Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (1 445)

plakát

Baby Driver (2017) 

Tu hvězdu za první(?) akční muzikál beze zpěvu a tance prostě přihodit musím.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Písek. Pomsta. Proroctví. V druhém dílu se Villeneuve dává zcela do služeb feudální předlohy a konceptuálního příběhu. Tam, kde v prvním díle obrazy vypráví a objevuje, ve druhém skrze ně jen nechává proplouvat myšlenky o osudu, víře a mesiášství. Postavy téměř opouští a nové prakticky neetabluje. Opouští i náznak humoru, což vše ještě více odlidšťuje. Kéž bychom měli příklad nějaké epické trilogie, s posunem děje a příchodem nových postav, ve které všechno funguje mnohem lépe. Mimochodem, zkuste si porovnat černobílý souboj v aréně s o sto let staršími vozatajskými závody v němém Ben Hurovi z r. 1925 a říci mi, ve kterém aréna napráskaná diváky vypadá lépe.

plakát

Za zvuků hudby (1965) 

Vražedně optimistický film. Na tři hodiny hudební výchovy v něm hudba není sice žádný skvost, ale pracuje se s ní účelně. Dobové zpívánky svým opakováním a proměnou v nových situacích dávají celému příběhu emocionální oblouk. Bezprostřednosti Julie Andrews navíc odolá málokdo. Snaha napodobit obrovský úspěch tohoto filmu se v dalších pár letech stala hřebíkem do rakve hollywoodského muzikálu.

plakát

Barbie (2023) 

První film s miliardovým výdělkem, co jsem nepochopil. Jakákoliv premisa tu má i svůj pravý opak.

plakát

What Is a Woman? (2022) 

V roce 1949 byla udělena Nobelova cena v oboru medicína a psychologie. Za lobotomii. Jestli pro mě tenhle dokument něco odráží, je to především naprosté selhání vědy, lékařské etiky a terapeutických postupů, na jejichž výsledky budeme jednou nahlížet stejně, jako na onen zákrok prováděný dlátkem a kladívkem. Matt Walsh sice stojí nepokrytě na abrahámovských základech, ale uvidíme, jestli jeho otázka bude pro naše potomky jednou stejně nepochopitelná jako pro něj.

plakát

Spider-Man: Napříč paralelními světy (2023) 

Když dva dělají totéž, není to totéž. Pokračování animovaného pavoučího mnohovesmíru přebírá to nejhorší z Marvela a se sebestřednou jistotou drtí vše, co bylo úžasné na jedničce. Komentář a nadhled vystřídalo vršení jednorázových gagů, úžasnou animaci, která spoludotvářela příběh, vystřídal bezcílný stylový průjem. Postavy ztratily jakoukoliv kontinutitu a celý mnohovesmír je jen hračka pro Spider*ovy feelings. Reakce Evelyn Wang je zcela odpovídající.

plakát

Kocour v botách: Poslední přání (2022) 

Nepochopitelné UFO hollywoodské kinematografie, ve kterém se kdosi rozhodl nacpat porci kreativity, existenciální hloubky a zenové moudrosti do sequelu jedenáct let starého spin-offu. Tohle měl být Shrek 2.

plakát

Avatar: The Way of Water (2022) 

Posouvání hranic filmové magie je úžasná věc. I když pomocí 3D tentokrát Cameron daleko více buduje a daleko méně vypráví. V mém případě má ale smůlu, že jsem hrál úchvatnou podmořskou Subnauticu. Do černého se navíc nestrefuje ani s jádrem vyprávění rodina vs. kmen a relativizací významu smrti. Symbolický přesah je ten tam a po hudební stránce je to doslova zombie, co ohlodává Hornerovy kosti. Hodnocení nechávám otevřené pro další části jeho Modrých válek.