Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (394)

plakát

Sexuální výchova - Epizoda 4 (2019) (epizoda) 

Co nesnáším, je intelektuální elitářství a pozérství. Tento seriál se tváří, jak je hrozně na úrovni, postavy zde čtou Virginii Woolf a další feministické autorky a naopak Hunger Games jsou tu považovány za vtip. Přitom k hloubce této série, která se zabývá traumatem, závažnými sociopolitickými problémy, emoční otupělostí, lhostejností většiny populace aj., má Sex Education na hony daleko. A ani filmařsky se hlavně takovému Catching Fire zdaleka nevyrovná. Kdyby si seriál nehrál na něco, co není, tj. na víc než nenáročnou podívanou ze života teenagerů, neměl bych nic proti němu, ale z narativu je patrné, že se bere o dost vážněji, než by bylo zdrávo. Průměr není nic špatného, ale ať se prosím netváří jako nějaký intelektuální skvost. Nastrčit do scénáře Woolf a další revoluční autory vážně nezvyšuje revolučnost samotného seriálu. Já skutečně po čtyřech dílech zatím netuším, proč je tento seriál mezi 200 top všech dob. Mimochodem na imdb se takto vysoko ani náhodou seriál neumístil a ani ceny zrovna nesbírá, takže až takový zázrak to asi nebude.

plakát

Papírový dům (Netflix verze) - Plán Paříž (2020) (epizoda) odpad!

Facka, kterou jsem dostal za to, že jsem se přece jen rozhodl na tuhle slátaninu dokoukat. Tohle už je vážně absurdní. Únoscům zas samozřejmě vše vyjde bez sebemenšího zaváhání, protože náš úžasný Profesor, jehož "geniální" projev už mě vážně irituje, opět a znovu převezl policii - jaké to překvapení! Já vám nevím, ale ve fikci hlavním hrdinům nemá vycházet vše podle plánu, jaké je pak v tom napětí? Na to, že sledujeme únos a přestřelky jak z Terminátora, je to nuda k uzoufání, protože proč bych se měl o někoho bát? Tímto neduhem seriál trpěl už od začátku, ale já si naivně myslel, že ve čtvrté řadě třeba konečně půjde do tuhého? Ha-ha... Jo a ten cliffhanger na konci bych u jiného seriálu ocenil, ale zde? Je jasné, že i zahnaný do kouta se z toho náš úžasný, geniální profesor, nějak dostane (navíc úplně to samé se stalo už s Raquel! To vážně nemají tvůrci trošku sebereflexe, nebo snad mají problémy s pamětí? Či jen počítají s tím, že většina diváků bez přemýšlení zkonzumuje vše, co nám předhodí?) Ale profesor možná, jaké to překvapení, i s tím, že ho najde další pronásledovaná policistka počítal! Pamatujete, jak schválně zavedl policii na konci první řady na ten jejich ranč? A taky se nejdříve tvářil, jak ho to zaskočilo, aby nám o díl později prozradil, že i to bylo součástí jeho mistrovského plánu... Každopádně už mě nezajímá, jak tohle dopadne, seriál jsem dokoukal jen proto, že nemám rád "rozdělané projekty", ale po roce čekání si vážně nemyslím, že bych měl zájem navazovat. Něco tak sebe-vykrádajícího, zdlouhavého a okatě propagandistického jsem snad ještě neviděl. Nejsem žádný příznivce nekontrolovaného kapitalismu, ale myslím, že na tohle by si měl udělat názor divák sám. Ne, že nám bude každý díl podsouváno, jak jsou únosci vlastně hrozně utlačování hrdinové, které masy milují, a jen zlá policie je chudáčky nenechá v klidu vykrást banku. Už nám ale neukážou rodiny unesených, nebo jak se rukojmí z prvních dvou řad vypořádávají s posttraumatickou stresovou poruchou a jinými závažnými duševními následky... Takoví lidé by naší bandě Robina Hooda jistě fandili... Nedivím se, že seriál ve Španělsku propadl. Asi by se mi nelíbilo, kdyby nějaká kravina, která se tváří, jak je hrozně sofistikovaná, před světem totálně hanobila pověst mé země. Když spousta lidí je schopna herce nenávidět na základě postavy, které hráli, nedivil bych se, kdyby věřili tomu, že Španělsko spolupracovalo s Bin Ládinem nebo že mučí vězně. Abych ale jen nekritizoval, herecké výkony byly hodně slušné (byť často už opravdu ohrané, aneb když si po sté Profesor otírá zpocené čelo a třese se mu brada...), nicméně tu scénáristickou katastrofu nezachrání... Kdyby seriál nekoupil Netflix, ani po něm pes neštěkne. Ale jestli je tohle veřejností považováno za vrchol současné seriálové tvorby a naopak třeba poslední řada Game of Thrones plná hlubokých myšlenek a komplexní psychologie postav je naopak hanobena (naštěstí kritici a odborníci jsou jiného názoru), asi bych měl už přestat brát hodnocení zde jako dobrý indikátor toho, jestli něco stojí za zhlédnutí. Už delší dobu pozoruji, že se spíš shoduji s výsledky Emmy, Golden Globes aj. než s procentuálním hodnocením na csfd/imdb, kde je jasně patrná stádovost a neochota vyjádřit jiný názor. Ostatně, jak čtu, Trevorovi za zdejší hodnocení i lidé posílají nenávistné zprávy. Jako vážně? Jestli nedokážete unést jiný názor, asi sem nechoďte? Já třeba byl nadšený z GoT, plný emocí a chtěl o tom diskutovat s lidmi, a taky jsem musel skousnout tu vlnu toxické kritiky, která vycházela jen z toho, že si lidé vysnili jiný konec. Ten ale dával smysl, spousta lidí ho jen nepochopila, respektive nikdy nepochopili ty postavy a o čem GoT hovoří. Jestli mě však někdo přesvědčí o tom, že Casa de Papel je brilantně a realisticky napsaný seriál, možná změním názor. Ale to, že to je pro někoho zábavná podívaná ještě neznamená, že tomu je tak i pro ty, co se nad uměním hlouběji zamýšlejí a čekají od něj nějakou údernou výpověď o našem světě. Ne jen pouhou exhibici názorů tvůrců a jejich bláhové fantasmagorie. Seriál se celou dobu tváří jako něco víc (tvůrci trpí zjevně podobnými bludy o své genialitě jako profesor), přitom však jde jen o další z řady bezduché akční tvorby. Závěrečné "Por Nairobi" je taky naprostá ubohost, však jste jejího vraha oddělali, tak o co vám ještě jde? Tohle by dávalo mnohem větší smysl, kdyby ji zabila aspoň policie... Ale divím se, že tvůrci sebrali odvahu aspoň jednu postavu pohřbít, třebaže tím nejméně realistickým způsobem (přestřelky či granáty jsou naprosto neškodné, jen "zlý blázen z ochranky" ji mohl ve svém sadistickém afektu zabít).

plakát

Papírový dům (Netflix verze) - Série 4 (2020) (série) 

Facka, kterou jsem dostal za to, že jsem se přece jen rozhodl na tuhle slátaninu dokoukat. Tohle už je vážně absurdní. Únoscům zas samozřejmě vše vyjde bez sebemenšího zaváhání, protože náš úžasný Profesor, jehož "geniální" projev už mě vážně irituje, opět a znovu převezl policii - jaké to překvapení! A působí to už opravdu jak nějaké nerealistické fantasy, protože ani Harry Potter by nebyl schopen toho, co Profesor a jeho tým zedníků, horníků a hackerů... Ti se dostanou zkrátka všude, ať je to budova soudu, nebo obrazovky a vysílačky policie. Dokonce s unesenou dvojnicí Raquel udělají trik, který by ani Copperfield nedokázal (zde nikdo neřeší neetičnost únosu dalšího civilisty, ale chraň bůh, když policie nehraje podle pravidel, to je pak tematizováno pořád dokola - tento dvojí metr mi začal vážně vadit, třebaže autority v reálu vážně nemusím, ale v seriálu jsem jim naopak fandil, docela smutné...).Já vám nevím, ale ve fikci hlavním hrdinům nemá vycházet vše podle plánu, jaké je pak v tom napětí? Na to, že sledujeme únos a přestřelky jak z Terminátora, je to nuda k uzoufání, protože proč bych se měl o někoho bát? Tímto neduhem seriál trpěl už od začátku, ale já si naivně myslel, že ve čtvrté řadě třeba konečně půjde do tuhého? Ha-ha... Jo a ten cliffhanger na konci bych u jiného seriálu ocenil, ale zde? Je jasné, že i zahnaný do kouta se z toho náš úžasný, geniální profesor, nějak dostane. Možná, jaké to překvapení, i s touto eventualitou počítal! Pamatujete, jak schválně zavedl policii na konci první řady na ten jejich ranč? A taky se nejdříve tvářil, jak ho to zaskočilo, aby nám o díl později prozradil, že i to bylo součástí jeho mistrovského plánu... Každopádně už mě nezajímá, jak tohle dopadne, seriál jsem dokoukal jen proto, že nemám rád "rozdělané projekty", ale po roce čekání si vážně nemyslím, že bych měl zájem navazovat. Něco tak sebe-vykrádajícího, zdlouhavého a okatě propagandistického jsem snad ještě neviděl. Nejsem žádný příznivce nekontrolovaného kapitalismu, ale myslím, že na tohle by si měl udělat názor divák sám. Ne, že nám bude každý díl podsouváno, jak jsou únosci vlastně hrozně utlačování hrdinové, které masy milují, a jen zlá policie je chudáčky nenechá v klidu vykrást banku. Už nám ale neukážou rodiny unesených, nebo jak se rukojmí z prvních dvou řad vypořádávají s posttraumatickou stresovou poruchou a jinými závažnými duševními následky... Takoví lidé by naší bandě Robina Hooda jistě fandili... Nedivím se, že seriál ve Španělsku propadl. Asi by se mi nelíbilo, kdyby nějaká kravina, která se tváří, jak je hrozně sofistikovaná, před světem totálně hanobila pověst mé země. Když spousta lidí je schopna herce nenávidět na základě postavy, které hráli, nedivil bych se, kdyby věřili tomu, že Španělsko spolupracovalo s Bin Ládinem nebo že mučí vězně. Abych ale jen nekritizoval, herecké výkony byly hodně slušné (byť často už opravdu ohrané, aneb když si po sté Profesor otírá zpocené čelo a třese se mu brada...), nicméně tu scénáristickou katastrofu nezachrání... Kdyby seriál nekoupil Netflix, ani po něm pes neštěkne. Ale jestli je tohle veřejností považováno za vrchol současné seriálové tvorby a naopak třeba poslední řada Game of Thrones plná hlubokých myšlenek a komplexní psychologie postav je naopak hanobena (naštěstí kritici a odborníci jsou jiného názoru), asi bych měl už přestat brát hodnocení zde jako dobrý indikátor toho, jestli něco stojí za zhlédnutí. Už delší dobu pozoruji, že se spíš shoduji s výsledky Emmy, Golden Globes aj. než s procentuálním hodnocením na csfd/imdb, kde je jasně patrná stádovost a neochota vyjádřit jiný názor. Ostatně, jak čtu, Trevorovi za zdejší hodnocení i lidé posílají nenávistné zprávy. Jako vážně? Jestli nedokážete unést jiný názor, asi sem nechoďte? Já třeba byl nadšený z GoT, plný emocí a chtěl o tom diskutovat s lidmi, a taky jsem musel skousnout tu vlnu toxické kritiky, která vycházela jen z toho, že si lidé vysnili jiný konec. Ten ale dával smysl, spousta lidí ho jen nepochopila, respektive nikdy nepochopili ty postavy a o čem GoT hovoří. Jestli mě však někdo přesvědčí o tom, že Casa de Papel je brilantně a realisticky napsaný seriál, možná změním názor. Ale to, že to je pro někoho zábavná podívaná ještě neznamená, že tomu je tak i pro ty, co se nad uměním hlouběji zamýšlejí a čekají od něj nějakou údernou výpověď o našem světě. Ne jen pouhou exhibici názorů tvůrců a jejich bláhové fantasmagorie. Seriál se celou dobu tváří jako něco víc (tvůrci trpí zjevně podobnými bludy o své genialitě jako profesor), přitom však jde jen o další z řady bezduché akční tvorby.

plakát

Papírový dům (Netflix verze) - Na nic (2019) (epizoda) 

Konečně nějaký dobrý zvrat, to jsem si alespoň myslel. Samozřejmě mě ale musí seriál hned vyvést z omylu, takže napětí trvalo asi tak tři minuty. Pojem cliffhanger asi Pinovi nic neříká. Pořád nás bude vypravěčským hlasem Tokyo vodit za ručičku, divák nemusí vůbec přemýšlet, protože vše mu bude vzápětí polopatě vysvětleno. A tohle má být jeden z nejlepších seriálů všech dob? To, že plán je promyšlený a působí inteligentně ještě neznamená, že seriál je promyšlený a působí inteligentně. Naopak. Tolik nesmyslů, nesrovnalostí a nepravděpodobných náhod jsem dlouho nezažil. Upřímně se nedivím, že ve Španělsku seriál pohořel. Není kvalitní a ještě kydá hnůj na jejich stát (jako kdyby nějaká naše kriminálka tvrdila, že naše vláda spolupracovala s Bin Ladinem...)

plakát

Papírový dům (Netflix verze) - 48 metrů pod zemí (2019) (epizoda) 

Souhlas s Trevorem. Tohle je už vážně směšné. Proti Tokyo a Nairobi stojí několikanásobná převaha, ještě vytrénovaných střelců, ale samozřejmě jim zas vše vyjde jako po másle. Má smysl se vůbec v tomto seriálu o někoho bát? Asi jsem rozmazlený Game of Thrones, kde nikdy člověk nevěděl, kdo to odnese příště - a nemusí to být rovnou smrt, ale aspoň nějaké zranění hlavních hrdinů? Nějaká rána, která by je donutila reflektovat o svém životě? Nějaký "character growth"? Ne, ničeho takového se tu nedočkáme. A upřímně tu únosce už začínám dost nenávidět, protože někteří se vyloženě vyžívají v psychickém teroru náhodných rukojmích, další jsou neuvěřitelní retardi, viz ta wtf scéna s Denverem, když se "mu" narodilo dítě.. A těmto psychopatům máme jakože fandit? Chápu, nekontrolovaný kapitalismus je zlo, chápu, že banky si často dělají, co chtějí, a tisknou si peníze navíc a chudí nikdy nic nedostanou, ale tímto způsobem se tohle asi těžko vyřeší.

plakát

Papírový dům (Netflix verze) (2017) (seriál) 

1. série - Zbytečně to shazuje uměle vytvořené napětí - nejdřív chvíli dělají, jak únoscům teče do bot, abychom se za pár minut dozvěděli, že i tohle bylo zas a znovu součástí profesorova mistrovského plánu. Některá fakta jsou tak do očí bijící "plot armour", že mám pocit, jako by tím uráželi inteligenci diváků, např. velmi příhodný Alzheimer matky hlavní vyšetřovatelky... A velmi příhodně zapomíná jen jistá fakta, která by mohla únoscům uškodit, ale jiné, naprosto nepodstatné detaily si zázrakem pamatuje bez problémů. Tempo je taky často zbytečně pomalé, většinu dílů se nic pořádně neděje. Naštěstí zahrané je to výborně a postav je dost široké spektrum na to, aby to i přes tyto nedostatky nenudilo. Vše to ale zkrátka běží až moc hladce, jako by se tvůrci báli umazat svým postavám ruce, a tak morální dilemata vždy vyřeší nějaký zásah shůry.

plakát

Nebezpečné vztahy (2016) (pořad) odpad!

Musil je opravdu nevídaný exemplář lidské rasy. Muž, co opustil manželku a děti a našel si mladého zajíčka, si tu hraje na jakéhosi nezpochybnitelného morálního arbitra. Já se jen modlím, že jeho názory nejsou nijak reprezentativní pro širokou veřejnost. Bojím se však, že ano. Každý, kdo nemá už v patnácti několik brigád, je dle Musila lenoch a příživník. Kdo si dovolí mít kromě vztahu i kamarády a netráví 100 % času s partnerkou, je odsouzeníhodný a Musil mu nepodá ani ruku (pro takového egoistu jistě super představa o trestu) - ano, vážně vytvořili 40minutový díl jen o tomhle. V dalším se zas řešilo, jestli malé dcerce propíchnout ouška na náušnice... Jenže je pravda, že spousta lidí takovýmto věcem opravdu přikládá nezdravou váhu a neuvědomují si, na čem doopravdy záleží - a ano, život opravdu není jen o práci a partnerovi, určitě je zdravější mít dobré přátelé než obsesivní vztah, mimochodem v jednom díle závislost na partnerovi ostře kritizuje, v dalším prohlásí "To je ale roztomilý" a dál to neřeší - skutečná názorová integrita! Musil si tu buduje doslova kult osobnosti, dokonce začal do pořadu nosit i tričko, na kterém je Mickey Mouse v oblečení Supermana s Musilovou tváří! Opravdu vždy žasnu, jak jeho narcismus sahá ještě dál, než jsem si myslel. "Tady mluvim já!" "Budeme řešit to, co zajímá mě!" "Vám ruku nepodám." Odpornějšího člověka na obrazovkách těžko pohledat. O formátu, který je tak zbytečný, ani nemluvím (přesto Musil neustále hodnotí přínosnost druhých na základě povrchních měřítek jako jsou ty brigády za každou cenu). Korunu tomu nasadil dodatkový pořad "Jak to dopadlo!?" (ta dramatická interpunkce!) s nímž si opravdu říkáte, jestli tohle myslí vážně? Vážně se snaží vydat fikci za realitu? Proč proboha? Nejhorší je, že spousta lidí tomu věří a pak lituji ty komparzisty, jestli někde narazí na takovéto diváky, kterým chybí špetka kritického myšlení a budou je považovat za největší grázly. Ještě musím zmínit díl, v němž Honzík slavil své padesátiny. Ta patologická potřeba tahat své soukromí do televize, navíc úplně off-topic pro tento pořad, to je jako kdyby třeba moderátoři zpráv jeden den slavili a televize by nám místo zpráv servírovala party. Jeho ego to ale asi potřebovalo no... (Video od Seznamu stojí za to: https://www.televizeseznam.cz/video/porad-ludka-stanka/narozeninovy-mejdan-na-barrandove-prepjate-emoce-omdlevajici-hoste-a-duchaplne-songy-273137). Ironií je, že Musil se sice snaží působit jako největší vzor a povyšuje se na úkor ostatních, kterými máme opovrhovat, ale já opovrhuji jím a je mi ho vlastně líto. Jeho chování je totiž jediné opravdu upřímné. On jediný je tam sám za sebe, takto by se choval, i kdyby mu tam seděli skuteční hosté, ne komparzisté. On jediný odtamtud vychází s pošpiněnou pověstí. Před Nebezpečnými vztahy jsem Musila znal jen zběžně, po nich je to pro mě ten nejubožejší člověk, jakého jsem kdy viděl působit na televizní obrazovce.

plakát

Exkluziv! (2013) (pořad) 

Nechápu ten odpad. Viděl jsem mnohem horší věci, a to i talk-show, např. tu Genzera a Suchánka, která tu má 26% nebo bezostyšnou kopii Jimmyho Fallona Leošem Marešem, včetně loga(!), která tu má 22%. Opravdu je Brožová objektivně o tolik horší, nebo za to hodnocení může fakt, že se vysílá na TV Barrandov? Občas se člověk dozví opravdu zajímavé životní osudy umělců - Genzer a Suchánek by je nepustili ani ke slovo a byli by rádoby vtipní. Neříkám, že tato talk-show je něco extra, ale jde o poměrně příjemný, nenucený formát, připomínající setkání s přáteli po letech. Faktické chyby v medailoncích jsou však poměrně nešťastné, chtělo by to nějaké odborné konzultanty. I přesto, to se z csfd vážně ztrácí veškerá objektivita? Kdyby to byla taková katastrofa, pochybuji, že by pozvání přijali hosté jako Jan Přeučil, Dana Batulková či Dagmar Havlová. Barrandov je žumpa, o tom žádná, ale tenhle pořad je asi to nejlepší, co tam zplodili. Asi na tom má svůj podíl, že tomu nevelí ani jeden z dua největších narcisů české mediální scény, Soukup-Musil. Čtu tu ubohé osobní urážky na adresu Brožové, která možná nepatří mezi nejlepší české herečky, nicméně alespoň se chová přirozeně a mile - kdykoliv bych jí dal jako moderátorce přednost např. před arogancí Leoše Mareše nebo trapností Genzera a Suchánka. Takovéto komentáře s odpadem a nemístných poznámkách o vzhledu Brožové nenabízí žádné relevantní zhodnocení a jsou samy recenzentským odpadem (možná jsem slepý, ale ve svých 45+ vypadá podle mě lépe než většina populace a rozhodně to není aspekt k hodnocení, nebo snad budeme teď srážet hvězdy i Krausovi za pleš apod.?). Pořád dokola se mi potvrzuje, jak se většina hodnotících přizpůsobuje již napsanému narativu, aby náhodou nepůsobili trapně, že dají třeba obyčejné talk-show ("překvapivě") průměrné hodnocení. Nejlépe je to vidět na srovnání s imdb u mnoha zahraničních filmů, kde procenta na csfd jsou často velmi podhodnocená. Za mě Brožová cca 45%, opravdu nechápu tu nenávist. Pokud je dobrý host u ní nebo u Šípa, jakože některé jsem viděl u obou, není to až takový rozdíl. Ano, Šíp či Kraus jsou bezpochyby vtipnější, ale Brožová je zase nechá víc mluvit, takže se potenciálně dovím víc. Pro mě je to zkrátka dobrá kulisa v brzkých ranních hodinách, kdy v českém vysílání opravdu moc na výběr není. Jeden bizár za druhým, ale tohle mě opravdu nijak nepohoršilo. Co jsem však občas zaregistroval a co mi vadí, je propagace Barrandova a jednoho časopisu a zmiňované neprofesionální a též poněkud bulvární medailonky, které mi úplně nesedí k tomu civilnímu tónu Brožové.

plakát

Dívka (2012) (TV film) 

Nevím, všichni tu sráží hodnocení kvůli tomu, že jde o "kydání hnoje" na Hitchcocka, ne proto, že by film nebyl kvalitní. Netuším, jak to doopravdy bylo, ale filmařské a hlavně herecké kvality film bezesporu má. Každý životopisný film je do jisté míry fikce, ale nevidím důvod, proč tu hodnotit, jak zobrazuje Hitchcocka. Není žádná novinka, že geniální umělci často jako lidé za moc nestáli, třeba takový Shaw, který veřejně sympatizoval s nacismem. Znamená to ale, že kvůli tomu nemáme číst Pygmalion? A to, že se sexuální obtěžování při natáčení objevuje běžně, je známá věc, takže si myslím, že je jen dobře, že se taková tematika zpracovává. Ostatně se to může vyskytnout na jakémkoliv pracovišti. Vidím tu v kritice spíš neschopnost si přiznat, že by tak legendární režisér nemusel mít úplně dobrou morálku. Jako obvykle, obětem se nevěří, pokud predátor je někdo mocný či oblíbený.

plakát

Na plac! (2013) (pořad) odpad!

Fajn nápad, v ideálním případě by to mohlo pomoct začínajícím hercům, ale provedení katastrofa. Nejvíc to pohřbili moderátoři Musil a jakási Petra Kračinovič, kteří jsou z nějakého důvodu "odborníci přes herectví" a absolutně nepochopím, proč shazují snažení amatérských herců a tím podkopávají svůj vlastní pořad. Neměli by jim pomáhat a navádět je? To by tam ale asi museli být skuteční herci a ne tahle dvojka egoistů, co se jen chtějí exhibovat za každou cenu v televizi. Oba měli někdy tak jedovaté poznámky, že mi bylo účinkujících vyloženě líto. Snad nikdo tohle přece nebere vážně, jde tam o zábavu, ale ta Petra, která sama přehrává, od amatérů očekává oscarové výkony? Ty její komentáře opravdu hnus a pak to zakončí slovy "přihlaste se, já vás neukousnu". Jaká ironie... A ty scénáře? To by dobře nezahrál opravdu ani ten oscarový herec, takové kraviny. Ale jakmile ty sračky někdo splete, tak hned dostane zprda. "Na závěr jsme pro vás vybrali to nejtrapnější". Docela hyenismus tohle, ale Barrandov je zkrátka plný zamindrákovaných lidí, které nechtějí jinde, a tak milují moralizovat a povyšovat se. Přitom nevím, že by ubožáci Musil či tato Petra kdy přinesli něco, co má nějakou pozitivní hodnotu.