movie

movie

marion cobretti

okres Pardubice

338 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
    • 26.5.2017  09:45
    Uteč (2017)
    *****

    GET OUT se může hrdě hlásit do škatulky moderního originálního horroru, kde by mu měl být vystaven pomník hned po boku filmů jako BABADOOK, HOUSEBOUND anebo THE DEVILS HOUSE. S nimi jej pojí nejen fakt, že tu je za málo peněz hodně muziky, ale i bojiště, kterým je staroanglický dům a jeho poněkud podivní obyvatelé. GET OUT drží všechny svoje esa v rukávu až téměř do první hodiny, ale do té doby nepřestává bavit a velmi obratně balancuje na hraně creepy horroru a komedie (v těhle ohledech má skutečně hodně společného s HOUSEBOUND), která z velké části staví na stereotypním chování bělochů a afroameričanů. Proto pak může překvapit až téměř jateční a vpravdě hodně "suché" finalé (nemyšleno kriticky). Daniel Kaluuya je tru borec a Jason Blum si zaslouží chválu za podporu mladých talentů. Těším se na další Peelův film.

    • 25.5.2017  11:50

    ABSURD má teoreticky všechny aspekty pořádně masitého trashe, ale bohužel je to režijní a scenáristická fušeřina, která se navíc v efektech nemůže rovnat ani o deset let starším Fulciho snímkům a na svých 96 mintu je to místy až bolestně dlouhé. Hlavní postavou je sice supernaturalní řecký magor a řezník Mikos Stenopolis (apeman George Eastman), ten má ale v některých částech filmu až dvacetiminutové prodlevy mezi jednotlivými vraždami, při kterých mi přetékal kalich trpělivosti a musel jsem se uklidňovat salvami smíchu. S ohledem na to, že zápletka a scénář samotný je absolutní primitiv, nechápu, proč z toho D'Amato alespoň neudělal absurdní nonstop jatka a nechá diváka trpět dlouhymí scénemi, kdy Stenopolis vrávorá po době a hledá další bezbranou oběť. Celkový dojem zlepšuje klasický italo psych funk soundtrack, ale ten je taky na jedno použití.

    • 13.5.2017  10:30
    Triple 9 (2016)
    ****

    TRIPLE 9 je pomalejší hardboiled kriminálka, která si najde svoje publikum hlavně mezi fanoušky žánru a za pár dekád se nad ní budeme rozplývat. Jednak díky už dnes zcela absolutnímu castingu (jako vždy zcela svobodný Harrelson, čím dál lepší Casey Affleck, odrostlá Kate Winslet, Ejiofor, Mackie, Paul, Reedus, motherfuckin Clifton Collins Jr, atd atd), druhak díky Hillcoatově až sedmdesátkové režii, která nebere zajatce. Pokud vás baví věci jako TRAINING DAY, ghettopřestřelka z TRUE DETECTIVE, HEAT anebo END OF WATCH, tak tenhle film musíte okamžitě vidět! Těším se na další věc co napíše Matt Cook.

    • 12.5.2017  11:44

    BATTLE BEYOND THE STARS je sice béčko s nadhledem, které se nebere příliš vážně, ale bohužel má též nepříjemnou schopnost zcela ohýbat čas a já si při něm zažíval momenty bolestného týrání nudou, které zjevně zažívala i hlavní "hvězda" filmu Robert Vaughan. Ten po vzoru jiných legend, které se v 80. letech nechaly naverbovat do video braku, celé svoje angažmá odehraje v sedě, kromě scény vlastní smrti, ve které leží. Moje schopnost prosledovat se téměř čímkoliv zde narazila na svůj limit a tak dokonce i v poslední minutě filmu jsem byl na vážkách zdali toto dílo dokoukám.

    • 12.5.2017  11:39
    Země nikoho (1985)
    ***

    Příběh skupiny třicátníků z francouzsko-švýcarského pohraničí, kteří se snaží vymanit z maloměstské, až vesnické všednosti a na lepší zítřky si přivydělávají coby pašeráci. NO MAN'S LAND zaujme hlavně realistickým ztvárněním až hmatatelně nudného pohraničí. Hudba legendárního minimalisty Terryho Rileyho je bohužel až příliš new age.

    • 8.5.2017  21:34

    Solidní feelgood oddechovka z amerického zapadáku, která se nemůže úplně poměřovat s klasikami žánru jako DOC HOLLYWOOD nebo MY COUSIN VINNIE. Ale hraje tady (tehdy) šarmantní a hodně přirozená Jamie Lee Curtis, která celý film táhne úspěšně na svých bedrech (s drobným přispěním mírně zasekaného Swayzeho a Howella) a je tady parádní vztah chápavého otce (Ramon Bieri) a divočejícího syna (Howell). Zapadlá, ale slušná záležitost, obzvlášť pokud si k něčemu potřebujete vypít pivo a nepoužívat 100 minut mozek. A fakt se podívejte na casting tohodle filmu - z dnešního pohledu je tady hodně narváno.

    • 5.5.2017  22:54
    Le Mans (1971)
    ****

    Na svou dobu neskutečně odvážná, tělem artová, semi procedurální záležitost, s minimalistickou dějovou linkou a "potlačeným" závodníkem Stevem McQueenem, jehož charismatickou tvář si jeho tehdejší fanoušci příliš neužili. "When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting." LE MANS je film, na který se velmi dobře divá (kamera, střih), a který se velmi dobře poslouchá (sound design, vrčící motory a soundtrack) a subjektivně má zhruba hodinu.

    • 3.5.2017  18:02
    Rozpolcený (2016)
    ***

    Musím se přiznat, že mě samotného překvapilo jak hodně mě celá zápletka SPLIT vůbec nezajímala a jak to na mě ani trochu nefungovalo co se např. napětí týče. Tři hvězdičky spíš za těch padesát odstínu šedi Jamese McAvoye.

    • 3.5.2017  17:58

    70% Jedna z příkladně divnějších herzogových věcí, ale už za ten geniální soundtrack Popol Vuh a Josefu Bierbichlerovi a jeho výraznému akcentu nemůžu jít pod čtyři. Zdali všichni herci hráli pod vlivem hypnózi nevím, je čas prolistovat si znovu knihu Herzog on Herzog a ujistit se jestli je to fáma nebo ne. Nicméně podstatná většina výkonů v HERZ AUS GLAS je fakt výrazně mimo.

    • 30.4.2017  17:36
    Shock Waves (1977)
    **

    Film s naprosto dokonalým soundtrackem Richarda Einhorna (nedávno vyšel v luxusní vinyl edici u Waxwork) a špičkovou stylizací Toten Korps, vraždících nazi zombies. Bohužel na moc víc už tvůrcům zjevně nezbylo, což by samo o sobě nebyl největší kámen úrazu. Tím je spíš absence scénáře a zároveň nedotažený koncept Toten Korpses, kteří mají podle báchorky jedné z postav být dokonalým vraždícím strojem, tady se ale spíš jen tak vynořují a zanořují z a do moře a svoje oběti velmi nudně škrtí nebo přinejhorším topí v bazénu. A protože zjevně nebylo ani na herce, tak těch obětí mají skutečně jen velmi málo (cca. 5). Nějak bych si představoval, že by svoji nadliskou moc mohli demonstrovat trochu víc razantněji. Škoda, nápad super, vyznění hodně softové.

    • 30.4.2017  17:31
    Slime City (1988)
    ****

    Na poloamatérský debut velmi zručně udělaná záležitost, kterou nemohu nedocenit. Kromě originální záplatky mě tu bavila pastelová stylizace celého filmu a velmy důmyslné efekty.

    • 30.4.2017  17:28

    Neuvěřitelně dobře zrežírovaná a svobodomyslná zábava. Docela chápu proč J. Michael Muro už nikdy další film nenatočil: tady totiž řekl vše. STREET TRASH doporučuju pustit back to back společně se SLIME CITY a THE DARK BACKWARD.

    • 30.4.2017  02:02

    Meditativní dokument německého studenta filmové školy, který před víc jak 30 lety navázal korespondenční styk s Davidem Lynchem a následně se dostal se svoji Super 8 kamerou na natáčení BLUE VELVET. Původní verzi dokumentu vypustil dle svých slov v "punkové" podobě již v roce 1988 pod názvem "NO FRANK IN LUMBERTON". O tři dekády později snímek přestříhal a hudbu pro něj složili Tuxedomoon apod. Místy je to velice zábavné, místy ovšem k smrti nudné.

    • 23.4.2017  11:02

    Učebnice filmové tenze, naprosto geniální hudba, znepokojující sound design a ještě víc zneklidňující casting (Augustín Kubáň a Bartoška v roli banderovců). A Juraj Kukura a jeho tour de force. Ondřej Baran právě dogazdoval.

    • 21.4.2017  15:47

    Paul Kersey nastolil na konci 70. let v New Yorku nový řád. A tak kdokoliv, kdo už nedokázal tiše přihlížet tomu, jak špína z ulice usurpuje slušné občany, mohl vzít do vlastních rukou zbraň, ať už ponožku narvanou mincemi anebo plamenomet a začít s tím něco dělat. EXTERMINATOR je jeden z mnoha desítek vigilantských 80's filmů, který patří spíš na tu hrubší béčkovou stranu tohoto spektra. Má 99 minut a je zatraceně stručný. Narozdíl třeba od DEFIANCE, ve kterém sledujeme hrdinu,v němž se 70% snímku hromadí vztek a 30% filmu se jedná, zde se zhruba 1% hromadí vztek a zbytek se jedná. Svoji oslizlou atmosférou, a zároveň Gintyho army bundou film připomene spíš TAXIKÁŘE nežli DEATH WISH. Tohle, plamenomet a hrubá a nekompromisní video estetika z něj však dělá film, který vykukuje z řady.

    • 12.4.2017  12:25

    Jeden z plakátů na tenhle film hlásal "MICHAEL SOPKIW JE NOVÝ CLINT EASTWOOD." Kde k tomuhle příměru tehdy tvůrci přišli je mi záhadou, nicméně to velmi přesně vystihuje auru tohodle filmu. Typická klasická italo vykrádačka všech tehdejších dystopických hollywoodských akčních scifi (od Útěku z New Yorku, skrz Death Race 2000 až po Planetu opic) natočená kdesi na kilometru čtverečním jakési staré fabriky, která supluje New York, tak jako ho budeme znát už zhruba za dva roky, ale s koulema o velikosti tenisáků. Prvních 30 minut jsem se skutečně válel v euforii, v půlce filmu snímek odhalí svoje slabiny, ale ke konci zase vydatně udeří. Snímek pochopitelně nelze sledovat bez nadsázky, protože podobně jako většina italských odpovědí na Hollywood je i tohle absolutní hovězina. Ale krásná!

    • 12.4.2017  12:18
    Tulák (1992)
    *****

    Na začátku devadesátých let zažíval Bill Paxton vrcholy herecké nespoutanosti. Mimo THE VAGRANT doporučuji ještě THE DARK BACKWARD. Čistá euforie.

    • 12.4.2017  12:12

    50% Režijně a střihačky děsně neukočírované tím stylem, kdy spousta scén končí zhruba o pět sekund dřívě než by měla (včetně scén vražd, které jsou provedené tak, jako kdyby sei producenti snažili o nižší hranici věkové přístupnosti) anebo naopak tušíte velké mezery ve vyprávění. Škoda. Donald Pleasence samozřejmě thumbs up jako vždy.

    • 12.4.2017  09:31
    Dům ďábla (2009)
    ****

    Šedesát minut nonorgasmické tenze v jednom kuse. Skvělý 80's úvod. Neskutečně slizský Tom Noonan (MANHUNTER). A jako vždy skvělá Greta Gerwig, která svými pár výstupy rozsáří tenhle skrz naskrz černý horror, který klame tělem.

    • 12.4.2017  09:19
    Elle (2016)
    *****

    Isablle Huppert coby jeden z nejzajímavějších ženských charakterů, který jsem v současném filmu viděl. A Verhoeven je pořád nejpodvratnější filmař na planetě. Ani v 78 letech si neodpustil několik zpravodajských vstupů a subjektivně měl pro mě film o 130 minutách díky jeho vedení asi tak 60.

    • 3.4.2017  10:52

    Zbytečně krátká lekačka, která v záplavě infarktových horrorů pracuje s celkem dost originálním tématem, které je zde až trestuhodně nerozpracované. Extra 15 minut k osvícení podstaty Diany / úhlavního bubáka by bodlo.

    • 3.4.2017  10:46

    Vlažnější čtyři hvězdičky. MIDNIGHT SPECIAL lze vnímat jako Nicholsovu variantu na low budget 70' sci-fi, přičemž nejlepší 10 minut filmu se odehraje hned v úvodu. Režijně je to možná nejsilnější Nichols vůbec, scénáristicky naopak nejslabší. Rozhodně je to must watch už jen pro ten hodně vybraný casting: Joel Edgerton, Adam Driver (pro mě určitě ve své nejzajímavější roli), Michael Shannon, Sam Shepard!

    • 29.3.2017  11:29

    Film, který neustále osciluje kdesi mezi odpadem a maximem, ale nakonec mu nelze ono maximum upřít. Výtvor zcela čisté fantazie a krásné duše aneb když na něco nemám budget, tak si to vypůjčím z kapitalistického braku a zároveň nakrmím diváky lačné buď po akci (zhruba 70% filmu se zápasí, ovšem s jakou vervou a vždy velice originálně) nebo krásných statných mužích (zhruba 20% filmu spočívá ve statických záběrech na udatné tváře dvou hlavních proragonostů). No a když se film zhruba v půlce zastaví a zcela mimo děj proběhne kázaní z koránu - ano, přátele. Dílo génia. Bránice dostala zabrat. Takhle má vypadat zábava.

    • 24.3.2017  13:00

    50% Lidi, dospějte! Ne vždy, když se na plátně exhibuje krásné poprsí, musí to být hnez za 4*. A LIZARD IN A WOMAN'S SKIN je značně nadhodnocené a poněkud vyčpělé giallo, které si zde jistě vysloužilo tak vysoké hodnocení především díky několika (byt mistrným) erotickým lesbickým scénám, které Fulci natočil ve stylu omané psychedelie. Zaujme i několik dalších sureálných / snových scén, ty se ale s úderem 30 minuty již neopakují. Napětí je pak nulové, záplatka relativně laciná, giallo, které se odehrává v Londýně mi nesedí (obecně) a tvrzení, že se jedná o Fulciho variaci na Hitchcocka - prosím, NE! Moje mírnější hodnocení jde hlavně na vrub několika dobře komponovaným scénám a jako vždy skvostnému soundtrack od Morriconeho, bez kterého by tenhle film byl ještě míň než poloviční.

    • 24.3.2017  11:12

    Upřímně nedokážu pojmenovat důvod, proč LOGAN, byť k tomu všemy kroky směřuje, není pětihvězdičkový film. Hugh Jackman hraje zcela epicky, Dafne Keen je rozhodně jednou z budoucích top pubertálních hereček. Příběh rozhodně není klasická X-Men záležitost, ale Mangold ho dotáhnul do zatím nepoznaných, osobnějších a méně fantastních výšin. Mluva ve filmu je mírně jadrná (zde mě trochu zarazil překlad, ve kterém si jeho autor do mnohých vět přidal mnoho několik extra "čuráků" a "zmrdů" navíc) a násilí necenzurované, akční scény (hlavně ona kličová scéna z Loganova a Profesorova doupěte) skvělé a dokonce místy trochu dojemná (??). Jen ten Boyd Holbrook není tak super jako v NARCOS a Marco Beltrami se zřejmě po poslechu soundtracku k SICARIO nechal jen maličko inspirovat v dunivých dronech, ale potuď vše vpohodě. Možná si to vyžaduje opakované shlednutí. Mimochodem tu poctu UNIVERSAL SOLDIER (první pokus o likvidaci Wolverinova klonu na žačím stroji) respektuju! 89%

    • 24.3.2017  11:04

    Powers Booth, člověk s největším čelem na světě a obstojně režírující i hrající Bill Paxton ve filmu, u kterého zamrzí to, že měl na mnohem víc než na pointu a lá VĚŘTE NEVĚŘTE. Zábava dobrá, ale doufal sem v lepší skóre.

    • 24.3.2017  11:01

    Solidní zábava, která pobaví hlavně na úrovni pocty a citace, když si namátkově bere z PREDATORA, APOCALYPSE NOW, JURSKÉHO PARKU, PLATOON a zároveň servíruje film z žánru "nezdařené expedice". První půle je nesmírně zábavná, ve které se film odehrává zhruba v pětiminutových segmentech a je pastvou pro diváka. Druhá půlka je pak příliš protahovaný nekonečný souboj Konga s hlavním lebkolezem. Poněkud závažný problém je v hloubce postav - kromě Samuela L. Jacksona, který na konci vietnamské války našel ještě svého posledního nepřítele, přerostlou opici, je zcela nulová. Účast Tomma Hiddlestona zbytečná (hlavní role, ovšem s nulovým charakterem, respk. Goodmanova postava o něm hovoří jako o muži, "který šel do války něco hledat, a jelikož to nenašel, tak tam stále je", což je skutečně jediný charakterový přesah jeho postavy) a např. Brie Larson je zcela zbytečná a v momentě kdy při pohledu na hrobku kongovy rodiny pronese větu "viděla sem dost masových hrobů na to, abych jeden z nich poznala", tak máte chuť ji vytahat za ucho a vyhodit z plátna. Navíc nefunguje ani v genderovém mixéru jinak zcela chlapské posádky, která je převážně složená z vyměklejších rockerských typů. Což mě dostává možná k nejzásadnější složce filmu - soundtrack poskládaný z BLACK SABBATH, STOOGES nebo CREEDENCE CLEARWATER je absolutně boží, o to víc zamrzí, že závěrečné titulky se nenesou v tónech propunkové palby, ale v Jackmanově zbytečné dobrodružné epice. Jinymí slovy, KONG je za 65% = hodně slušná zábava, která ale měla na víc.

    • 21.3.2017  12:23

    COP LAND je film, který může vyhovovat zřejmě jen malé sortě publika. Nejedná se o jasnou americkou nezávislou artovku, byť elementy nezávislé filmařiny v sobě má. Neosloví většinu fanoušku Stalloneho, neboť je to film až ryze neakční (jediná akční scéna je až na konci filmu a je to v podstatě zpomalená noisová sekvence, ve které se Mangold snaží imitovat stav čerstvě ohluchlého Freddyho Heflina). A naopak většina sofistikovaných diváků si s COP LAND zřejmě utře nos, protože film se Stallonem nemůže mít přesah. Což je chyba. COP LAND totiž není jen netradiční stallonovka, ale je to film, ve kterém Stallone skutečně soustředěně a plnohodnotně hraje. Jeho Freddy Heflin je postava, která se odprosťuje od všech nám známých stalloneho prvků. Má pivní bachor, po večerech brouzdá opilý v místním baru v sandálích a staré košily. Je na jedno ucho hluchý a nijak bystrý fízl malého zapadáku, kde mu byla udělena role šerifa proto, aby držel hubu, dával pokuty za parkovaní a do ničeho se moc nešťoural. Není to ten klasický nabubřelý Stallone, obklopený luxusem a s falešnou aurou glamour sofisitikovanosti, jak se nám snaží prezentovat svůj životní styl v podstatné většině svých filmů (snad s vyjímkou Ramba a Cobry). A hlavně: je fakt famózní. Hraje zcela maximálně v každé scéně. Je maximálně vhodným sparingpartnerem jinak epochálního ansámblu: Harvey Keitel, Ray Liotta, Robert De Niro nebo Robert Patrick. Kvalita jeho herectví s ostatními herci krásně koreluje a radostně překvapuje. Mangold sice mohl malinko přitlačit, možná by COP LAND mohl nést ještě trochu víc z odkazu nezávislé filmařiny a dokonce by mohl být i o něco delší než jen 116 minutová verze (byť i v ní se dostatečně stihne věnovat pestré paletě postav), pořád to ale bude jeden z nejlepších policejních filmů 90. let, který mimochodem nenese punc devadesátek tak jako mnoho jiných.

    • 21.3.2017  12:07
    Drive Angry (2011)
    ****

    Famózní eskapistická jízda, která mě odzbrojila hned v první minutě filmu. Pekelně soustředěný Nicolas Cage v roli muže, který utekl samotnému peklu, aby překazil plány fanatickému kultu vedeného dvojníkem Neila Younga. DRIVE ANGRY je skutečně vydatná potrava pro duši natočená bez servítek a s nadhledem a já nemohu dostatečně poděkovat tvůrcům, že se při práci na scénáři dokázali tak překrásně odpoutat. Chvála samozřejmě nepatří jen Cageovi, který se do svého výkonu opět ponořil až po uši (snímek je jakousi akční fantasy variací na WILD AT HEART), ale i zbytku hereckého ansáblu, který zjevně sekundoval ideu tvůrců a bez jakékoliv skryté ironie doručili zcela efektniví výkony, tedy především William Fichtner jako účetní z pekla, Amber Heard nebo šerif Tom Atkins. Po letech se tu Cage setkal i se skromným Davidem Morsem (THE ROCK).

    • 19.3.2017  21:26
    Neznámý Alain Delon (TV film) (2015)
    **

    No to byl skutečně Neznámý Alain Delon. Bohužel jsem viděl zkrácenou verzi (52 minut), která není ničim víc než komentovaným stručným životopisem a filmografií.

<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace