Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (173)

plakát

Smrt krásných srnců (1986) 

O řece Berounce mohu zcela sobecky prohlásit, že je „moje“ a zcela neskromně, že jsem její znalec, protože jsem na ní strávil nejhezčí chvíle svého života. Všechny volné chvíle… To platí i Otovi Pavlovi, který téměř básnickou řečí dokáže rozesmát i rozplakat. Jan Werich o něm kdysi řekl: „Kdyby to byl anglicky píšící autor, ležel by mu svět u nohou.“ Který sebevrah se může pokusit převést tu jedinečnou poetiku na filmové plátno? Karel Kachyňa! A povedlo se mu to na 300%! Pochopil nejen Otu Pavla, ale i kouzlo nejhezčí řeky na světě. Tak jako Jiří Menzel pochopil Bohumila Hrabala! Díky Pane režisére za jeden z nejlepších českých filmů

plakát

Kalamita (1980) 

První hlavní role Bolka Polívky a jeho první spolupráce s Věrou Chytilovou pro mne znamená hrubě nedoceněný film. Překrásná atmosféra Jizerských hor a hlavně atmosféra nádraží tady dýchá každým pórem a pulsuje pod mistrovskou taktovkou Laca Décziho. Výkony herců tehdy ještě liberecké Ypsilonky jsou přímo excelentní a pohyblivou kameru Ivana Šlapety si děj přímo vyžaduje. Žádná velká moralita na které jsme u první dámy CS filmu zvyklí, ale bravurně sestříhaný obyčejný příběh mladého muže, který „ví co chce“. Tohle je pro mne Věra Chytilová a její nejlepší film.

plakát

Šplhající profesor (1992) (TV film) 

Sherlocka Holmese mám hodně nakoukaného a hlavně načteného. Ze všech hereckých představitelů je v mojí imaginaci hlavního hrdiny Viktor Preiss spolu s Jeremy Brettem nejblíže. Velmi blízko je i Josef Somr hrající Dr. Watsona. Jejich špičkování, lehká nadsázka a humorná česká ironie filmu ani látce vůbec neškodí. Chápu, že byl Zdeněk Zelenka vázán skromným rozpočtem, takže v reáliích (především exteriérech) nevidím moc anglického a už vúbec ne v hudbě. Ta je sice poplatná oné době, ale spíše vídeňská. Filmík je svěží, napínavý i úsměvný. Úsměvný je hlavně Dr. Watson, protože v tomto českém zpracování ze všech Watsonů nejvíc chlastá!

plakát

Třetí skoba pro Kocoura (1983) 

Třetí skoba je typický čtyřhvězdičkový film. To znamená, že je dobrý, dokonce víc než dobrý, úspěšný, vydobyl si stálé místo v TV a časté reprízy, ale nemůže pochopitelně dostat 5* jako třeba Spalovač mrtvol nebo Markéta Lazarová. Letní filmy v exteriérech mě vždycky bavily, tento je navíc dobře zahraný i zrežírovaný, tak je 4* strop zcela na místě. Atmosférou a kriminální zápletkou tak trochu připomíná seriál Území bílých králů.

plakát

Jumanji (1995) 

Na americké filmy s drzými fracky nemám nervy, ale tady to absolutně neplatí. Jumanji je vynikající nápad, který nepředbíhá realizaci. Všechno tady funguje jak má. Film má vysoké tempo, spád, úžasné efekty i herecké výkony. Režisérovi zde evidentně rostla s jídlem chuť, kterou zúročil v Jurkém parku 3

plakát

Za vesnickými muzikanty (2006) (pořad) 

Každá kultura má svoje niterné kořeny a i svůj prapůvod v lidovém umění, ze kterého se čas od času vygeneroval umělec národního významu. Společnost, která se za tento fakt nestydí a hrdě se k němu hlásí je kulturně zdravá a fungující. Česká televize si to uvědomuje a tento pořad je toho důkazem. Díky za něj a jemu podobné pořady. Komerční média v čele s Novou vyrábějí umělce jak na běžícím pásu ve fabrice a tím z nich dělají spotřební zboží - než splatíte poslední splátku jejich úspěchu, je na vyhození.

plakát

Poslední adresa (1970) 

Francouzské filmy pro mně v mém dětství znamenaly symbol západního přepychu a stylu života, protože nic jiného soudruzi do kin nepustili, snad kromě westernů. Obé pro mne znamená silnou vlnu nostalgie a nejinak je tomu u Poslední adresy. A nemusím se přemáhat! Herecké výkony Lino Ventury a Marlene Jobert jsou bezchybné a jak už bývá u francouzských detektivek zvykem - napětí podporuje úžasná dramatická hudba. Režisér vytváří z nepříliš košatého příběhu maximální podívanou, kdy je divák v neustálém očekávání, ale především: největší devízou je francouszká škola precizního střihu, který ani na vteřinu nenudí. A pulsující atmosféra Paříže? Tu by snad zachytil i Zděnek Troška se svým ansámblem, než by je stačili pařížští četníci rozprášit a zabavit jim kameru.

plakát

Svobodná zóna (2007) 

Já jsem naopak rozhodně nepostrádal jakékoliv vyhrocení zápletky a gradaci do extrému. Nepostrádal jsem věčné návštěvy uniforem a infarktové bušení na dveře. Stejně jako klasický horor doplácí právě na tyto aspekty, kdy se odporná monstra odhalí už v první půlhodině a všude je krve jako na jatkách i v tématu holokaustu a ukrývání židovských uprchlíků, může být zlo poměrně vzdálené a jen v malých náznacích - i tak může fungovat vynikající drama. V tomto případě je hodnota především v nesmírně lidském chování majitelů statku a především ve vynikající režii a ještě lepší kameře!!

plakát

Jen o rodinných záležitostech (1990) 

Neskutečně syrové drama Jiřího Svobody o utrpení a bezmoci politických vězňů 50.let přišlo v naprosto nevhodný čas, kdy většina lidí ještě běhala s trikolórami a plackami OF po ulicích. Tito lidé neměli na film čas ani pomyšlení v upřímné víře v lepší zítřky a ti druzí přemýšleli jakýže kabát si obléknou, aby s tímto davem splynuli. Tak, jako tak je pro mne záhadou jak mohl tak schopný režisér, můj rodák, jehož tvorby si tolik vážím, téměř souběžně stanout v čele této zločinecké organizace. Potom berte vážně film, když nejde brát vážně ani život!

plakát

Velká cesta (1962) 

Nebudu podléhat iluzím, že by režisér Ozerov viděl tehdejší dobu nezaujatě a objektivně, ale přesto je to velice zajímavý pohled na 1.světovou válku a ruskou revoluci. Každý z nás cosi tušil nebo i mnohé přečetl o inspiraci, která přivedla Jaroslava Haška k napsání Švejka, ale takhle kompaktní a plastický pohled nabízí až tento milý film. O to konkrétnější, když Josefa Strašlipku hraje taktéž Rudolf Hrušínský. Film opět dokazuje, že se za naší etiketu "národ Švejků" netřeba stydět, ale spíše na ní být pyšný :-) Kdo to nechápe, asi není tím správným Čechem.. Ačkoliv na Žižkově v Soukenické ulici bydlel jeden ...