Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (130)

plakát

Vlastníci (2019) 

Povinné pro všechny, co mají co do činění s SVJ. Neuvěřitelně trefné, mrazivě vtipné a vtipně mrazivé. 12 rozhněvaných vlastníků je tu (včetně stejné stopáže, náhoda?).

plakát

Logan: Wolverine (2017) 

Zatraceně Temný rytíř X-menovského universa. Dojemná, krvavá a velmi stylová rozlučka dvou stárnoucích chlápků, po kterých už neštěkne ani pes. Erkovej rating tomu sakra pomohl, tolik šťávy z akčních scén nevyždímá všechno cgi světa.

plakát

Daredevil (2015) (seriál) 

True Detective komixového žánru.

plakát

Interstellar (2014) 

Na úvod bych si vypůjčil jednu trefnou hlášku z recenze na RT: "Watching Christopher Nolan fall short is still more exciting than watching most other directors succeed." Ano, nejedná se o po všech stránkách dokonalý film, jaký si od něj všichni opět přáli, ale i tak je Nolan momentálně stále jediným režiserém, který dokáže natočit obří blockbuster, co zaujme široké publikum, a má zároveň chytrý a intimní příběh. Je to taková moderní a doslovnější "pop" verze Odysey, jakkoliv to někomu může připadat jako svatokrádež, a kdo půjde na čistokrevné sci-fi, bude pravděpodobně zklamán i přes úchvatné audiovizuální představení. V první řadě mu totiž jde o lidskost a i přes drobná emociální klopýtnutí a chvílemi trochu odfláklou práci s nestěžejními charaktery (přeci jen TARS a CASE jsou v podstatě sympatičtější a personifikovanější než většina z nich) docílí zamýšlené katarze. Á propos, i když to není čistokrevné sci-fi, je vše založeno na skutečných teoriích, které pro film konzultoval renomovaný astrofyzik Kip Thorne a vydal o nich dokonce 300stránkovou knížku, takže i fandové najdou mnoho podnětů k potrápení závitů nad dimenzemi a křivícím se časoprostorem. K tomu přidejte znovu výborný soundtrack a pro mě osobně originální spojení komorního farmářského pohledu na zemskou situaci s rozmáchlou sci-fi, která i při bezmála tříhodinové stopáži uteče jako voda a musím nakonec jít s hodnocením na 5*. Utvrdil mě v tom nakonec i zmíněný fakt, že pro mnoho lidí včetně mě to byl impulz znovu zamířit pohled ke hvězdám a zamyslet se nad nejzazšími zákoutími známé fyziky a lidské existence, který i po více než týdnu stále přetrvává. UPDATE 18.11.

plakát

Zátah 2 (2014) 

Co k tomu dodat.. velmi light verze Tropa de Elite 2 umocněná Rambem na pátou. Evans je akční génius a otvírá dveře do nové dimenze žánru. V druhém Raidu servíruje neuvěřitelné akční scény, které díky originální kameře působí až magicky a převyšují jiné filmy o 2 úrovně. Příběh se ze začátku snaží načtrtnout trošku obsáhlejší zápletku, které ale chtě nechtě nakonec ustupuje poctivému ručnímu násilí. Přesto se nedá říct, že by byl jen zbytečnou výplní nebo by se těch 150min nějak vleklo.

plakát

Expendables: Postradatelní 2 (2012) 

Jak byla jednička ještě nesmělá, tak tady už se Sly a spol. rozhodně nedrželi zpátky. Nebáli se ani přímějších odkazů na společné filmy a závěr, kde se prakticky v jedné scéně sejde Arnie, Sly, Willis, Van Damme a Chuck Norris, je skutečnou lahůdkou pro fandy. Doporučuje 5 z 5 patologů.

plakát

Temný rytíř povstal (2012) 

Bylo od počátku jasné, že laťka nastavená TDK je příliš vysoko. Nolan se zde ještě víc odpoutává od komixových mantinelů a bere si megalomanské sousto, na které již bohužel nestačí. Po výborném úvodu děj i přes bezmála tříhodinovou stopáž začíná trpět díky množství vedlejších postav. Za účelem posunutí příběhu ve vymezeném čase pak přicházejí zbytečná klišé, skoky a deus ex machina střihy. Ojedinělý výskyt by zůstal nepovšimnut, ale takhle už jich je ke konci příliš mnoho na to, aby je divák ignoroval. Díky tomu je zde i relativně málo prostoru pro hlavní dvě hvězdy - Banea a Batmana, který je nyní ve své nejcivilnější roli a předvede prakticky pouze dva pěstní souboje bez svých typických hraček a jeden z toho nezvykle za bílého dne. Hlavní slovo zde má spíš postava Bruce Wayna. Přesto je Nolanovo závěrečné uzavření jedno z nejdůstojnějších, které si lze u takové série přát. EDIT: Druhé shlédnutí v IMAXu je nekompromisní audiovizuální útok na divákovy smysly a dojem z epické ságy ještě o stupínek vylepšuje. První polovina a úplný závěr nešel natočit lépe, škoda jen těch klopýtnutí v druhé polovině filmu.

plakát

Strážci - Watchmen (2009) 

To, k čemu mnoho fanoušků upínalo svůj zrak se nakonec Snyderovi podařilo. Až tvrdohlavě prosadil svoji komixovou vizi, ktera je ve výsledku pastvou pro čtenářovo oko. Charaktery, scény - všechno dokonale převedené a podpořené mnoha jemnými náznaky a detaily z knihy a dobovou hudbou (např. takový Komediantův pohřeb za zvuku Sound of silence je něco). To samozřejmě přináši oprávněné obavy z toho, jak dílo přijmou neposkvrnění diváci, protože foma a obsah rozhodně nejsou dvakrát stravitelné pro běžné oko. Sám se řadím ke skupině 2, které vymezil Tetsuo, ale rozhodně nepociťuji, že by mi ve filmu něco chybělo. Samozřejmě bych se nejspíš vydržel koukat ještě další hodinu, ale uvědomuji si , jak složité (hlavně co se týče časových rovin a historií postav) Mooreovo dílo je a vůbec si nemyslím, že by ve filmu něco chybělo nebo by mělo být něco výrazně navíc (i tak se mu povedlo alespoň do nádherné úvodní titulkové sekvence shrnout osudy původních Minutemanů). Snyder myslím našel výborný kompromis mezi vynechanými scénami a jemnými změnami, které ve filmu dokonale fungují. Každopádně se rozhodně těším na Director's Cut.

plakát

Wednesday (2022) (seriál) 

Také bych si přál mít useklou ruku jako nejlepšího kamaráda, rozhodně nejlepší vedlejší postava. I Jenny Ortega má před sebou nejspíš zářnou budoucnost. Velmi pěkně natočené a celkem funkční i jako detektivka, i když více černohumorná a méně srdceryvná poloha první poloviny série tomu sedí víc. Škoda až přehnaně YA přeslazeného závěru.

plakát

Deadpool 2 (2018) 

Funguje to líp než jednička, která musela trochu opatrněji vyšlapat cestičku. Vtipy a narážky jsou vtipnější, ubylo přehnané tlačení na pilu a křečovitá snaha za každou cenu hlásit. Stále by to chtělo někde trochu ubrat a někde naopak popustit uzdu úchylnostem, ale díky potitulkové scéně to z těch cca 3,5 na 4 vytáhnu.