Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný

Recenze (363)

plakát

The Echo (2008) 

Stejně jako Nakata či Shimizu, i Laranas byl požádán, aby přetočil svůj Sigaw pro americké publikum. Originál ´sem zatím neviděl, čímž se aspoň vyhnu titěrnému srovnávání, ale na remakeu je jasně cítit inspirace a vykrádání japonských žánrovek. The Echo balancuje někde mezi Ringu a Ju-On a snadno by se utopilo v moři tuctových duchařin, nebýt poctivé (re)konstrukce tvořené poměrně invenčním přístupem. Narozdíl od svých předchůdců Echo buduje atmosféru pomocí zvukové skladby, půvabné práci s prostorem, jeho snímáním i svícením, a především live action postupy a in-camera efekty. Laranasova předchozí zkušenost s reklamnímy spoty a dokumenty tak nepřišla vniveč a oproti drtivé většine hollywoodských tvůrců ji dokázal koncipovat po svém. The Echo mě tak přesvědčilo, že ne všechny novodobé duchařiny stojí za starou belu a vzbudilo ve mě velké očekávání v režisérově připravovaném Patient X.

plakát

Záchranka San Francisco (2009) (seriál) odpad!

Akce a frajerství na úrkor logiky a lékařským předpisům? NBC se moc nevytáhlo. Nejnerealističtější lékařský seriál, s jakým ´sem kdy měl tu čest.

plakát

Samurai purinsesu: Gedô-hime (2009) 

Po Meatball Machine, Machine Girl a Tokyo Gore Police další amorální, samoúčelná manga style oslava násilí, tentokrát z dob feudálního Japonska (?), kde se to jen hemží humanoidy, mobily a motorovými pilami. Přestože si Kengo Kaji zapůjčil spousty atributů ze svých předešlých filmů, stále se mu daří udržet si určitou rovinu nápaditosti, dokonce i po technické stránce, a vytvářet nové a nové prototypy čím dál tím bizarnějších hrdinek. Samosebou se opět vyřádil i na gore efektech, které ´sou i přes viditelně nižší rozpočet stále na vysoké úrovni, zábavně zreflektoval odkaz současné japonské společenské omladiny a jeho neurvalý cit pro obsesivní disciplíny se tentokrát zaměřil na tělní fetišismus. Samurai Princess tak nádherně vyplnila prostor při čekání na slibnou Vampire Girl vs. Frankenstein Girl a stále odkládané Tokyo Gore Police II.

plakát

Quand on est amoureux c'est merveilleux (1999) 

Perverzní story ze špinavé belgické periferie o nechutné postarší dámě, která žije s mrtvolou striptéra a sní o pravé lásce a (ne)zdravém sexuálním životě sice zprvu nadchne depresivním prostředím a úchylnou zápletkou, ale vzhledem k absenci jakékoliv pointy či finální gradace po sobě nakonec zanechá jen prázdno a nevyužitý (im)potenciál.

plakát

Grotesque (2009) 

Omšelý tv look, tři aktéři a jedna velká perverzní řezničina. Gurotesku rozhodně patří k těm zábavnějším bizarnostem, které nedají nevzpomenout na klasické japan shocky, a ač se v rámci žánru jedná o to nejkvalitnější, co v posledních letech dálný východ vypustil do světa, k intenzitě a surovosti osmdesátkové tvorbě má pořád daleko. Doba přeci jen pokročila a Shiraishi ve svém novém opusu neporušuje žádné další společenské tabu, kterým by mohl dnešího diváka šokovat.

plakát

Halloweenská noc (2007) 

Happy Halloween! Povídkový spletenec jednoho malého předměstí, kde se nevyplácí porušovat dávné halloweenské tradice. Dougherty úžasným způsobem laškuje mezi hranicemi komedie a horroru, se zručností rovné Raimimu, a svědomitě buduje půvabnou, bizarní atmosféru bez závislosti na laciných lekačkách, kterou originálně žene vstříc jednotlivým epizodním vyvrcholením. Trick ´r Treat mi připravil halloween, jaký ´sem si ho vždycky představoval. Strašidelný, ponurý, tajemný, ale hlavně zábavný. A ´sem si jistý, že jednoho dne se z něj stane klasika.

plakát

Smash Cut (2009) 

Hamlet is the greatest work in a history of English literature. Murder, incest, fear, insanity, suicide, murder after murder until the stage is littered with bodies ! Nahláškovaná, skrz na skrz laciná groteskní podívaná, co přetéká zábavnými odkazy a solidními nápady. Nestárnoucí David Hess opět dokazuje, že na to má, Sashi Grey sluší i jiný žánr a Berrymanův příčesek je prostě k popukání. Demarbremu se s ohromným nadhledem podařilo přenést atmosféru z natáčení do filmu samotného. Nádherná konceptuální pocta Lewisově práci a zároveň guiltiest pleasure of all time.

plakát

Bestie musí zemřít (2009) 

He is Yellow. Civilnější giallo, které s sebou nepřekvapivě nese zápory La Terza Madre - absence snovosti a výraznějšího experimentování s formální stránkou - vyjma flashbacků - (Fasano bohužel nedosahuje Tovoliho či Albaniho kvalit), nicméně Argento si s bravurou sobě vlastní vystačí s málem, co má k dispozici. Na poli devadesáti minut rozehrává temnou atmosférickou podívanou zahalenou oblaky dýmu - znamenitý Adrien Brody coby detektiv pronásledovaný vlastní minulostí kouří jednu cigaretu za druhou -, která spolehlivě předčí Argentovi předcházejí filmy za poslední dekádu a potěší fantastickým vyústěním. V jednoduchosti je krása. Moderní giallo, jak se sluší a patří.