Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Animovaný

Recenze (177)

plakát

Kon-Tiki (2012) 

Výjimečný film a jeden z těch příspěvků do dobrodružného žánru, jakých se v dnešní době točí už pomálu. Více než Thorův příběh je ale z filmařského hlediska udivující neuvěřitelně nízký rozpočet projektu, kdy z filmu vytěžilo režijní duo ROENBERG opravdové umělecké maximum.

plakát

12 let v řetězech (2013) 

Klasické McQueenovo téma uvěznění, ať už v prostoru nebo v sobě samém, tentokrát v méně voyerském, za to více akademickém hávu. Film je to skvělý a narativně funguje téměř bez výhrad, nejsilnější je ale stejně v režisérových klasických aranžích, které tak dobře známe už z předchozího Shame, kdy postavy pozoruje v dlouhých nepřerušovaných záběrech a jejich počínanání nijak externě nekomentuje.

plakát

Králové léta (2013) 

Šíleně naivní, přesto oprávněný Sundance hit a čirá pocitovka. V 15 bych ten film miloval.

plakát

Zrození Planety opic (2011) 

Pocta klasickému stylu vyprávění, velkým blockbusterům a prostě všemu, kvůli čemu jsem si jako dítě zamiloval velké plátno. Instant classic.

plakát

The Bridge (2013) (seriál) 

Oproti originálu vyloženě béčkový výsměch, který se nesnaží si s žánrovými pravidly hrát, jen se jim tupě poddává.

plakát

Zločin (2011) (seriál) 

Téměř ve všem minimálně o třídu horší než originál. Tísnivá atmosféra pramenící z mrazivé obyčejnosti dánských prostředí a charakterů je pryč, scénáristicky se zbytečně natahuje a herecky nejsou ani v jednom případě překročeny hranice žánrových postaviček.

plakát

Frankenstein (2011) (divadelní záznam) 

Bezchybně odvyprávěná klasika, na Boyla v rámci scény až překvapivě komorní, přesto úchvatně osudová. Zčásti díky skvělé hudbě Boylových oblíbenců Underworld, především ale dle očekávání proto, že je to prostě skvěle zahrané; Cumberbatch jako Frankenstein je vynikající, Miller jako monstrum ovšem ještě působivější.

plakát

Ve jménu vlasti (2011) (seriál) 

Po první sérii jasný letošní seriálový král zámořské produkce. Ideologický skvost, který musí svými postavami a scénáristickou stavbou dělat radost snad všem divákům, kteří už jsou unaveni klasickým "(proti)teroristickým konstruktem". Druhá série jde pak ve všem, co jsem na "jedničce" zbožňoval ještě dál a přináší zcela nečernobílý rozbor postav, na které je radost se dívat. ____ Po třetí sérii, které jsem v úvodu nevěřil ani nos mezi očima a ze které byl v první polovině cítit konstrukt na sto honů, musím paradoxně konstatovat, že odvážnější seriál tu v rámci americké politiky v mainstreamových vodách zřejmě nikdy nebyl. Zdrcující závěr srovnávající muslimský i křesťanský svět pomocí paralely o ceně lidského života na úkor úspěšnosti mise, dospívající k tomu, že rozdíl prakticky neexistuje, je dechberoucí a řadí se k tomu nejpůsobivějšímu, co jsem měl možnost na TV obrazovkách vidět.

plakát

24 hodin (2001) (seriál) 

Definice akčního žánru tak, jak ho vnímám já.

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Pryč je nostalgie a rozverná hravost prvního dílu, Jackson tentokrát servíruje pro někoho možná neúměrně dlouhou, střihově ovšem precizně rozvrženou politickou road movie o sérii špatných rozhodnutí, které vyústí v jeden zlověstný cliffhanger. K postavám tentokrát i přes monstrózní stopáž nevede tak jednoduchá a emocionální cesta, Bilbo vyprávění ovlivňuje téměř z povzdálí a akce se z "LOTRovské" epiky přelévá do moderní, strhující kinetické podívané, které mistrně velí Andy Serkis jako 2nd Unit Director. Působivý je i Jacksonův úchvatný smysl pro měřítko, který několik desítek minut dlouhou scénu s brilantním Cumberbatchovým Smaugem staví na naprosté kinematografické výsluní. Jediné ale; přestože se veškerým užitím moderních technik jistě jedná o revoluční dílo, nemohu se stále ubránit dojmu, že analogový přístup by Hobitovi přeci jen slušel ještě o něco víc.