Recenze (355)
Amélie z Montmartru (2001)
...Nádherný zážitek... Prostě jsem se svezl na vlně vynikající kinematografie, jež neskončila na břehu, ale zůstala v paměti... Opět pro někoho možná zvláštní francouzská tvorba (ve srovnání s Vidocquem určitě lepší), pro mně kouzelně strávený večer... Doporučuji (a ne jen jednou)...
Andělská tvář (2001)
...Troška by opravdu neměl točit... Jedna hrůza za druhou... Příběh nula... A nic víc jsem ani nehledal...
Anglický pacient (1996)
...Film má opravdu své kvlity, 9 Oscarů mluví za vše, ale já se prostě nudil... 2,5 hodiny jsou příliš, celé se to táhne a příběh, na kterém to celé stojí, není zase až tak úžasný...
Anna a král (1999)
...Historický film s nádechem romance o skutečném příběhu ženy učitelky (Jodie Foster) v poněkud patricijském prostředí, která má za úkol jak seznámit děti (a je jich hodně) krále Siamu s kulturoua a vědou industriálního a imperialistického světa (Anglie) i samotným anglickým jazykem, tak přijmout toto nové prostředí, nové zvyky i civilizaci jako takovou... Nezní to možná jako nějaký "vodvaz", ale film prostoupený takovou lidskostí a porozuměním je opravdu tím pravým pro pohodový nedělní večer. Za upřímné a čestné jednání krále (skvěle zahraný Yun-Fat Chowem) i ostatních, plus za nádherné přírodní scenérie doprovázené příjemnou hudbou 5 hvězdiček...
Annie Hallová (1977)
...Manhattan a tohle... Asi raději tohle a až pak Manhattan... Nikdy jsem si nemyslel, že film Woodyho Allena by mohl být adeptem na Oscara, ale tenhle si ho zaslouží...
Ant-Man (2015)
Subjektivní hodnocení, prostě komiksovky a Marvelovky mě berou asi jako Šlágr TV...
Apocalypto (2006)
Viz Djkoma, jeho komentář sedí přesně...
Apokalypsa (1979)
...Hodně velká psychárna... Bez váhání plný počet... Hodně šílená jízda "proti proudu" (jak řeky Nung, tak pohledu na válku jako takovou)... Director´s Cut je 3h dlouhý a rozhodně stojí za to... Kultovní snímek!
Apollo 13 (1995)
...Jeden z nejlepších filmů o letech do vesmíru, v němž není ani tak vyzdvižen onen známý americký patos, jako lidskost sama v podání Hankse a hlavně Harrise... Skvělé efekty i hudba, herci rozhodně nezaostávají a hrají tak živě, že jsem tam byl téměř s nimi...
...a spravedlnost pro všechny (1979)
Nezapomenutelný zážitek... Pokud nehrál Al Pacino mě, tak mi alespoň četl myšlenky - neustálý etický, humánní a morální boj proti systému i za cenu, že sám spadnu na držku... Jen škoda, že ho bojuji často sám, stejně jako Al Pacino zde nebo ve snímku Serpico, takový je prostě život a lidská nátura... Nevím, proč mi tenhle film tak dlouho unikal, ale davám ho do mých TOP 10...