungující atmosféry, která též dělala celou sérii Saw tak nekompromisní a působivou, zde ale působí prostě dost obyčejně, až lacině. Takže co dál? Buď by mělo dojít k již definitivnímu se odklonění od postavy Johna Kramera, což je ale otázka, jestli by to bez něj pak mělo ale ještě vůbec nějaký smysl, a nebo se prostě rozloučit s celou sérií a zbytečně jí jen dál neznehodnocovat dalšími nesmysli, se kterými podle mě budou nyní další tvůrci přicházet. Ale uvidíme, třeba mě devítka zase vystřelí do hororového nebe a vykoupí tento ne až tolik povedený díl :-).

    • 23.12.2018  22:11

    Přestože ne zcela oddaný fanoušek jakýchkoliv vesmírných dobrodružství, tak si Sola s klidným svědomím dovolím v rámci světa Star Wars, co do zábavnosti, a v podstatě i snesitelnosti, zařadit hned za Sílu se probouzí. V první řadě jde totiž o takovou přímočarou, nenáročnou jízdu, která skutečně odsýpá od první minuty, pořád se něco děje, disponuje slušnou akcí, fungujícím humorem, patřičnou atmosférou, několika vážně nečekanými dějovými zvraty, ale zároveň se i částečně dokázala odklonit od regulérních SW, a to hlavně od těch všech až příliš dětinských hrátek a postaviček, které mě jinak právě v SW tak moc iritují a pro Sola to tedy beru jako důležitý a výrazný přínos. Co se negativních pocitů týče, tam mám snad jen jeden zásadní problém, a to s obsazením ústředních rolí, neboť Alden Ehrenreich je až nevídaně nesympatických člověk a postavu Han Sola neobdařil vůbec ničím, ani charismatem, ani energií, ani zábavností, prostě katastrofální obsazení. Bohužel za nevýrazné ale musím zmínit i Emilii Clark a Donalda Glovera, takže další důležité postavy, a tak v tomto ohledu je to prostě průser, který nedokázal už zachránit ani Woody Harrelson, a to je už co říct. Jinak bych ale vážně Sola nikterak zásadně nezatracoval, onen finanční propadák si podle mě až tolik nezasloužil, ale chápu, jde především o film pro příznivce vesmírné ságy SW, a jelikož je prostě Solo trochu jiný, tak mu dali jednoduše palec dolu a tím mu i vystavili definitivní stopku. Za mě krapet škoda.

    • 22.12.2018  23:16

    Poslední dobou poměrně výrazně propadávám asijské akční filmografii, která na rozdíl třeba právě od hollywoodské umí propojit naprosto dokonalou, strhující a dech beroucí akci s neuvěřitelně perfektními zápletkami, které mě většinou posadí nekompromisně na prdel. Ovšem zdůrazňuji výraz většinou, což znamená ne vždy, a to je právě případ této podívané. Což tedy o to, ta akce tu není ve výsledku zas až tak špatná, zde bych spíš za negativum zmínil, že je jí skutečně jen velmi málo a navíc prakticky jen v podobě střílení. Daleko větší průser je ale zápletka, která je vážně slabá, respektive něco tak špatně a především nezáživně zpracovaného jsem už dlouho neviděl. I přes jednoduchost celé dějové linky jsem totiž chvílemi vůbec netušil co, kdo, proč, beze smyslu to skákalo od někud někam a nic z toho, chování většiny postav na mě působilo též divně a až na Louise Koo mi navíc přišli i herci ve svých rolích vážně nevýrazní. Závěr mi pak přišel úplně na palici, vyústění bez jakéhokoliv významu, no prostě obrovské zklamání. Kupodivu zde nezafungovala ani atmosféra, což se u filmů z těchto končin stává skutečně jen výjimečně, napětí též žádné, prostě Du Zhan, neboli Drogová válka, je jednou z nejslabších asijských akčních kriminálek, co jsem zatím vůbec viděl.

    • 22.12.2018  22:28
    Bod zlomu (2015)
    **

    Velmi slabá podívaná. Každopádně hned na začátek musím zmínit, že zrovna tento film bych remakem rozhodně nenazýval, neboť na to má s původním Bodem zlomu opravdu minimum společného. To ale jen tak na okraj, na výsledný bídný dojem tento fakt nemá žádný vliv. O ten se totiž postarali úplně jiné faktory a to v prvé řadě naprosto katastrofální casting. Luke Bracey je absolutně nevýrazný, mdlý a nesympatický chlapík, který nemá sebemenší šanci utáhnout jakoukoliv větší roli, natož pak hlavní, jindy velmi pohledná Teresa Palmer tu vypadá fakt příšerně a jinak výtečný Édgar Ramírez se podle mě zas do role Bohdiho pro změnu vůbec nehodil. Zápletku jsem pak spíš než jako klasicky vystavěný příběh vnímal jako téměř dvouhodinovou reklamu na extrémní sporty, se spoustou, ale opravdu spoustou rádoby filozofických žvástů na téma smyslu a podstaty života, a to zas vyznělo spíš jako nějaká ekologická propaganda, no nicméně když bych vzal i ten zbyteček, kde se tvůrci tedy snažili o nějakou tu dějovou linku, tak stejně šlo jen o předvídatelný, tuctový vývoj, bez známky zábavnosti. Vzhledem k tématu mě navíc nemile překvapil naprostá nepůsobivost atmosféry a akce se zde vyskytuje jinak jen právě ve všech těch záběrech extrémních sportovních výkonů, které jsou nasnímány sice dynamicky a živelně, ovšem kdo se o tento druh adrenalinových atrakcí nezajímá i v reálu, tak s ním to stejně nejspíš nepohne ani zde. Já tu zkrátka tedy sice nechci tvrdit, že bych se u tohoto snímku nějak vyloženě nudil, ale určitě nejsem cílovým divákem pro tento druh filmu, a mám zároveň i obavu, že ona cílová skupinka nebude zas až tak početná.

    • 13.12.2018  22:54

    Nemá si cenu nalhávat, že pokud by v tomto snímku nehrál v hlavní roli Arnold, neštěkl by po tom ani pes. On v tom ale Arnold hraje, takže film se do širšího povědomí dostal, a nutno konstatovat, že i když úspěch nesklidil prakticky žádný, spíš tedy naopak, tak já si myslím, že nejde o zas až tak úplně mizernou podívanou, na kterou by se muselo jen nutně plivat. Třeba hned výkon samotného Arnieho, který svým dramatickým hraním asi nikdy nikoho nepřesvědčoval, tak zde jeho výkon lze bez přehánění označit za poměrně překvapivě působivý a uvěřitelný, prostě mě tím svým zdrceným ksichtem vážně dostával. To samé se dá ovšem tvrdit i o jeho „protivníkovi“, v podání Scoota McNairyho, který své zhroucení podal též výtečně. Se zápletkou je to pak trochu těžší, jde o takové velmi, velmi pomalé emoční drama, kde se toho ale za těch devadesát minutek opravdu příliš nestane, film tak dost přešlapuje na místě a veškeré dění by tak šlo snad shrnout i do jedné věty. Celé je to zkrátka zaměřené především na vyvolání co nejsilnějších emocí, než na samotný děj, což by pak až zas tolik nevadilo, kdyby šlo ovšem o emoce působivé a tomu zde taky tak není. Tvůrci mohli možná víc přitlačit na pilu, možná vložit postavám do úst k vyvolání oněch pocitů vhodnější dialogy, prostě nevím, ale za mě emoce, jako ústřední prvek filmu, tu jednoduše nefungovali. Alespoň se tu ale povedla navodit tísnivá atmosféra, která měla svou kvalitu a působivost. Aftermath je tedy průměrným dramatem, které sice vyloženě nenudí, má i svá pozitiva, nicméně musím jen zopakovat, bez Arnoldovi účasti by o tom vědělo jen pár náhodných diváků, a ten zbytek by tím po pravdě bohužel ani o moc nepřišel.

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace