Recenze (1 012)
Pasažéři (2016)
Jsem a zůstanu příznivkyní tohoto filmu protože tak jako u mnohých jiných je sci-fi a kosmický let pouhou kulisou pro příběh o partnerství. Je to tak - na počátku si jedna bytost vybere druhou , v tomto vydání hoch vybere dívku, což sice není úplně fér, že to není současné, jak by to rády příběhy o vzájemné sympatii a následném souznění či uhranutí, a musí o její přízeň zabojovat a ona musí naoplátku se pro něj rozhodnout a zachránit ho a pak se musí rozhodnout pro sebe spolu. A to je ono - na počátku není sice volba, ale pak se volby už vzdát nelze a nesmí a pozitivní poselství je, že má cenu se rozhodnout pro. Toto poselství překoná nedokonalosti filmu v motivech, technice i jiných. Prostě je povzbudivě fajn.
Zítra nehrajeme! (2006)
Poslední film Roberta Altmana je rozlučkový, přináší situaci posledního představení zábavní společnosti rozhlasových bavičů, zpěvaáků a muzikantů, sloužícím celý život v žánru minulosti. Budou odstranění, nahrazení "parkovištěm", ještě naposledy dnes večer, a na scénu vstupuje v podobě úchvatné tajuplné blondýny anděl a i když se likvidátor nechá odnést andělem na základě soucitu s účinkujícími, zas se vrátí a pozve všechny do.... film o smrti, jiné než ji představuje mladá, jako literárně existenciální téma, ale jako zkušenost konce a překonání sebe, jako zkušenost své smrtelnosti. Chápu proč plejáda hvězd přijala pozvání a rozumím, že do české kultury je film obtížně přeložitelný a tedy obtížně líbitelný.
Henryho deník (2017)
Opět jeden z filmových příběhů, kde jste na straně těch, kteří se rozhodnout vzít odpovědnost do vlastních rukou a naplánovat zabití, vraždu, odstranění zloducha, protože společenská moc jej chrání a vy jste slabí... Tady je umocněno toto sub příběhem o matce samoživitelce, obdařené nadnormálně talentovaným synem, nad jehož morálem matka nepřestane žasnout a jeho odkaz provede. Scénáristi nás osvobodili od morálního dilamatu tím, že sám padouch reflektuje se a zabije.... chápu, film a trpělivost diáka nejsou nafukovací.
Nadějný rok (2011)
Prosím vás, bavte se, usmívejte se a nebuďte moc kritičtí, protože tenhle film chce jen poveselit a nepoužít uro-genitálně-fekální humor. Jsou blázni, podivíni, kteří utratí majlent a zklamou své příbuzné, partnery a sbírají zážitky a přitom poznávají a ... Jsme lepší, když cestujeme přes půl světa, abychom někde leželi na písku nebo se váleli u bazénu?
Zvoník od Matky boží (1997) (TV film)
Film nenutně chce být velkofilmem. Je střízlivý. Výrazně profiluje tři základní postavy a ukazuje je krásně v jejich interakci. Půvab a soucit Esmeraldy, prostá sila a dobrota Quasimoda, rozervanost a vnitřní zápas Frolla. To se povedlo. Ostatní je přiměřené rozpočtu a technické vyspělosti doby vzniku. Děj mě uchvátil a jen český dobový laciný dabing zklamal a rozčílil.
Mariňák (2005)
Ve válečnickém světě, jehož absurdita je předvedena již v první řvavé scéně, režisér ukázal a prožil s Anthonym statečnost, hrdinství a sebepoznání, aniž by si ti vojáci vystřelili, i když se na to tak tak tak moc jako ostřelovači těšili. Poetismus, a intimní hrdinství lze zaznamenat a zakusit i v světě neuvěřitelně srdce otupujícím, světě nudy, nekonečného čekání a spálených těl a zhulákanosti. Vzácný, výborný obohacující film.
Svět na kraji světa (2020)
Výborný film. Je to produkt, nikoli artefakt, ale v produkci ve výborný. Myslím tím, že je to skládačka separátně připravovaných a v postprodukčních montovnách složený výrobek. Složky: scénář postavený na deníku, okouzlující čtveřice herců v v Rumunských horách připraveném scénickém prostředí imitujícím novou Anglii poloviny 19.stol, ideová konfrontace vysoké mravní, literární a religiozní úrovně evangelikálního světa a přírodně lesbicky vztahové zápletky, nesladká, intenzivní scénická hudba. Jsem nadšená skoro vším, Cassey Affleck věděl co produkuje. Český název je podle mně úplně vedle a úplně blbě. Jakej svět na kraji světa???? To je na kraji světa jen ten, kdo to takhle česky distribuuuje, jde přeci o to, že Abigail odmítla chodit do kostela a čekat na svět, co má příjít, na nějaký lepší svět... konfrontována s škaredostí tohto světa, co jí zhubil dcerušku a dopustil duchovní nesblížení se s manželem, jinak moc hodným a pracovitým, ne takovým pozérem a hrubijánem, jako byl i bil muž její přítelkyně a pak i milenky. Rozumím nábožensé konfrontaci, rozumím přírodní drsnosti, rozumím partnerské náročnosti. A Abigail je prototypem hodné a hodně zraněné dobré manželky.
Kursk (2018)
Na jednu stranu je dobře, že takový film vznikl, protože vypravuje něco, co by ruský režim nedovolil zobrazit a vyprávět. Z filmařského hlediska je film jakýmsi polotovarem, je samotným materiálem, který možná někdy bude mít remake. Vlastně se jedná o filmový dokument, kde drama chybí. V evropské filmové produkci se často zaměňuje drama za napínák, čili drama a thriler jsou totéž a tak se za drama označí i to, co jakoukoli dramatickou výstavbu nemá, kde není konflikt, odpovědné rozhodnutí a katarze čili kastrofa nebo happy end. Dobré vidět s mladíky, neznalci, zbytečné vědět s těmi, kdo tu touží po umění.
Nikdy není pozdě (2015)
Diablo Cody je fantasticky píšící scénáristka, po jedinečné Juno, Tully mi připravila další zažitek, tentokráte lehce stravitelný, a snad o to i snažší, ale netřeba jako u Tully náročné spletitosti, aby byly představeny netypické a přesto familierně známé situace našich životů, kdy těžko říci, jestli je anybody perfect. Já tedy rozhodně ne a tedy toto žeru, abych se smířila se sebou i s mými bližními, pokud jsou lidé a ne polobozi.
Neuvěřitelně hlasitě & nesmírně blízko (2011)
Abyste se dostali za tento film, je potřeba určitá dávka cynismu. K pláči vás totiž přiměje hlavně plačící všichni herci v závěrečných scénách. Tato manipulace divákem je mistrně primitivně účinná. A přes ty slzy nevíte už, jak moc nijakej je ten film. Literární příběh bude jistě výborný způsob jak vyprávět sentimentální (ve smyslu sympatizující) odkaz bezděčně zemřelých ve WTC. Jako příběh v obyčejné době na obyčejném místě kluka aspergrika s hodnou maminkou by byl nanic. Takhle se určitě mnohá filmová star vzdala homoráře, jen aby mohli hrát byť jen 5 minut spoluučasti.