Rob Roy

Rob Roy

Martin Mrhálek

okres Praha
prácičky pro ručičky

homepage

652 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
    • 14.11.2018  00:17

    V rámci své doby a kinematografického proudu ve Francii zcela ojedinělý počin. Film natočený mimo studio na lokacích v Alpách, bez souboje dobra a zla,kde jsou hlavním hrdinou majestátní hory. Lezecké sekvence velmi působivé i dnes. Restaurováno roku 2017 společností Pathé.

    • 23.9.2018  14:00

    Film, které můžeme znovuobjevovat díky Criterion Collection. Pocitový "teenagerovský" film, krásně temný a chladný a s jednou z nejpůsobivějších párty sekvenci, kde jedou nadpozemské fláky. Oliviera Assayase já můžu.

    • 15.7.2018  00:19
    Lean on Pete (2017)
    ****

    Charlie Plummer mě před pár lety nadchl již v King Jack a tady jen prokazuje, že si své herecké nadání nejspíš přenese i do dospělosti. Uvidíme, kde bude za pár let. Lean On Pete je film, který se může po 40 minutách zdát jako jasně nalajnovaná záležitost - o to víc vás ale s každou další přibývající minutou začne překvapovat.

    • 14.7.2018  11:33

    Martin Ritt se už ve své prvotině projevil jako tvůrce nepřikrášlených, sociálně realistických (samozřejmě v rámci doby a Hollywoodu) dramat, které staví na nekašírovaných hereckých výkonech. Na 50. léta opravdu silná předmětská káva s výbornou Joanne Woodward.

    • 28.1.2018  13:13

    Všichni soudní přejeme Ridleymu Scottovi zasloužený důchod. Lepší už to nebude.Měl by vědět kdy odejít.

    • 28.1.2018  13:11

    The Pumpkin Eater bych vzdáleně přirovnal k výrazně méně ukecané verzi Kdo se bojí Virginie Woolfové. Až děsivá Anne Bancroft a kamera Oswalda Morrise. Jack Clayton na začátku 60. let točil dobré věci.

    • 1.1.2018  19:57

    Super Dark Times se vzaly odnikud a přiložily mi chladné ostří na krk. Určitě jeden z nejpůsobivějších režijních debutů letošního roku a jeden z nejzajímavějších teenagerovských filmů posledních let. Působivý casting, atmosféra, kamera. Pravdou je, že ke konci je to poněkud uspěchané, ale i tak skvělá práce. Proč o tom filmu není slyšet víc? Zážitku pomůže když si nebudete nic zjišťovat, nedívat se na trailer, nic. Kevina Phillipse bedlivě sledovat.

    • 29.12.2017  21:45
    Abrakadabra (2017)
    ****

    Stejně jako ve Sněhurce Pablo Berger elegantně kombinuje fantaskní a reálné, tentokrát ale v současném a výrazně méně opulentním podání. Jednoduchý koncept podpořený předními španělskými herci jemně balancuje na hranici vážného a humorného a možná i vy si během sledování postesknete proč něčeho takového nejsou schopni čeští filmaři. 7/10. P.S. Fotbaloví fanoušci si prvních 15 min. užijí o něco více než ostatní.

    • 18.11.2017  16:08
    Mudbound (2017)
    ****

    Naštětí žádný midcult, ale poctivá oscarovka nabitá emocemi. Interakce Garrett Hedlund - Jason Mitchell to ve druhé půli parádně nakopla až k srdceryvnému finále.

    • 29.10.2017  14:33
    Blok 99 (2017)
    ****

    Když Bradley ve vazební místnosti na Laurenino "Miluji tě" odpoví výmluvným a lakonickým mrknutím oka, víte že jste v rukách schopného filmaře, který dokáže mnohokrát ohraná schémata osobitě. Jsem rád, že i ve svém druhém filmu S. Craig Zahler potvrzuje svoje kvality a ukazuje, že to není žádná rychlokvaška. Snad to vyjde i do třetice s Melem Gibsonem.

    • 8.10.2017  22:31
    Nikdys nebyl (2017)
    ****

    Přímočarý, suverénně zrežírovaný lehký art s hypnotickým Joaquinem Phoenixem ze kterého nespustíte oči (cena za nejlepšího herce z Cannes). Po filmu si budete mít chuť zopakovat Hitchcockovo Psycho :)

    • 20.9.2017  00:08
    Přízrak (2017)
    *****

    Zásah.

    • 3.9.2017  20:03

    Dobrý příspěvek k současnému trendu lehce vyprázdněných indie hororů. Hra s očekáváním a chováním postav, kde toho hodně nevyřčeného pluje pod povrchem. Finále je ve svém "neodhalení čehokoliv" vlastně drtivé, všichni se jen bojí a jsou uzavření ve svém strachu, který jim zabraňuje cokoliv změnit. P.S. Nedělejme si iluze, vyjít třeba "vyprázdněný" Blade Runner dnes, tak se do červených čísel nedostane, stačí si jen zobrazit hodnocení od nejnovějších a je krásně vidět jak lidi ten film nezvládají.

    • 16.7.2017  15:16
    Mediterranea (2015)
    ***

    Slušný rozjezd Carpignanovy (zatím) nedokončené trilogie. Je pěkně vidět jak se režisér v pokračování filmařsky posunul dál. 7/10.

    • 7.7.2017  21:34
    Dobrý časy (2017)
    *****

    52. MFF KV -- Pokud můžete chytit Dobrý časy na plátně, tak neváhejte ani vteřinu. Tenhle trip, který vás vtáhne prvním znepokojujícím záběrem a vyplivne s blonďákem na zadní sedačce policejního auta se vymyká běžným žánrovým škatulkám. Záběrování, použítí hudby, obsazování ksichtů z ulice a příběh, který se ubírá naprosto neodhadnutelným směrem dělají z tohoto filmu velkou vstupenku k zajímavé filmové kariéře pro Safdie Brothers. Ostatně do jejich připravovaného projektu Uncut Gems už se montuje i samotný Marty Scorsese. Protože tohle jsou tak trochu Špinavé ulice pro novou generaci. A Pattinson? Je vynikajicí. Za 5 let bude tenhle kluk úplně někde jinde (vycházím i z jeho připravovaných projektů) a nikdo se mu nebude smát kvůli Twilightu, stejně jako dnes nikdo neřeší DiCapriův Titanic. Plátno si dám hned v ozvěnách Varů znovu.

    • 4.6.2017  20:52
    Volyň (2016)
    ****

    Smarzowski je stále na vrcholu sil a ustál i tuhle těžkou historickou látku, která mohla sklouznout k velké podbízivosti. Pokud máte šanci, dejte si plátno. Mladý kameraman Sobocinski dělá čest svému otci i dědovi a řekl bych, že mu polská filmová produkce může být brzy malá.

    • 27.3.2017  23:03

    Jděte na to. Neřešte hodnocení, ideálně ani trailer (já ho viděl asi před dvěma měsíci, ale kromě záběru jedoucího skůtru jsem si z něj nic nepamatoval) a buďte otevření. 24 hodin po projekci musím na Maureen pořád myslet, magnetická Kristen Stewart má charizma těch největších hollywoodských hereček. POMO a Wysch film pěkně vystihli a já bych se vůbec nedivil kdyby se Personal Shopper nakonec objevil na konci roku někde v mé topce. Cena za režii v Cannes? Proč ne. P.S. Samozřejmě nejde o horor, ale minimálně jedna sekvence bude i na konci roku určitě patřit mezi letošní top děsivé scény scény, brr.

    • 11.2.2017  13:59

    Silné téma samo o sobě (podmínky v některých dánských dětských domovech v 60. letech aneb strašák Barnevernetu), zručně zrealizované a s působivým castingem hlavní dvojice dětských herců. Retro kvalita, jen občas až příliš melodramatická. Dánsko poslední dobou vymetá kostlivce ze skříně pěkně (viz Under Sandet).

    • 9.2.2017  11:55
    Loving (2016)
    ****

    Jeff Nichols takhle prostě točí a je to fajn. Pořád si myslím, že svůj nejlepší film má před sebou. Jinak film tu už dobře vystihli ostatní a já tu jen zabírám místo, abych také pochválil svým slovem Joela Edgertona, netušil jsem, že tak dobře zvládne i takovou hereckou polohu, zase u mě o něco víc stoupnul. Mělo se o něm letos mluvit víc v souvislosti s cenami.

    • 9.2.2017  11:50

    Evropská animovaná škola - na vážno, bez srandiček a v tomhle případě i v atraktivním, ale filmaři téměř nevyužívaném prostředí, které bych si přál vidět častěji. Ten námět bych si s chutí dal znovu v celovečerním hraném epickém bijáku třeba od Petera Weira.

    • 9.2.2017  11:44

    Španělská senzace, která vyhrála na cenách Goya cenu pro nejlepší španělský film roku 2016 se dá možná trochu přirovnat k poprasku, který v Americe způsobil Ben Affleck se svým režijním debutem Gone Baby Gone. Mladý a uznávaný herec Raúl Arevalo (ten mladý detektiv z La Isla Mínima) hned ve svém režijním debutu prokáže nebývalou inscenační jistotu. Jednoduchý scénář podpořený dobrými herci a syrovou, téměř až dokumentární formou (ruční kamera, natáčení na 16 mm) má nemilosrdný tah na bránu. Nezklamávající Antonio de la Torre znovu ukazuje proč patří mezi současnou hereckou elitu současnosti.

    • 28.1.2017  22:10
    Moonlight (2016)
    ****

    Nedivácké, nepříjemné a zcela zásadní. Promyšleá struktura, kdy vás jako kámen zasáhne to, co je vynecháno mezi jednotlivými kapitolami. Film, který bolí celou dobu.

    • 27.1.2017  00:57
    Robbery (1967)
    ****

    Zařazuji si mezi klasiky subžánru heist film. Strhující od začátku do konce.

    • 22.1.2017  14:21
    Christine (2016)
    ****

    Famózní Rebecca Hall.

    • 11.1.2017  21:54
    Kvílení (2016)
    ****

    Nejlepší Asie za poslední rok. Velkolepý thriller/horor, který nemá potřebu formálně exhibovat a i přes šílené věci, které se tam dějí je zrežírován velmi umírněně.

    • 11.1.2017  14:33

    Je to fajn. Je potřeba vidět i trochu pod povrch a jemné nuance, které docela trefně ve svém komentáři zmiňuje Flipnic. Protože Devane tu opravdu hraje nemocného chlapa s jednáním Terminátora odtrženého od běžných lidských emocí. 7/10.

    • 8.1.2017  15:52

    Dnes bysme to možná zařadili pod "home invasion" subžánr. Na rok 1960 nesmírně odvážné zpracování sexuality, které se v kinech moc neohřálo a časem se film úplně ztratil. Nedávno byla nalezena kopie, film byl zrestaurován a vyšel na blu ray, takže se cinefilové mají na co dívat i dnes.

    • 8.1.2017  00:59
    Cesta (2014)
    *****

    Napoprvé jsem byl tak na 7/10, při druhé projekci po třech letech jsem plně docenil. Nekompromisní a to pomalé tempo jsem si už jen užíval. Film, kde se mluví obrazy a z tváří herců se dozvíte vše podstatné.

    • 23.12.2016  18:23

    Nemůžu než souhlasit s textem Františka Fuky na FFFilm. V rámci hollywoodské vysokorozpočtové produkce unikátní film o kterém nemůžu s čistým svědomím říci, že je povedený a stejně tak nemůžu jednoznačně říci, že je nepovedený (scénář je opravdu v některých ohledech práce s postavami dílo diletanta). Uvědomoval jsem si chyby a zároveň mě to bavilo a uteklo mi to jako voda, s chutí bych si dal nějakou delší verzi (s tím, že uznávám, že scenáristické chyby nejsou způsobeny tím, že by 115 minut bylo málo). Velké díky práci tria Kurzel - Kurzel - Arkapaw, kteří vnesli do vysokorozpočtového filmu vtahující temný tón, který se dnes toleruje jen Nolanovi. Nejintenzivnější akce od starých dobrých greengrassovek a parádní kumšt udělat z PG-13 feeling R filmu, kde jsou šrouby utažené od začátku do konce. Pojetím s jakoukoli produkcí Marvelu nesrovnatelné, o to víc zamrzí, že si nepohlídali scénář. A to bohužel padá i na hlavu Kurzela a Fassbendera, kteří měli ve vývoji filmu velké pravomoce. 7/10 a asi to půjdu zkoumat do kina ještě jednou. P.S. Nejsem hráč a letošní Warcraft mě po hodině ukrutně nudil.

    • 12.12.2016  16:45

    Smutný, chladný, emotivní, strhující. Gyllenhaal se Shannonem hrají jako o život, Korzeniowski skládá filmovou HUDBU a celé kino po závěrečné zatmívačce tiše sedí a nedovolí si odejít. 9/10.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace