movie

movie

marion cobretti

okres Pardubice

335 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 31 46 61
    • 8.9.2018  00:15
    Inside Moves (1980)
    ***

    Taková hrabalovská človečinka po americku, kterou si Richard Donner natočil, aby si orazil po natáčení prvních dvou dílů Supermana. Hodně silné především herecky. Zájimalo by mě, co se stalo Johnu Savagovi, měl evidentně hodně našlápnuto (mimochodem nechápu, proč si tu nominaci na Oscara odnesla relativně plytká Diana Scarwid a ne právě Savage), viz. DEERHUNTER, HAIR, apod., ale udržet si slušenou kariéru se mu nepodařilo ani půl dekády, hned po INSIDE MOVES skončil v televizi a následně v direct to video věcech.

    • 7.9.2018  23:52

    V momentě, kdy ve vláčilově světě přestali řádit černoprdelnící, banderovci a komunisti, se z něj vytratila i magická zlověstnost jeho předchozích děl. Politicky neutrální profil Antonína Dvořáka se v české kinemotografii dá považovat za originální projekt, bohužel tohle je i na Vláčila trochu vlažné zpracování bez výrazného dramatu a obrazově to taktéž moc nepromlouvá. Je otázkou, co Vláčila k Dvořákovi táhlo, pokud se jednalo o dílo na zakázku, ke kterému Vláčil přistupoval stejně Dvořák k psaní rekviem pro Kenta, tak pak vše dává smysl.

    • 24.8.2018  15:31

    Tohle se skutečně mohlo stát jen v bujaré éře českého videoboomu, kdy u nás vycházelo bez okolků všechno, co tehdejším distributorům přišlo pod ruku. MSTA V HONG-KONGU je produkt (překvapivě) hongkongského Frankensteina, který vznikl sestříháním dvou zjevně nedokončených filmů. Díky tomu sleduje zhruba 4 až 6 dějových linek, z nichž žádná nedostane rozhřešení. Na zadním obalu videokazety (mimochodem předek obalu má horizontální provedení, což není běžné a zároveň je na něm fotka ve které se asiat bije s černochem, která nepochází z tohoto filmu) se píše: "film je určen především těm, kdo dávají přednost jednoduché akci před složitým příběhem." Abych to uvedl na pravou míru: akce je ve filmu minimum, zato příběh je tak solidní mindfuck, že na něj jeden a více mozků nestačí.

    • 24.8.2018  15:16
    Upgrade (2018)
    ****

    UPGRADE navazuje na pozdní sedmdesátkvou sci-fi vizi o strachu z přetechnizované budoucnosti a zároveň nečekaně vrací na plátna kin jednoho nepříliš častého navštěvníka: áčkový cyber punk. Mohlo by to být špinavější a možná divnější, ale nestěžuju si.

    • 15.8.2018  10:41

    Značně kritické euro prison drama s oholeným (a precizním) Francem Nerem. Pokud snímek nesežente v originále, určitě doporučují snímek vyhledat s původním českým dabingem a počeštěnou výtvarnou verzí úvodních titulků. Za zmíňku určitě stojí i výborná čs plakát W.A. Schlossera.

    • 15.8.2018  10:29
    Top line (1988)
    ***

    Nikoliv TOP LINE, ale spíše TRIP LINE. Italský cinetrash, který se snaží vytěžit natolik neslučitelné filmy jako HONBA ZA KLENOTEM NILU, TERMINATOR, LIFEFORCE a i THEY LIVE. Je to zároveň klasický případ produkce, která začla a skončila u toho, že si najala Franca Nera a k tomu jednu hollywoodskou osobnost (George Kennedy), která se neštítí špinavé práce, a na nic jiného už nezbylo. Resp. zbylo na jednoho terminátořího robota, zbylo na hezkou malbu kosmické lodi, která to omylem zakempila v brazilské jeskyni, přičemž s sebou nabrala španělský galeon z 15. století a zbylo na jednoho mutanta, ovšem pro jistotu natočeného ve značném šeru. Scéna psychedelické honičky bosého Nera skrz kaktusovou plantáž s frenetickým Georgem Kennedym, likvidace robota v červeném tričku rozzuřeným býkem (!!), necitlivý střih a místy solidní techno soundtrack patří mezi prvky, díky kterým na TOP LINE ještě chvíli nezapomenu.

    • 2.7.2018  10:44

    70% Kdybych chtěl být přespříliš vstřícný k SICARIO 2, mohl bych napsat, že je to ve svém vyznění hodně evropský film, ale byl by to jenom chabý argument pro jeho všeobecnou povislost. Sollima není Villeneuve, Wolski není Deakins a nahrazení zesnulého Jóhannssona jinou islandskou skladatelkou je skoro na hraně černého humru. Sheridan po své nekompromisní trilogii (SICARIO, HELL OR HIGH WATER, WIND RIVER) potřebuje doplnit munici, drží se tu stěží na hladině, nicméně je škoda, že SICARIO 2 nerežíroval právě on, mohl zde ze svého scénáře vykřesat mnohem víc než v Americe debutující Sollima. Právě na slabé režii Sicario havaruje nejvíce - zatímco v jedničce by se v dívakovi tzv. krve nedořezali, ve dvojce napětí jaksi absentuje a ani papírově nejdramatičtejší scény tu na plátně nezašustí dramatem. Akční scény, zhruba dvě, jsou vlažné velice a tak asi nejlepším momentem filmu zůstava Del Torova rozprava znakovou řečí a jeho finální resurekce. A jen pro upřesnění - neměl bych problém s tím, že Sicario 2 je míň akční, miň dramatičtější apod, jeho slabina je hlavně v tom, že nemá žádný přesah (artovou hladinu devalvujou drobné béčkové momenty a logické balvany apod.) nad to, co by se od něj divácky očekávalo.

    • 17.6.2018  17:12
    Greetings (1968)
    **

    U GREETING se nabízí srovnání s debutem De Palmova vrstevníka - WHOS THAT KNOCKING AT MY DOOR od Scorseseho. Oba vznikly téměř ve stejné době, oba jsou ovlivněny jejich tvůrčímu vzory. Zatímco Scorsese umně cituje ze své lásky k evropské nové vlně, De Palma jen graficky ukazuje na svoji posedlost Antonionim (BLOW-UP, kterým je inspirována celá jedna linie filmů včetně řady odkazů). Zatímco scorseseho debut baví každou minut, GREETING je bohužel nuda na pochodu. Dalo by se tedy říct, že zatímco jako Scorsese se jako velký tvůrce narodil, De Palma se k tomu postupně dopracoval. I přesto ho pochopitelně miluju, i když jeho prvotiny nejsou nejideálnější.

    • 7.6.2018  13:11

    Vynikající titulková sekvence Zatoichiho soubojů v potemělé divadelní scéně a po celou dobu hodně vysoká visuální kvalita. Zěvěrečná scéna souboje, ze kterého Zatoichi vyvázne se zbičovaným obličejem a pomalu se plouží polem do neznáma, mě ujistila, že mě čeká ještě hodně excelentních Zatoichiho příběhů. Úroveň stoupá.

    • 29.5.2018  15:57

    Warren Oates je perfektně ponořený do své role a skvostná titulková sekvence s kakofonickým intrem od Leonarda Rosenmana slibuje hodně vysoký zážitek. Bohužel po slibném rozjedu začne snímek ubírat nohu z plynu (ostatně hlavním dopravním prostředkem je zde tzv. obytňák) a vyšumí spíše do akční taškařice s netoženými konturami. Nicméně i tak stojí RACE WITH THE DEVIL za vidění a nebál bych se ho zařadit mezi vyrázné a poněkud netradiční psychedelické horrory let sedmdesátých. Na téma ďábel / auto / silnice bych ještě doporučil film CAR.

    • 11.5.2018  10:20
    Keoma (1976)
    ****

    Extrémě vyzenovaný a uhrahnčivý Franco Nero (konstantně s odhalenou hrudí) v hodně vyjímečném spaghetti westernu s řadou psychedelických elementů, strašně namáklou choreografií přestřelek, místy dobrým soundtrackem a hlavně s důraznou notou na vztah otec - syn. Absence krve je celkem opruz, ale příjmám.

    • 11.5.2018  10:12

    Těžkotonážní trip, který může fungovat jenom pokud si vyrovnáte hladinu halucinogenu v těle alespoň částečně na Harlinův level, se kterým tohle dílo psal. BORN AMERICAN vypráví příběh tří američanů, kteří pro trochu srandy překročí finsko/ruskou hranici, největší ňouma si však u barikády z ostnatého drátu natrhne levisky a od té chvíle už sledujeme jen sešup do pekel o kterých nepsal ani Solženicyn. Ozbrojený konflikt v ruské vesnici, honička s pohraničníky, mučení, kriminál. Kriminál v kriminále. Lidské šachy. Thalmus Rasulala, který ví tolik zakulisní špíny na CIA, že se radši zašil v nejspodnější komoře ruského gulagu. A v hlavní roli: Mike Norris, syn slavného Chucka. A jeho postava se jmenuje Savoy Brown. Mám pokračovat?

    • 11.5.2018  09:58

    Dobře udělaná low budget jízda s perfektníma maskama a neuchopitelnou atmosférou. Takhle může vypadat jen finské motorkářské postapo se speedmetalovým soundtrackem a Jürgenem Prochnowem v hlavní záporné roli. Beru.

    • 11.4.2018  19:53

    Solidní a upřímný b class brainwashing s nelidou Geraldem Butlerem, který tu pořád někoho bodá kudlou do lebky.

    • 27.3.2018  15:09

    Ponorkový film v noirovém kožichu. Velmi dobře. Robert Wise dokázal točit filmy v minimalistickém módu a dostal z nich maximum (viz. třeba jeho SET UP), tohle maká stejně dobře jako ponorkové spektákly z 80. a 90. let.

    • 27.3.2018  15:00

    Z různých přistupů k tomu jak točit automobilní-závodní žánrový snímek je asi nejvíce funkční umělecký (LE MANS, VANISHING POINT, TWO LANE BLACKTOP), zatímco dramatická zpracování (RUSH, FORMULE 1) většinou dopadají všelijak, především pomíjivě (ostatně artový přistup k tvorbě pomohl nejednomu sportovnímu filmu - viz. DOWNHILL RACER, ANY GIVEN SUNDAY...) . Nejinak tomu je u DAYS OF THUNDER. Je to sice snímek Tonyho Scotta, což znamená, že vypadá a zní velice dobře a hezky se na něj dívá, ale platí to stejné co u všech Scottových snímků - je jen tak dobrý jako jeho scénář a ten je v tomhle případě hodně vlažný (byť za ním stojí Robert Towne) a dramaturgicky trochu rozplizlý. Lze se ale konejšit typickou devadesátkovou hudbou Hanse Zimmera plnou epických rockových kytar, velmi dobrým castingem (Duvall, Rooker, Reilly) a celkem vtipným misscastingem (Randy Quaid coby majitel závodního teamu). A především sebevědomým Tomem Cruisem, který hned ve dvou scénách ujistí diváckou veřejnost, že má skutečně ohromný péro, ale jinak ho tu zdatně přehrává i Duvallův pes. 55% (Doporučují ke shlednutí jen pokud chcete vidět vše od Tonyho Scotta anebo se chcete 107 minut dívat na vynikající záběry Warda Russella)

    • 16.3.2018  11:08

    Dvojice junkfoodových mistrů Eli Roth a Joe Carnahan se spojila, aby přivedla na svět remake kultovní bronsonovky. Povedlo se jim dostat zpět na plátna Bruce Willise v roli, která je v jeho současné filmografii světlejším bodem. Mrazivá surovost původní předlohy je ovšem pryč, zůstala jen pravičácká nakládačka, kde je paleta padouchů vždy silně multikulturní, ale nikdy zcela bílá a asi každá druhá scéna je direktivním suportem pro držení zbraně. Dobře obsazená (Shue, O'Nofrio, Norris), byť myšlenkově pochybná zábava.

    • 5.3.2018  00:14
    Jakub (1992)
    *****

    Kdo byl Jakub? Na tuhle otázku se ptá Jana Ševčíková ve svém mistrovském kontemplativním dokumentu, je na ní ale tisíc odpovědí a vzpomínek. Atmosférou někde mezi Stalkerem a sedmdesátkovým Herzogem. Famózní obraz a hudba.

    • 4.3.2018  12:43
    Hudba Zdeněk Liška (TV film) (2017)
    ***

    Spíše popularizační krátký film než dokument. To, že Liškovo dílo je nadčasové, že je těžce dostupné, že mu oficiální vydavatelské prameny v době vzniku věnovaly pramalou pozornost, a narozdíl od ostatních světových kapacit jeho hudba nevycházela na deskách, víme. Ale co dál? Liškově osobě se film prakticky nevěnuje, spíš po česku hraje na nejsnažší notu - v zahraničí je Liškova hudba obdivovaná a žádaná a u nás o ní nevíme nic a ani nás to nezajíma.

    • 2.3.2018  10:58

    RUNNING MAN byl vždy v mojí Arnoldovské topce, ale až kino projekce dala vyniknout všem jeho proporcím. Nebál bych se říct, že díky svoji podvratností a opíráním se do mediální manipulace patří nepřímo k jedněm z nejpřesahovějších filmu ve Schwarzenggerově filmografii. Při představě, že by to režíroval Verhoeven se mi ježí chlupy.

    • 15.2.2018  19:30
    Dyketactics (1974)
    ***

    Poetická a jemně psychedelická miniaturka adorující svobodu a ženské tělo. Barbara Hammer patří mezi jedny z prvních filmařek reflketující lesbické téma ve filmu. Má to super soundtrack.

    • 7.2.2018  11:44
    Horká kaše (1988)
    ****

    Metalová teenage variace na DEATH WISH z jižáku.

    • 7.2.2018  11:36

    100% low budget přestřelka u Priorovic doma za barákem, 0% upíři. Čekal jsem víc. Třeba nějakou srandu.

    • 20.12.2017  11:05

    Proto-giallo, které potěší několika výborně natočenými scénami (např. ta, kdy v dialogu vidíme tváře postav jen v odrazu řeznické sekery) a občasnými reflexivními voice overy hlavního hrdiny. Ten byl bezpochyb jedním z inspiračních zdrojů pro AMERICAN PSYCHO. Snímek nedávno vyšel v perfektním remasteru.

    • 20.12.2017  11:00
    Drtič zla (1994)
    ****

    Výborné céčko jehož hlavní myšlenka je, že z kriminálu vždycky vyleze jen nenapravený recividista, natočila partička kaskadérů a je to znát. DRTIČ ZLA servíruje desítky dost hrubých kaskadérských zápeků, je však vidět, že často chyběl rozpočet i tvůrčí skills, což bratské duo Donahue nahrazuje celkem nezlomným elánem a energií. Scénář sám o sobě je jedna hodně zredukovaná šablona, naštěstí prošpikovaná neuvěřitelným množstvím brutálních hlášek anebo surově debilních dialogů a akce jede prakticky nonstop. Scény jako pád Mylese Longa (jeho spolubojovnice se jmenuje Tracy Todd!!!) ze skály, bitka u bazénu, v obytňáku nebo závěrečná čistka v jakémsi skladišti, kde musí nutně končit závěr každého videohitu, se mě budou držet ještě dlouho. A poslední dodatek závěrem: nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že tvůrci chtěli méně erudovaného videomola zmást přebalem a cíleně na něm hlavní hrdina vypadá jako Judge Reinhold (BEVERLY HILLS COP) a nikoliv jako Sean P. Donahue (a úplným závěrem chci dát mad probs jeho růžovému tričku, které se v průběhu filmu progresivně promění v zahnědlý otrhaný kus hadru). Pokud máte rádi tvorbu Davida A. Priora, věnujete této videokazetě pozornost.

    • 2.12.2017  18:37
    La French (2014)
    **

    Stylové nic, které si se svou ambiciózní stopáží 135 minut troufá operovat s čímsi, co je pouhým torzem scénáře a ubíjí nechutí se jen na chvili věnovat detailu. Zklamání, těšil jsem se na poctivý hold žánru.

    • 21.11.2017  10:44
    Trouble Man (1972)
    ***

    Přijemná a místy celkem hrubá blaxplo kriminálka se soundtrackem od Marvina Gaye a hlavním cooleremem Robertem Hooksem, který má image a feel černýho kolíka, co o sobě nemusí nikoho přesvědčovat. O to víc mě překvapilo, že si podobných rolí nezehrál víc (anebo že si vlastně ani o moc víc nezahrál obecně).

    • 20.11.2017  14:34

    Tahle videopecka se do mého srdéčka už navždy zapíše jako "obrňák". BATTLETRUCK je standardním eighties postapo produktem z novozélandské produkce, který potěší hlavně lokální vysočinou (narozdíl již od tradiční vyprahlé pouště), pířjemným krautovým soundtrackem (od lidí z novozélendské kapely SPACE CASE), výbornou kamerou Chrise Mengese (spolupracovník Neila Jordana), hustou motorkou hlavního borce a závěrečnou nobrain akcí, ve které nejdřív Michael Beck rozjezdí kemp záporáků brutální buginou a pak jím i s motorkou skočí do obrňáku a nadělá tam totální svinčík. V závěrečných titulcích pak v kolence boom operator zasvítí jméno Lee Tamahori, režiséra zélandského kultu ONCE WERE WARRIORS.

    • 16.11.2017  01:45
    Blok 99 (2017)
    *****

    Zahler pise a toci porad jeden stejny film, akorat je v tom cim dal lepsi. Tohle je top.

    • 16.11.2017  01:44

    Jedna z podivnejsich veci ve filmografii Charlieho Sheena. Tripmetalova homoeroticka jizda, ktera kombinuje Stone, Stone Cold a Electra Glide in Blue v jeden podivuhodny celek, ktery trpi nevyvazenou debutantskou rezii jinak zavedeneho scenaristy Larryho Fergusona (Alien 3). I presto snimek dokaze udivovat temer v kazde scene, nad vodou ho drzi i vyrazna kreace Michaela Madsena. Caste montaze s hudebnim podkresem Chrise Reie a fakt, ze Sheen ma prvni pulku filmu pocit, ze je jeste porad na place Hot Shots, tlaci snimek misty nechtene do parodicke 420 zony. Nakonec nam ale Charlie ukaze zac je toho promastenej plnovous a pochcana motorkarka vesta. Pokud chcete cistou akcni motorkarkou nakladacku sahnete po Stone Cold (Studeny jako kamen) s dabingem Marka Vasuta. Pokud se chcete zdunit a podivat se na film s motorkarkou tematikou, ktery na hollywoodske pomery prekypuje bizarem v kazdem zaberu, puste si tohle.

<< předchozí 1 2 3 4 16 31 46 61
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace