Recenze (93)
Rychle a zběsile 10 (2023)
Takovou blbost jsem dlouho neviděl. Série Rychle a zběsile se až do osmého dílu tvářila v rámci možností relativně seriozně, ale poslední dva díly jsou opravdu úlet. Kupodivu, ale musím říct. že u desítky jsem se skvěle bavil. Bavil jsem se naprosto nesmyslnou a přepálenou akcí, opravdu cringe dialogy a tím jak většina herců v čele s Momoou si z celé téhle série dělá prostě legraci. Do toho zástup sexy hereček(Theron, Rodriguez, Emmanuel, Brewster, Larson, Melchior) a naprosto šílený záporák a já musím říct, že jsem si to užil víc jak druhého Avatara. Na pokračování jsem fakt zvědavej.
Avatar: The Way of Water (2022)
Po 13 letech od skvělé jedničky přichází James Cameron s druhým dílem Avatara a upřímně já čekal mnohem víc. Cameron sice posouvá digitální technologii zase o kousek dál, a tak The Way of Water vypadá na pohled opravdu nádherně, ale nic moc jiného prakticky nenabízí. Příběh je podobný jako u původního filmu, akorát už ne tak úderný, hudbu ani moc nebudete vnímat a postavy jsou chabě rozpracované. Ani akce mě moc nedokázala strhnout, závěrečné bitvě v jedničce se nevyrovná. Vypadá to sice krásně, ale je to jaksi bez duše a emocí a to je na jeden z nejočekávanějších filmů poslední desetiletky prostě málo.
Avatar (2009)
James Cameron všem ukázal jak se dělá pořádný blockbuster a také to, že je králem moderních technologií. Revoluční film s perfektní vizuální stránkou, hudbou, obehraným, ale úderným dějem a s trochou ekologického poselství. Toto dobrodružství na Pandoře budete milovat.
Tři mušketýři: D'Artagnan (2023)
Nečekaně povedená adaptace Dumasova slavného románu s vynikající atmosférou, herci a s několika nápaditými akčními sekvencemi. Viděl jsem několik adaptací, ale tato mi přijde zdaleka nejnapínavější a s nejlepší Milady de Winter v podání tajemné Evy Green. Natěšenost na druhou část je značná.
Pavoučí teror (2002)
Hrozná béčková až céčková hloupost s digitálními pavouky, ale kupodivu docela zábavná. Právě to, že se film nebere vůbec vážně z něj dělá sympatickou koňinu. Takže když tuny přerostlých pavouků začnou terorizovat město, usmívate se od ucha k uchu. Do toho sexy milf Kari Wuhrer s brokovnicí a jedna z prvních rolí mladičké krásky Scarlett Johansson a máte o zábavu na jeden podzimní večer postaráno.
Black Widow (2021)
Klasický spotřební produkt od Marvelu, na který chvíli po zhlédnutí zapomenete. Sólovka Black Widow přišla velmi pozdě, ale i tak slibovala slušnou podívanou. První půlhodina je opravdu vydařená, má skvělou zemitou akci a vynikající úvodní intro. Bohužel poté se to zvrhne v obyčejný popcorn s vtípky a naprosto nevyužitým záporákem. Scarlett je sice stále sexy a kamera několikrát hezky zabere její super pozadí, ale připadá mi, že už ji to moc nebaví. Zajímavější postavou je Jelena v podání čím dál lepší Florence Pugh, ale ani ta a ani milf Rachel Weisz nemohou tuhle slátaninu zachránit. Velké zklamání. (PS: Rád by jsem viděl Black Widow natočenou podobně jako filmy Rudá volavka nebo Atomic Blonde, kde bude Nataša zabíjet, svádět, dělat podrazy a celé to bude erko).
Myši patří do nebe (2021)
Jeden z vrcholů současné české animované tvorby. Parádní loutkařská animace a příběh, který potěší jak děti, tak i dospělé. A v závěru snímku si myslím, že hlavně dospělým divákům slza ukápne.
Deep Water (2022)
Snímek Deep Water sliboval erotický thriller od režiséra Lolity nebo 9 a 1/2 týdne v hlavní roli s asi nejvíce sexy ženou současného filmového plátna Anou de Armas. Co by se na tom mohlo pokazit? Vlastně nejvíc to, že to vlastně není ani moc thriller ani erotický a chvílemi je to slušná nuda. Affleck hraje dost prkenně a Ana je tady taková kurvička, že by jste ji nejraději pořádně dali na zadek. Ale i přes unylý děj se na to docela slušně dívá a kamera a hudba jsou povedené. Zkrátka taková jednohubka především pro fanoušky půvabů Any de Armas.
Princezna D. (2021)
Fantastická Kristen Stewart a silně depresivní atmosféra v jinak prázdném a ne moc zajímavém snímku. Princezna Diana Spencer by si k 25 výročí jejího tragického úmrtí zasloužila o něco lepší film.
Duna (2021)
Velkolepá adaptace Herbertova románu je určitě hodně kvalitním filmem, ale není strhující. Fantastický vizuál, hudba, kamera, režie vše na špičkové úrovni. Příběh to má zajímavý a do budoucna slibuje velké věci, ale v tomto filmu se toho tolik nestane. Celé je to jako dlouhý pilot nějakého seriálu s obrovským rozpočtem. Jestli se Duna nakonec bude moct řadit vedle takových filmových sérií jako Pán Prstenů, Matrix nebo Star Wars ukáže až čas. Výborně natočený velkofilm, z kterého, ale zase tak extrémně nadšený nejsem.