Samuel7

Samuel7

okres Praha

20 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 12.5.2020  05:01
    Papírový dům (Netflix verze) (TV seriál) (2017)
    ***

    1. série - Zbytečně to shazuje uměle vytvořené napětí - nejdřív chvíli dělají, jak únoscům teče do bot, abychom se za pár minut dozvěděli, že i tohle bylo zas a znovu součástí profesorova mistrovského plánu. Některá fakta jsou tak do očí bijící "plot armour", že mám pocit, jako by tím uráželi inteligenci diváků, např. velmi příhodný Alzheimer matky hlavní vyšetřovatelky... A velmi příhodně zapomíná jen jistá fakta, která by mohla únoscům uškodit, ale jiné, naprosto nepodstatné detaily si zázrakem pamatuje bez problémů. Tempo je taky často zbytečně pomalé, většinu dílů se nic pořádně neděje. Naštěstí zahrané je to výborně a postav je dost široké spektrum na to, aby to i přes tyto nedostatky nenudilo. Vše to ale zkrátka běží až moc hladce, jako by se tvůrci báli umazat svým postavám ruce, a tak morální dilemata vždy vyřeší nějaký zásah shůry.

    • 7.5.2020  05:06
    Nebezpečné vztahy (TV pořad) (2016)
    odpad!

    Musil je opravdu nevídaný exemplář lidské rasy. Muž, co opustil manželku a děti a našel si mladého zajíčka, si tu hraje na jakéhosi nezpochybnitelného morálního arbitra. Já se jen modlím, že jeho názory nejsou nijak reprezentativní pro širokou veřejnost. Bojím se však, že ano. Každý, kdo nemá už v patnácti několik brigád, je dle Musila lenoch a příživník. Kdo si dovolí mít kromě vztahu i kamarády a netráví 100 % času s partnerkou, je odsouzeníhodný a Musil mu nepodá ani ruku (pro takového egoistu jistě super představa o trestu) - ano, vážně vytvořili 40minutový díl jen o tomhle. V dalším se zas řešilo, jestli malé dcerce propíchnout ouška na náušnice... Jenže je pravda, že spousta lidí takovýmto věcem opravdu přikládá nezdravou váhu a neuvědomují si, na čem doopravdy záleží - a ano, život opravdu není jen o práci a partnerovi, určitě je zdravější mít dobré přátelé než obsesivní vztah, mimochodem v jednom díle závislost na partnerovi ostře kritizuje, v dalším prohlásí "To je ale roztomilý" a dál to neřeší - skutečná názorová integrita! Musil si tu buduje doslova kult osobnosti, dokonce začal do pořadu nosit i tričko, na kterém je Mickey Mouse v oblečení Supermana s Musilovou tváří! Opravdu vždy žasnu, jak jeho narcismus sahá ještě dál, než jsem si myslel. "Tady mluvim já!" "Budeme řešit to, co zajímá mě!" "Vám ruku nepodám." Odpornějšího člověka na obrazovkách těžko pohledat. O formátu, který je tak zbytečný, ani nemluvím (přesto Musil neustále hodnotí přínosnost druhých na základě povrchních měřítek jako jsou ty brigády za každou cenu). Korunu tomu nasadil dodatkový pořad "Jak to dopadlo!?" (ta dramatická interpunkce!) s nímž si opravdu říkáte, jestli tohle myslí vážně? Vážně se snaží vydat fikci za realitu? Proč proboha? Nejhorší je, že spousta lidí tomu věří a pak lituji ty komparzisty, jestli někde narazí na takovéto diváky, kterým chybí špetka kritického myšlení a budou je považovat za největší grázly. Ještě musím zmínit díl, v němž Honzík slavil své padesátiny. Ta patologická potřeba tahat své soukromí do televize, navíc úplně off-topic pro tento pořad, to je jako kdyby třeba moderátoři zpráv jeden den slavili a televize by nám místo zpráv servírovala party. Jeho ego to ale asi potřebovalo no... (Video od Seznamu stojí za to: https://www.televizeseznam.cz/video/porad-ludka-stanka/narozeninovy-mejdan-na-barrandove-prepjate-emoce-omdlevajici-hoste-a-duchaplne-songy-273137). Ironií je, že Musil se sice snaží působit jako největší vzor a povyšuje se na úkor ostatních, kterými máme opovrhovat, ale já opovrhuji jím a je mi ho vlastně líto. Jeho chování je totiž jediné opravdu upřímné. On jediný je tam sám za sebe, takto by se choval, i kdyby mu tam seděli skuteční hosté, ne komparzisté. On jediný odtamtud vychází s pošpiněnou pověstí. Před Nebezpečnými vztahy jsem Musila znal jen zběžně, po nich je to pro mě ten nejubožejší člověk, jakého jsem kdy viděl působit na televizní obrazovce.

    • 7.5.2020  04:18
    Exkluziv! (TV pořad) (2013)
    **

    Nechápu ten odpad. Viděl jsem mnohem horší věci, a to i talk-show, např. tu Genzera a Suchánka, která tu má 26% nebo bezostyšnou kopii Jimmyho Fallona Leošem Marešem, včetně loga(!), která tu má 22%. Opravdu je Brožová objektivně o tolik horší, nebo za to hodnocení může fakt, že se vysílá na TV Barrandov? Občas se člověk dozví opravdu zajímavé životní osudy umělců - Genzer a Suchánek by je nepustili ani ke slovo a byli by rádoby vtipní. Neříkám, že tato talk-show je něco extra, ale jde o poměrně příjemný, nenucený formát, připomínající setkání s přáteli po letech. Faktické chyby v medailoncích jsou však poměrně nešťastné, chtělo by to nějaké odborné konzultanty. I přesto, to se z csfd vážně ztrácí veškerá objektivita? Kdyby to byla taková katastrofa, pochybuji, že by pozvání přijali hosté jako Jan Přeučil, Dana Batulková či Dagmar Havlová. Barrandov je žumpa, o tom žádná, ale tenhle pořad je asi to nejlepší, co tam zplodili. Asi na tom má svůj podíl, že tomu nevelí ani jeden z dua největších narcisů české mediální scény, Soukup-Musil. Čtu tu ubohé osobní urážky na adresu Brožové, která možná nepatří mezi nejlepší české herečky, nicméně alespoň se chová přirozeně a mile - kdykoliv bych jí dal jako moderátorce přednost např. před arogancí Leoše Mareše nebo trapností Genzera a Suchánka. Takovéto komentáře s odpadem a nemístných poznámkách o vzhledu Brožové nenabízí žádné relevantní zhodnocení a jsou samy recenzentským odpadem (možná jsem slepý, ale ve svých 45+ vypadá podle mě lépe než většina populace a rozhodně to není aspekt k hodnocení, nebo snad budeme teď srážet hvězdy i Krausovi za pleš apod.?). Pořád dokola se mi potvrzuje, jak se většina hodnotících přizpůsobuje již napsanému narativu, aby náhodou nepůsobili trapně, že dají třeba obyčejné talk-show ("překvapivě") průměrné hodnocení. Nejlépe je to vidět na srovnání s imdb u mnoha zahraničních filmů, kde procenta na csfd jsou často velmi podhodnocená. Za mě Brožová cca 45%, opravdu nechápu tu nenávist. Pokud je dobrý host u ní nebo u Šípa, jakože některé jsem viděl u obou, není to až takový rozdíl. Ano, Šíp či Kraus jsou bezpochyby vtipnější, ale Brožová je zase nechá víc mluvit, takže se potenciálně dovím víc. Pro mě je to zkrátka dobrá kulisa v brzkých ranních hodinách, kdy v českém vysílání opravdu moc na výběr není. Jeden bizár za druhým, ale tohle mě opravdu nijak nepohoršilo. Co jsem však občas zaregistroval a co mi vadí, je propagace Barrandova a jednoho časopisu a zmiňované neprofesionální a též poněkud bulvární medailonky, které mi úplně nesedí k tomu civilnímu tónu Brožové.

    • 29.4.2020  20:14
    Dívka (TV film) (2012)
    ****

    Nevím, všichni tu sráží hodnocení kvůli tomu, že jde o "kydání hnoje" na Hitchcocka, ne proto, že by film nebyl kvalitní. Netuším, jak to doopravdy bylo, ale filmařské a hlavně herecké kvality film bezesporu má. Každý životopisný film je do jisté míry fikce, ale nevidím důvod, proč tu hodnotit, jak zobrazuje Hitchcocka. Není žádná novinka, že geniální umělci často jako lidé za moc nestáli, třeba takový Shaw, který veřejně sympatizoval s nacismem. Znamená to ale, že kvůli tomu nemáme číst Pygmalion? A to, že se sexuální obtěžování při natáčení objevuje běžně, je známá věc, takže si myslím, že je jen dobře, že se taková tematika zpracovává. Ostatně se to může vyskytnout na jakémkoliv pracovišti. Vidím tu v kritice spíš neschopnost si přiznat, že by tak legendární režisér nemusel mít úplně dobrou morálku. Jako obvykle, obětem se nevěří, pokud predátor je někdo mocný či oblíbený.

    • 25.4.2020  03:54
    Na plac! (TV pořad) (2013)
    odpad!

    Fajn nápad, v ideálním případě by to mohlo pomoct začínajícím hercům, ale provedení katastrofa. Nejvíc to pohřbili moderátoři Musil a jakási Petra Kračinovič, kteří jsou z nějakého důvodu "odborníci přes herectví" a absolutně nepochopím, proč shazují snažení amatérských herců a tím podkopávají svůj vlastní pořad. Neměli by jim pomáhat a navádět je? To by tam ale asi museli být skuteční herci a ne tahle dvojka egoistů, co se jen chtějí exhibovat za každou cenu v televizi. Oba měli někdy tak jedovaté poznámky, že mi bylo účinkujících vyloženě líto. Snad nikdo tohle přece nebere vážně, jde tam o zábavu, ale ta Petra, která sama přehrává, od amatérů očekává oscarové výkony? Ty její komentáře opravdu hnus a pak to zakončí slovy "přihlaste se, já vás neukousnu". Jaká ironie... A ty scénáře? To by dobře nezahrál opravdu ani ten oscarový herec, takové kraviny. Ale jakmile ty sračky někdo splete, tak hned dostane zprda. "Na závěr jsme pro vás vybrali to nejtrapnější". Docela hyenismus tohle, ale Barrandov je zkrátka plný zamindrákovaných lidí, které nechtějí jinde, a tak milují moralizovat a povyšovat se. Přitom nevím, že by ubožáci Musil či tato Petra kdy přinesli něco, co má nějakou pozitivní hodnotu.

    • 21.4.2020  17:52

    Scénáristická katastrofa.

    • 7.4.2020  11:49
    Koruna - Loutky (S02E05) (epizoda) (2017)
    *****

    Pro mě dosud nejzajímavější epizoda, krásně mapující evoluci absolutistické, "bohem vyvolené" monarchie v její prázdnou skořápku, která z ní zbyla s příchodem demokracie. Monarchie se již nikdo nebojí, to ona se bojí o své přežití. Brilantně napsaný díl.

    • 31.3.2020  22:17
    Kovy řeší dějiny (TV film) (2020)
    ****

    Důležité téma k diskusi, snad tento dokument přispěje k tomu, aby se tento "pedagogický skanzen" přizpůsobil potřebám studentů, nikoliv aby se studenti neustále podřizovali jemu, protože "tak se to vždycky dělalo". Ukazuje se, že tzv. elitní školy jako třeba mnou vystudované Gymnázium Nad Alejí jsou naprosto zbytečné instituce plné otrávených papoušků, které jen dělají studentům ze života peklo, zatímco školy na maloměstech se ukazují jako daleko progresivnější a nabízí skvělou inspiraci.

    • 1.3.2020  19:12
    V síti (2020)
    ***

    Řemeslně skvěle natočené, nicméně chybí tomu nějaké hlubší reflexe této problematiky a doby. Komentáře expertů se tam objevily zcela minimálně a nepřinesly vůbec nic objevného, jen velmi povrchní zhodnocení. Neustále se opakující záběry starých, tlustých úchylů při masturbaci by rozhodně nevadilo skrouhnout. Snad poprvé jsem v kině od něčeho odvracel zrak, protože tímto si opravdu nepotřebuji zahlcovat podvědomí. Nehledě na to, že časem to už nudilo. Naštěstí dokument měl jasně vymezený začátek, střed a konec, takže působil uceleně. Sonda do myšlení těchto lidí také zajímavá, obzvlášť mě zaujalo, když jeden z nich sám přiznal, že s sebou spokojený není a šťastný také ne. Nejlepším momentem ale pro mě zůstává náhodně příchozí pejsek, který si v obchoďáku označkoval židli jednoho z těch úchylů.

    • 1.3.2020  01:08
    Jak přežít single (2016)
    odpad!

    Nejryzejší příklad ubohé americké komedie. Já ten jejich křečovitý humor zkrátka nedávám. Vulgární, trapná a kýčovitá slátanina s rádoby hlubokým poselstvím a koncem, co se zoufale snaží hrát na city. Horší film jsem dlouho neviděl a hodnocení 59 % je nanejvýš zarážející. Inteligentní filmy tu mají často srovnatelné hodnocení.

    • 11.2.2020  10:08
    Oscar 2020 (TV pořad) (2020)
    **

    Děkuji Oscarům, že nám připomínají, jaký zločin je být mužem, zatímco "every woman is a superhero". Ta feministická agitka je už trochu přehnaná. Hezky ten boj proti rasismu, utlačování žen, menšin atd. propojil Joaquin Phoenix s ochranou zvířat, o které se naopak už moc nemluví, protože to se lidí přímo osobně nedotýká, že. Nemůžou si říct "jsem hrdá na to, že jsem panda", jen "na to, že jsem žena, černoch, lesba atd". Takže málokdo na problémy zvířat upozorňuje, a když už, tak jen do té doby, dokud sám nemusí něco změnit. Veganství je tedy samozřejmě považováno za extrém, nikoliv za vítězství empatie a jediný udržitelný a morálně obhajitelný způsob života. Phoenixův projev tedy považuji za nejdůležitější moment cen, ale to do hodnocení nepočítám, protože ten si herec připravil sám. Jinak tomu zkrátka chybí moderátor, nemá to šťávu, pěvecká vystoupení dobrá, ale tam zase zásluhy jdou spíše jednotlivým umělcům než tvůrcům pořadu, kteří je "jen" pozvali. A do toho ty neustálé reklamy. Koukal jsem letos na BAFTA a ty mě bavily více.

    • 9.2.2020  04:04
    Le Mans '66 (2019)
    *****

    Ačkoliv auta či sledování sportovních událostí mě skoro nezajímají, Ford v Ferrari je důkazem, že dobře natočený film je zkrátka skvělá podívaná, nehledě na žánr. Nakonec v jádru filmu by vždy měl být silný příběh, a ten se zde podařilo odvyprávět opravdu bezchybně. Nejvíce mě děsí, kolik moci měli už tehdy korporátní hyeny maskující se pod líbivými názvy jako "vedoucí marketingu", kteří udělají vše proto, aby vás dostali na kolena, jen aby čistě náhodou image společnosti neutrpěla. (SPOILER) Je smutné, že kdyby Shelby jejich tlaku nepodlehl a nechal Milese závodit tak, jak dovedl, k tragické nehodě vůbec nemuselo dojít. Bale i Damon film skvěle táhli, potěšila mě i oblíbená Caitriona Balfe.

    • 8.2.2020  02:16
    Joker (2019)
    *****

    Je skvělé, že nějaký film opravdu realisticky vyobrazil, jak člověka dokáží poznamenat traumata z dětství. O psychologických traumatech se obzvlášť v Česku příliš nemluví, PTSD je i pro většinu psychiatrů naprosto cizí záležitost, takže krom nesporných kinematogragických kvalit tento snímek přináší i jistou osvětu náhledem do nitra jednoho extrémně silně traumatizovaného člověka. Smutnou realitou je, že dítě se tomu nemůže bránit, nemá k tomu prostředky, a následky si navíc nese celý život. Bylo opravdu nepříjemné vidět, jak Arthur rozveselí dítě v autobuse, jen aby mu matka, která svého syna doposud ignorovala, řekla, aby přestal otravovat její dítě... Zrcadlo je tu nastavováno řekl bych většině společnosti, protože kdo je dnes jednoduše milý na druhé, kdo druhému pomůže, obzvlášť pokud člověk v nouzi působí jako "druhořadý" občan (jak Joker řekl, jeho by klidně nechali umřít na ulici, ale protože ti zastřelení mladíci byli spojováni s Waynem, jde o tragédii, a nezáleží na tom, jak odporně se chovali), kdo se na chvíli zastaví a představí si, jaké to musí být v kůži někoho méně privilegovaného (místo toho nešťastné a nemocné lidi prostě odsoudí jako blázny, vyloučí je ze společnosti a ještě je rádi ponižují, ideálně veřejně; že Murray?)... Z těchto důvodů si myslím, že Joaquin Phoenix se na tuto roli hodil i ideologicky - zarytý aktivista, obzvlášť si na něm cením jeho propagaci veganství, protože v čem jsou odlišné velkochovy od koncentračních táborů, krom toho, že v tom prvním jsou "jen" zvířata - jako kdyby necítila stejnou bolest jako my. Ničí se tím celá planeta. A proč? Zase jen pro uspokojení privilegovaných. I ten, komu záleží jen na lidech, a ne na zvířatech, by se měl nad spotřebou živočisných produktů zamyslet, protože se dostanou jen k těm nejbohatším, zatímco miliardy lidí hladoví, zatímco lesy v chudých zemích jsou káceny, aby tam vznikla pole, pro účely uživení ne člověka, ale zvířat na jatka, což opravdu není úsporné řešení... Joker a Joaquin zkrátka upozorňují na palčivé problémy ve společnosti a i proto tento film asi nemůže úplně zarezonovat u mnoha diváků, kteří se nad nastaveným systémem úplně nechtějí zamyslet. Nezapochybují o tom, že jak jsme těmi nahoře naprogramováni a vycvičeni nám nemusí být úplně k užitku (např. pracovat min. 8 hodin, 5 dní v týdnu za mizerné platy, zatímco nejbohatší 1% má peněz, které ani nejsou schopni utratit, nebo i ty nesmysly o nutnosti masa v jídelníčku, jen aby producenti nepřišli o zisky). Naštěstí i čistě příběhově je film velmi poutavý, takže i pokud si z toho divák neodnese žádné poselství, pořád šlo o velmi imerzivní podívanou se sympatickým, a velkou část filmu opravdu milým, (anti)hrdinou, který rozhodně nezabíjí pro potěšení, ale jen dle svého morálního kódu - jen ty, kteří jsou zodpovědní za to, že lidé jako on trpí. Proto mě nepřekvapuje vysoké hodnocení, ale byla by opravdu škoda v takto hlubokém filmu nehledat vůbec žádné poselství. Film nabízí mnoho a mnoho dalších problematických otázek než ty mnou zmíněné, avšak ty byly pro mě nejrelevantnější, i když se možná mohou někomu zdát poněkud vzdálené filmu. Paralely tam však jistě jsou, obzvlášť když vezmeme v potaz Joaquinovu aktivistickou činnost.

    • 7.2.2020  02:20
    Jeho temné esence (TV seriál) (2019)
    ****

    HBO zkrátka točí nepřekonatelné seriály. Rok 2019 fantasy přál, vedle závěru GoT jsem se těšil hlavně na Zaklínače. Potenciál líbit se mi měl větší než Jeho temné esence, ale začátek Pullmanovy trilogie je zpracovaný jednoznačně lépe. Lepší scénář, herecké výkony, vyrovnaná kvalita epizod (byť za nejlepší hodnotím zde ty první, pak už se místy objevovala i zbytečná vata), poutavá hudba. Tím vším bezpochyby poráží Zaklínače od Netflixu. Výprava či efekty byly u obou velmi silné, zde nechci srovnávat. Je pravda, že sérii by stačilo méně kondenzovanějších dílů. Film Zlatý kompas byl moc krátký, řada o 8 epizodách zase poněkud dlouhá. Nějaká střední cesta by se tedy zdála vhodnější. Přesto, že některé pasáže nebyly dvakrát zajímavé (neustálé procházky Willa po městě), rozhodně jsem se i přes výtku ohledně délky nenudil. Seriál rozhodně navnadil k sledování další série. Konec posledního dílu vizuálně i emociálně dechberoucí. Jsem zvědavý, co nám ti filmoví čarodějové připraví na další řadu, protože před jejich představovistí, která je patrná už z úvodních titulků s mistrným prolínáním paralelních vesmíru, opravdu smekám.

    • 19.1.2020  17:30
    Tomáš Arsov v akci (TV pořad) (2019)
    odpad!

    Hnus, co si ten Tomáš dovolí o lidech říkat. Vzor nezdvořilosti a povrchnosti. Náhodou zahlédnuto v TV a děsí mě, jakou povahu mezi námi někteří mají. Pan Arsov by se možná měl zaměřit na své nitro, když ho "irituje" něčí střih. To asi nebude zrovna psychicky dvakrát vyrovnaný, když ho něco takového rozhodí. Další výkal z produkce TV Barrandov.

    • 16.1.2020  06:04
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    *****

    Nečekal jsem, že právě Zaklínač, poměrně oddychová četba, bude mít v seriálu tak složitou chronologii vyprávění. Až někdy po 4. epizodě jsem se začal orientovat, co se stalo v minulosti, a co se děje v přítomnosti. Chápu, že povídky tam bylo potřeba nějak zapracovat, ale to skákání v čase zkrátka mátlo. Henry Cavill seriál pro mě zvedá do lehkého nadprůměru, jinak mě herci příliš neohromili, ale možná jsem rozmazlený hvězdným obsazením Hry o trůny. Pochválit musím výpravu a výběr lokací, hlavně hory na Kanárech byly úchvatné, a specifické nasvícení seriálu dodává svérázný dojem, i když osobně mám radši realističtější vizáž. Co bohužel vůbec nefungovalo, jsou emoce, a to je pro mě naprosto zásadní nedostatek, který naprosto pohřbil finále první řady. Říkal jsem si jen "a to je vše?" a "opravdu se to děje, nebo se jim to zas jen zdá?", takže gradaci děje podle mě naprosto nezvládli, o mdlé bitvě, která zabírala většinu epizody, ani nemluvím. Přitom potenciál měla. Nápady, efekty, lokace, to vše super. Ale opět - žádné emoce. Zkrátka, doufám, že druhá řada bude lepší. První rozhodně navnadila, ale také zklamala. Ovšem když odhlédnu od závěrečného dílu, na čtyři hvězdy to za mě je.

    • 23.11.2019  20:45
    Humr (2015)
    ***

    Námět velmi originální, kritika společnosti úderná, nicméně bez jakýchkoliv emocí. Jediná, kterou jsem cítil, byl šok - brutální úmrtí lidí i zvířat a zvrácené tresty za jakoukoliv neposlušnost vůči sektářským pravidlům. Takovému filmu zkrátka nemůžu dát vyšší hodnocení, protože kromě chytré myšlenky ve mně nic hlubšího nezanechá. Tyto avantgardní vyprávěcí postupy mi zdá se nikdy k srdci nepřirostou. A skoro mi přijde škoda takových velkých herců pro film, kde na několik drobných momentů, bylo jejich úkolem hrát jako roboti. Milovníci festivalových filmů si asi smlsnou, ale pro většinového diváka, který úplně neocení ten odosobněný a syrový styl, se asi nebude jednat o něco pamětihodného - a že ten příběh k tomu potenciál měl. Film tu ale svou formou sám sobě kope hrob (pun intended).

    • 5.11.2019  03:11
    Judy (2019)
    *****

    Nádherný film, při kterém se ke konci ozývaly kinem vzlyky. A není divu. Pohled na lidskou a z dětství těžce traumatizovanou Judy Garland, která i po desetiletích stále trpí nejistotou, nespavostí, depresemi atd. opravdu dojímal. Myslím, že každý, kdo se v něčem odlišuje, nebo vyrůstal pod hrozným tlakem, se ve snímku může zhlédnout. A ten celý stojí na naprosto úžasné Renée Zellweger (Judy je tu skutečně jediná hlavní role), která už předtím patřila mezi mé nejoblíbenější herečky hlavně díky své sympatické Bridget Jones, a zde ukázala, že sama utáhne i velmi závažné drama, navíc s několika skvěle zazpívanými písněmi. Komentář Arsenal83 ohledně vzhledu Renée je ohavně osobní a jedovatý, ale celkem v duchu přesně toho, co film taky zobrazuje. Pro většinu publika jsou umělci jen zdrojem pobavení a odreagování a to, že mají nějaký osobní emoční život, jako obyčejní lidé (a často mnohem náročnější), jim vůbec nedochází (ano, i herečky se mohou cítit nejistě ohledně svého vzezření, a podobné jízlivé komentáře tomu asi moc nepřidají, že...). V každém případě, Renée kamennou tvář ani náhodou nemá. Ve scénách se střídala euforie s hlubokou depresí a Renée to vždy naprosto přesně vyobrazila. Nedivil bych se, kdyby za tuto roli dostala po 15 letech dalšího Oscara. Film mě velmi mile překvapil, protože o Judy Garland se v Česku v podstatě neví, takže jsem k její postavě neměl žádný zvláštní vztah, ale po dnešku mám chuť si konečně pustit minimálně Čaroděje ze země Oz a Judy si rozhodně pustím rád znovu.

    • 15.7.2019  19:15

    Za mě mnohem lepší než první díl. Posun děje sice opět nepříliš velký, ale aspoň jsem se tentokrát nenudil. A mimořádně se v tomto díle vyvedla kamera, která ale na sebe na rozdíl od spousty jiných dílů nestrhávala pozornost a ty pěkné záběry nebyly samoúčelné (možná až na ten závěrečný, ten mi přišel pro seriál typicky zdlouhavý). Nicméně tempo je pořád tak rozvláčné, že Handmaid's Tale se rozhodně nemůže zařadit mezi seriály, které bych si chtěl pustit znovu.

    • 9.6.2019  15:44

    Pátá hvězda za závěrečnou scénu. Judith je vážně magor. Škoda Aethelreda, oblíbená postava a dobrý herec. Nejlepší scéna otravy od Joffreyho svatby. A i na jiných frontách mám pocit, že se to konečně rozjíždí. Anglie ale stále jasně vede v zajímavosti.

    • 5.6.2019  21:08

    Všichni si stěžují na osmou řadu GoT, ale proti Vikingům je to pořád o několik tříd výše, přestože hodnocení je úplně převrácené. Většina postav zde má IQ tykve (hlavně Bjorn, nehledě na to otřesné, rádoby drsné herectví), dialogy jsou naprosto ubohé a hloupé a postavy se objevují jen tak do počtu, aby se aspoň něco dělo. Scénáristické peklo. Jako už dlouho, u seriálu mě drží pouze setrvačnost a dějová linka Anglie, kde se postavy alespoň nechovají jako vraždící stroje bez mozku a občas se objeví alespoň náznak nějakých politických intrik. Poslední řada GoT možná byla uspěchaná, ale pořád lepší možnost, než sledovat díl po dílu vyplněné vatou.

    • 22.5.2019  16:34

    Tuto epizodu jsem si musel pouštět na vícekrát, protože z Dany jsem byl naprosto na nervy, nikdy jsem nevěděl, co udělá příště. Už když stála s kruhy pod očima u okna na Dragonstone, myslel jsem, že spáchá sebevraždu ve stylu Tommena. A nakonec by to asi tak bylo nejlepší. Naprosto tragické - Varys měl pravdu a zaplatil za to, navíc zrazen nejlepším přítelem. A nejhrůznější moment pravděpodobně celého seriálu byl ve chvíli, kdy zazvonily zvony a Dany přesto udělala to, co udělala. Myslel jsem, že třeba ve výbuchu hněvu tedy rozboří Red Keep, ale ne, ona jela uličku po uličce, dokud celé město a skoro všichni v něm nehořeli. Ale i to dává smysl, chtěla přece Cersei odstranit "root and stem". Přišla ve chvíli o všechny, které milovala (ještě ale, že se toho Jorah nedožil), krom Jona, který ji v jejích očích zradil, stejně jako Tyrion. A ve svých očích dělala dobrou věc. Nakonec tedy stejně převládlo Targaryenské šílenství... Dany jako postava byla rozhodně velice komplikovaná a tento její pád není vůbec neopodstatněný (už její reakce na Viserysovu smrt v první sérii byla znepokojující). Je mi líto lidí, co vše hejtí jen proto, že se postava nezachovala podle jejich představ. Dany nám připomíná, jak snadno se můžeme zmýlit i v lidech, kterým věříme, či dokonce milujeme. Ani já bych si nemyslel, že udělá to, co se stalo, rozhodně ne poté, co zazvonily zvony... Ale také jsem se spletl. A zaslouží si kvůli tomu epizoda odpad? Nemyslím si. Co ty úžasné momenty jako dojemné rozloučení Tyriona a Jaimeho, poté Ohaře a Aryi - a velice se mi líbila ta její scéná s bílým koněm, která pro mě symbolizovala, že nakonec v ní zvítězila něžná stránka, že není živa jen touhou po pomstě, protože její příběh k tomu dlouho směřoval. Vizuálně a hudebně navíc opět nádhera. A znovu nám GoT ukázalo, že můžeme soucítit i s těmi "zlými", jako se Cersei. Její scéna, kdy se bojí o své miminko a říká, že nechci umřít, byl další naprosto srdceryvný moment. A opět to ukazuje, že kdyby ty postavy nešly sobecky po moci, mohly být šťastné. V posledních momentech i Cersei poznala, že to nejdůležitější je láska. Zkrátka nakonec šlo o boj mezi dvěma teroristkami a s oběma lze soucítit. Zklamala mě Dany? Jistě. Zklamaly mě GoT? Rozhodně ne.

    • 3.5.2019  02:23

    Nádherná práce se světlem a stíny, hlavně ta úžasná Melisandřina kouzla, a naprosto ubíjející pocit beznaděje. Opravdu hutná atmosféra. A líbilo se mi i jak se vyplnilo proroctví Melisandry o Arye (a jestli to tak tvůrci zamýšleli, nebo nezamýšleli od začátku, mi je jedno, funguje to), či dojemné rozloučení s Theonem, který kdyby se choval jinak, tak tam nebude stát a vše by mohlo dopadnout jinak. A o dojemné a hlavně vypjaté chvíle tam nebyla nouze. Opravdu intenzivní zážitek, na který jsem čekal přes 10 let.

    • 23.4.2019  01:09

    Nádhera. Konečně se z postav dere opatrně ven ta potlačovaná lidskost. Konečně se všichni ocitli v kruhu lidí, kde si mohou relativně věřit a otevřít se. Krásná pocta "outsiderovi", jedné z morálně nejčistších postav. Taky skvěle cítit pocit osudovosti a nejistoty. A v takovéhle atmosféře mi i to první milování přišlo jako něco krásného - zažít ještě něco, o čem všichni neustále mluví, když se možná blíží konec. Tolik odlišné od běžného kontextu GoT bordelů. Odkryly se nějaké další záhady ohledně Brana a Night Kinga a opět skvělé sledovat reakce Jona a Dany na informace, které úplně obrací jejich svět a identitu vzhůru nohama. Dost možná pro mě emociálně nejsilnější epizoda, protože vidět všechny ty postavy pohromadě, jak spolu interagují a zároveň, spojeni hrozbou přesahující všechny rodové šarvátky, jak jsou schopni spolu v této epizodě tak lidsky vycházet i přes všechny ty komplikované vztahy. Tento rozměr mi v GoT v porovnání třeba s Pánem prstenů nebo Harry Potterem chyběl, ale vypadá to, že jsem se dočkal, a ve výsledku to možná bude právě pro tu komplikovanost vztahů o to dojemnější a realističtější. Protože kdo má i se svými nejbližšími naprosto idylické vztahy? Jsem zvědavý hlavně na Dany, která se z mé nejoblíbenější postavy v posledních sériích propadla na žebříčku sympatií poměrně hluboko. Jak se postaví k oné novině bude podle mě finální test jejího charakteru.

    • 25.2.2019  05:26
    Oscar 2019 (TV pořad) (2019)
    ***

    Letošní přenos mi přišel dost obyčejný a až na pár výjimek bez emocí. Ale jsem rád, že poprvé za jedenáct let, co přenosy sleduji, vyhrál cenu za nejlepší film ten, který se mi opravdu líbil nejvíce. Takže s výsledky vesměs spokojenost. Nominace ale zas často pro mě naprosto nepochopitelné a až na vítěznou Green Book a Bohemian Rhapsody pro mě filmy z kategorie Nejlepší film zase brzy zapadnou. Ještě, že nevyhrála utahaná Roma.

    • 5.9.2018  00:19
    Goldbergovi (TV seriál) (2013)
    ****

    Eh, hodnocení trošku šok. Nechápu, co za lidi to tu hodnotí, ale asi neviděli víc než krátké útržky během přepínání televize a zase jako ovce napodobují ostatní. Na IMDb má seriál 8,2/10... trošku zvláštní, nemyslíte? Druhé hodnocení dává rozhodně větší smysl. Seriál je totiž svěží, milý a bere sám sebe i svou dobu s nadsázkou. Zápletky bývají velmi originální, postavy jsou sympaticky střelené. Už po necelém měsíci sledování jsem si seriál zamiloval a pátou hvězdičku si nechávám do rezervy, protože většina dílů mi stále zbývá zhlédnout.

    • 11.6.2018  08:32
    Já, Simon (2018)
    ***

    Těsně po zhlédnutí jsem dal čtyři, ale co se mi film uležel v hlavě, tak mi došlo, jak vyumělkovaný vlastně byl. Paradoxně nejopravdověji na mě působila linka s Martinem, který se alespoň choval jako opravdový, nevyrovnaný člověk, a vůbec byl asi nejoriginálnějším a nejzábavnějším prvkem celého filmu. Už fakt, že šlo vlastně o "záporáka", který mi ale ve finále byl i celkem sympatický, je úspěch. Kdyby takhle plasticky byly ztvárněny i další postavy, bylo by to asi na plný počet. Jenže ty působí jen jako figurky, jejichž reakce odpovídají potřebám příběhu, nikoliv jejich osobnosti. Dobrý příklad uvedl VincentB. ohledně Simonovy nejlepší kámošky, která se po 13 letech překvapivě rychle dá do kupy. V reálném světě by asi konec sotva byl tak růžový. A právě v tak pozitivně laděném filmu, který se tváří, že každý má právo na lásku, nejvíc zamrzí ten ošklivý detail, který jsem prvně prošvihl, protože jsem na pár vteřin nesledoval obraz a až díky komentáři J*A*S*M jsem se o něm dozvěděl. A to sice ty znechucené ksichty na fanoušky Game of Thrones a jejich záměrně dost stereotypní výběr. Takže během obhajoby homosexuality zesměšňujeme jinou skupinu, těžko říct, jestli "nerdy" nebo zkrátka neatraktivní lidi. Spíš bych ale byl pro tu druhou možnost. A upřímně nesnáším, když se někdo povyšuje nad druhé skrz vzhled. V realističtějším filmu bych to bral zkrátka jako součást charakteru, ale u filmu, který se očividně snaží hlásat toleranci a rovnost, to považuji za neodpustitelné. Co si z toho asi odnese řekněme 14letý gay, který si pomalu uvědomuje svou sexualitu a vypadá uprostřed puberty jako jeden z tamtěch GoT fanoušků? V gayích přece jen asi vlastní vzhled vyvolává větší nejistotu než u většiny heterosexuálů, takže tento malý, ale podstatný detail, může paradoxně ve skupině, na kterou je to nejvíc cíleno, vyvolat dojem, že láska je jen pro krasavce a způsobit pocit ještě většího odcizení. A na pachuti povrchnosti nic nezmění ani poněkud kýčovité prostředí. Věřím však, že knížka si s danou problematikou mohla poradit s mnohem větší přirozeností.

    • 1.4.2018  10:02
    Absolventka (2009)
    ***

    Kdyby se film víc zaměřil na potrhlou rodinu, udělal by mnohem lépe. Tam totiž potenciál byl. Romantická linka zabírající většinu času byla však příliš fádní a Alexis Bledel mimořádně nesympatická. Závěr naprosto neuspokojivý.

    • 12.3.2018  10:27

    Geniálně natočené! Skvělá parodie hororových filmů!

    • 31.1.2018  22:54
    Uteč (2017)
    ***

    Celkem dobré, ale příliš předvídatelné. Bylo by to ale dobré psycho, kdyby byl konec natočen s trošku větší energií. Finále mi docela připomínalo závěr Misery, ale napětí zde na rozdíl od Kingovy adaptace bylo naprosto minimální. Oscarové nominace mi přijdou opět mimo mísu, je jasné, že za to může tematizace rasismu - byť dosti zmatečná. Netuším, jaké poselství jsem si měl odnést. Že černoši jsou vlastně lepší, takže celý problém pramení ze závisti? Zkrátka zajímavý film, ale absolutně zklamal, co se týče momentu překvapení a zvratů. A protože na tom podobné filmy stojí, nemůžu jít s hodnocením výš. Kdyby tam byla i nějaká zajímavá myšlenka krom poměrně originální zápletky, budiž. Jenže nic, co by stálo za řeč, jsem bohužel nezaznamenal.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13