movie

movie

marion cobretti

okres Pardubice

338 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 31 45 60
    • 2.9.2017  19:58

    Možná jeden z nejlepších westernů, které jsem kdy viděl. Režijní debut Petera Fondy je v jeho rukou vysoko herecky i umělecky: nádherná kamera Vilmose Zsigmonda, protínání záběrů a celků, pomalý a mezi řádky dávkovaný příběh, dokonalá hudba Bruce Langhorna (která se nedávno dočkala i dvoualbového tributu (https://scissortail.bandcamp.com/album/the-hired-hands-a-tribute-to-bruce-langhorne). A mimo skvělého Fondy si užijete i Warrena Oatese a Vernu Bloom. Doporučuju. Skromných 46 hodnocení tohoto megadíla mu na csfd nedělá moc velkou čest.

    • 2.9.2017  19:51

    I s úctou k nedávno zesnulému Hooperovi musím napsat, že to byl skutečně muž dvou max. tří filmů. Pokračování jeho žánrové klasiky je svým způsobem absolutním protipólem k původnímu dílu: místo ztísňujícího avatngardního horroru servíruje hysterickou slasher satiru, bohužel nezná míru a tak tam kde by stačilo max. 75 min nám nakladá stominutou šílenou jízdu u které jsem se místy nemohl samou nudou ani soustředit. Dennis Hopper v čiré zoufalosti nepředvádí nic ani zdaleka zajímavého a Caroline Williams má super šortky, ale většinu filmu tak nepřiměřeně vříská, že jsem zhruba každé dvě minuty mačkal tlačítko mute. Hrecky to obecně působí tak, jakoby Hooper přišel na plac a všem řekl: zahrajte to co nejvíc ujetě umíte a pořádně se odvažte.

    • 31.8.2017  11:03
    Nemotorové (1979)
    **

    Vyžilá kreatura Billa Murrayho je super, jinak ale MEATBALLS doslova vraždí zcela absolutní absencí scénáře a jedná se jen o sled epizodických vtípků. Přesně tohle bohužel na filmech podobného ražení nasnáším. Nálepka klasiky není na místě.

    • 31.8.2017  11:01

    70% Ani bych se nedivil kdyby CUTTER'S WAY byl markantní inspirací pro bratry Coeny a BIG LEBOWSKI. Už tady totiž Jeff Bridges ztvárňuje roli mírně nezúčastněného pohodáře, kterého vtáhne do osidel průseru jeho poněkud fanatický kamarád Cutter (John Heard), zmrzačený vietnamský veterán s nutkavou potřebou řešit sebemenší bezpráví. Oproti BIG LEBOWSKI je tohle ovšem trochu hlubší ponor (což prosím neberte kriticky vůči B.L., ten film miluju!!!), byť Bridges se tu herecky teprve usazuje a o něco silnější výkon tady podává zjizvený John Heard (táta z HOME ALONE). Film režíroval Ivan Passer a podařilo se mu navázat na styl pozních 70s kriminálek jako NIGHT MOVES aniž by byl znát jeho české kořeny (celé to působí velmi autenticky). Vše podrtženo skvělým minimalistickým soundtrackem (Jack Nitzsche).

    • 22.8.2017  18:40

    Skvěle udělaný dokument, který krásně navazuje na SEARCHING FOR BLIND JOE DEATH o Johnu Fahey. Tahle britská produkce je však o třídu lepší, včetně dramatické stavby dokumentu, kdy se skrz celkem zevrubný průzkum Bashova života dostaváme až k jeho nečekané smrti. Průkopník avantgardní hry na kytaru a jeden z těch, jimž je přisuzován vznik kytarové hry zvané american primitivism, zemřel zlomením krku na lůžku svého chiropraktika. Doporučují završit poslechem desky Visions of The Country.

    • 17.8.2017  16:10

    70% Svoji další filmovou adaptaci si chtěl William Peter Blatty (VYMÍTAČ ĎÁBLA) pořádně pohlídat a tak se na ní podílel coby režisér, scénárista i producent. Temné psychologické drama s občasnými prvky zneklidňující komedie, ve kterém deprimovaný Stacy Keach léčí otřesené veterány z Vietnamu, trpí mírnou zdlouhavostí. Alespoň dvacet minut by šlo vystřihnout, a nic by se nestalo. Na druhou stranu posledních dvacet minut, kdy dojde na hospodský střet s lokalním motorkářským gangem, má proti zbytku filmu nečekáné grády. A lokace, kde se film točil, tedy zámek Elz poblíž německého Trieru, zde vydávaný za opuštěný hrad kdesi na americkém pobřeží pacifiku, je výborná a hraje ve filmu významnou visuální a náladotvornou roli. THE NINTH CONFIGURATION určitě nebude pro všechny, ale minimálně fandové konce nového hollywoodu si v něm najdou své.

    • 26.7.2017  14:41

    Geniální soundtrack k nadějnému, byť poněkud vlažně provedenému snímku. I tak je bez pochyb, že s Jessuaovy tvorby a prazvláštní atmosféry značně těží Yorgos Lanthimos (KYNODONTAS, LOBSTER).

    • 19.7.2017  10:32
    Peníze (1983)
    ***

    Příliš mechanické ve své zkratkovitosti a příliš přestřelené v důsledku malé křivdy (podstrčení falešných bankovek nevinnému muži z něj udělá bezcitného vraha).

    • 6.7.2017  21:30
    Díra (1960)
    ****

    Vpodstatě zmodernizovaná verze K SMRTI ODSOUZENÝ UPRCHL, ale k divákovi jemně vstřícnější alespoň co se týče v dávkování mrtvičkových stavů. Závěrečná studená sprcha mohla být ještě studenější. Jinak parádní film přesně v tradici francouzské 60. kinematografie. A samozřejmě skvěle zahrané.

    • 13.6.2017  19:29

    70% Za co je třeba takový Todd Solondz nebo Larry Clark adorován, za to místní kritika smetla Václava. Přitom třeba prvních 15 minut je úplně naakumulované zlo, po kterém sem si musel chvilku vydechnout. Z Rodena se pomalu stává naž oblastní Nicolas Cage, tedy v tom ohledu, že si ve svých filmech čím dál víc vyhazuje z kopýtka a jeho cholerický hypochondr je jedna z nejnepříjemnějších postav co jsem na plátně za dlouhou dobu viděl. Zbytek castu je bez debat top! Doporučuji. Na to že se nejedná o věrný obraz naši sociální reality serte.

    • 13.6.2017  19:22
    Auto (1977)
    ****

    Vytečný James Brolin v podceňovaném, přitom velmi zábavném a chytrém horroru a vraždícím autu, který je přinejmeším stejně dobrý jako DUEL nebo CHRISTINE. Úvodní scéna filmu s párem cyklistů je skvělá, po celou dobu to má hodně dobrou atmosféru a skvělé lokace a hlavně paletu hodně kvalitních postav a několik celkem surových zvratů. Doporučuji!

    • 12.6.2017  18:00

    Debut Gorge Mihalky, o kterém se teď matně mluví v souvislosti s vydáním re-edice jeho skvělého power pop soundtracku. Film sám o sobě je téměř neukoukatelná epizodická teen komedie, která slouží spíš jako prsatý videoklip k boží hudbě. Vyhněte se tomu.

    • 7.6.2017  11:01
    Nicota (2016)
    **

    50% Podivná pastiš tři Carpenterů (THE THING, ASSAULT ON PRECINCT 13, PRINCE OF DARKNESS) a HELLRAISERA. Absolutně se mi nepodařilo proniknout filosofickým rámcem celého díla a režijně je to hodně nezvládnuté, především v momentě dramatických scén, které vždy zcela nesmyslně vyústí do podivného sureálného tripu a nikdy tak neudží napětí. Prvních 10 minut bylo slibných, škoda.

    • 7.6.2017  10:57

    Režijně a scenáristicky hodně nevyvážené, příliš zkratkovité (David Mamet), Sven Nykvist nemá moc co točit. Je to celé postavené na výborném Nicholsonovi a Jessice Lange. Rafelson chtěl šokovat nespoutanou erotikou, to už dnes není moc aktuální, byť první milostná scéna na pekařském válu má slušnou energii. Ale není to nic co by z filmu dělalo klasiku. Raději si pusťte viscontiho POSEDLOST.

    • 26.5.2017  09:45
    Uteč (2017)
    *****

    GET OUT se může hrdě hlásit do škatulky moderního originálního horroru, kde by mu měl být vystaven pomník hned po boku filmů jako BABADOOK, HOUSEBOUND anebo THE DEVILS HOUSE. S nimi jej pojí nejen fakt, že tu je za málo peněz hodně muziky, ale i bojiště, kterým je staroanglický dům a jeho poněkud podivní obyvatelé. GET OUT drží všechny svoje esa v rukávu až téměř do první hodiny, ale do té doby nepřestává bavit a velmi obratně balancuje na hraně creepy horroru a komedie (v těhle ohledech má skutečně hodně společného s HOUSEBOUND), která z velké části staví na stereotypním chování bělochů a afroameričanů. Proto pak může překvapit až téměř jateční a vpravdě hodně "suché" finalé (nemyšleno kriticky). Daniel Kaluuya je tru borec a Jason Blum si zaslouží chválu za podporu mladých talentů. Těším se na další Peelův film.

    • 25.5.2017  11:50

    ABSURD má teoreticky všechny aspekty pořádně masitého trashe, ale bohužel je to režijní a scenáristická fušeřina, která se navíc v efektech nemůže rovnat ani o deset let starším Fulciho snímkům a na svých 96 mintu je to místy až bolestně dlouhé. Hlavní postavou je sice supernaturalní řecký magor a řezník Mikos Stenopolis (apeman George Eastman), ten má ale v některých částech filmu až dvacetiminutové prodlevy mezi jednotlivými vraždami, při kterých mi přetékal kalich trpělivosti a musel jsem se uklidňovat salvami smíchu. S ohledem na to, že zápletka a scénář samotný je absolutní primitiv, nechápu, proč z toho D'Amato alespoň neudělal absurdní nonstop jatka a nechá diváka trpět dlouhymí scénemi, kdy Stenopolis vrávorá po době a hledá další bezbranou oběť. Celkový dojem zlepšuje klasický italo psych funk soundtrack, ale ten je taky na jedno použití.

    • 13.5.2017  10:30
    Triple 9 (2016)
    ****

    TRIPLE 9 je pomalejší hardboiled kriminálka, která si najde svoje publikum hlavně mezi fanoušky žánru a za pár dekád se nad ní budeme rozplývat. Jednak díky už dnes zcela absolutnímu castingu (jako vždy zcela svobodný Harrelson, čím dál lepší Casey Affleck, odrostlá Kate Winslet, Ejiofor, Mackie, Paul, Reedus, motherfuckin Clifton Collins Jr, atd atd), druhak díky Hillcoatově až sedmdesátkové režii, která nebere zajatce. Pokud vás baví věci jako TRAINING DAY, ghettopřestřelka z TRUE DETECTIVE, HEAT anebo END OF WATCH, tak tenhle film musíte okamžitě vidět! Těším se na další věc co napíše Matt Cook.

    • 12.5.2017  11:44

    BATTLE BEYOND THE STARS je sice béčko s nadhledem, které se nebere příliš vážně, ale bohužel má též nepříjemnou schopnost zcela ohýbat čas a já si při něm zažíval momenty bolestného týrání nudou, které zjevně zažívala i hlavní "hvězda" filmu Robert Vaughan. Ten po vzoru jiných legend, které se v 80. letech nechaly naverbovat do video braku, celé svoje angažmá odehraje v sedě, kromě scény vlastní smrti, ve které leží. Moje schopnost prosledovat se téměř čímkoliv zde narazila na svůj limit a tak dokonce i v poslední minutě filmu jsem byl na vážkách zdali toto dílo dokoukám.

    • 12.5.2017  11:39
    Země nikoho (1985)
    ***

    Příběh skupiny třicátníků z francouzsko-švýcarského pohraničí, kteří se snaží vymanit z maloměstské, až vesnické všednosti a na lepší zítřky si přivydělávají coby pašeráci. NO MAN'S LAND zaujme hlavně realistickým ztvárněním až hmatatelně nudného pohraničí. Hudba legendárního minimalisty Terryho Rileyho je bohužel až příliš new age.

    • 8.5.2017  21:34

    Solidní feelgood oddechovka z amerického zapadáku, která se nemůže úplně poměřovat s klasikami žánru jako DOC HOLLYWOOD nebo MY COUSIN VINNIE. Ale hraje tady (tehdy) šarmantní a hodně přirozená Jamie Lee Curtis, která celý film táhne úspěšně na svých bedrech (s drobným přispěním mírně zasekaného Swayzeho a Howella) a je tady parádní vztah chápavého otce (Ramon Bieri) a divočejícího syna (Howell). Zapadlá, ale slušná záležitost, obzvlášť pokud si k něčemu potřebujete vypít pivo a nepoužívat 100 minut mozek. A fakt se podívejte na casting tohodle filmu - z dnešního pohledu je tady hodně narváno.

    • 5.5.2017  22:54
    Le Mans (1971)
    ****

    Na svou dobu neskutečně odvážná, tělem artová, semi procedurální záležitost, s minimalistickou dějovou linkou a "potlačeným" závodníkem Stevem McQueenem, jehož charismatickou tvář si jeho tehdejší fanoušci příliš neužili. "When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting." LE MANS je film, na který se velmi dobře divá (kamera, střih), a který se velmi dobře poslouchá (sound design, vrčící motory a soundtrack) a subjektivně má zhruba hodinu.

    • 3.5.2017  18:02
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Musím se přiznat, že mě samotného překvapilo jak hodně mě celá zápletka SPLIT vůbec nezajímala a jak to na mě ani trochu nefungovalo co se např. napětí týče. Tři hvězdičky spíš za těch padesát odstínu šedi Jamese McAvoye.

    • 3.5.2017  17:58

    70% Jedna z příkladně divnějších herzogových věcí, ale už za ten geniální soundtrack Popol Vuh a Josefu Bierbichlerovi a jeho výraznému akcentu nemůžu jít pod čtyři. Zdali všichni herci hráli pod vlivem hypnózi nevím, je čas prolistovat si znovu knihu Herzog on Herzog a ujistit se jestli je to fáma nebo ne. Nicméně podstatná většina výkonů v HERZ AUS GLAS je fakt výrazně mimo.

    • 30.4.2017  17:36
    Shock Waves (1977)
    **

    Film s naprosto dokonalým soundtrackem Richarda Einhorna (nedávno vyšel v luxusní vinyl edici u Waxwork) a špičkovou stylizací Toten Korps, vraždících nazi zombies. Bohužel na moc víc už tvůrcům zjevně nezbylo, což by samo o sobě nebyl největší kámen úrazu. Tím je spíš absence scénáře a zároveň nedotažený koncept Toten Korpses, kteří mají podle báchorky jedné z postav být dokonalým vraždícím strojem, tady se ale spíš jen tak vynořují a zanořují z a do moře a svoje oběti velmi nudně škrtí nebo přinejhorším topí v bazénu. A protože zjevně nebylo ani na herce, tak těch obětí mají skutečně jen velmi málo (cca. 5). Nějak bych si představoval, že by svoji nadliskou moc mohli demonstrovat trochu víc razantněji. Škoda, nápad super, vyznění hodně softové.

    • 30.4.2017  17:31
    Slime City (1988)
    ****

    Na poloamatérský debut velmi zručně udělaná záležitost, kterou nemohu nedocenit. Kromě originální záplatky mě tu bavila pastelová stylizace celého filmu a velmy důmyslné efekty.

    • 30.4.2017  17:28

    Neuvěřitelně dobře zrežírovaná a svobodomyslná zábava. Docela chápu proč J. Michael Muro už nikdy další film nenatočil: tady totiž řekl vše. STREET TRASH doporučuju pustit back to back společně se SLIME CITY a THE DARK BACKWARD.

    • 30.4.2017  02:02

    Meditativní dokument německého studenta filmové školy, který před víc jak 30 lety navázal korespondenční styk s Davidem Lynchem a následně se dostal se svoji Super 8 kamerou na natáčení BLUE VELVET. Původní verzi dokumentu vypustil dle svých slov v "punkové" podobě již v roce 1988 pod názvem "NO FRANK IN LUMBERTON". O tři dekády později snímek přestříhal a hudbu pro něj složili Tuxedomoon apod. Místy je to velice zábavné, místy ovšem k smrti nudné.

    • 23.4.2017  11:02

    Učebnice filmové tenze, naprosto geniální hudba, znepokojující sound design a ještě víc zneklidňující casting (Augustín Kubáň a Bartoška v roli banderovců). A Juraj Kukura a jeho tour de force. Ondřej Baran právě dogazdoval.

    • 21.4.2017  15:47

    Paul Kersey nastolil na konci 70. let v New Yorku nový řád. A tak kdokoliv, kdo už nedokázal tiše přihlížet tomu, jak špína z ulice usurpuje slušné občany, mohl vzít do vlastních rukou zbraň, ať už ponožku narvanou mincemi anebo plamenomet a začít s tím něco dělat. EXTERMINATOR je jeden z mnoha desítek vigilantských 80's filmů, který patří spíš na tu hrubší béčkovou stranu tohoto spektra. Má 99 minut a je zatraceně stručný. Narozdíl třeba od DEFIANCE, ve kterém sledujeme hrdinu,v němž se 70% snímku hromadí vztek a 30% filmu se jedná, zde se zhruba 1% hromadí vztek a zbytek se jedná. Svoji oslizlou atmosférou, a zároveň Gintyho army bundou film připomene spíš TAXIKÁŘE nežli DEATH WISH. Tohle, plamenomet a hrubá a nekompromisní video estetika z něj však dělá film, který vykukuje z řady.

    • 12.4.2017  12:25

    Jeden z plakátů na tenhle film hlásal "MICHAEL SOPKIW JE NOVÝ CLINT EASTWOOD." Kde k tomuhle příměru tehdy tvůrci přišli je mi záhadou, nicméně to velmi přesně vystihuje auru tohodle filmu. Typická klasická italo vykrádačka všech tehdejších dystopických hollywoodských akčních scifi (od Útěku z New Yorku, skrz Death Race 2000 až po Planetu opic) natočená kdesi na kilometru čtverečním jakési staré fabriky, která supluje New York, tak jako ho budeme znát už zhruba za dva roky, ale s koulema o velikosti tenisáků. Prvních 30 minut jsem se skutečně válel v euforii, v půlce filmu snímek odhalí svoje slabiny, ale ke konci zase vydatně udeří. Snímek pochopitelně nelze sledovat bez nadsázky, protože podobně jako většina italských odpovědí na Hollywood je i tohle absolutní hovězina. Ale krásná!

<< předchozí 1 2 3 4 16 31 45 60
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace