CaptainNor

CaptainNor

Milan Procházka

okres Kladno
grafik na volné ale nízké noze

homepage

64 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 10.6.2016  12:30

    Hlášení o činu Olgy Hepnarové v rádiu si pamatuji, jako by to bylo včera. Znám dobře i dokument z cyklu Hrdelní zločiny. Vím toho dost, abych mohl s čistým svědomím smeknout klobouk před tímto filmem a ještě k tomu filmovým debutem. Autoři se obklopili týmem, kde každý ve své disciplíně pochopil, co od něj přesně chtějí a jejich idea se stala ideou všech. Zodpovědný výběr herců, především představitelky Olgy vrchovatou měrou vrací tvůrcům jejich úsilí. To, že postupy a výsledný vizuální efekt špičkové kamery i opatrného střihu tolik připomínají československou novou vlnu určitě nebyl prvotní záměr, ale ani náhoda. Společné mají zaujetí tématem a srdce, bez touhy po soškách a kobercích. Při plném vědomí zrůdnosti Olžina aktu pomsty, některé její niterné postřehy vůči stádu a většinové společnosti ač nerad.. chápu

    • 26.9.2015  23:16

    Schematismus, schematismus, schematismus.. scénáristický, střihový, zvukový!!, režijní a především castingový. Vše odstartovali Sametoví vrazi a už to jelo jak po másle - Kajínek, Rána z milosti, Expozitura, Kriminálka Anděl a další. Stejný kolorit, rychlostřih se zvuky zoomu, detaily namodralé laboratoře, režie. Vykrádání jedno druhého stejnými postupy, stejnými ksichty. Tyto atributy přesahují a zcela válcují mnohdy slušný scénář, který většinou vyzní ploše, ne-li naprázdno a zbyde jen trapný maločeský pokus přiblížit se všem těm Kriminálkám New York, Los Angeles.. Opět nechybí Jan Vondráček, který by se lépe vyjímal spíš v roli ošuntělého starého mládence nebo funebráka v Malostranských povídkách, tady opět hraje drsného mafiána, ale absence Michala Dlouhého, Roberta Jaškówa a Alice Bendlové s vystrčenými kozami je možná ten důvod, proč je Příběh kmotra v této splývající změti tím nejhorším.

    • 16.6.2015  20:39

    Jak může držitel 3 českých lvů, režisér velice slušného psychologického dramatu Pravidla lži a zdatný dokumentarista vyplodit takovou hnojnici, takovou žumpu?! Tam nefunguje ani to nejmenší na čem stojí film jako takový a co ho drží pohromadě. Klidně mohl nastoupit i Krampol, Vydra, Uršula Kluková, Skamene a Sobota. Tohle dílo by vůbec neutrpělo. Hnus!!

    • 4.10.2014  01:10

    Nikdy jsem nezapíral sám sebe a neudělám to ani teď. Při plném vědomí, že tvorba Víta Olmera, (stejně jako Soukupa) tedy až ta porevoluční, je ostudou naší kinematografie, musím jít proti proudu. Samozřejmě, dvojka Bony a klid je příšerná, ale continuitu k výborné jedničce tady nalézám. Flashbacky přicházejí ve vhodných chvílích a jistou nostalgii přece jen navozují. Roman Skamene ze sebe vydoloval tu trochu řemesla, která mu zůstala z dětských rolí a já nehodlám režisérovu snahu zatratit jen proto, že je to tady móda!

    • 4.10.2014  00:43
    Ve stínu (2012)
    *****

    Od roku 2000 pravděpodobně první český film, který jsem si vychutnal, nevrtěl se a nepřepnul. Malou rozmrzelost, když velice slibně nastartovanou detektivku téměř znásilní politický podtext vystřídá pocit, že naopak kriminální linie ruší silné politické drama, což jen potvrzuje stabilní záměr tvůrců námětu i scénáře. Tyto prvnotní emoční nuance ovšem daleko převyšují mimořádné herecké výkony a už vůbec nemluvě o jedinečné výpravě a bezkonkurenční dusné atmosféře 50. let! Ivan Trojan, (přestože je to na ČSFD kacířské) se u mne vymanil ze šablony kožených, bezvýrazných ksichtů, Hitlerů, debilů téměř neotevírající hubu a až v tomto filmu u něho vidím lidskost, výraz, pohyb a herectví hodné jeho dřívějších a přemrštěných ocenění. Podobné to mám i s Ondříčkem. O jeho řemesle jsem tolik nepochyboval, ale dosavadním výběrem látek o zhulených nebo úchylných vypatlancích, byl na okraji mého zájmu. Podobných rehabilitací mi tento film poskytuje více a z porevolučních filmů ho po Sekalovi oceňuji velmi vysoko!

    • 6.9.2014  14:58

    Třetí skoba je typický čtyřhvězdičkový film. To znamená, že je dobrý, dokonce víc než dobrý, úspěšný, vydobyl si stálé místo v TV a časté reprízy, ale nemůže pochopitelně dostat 5* jako třeba Spalovač mrtvol nebo Markéta Lazarová. Letní filmy v exteriérech mě vždycky bavily, tento je navíc dobře zahraný i zrežírovaný, tak je 4* strop zcela na místě. Atmosférou a kriminální zápletkou tak trochu připomíná seriál Území bílých králů.

    • 23.8.2014  15:30
    Partička (TV pořad) (2011)
    odpad!

    Jestliže je tohle výsledek naší touhy a víry v lepší zítřky na kulturní frontě v roce 1989 a stav českého humoru a televizní zábavy, potom pán Bůh s námi! Pokud si zasloužím trest, že to hodnotím na základě pouhých vteřinových upoutávek a žádný díl jsem ani neviděl, pak Pomo do toho. Hrdinsky ho přijmu

    • 12.8.2014  23:06
    Jumanji (1995)
    ****

    Na americké filmy s drzými fracky nemám nervy, ale tady to absolutně neplatí. Jumanji je vynikající nápad, který nepředbíhá realizaci. Všechno tady funguje jak má. Film má vysoké tempo, spád, úžasné efekty i herecké výkony. Režisérovi zde evidentně rostla s jídlem chuť, kterou zúročil v Jurkém parku 3

    • 22.7.2014  23:02
    Jsou hvězdy, které nehasnou (TV pořad) (2002)
    *

    Zcela zřetelně vidím, jak maličký Vládík baví celou rodinu, až se babičce třese brada. Ve školce už uměl Sodomu a Korna, v osmé třídě na horách už zcela exceloval a mejdanem na gymplu měl jeho kumšt kulminovat, ale zároveň skončit, protože puberta jeho hlásek nevyřešila. Kdyby tuhle pokleslou exhibici dávala Nova, ani bych nemukl, tam jsme zvyklí na daleko těžší kalibr trapnosti, ale že tohle pištění jako když ho někdo drží za koule vysílá v atraktivních časech ČT, to je Nejasná zpráva o konci světa

    • 4.1.2014  21:44

    Vlivem deficitu způsobeného totalitním embargem jsem poznal tvorbu mistrů jako je Scorsese spíše v obráceném pořadí a nejspíš jsem nebyl sám. V případě tohoto díla je to spíš dobře, než naopak. Mafiánské a gangsterské filmy mám moc rád a často přemýšlím, kde se bere ona gloriola, která činí z vyděračů, raketýrů, násilníků, zlodějů a vrahů obecně oblíbené a skoro kladné hrdiny. Ve Špinavých ulicích jsem tuto gloriolu nenašel. Hnusné, fádní a uřvané prostředí, (jakkoliv je Scorsesemu vlastní) a od začátku nesympatické postavy mi nedávají jinou možnost hodnocení, přestože mám Martina Scorsese a Harveye Keitela ve svých topkách..

    • 28.5.2013  14:35
    Banánové rybičky (TV pořad) (1999)
    odpad!

    "A můj syn (nebo manžel) se na mně podíval a řekl:".. následuje vtipný bonmot a pohyb hlavou nikoliv nepodobný rozkuráženému krocanovi. A já jsem se na ty drůbeží pohyby chviličku díval a okamžitě jsem to přepnul. Bože, takovou ztrátu soudnosti snad nemají ani naši američtí bratři a to už je co říct

    • 5.5.2013  23:28
    Ostrov pokladů (TV film) (2007)
    odpad!

    Jestliže se Robert Louis Stevenson po Sovětské adaptaci obracel v hrobě, po téhle se tam už mrská jako ryba. Pravda, němečtí herci(?) nevypadají jako mužíci, nezpívají Kaťušu, zato scénarista a režisér se vyřádili, jen co je pravda. Skoro bych tipoval, že se tohle dílo rodilo kdesi na pivních slavnostech po mnoha tuplácích bavorského piva. Jistě, výprava je mnohem lepší - zdá se, že film točili v opravdu tropickém prostředí nebo alespoň v Tropical Island a ne kdesi v Bajkalsko - Amurské magistrále, to však není důvod diferencovat hodnocení, protože obě adaptace jsou venkoncem stejný hnus.

    • 4.4.2013  20:32

    H.P. - Návrat krále!

    • 24.3.2013  19:57

    Protože je Karel Kachyňa můj velký oblíbenec a jeho tvorbu mám v malíčku, k tomuto filmu jsem se dostal až nedávno. Nemyslel jsem si, že z těch několika málo filmů, které jsem od něj neviděl, může být některý, který patří k tomu nejlepšímu, co natočil. Vánoce s Alžbětou se tak netváří, ale ve skutečnosti je to velký film. Z prostého a fádního příběhu je vytěženo maximum. Psychologie postav je nejen famózně napsaná, ale i zahraná. Dialogy se sypou jako písek, stejně jako bezvadný střih a perfektní kamera vykresluje zmáčenou atmosféru víc než dokonale. A nad tím vším stojí perfekcionalista Kachyňa!

    • 23.4.2012  12:26
    Cesta do středu Země (TV film) (1999)
    *

    Ta jedna hvězdička je za snahu autorů a za to, že jsem se díval po očku od počítače a jakési naivní očekávání a lenost mě nepřiměli, abych to někam přepnul. K tomu abych zasedl a díval se naplno jsem však nenašel jediný důvod..

    • 18.4.2012  12:36
    Za vesnickými muzikanty (TV pořad) (2006)
    ****

    Každá kultura má svoje niterné kořeny a i svůj prapůvod v lidovém umění, ze kterého se čas od času vygeneroval umělec národního významu. Společnost, která se za tento fakt nestydí a hrdě se k němu hlásí je kulturně zdravá a fungující. Česká televize si to uvědomuje a tento pořad je toho důkazem. Díky za něj a jemu podobné pořady. Komerční média v čele s Novou vyrábějí umělce jak na běžícím pásu ve fabrice a tím z nich dělají spotřební zboží - než splatíte poslední splátku jejich úspěchu, je na vyhození.

    • 18.4.2012  12:21

    Francouzské filmy pro mně v mém dětství znamenaly symbol západního přepychu a stylu života, protože nic jiného soudruzi do kin nepustili, snad kromě westernů. Obé pro mne znamená silnou vlnu nostalgie a nejinak je tomu u Poslední adresy. A nemusím se přemáhat! Herecké výkony Lino Ventury a Marlene Jobert jsou bezchybné a jak už bývá u francouzských detektivek zvykem - napětí podporuje úžasná dramatická hudba. Režisér vytváří z nepříliš košatého příběhu maximální podívanou, kdy je divák v neustálém očekávání, ale především: největší devízou je francouszká škola precizního střihu, který ani na vteřinu nenudí. A pulsující atmosféra Paříže? Tu by snad zachytil i Zděnek Troška se svým ansámblem, než by je stačili pařížští četníci rozprášit a zabavit jim kameru.

    • 23.8.2011  15:02
    Vítejte doma! (TV pořad) (2003)
    odpad!

    Ušlechtilost je éterická víla, která nesmí na světlo a nesnáší ani, když se o ní příliš hovoří - pak se rozplyne a přestane být ušlechtilá. V tomto snad největším zrůdném koncentrátu americké pózy, falše, přetvářky, ega, pokrytectví, hnusné reklamy a vyvalených nýmandských blbečků, po ní není ani stopy, což nešťastné rodiny poznají za několik týdnů a odplivnou si velikým obloukem tak, jako já.

    • 23.8.2011  14:47

    V tomto snímku nedá moc námahy oprostit se od ideových a tendenčních prvků, vzhledem k netypickému prostředí. Vladimír Čech vytvořil poměrně slušnou atmosféru džungle, vlhkostí a horkem zpocených legionářů a přestřelek. Legionáři bojující pod cizím žoldem a za ideje, které jim byly většinou ukradené, nebyli v žádné době jehňátka a právě to je ve filmu trochu využito a zneužito. Jaroslava Mareše už od dětství považuji za velice křečovitého a slabého herce s příšernou dikcí a mimikou. Výraz jeho hrdiny Václava Malého při zjištění, že gestapák Wolf je vrahem jeho otce a sestry je snad to nejlepší, co kdy předvedl, avšak o skutečnosti, že voják, který se složí po první bojové zkušenosti a dobrovolně jde sloužit veliteli jako burš, s ním po onom zjištění pravdy odchází do džungle na férovku, bychom mohli dlouho polemizovat!

    • 27.7.2011  11:09
    Bílá stuha (2009)
    *****

    Film je jako had v teráriu a kolem něj nevině pobíhající myš. Fascinující pohled, od kterého nelze odtrhnout oči. Nevíme zda má hlad, kdy zaútočí.. Dusná a temná atmosféra německé vesnice, kde se plíží zlo jehož hlavní příčinou je v zárodku neskutečně přísná, vpravdě německá výchova, která pod rouškou morálky a řádu ničí i ty nejčistčí city jako je láska, radost z dětství, svoboda ducha.. Divák je připoután vynikající černobílou kamerou, nadprůměrnými hereckými výkony, ale hlavně geniální režií, která nabízí pohled na utrpení obětí zločinů jen v náznacích a v očích strachem zmatených obyvatel vesnice, což už tak temné a syrové drama povyšuje do hororových rovin.

    • 5.7.2011  11:35

    Ačkoliv by šel komentář k tomuto skvostu vystihnout jedním, dvěma superlativními slovy, nemohu nevzpomenout na dětské dojetí, když jsem Volání divočiny jako malý kluk viděl poprvé. Polykal jsem slzy tenkrát, pak ještě mnohokrát a dojetí se neubráním ani dnes.. Film je po všech stránkách dokonalý, nemá jediné slabé místo - od překrásných záběrů africké krajiny, přes neskutečně silný příběh, úžasnou kameru střih, režii i herecké výkony představitelů manželů Adamsonových. (asi každý neví, že Joy A. pocházela z Opavy) Hudba Johna Barryho - strhující Born Free dává filmu další rozměr a definitivně ho posílá mezi klenoty světové kinematografie. . I já jsem polidštil jednu Elsu, která mi právě leží u nohou. Jmenuje se Fatima a má svoji postel. :-) Téma návratu do přírody je hluboké a choulostivé.. O to křečovitěji a trapněji působí snaha lidstva o návrat a přiblížení k přírodě. Nakupují houfně outdoorové oblečení, pokud možno od Bushmana, směšné klobouky od Vietnamců, půjčují si kánoe, nasedají do naleštěných bouráků a jsou "šťastni a spokojeni" Absence sprchy a postele je však záhy zažene zpět do svých přepychově a sterilně vybavených bytů. Já jsem naopak šťastný, že jsem se přírodě nikdy nevzdálil, umím v ní žít a i když v ní nejsem denně, nikdy jsem z ní vlastně neodešel..

    • 1.7.2011  22:30
    Pavlač Ester Kočičkové (TV pořad) (2007)
    odpad!

    Napadá mi jen jedno: BSE

    • 29.6.2011  15:04
    Nikdo není dokonalý (TV pořad) (1998)
    *

    Televizní a filmoví tvůrci pochopili, že by se Krampol neměl před kamerou jakkoliv pohybovat, tak ho posadili na židli a řekli mu: "Ani se nehni!" Ale jemu působí už samotné mluvení takové utrpení, jako kdyby šel člověk s dvojitou otevřenou frakturou pochod Praha - Prčice...

    • 27.6.2011  11:39

    Já jsem naopak rozhodně nepostrádal jakékoliv vyhrocení zápletky a gradaci do extrému. Nepostrádal jsem věčné návštěvy uniforem a infarktové bušení na dveře. Stejně jako klasický horor doplácí právě na tyto aspekty, kdy se odporná monstra odhalí už v první půlhodině a všude je krve jako na jatkách i v tématu holokaustu a ukrývání židovských uprchlíků, může být zlo poměrně vzdálené a jen v malých náznacích - i tak může fungovat vynikající drama. V tomto případě je hodnota především v nesmírně lidském chování majitelů statku a především ve vynikající režii a ještě lepší kameře!!

    • 24.6.2011  17:01
    Serpico (1973)
    *****

    V 70. letech, pořád ještě zlatých se o Al Pacina přetahoval Francis F.Coppola se Sidney Lumetem a vybrousili jeho nezměrný talent do ostrého hrotu. Zatímco v Kmotrovi dokázal uhrát Michaela Corleona s minimem gest a rozmachu, až z toho mrazí, v Serpicovi nastává katarze italského temperamentu, že zastiňuje i skvělý scénář a režii. Serpicova nezlomná idea poctivého a neúplatného policajta je natolik uvěřitelná, že přestává být ideou a jeho busta by měla stát na chodbách všech policejních služeben, ale i parlamentů v celém světě - což je taková "moje" těžko uvěřitelná idea! :-) "Honzo přestaň si lepit a pojď se dívat, už nastavují zrcadlo!" :-))

    • 26.1.2011  13:27

    Neskutečně syrové drama Jiřího Svobody o utrpení a bezmoci politických vězňů 50.let přišlo v naprosto nevhodný čas, kdy většina lidí ještě běhala s trikolórami a plackami OF po ulicích. Tito lidé neměli na film čas ani pomyšlení v upřímné víře v lepší zítřky a ti druzí přemýšleli jakýže kabát si obléknou, aby s tímto davem splynuli. Tak, jako tak je pro mne záhadou jak mohl tak schopný režisér, můj rodák, jehož tvorby si tolik vážím, téměř souběžně stanout v čele této zločinecké organizace. Potom berte vážně film, když nejde brát vážně ani život!

    • 23.1.2011  13:04
    Kmotr (1972)
    *****

    Jestliže se domnívám a jsem přesvědčen, že Kmotr je FILM FILMŮ a biblí filmařiny, pak může můj názor fungovat jen potud, pokud ho nikomu nevnucuji. Pak mohu prohlásit, že Bible je KNIHA KNIH a film života..

    • 20.1.2011  23:29
    Vražedné prázdniny (TV film) (2003)
    *

    Filmy jako je tento dělají subžánru "vyvražďovačka" jen ostudu! Všechno je plytké a unylé: herecké výkony, scénář, režie, takže jsem se chtěl unést a vtáhnout do přírody tropického ostrova, protože se netajím tím, že u filmů z podobného prostředí dokážu lecos slevit a odpustit. Marně! Přezoomovaná a amatérská kamera mně to neumožnila.

    • 16.1.2011  16:41
    Velká cesta (1962)
    ****

    Nebudu podléhat iluzím, že by režisér Ozerov viděl tehdejší dobu nezaujatě a objektivně, ale přesto je to velice zajímavý pohled na 1.světovou válku a ruskou revoluci. Každý z nás cosi tušil nebo i mnohé přečetl o inspiraci, která přivedla Jaroslava Haška k napsání Švejka, ale takhle kompaktní a plastický pohled nabízí až tento milý film. O to konkrétnější, když Josefa Strašlipku hraje taktéž Rudolf Hrušínský. Film opět dokazuje, že se za naší etiketu "národ Švejků" netřeba stydět, ale spíše na ní být pyšný :-) Kdo to nechápe, asi není tím správným Čechem.. Ačkoliv na Žižkově v Soukenické ulici bydlel jeden ...

    • 7.1.2011  17:50
    Zlaté dno (1942)
    *****

    Spousta komentářů věnuje hodně prostoru úvahám, nakolik je film Zlaté dno komedií nebo spíš vážnou komedií atd. Já nic takového nehodlám řešit, protože jsem naopak velmi rád, že Vlasta Burian vylezl z ulity až příliš předimenzovaných komických rolí, které mi splývají v jednu figuru a jednu pitvořící grimasu - pochopitelně při vší nesmírné úctě k jeho mistrovství. Záblesk laskavosti a dobroty ve filmu Byl jednou jeden král při rozhovoru s babičkou, zde propuká v plné míře a prosvětluje Burianovu tvář i hlas v jeden velký koncert lidskosti, že nemám chuť ani pomyšlení přemýšlet a naivitě příběhu. A je vůbec naivní? Proč by nemohla krásná majitelka obchodu Zita Kabátová vzplanout k tak milému a moudrému člověku? A proč by nemohl při daných schopnostech a píli vzkvétat obchod v tak funkční ekonomice, jaká byla v oné době, byť i v krátkém čase? Pro polistopadové vlády (bohužel i ty pravicové) by měl být film fackou za likvidaci středního stavu a scéna opuštění, která mi nesmírně dojímá - poučením pro všechny..

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace