Recenze (2 038)
Shang-Chi a legenda o deseti prstenech (2021)
Na akčný film s jednoduchým príbehom to malo až príliš veľkú stopáž. Miestami sa to preto celkom ťahalo. Bojové scény ma však velmi bavili a hlavní hrdinovia boli celkom sympaťáci. V neposlednom rade ma potešilo aj beztvárové kura Morris. Kung-fu marvelovku hodnotím mierne nadpriemernými 7/10.
Miracle Mile (1988)
Výnimočné a, bohužiaľ, zabudnuté béčko z 80. rokov. Miracle Mile je skvelá real time dráma mixnutá s katastrofickým žánrom a parádnou atmosférou. Škoda len, že to má niekoľko fakt do očí bijúcich nelogickostí a filmári nevsadili na nejakú sympatickejšiu priateľku hlavného hrdinu.
Vzdálený štěkot psů (2017)
Autentický príbeh malých chlapcov a babičky, ktorý netlačí citovo na pílu a nemá žiadne veľkolepé momenty. Zaujme však svojou prirodzenosťou a ponúka divákovi možnosť, aby sa pozrel do sveta obyčajných ľudí žijúcich v blízkosti vojenského konfliktu.
Boba Fett: Zákon podsvětí - Kapitola 4: Bouře se blíží (2022) (epizoda)
Ak bude seriál aj naďalej ponúkať len ploché zápletky, ďalšie časti budem sledovať iba s veľkou nevôľou ako skalný fanúšik Star Wars sveta. Dojmy z prvých štyroch epizód som spísal v tomto článku.
Vlna (2015)
Na vlnu vo Vlne som čakal azda až príliš dlho a keď na to prišlo, nebol som jej ničivým následkom príliš uchvátený. Slušný katastrofický film držiaci sa žánrových klišé a s príbehom umiestneným do pôsobivého škandinávskeho prostredia. Nič viac, nič menej.
Boba Fett: Zákon podsvětí - Kapitola 3: Ulice Mos Espy (2022) (epizoda)
Akčná scéna s Wookiem super, začiatok vzťahu s Rancorom potešil, ale naháňačka v meste bola jedna natiahnutá a pomalá nuda. Slabšie štyri, lepšie tri. Uvidíme, akú armádu žoldnierov si Boba nájde, aby mal šancu proti Pykeom.
Dexter - Nová krev (2021) (série)
Verní nadšenci seriálu by mali dať pokračovaniu New Blood šancu napriek tomu, že má svoje chyby. Kvalitu prvých sérií, ktoré mali veľmi blízko ku genialite, však rozhodne netreba čakať. Definitívna rozlúčka s Dexterom nie je vôbec dokonalá a logické nezrovnalosti by rozhodne vydali aj na samostatný článok. Seriálu však nechýba napätie, kúsok (i keď nie úplne využitej) nostalgie a vynikajúca záporná postava. S prižmúrením oka preto New Blood dávam 7 z 10, i keď som dlhšie zvažoval zníženie o jeden bod. Bližšie som sa k New Blood rozpísal v recenzii.
Nic nás nerozdělí (2012)
Solídna katastrofická dráma, ktorá by mohla byť ešte lepšia, keby viac ukázala celkový dopad na všetkých obyvateľov. Chápem, že cieľom bolo spracovať skutočný príbeh preživšej rodiny, ale ocenil by som detailnejší pohľadu na ostatné obete, nielen na hlavných hrdinov.
Dexter - Otcovy hříchy (2022) (epizoda)
Je zaujímavé sledovať, ako ľudia, ktorí si užívali viaceré pomerne povrchné časti novej série, sú nakoniec z finále sklamaní. Zdá sa mi, že na predošlých častiach teda nehodnotili ani tak ich kvalitu, ako obsah. Respektíve, že sa im scenáristi trafili do vkusu a načrtli taký vývoj, aký očakávali. Pre mňa je naopak záver pomerne uspokojivý a veľmi dobre poukázal na to, že keď sa káce les, lietajú triesky. Dexter totiž niekedy chtiac či nechtiac pripravil o život aj nevinné osoby, len aby mohol pokračovať v uspokojovaní temného pasažiera. Udalosti z poslednej časti však mohli byť pokojne roztiahnuté na viac epizód aj so zapojením Angela a detailnejším poukázaním na činy Bay Harbor Butchera.
Rozpoutané peklo (1997)
Príjemne odsýpajúci katastrofický film na nedeľný večer s dvojicou filmových hviezd. Žánroví fajnšmekri si pri Dante's Peak dobre oddýchnu. Určite však neočakávaj nepredvídateľné zvraty, napätie a emócie.